Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Prokletý start výroby passatu. Roboti svařovali, jak se jim chtělo

Volkswagen má problémy se zahájením výroby nové generace modelu Passat. V továrně v Emdenu na severu Německa se během září a října kupil jeden problém za druhým. Zaměstnanci tak budou muset výpadky produkce dohánět přesčasy o Vánocích.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M39a77r86e44k 10H30r74u17b74y 6197502921938

To je pech. Kdyz uz se podari nejakeho passata slozit aby fungoval, tak ho hned ukradnou ;-)

A nebo obracene - az nemecka policie potka cloveka sediciho uprostred silnice v hromade plechu, bude velka sance, ze je to majitel passatu :-P

+2/0
21.11.2014 16:09

A17l84e19š 92J38a85n67á37č70e94k 3233664756783

Nám ve fabrice málo kdy zavařil robot něco správně, to je normálka :-). Nechtěl bych hákovat v VW o vánocích :-D

0/0
21.11.2014 0:42

Z53d58e74n12ě49k 41H56a94n47z87l 1281476812844

Me by to za ty jejich prachy nevadilo

+1/0
21.11.2014 3:24

D20a35l14i65b96o35r 18R86o38z57s89y41p43a93l 7110163916319

Vždy se hned vše napoprvé nepodaří. Ale auto je to krásné.

0/0
20.11.2014 23:26

L42u54b94o62š 25L44i48š53č61á59k 5889701153197

Hm , kde němečtí soudruzi udělali chybu?

+2/0
20.11.2014 22:37

P47e84t52r 59T69. 19D11v77o53ř44á70k 4464538583

Super hláška! To ještě nikdo nikdy neslyšel / nečetl.

0/0
12.12.2014 5:18

M10a23r10t46i80n 36J26e48z39e25r71s87k31ý 9584807562372

tahle planeta už klesla na úplný dno - lidi si musí věci kupovat už aj od robotů :-/

+1/0
20.11.2014 21:16

T48o86m84á32š 94M18i58h55á31l21i41k 3750504280538

Chyba v jednom řadku, se stava no... :)

0/0
20.11.2014 20:25

J96o93s94e61f 45N88o34v33a81k 5318462226448

Už se to sype a to to ještě nevyjelo z fabriky. Já to říkal furt, z tak melého objemu tak velkej výkon, se spolehlivostí to bude průšvih ;-D

+2/−4
20.11.2014 20:16

J96i30ř78í 29D72v87o43ř96á66k 5728773288900

Na velké objemy zapomeň.443/2009 .eu

0/0
20.11.2014 20:23

J86a35k15u14b 17R63o73u53s 3443330634842

;-(;-(;-(;-(;-(

0/0
21.11.2014 1:30

J94a90n 59M62a61t49o72u71š45e21k 6336907610554

jasně, malý objemy se špatně svařují ;-D

+7/0
20.11.2014 20:30

J77a40n 19S10m37e31j82k26a96l 6464978762

Obrněný Passat Alltrack. To je asi verze pro Bundeswehr :-D :-D Asi jako Octavia Scout pro naši armadu. Diky redaktore ;-) :-D

0/0
20.11.2014 20:08

T26o39m57á69š 53R85á55k65o86s 7919510464139

nebo jako škoda favorit henlein :-o

+2/0
21.11.2014 0:12

J21i37ř54í 29D50v23o80ř23á54k 5188953238340

Pardon , ale to má VW nejlepší roboty na světě.Mají vlastní přání.Teda alespoň podle nadpisu "článku".

0/0
20.11.2014 19:20

F32r35a63n21t73i62š25e62k 72H56o42r87á50k 2792149156894

Hmm - asi nejnovější generace robotů, s umělou inteligencí.... (takže si dělají to, co sami uznají za vhodné)....

0/0
20.11.2014 23:01

F89i47l67i62p 33P20e55t71e77r 1948836944121

Děláme díly do tohoto auta. A taky máme problém s robotem. :) Až se bude VW ptát proč nám linka nejede jak má, řeknu, že máme stejný problém jako oni :D

+3/0
20.11.2014 16:33

J83o49s73e39f 61V32a39c33u80l76a 9838866576645

A ze etalon tridy a kvality ;-D;-D;-D

+4/−1
20.11.2014 16:24

J97i85ř62í 72J11u18ř48i28c15a 2758663691

Ano jsou, na rozdíl od automobilky kde jsem pracoval nad tím nemávli rukou a těch 700 karoserií nepustí dál.

+5/0
20.11.2014 19:44

F11r52a65n12t83i30š78e76k 54H57o48r75á49k 2522829596654

Hmm - ovšem takových 700 karoserií je docela dost .... To už zaplní celkem velkou plochu na parkovišti (pokud se naskládají vedle sebe) ...

0/0
20.11.2014 23:07

L65í89d77a 46J61e89l73í90n41k20o93v92á 4455300670636

Nechtěla bych teď být v kůži manažera svařovací linky...:-/

+3/0
20.11.2014 14:02

P94a62v37e79l 25R73i10e66d77l 4874527381249

Ten už teď žádnou kůži nemá ;-D

+8/0
20.11.2014 16:25

R96a60d65o65s68l49a19v 75K90l64a90u74d38a 5924878674812

Konečně umělá inteligence... Roboti svařovali, jak se jim chtělo;-D

+11/0
20.11.2014 13:31

M60i22l27o17s84l57a29v 31U84r49b25a77n 4788829110303

Asi nějaké nepřizpůsobivé programové vybavení.

0/0
20.11.2014 16:12

P62e27t23r 43V37o79ř61í28š53e28k

Stanice NDR1, tomu říkám ostalgie. :-P

+3/−1
20.11.2014 13:01

K71a72r88e50l 45V16e78j19v16o91d26a 8969888742176

v němčině to znamená Norddeutsche Rundfunk :-P

+4/0
20.11.2014 13:23
Foto

J45a46n 63M68r60á22z 5850176729181

raději Norddeutscher Rundfunk

+1/0
20.11.2014 16:30

M40a69r54t48i33n 42H64o88u41b39a 6573581959988

úžasné takže člověk si koupí nového pašíka a vlastně nemá jistotu, jestli nukpuje "havárku" - co jiného asi tak znamená "špatně svařená karoserie, která prodělá ještě ve výrobním závodě servis".

pikantní je, že kdyby se toto neprovalilo, tak naivní majitel pašíka se bude stále tvářit, že má tzv. koncernové auto, které je nejlepší v celém vesmíru (pardon, hned po oktávce) a až mu začnou odpadat díly z auta,tak bude přemýšlet, kde asi udělal chybu a ze servisu ho buď poženou svinským krokem nebo s pořádně mastnou fakturou (asi jako hrdé majitele oktávek s TSI motorem, kterým jaksi nevydžel rozvodový řetěz)

+9/−4
20.11.2014 11:31

D79a70n10i72e94l 37K46r30o34n67e29r 7434244646837

Tovarne repasovany vyrobek muze byt klidne ve 100% stavu a poruchovost takovych vyrobku muze byt nizsi nez ostatnich, protoze musi projit pres kontrolu kvality (zalezi samozrejme na konkretni tovarne, jak tam maji nastaveny procesy testovani kvality).

+1/0
20.11.2014 11:43

M66a58r86t80i76n 36H75o18u64b67a 6683821419108

muze ale nemusi. v clanku pisou, ze chyba se tezko odhaluje, coz taky muze znamenat, ze se neodhali, ale teprve casem nekde projevi majiteli.

faktem je, ze kdyz si clovek koupi nove auto a nasledne zjisti treba ze to bylo bourane, tak ho to dost nas...re. Takhle jsem si kdysi koupil novou Oktavku (moje prvni a posledni tzv. koncernove auto) a kdyz jsem ji po 3 letech prodával, tak jsem zjistil, že to bylo bourané. A protože já to neboural, ani prodejce (bral jsem to auto prakticky s v leku, kdyz to privezli - nestihli by to opravit) tak to boural někdo ve fabrice (ve znackovem autosalonu potvrdili, ze se to stava). Moje auto melo opravovanou strechu, takze jim na to v tovarne neco spadlo, nebo to nekde otocili a pak opravovali. Opraovovanou - odrizlou, navrenou novou a nove lakovanou (aspon podle sily laku byl lak na strese novejsi a v miste spoju silnejsi - vic vrstev). Dokud jsem s tim jezdil a nevedel to, tak mi to samozrejme nevadilo, kdyz jsem to ale prodaval, tak mi ta bouracka dost srazila prodejni cenu.

0/0
20.11.2014 11:54

D43a77n87i87e66l 69K80r50o85n44e77r 7804934496297

Tak to je samozrejme jiny pripad, ale pokud nekde chybi svar a oni ho tam dodelaji, tak je to plnohodnotny vuz (dokonce pak muze byt jeste lepsi). To je proste na posouzeni inspektoru, zda lze vuz plnohodnotne opravit, nekdy to mozne neni a vyrobek se likviduje. To, co popisujete, by se dit nemelo, ale to nesouvisi to prilis s tim, ze repasovany vyrobek je spatny.

0/0
20.11.2014 12:13

M79a13r98t50i33n 56H71o97u71b25a 6323521949908

lepsi byt nemuze, protoze kazde svarovani zmeni mechanicke vlastnosti materialu. a pokud se to savrovani dela mimi technologicky postup, tak to vylepsit nemuze. ale ok, asi by ve finale nemelo byt horsi, pokud tedy a to prijdou (jak se pise v clanku, je dost problematicke to najit).

ale nechme to, moje rekace na tento clanek je silne ovlivnena osobni negativni zkusenosti, tudiz nejsem objektivni

0/0
20.11.2014 12:26

J17a37k68u62b 88Š34a33f51a54n36d96a 7245857171101

Otázka je, kdy na ten chybějící svár přijdou. Hned za svařovnou? Nebo až to je třeba nalakované?

+1/0
20.11.2014 12:51

D46a98n55i81e67l 44K86r65o83n89e75r 7864154896267

to zcela urcite

0/0
20.11.2014 14:15

F51r46a37n55t93i36š49e21k 40H60o94r56á60k 2532239356414

Někdy třeba až na (první) STK .....

0/0
20.11.2014 23:19

V84i89k70y77r 32B96o22h32u72m49i12l 77S97t57r45a46n63s20k55y 9767588616169

V době před 20 lety bylo běžné, že se některé vozy po závěrečném výrobním testu vracely na spec. pracoviště ve fabrice, kde se jim odstraňovaly závady a pak šly po přezkoušení do prodejní sítě ve 100% stavu. Mimochodem mi to připomíná dobu výroby prvních Superbů, kdy jsem na parkovišti za špagátem viděl cca 8 ks. černých určených přímo do šrotu. Na dotaz odpovězeno: posun ve svárech kastle, nevyplatí se opravovat.

0/0
20.11.2014 13:07

F19e58r43d50i17n49a40n14d 40S76l49a55v29í98k 1545722232409

co takhle čáct, ty vadné karoserie byly sešrotovány.

0/0
20.11.2014 16:30

D42a71n63i10e18l 62K62r46o20n24e89r 7134794636367

Plany se maj plnit o Vanocich...;-)

+11/0
20.11.2014 9:59

M38i64c68h73a62l 71M25e32č19i96a47r 1310180899265

Určite sa im na riadiacom PC aktualizovala Java... Keď sa mi aktualizuje, vždy len čakám, čo zas nebude fungovať.. ;-D

+14/0
20.11.2014 9:55

P63e64t81r 62B27a29u44e55r 9580345867549

Ve VW koncernu se naštěstí neaktualizuje nic automaticky, kromě záloh :-)

0/0
20.11.2014 12:28

R12o29m89a49n 72P69o90l91á70č89e14k 5496779705

Dělníci budou z 95% rádi, že budou v práci, protože to dostanou zaplacené..:-)

+2/−2
20.11.2014 9:42

P56e40t89r21a 25M40a38l30á 7971358481965

v česku to tak je ale u nich...kdo ví

0/0
20.11.2014 11:12

M10a19r18t30i22n 25H37o83u69b29a 6893171969578

taky

a lepe, protoze maji silnejsi odbory

+1/0
20.11.2014 11:25

V47l98a33s92t73i77m23i49l 57B87e24d67n23á71ř 3233732985916

Já se jen divím ,že to někdo zveřejnil.Asi budou ve vw padat hlavy!!

0/0
20.11.2014 9:41

L24a34d71i89s82l61a69v 90T33r49i86s85k20a 4105137280

Proč hned padání hlav? Náběh výroby sebou vždycky nese nutnost odlaďování. To už by musel být hodně velký problém a ztráty. Na to se mi 700 karosérií zdá dost málo.

+8/−1
20.11.2014 9:56

M82a89r31t73i42n 74H29o86u68b60a 6413961569238

ztrátyu nejsou jen tech 700 karoserií, ale ztráty z neuskutečněných prodejů a z přesčasů pro dělníky. taky penále/slevy z pozdních dodávek (ano, i to někteří prodejci mimo čr dělají).

krom toho, mnoho firem se stále snaží mít něco, čemu se říká dobré jméno. a tomu jistě neprospěje to, když se zákazník dozví, že vlastně nekoupil ato nové, bezvadné, ale servisované.

0/0
20.11.2014 11:35

R21u55d55o90l24f 81H33r75a18z49d40í13r85a 1885109703118

Nikdy si nekupovat hned nový model. Jedno jestli ten nebo ten výrobce. Lepší chvilku počkat, až se odladí mouchy.

+22/0
20.11.2014 9:29

L14a66d19i53s40l82a77v 27T81r58i52s13k24a 4115377920

My se ve škole učili o takzvané vanové křivce. Název je odvozen od toho, že skutečně svým tvarem připomíná vanu. Tato křivka ukazuje, že při náběhu a ukončování výroby dochází k vyšší míře defektů. Při náběhu výroby je to dáno tím, že se ještě dolaďuje výroba a lidé se stále ještě učí, jak danou věc správně vyrobit a jak výrobní stroje obsluhovat a na konci výroby zase narůstá počet defektů díky tomu, že obsluha věnuje starému modelu méně pozornosti, protože "už to přeci umí" a navíc často dochází k přesunu zkušených pracovníků na práci na rozběhu nového modelu. Takže rada zní, raději se vyhnout prvním kusům po náběhu výroby a také těm na konci výroby.

+5/0
20.11.2014 9:54

P75e35t74r 39B64a19l88o45g 4591249226340

No ještě že jim z linky nezačaly padat karoserie třeba Fordu, to by byl teprv "masakr"

+11/0
20.11.2014 9:28

L12a70d42i96s68l88a40v 92T89r13i67s25k71a 4235957100

Ach ta čeština pane redaktore ....

Dovolil bych si upozornit autor článku, že slovo robot se v češtině vyskytuje jak v živé, tak neživé verzi - roboti a roboty. Ty průmyslové, které svařují auta nazýváme roboty, protože neumí samostatně myslet. Roboti jsou naopak stroje, vyskytující se zatím snad jen ve sci-fi literatuře, které mají díky mozku dar samostatného myšlení. Proto je považujeme za něco "živého".

Jinými slovy správný nadpis článku, tedy pokud VW nemá ve své továrně roboty s umělou inteligencí, by měl znít "Roboty svařovaly, jak se jim chtělo."

+12/−3
20.11.2014 9:11







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.