Diskuze
Řidičský průkaz neznamená, že umíte řídit. V autoškole vás to nenaučí
Děkujeme za pochopení.
L96i82b96o90r 21V64y89k21o24u35p40i68l
Já moc nejezdím, ale za těch čtyřicet let jsem najel přes půl miliónu kilometrů, a to i po silnicích Balkánu a Turecka. A musím říct, že i když se snažím předvídat za ostatní, teprve posledních pár roků se na silnicích fakt bojím. Kdybych nemusel jezdit, asi bych řídit přestal, i když nemám žádné obtíže. Pro mladé šílence za volanty třílitrových zabijáků, pokud tam nestojí policajt, neplatí prakticky nic z předpisů. Blikají na vás a předjíždí (někteří vpravo), i když jedete v obci šedesát (tedy víc, než smíte), zabrzdíte před přechodem a oni vás sejmou, nebo předjedou. O chování na dálnici ani nemluvě. Chápu, že řidič začátečník si tak nějak představuje peklo a snaží se rychle přizpůsobit.
V86l35a71d95i32m41í91r 70B34u58k49v25a32l43d
V dobe, kdy jsem ja delal autoskolu, zadne airbagy nebyly. A drzueni volantu za deset dve bylo to, co se ucilo jako jedine spravne.
Na novy uchop mne upozornili az synove, a ma to logiku.
Ale trva to, nez se clovek preuci.
P37e68t12r 53B56á68č43a
Nenauci, je to pravda. Kdyz obcas vidim ty autoskoly co predvadi na silnici a instruktor vedle pohodicka kaficko, tak co potom taky maji umet.
T87o13m26á37š 75H25o75r83a
Naučí, když máte dobrého instruktora. Měl jsem jako instruktora chlápka kolem 45 let, hulil jednu od druhé, nadával jak čert, ale driloval mě tak, že jsem nejen zvládnul praktickou zkoušku velice dobře (dle zkoušejícího instruktora), okamžitě po získání ŘP jsme mohl začít jezdit ve špičce po Brně a už měsíc po získání ŘP jsem zvládnul i noční cestu na dovolenou do Chorvatska.
Bohužel takto profesně dobrého instruktora má málokdo, to je stejné jako narazit na dobrého učitele.
J95a26r57o63s92l20a64v 49K67a66d78l32e63c
Spíše vidím problém ve vývoji společnosti jako takové. Většina novopečených řidičů se po získání oprávnění učila jezdit sama a tak nějak cítila, co si může dovolit. Pravda, nebyl takový provoz a vozy se řídily tak nějak realističtěji o proti dnešním vozům s elektronikou. Možná by stálo za to zavést omezení nových adeptů například obsahem motoru nebo rychlostí jízdy. Myslím, že nastává i čas, kdy by měli psychotesty absolvovat i amatérští řidiči
T15o19m11á96š 61H35o34r21a
Psychotesty bych zavedl i u zkušených, a stejně tak pravidelné přezkušování stávajících, protože mnozí "zkušení" jezdí hůř něž začátečníci.
Ten obsah motoru asi nemá význam, rychlost by byla vyloženě kontraproduktivní. Myšlenka toho že méně zkušený řidič může jezdit mimo obec jen 70 km už tu byla...a jistě si umíte představit co by to přineslo v praxi. Kolonu aut za takovým začátečníkem, který by byl ve stresu jak ho všichni předjíždí, troubí na něj atd.
M84a64r24t73i56n 98R31a54m
Ano, autoškoly vychovají držitele řidičského oprávnění. A někteří jsou těmi pouhými držiteli až do smrti!
P67a55v25e25l 86M38o41r90a61v39e33c
Před autoškolou jsem nikdy neřídil, ale po autoškole jsem byl za volantem první rok asi 10 krát nez jsem měl auto, ale od té doby jezdím velmi často a nikdy žádná nehoda (autoškolu jsem dělal v Brně).
P71a29v43e85l 76J46e78ř81á92b24e40k
Nehoda přichází najednou a nečekaně. jsou lidi kteří nebourali celý život, jiní mají nehod na kontě nepočítaně.
Nejde ale o nehody jako takové, ale o dopravní přestupky, kterých denně nasekáme desítky. naštěstí, zpravidla ten druhý tu naši blbost vychytá za nás a příště zas my za toho druhého.
P72e20t61r 42B88u46k21o43v93s98k21i
Tak nevím, je to už pár let, ale já byl po autoškole schopen normálně jezdit. Autoškolu jsem dělal v Praze a vyzkoušel si vše. Nikdy jsem neměl nehodu a to jezdím každý den.
P76e76t77r 20H45y32p12š
Mám to stejně ale to je právě o tom hned často jezdit v provozu, jak někdo po autoškole jede 2x za rok tak má papíry tak na zátop.
J61a90r50o77s46l36a76v 26H37u39m37l
Ten kdo se zajímal o jízdu autem již před autoškolou, ten problémy nemá. Kdo si ji dělal z donucení nebo že zrovna to bylo v kurzu je na tom o hodně hůř. Já nemám strach, že někoho sejmu, ale bojím se ostatních co z nich vyleze. a někdy to je opravdu síla. No a dnešní mladí? ty normální v pohodě a ty supermani mají hrobečky u silnic, v lepším případě jsou tam sami.
Z41d35e73n24e27k 79V58r71b91a
Tohle je klasický problém. To by vyřešila organizace výcviku z letectví. A to samostatné jízdy. V letectví si nikdo netroufne pustit žáka na sólové lety (jsou nedílnou součástí výcviku, žák se tak zdokonaluje v létání sám, pod dozorem instruktora ze země, někdy ani to ne...) pokud si není jistý, že to žák umí. V sázce je mnoho - žákův život, finanční ztráta na letadle, pověst školy. Kdybychom to měli aplikovat na autoškolu, tak před závěrečnou zkouškou by žák musel sám naplánovat cestu třeba z centra Prahy do Mělníka, tam si dát oběd a zase odjet sám zpět. Dnes je autoškola o tom, že se to nějak odjezdí, závěrečná zkouška je o tom, zda bude mít žák štěstí a když se při první sólové jízdě žák zrakví tak se nikdo nezajímá o to, kdo ho to naučil, ale jen o to, zda měl papíry, nebyl ožralej a zda neměl sjetý gumy. A to ještě jenom pro to, aby se pojišťovna mohla vyhnout plnění.
Z21d38e35n43e74k 23S40i12t14i25n14a
My zkušení řidiči jsme asi povel, protože nemáme adrenalin, nejsme ožralí, neužíváme drogy apod. Jsme taková spodina ve silničním provozu, která se musí podřizovat těmto negramotům.
Je potřeba z moci úřední tvrdě zasáhnout.
Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU
Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....
Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud
Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu
Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...
Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje
Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední
Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...
Diář petrolheada: Do Mostu za klenoty z Mnichova i Stuttgartu
Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...
Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší
V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...
Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud
Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....
Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar
Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...