Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Turba pomohou motorům ještě více než dosud, budou rekuperovat

Z hlediska možností zvyšování efektivity zatím spalovací motory ještě zdaleka nevyčerpaly svůj potenciál. Jednou z oblastí, které je věnována velká pozornost, je energie spalin. Kromě běžných turbodmychadel má před sebou velkou budoucnost i rekuperace energie za pomocí další turbíny.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

P86a98v56e19l 48M84a15r52t75i40n23e15k 9485855511423

Aha, tak proto oni zmensuji motory. Ony se jim pod tu kapotu uz ty serepeticky nevlezly. Dekuju, nemam zajem.  V jednoduchosti je krasa a hlavne spolehlivost.

+2/0
4.2.2015 10:55

P44e84t29r 75M83i28c55h50a18l 2270314861642

Smutné je, že se tomu stejně nevyhneme.

+1/0
4.2.2015 18:46

D54a67v63i25d 38M63a58t80ě24j13ů 2805562167468

Zlata atmosfera :-)

+5/−1
3.2.2015 23:33

J32i16ř12í 52S61c22h26w73a91c24h 8218674328716

energie výfukových plynu je turbínou využitelná i u atmosfér ;-)

0/0
4.2.2015 21:24

M91a43r96t34i53n 53B57ř59e79z32i36n14a 8798365470612

http://www.scania.cz/trucks/main-components/engines/engine-technology/turbocompound/

+1/0
3.2.2015 17:44

J80o47s97e44f 70N73o97v79a61k 5118162516988

Co kdyby se zaměřili na bezporuchovost a výdrž? :-(

+6/0
3.2.2015 14:45

J63a71n 43K68a55š79p18a65r 9231133550977

Mantrou je maximalizace zisku.

Takže vyrobit tak, aby to vydrželo záruku a potom jedině kovošrot. ;-D

+4/−1
3.2.2015 17:02

A61n57d93r11e42j 93O47l86e43k84s29a 3705901527921

Trochu jinak, jde spíš o kontinuitu zisku, o ten budoucí. Je třeba prodávat takový produkt, který bude zákazník chtít opakovaně. To je věda :-)

0/0
4.2.2015 11:38

L98u36k59á54š 72Š95l57e72h80o36f49e18r 1923779155119

Až budete ochotný za auto zaplatit násobně víc než dnes, bude i výdrž ;-)

0/−1
3.2.2015 17:28

J38o42s30e67f 27N10o27v14a17k 5158182146268

Zaplatil bych. Jen není komu.

+1/0
4.2.2015 14:02

J83a98k83u36b 18Š26a22f29a14n29d47a 7175837971521

Proč? Je lepší zaplatit 600t a mít auto 20 let nebo zaplatit 2x300t a mít nové auto po 10ti letech?

0/0
9.2.2015 8:25

J68i23n20d47ř35i90c50h 64Š89k24o60p77e68k 4425541540915

blázníš ? V době, kdy cílem výrobce je zisk, ne produkt, který spolehlivě slouží roky.......

0/0
3.2.2015 18:15

J50i67ř71í 31S32c34h93w93a78c91h 8218294108626

Zisk výrobce, co nevyrábí jen pro vlastní potřebu, je primární už několik tisíc let....

0/0
3.2.2015 23:03

S97v61a20t29o18p61l49u90k 15S45i72l92n84ý 4522366979688

"Po Audi totiž představil koncept motoru s elektrickým přeplňováním iVolkswagen."

Opravdu i VW? Neuvěřitelné, zvlášť za situace, kdy Audi Volkswagenu patří ;-)

+4/0
3.2.2015 13:37

P35e59t15r 61S38k16u11h10r51a88v24y 3113962567851

Me se zda, ze vsechna ta turba a kompresory jsou proste jen cestou k klasicke turbine, ktera bude pohanet elektromotor a dobijet baterky. Beztak je ucinnost turbiny nejvetsi.

+7/0
3.2.2015 12:59

B96o12h40u76m15i43l 91S44t71e42j16s31k40a27l 5873304111923

Zajímavý článek o ekologické "šetrnosti" nových aut zde http://a2larm.cz/2015/01/ekologicka-setrnost-nebo-prumyslova-lobby/

+1/−4
3.2.2015 12:06

V48í84t 31O41ž37a47n56a 1578898115594

prý "Výroba elektromobilu vyprodukuje téměř o 40 procent oxidu uhličitého více než výroba auta poháněného benzinem."

Čísla vycucaná z prstu. Jak může být méně energeticky náročné vyrobit 100x více součástek spalovacího motoru?

+1/−1
3.2.2015 13:57

B48o49h26u31m71i94l 38S66t38e95j37s57k54a70l 5693934431683

V čem má spalovací motor 100x více součástek? Dnešní sériové elektromobily jsou spíš hybridy, takže ke spalovacímu motoru jsou to navíc baterie + elektromotor (y)

+1/−2
3.2.2015 14:04

J93a29k57u96b 23Š75a55f92a58n26d19a 7455767951451

Hybrid není elektromobil.

0/0
9.2.2015 8:26

L85u81k40á55š 81Š90l10e66h57o15f63e81r 1553349145789

Co takhle tu s tím nesmyslem přestat spamovat? ;-)

+1/0
3.2.2015 17:27

T91o84m87á94š 67K89u53č29e67r33a 1585287821723

Pokud se o turbo uživatel náležitě stará tak není problém nájezd 700.000km i více, vše je o způsobu jízdy a pravidelném servisu. Mám sprintera co má 620tkm a původní turbo, dvouhmotový setrvák, převodovku, servo čerpadlo ...

+2/0
3.2.2015 11:56

P79e78t27r 22B76ř74é34ť18a 60N38o48v46á66k 8950563286500

600 tis a původní dvouhmotu....ale no tak.

+1/0
3.2.2015 22:03

A39n76d70r83e40j 97O13l59e96k86s72a 3645371707411

Už to tu někdo psal, až bude potřeba spaliny z válce vyhánět stejnou silou, jakou ony vyrobí rekuperační kaskádou, pak teprve nastane energetická Nirvána ;-D

+3/0
3.2.2015 11:35

M42i98l85o80s18l75a55v 85U65r25b20a63n 4858169610153

Pat se to všechno zastaví.;-)

+1/0
3.2.2015 13:10

T81o11m37á12š 10V42a43v12e18r43k81a 7781700732204

jojo Pat & Mat to dotáhnou k dokonalosti ;-D

+1/0
3.2.2015 22:29

M95i63r23o28s63l57a67v 93Š38i53m41k87o 7485433102655

Pořád mi chybí nějaká statistika životnosti těch turbo pidimotorů. Asi je zatím brzo nebo to poznáme až jich budou plné bazary. Malým motorům s úctyhodnými výkony prostě nevěřím.

+6/0
3.2.2015 11:12

D15a72v87i81d 77K84r44e23j14č37í 9472810356764

Myslím, že už je to poznat u dodávek. Oblíbené 2.2TDi je na auto, který může s přívěsem a nákladem vážit klidně i 6 tun celkem dost málo a je to znát na výkonu i životnosti.

0/0
3.2.2015 11:46

D73a98v78i85d 17K32r18e30j78č19í 9912300906104

Nebo teda spíš HDI

0/0
3.2.2015 11:48

L56u52d98v54í34k 34G17a98j25d35o41š19í13k 2695893384332

Ano. Celé je to o tom, že dnes jsou osobní auta spotřební zboží a jejich životnost je výrobcem koncipována na nájezd nějakých 150 000 km. Co se bude dít s autem po těchto najetých kilometrech nikoho nezajímá. Větší nájezd bez závad je spíš otázkou štěstí a náhody. Při dnešních cenách aut to je i logické.

Ten kdo to nepochopil a kupuje si auto s tím že chce, aby mu vydrželo 20 let má dnes bohužel smůlu.

+4/0
3.2.2015 13:16

J47i56ř97í 66K63o97c67u96r53e86k 6975494785608

No pokud někdo najezdí ročně 5000 km tak mu to 20 let vydrží. Jenže... bude buzerován za to, že jezdí s vrakem.

0/0
5.2.2015 20:41

A98l74e51x91a23n36d89r 39K35o31s48t73k71a 8862908966764

Příkladem hodným následování je Formule 1. Motor je oturbovaný, má rekuperaci, má ještě i setrvačník. Má úžasný výkon. A často neujede ani 1000 km.

+2/0
3.2.2015 16:37

J21i75ř49í 12S91c67h62w10a53c42h 8908354658206

spousta technologií se nejprve objevuje "na závodech" aby se poté zabydlela v sériových autech, je to zcela běžný postup......:-P

+1/0
3.2.2015 18:55

J55i38ř37í 90S40c51h70w24a86c40h 8348294188366

A maximálně vyhoněná atmosféra v F1 vydržela snad více? ;-)

0/0
3.2.2015 22:47

M37i75r29o32s80l98a16v 52Š11i48m32k35o 7485103552735

No jasně, nevydržela. Takže já nevěřím turbo pidimotorům, ale ani atmosférám, co mají ke sto koní a více na litr objemu. Proto ty věčné ameriky ho mají velmi nízký. Výkon objemem, ne otáčkami.

+1/0
4.2.2015 11:48

J88i85ř92í 40S22c18h61w40a62c68h 8848804338776

tak zrovna ty turbo pidimotůrky rozhodně nehoní výkon otáčkami když mají jeho maximum někde mezi 4 a 5 tisíci......

0/0
4.2.2015 14:36

J86a14k36u37b 80Š45a15f62a59n46d86a 7735387311481

Nemůžete dávat za příklad motor v F1 kde primárně nejde o životnost ale o výkon a hmotnost...

0/0
9.2.2015 8:30

J38í12ř48í 88N47o39v77o54t28n50ý 2442455164249

1,9 TD 66kw nebo 81kw motor VW a nebo klasika od 1,5 D 1,6D 1,8D 1,9D komůrkové nepřeplňované motory. Prostě tam frknout kvalitní katalyzátor a byl by klid, ale to je samé Euro 4, 5 či už 6

0/0
3.2.2015 10:21

J28i67ř52í 82S26c67h97w56a61c95h 8288454188496

Honiči ojetin v tom mají jasno, chtěli by přísun málo jetých motorů, s nízkým litrovým výkonem, co hodně vydrží, tedy něco jako 1.9/66kW, aby to ještě hódně dlouho jezdilo.

Jenže nákupčí nových aut v tom taky mají jasno. Co by si asi koupili, kdyby proti 2.0/110kW někdo dnes postavil za stejný prachy 1.9/66 kW? ;-)

0/0
3.2.2015 22:36
Foto

J86a76k62u70b 73S65o34b47o46t51k31a 6394968667966

Jen další kravinka, která se může (a jednou se to taky stane) rozsypat.

Mám léta motor 5,7 HEMI. Je to tak primitivní motor, ve kterém není nic navíc, že si myslím, že s normálním servisem a péči, přežije všechny ostatní motory několikanásobně.

O dostatku výkonu kdykoli a kdekoli, ani nemluvě.

+8/−2
3.2.2015 10:20

J59i35ř27í 64S28c23h40w72a55c69h 8778644228446

kdyby takový motor měl každý (navíc ještě mnoho let starý) tak se z těch násobků spalin se spáleného benzínu a oleje ve velkých městech zadusíme.

+5/−3
3.2.2015 11:36

B49o42h85u43m58i19l 19S10t56e67j53s52k54a11l 5283454781253

Proto je potřeba vyrábět a následně likvidovat stále více nových a složitějších aut, z jejich výroby (likvidace) totiž žádné spaliny nevznikají (pozor IRONIE). Zajímavý článek zde http://a2larm.cz/2015/01/ekologicka-setrnost-nebo-prumyslova-lobby/

+2/−4
3.2.2015 12:05

J76i26ř63í 38S31c85h82w32a32c58h 8488404108206

mě víc než tvoje "čísla globálního ekoterorismu" zajímá to, co mi ty stovky aut, co projedou okolo, když jdu po chodníku, nebo co jedou přede mnou, foukají přímo pod nos. ;-)

+3/−1
3.2.2015 13:16

L63a68d80i39s85l89a64v 79S63o10k25o17l 1630702555852

A typicky socansky nazor....

0/−1
3.2.2015 15:50

J30i11ř68í 59S29c42h28w71a25c32h 8148374328356

co to plácáš za blbosti.....?

A jó, jako že někomu závidím vojetinu s 5.7 HEMI? ;-D;-D;-D

+1/−1
3.2.2015 19:00

L77a34d19i14s22l53a89v 64S75o97k85o89l 1360972585662

Že tě víc zajímá to, co ti kouří pod nosem, než to, co kouří někde daleko z komína....

0/0
4.2.2015 5:03

A85n66d24r67e86j 92O53l79e19k93s19a 3615951677271

No to je snad normální, ne?

0/0
4.2.2015 11:42

L49a57d59i71s92l81a85v 46S46o81k18o56l 1770932525442

To doufám, že není. Viz můj příspěvek výše...

0/0
4.2.2015 11:44

K42a81r88e33l 54N69o46v68á62k 7651314218670

Co to meleš za kraviny. Samozřejmě mě nejdřív zajímá, co mi kouří pod nosem. Až nebude, budu se zajímat o to, co kouří v dáli, ty socane.8-o

0/0
4.2.2015 14:23

L72a80d69i66s46l88a32v 18S58o10k17o23l 1730422805502

Tak to jses. To je mi lito....

0/0
4.2.2015 14:41

L56u71d71v62í26k 25G18a61j34d45o60š33í14k 2115553224332

Jistě máte pravdu.

Ovšem regulovat a dohlížet na jediného znečišťovatele (výrobce aut) je daleko jednodušší, než regulovat miliony majitelů aut, které je navíc téměř nemožné motivovat k ekologickému chování, zdroj znečištění je mnohonásobně blíže našim domovům a setrvačnost trhu se počítá v desítkách let.

+4/0
3.2.2015 13:27







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.