Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Turba pomohou motorům ještě více než dosud, budou rekuperovat

Z hlediska možností zvyšování efektivity zatím spalovací motory ještě zdaleka nevyčerpaly svůj potenciál. Jednou z oblastí, které je věnována velká pozornost, je energie spalin. Kromě běžných turbodmychadel má před sebou velkou budoucnost i rekuperace energie za pomocí další turbíny.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

P78a88v88e76l 82M65a65r70t20i66n68e69k 9635475671133

Aha, tak proto oni zmensuji motory. Ony se jim pod tu kapotu uz ty serepeticky nevlezly. Dekuju, nemam zajem.  V jednoduchosti je krasa a hlavne spolehlivost.

+2/0
4.2.2015 10:55

P71e71t12r 88M39i43c18h32a32l 2980434701852

Smutné je, že se tomu stejně nevyhneme.

+1/0
4.2.2015 18:46

D61a12v78i74d 63M14a29t37ě85j15ů 2635872987748

Zlata atmosfera :-)

+5/−1
3.2.2015 23:33

J66i37ř71í 21S76c97h88w32a73c71h 8188374448806

energie výfukových plynu je turbínou využitelná i u atmosfér ;-)

0/0
4.2.2015 21:24

M66a53r82t31i93n 84B57ř64e88z94i10n42a 8478755850652

http://www.scania.cz/trucks/main-components/engines/engine-technology/turbocompound/

+1/0
3.2.2015 17:44

J48o10s39e68f 51N94o59v87a66k 5718952396378

Co kdyby se zaměřili na bezporuchovost a výdrž? :-(

+6/0
3.2.2015 14:45

J16a65n 36K68a48š70p41a31r 9411933240267

Mantrou je maximalizace zisku.

Takže vyrobit tak, aby to vydrželo záruku a potom jedině kovošrot. ;-D

+4/−1
3.2.2015 17:02

A11n47d76r21e43j 60O23l46e18k33s17a 3965751397711

Trochu jinak, jde spíš o kontinuitu zisku, o ten budoucí. Je třeba prodávat takový produkt, který bude zákazník chtít opakovaně. To je věda :-)

0/0
4.2.2015 11:38

L92u94k64á31š 87Š27l37e82h38o73f72e98r 1143539435179

Až budete ochotný za auto zaplatit násobně víc než dnes, bude i výdrž ;-)

0/−1
3.2.2015 17:28

J24o51s49e56f 82N76o32v21a81k 5928292826578

Zaplatil bych. Jen není komu.

+1/0
4.2.2015 14:02

J38a92k18u97b 48Š36a75f71a35n97d72a 7635477471691

Proč? Je lepší zaplatit 600t a mít auto 20 let nebo zaplatit 2x300t a mít nové auto po 10ti letech?

0/0
9.2.2015 8:25

J60i18n91d73ř25i11c82h 34Š88k24o20p28e41k 4205161340185

blázníš ? V době, kdy cílem výrobce je zisk, ne produkt, který spolehlivě slouží roky.......

0/0
3.2.2015 18:15

J10i80ř44í 79S90c16h15w17a41c44h 8888524768926

Zisk výrobce, co nevyrábí jen pro vlastní potřebu, je primární už několik tisíc let....

0/0
3.2.2015 23:03

S44v38a62t60o72p10l54u66k 55S55i67l29n82ý 4372186439608

"Po Audi totiž představil koncept motoru s elektrickým přeplňováním iVolkswagen."

Opravdu i VW? Neuvěřitelné, zvlášť za situace, kdy Audi Volkswagenu patří ;-)

+4/0
3.2.2015 13:37

P29e73t63r 63S66k12u88h69r12a85v65y 3833662927801

Me se zda, ze vsechna ta turba a kompresory jsou proste jen cestou k klasicke turbine, ktera bude pohanet elektromotor a dobijet baterky. Beztak je ucinnost turbiny nejvetsi.

+7/0
3.2.2015 12:59

B21o31h74u88m78i58l 42S34t62e43j34s88k22a70l 5323764971963

Zajímavý článek o ekologické "šetrnosti" nových aut zde http://a2larm.cz/2015/01/ekologicka-setrnost-nebo-prumyslova-lobby/

+1/−4
3.2.2015 12:06

V82í68t 78O22ž39a77n36a 1738908705234

prý "Výroba elektromobilu vyprodukuje téměř o 40 procent oxidu uhličitého více než výroba auta poháněného benzinem."

Čísla vycucaná z prstu. Jak může být méně energeticky náročné vyrobit 100x více součástek spalovacího motoru?

+1/−1
3.2.2015 13:57

B88o81h88u61m85i17l 61S61t29e64j12s85k49a11l 5293414221763

V čem má spalovací motor 100x více součástek? Dnešní sériové elektromobily jsou spíš hybridy, takže ke spalovacímu motoru jsou to navíc baterie + elektromotor (y)

+1/−2
3.2.2015 14:04

J97a79k19u66b 86Š82a33f12a98n91d96a 7615157671701

Hybrid není elektromobil.

0/0
9.2.2015 8:26

L20u73k60á44š 37Š35l63e69h24o78f41e79r 1813399215199

Co takhle tu s tím nesmyslem přestat spamovat? ;-)

+1/0
3.2.2015 17:27

T45o24m95á92š 90K14u31č94e15r37a 1835187691643

Pokud se o turbo uživatel náležitě stará tak není problém nájezd 700.000km i více, vše je o způsobu jízdy a pravidelném servisu. Mám sprintera co má 620tkm a původní turbo, dvouhmotový setrvák, převodovku, servo čerpadlo ...

+2/0
3.2.2015 11:56

P66e59t44r 24B38ř36é68ť96a 83N50o44v19á93k 8870543126500

600 tis a původní dvouhmotu....ale no tak.

+1/0
3.2.2015 22:03

A72n87d81r60e46j 18O74l79e15k52s64a 3385101517541

Už to tu někdo psal, až bude potřeba spaliny z válce vyhánět stejnou silou, jakou ony vyrobí rekuperační kaskádou, pak teprve nastane energetická Nirvána ;-D

+3/0
3.2.2015 11:35

M10i59l22o81s45l67a10v 83U49r48b39a55n 4578819200423

Pat se to všechno zastaví.;-)

+1/0
3.2.2015 13:10

T50o12m85á21š 29V86a13v29e50r68k44a 7331830132674

jojo Pat & Mat to dotáhnou k dokonalosti ;-D

+1/0
3.2.2015 22:29

M83i98r88o18s43l75a71v 65Š82i71m13k41o 7225173622265

Pořád mi chybí nějaká statistika životnosti těch turbo pidimotorů. Asi je zatím brzo nebo to poznáme až jich budou plné bazary. Malým motorům s úctyhodnými výkony prostě nevěřím.

+6/0
3.2.2015 11:12

D97a94v19i24d 35K23r40e35j23č55í 9912410766324

Myslím, že už je to poznat u dodávek. Oblíbené 2.2TDi je na auto, který může s přívěsem a nákladem vážit klidně i 6 tun celkem dost málo a je to znát na výkonu i životnosti.

0/0
3.2.2015 11:46

D76a10v46i80d 55K55r68e72j75č66í 9782460126484

Nebo teda spíš HDI

0/0
3.2.2015 11:48

L25u54d90v22í87k 52G46a38j73d88o41š70í67k 2635943874822

Ano. Celé je to o tom, že dnes jsou osobní auta spotřební zboží a jejich životnost je výrobcem koncipována na nájezd nějakých 150 000 km. Co se bude dít s autem po těchto najetých kilometrech nikoho nezajímá. Větší nájezd bez závad je spíš otázkou štěstí a náhody. Při dnešních cenách aut to je i logické.

Ten kdo to nepochopil a kupuje si auto s tím že chce, aby mu vydrželo 20 let má dnes bohužel smůlu.

+4/0
3.2.2015 13:16

J40i88ř60í 94K13o94c40u61r16e57k 6345284515458

No pokud někdo najezdí ročně 5000 km tak mu to 20 let vydrží. Jenže... bude buzerován za to, že jezdí s vrakem.

0/0
5.2.2015 20:41

A88l20e90x19a68n63d78r 52K33o85s48t35k56a 8482838866144

Příkladem hodným následování je Formule 1. Motor je oturbovaný, má rekuperaci, má ještě i setrvačník. Má úžasný výkon. A často neujede ani 1000 km.

+2/0
3.2.2015 16:37

J77i87ř82í 47S56c51h53w21a58c59h 8608804938216

spousta technologií se nejprve objevuje "na závodech" aby se poté zabydlela v sériových autech, je to zcela běžný postup......:-P

+1/0
3.2.2015 18:55

J19i32ř53í 51S59c76h53w36a33c14h 8868644738556

A maximálně vyhoněná atmosféra v F1 vydržela snad více? ;-)

0/0
3.2.2015 22:47

M77i47r91o76s28l52a55v 39Š67i96m42k68o 7475963192135

No jasně, nevydržela. Takže já nevěřím turbo pidimotorům, ale ani atmosférám, co mají ke sto koní a více na litr objemu. Proto ty věčné ameriky ho mají velmi nízký. Výkon objemem, ne otáčkami.

+1/0
4.2.2015 11:48

J28i70ř39í 74S38c12h13w95a34c20h 8598514638786

tak zrovna ty turbo pidimotůrky rozhodně nehoní výkon otáčkami když mají jeho maximum někde mezi 4 a 5 tisíci......

0/0
4.2.2015 14:36

J60a90k77u96b 43Š20a67f83a62n51d64a 7795637551191

Nemůžete dávat za příklad motor v F1 kde primárně nejde o životnost ale o výkon a hmotnost...

0/0
9.2.2015 8:30

J90í38ř56í 26N30o85v25o35t98n27ý 2742445944519

1,9 TD 66kw nebo 81kw motor VW a nebo klasika od 1,5 D 1,6D 1,8D 1,9D komůrkové nepřeplňované motory. Prostě tam frknout kvalitní katalyzátor a byl by klid, ale to je samé Euro 4, 5 či už 6

0/0
3.2.2015 10:21

J17i91ř14í 74S87c46h51w89a50c63h 8978444438186

Honiči ojetin v tom mají jasno, chtěli by přísun málo jetých motorů, s nízkým litrovým výkonem, co hodně vydrží, tedy něco jako 1.9/66kW, aby to ještě hódně dlouho jezdilo.

Jenže nákupčí nových aut v tom taky mají jasno. Co by si asi koupili, kdyby proti 2.0/110kW někdo dnes postavil za stejný prachy 1.9/66 kW? ;-)

0/0
3.2.2015 22:36
Foto

J86a19k58u48b 57S86o43b81o13t34k43a 6924448647776

Jen další kravinka, která se může (a jednou se to taky stane) rozsypat.

Mám léta motor 5,7 HEMI. Je to tak primitivní motor, ve kterém není nic navíc, že si myslím, že s normálním servisem a péči, přežije všechny ostatní motory několikanásobně.

O dostatku výkonu kdykoli a kdekoli, ani nemluvě.

+8/−2
3.2.2015 10:20

J79i67ř75í 72S41c54h58w60a14c74h 8188664108876

kdyby takový motor měl každý (navíc ještě mnoho let starý) tak se z těch násobků spalin se spáleného benzínu a oleje ve velkých městech zadusíme.

+5/−3
3.2.2015 11:36

B92o27h84u51m17i47l 88S68t36e85j17s18k35a88l 5783414941123

Proto je potřeba vyrábět a následně likvidovat stále více nových a složitějších aut, z jejich výroby (likvidace) totiž žádné spaliny nevznikají (pozor IRONIE). Zajímavý článek zde http://a2larm.cz/2015/01/ekologicka-setrnost-nebo-prumyslova-lobby/

+2/−4
3.2.2015 12:05

J85i22ř70í 95S32c71h12w62a38c58h 8538724488306

mě víc než tvoje "čísla globálního ekoterorismu" zajímá to, co mi ty stovky aut, co projedou okolo, když jdu po chodníku, nebo co jedou přede mnou, foukají přímo pod nos. ;-)

+3/−1
3.2.2015 13:16

L42a92d20i16s58l51a36v 26S88o20k40o88l 1640322295692

A typicky socansky nazor....

0/−1
3.2.2015 15:50

J80i72ř79í 16S79c87h27w96a94c22h 8498534198406

co to plácáš za blbosti.....?

A jó, jako že někomu závidím vojetinu s 5.7 HEMI? ;-D;-D;-D

+1/−1
3.2.2015 19:00

L24a63d47i86s75l41a77v 71S81o53k75o69l 1320592645422

Že tě víc zajímá to, co ti kouří pod nosem, než to, co kouří někde daleko z komína....

0/0
4.2.2015 5:03

A16n78d43r67e76j 80O92l41e49k54s75a 3235201457111

No to je snad normální, ne?

0/0
4.2.2015 11:42

L81a16d57i94s76l51a77v 56S87o90k19o89l 1350402205642

To doufám, že není. Viz můj příspěvek výše...

0/0
4.2.2015 11:44

K66a41r62e16l 69N20o51v63á43k 7701154478300

Co to meleš za kraviny. Samozřejmě mě nejdřív zajímá, co mi kouří pod nosem. Až nebude, budu se zajímat o to, co kouří v dáli, ty socane.8-o

0/0
4.2.2015 14:23

L64a64d60i46s51l92a62v 74S63o87k89o38l 1310552755672

Tak to jses. To je mi lito....

0/0
4.2.2015 14:41

L89u66d11v38í88k 18G80a57j39d41o70š64í93k 2605153454402

Jistě máte pravdu.

Ovšem regulovat a dohlížet na jediného znečišťovatele (výrobce aut) je daleko jednodušší, než regulovat miliony majitelů aut, které je navíc téměř nemožné motivovat k ekologickému chování, zdroj znečištění je mnohonásobně blíže našim domovům a setrvačnost trhu se počítá v desítkách let.

+4/0
3.2.2015 13:27







Najdete na iDNES.cz