Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rozdíly mezi reálnou a udávanou spotřebou rostou. EU to chce zarazit

Zatímco v roce 2001 byla reálná spotřeba o osm procent vyšší než papírové údaje, v loňském roce už to mohlo být dokonce až o 43 procent. A může být hůř. EU chce situaci řešit, ovšem odborníci se obávají, že ne úplně efektivně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M89a45r71e38k 10H82r83u48b70y 6857232681198

Nojo, EU si vymyslela cisla, ted uz jenom zbyva vymyslet metodiku, kterou pri zachovani fyzikalnich zakonu pujdou dosahnout ;-):-PEURv

0/0
12.12.2014 16:39

P65e73t74r 10M95i61c82h61a72l 2210844451882

Spíš vypíšou nějaký grant pro vědce, který obejde fyzikální zákony. :-)

0/0
12.12.2014 23:23

T93o75m24á82š 74P70e84k 6726731275838

O co jde? Všichni víme, že skutečná spotřeba může být vyšší, v podstatě u všech výrobců aut srovnatelně, protože se všichni výrobci snaží podobně využít mezery normy. Takže pokud vybírám podle spotřeby porovnáváním mezi výrobci, nemůžu se poplést. Udávaná teoretická spotřeba je jen vodítkem pro výběr. Když si koupíte sušičku s udávanou roční spotřebou, taky nezjišťujete zda to znamená usušit tři nebo 1 pračku denně. Totéž je s energetickým štítkem budovy, vaše chování a denní aktivity i průběh počasí můžou být značně odlišné od normového cyklu. Mělo by ovšem platit, že auto s nižší udávanou spotřebou má poměrně značnou pravděpodobnost nižší skutečné spotřeby než auto s udávanou spotřebou vyšší.

0/0
12.12.2014 0:53

V54i25k58t86o59r 62J91o27h28á36n95e13k 4574834808770

Ano, v tom, že udávaná spotřeba je celkem dobrý relativním parametrem, máte pravdu.

Problém nastává třeba u vyúčtování pracovních cest, kde se bere spotřeba podle techničáku (v souladu se zákonem), takže zaměstnanec si pak v podstatě část cesty sponzoruje.

0/0
12.12.2014 14:58

J52i27n27d33ř86i92c20h 87Š18k33o87p21e52k 4835451900555

nechápu, proč se spotřeba neměří na jasně definovaném okruhu, v laborce vždy naměřím kolik potřebuji aby to vyšlo

+1/0
11.12.2014 10:23

J89i55ř80í 12D94v12o19ř28á67k 5268613978710

443/2009 .Přečti si .

0/0
11.12.2014 19:09

D65a97v93i92d 41R54y56c93h96e61t14s69k78ý 9356741800730

Co kdyby zeleni bolsevici nechali jezdit kazdeho takovym autem, do ktereho je ochoten zaplatit palivo. To je jedina potrebna regulace.

+2/−2
10.12.2014 22:40

J43a90n 15M57a67t37o10u74š56e25k 6176157280754

to není řešení, jsou lidé co auto vůbec nemají a nezajímá je že je někdo ochoten platit za to, že jim vypouští smrady pod nos.

+2/−1
10.12.2014 22:44

J58a89k45u67b 88K26o59s 3526892440604

Ale těch asi nebude většina aby rozhodovali co a jak bude?

0/0
10.12.2014 23:36

J91a93n 75M42a26t76o44u47š93e81k 6706917230974

i kdyby jich byla menšina mají přednost

0/−1
10.12.2014 23:39

J69i93ř27í 83S39c48h87w78a84c54h 8798424678846

pokud bydlíš v domku a soused bude v kamnech pálit staré boty, PET lahve a bůhvíco podobně smradlavého, tak se ti to asi nebude moc líbit

0/0
10.12.2014 23:54

J63a24r90o11s70l95a74v 43F33r42a40n48t72i66š34e92k 87B96r31ü68m28m32e41r 1671596953720

Bavíme se o moderních autech. A pokud je motor v pořádku, tak míra opravdových jedů u benzínového auta se spotřebou 5 a 20 litrů je prakticky jedno. Čím se liší diametrálně je CO2, což ovšem nikomu reálně nevadí.

0/0
13.12.2014 9:42

J23i18ř30í 61S83c18h58w82a78c90h 8698314278336

to s těmi stejnými škodlivinami samozřejmě není pravda.....

0/0
14.12.2014 1:09

I35v70a84n 53Z90y74k30á53n 9910663829206

Tak si ty EU narizeni shrnme. Diky povinne bio slozce zerou dnes diesely x l/100km, kde x > a + b, kde "a" je mnozstvi syrove nafty a "b" je mnozstvi pridane bioslozky. Neverite? Kdo si spotrebu presne meril pred zavedenim bio slozky, povi vam k tomu sve. Tzn. nafty se ve skutecnosti spotrebuje vice nez pred tim. Tomu se rika setreni v praxi za nase prachy. Dalsi vymysl je honeni za nizsimi emisemi CO2, coz se vypocitava z deklarovane spotreby vozidla. Kvuli temto opatrenim vyrobci priskrcuji motory zpusobem, ze ty pak vice zerou nez modely motoru pred temito upravami. Nemluve o faktu, ze deklarovana spotreba je o vetsi procenta vylhana oproti podobne korekci u starsich typu motoru. Tzn. suma sumarum spotrebovava se vice paliva, vetsi naklady na provoz takoveho vozu, vice nachylne na poruchy a kdo se smeje? Lobby vyrobcu automobilu a pseudo-zeleni dementi. Tak co s tim radovy lid hodla delat? Vypraskame je bicem z kresel, kde sedi nebo budeme jen porad remcat?

+2/0
10.12.2014 22:38

M97a66r41t82i32n 50K73l33u61v35á12n79e56k 9392248833553

Keď s aukáže, že s globálnym oteplovaním a CO2 je utrum a máme tu globálne ochladzovanie (taktrochu to na to vypadá), tak budeme zas radi za každý gram CO2...

0/0
10.12.2014 21:50

J12i27ř74í 14D45v91o61ř55á24k 5688303518680

Uvědomte si , že nejde o udávanou spotřebu , ale o plnění emisních limitů CO2 .Tyto se určují z deklarované spotřeby a za jejich překročení jsou gigantické pokuty.Upravit spotřebu zpětně , nevím jestli by to třeba WV nepoložilo na kolena.Diktát EU 443/2009.

0/0
10.12.2014 20:50
Foto

M26a63r78t72i19n 91K51o94u67b28e56k 3929707108676

U atmosférických motorů bylo dřív skoro pravidlo, že se s nima jezdilo o půl litru a víc úsporněji, než se udávalo v techničáku. Můj motor se ještě vejde do Euro3, spotřeba udáváná výrobcem 11,3l na sto, skutečnej průměr za víc než 100tkm 10,3l, a to při průměrný rychlosti lehce přes 50km/h, čili dost se jezdilo ve městě. Ale to se ještě stavěly motory, aby vydržely půl milionu najetých kilometrů.

0/0
10.12.2014 19:39

P14a96v60e60l 46J97e88ř48á17b16e62k 7731782374187

Podstata je v tom, že tenkrát se spotřeba měřila jinak. nezřídka i se zapnutými elektrickými spotřebiči. pokud ale dnes je to jen na "čistý" motor, tak když vezmeme svícení, klima, a další, tak se lecos připočte.

Ani jízda "po městě" není vypovídající údaj. Když pojedu mimo špičku a ve špičce stejnou trasu ve velkém městě s hustou dopravou, tak se spotřeba musí lišit.

Ať si to měří jak chtějí, ale pokud je spotřeba nižší než skutečná, tak leckdo s tím má problémy. Třeba u služebního auta, kde se hlídají náklady to může být problém.

0/0
10.12.2014 19:46

M80a53r81t91i19n 48F11i82l29i31p41c59z44y98k 3281201735913

Tak hlavně se "temkrát" udávala spotřeba 90/120/město, což jistě uznáte, že je mnohem snažší a méně zatížené rozdílem proti reálu, než když se dnes uvádí kombinované spotřeby ...

Nechápu, proč se tomu každý tak diví a každý očekává, že bude mít spotřebu dle papíru, když nejezdí v papírových podmínkách.

0/0
10.12.2014 20:00

J50i27ř18í 69H14o69r36á24k 6704654563286

Ano ano, lidi to vědí už léta. To jen Komise EU strakala furt hlavu do písku. A lidi - plaťte (samozřejmě celou spotřebu). - A z nás dělají voly, že vypínání motoru při každém zastavení šetří bůhví kolik. A to ještě nevzpomínám akumulátor ...

0/0
10.12.2014 18:39

K71a67r58e47l 13V21a77c90h29u13t 9233412389153

V dnešní globalizované době by neměl být problém zvolit na každém kontinentu jednu trať dlouhou řekněme 500 kilometrů a auta všech modelů a značek z tohoto kontinentu 3x otestovat na této trati - předepsanou rychlostí by ji projížděli vyškolení řidiči - nejlépe 3 různí a jejich dosažené REÁLNÉ spotřeby by se pak ještě zprůměrovaly a bylo by to! ... Štempl a nazdar BAZAR, další prosím!  ;-)

0/0
10.12.2014 18:31

K48a54r49e88l 94V88a80c85h85u89t 9723832769323

A vozy by musely být připraveny přesně tak, jak půjdou k prodeji, se vším všudy. ;-) Klidně i s potahy a gumovými koberečky a třeba ještě s basou piv uloženou v kufru..........................  R^R^R^

0/0
10.12.2014 18:33

J81a34n 39M26a72t13o68u90š84e60k 6246987940114

a dělalo by se to vždy pouze 15. června, za předpokladu, že bude 23,8°C, slabý jihozápadní vítr, rosný bod nevím kolik a tlak vzduchu tolik. Bohužel se dané podmínky setkají jednou za 128 let, ale to nevadí.

+2/0
10.12.2014 18:49

R72o46b14e75r40t 97M30r80o73c81z70k67o46w85s80k68i 7748290439554

EUR^

0/0
10.12.2014 18:00

P18e94t72r 95M68i34c46h57a69l 2880734941922

Stejně, ať bude metodika jaká chce, tak lidi to stejně zmrší. Problém je v jízdním stylu. A nejsou dva stejní řidiči. Jedno auto točí víc, druhý míň a hned je rozdíl ve spotřebě litr.

0/0
10.12.2014 16:33

P79e23t48r 85M95i52c78h11a10l 2590564551142

... Jeden to auto točí ...

0/0
10.12.2014 16:45

J66i81ř19í 26K85o94c65u49r92e76k 6725184175168

Aby rozdíl litr udělal 40 procent? Mno... pokud bych místo za 2,5 litru jezdil za 3,5 tak by mi to fakt bylo jedno. Pokud by to bylo jen vlivem různých stylů jízdy, měl by se tento rozdíl promítnout na obě strany od střední hodnoty. Jestli že je ale skutečný, empricicky měřený, průměr o 2-3 litry nad "úředním" průměrem, je špatně nejméně jedno měření.

0/0
10.12.2014 16:48

P61e72t21r 84M18i74c73h66a72l 2420814771762

O tom litru jsem psal v souvislosti s novou metodikou. Nakonec stačí se podívat na online deníky jízd na netu, kde stejná auta s totožnými motory mají spotřebu klidně od 6 do 9 litrů na 100 km. A to je dokonce nárůst o 50% a jde také o skutečný, empiricky měřený průměr. Jen s tím autem pokaždé jezdí někdo jiný a v jiném režimu. A o tom to celé je.

0/0
10.12.2014 16:52
Foto

J64o53s17e45f 26J50o63ž67k63a 47S52ý12k77o39r53a 3863458740770

Honí u aut každý gram, ale klidně si otevřou nové uhelné elektrárny. Kupředu levá ;-D;-D;-D

+4/−1
10.12.2014 16:19

P87a45v26e37l 88J74e47ř79á40b10e19k 7761432184287

Řekl bych hodně hloupé srovnání.

Máte něco lepšího co by trvale nahradilo uhelnou elektrárnu? Vody je málo, slunce vítr je nestabilní, biomasa nestačí, atom je dlouhodobě problematický. Bude stále po staletí vyžadovat vysoké investice na bezpečný provoz, ač již atomovka bude zrušena.

navíc - takovou elektrárnu lze již dobře odfiltrovat.

0/0
10.12.2014 19:50

J10a94r84o41s56l66a53v 48F96r34a67n81t39i44š30e79k 36B66r14ü88m40m47e26r 1281696773690

Jakákoliv jaderka je extrémně méně škodlivá pro životní prostředí než uhelka. Z Jaderky je objemově trochu (cca jeden větší hangár za celou životnost) radioaktivního vyhořelého paliva a pak něco konstrukce. Kvůli uhelce se musí likvidovat nesustále km2 kvůli těžbě obrovského kvanta uhlí, abychom mohli filtrovat, tak se musí likvidovat obrovské množství pápenatých skal a kopců, a pak z toho je ohromně množství popílku, který je také radioaktivní. a Do vzduchu i tak jde dost svinstva.

0/0
13.12.2014 9:56

D32a66n54y 70S19c93o59t39t 8584111133288

měřit rozdílová procenta, respektive je v různých mezidobích porovnávat je samo o sobě bez dalších parametrů silně zavádějící. Extrémní příklad - vysokobjemový motor co žere 10 litrů při navýšení spotřeby o litr navýšil o 10%, nízkobjemový který musí pracovat ve vyšších otáčkách schroupne místo 3 litrů taky jen jeden litr navíc, jenže tady už je to navýšení spotřeby 33%  ... nesrovnávatelné parametry nějaká noname procenta když se srovnává rok s rokem a přitom rok co rok se tlačí na nižší spotřeby...

+1/0
10.12.2014 15:51

M20a44r96e29k 12H30r92u18b45y 6207302811208

Hlavnim problemem neni metodika mereni, ale stanovene cile. EU nakonec zanikne na nasledky svych vlastnich regulaci. Garbage in, garbage out :-/EURv

+4/−1
10.12.2014 15:37

Z39b28y86n62ě78k 66B71í78l96ý 1317800521635

a zkuste si jet v zimě do práce 10km, to než se motor zahřeje tak na konci cesty máte o 50 procent větší spotřebu než udává výrobce :)

0/0
10.12.2014 15:08

T58o86m79á15š 70P77r33c48h92a54l 1438273233970

Tak to je člověku, který zná alespoň základní principy fungování motoru, jasné. Ještě větší vražda je, jezdit takové trasy s dieslem, aby se ušetřilo :D R^

+5/0
10.12.2014 15:27

4760699348223

To mám zhruba takovou spotřebu, jakou udává výrobce - 7,8. Ale holt nemám moderní ekomotor.

0/0
10.12.2014 18:15

J46a71n 60N79o75v72á75k 9785448414485

Jo, to říká každý, že jezdí s nohou na plynu jak pírko, ale pak se ukáže že myslel péro z nákladního vagónu. ;-D

+2/0
10.12.2014 14:26

L22u23k25á75š 48V70a15ň37u39r48a 1515584713453

http://www.auto.cz/mereni-spotreby-paliva-vcera-a-dnes-17092

0/0
10.12.2014 14:22

L73u52k44á65š 68V93a19ň72u18r44a 1805134783213

Výrobcem udávaná průměrná spotřeba je problém hlavně pro firmy, kde se často proplácí kilometr právě na základě této hodnoty a ne reálné spotřeby. Zaměstnanci pak často spotřebu nad udávanou výrobcem doplácí.

+1/0
10.12.2014 14:20

L17u39k91á42š 91V98a79ň41u28r51a 1735364713413

Toto je velmi starý problém. Je totiž otázkou, jak spotřebu měřit. Podle současné legislativy se na motorové brzdě (motor není ani v autě) nasimulují 3 režimy, jízda ve městě, jízda mimo město a obecná jízda a naměří se v podstatě laboratorní spotřeby. Reálná spotřeba může být o 1-1,5 litru vyšší. Jiná věc je styl jízdy, který se u starších motorů až tak do spotřeby nepromítal, ale u dnešních přeplňovaných motorů dělá mnoho. Třeba u motorů TSI může být stylem jízdy spotřeba i 3 násobná a není problém dvojnásobná. Hodně je to o šlapání na plyn a řazení. Navíc se dnešní motory při měření spotřeby hodně podtáčejí a jezděte třeba s 1.6TDI na nějakých 1400ot. Podle doporučení výrobce se tyto motory nemají točit víc jak 1800ot. To je ale samozřejmě nesmysl a akorát se zničí motor i dvouhmotový setrvačník.

0/0
10.12.2014 14:13

J93a72n 93M23a88t43o11u29š40e23k 6756467390494

jen se divím, že nějaké auta nevyrábíte, musíte být na rozdíl od těch lidí z automobilek odborník

0/0
10.12.2014 15:44

L14u80k94á44š 91V92a30ň10u56r19a 1665714643413

Nevyrábím, ale dělám ve vývoji, takže k tomu mám dost blízko. Je to o legislativě. Když chtějí úřady nízkou spotřebu, tak jí automobilka dodá v podobě podtáčení motorů. To že to motor odnese na životnosti, to už nikdo neřeší. A mezi námi, motory podtáčí kde, kdo. To je také důvod pro automatické převodovky, které podtáčení zabrání.

0/0
10.12.2014 15:58

J34a92n 90M41a32t76o77u45š49e67k 6246447190864

nevím jestli vývoj u vás nezaspal, dnes jsou moderní motory konstruovány tak, aby mohli trvale jezdit na 1.000 ot/min bez vlivu na životnost. Nežádoucí vibrace, které by poškozovaly dvouhmotový setrvačník jsou snímáný a eliminovány řídící jednotkou motoru, takže na poškození setrvačníku má vliv spíše používání převodovky namísto brzdy a tzv. závodnické podřazování nebo starty motoru, protože nejkritičtější otáčky pro setrvačník jsou 250 - 400. Jinak výrobci začali používat vstřikovací systémy s navýšeným vstřikovacím tlakem jak u vznětových tak u zážehových motorů, řízené alternátory a řízenou spotřebu elektrické energie, řízené termostaty a komory výstupu chladící kapaliny, specifické oleje, specifické konstrukční a materiálové řešení, nové typy pneumatik se sníženým valivým odporem, atd atd jen z plezíru a na spotřebu nemají vliv.

0/0
10.12.2014 16:18

J97a77n 66M54a68t40o36u46š55e39k 6436777200934

ale fuj, motory mohly

0/0
10.12.2014 16:20

L26u84k55á26š 78V69a93ň46u32r43a 1235614713683

Lehká demagogie. Samozřejmě, že existuje mnoho nových technologií, které snižují režijní zatížení motoru a ztrátový výkon. Jinak popsané technologie se už používají delší dobu, nic nového pod sluncem. Kdyby jste uvedl třeba systém START-STOP, tak bych to pochopil, ale ostatní uváděné nejsou žádné novinky. Problém dvouhmoťáku je problém vibrací tří a čtyřválcových motorů bez vyvažovacího hřídele. A pokud nemá docházet k vibracím v nízkých otáčkách, tak nesmí mít v těchto otáčkách výkon. To zajišťuje nastavení v ŘJ. Ale uhnul jste hodně od tématu a to bylo podtáčení motoru kvůli snížení spotřeby.

0/0
10.12.2014 21:34

J40a37n 30M57a82t42o11u78š51e21k 6136347140874

Pokud píši, že motory jsou konstruované na jízdu v 1000 otáčkách, tak to podle mne není uhnutí od tématu, ale možná se mýlím a pro někoho zvýšený volnoběh je téměř červené pole otáček. Jinak není pravda, že by se uvedené technologie používaly ve velkém delší dobu, jejich hromadné nasazení přišlo s motory E5, Systém Stop and Start měl Golf III  generace(Ecomatic) před 20 lety.

0/0
10.12.2014 22:39

J47a60n 97M54a66t82o28u63š21e97k 6656497920604

a ještě doplním vibrace které musí tlumit dvou hmotový setrvačník jsou vibrace způsobené vysokotlakým vícenásobným vstřikem, nikoliv vibrace dané počtem válců.

0/0
10.12.2014 22:42

P32e41t16r 67H67a15r27i19p85r93a77s92a47d 42H44a23j54i64č 8163980704457

Ano, a pak nějaký koumák spočítá, že modern9 spalovací motor má účinnot 60%. ;-D

+1/0
10.12.2014 12:50

M67a94r88t49i76n 26K31u90l43h48á50n33e28k 4793952659469

EU socialističtí plánovači naplánovali nesmyslně nízké emise a spotřebu ....

.

a potkala je realita :-P

.

auta to neumí a umět hned tak nebudou, tak se to přepíše a socani jsou spokojeni

+5/0
10.12.2014 12:47

J81a29r51o22m60í88r 89K80r30á75l 4840219844869

Před 40 lety se říkalo: "Co nelze splnit, lze aspoň naplánovat".  Jen nevím, proč zrovna tohle přebrala EU. ;-)

+3/0
10.12.2014 12:49







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.