Diskuze
OBRAZEM: Slavná liazka číslo 627 se chystá zpátky do Afriky
Děkujeme za pochopení.
E29v57z34e61n 23S74o98u83k88u43p
Jirko,
přeji Ti šťastnou cestu a hlavně šťastný návrat
Evžen
J36a43n 60D31l49o65u53h48ý
Vlastorucne slepeny papirovy velky model mam doma
M15i49r66o73s96l16a25v 36R62y76š61a14v91ý
to se jen tak ve světě nepodaří, aby automobilky, co vyhrajou nebo skoro vyhrajou Dakar, zkrachovaly. Díky modrá totalito za tisíce nezaměstnaných! Trh vše vyřeší, že ehm ...
J12i96ř24í 23E67r68b73e15n
LIAZ se zničil sám vlastní neschopností. Zkušený management si vyházeli a dosadili si nepraktické neschopné nadšence, kteří nepochopili, že výrobek se musí prodávat i se servisem.
R59e18n58é 57C64v10r55k45a43l
Letos jsem ve francouzském Séte myslel na 80.léta, když odsud odpolouvaly kamiony Liaz a Tatra za úspěchy v Dakarské rally a byl jsem na ně hrdý... Tak šťastnou cestu!
D18u63š97a14n 79Š46i62m82ů37n54e96k
To byly ještě časy, kdy kamiony na Dakaru vypadaly jako kamiony
P48a45v17e37l 38S59ý33k46o46r17a
To je ta,kterou položil Loprais na letenské pláni kdysi na bok,když se předváděl na rovném písečku???Vylejzali z toho oknem i s vyděšenou dámou,před kterou se chtěl vytáhnout...davy tleskaly
M81i96c78h42a54l 40N17a25j41m16a69n
Máte v tom trošku zmatek.
Toto je článek a kamionu LIAZ a Loprais je spojen s kamiony TATRA.
Ten kamion TATRA 815 v roce 88 na letenské pláni neřídil Loprais, ale Josef Kalina...
R89i29c67h97a15r86d 32G60e61n39š40e23r76o66v24s11k31ý
pekne. jen aby dojeli. ne kvuli auta, ale kvuli turbanum.
J28i14ř75í 18E97r35b36e66n
Naživo jsem tuhle Lízu viděl asi tak před 10-12 lety cestou po R35 z Hodkovic na Liberec. Vyjížděl jsem Rádelský kopec a v zrcátku pár set metrů za sebou se objevila nějaká bílá bedna. Pořád mi vrtalo hlavou, o co jde a proč jede tak rychle (já tam měl přes 100 km/h a bedna se furt přibližovala) - a až když byla za mnou nějakých 150-200 metrů, tak mi došlo, že to je stovková LIAZka a že si to valí dobře stodvacítkou.
Vysunul jsem ruku z okénka, ukázal mu palec nahoru, do zrcátek mi od šoféra zašajnovalo šest reflektorů jako pozdrav, ozval se lodní klakson, dakarák se okolo mě prohnal a až do Liberce jsem ho pozoroval jen zezadu... rád bych ho dohnal, ale musel jsem na úřad.
R29o70m34a15n 54H67r94o48n36z57a
Škoda - mohla tu být dodnes, nebýt komunisty Soudka.
J49i39ř33í 72E11r84b84e76n
Vinit z pádu LIAZu právě Soudka je hooodně nefér a hooodně mimo mísu. To byl jedinej člověk, kterej měl ambice a možnosti české výrobce náklaďáků vytáhnout z marastu, do kterého se dostaly díky "geniálnímu" vedení dosazenému z FNM. Soudek spojoval Tatru, LIAZ a ROSS do jednoho holdingu a chtěl využívat synergií mezi nimi (slyšel jste pojem "budkovod"? To byl socialistický nesmysl, kdy se svařené kabiny z LIAZu vozily lakovat do Tatry, protože LIAZ na to neměl technologii), jenomže v roce 1996 na to už bylo pozdě. Navíc ono "geniální" vedení státu dovolovalo naprosto volné bezcelní dovozy jak nových aut, tak i vylágrovaných ojetin, které ale byly hezčí a reprezentativnější než nějakej jabloneckej LIAZ, že.
LIAZ byl stavěn na nějakých 15-20.000 aut ročně, Tatra o něco méně. Jenomže už v roce 1991 vyrobili v LIAZu jen nějakých 4200 aut a pak se ani jeden rok nepřehoupli přes 1000 kusů, přitom výrobní, stavební i personální kapacity odmítali snížit, takže se ta fabrika šíleným způsobem zadlužila a i když vyvinuli skvělé nové řady 300 a 400, už to byly jen skládanky "co dům dal" s téměř nezákonně získaným povolením k provozu na pozeních komunikacích (protože 500 aut pro homologaci nevyrobili ani náhodou).
A to jim ještě Soudek v roce 1995 pomohl finanční injekcí, tenkrát se vyrobilo přes 800 aut, ale 150 z nich se ani neprodalo.
J82i12ř75í 40E39r85b95e37n
SKutečná historie onoho "zrepasovaného" LIAZu 100.55 je na webových stránkách majitele: http://liaz.cz/l_100_55_d_dakar_1985.php
Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit
Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku
Elektrokolo, co vypadá spíš jako motorka a tak se i chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K jeho...
Místo vzduchového polštáře šrapnelem do hlavy. Airbagy mohou i zabíjet
Seriál Když máte tu smůlu, havarujete a řítíte se za volantem proti jinému autu nebo třeba zdi, očekáváte,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
KVÍZ: Poznáte české automobilové legendy podle siluety? Otestujte se
Jak máte nakoukaná auta? Poznáte je jen podle siluety? Vybrali jsme deset vozů vyráběných v Česku,...
Čínské automobilky skladují přebytky z výroby v evropských přístavech
Místo přepravních kontejnerů, které bychom tu očekávali, se zde dnes řadí celé legie elektromobilů....
Přejmenujte ho! Milano není prvním autem, které se nakonec jmenuje jinak
Aféra ohledně označení Alfa Romeo Milano ukázala na nijak výjimečný problém. Automobilky zdlouhavě...
Největší chyby českých řidičů. Omezení a represe jsou na škodu, míní expert
Premium Automobilový expert Jan Červenka vyzkoušel tisíce vozidel. Řídit se učil od závodníků, sám pořádá...
Diář petrolheada: Do Kolína na mercedesy, do Poděbrad za švarnými Italkami
Navzdory chladnému počasí, které má panovat, je nadcházející víkend akcemi prosycenými vůní benzínu...
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!