- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Jirko,
přeji Ti šťastnou cestu a hlavně šťastný návrat
Evžen
Vlastorucne slepeny papirovy velky model mam doma
to se jen tak ve světě nepodaří, aby automobilky, co vyhrajou nebo skoro vyhrajou Dakar, zkrachovaly. Díky modrá totalito za tisíce nezaměstnaných! Trh vše vyřeší, že ehm ...
LIAZ se zničil sám vlastní neschopností. Zkušený management si vyházeli a dosadili si nepraktické neschopné nadšence, kteří nepochopili, že výrobek se musí prodávat i se servisem.
Letos jsem ve francouzském Séte myslel na 80.léta, když odsud odpolouvaly kamiony Liaz a Tatra za úspěchy v Dakarské rally a byl jsem na ně hrdý... Tak šťastnou cestu!
To byly ještě časy, kdy kamiony na Dakaru vypadaly jako kamiony
To je ta,kterou položil Loprais na letenské pláni kdysi na bok,když se předváděl na rovném písečku???Vylejzali z toho oknem i s vyděšenou dámou,před kterou se chtěl vytáhnout...davy tleskaly
Máte v tom trošku zmatek.
Toto je článek a kamionu LIAZ a Loprais je spojen s kamiony TATRA.
Ten kamion TATRA 815 v roce 88 na letenské pláni neřídil Loprais, ale Josef Kalina...
pekne. jen aby dojeli. ne kvuli auta, ale kvuli turbanum.
Naživo jsem tuhle Lízu viděl asi tak před 10-12 lety cestou po R35 z Hodkovic na Liberec. Vyjížděl jsem Rádelský kopec a v zrcátku pár set metrů za sebou se objevila nějaká bílá bedna. Pořád mi vrtalo hlavou, o co jde a proč jede tak rychle (já tam měl přes 100 km/h a bedna se furt přibližovala) - a až když byla za mnou nějakých 150-200 metrů, tak mi došlo, že to je stovková LIAZka a že si to valí dobře stodvacítkou.
Vysunul jsem ruku z okénka, ukázal mu palec nahoru, do zrcátek mi od šoféra zašajnovalo šest reflektorů jako pozdrav, ozval se lodní klakson, dakarák se okolo mě prohnal a až do Liberce jsem ho pozoroval jen zezadu... rád bych ho dohnal, ale musel jsem na úřad.
Škoda - mohla tu být dodnes, nebýt komunisty Soudka.
Vinit z pádu LIAZu právě Soudka je hooodně nefér a hooodně mimo mísu. To byl jedinej člověk, kterej měl ambice a možnosti české výrobce náklaďáků vytáhnout z marastu, do kterého se dostaly díky "geniálnímu" vedení dosazenému z FNM. Soudek spojoval Tatru, LIAZ a ROSS do jednoho holdingu a chtěl využívat synergií mezi nimi (slyšel jste pojem "budkovod"? To byl socialistický nesmysl, kdy se svařené kabiny z LIAZu vozily lakovat do Tatry, protože LIAZ na to neměl technologii), jenomže v roce 1996 na to už bylo pozdě. Navíc ono "geniální" vedení státu dovolovalo naprosto volné bezcelní dovozy jak nových aut, tak i vylágrovaných ojetin, které ale byly hezčí a reprezentativnější než nějakej jabloneckej LIAZ, že.
LIAZ byl stavěn na nějakých 15-20.000 aut ročně, Tatra o něco méně. Jenomže už v roce 1991 vyrobili v LIAZu jen nějakých 4200 aut a pak se ani jeden rok nepřehoupli přes 1000 kusů, přitom výrobní, stavební i personální kapacity odmítali snížit, takže se ta fabrika šíleným způsobem zadlužila a i když vyvinuli skvělé nové řady 300 a 400, už to byly jen skládanky "co dům dal" s téměř nezákonně získaným povolením k provozu na pozeních komunikacích (protože 500 aut pro homologaci nevyrobili ani náhodou).
A to jim ještě Soudek v roce 1995 pomohl finanční injekcí, tenkrát se vyrobilo přes 800 aut, ale 150 z nich se ani neprodalo.
SKutečná historie onoho "zrepasovaného" LIAZu 100.55 je na webových stránkách majitele: http://liaz.cz/l_100_55_d_dakar_1985.php