Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

TUNINGÁŘ: Na srazy jezdím wartburgem za 300 tisíc ve stylu Formule 1

V životě měl řadu profesí, ale zároveň se vždy držel své velké vášně - úpravy wartburgů, jedné z nejstarších automobilových značek. Sám se pyšní dvěma skvostnými kousky, které několikrát do roka předvádí na tuningových srazech. Doma mám plné police pohárů, říká automechanik a tuningář Jiří Kubíček v rozhovoru pro iDNES.cz.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V27e77r63o77n55i39k84a 70Š81k88v77á90r98o69v48á 5481470736746

Autům vůbec nerozumín a tak ani nevím, co ten tunningář dělá, a myslím, že nejsem jediná. Nebylo by od věci toto někde mimo v rámečku vysvětlit? Sice si to mohu najít na internetu, ale dost to deraduje celý rozhovor.

0/0
12.1.2015 10:59

J21a40n 55B42i20r21o36š 8146651895238

A není o tom celý ten rozhovor, co vlastně ten tuningář dělá? ;)

Jinak tuning vychází z angl. tune - ladit. Vznikl po 2. sv. válce v USA, kde si mladí kluci kupovali za levno stroje z válečných výprodejů (tehdy to byly mraky motorek Harley-Davidson) a aby se odlišovali a pozvedli výkon, začali je "tunit" a zdokonalovat.

0/0
13.1.2015 12:39

V68e32r36o36n23i75k35a 40Š19k12v83á55r92o75v47á 5231350316986

ano, celý rozhvor o tom je, ale jaksi jsem nepochpila, že toto je ten tunning. Díky za vysvětlení.

0/0
13.1.2015 12:44

J60a15n 25B19i87r71o15š 8506581225658

Nemáte zač. Jinak se tuní kde co a kde jak. Auta, motorky, kamiony... Někdo preferuje staré kousky a návrat co nejblíž originálu, jiný asijská auta a zlepšení jízdních vlastností, a pak je tu taky tuning po česku. To vezmete Felicii, dáte jí pořádný výfuk, aby o vás všichni věděli, nalepíte samolepky a pak už jen potah na volant a můžete vyrazit pózovat na první benzinku. ;)

0/0
13.1.2015 13:00

M25a26r48t54i62n 63N25e72r39m39u46t 9637277808459

Pozoruji, že sklon k tuningu se absolutně vylučuje se smyslem pro eleganci a přiměřenost. Každé auto, i to celkově na první pohled hnusné, bylo navrhováno a působí jako celek a bývá nejhezčí tak, jak bylo vymyšleno v továrně. Např. nelze beztrestně změnit tvar světel (mračítka), protože na ně navazuje opticky linka kapoty a předního skla. Zrovna tak tvar volantu, budíků, madel. Vzájemná poloha zadní značky a světel, atd...

0/0
10.1.2015 20:28

M91a42r16e87k 21J75a98n50e79č34k96a 1267856763111

Každý sice ujíždíme na něčem jiném, ale tunit zrovna wartburgy, což je už od základu pro tuning špatné auto mi přijde poněkud zvrácené. Na wartburgu mě akorát vždy bavil ten dunivý plechový zvuk, který byl slyšet při zabouchnutí dveří :-)

+1/0
9.1.2015 15:46

M19i20r24o70s56l31a91v 77B12u18d83a 9882672807792

Hezký, alespoň se má v čem vrtat a přináší mu to radost. Tak to má být. R^

0/0
9.1.2015 13:58

V69o32j75t81a 82K92u74š59č71á85k 6899288326689

Jakoze... je to spis potunena zahradni sekacka, nez auto... ;-D ale vite, co je na tom fakt sileny, vypada to lip nez vetsina "tuningu", ktere jsem kdy v zivote videl ;-D;-D;-D

+3/−3
8.1.2015 20:05

M84i62r15o62s25l67a89v 42B35u12d42a 9832582277302

Hm, tahle "zahradní sekačka" ale dokázala jezdit přes 20 let prakticky bez údržby a bylo to pohodlné, živé auto s ohromným kufrem.

+2/0
9.1.2015 14:18

R40a95d38i27m 13H52o23r32č21i27č39k33a 7296947473862

Jelikož pán souhlasil s tímto článkem, tak šel s kůží na trh. I kdyby to auto mělo zlaté kliky, tak to po řád bude made in DDR, který vyniká pontonovou karosérií s motorem pracujícím na bázi náhodných výbuchů. Za mne škoda peněz a hlavně času. Tyto auta mají akorát cenu šrotu a těch několika pohárů.

Můj názor;-(

+1/−8
8.1.2015 19:09

H45a38n72a 48K92r25i97v35a55n77e36k 2481275632613

pana to bavi, ma zajimave hobby, takze: co je vam do toho? :-)

+5/0
8.1.2015 19:23

R62a77d30i53m 81H46o14r98č57i67č33k80a 7436297303122

Asi jste nepochopil-a, tak co je Vám do toho?

+1/0
9.1.2015 7:11

T95a95d38e92á89š 43V28y94s84k28o11č78i85l 4887617688421

warťas v kombiku byl ideální na stavbu odvezl vše

+7/0
8.1.2015 18:21

P95e84t50r 81B89á47č38a 8775156905155

Jako pekny, ale do tehle starych plechovek to rvat je ztrata casu a penez, ja bych takovy auto osobne nikdy nechtel.

+1/−1
8.1.2015 16:28

T72o94m95á38š 58M48a43c57e82j44k66a 6771592287747

Má to jako svého koníčka a ty nebývají zadarmo. Někdo nedělá nic, někod chová hady, jiný zase třeba hraje hokej. Hlavně, že ho to uspokojuje...

+10/0
8.1.2015 17:02

J95i57n52d40ř25i70c47h 40Š60k39o81p72e28k 4895471860275

ztrátou peněz je každá investice do jakéhokoli auta. Rozdíl je pouze v tom, jak ta ztráta je velká

+2/−5
8.1.2015 17:03

J48i32n66d35ř78i67c30h 12Š53k93o90p81e76k 4205541340465

Báčo, je to pravda, mínus pravdu nezmění

0/0
8.1.2015 17:43

P17e23t16r 67B60á53č42a 8235326195675

neni Skopku

+2/0
8.1.2015 17:57

J11i55n40d44ř22i10c51h 80Š60k54o92p13e57k 4485431920375

ať dáš do jakéhokoli auta X tisíc Kč, nikdy se o tuto částku prodejní cena vozu nezvýší, takže pravda to je

+5/−1
8.1.2015 18:28

K84a36r92e73l 59J21o32a85c42h83i35m10s56t66á77l 8216882677416

ale tady jde o koníčka a ne o to co nejlépe to vylepšet a pak to prodat ale to vy asi nevíte co to koníček jeRv

0/0
8.1.2015 21:59

P93e49t11r 26M65a60r30š87o68u78n 5225408746276

? vždyť právě odpovídá tomu prvnímu rýpalovi, že obecně ztrátou je investice do jakéhokoliv auta, takže tím toto hodnotit jistě nelze.... někdo nepochopil?

0/0
8.1.2015 23:57

J49a48n 71D96l45o24u22h56ý 7194219530839

Nemate pravdu, bugatti 50 se dnes prodava okolo 1 milionu dolaru ;-)

0/0
9.1.2015 0:31

O12n48d64ř35e71j 63Č98a42p76k71a 6341161143144

Pokud je to auto dostatečně vzácné, cena jde nahoru - takže veterán ve výborném stavu nebo různé výroční modely supersportů vyrobené v počtu pár (desítek) kusů nejsou úplně špatný nápad, do čeho dát peníze. Jen je to náročné na prostor a třeba v případě limitovaných sérií Veyrona i na vstupní investici :-)

+2/0
8.1.2015 17:43

J80i98n91d21ř25i43c85h 38Š58k31o63p97e42k 4585291500645

ale to nebude případ, co měl Bača na mysli. Protože kritizuje investice do starých aut, takže veteráni jsou ze hry

0/0
8.1.2015 18:42

M97i76r10o35s57l34a69v 46B44u68d50a 9212452447902

No jasně, kdo jiný než pan Škopek...opět8-o Pane Škopku, já například nemám rád fotbal. Ani by mne však nenapadlo jít do diskuse o fotbalu a prudit tam jak vy to s oblibou děláte v diskusích kolem aut a dopravních nehod.

0/0
9.1.2015 13:50

M97a53r12t96i22n 32H82o94u62b47a 6503321769518

on se tim bavi, takze o ztrate casu nemuze byt ani rec.

ztrata penez?? jednal jsou to jeho penize, takze to muze byt kazdemu burt. ale hlavne, jak chcete hodnotit, co je a co neni ztrata penez. to by se klidne dalo rict, za kazdy vydaj je zbytecna ztrata penez, pokdu se nekupuje jidlo

0/0
8.1.2015 17:12

P22e43t43r 10B70á97č57a 8785436445635

Jenom jsem chtel rict, ze u novejsich aut je tuning smysluplnejsi, nez narvat statisice do staryho kramu.

Ale jinak je mi to burt :-)

0/−1
8.1.2015 17:18

T33o70m13a97s 50D47r59a77j61s11a29j35t46l 9559127598360

Pan tvrdi, ze mene je nekdy vice, ale s temi modrymi LEDkami to stejne prehnal.

+3/0
8.1.2015 16:24

P77e58t15r 21N36ě12m44e96č51e63k 1662104562443

Nevím, na jednu starnu obdivuji, že je pán jistě šikovný, na stranu druhou, to jedno auto je strašný kolotoč, splácanina všeho, co se na benzině snad dá koupit. Navíc, když už do auta ty údajné peníze investuji, nechám to alespoň pěkně nalakovat - ta kapota je strašná "pomerančáda"....ale proti gustu R^

+5/0
8.1.2015 16:01

P29e40t92r 24B80á45č44a 8845856485125

Co jsou ty splacaniny z benzinky?

0/0
8.1.2015 16:29

E50d15u66a41r83d 73H91e49j51l66e17k 8416286350296

Všichni kteří se tu jakýmkoliv způsobem panu Kubíčkovy posmívají,jsou chudí duchem i rozumem.Zcela jistě sami nic nedokázali a ani nedokáží,jsou to prostě hlupáci.Já jeho práci obdivuji a fandím mu.Ať žije ve zdravý a auta ať mu dál dělají radost.R^R^

+11/−1
8.1.2015 14:30

J49a40n 50Š90m24í57d30l 3177150530117

Vůbec nechápu tady ty hloupí reakce? Myslím že spousta důchodců jenom sedí doma a čekají na smrt, tenhle pán alespoň žije svůj život a má s toho radost. Otázka vkusu je věc druhá, ale tenhle článek měl poukázat na to že pán není 20ti letej floutek, ale děda co má svůj sen a jde si za ním a to se cení. Spousta lidí žádný sny nemá a ještě se mu tady posmívají :-/

+23/0
8.1.2015 13:50
Foto

P20e27t73r 86M75o17o10s 6542945287

Pán bude zžejmě nejstarším tuningářem v republice. Téměř všichni, kdo se této zálibě věnují, jsou mladíci, kterým ještě neoschlo razítko na řidičáku.

A také je v tomto případě poznat, o jakou značku auta se jedná. Mlaďoši většinou provozují tzv. "hobbymarket tuzing" a to kolikrát před jejich zpraskem stojíte čtvrthodinu a marně dumáte, co to bylo původně za auto.;-D;-D;-D

Pánovi vcelku respect.R^

+3/0
8.1.2015 13:31

P69e14t11r 21S98ý91k24o25r93a 4210536820

Co tomu říkají na technické ?

0/−5
8.1.2015 13:30

J40a53n 29D36l65o40u96h96ý 7134559230199

Jako cemu? Ze ma auto v perfektnim stavu bez znamky prorezaveni nosnych casti karoserie, jak je u Wartase typicke?;-D

+2/−1
8.1.2015 13:36
Foto

P85e26t42r 51P22r22o23c57h30á27z38k41a 3572756982624

Každá aktivita,kterou člověk dělá a navíc s láskou je dobrou.Ač sám nejsem příznivcem podobných věcí obdivuji,že si na to najde čas a není mu líto ani peněz.Navíc s toho má radost a to je asi to nejdůležitější.U mě R^

+8/0
8.1.2015 13:24

O18l63d31ř22i56c89h 89H17o55r77n19ý 5953978809185

Přesně tak. Není důležité, co dělá a jak se na to tváří ostatní. Důležité je, že ho to baví a přináší mu to radost. R^

0/0
9.1.2015 8:36
Foto

P83e86t67r 69P86r79o10c66h72á92z25k51a 3812776302724

Souhlas.

0/0
12.1.2015 15:56

E56r76i74k 83D55r65a33g12o39m48i32r54e23c41k15ý 2731423597679

nechápu proč mají všichni potřebu to kritizovat. Pán dělá evidentně to co ho baví, líbí se mu to a to je hlavní ne? Měl by snad dělat něco co se líbí ostatním a ne jemu? Spousta lidí asi takhle žije své životy a potom v depresích musí kritizovat na diskuzích. 

Já si svého veterána snažím udržovat v max. původním stavu, protože se mě tak líbí, ale pokud někomu dělá radost si upravovat auto k obrazu svému tak proč ne

+18/0
8.1.2015 13:18

M54i77r74e41k 89S24m48é79k40a78l 9689265590783

Jooo a hááá, ve stylu F1 jako v barvě Ferrari jo? Jestli ho origo Ferrari celolak stál 299tis. a za zbylej litr zbytek, tak klobouk dolů. Chtěl bych ještě slyšet ten F1 exhaust sound V2 ;-D

0/−8
8.1.2015 13:15

M12i34r50e42k 57S15m53é48k44a25l 9729475940923

Omlouvám se V3 tý jo 8-o

0/−1
8.1.2015 13:22

M39i43c56h95a13l 12M88o82u41c37h94a 9538769953164

To V v označení motoru neznamená "Válce", ale motor s vidlicovým uspořádáním válců. Wartburg má válce v řadě, což se označuje zase písmenem velké "i", je to tedy motor I3 ;-)

+3/−2
8.1.2015 13:43

J51i60ř45í 97V14o80g82e98l 6302932246528

Nejsem si jistý, ale nebývá řadový motor označen písmenem R? Tedy v tomto případě R2?

+1/0
8.1.2015 14:52

M81i39l79d48a 59C80r91h82o36n76e79k 8430271500176

Je to R3 čili řadový tříválec!

0/0
8.1.2015 15:58

J80i72ř46í 51V63o91g13e46l 6212902646958

Pardon. Samozřejmě tříválec... nicméně jak je to s tím písmenem? Co znamená I a co R?

+1/0
8.1.2015 16:40

M71i45c29h14a24l 72M32o50u33c60h45a 9218279103254

V mezinárodním označení konfigurace píštů je řadový motor I, R se někdy používá pro označení Wankelových motorů (Rotary engine). Potom ještě existují dvouřadé motory (U) používané třeba v lodích nebo stacionárních aplikacích, hvězdicové letecké motory (X), boxery (H) nebo dvojitě vidlicový motor (W), ale to je asi obecně známé...

0/0
9.1.2015 9:25
Foto

M72a33r19t37i26n 40K44o41k44e37š 3898764411890

Že vy jste přečetl jenom nadpis?

0/0
8.1.2015 13:26

M74i82c75h23a61l 86P67o62n54o38c19n66ý 2144945631

Rv

0/0
8.1.2015 13:52

Š72t30ě77p39á82n 74B29e79d55n32á60ř 8447540517712

To je zase kritiky,náhodou exteriér má docela pěkný. Co se týká interiéru,tam bych měl určité výhrady,ale je to jeho vlastní styl a pokud se mu líbí,tak proč né.

+3/0
8.1.2015 13:13

M33a97r48t74i19n 98H57o53r63ň55á86k 7621661142

Vypadá to jako kolotočářova kára. Umění není takhle vybastlit stroj, ale uvézt ho do původního stavu a za sebe si troufám říct, že bych si klidně za nějaké nostalgické svezení starým autem zaplatil.

+2/−3
8.1.2015 12:45







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.