- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Asi jsem pochopil, o co v clanku jde. V Praze se objevila dalsi vlna novych usekovych radaru. Na naprosto zbytecnych mistech - klasicky vyhozene penize namisto opravy rozbitych silnic
Doufam, ze slo o posledni krec Hudeckovy administrativy, a ze s novym vedenim uz tahle pochybna politika nebude pokracovat
Trochu off topic, ale pochopil někdo tu zhovadilost co namalovali na silnici v ústecký ulici před Chabry? Zúžení na jeden pruh a posunutá cedule konce obce kilometr do polí?
Tak jen čekám kdy se tam začne pravidelně objevovat hlídka výběrčích "mýta"
Otázka je, proč vůbec musí někde stát policajt s radarem, když tam může být trvale sloup s radarem a kamerou, který si na sebe vydělá úplně v pohodě za chvíli a fotí permanentně. Navíc po čase skutečně zajistí, že tam bude naprostá většina řidičů rychlost dodržovat a chytí se pouze ti, co úsekem nejedou pravidelně. Na známá místa radar a kameru, na problematické úseky průjezdové měření a je vystaráno.
Druhá otázka je, proč trvá úřadům mnohdy skoro rok, než přestupek zdokumentovaný radarem vyřídí. V dnešní době, kdy systém umí z fotky přečíst značku, najít podle ní majitele vozu, podle výše rychlosti zařadit do správné škatulky a poslal dopis. A dotyčný buď zaplatí nebo to půjde do správního řízení, kam se dostaví a kde mu bude hrozit postih ještě vyšší.
Primarni otazka je, proc je ta rychlost nastavena tak blbe A odpoved je jednoducha - kvuli vyberu. Kdyby vsichni jezdili podle predpisu, rychlost se snizi, protoze plan vyberu je treba plnit. Zpetna vazba bohuzel neexistuje a moznosti se branit ci dokonce dovolat zdraveho rozumu jsou minimalni
Zdá se mi jako nesmysl, když mi přijde pokuta po roce, když už nevím, kde a proč mě vyblejskli. Výchovněji působí, když člověka stopnou a na místě mu to spočítají.
Nejde o žádnou výchovu ale o daň z rychlosti. Důležitá je vybraná suma.
Pamatuji si jižní spojku jak se běžně jezdilo 120 a bylo míň nehod než teď s 80. Dle mě za nehody stojí právě ti co na rychlých trasách jezdí jako s hnojem. Pamatuji si moudrá slova , kterými mi častoval můj otec v Paříži. Nejbezpečněji pojedeš, když pojdeš stejnou rychlostí jako ostatní.
Tak 80 ještě jde, ale ty úseky v Praze, kde prosadili 50 na tříproudý silnici ...
Denně jezdím po Praze. A díky tempomatu nedostávám na úsekových měření žádné pokuty. Nastavim tempomat max+8 - na budíku. Jediný co mě nachytá, je policajt schovaný za lampou. Ale pokuty jsou tak malé, že to nemá smysl řešit.
V Čechách je prostě módní porušovat předpisy a nikdo si z toho nic nedělá. A pokud bude postih, tak se to zlepší. Pokuty nemusí být vysoké, ale musí postihovat co nejvíce viníků. Úsekové měření rychlosti ne bezva věc.
V Čechách je hlavně módní vymýšlet blbé předpisy a pak vyžadovat jejich dodržování. Když jedu po Německu, nemám s rychlostí problém. Všude je nastavena tak, aby soudný člověk uznal, že jet rychleji už není zrovna smysluplné.
Kamarád bydlí u Jižní spojky a zpomalení aut si libuje. Před omezením se tam jezdilo i 140km/h a byl tam strašný hluk. Teď je tam 80km/h a je to mnohem lepší.
U Jizni spojky nikdo nebydli - pokud tedy neni bezdomovec
Stávající systém dokáže zpracovat hrozně málo přestupků za den. Firemní vozidla už obesílají přes datové schránky a posílá se jim rovnou příkaz k úhradě, ale soukromá auta jsou zatím problém. Ale připravuje se systém elektronických žalob, ten už to zvládne. Podle mne by ale stát měl nařídit datové schránky pro všechny.
a taky bysme měli mít všichni stejnou škodovku, stejný tesilky a stejný ho.no v lednici
Inkasovat, inkasovat a zase inkasovat. Pravidelně jezdím napříč městem. Už jsem si zvykl, že při každé cestě do práce v ranních hodinách předjíždí tramvaj pravidelně po levé straně auto. Ale pozor přituhuje, posledně to už byly auta dvě. Často se to stává mezi Karlovými lázněmi a Národním divadlem ve směru proti proudu Vltavy. Nevím zda nové tramvaje mají kamery i po levé straně, ale podle mého názoru by je tam mít měly a se záznamem. V zájmu cestujících by tyto záznamy měly být automaticky postupovány na příslušná místa. Čas od času stojí tramvaj v zastávce bez nástupního ostrůvku s otevřenými dveřmi a auto projede jakoby se nechumelilo. Stávalo se to často mezi Malostranskou a Strossmayerovým náměstím ve směru proti proudu Vltavy. Tentokrát se to stalo v zastávce Albertov ve směru od Karlova k Ostrčilovu náměstí. Asi by neškodilo kdyby pražské tramvaje byly na pravé zadní straně opatřeny pořádným nepřehlédnutelným červeným světlem v podobě semaforu. Snad by to především mimopražským a cizincům, kteří na tento dopravní režim nejsou zvyklí pomohlo. Já už s tím dlouho počítám a dokonce i když přecházím na zelenou jednosměrnou ulici, zásadně se dívám vždy na obě strany, a pokud taková ulice je dvouproudá vždy se pečlivě podívám jak do mezery mezi obě řady vozů, tak i po obou jejich bočních stranách protože existují i motocyklisté kteří se prostě protáhnou ... Přesto někdy člověk pospíchá, jindy je soustředěn na řešení závažného problému, nebo jde ve dvou a je prostě v daném okamžiku rozptýlen. I tehdy kdy přecházím tramvajový pás před stojící tramvají, tak se podívám pečlivě na obě strany, a totéž doporučuji i každému z Vás. Stejně se obávám, že to jednou nebude stačit. Prostě myslím si, že se zasahuje pravidelně tam kde to mimo finančního přínosu do pokladny nemá žádný efekt, a naopak tam kde hrozí doopravdy vážné nebezpečí, ale je to pracné sledovat, tak to raději nikoho nezajímá.
Auto kolem stojící tramvaje samozřejmě projet může, opravdu se nechumelí.
Vy se opravdu musíte rozhlížet (na obě strany), bez ohledu na nějaké pospíchání.
Stejně je zajímavé, jak pospíchajícího řidiče auta odsuzujete, zatímco u sebe spěch pokládáte za dostatečnou omluvu...