Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Francie táhne do boje proti dieselům. Paříž má být město pro pěší

Pařížská starostka Anne Hidalgová oznámila, že se v centru francouzské metropole chystá omezit osobní automobilovou dopravu. Chce tím prý zabránit dopravním zácpám a znečištění ovzduší, které město na Seině dlouhodobě trápí. Na ráně jsou hlavně naftová auta, proti kterým brojí i francouzský premiér.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T73o73m11á22š 17H70e66r80t34i26g 4920946755855

Holt důsledky evropské deviace s používáním naftových motorů v osobních autech. Nikdy jsem tu oblibu dieselu nepochopil. Páchnoucí, chrochtající, klapající hnusRv Zážitek je už samotný tankování tý mastný smradlavý sračky...

+1/0
17.12.2014 17:46

P36e69t82r 83H60o85l11u70b 7731799120

Inspiraci asi hledala v Pchongjangu ne?

+4/0
11.12.2014 12:11

K10a58r65e12l 81C74h91r72a35s15t96i68n30a 4373794580495

Paříž bude brzy městem s převahou muslimů a ti na nové auto nemají. To je hlavní důvod takového rozhodnutí.

+1/0
11.12.2014 11:54

J68i15ř56í 68K36o31c22u61r47e95k 6295354985928

Město pro pěší? Zásobování potravinami mají zřejmě vyřešené? Kilogram jídla na osobu a den. 3000 tun budou ekoaktivisti tahat na zádech nebo použijou nuceně nasazené?

+5/0
9.12.2014 21:21

P98e22t58r 14M64i98c59h34a30l 2680694871772

Chtějí omezit diesely, tak zvýší spotřební daň na benzín, který je už teď výrazně dražší než nafta?

Tak to mi hlava nebere.

+7/0
9.12.2014 16:45

J16i41ř12í 35B20o27l94f 8235147538805

Ano, bojujme proti dieselům tak, že zdražíme benzín  ;-D  A já jsem si myslel, že demence se rozvíjí jen u nás EUV[>-]

+13/0
9.12.2014 12:41

P86e96t28r 15M61i49c91h78a35l 2920484631652

Asi jsem byl slepý, když jsem 4 hodiny po Tobě napsal skoro totéž. Teď jsem se sem po nějaké době podíval a zjistil jsem to. Kaju se. :-)

+1/0
9.12.2014 20:17

P38e30t34r 28H98l45o68u89š30e89k 9196353365771

a taxíky tam povolí??? Koukám v Paříži mají také taxikářskou mafii jež si v pohodě uplatí magistrát Rv

+1/0
9.12.2014 11:59

4340219938493

Obecně vzato dobrý základ myšlenky. Ale s provedením nesouhlasím. Když už jednou bylo auto homologováno na trzích EU, tak při splnění předepsaných podmínek homologace (STK, měření emisí) nevidím důvod, proč by měl být zakázán jeho provoz. To je nebezpečný precedens: Dneska si koupím nějakou věc a zítra mi jej stát nebo EU zakáže používat ...

Daleko férovější mi přijde zakázat prodej nových dieselových osobních aut, samozřejmě s nějakým přechodným obdobím, aby se automobilky mohly přizpůsobit. U těch už prodaných kontrolovat, zda plní předespané podmínky homologace. Pokud například auto s homologací s filtrem pevných částic ten filtr nemá, okamžitě odebrat registrační značky a technickou způsobilost k provozu. Dále samozřejmě srovnat spotřební daň nafty a benzínu, a to v kilogramovém vyjádření, tzn. v litrovém vyjádření by spotřební daň benzínu měla být o zhruba 10 % níž než u nafty.

+7/0
9.12.2014 10:17

O28n34d61ř84e58j 46Č20a41p51k42a 6751481233504

V podstatě není potřeba nic zakazovat, srovnání daňové zátěže benzínu a nafty se o to časem postará samo (nafťák je dražší, takže pokud nebude mít dostatečně malé provozní náklady, půjdu radši do benzínu nebo CNG).

A pokud by mi opravdu šlo o životní prostředí, tak zruším ty šílené limity na vyprodukovaný CO2. Zmizely by ty mrňavé dvou- a tříválcové přeplňované motůrky, co na papíře žerou málo, ale ve skutečnosti jsou na tom stejně jako atmosférický dvoulitr, akorát vydrží třetinu (=3x větší emise při výrobě) a produkují mnohem zákeřnější škodliviny.

+7/0
9.12.2014 10:58

J12o81s11e90f 28N59o54v23a32k 5908762706908

No fandím jim. Sice by na to mohli jít snížením spotřební daně na benzín a zvýšením spotřební daně na naftu, ale to už je jejich boj.

Jaké tu máme dieselové peklo si člověk uvědomí, když je někde v severní americe poblíž řádově využívanější dálnice - tam to prostě nesmrdí.

+3/−4
9.12.2014 8:52

J36i37n37d96ř38i17c68h 86Š77k16o91p20e91k 4765651680295

srovnáváš silnice u nás a dálnice v Americe je naprosto mimo.

Vliv dieselů se přeceňuje, dokud se nezačne od nějvětších znečišťovalelů (zaoceánské lodě), přínos bude nula nula nic

+5/−2
9.12.2014 10:03

J76i79ř86í 37K34o45c59u74r65e80k 6275364565898

Ano zaoceánské lodě dělají velký podíl, obzvláště v centrech vnitrozemských měst, jako Paříž, nebo Praha.

PS: V tom článku nebyly ty lodě vyjmenovány. Jestli někdo vzal tankery ze 70. let a poukázal na ně, tak je idiot. Těch 10 největších lodí už je ve stavu scrapped. Česky: Sešrotováno.

+2/−3
9.12.2014 21:01
Foto

P93a31v19e81l 43M23a35r17t61i44n43e20k 9705185241613

Pojmenujeme nepřítele, uděláme kampaň a potom jen sklizime ovoce svého snazeni. Proste mají politici jenom jiného sponzora, nejake ovzduší jim je ukradené.

+10/0
9.12.2014 7:13

V89i35k46y51r 13B49o46h55u76m61i71l 26S20t80r21a95n83s84k81y 9387588636409

Dopadne to jak pravil J. Hašek ve Švejkovi:" Je spousta věcí který se nesměj, ale můžou".;-D Nicméně bych Pařížany upozornil, že jim ČR bezplatně pošle experta na podobné ptákoviny, totiž bývalého primátora Prahy a cyglistu z holomóce. Ten jim udělá takový borčus v dopravě, pruhy pro cyglisty, ostrůvky do ulic a umělá zúžení 4 proudovek na sotva dvouproudové ulice během několika měsíců a ještě se bude vznášet pyšností a slávou!

+6/0
9.12.2014 7:07

J60i67ř41í 46D76v66o25ř30á97k 5838393438740

Pokud vím , němci ty "emisní zóny " zkoušeli a výsledek nula.

+5/−3
9.12.2014 5:05

T33o17m53á47š 54M56o19r27a12v54č94í64k 3597586373425

Nedávno jsem četl, že s tím mají naopak dobré zkušenosti. Odkud čerpáte? Například ve Švédsku se snížily emise velmi nebezpečných jemných prachových částic až o 40 %

Zdroj:http://auto.idnes.cz/nemci-rozsiruji-emisni-zony-stare-diesely-maji-utrum-pdw-/automoto.aspx?c=A120102_143156_automoto_fdv

+2/−1
9.12.2014 5:34

J59i60ř30í 39N67o15v15o36t82n30y 2358771763419

Tady to vidí jinak:

http://1url.cz/fC7I

http://1url.cz/RC7g

http://1url.cz/XC7S

+1/0
9.12.2014 7:55

T81o45m56á14š 52M46o39r34a28v41č60í85k 3657126803865

Budu "váš odkaz" tedy citovat: 

výskyt prachových částic způsobený automobilovou dopravou se v Berlíně po zavedení zón snížil o třetinu.

Zdroj:http://auto.idnes.cz/emisni-zony-che-/automoto.aspx?c=A130208_140627_automoto_fdv

VERSUS

Neprotestujeme proti tomu zavedení, akorát upozorňujeme na to, že v Německu se to neosvědčilo, a za druhé, že je potřeba postupovat rozumně,"

Zdroj:http://auto.idnes.cz/emisni-zony-che-/automoto.aspx?c=A130208_140627_automoto_fdv

+1/0
9.12.2014 8:02

T49o34m65á69š 76M54o71r38a69v95č34í32k 3217756793765

A tady je přímo studie:

http://kuc.cz/9zkt4w

0/0
9.12.2014 8:04

M44a65r96e89k 22H23r28u12b23y 6287982441728

Tenhle pán má malou vadu, totiž tu, že emise z osobáků se na celkovém znečištění podílí jenom necelými 10%. Ale tady přeci o výsledek nejde, že...

+4/0
9.12.2014 0:31

T65o33m27á85š 58M64o64r10a31v69č53í75k 3597796293345

Když se dívám na liniové znečištění centra Prahy, tak je tam viníkem jasně doprava. Tudíž pokud to nejsou osobáky, musí to být autobusy. Kolik jich po takové Legerově (snad nejhorší silnice) jezdí a jak to vychází, když se to přepočte na hlavu?

+1/0
9.12.2014 1:11

M63a54r50e95k 93H88r74u88b67y 6687472201478

Pokud se divate na mereni zplodin ze spalovacich motoru, uvidite predevsim auta ;-). Ale celkove znecisteni ovzdusi je tvoreno sirokou skalou znecistujicich latek, kde NOx z dieselu je v silne mensine.

Z druhe strany - castice PM>10 se v Praze nemeri vubec...

+1/0
9.12.2014 8:52

J70a42n 80M16o14h51y20l75a 6672569759571

Diesely jsou jednoznačně rozšířenější, než by bylo rozumné (především pro peněženky a starosti jejich majitelů), nicméně jak známo, Francie (s Paříží v čele) byla vždy hojnou kolébkou hovadin. Jak vidno, můžeme být klidní, některé věci se ve světě prostě nemění.;-D

+5/0
9.12.2014 0:31

S17l89a89v46o20m92í87r 64Š56t71ě31p14á54n 1978754652584

Chtějí více parkmist pro čistejsi. Auta? Aby ta kourici musela dele jezdit a hledat misto?

Ve většině zemi ma nafta mensi danove zatizeni nez benzín a proto ma mnoho osobaku pod kapotou naftu

0/0
8.12.2014 23:45

P48a47v26e93l 66N49o62v48o33t49n14y 8609772877953

Nedokážu posoudit jak je to v Paříži ale vím jak je to u nás. Jízda za dehtem je většinou opravdu za trest. Dokud bude STK a emise fungovat jak funguje, těžko se něco zlepší. Auto se sice rozpadá ale co, prohlídkou prošlo a co víc se může požadovat. Co je někdo schopen nalít do nádrže je někdy s podivem, hlavně když to nějak jede. Další věc je lokální vytápění. Určitě znají všichni co dokáže a dovolání není možné.

Stačilo by dodržovat platné, než vymýšlet další nařízení. Rv

+5/−1
8.12.2014 23:23

R43i15c14h52a64r95d 78K14á89b48a 8259658870820

Ku prospechu veci by bylo naopak spoustu narizeni zrusit, misto vymysleni novych. Kdyby nebyl automobilovy prumysl nucet hnat se za nesmyslnymi cily a kvotami (zcele neskodne CO2), bylo by na svete krasne.

+10/−2
8.12.2014 23:39

P40a48v92e70l 37N51o61v18o17t53n51y 8659952157423

Jj, čím více nařízení, které se nedodržuje. Tím více problémů, proti kterým je třeba vydat nařízení. Aneb, jak každý úřad potřebuje obhájit svou potřebnost. EU

+4/0
8.12.2014 23:58

T19o76m59á38š 25M10o12r43a78v85č53í58k 3977116383785

Jaké jsou kvóty pro CO2 na automobil? To je tam nějaký lapač CO2? Když spálíte 10 litrů benzínu ve 20 let starém autě a v 5 let starém též 10 litrů, bude tam snad nějaký rozdíl?

0/0
9.12.2014 0:08

M66a32r98e40k 78H75r19u26b79y 6877882631478

Nikdy jsem nepochopil, co je vlastně na CO2 tak špatného. Rostliny ho mají docela rády ;-)

+5/0
9.12.2014 0:33

T55o58m63á69š 37M39o20r10a65v84č49í60k 3617486223395

Nic, proto není CO2 ve městech regulován.

+1/0
9.12.2014 1:03

J49i32n38d50ř31i51c35h 27Š39k33o91p95e71k 4485611610555

jenže ho nějak nedokáží spotřebovat tolik, aby jeho množství nevzrůstalo

0/0
9.12.2014 10:05

P84e25t26r 26H29l87o11u72š92e27k 9716473915661

tak ať je víc rostlin a méně betonových ploch

+2/0
9.12.2014 12:03

4460689928503

Automobilky v EU mají tzv. závazné cíle pro tzv. průměrné normované emise CO2 u nově prodávaných aut a to v závislosti na tom, jaká je průměrná hmotnost jimi prodávaných aut. Pokud ty cíle nesplní, hrozí jim pokuta. V současnosti je závazný cíl kolem 130 g/km (v průměru pro všechny automobilky).

0/0
9.12.2014 10:03
Foto

K47o67s21t22a38s 29J40o76a40n67i70d47i13s 2392638441

v největších městech řecka diesly do měst nesmí už velké spooooousty let.. a vůbec se jim nedivím.. smradlavy hnus ty traktory

+5/−3
8.12.2014 23:18

R45i31c91h50a48r59d 44K33á58b14a 8429598910630

jasne ... zakazeme dehty a jiz brzy se budeme mit jako v Recku EU

+6/−1
8.12.2014 23:19
Foto

K98o55s33t80a50s 49J26o65a84n48i85d60i26s 2622688631

jo ty jsi ten genius.. tak díky za velmi silný argument..

+3/−2
8.12.2014 23:24

R62i37c11h69a73r94d 29K42á16b23a 8189178780770

Dekuji za lichotku, ale obavam se, ze genius jste Vy. Zakaz neceho vyresi problem. Sakra, uz jsme toho zakazali tolik a porad se nemame jako v nebi.

+7/−1
8.12.2014 23:26

T44o65m48á19š 71M43o70r47a38v19č70í10k 3277366653165

Pokud nechcete diesely ve městě, tak zákaz dieselů tento problém vyřeší, na to opravdu nemusíte být génius:D

+3/0
9.12.2014 0:31

J51i63ř77í 14K33o42c69u43r51e35k 6535864135168

Je zakázáno vstupovat na železniční trať. Tak jak je možné, že je každoročně asi 200 přejetých?

0/0
9.12.2014 21:05

F91i39l40i22p 45D33a27ň63h91a 9730688493352

Hlavním důvodem zákazu dieselů v Řecku je (bylo) poškozování mramoru na památkách zplodinami z naftových motorů.

0/0
10.12.2014 6:46

M45i23c97h29a83l 38Z15e52t97e48k 3538362110237

Tak dnes mají Frantíci v Paříži vzduch jako v Pekingu, a brzy jí budou mít zamořenou cyklisty stejně jako v Pekingu.:-/

+1/0
8.12.2014 22:49

M23a65r84t39i64n 55P98e77c58i64n92a 4181123

Socialismus se ve Francii také blíží tomu v Pekingu, tak to tam zřejmě chtějí mít se vším všudy.

+2/0
9.12.2014 6:45

M23a76r94e38k 78H87r28u71b23y 6677952471438

V socializmu Pariz davno Pekungu utekla:-P

+2/0
9.12.2014 13:36

J15i66ř47í 13N39o97v31o66t41n34y 2378271693709

Měli by žabožrouti oprášit gilotinu !!

+3/−2
8.12.2014 22:31

J75a79n 29H88e27l70l60e20r 9248295606

No je mi to líto, spoustu lidí to raní, ale staré diesly bych do města taky nepouštěl a každýho, komu se při sešlapnutí plynu vyhrne z výfuku černý kouř bych hnal.

To prostě do města nepatří, žít se v tom nedá.

Ok, je to investice nepříjemná pro majitele, ale to se nezlobte, kam se hrabe kouření v hospodách.

+7/−3
8.12.2014 22:25

R34i63c87h55a26r28d 51K33á97b17a 8949488590420

autobusy Vam nevadi? A co jeste byste zakazal. Co luftaky treba? ;-)

+1/−1
8.12.2014 22:43

T36o76m76á84š 59M34o67r12a17v97č81í94k 3957456363285

Proč by měly? Přepočteno na hlavu toho vypustí mnohem méně než automobil, kde je často jen jeden člověk. Nevěřím, že by pařížský průměr překročil 2 cestující na jeden automobil.

+1/−1
9.12.2014 1:05

M85a15r22t48i51n 52R15a48y88m10a39n 4192738313258

Na Kladne jezdi uz z casti autobusy na zemni plyn. Tak proc by to neslo casem predelat i jinde.

0/0
9.12.2014 7:21

J46a92n 22K49r84p11e84c 5566263524362

ono je to presne naopak. ten stary diesel dela vetsi saze ktere zachyti sliznice a plice. daleko vetsi problem jsou moderni diesely ktere vytvari tak malinke saze , ze prostupuji kuzi a dokonce i bunecnou stenou. navic moderni diesely neuveritelne smrdi.

+4/0
8.12.2014 23:02







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.