Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nové Twingo má skvělé nápady, ale geniality předchůdce nedosahuje

Tenhle renaultík je okouzlující městský floutek. Ženy se za ním otáčejí jak za Delonem a k tomu řeže zatáčky jak o život. Originální konstrukce se vyplatila, některé prvky jsou však nedomyšlené.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J19a76n 38D17l90o40u79h56ý 7384939570529

Jsem snad jediny kdo od maleho auta ocekava, ze se s nim da jezdit i mimo mesto? Logika marketingu automobilek je uplne mimo. Vetsina lidi co bydli ve meste potrebuje idealne mensi auto (kvuli parkovani) ale samozrejme , ze nove auto nemaji jenom pro cukani po meste... Jediny kdo to pochopil je dnes Suzuki. Prodava male auto, ale s dostacujicim vykonem pro dalnicni provoz kopec nekopec... Tezko bude mit nekdo ve meste dve auta, protoze za prvni plati parkovacku 700kc a za druhe 7000kc. Diky Beme a HudeckuR^

+1/0
17.12.2014 12:34

P29e13t69r 28M24i56c59h76a81l 2690194961952

Jsou i jiná města ...

0/0
18.12.2014 9:19

J80i96ř63í 20D33v44o14ř71á63k 5838633798920

No a co to takhle nechat na lidech , kteří to budou kupovat ?

+1/−2
16.12.2014 19:33

Z92d89e76n52ě73k 23H40a56n29z77l 1711976752344

A vypadá to,že to bude ještě Evropské auto roku

+1/−2
16.12.2014 16:57

J15a59n 31D41l93o68u97h92ý 7444979580739

No to doufam ze ne, protoze napad dobry ale provedeny strasne. To i to porsche to zmaklo lepe s caymanem;-D (motor vzadu a kufr vepredu a vzaduR^) nebo VW Transporter prvni generace (VW Combi).;-D

0/0
17.12.2014 12:24

M83i34r17o25s41l15a44v 59M75e65d 3834916

Pokud potřebujete "prcka" pro pendlování po městě, tak by to mohlo být vyhovující. Nějak mi ale připadá, že by se pro tento účel našlo i něco praktičtějšího a za výhodnější cenu.

+5/0
16.12.2014 16:34

J91a65n 33H82l50a49v44a42t61ý 7459372467588

Tohle je ideál auto pro rozvor pizzy - malý, obratný prcek a hicující motor vzadu pod podlahou udrží jídlo hezky v teple :D

+9/−1
16.12.2014 15:45

A33u42g48u97s33t 90F83o18r74m63á65n72e94k 6695559650706

Nějak mi zveku připomíná nový FIAT 500.

+4/0
16.12.2014 14:32

M57a12r76e41k 69J61a57n19e38č50k71a 1707866943551

Nějak nechápu vývojáře těhle bonbónů na kolech. Je mi jasné, že smyslem je aby se s ním dalo zaparkovat i na malém fleku ve městě, kde je parkování čím dál větší problém, ale aby to stálo tolik, co již výrazně větší auto a motor takový, že se to do kopce musí pomalu tlačit a co je ještě horší, aby ta spotřeba byla jako u mnohem většího auta, tak je to pro městský provoz dosti nepraktické vozítko, tím spíše, že má díky své velikosti dosti mini kufřík. Takže to z něj dělá městské přibližovadlo na 2 věci. Jsou v této kategorii rozhodně lepší vozítka jiných výrobců. A pokud už někdo bude chtít opravdu pidi přibližovadlo a jezdit po městě za náplň do zapalovače a zaparkovat i do mezery za sebou stojícími auty, i když s pidi kufrem na svačinu, tak asi raději sáhne po jetém Smartu.

+2/0
16.12.2014 13:15

J20a27n 37F67r59o10l18í57k 6576280835764

Vozítka typu kolínských trojčat jsou vhodná třeba pro důchodce z většího města. Daleko nejezdíte, vnoučata se tam vejdou a na cesty do 200 km to přežijí i dospělí. Odvezete v tom jeden kufr na letiště nebo běžný nákup. Atmosférický tříhrnek. Lehký, jednoduchý, bezúdržbový, benzin. Jezdím za 5 a na dálnici nemám problém držet 130. Než se s Feldou rozjedete jsem 50 m před Vámi. Váží totiž 850 kg. Kam se SUV nevejde já pohodlně zaparkuji i když poloměr otáčení je 4,8 (Twingo 4,3). Podstaný je posilovač a ne poloměr. Twingo má hlubší kufr a proto méně místa na nohy vzadu. Smart je pro osamělého člověka. Těch pár centimetrů ho deklasuje na kapotovanou motorku.

+5/−1
16.12.2014 14:07

M49a71r15t78i66n 56L14ž50i76č90a95ř 9565597242564

R^R^R^

+1/−1
16.12.2014 15:24

L27u54k36a31s 32V97o68l70f 4249782368545

Jako dlouholetý majitel Smarta F2 (450) s Vámi musím nesouhlasit. Vnitřně je to neskutečně obrovské auto a do kufru se pohodlně sbalí celá posádka s věcmi na 14 denní dovolenou ;-)

+1/−1
16.12.2014 16:02

J96a96n 11D68l83o21u42h72ý 7414889780669

Takova Felicie s 50kW BBM motorem, ktery ma sestelovane ventily, vporadku monovstrik a pohon na LPG sestelovany do vykonu, ten Vas skvostny kolinsky peugeot posle k sipku. Problem je  spis v tom, ze spousta ceskych majitelu ma feldu z druhe, treti ci ctvrte ruky a udrzbu na tom vyjma prvniho majitele nikdo moc neresil, pak clovek potkava na dalnici feldy jenom s ridicem co do kopce nejsou schopni jet ani 80tkouR^

0/0
17.12.2014 12:29

J91i30ř47í 51D69v49o46ř70á12k 5508923108400

A právě proto spolupracují z poměrně neznámou , nekvalitní  značkou :Daimler. (Mercedes) .

0/0
16.12.2014 19:36

P73a56v54e26l 72V45á18v52r77a 2766945797926

jaktože si eště nikdo nefšim že je to vlastně činkvečento??

jenom i se fšema neduhama toho původního modelu co motorizoval itáliji

s motorem vzádu a bez kufru:-)

0/0
16.12.2014 11:16

T93o87m74á13š 23Z53e22m47a51n 3655168484325

Ve výbavě holobyt by to nemuselo být špatné vozítko na čistě pražský provoz (krátké, úzké, obratné).

Ovšem nesmíte se v půli dne dozvědět, že musíte někam mimo Prahu..

0/0
16.12.2014 10:42

M71a18r85t18i35n 93L60ž74i82č79a68ř 9265857712164

Zábavná, prťavá, zadokolka :-)

0/0
16.12.2014 10:10

M30i83l76a69n 74Š74v68a53g75r24o74v89s85k86ý 9602199125608

Na snižování ega a zkracování penisů? Proč ne, klidně.

+1/0
16.12.2014 9:38

J65a96n 84K79o68n89v85a54l97i43n23k90a 5330541361365

Prostřednictvím tohoto vozu? To nevím. Vzhledem k tomu, že cílovou skupinou tohoto vozu zcela jistě nejsou muži s malým penisem a nízkým sebevědomím, chápu váš příspěvek jako poněkud off-topic :-/  Ženským se líbit bude, ale ty mají povětšinou doma chlapa, který jim takovou blbost buď nekoupí, nebo rozmluví.

+4/0
16.12.2014 11:47

J74a45n 44F32r70o61l95í42k 6276640585794

Na obranu pana Milana. Jezdím s C1 a zde si skutečně ego nepohoníte.;-D Občas se mě snaží předjet nějaká vyhoněná dehtová Ochcávka a často musím přibrzdit a udělat místo aby se nesrazil s autem v protisměru. To je jedna z daní jet v takové podceňované plechovce.

+5/−1
16.12.2014 14:11

J84a84n 96K91o17n17v82a21l49i32n98k95a 5110841871245

Ano, těm je skutečně lepší uhnout. V duchu vize, že mají "woe káru jako bejk na hlínách f tédéíčku co jezdí woe za tři a to to honim" se chovají mnohdy nevybíravě. Kdekoliv jsou mi ukradení, akorát na dálnici ne. Tam je nechám v klidu zažít pocit vítězství, že to nandali o třídu vyššímu autu ("Ti řikám Pepo woe, si ani neštrejch, sem ho dal jako nic"). Pak si počkám na stoupání a zlehka pomalu předjíždím. V momentě, že se za na nimi objeví obláček dehtu, prošlápnu na  kick-down a už se jen blbě usmívám do zrcátka. :-P

+3/0
16.12.2014 17:34

R54a41d10i83m 66H40o60r34č43i66č26k43a 7356327833352

Přidávám1000+R^

+1/−1
16.12.2014 18:23

P72e31t94r 27M58i38c93h40a47l 2290524631952

Spadáš ale také do kategorie borců s "károu na hlínách f tédéíčku", protože se chováš podobně.

BTW, mám taky Ochcávku ftédéíčku (a v létě dokonce na hlínách :-)) a je mi putna, jestli mě předjede Favorit, Citroen nebo třeba i ten Smart. Pokud mi nezavazí ať jede jak a kam chce. Kdo mi vadí jsou řidiči (bez ohledu na řízené auto), kteří mě předjedou a vzápětí zpomalí, případně začnou odbočovat. Další jsou týpci, kteří mě na dálnici dojedou v levém pruhu rychlostí o 5 km/h vyšší a byť je přede mnou kamion a dávám už blinkr, ani ve snu je nenapadne trochu přidat a nenutit mě tak za náklaďákem brzdit.

Jo, jednu odchylku u sebe proti tebou popisovaným mám - nejezdím za tři, ale za pět. :-)

0/0
18.12.2014 9:35

J21a33n 73K60o21n54v12a19l26i79n10k28a 5650411811725

No vidíš. TDI nemám. Je to R6 3,0d ale od jiného německého výrobce. Hlíny mám na zimu i na léto :-)  Ale jako oni se fakt nechovám. Po tom, co jsem začal mít pod kapotou Motor a v hlavě mozek, řídím spíše defensivně, což bohužel nelze říct o většinové řidičské populaci. Nelze paušalizovat. Ne všichni, co mají Ochtávku v tdi jsou prasata. Můj soused ji má a je to velmi spořádaný řidič.

0/0
18.12.2014 9:52

J26a93n 15K95o75n22v74a21l65i29n36k82a 5710881351925

Jo a další rozdíl je v tom, že nejezdím ani za tři, ani za pět, ale za 8,4.

0/0
18.12.2014 9:53

P40e81t79r 69M14i19c61h70a71l 2800704211772

Myslel jsem, že máš taky C1 jako pan Frolík nad Tebou, s tím autem by to opravdu bylo hrdinství (nebo spíš "hrdinství"). Mea culpa.

Jinak asi souhlas, pitomců jsou na silnicích mraky bez ohledu na to, jaké auto řídí.

Auto co máš Ty je někde úplně jinde. Podobná auta i já s koktou předjíždím celkem běžně - ale je to tím, že jejich řidiči prostě jedou jiný režim, není to o závodění. Mimochodem, na dálnici jezdím nejčastěji kolem 125 - 130 tachometr, protože je to ideální kombinace mezi dynamikou, rychlostí, dojezdovým časem, hlučností v autě, pohodlím (kvůli našim tankodromům) a taky spotřebou. Oktávku jsem si vybral proto, že to byl rozumný kompromis mezi cenou, kvalitou a užitnou hodnotou. Auto mám hlavně na (relativně) rychlou, pohodlnou a bezpečnou přepravu sebe a své rodiny. Ne že by mě řízení nebavilo, ale "zablbnout" se dá jindy a jinak než v provozu s běžným autem.

A ještě dodám, že těch Tvých 8,4 je docela dobrá spotřeba na ten motor a auto co máš. Hlavně ať slouží.

0/0
18.12.2014 11:09

J47a57n 20K38o98n64v55a35l68i89n24k56a 5610841981875

Díky R^  Argumenty pro nákup Oktávky dokážu pochopit. Není to vůbec špatné auto. Jen mi vadí taková ta glorifikace a bezmezný obdiv k něčemu, co je sice dobré, ale ne nejlepší (ostatně, jaké auto je vlastně nejlepší? :-/). 

Taky mám problém s tím, že prostě nemám rád škodovky. Jako někdo nesnáší Fordy nebo francouzská auta. Každému nechme, co jeho jest. 

K této spotřebě jsem se dobíral rok. Díky automatické převodovce mi trvalo déle se naučit jezdit úsporně. První hodnoty byly vysoko nad desíti litry (12-14). Teď jezdím vcelku pomalu a rozvážně. Neženu se nikam, protože vím, že kdybych chtěl, můžu jet hodně rychle. 

Na dálnici mám optimum kolem 150. Ve 130 jsem v hodně nízkých otáčkách a spotřeba je paradoxně vyšší (cca 9-11). Ve 150 točí asi 2400 a to pak jede kopec nekopec okolo 8). To auto je stavěné na německé dálnice. České okresky a ty parodie, které nazýváme dálnicemi u nás, nejsou úplně ideální.

Tobě taky ať to jezdí k plné spokojenosti :-)

0/0
18.12.2014 13:09

P81e82t43r 17M21i91c71h10a10l 2920564891942

Není zač.

Tento názor beru. Chápu, že ne každý Škodovky musí. Nechápu lidi, kteří na ně plivou špínu kudy chodí. Jako každé auto (značka) má Škoda svá plus i mínus. A které auto je nejlepší? No vždycky přece to moje, protože jinak bych si ho asi nekoupil (a opět bez ohledu na značku) :-).

JInak já osobně moc nemusím francouze (zvlášť ten model pro gynekology) a "české" korejce. Obojí proto, že většinou je to opravdu poruchový aušus (ne že by neexistovaly bezproblémová auta těch značek, ale těch problémových je u nich nějak vyší procento). Ovšem znám i lidi, kteří je mají a jsou celkem spokojení. Jejich volba, svůj názor jim klidně řeknu, ale nenutím.

A k těm dálnicím - já v těch 130 mám cca 2100 - 2200 otáček a spotřebu pořád kolem 5 litrů. Ale když je hustější provoz a levý pruh je rychlejší, nemám problém držet i těch tachometrových 150 (což je v reálu vlastně 135 - 140) s otáčkami asi 2400 a spotřebou pod 5,5 litru. Aneb jezdím tak, abych nezavazel a abych nemusel za někým pořád zbytečně brzdit. Mimochodem tak jezdím i po německých dálnicích, byť tam jsem tak jednou za rok až dva.

A naše dálnice? Nově stavěné úseky (například už D1 od Vyškova do Kroměříže) jsou bezproblémové a dá se tam jet i podstatně rychleji než je povolený limit. Totéž platí o rekonstruovaných úsecích (a tím nemyslím nějaké dílčí opravy). Jinak staré části před rekonstrukcí stojí opravdu za pendrek.

No nic, už bych se v tom dál nepitval, určitě se potkáme někde jinde. A kdyby ne, díky za názor a pěkné svátky.

0/0
19.12.2014 0:03

J44a15n 49K93o50n54v50a87l34i61n60k36a 5370841551205

Tobě též pěkné svátky a mnoho bezproblémových kilometrů v roce 2015 R^

0/0
19.12.2014 9:35

J78a88n 62Š98l84é72g91l 8872380438403

Hrozně mne pobavila cena v kombinaci se spotřebou :-). To si rovnou ten člověk tam může nalepit nálepku "Blbec".

+11/0
16.12.2014 8:20

J46a27n 65K97o63n62v78a77l93i79n51k21a 5890571431405

Poněkud debilní řešení, kdy vpředu není nic a vzadu je malý kufřík. Přístup ke komponentům motoru musí být tristní. Jedinou výhodu vidím v dobré trakci na sněhu (jako škoda 105), jinak nic. 

Znám velmi dobře první Twingo. Bylo to první auto, se kterým jsem jezdil. Mělo to jednatrojku motor a geniální vnitřní uspořádání. Vzadu místa dost, vepředu taky. Kufr variabilní. Trochu imbecilní byl digitální budík pod oknem, ale šlo si na to zvyknout. Škoda, že mu po čase začala zlobit elektronika a muselo z domu.

Tohle nové vnímám jako předraženou pitomost na kolečkách. Když už bych musel kupovat Twingo, tak bych vzal nějaké starší z 1. generace po FL, dal ho do pucu a za ušetřené peníze pak dlouho a dlouho jezdil. :-P

+6/−1
16.12.2014 8:17

M93a19r55t59i65n 43V25e53l81í76š11e42k 9449296767116

Já měl Škodovku 125, tedy 5-ti kvalt, mírně upravenou, pod těch 7.5 l jsem se dostal, jezdil jsem denně, jak po Praze, tak po celé republice. Na tu "těžkou prdelku" nedám dopustit, ještě nebyly povinné zimní gumy a já jezdil cca 2x i vícekrát Praha - Rokytnice nad Jizerou. Párkrát jsem vytahoval nějaké nešťastníky s předním náhonem a to vše na  OR 34, Přední náhon u Felicie, tomu stačila ranní rosa v příkrém kopci na chalupě v jižních Čechách a byla to "sranda". Jinak mám zkušenost i s 1. generací Twinga, ne moc velkou, ale dobrou! Motor vzadu a pohon beru, ale to "zaplácnutí" toho předního prostoru je opravdu postavené dost na hlavu:-/, nemluvě o ceně!!?Rv

+1/0
16.12.2014 18:29

J62a26n 17K57o86n43v94a37l73i31n76k41a 5840191211875

Já mám zkušenost se 105kou. Nejdřív jsme ji měli jako rodinný vůz asi deset let - od 84 do 94, to jsem byl ještě kluk. Pamatuju si, že na zimu dával táta dozadu "drapáky" byl to nějaký protektor a vypadalo to jako motokrosová guma :-)  Před pár lety jsem měl 105ku půjčenou jako náhradní auto, když bylo moje tehdejší Mondeo na delší dobu v servise. Byla to neskutečná řidičská zkušenost! Všechno šlo ztuha a nakřivo, včetně řízení, brždění apod. Od té doby si vážím moderních aut.

0/0
17.12.2014 7:11

V94l24a58d56i43m34í83r 86H61r31u81b20ý 1794121767612

Takže vpředu to nemá ani motor, ani kufr, vzadu to má motor a trochu větší příhrádku na rukavice - ovšem i v létě vyhřívanou od toho motoru. Malé auto za velké peníze, na to se budou stát fronty.

+6/0
16.12.2014 8:03

M44a31r44t87i94n 26L33ž46i32č21a64ř 9375697922764

A už stojí o nové Twingo je mnohem větší zájem jak o trojčata z PSA

0/0
16.12.2014 12:13
Foto

M50a91r90t31i56n 34O61c52h 7169814815726

No to je hnus...

+5/−1
16.12.2014 7:53

J10o81h73a54n 62Z51i74n63g32e74l 2881525166291

Další důkaz toho, proč má Renault znak na volantu. Aby měl každej zákazník furt na očích, co je zač, že si to koupil.

+5/−1
16.12.2014 7:47

I41v32o 96U12r72b32á33n60e87k 2426397207

Vettel by s Vámi asi nesouhlasil...tak zkuste RS od Mégana...asi Vám spadne brada. ;-D

0/0
16.12.2014 8:41

J85o40h86a96n 82Z45i87n44g51e72l 2311385906811

Výjimka potvrzuje pravidlo.

0/0
16.12.2014 9:00

J16a51n 12D85l68o26u42h14ý 7284419200829

Za to kolik stoji RS Megane, radeji Dodge Challenger V6 z USA R^

0/0
17.12.2014 19:53
Foto

I84v79a10n 76K58o22p66t30a 5227642771917

Já měl Clio II a naprostá spokojenost. Za 6 let a 100.000 km prakticky žádná závada. 1x zadní brzdy, 1xčep - po půlroční objížďce po ¨trojkách pochopitelné, jinak olej, benzín a nic jiného.

Na základní 1,2 8V celkem čiperné auto a v průměru spotřeba 6,5l/100km. A světla byly mezi těmi auty co mám osobní zkušenost naprosto bezkonkurenční (beru auta vyrobená po roce 2005).

0/0
16.12.2014 9:10

P87e90t69r 69V40l96a80d33i79m43í41r 50Č53e46r40m52á50k 8693977825784

6let a 100000 km vydrzelo!!!!

Obdivuhodne:-)

+6/0
16.12.2014 9:54

O50t35o 14S58t70r71á54n79s77k25ý 1851390478185

Kdysi jsem si chtěl koupit auto týhle značky (Megane), ale odradil mne můj "dvorní" automechanik, který se mi stará (a dobře) o moje auta. Prohlásil, že auta s p..ú nespravuje. Twingo měl brácha, říkal mu SKOK a byla to taková plechová nákupní taška. Veliký, těžký dveře, nebyly za co chytit, snad nejčastěj za okraj přihrádky, blbě se parkovalo na příčným stání, protože dveře byly opravdu moc dlouhý a nešly tudíž moc otevřít, pokud řidič nenechal vedle sebe metr místa, dozadu se lezlo tím pádem ještě blběj. Na svůj výkon to žralo jak bejk. Digitální rychloměr za slunečního svitu nebyl zrovna moc čitelný. Nebýt toho, že ho dostal jako vyrovnání nějaký pohledávky, asi by ho nekupoval. Rv

+3/0
16.12.2014 7:24

J76o38h50a43n 57Z11i22n12g60e98l 2651455176681

U nás je autoservis, kterej přešel ze Škodovky na Renaulta. Chodím tak za jednim kámošem na kus řeči. Každou chvíli se z některýho heveru ozývají sprostý nadávky. Jednou jsem se ptal, co se děje. Źe prej kolega už třetí den rozebírá Megana, aby vyměnil rozvody. Už nevim, u kterýho modelu se snad dokonce vyndavá motor kvůli výměně řemenu k alternátoru. Navíc alternátor je na ocelovejch nejtech, který se tam dávaj za tepla z výhně. Jako když stavěli před sto lety Titanic. Servisy to nahrazují šroubama.

+2/0
16.12.2014 7:56

T29o88m68á23š 18P93í14c22l 3296443351487

Nejsem odbornik, ale jako majitel Scenica uz take leccos vim. Motor se vyndava skoro vzdycky, at uz opravujete cokoliv. Zajimava je i baterka pod sedadlem spolujezdce (startovaci kabely se moc dlouhe nevyrabeji).

+2/0
16.12.2014 7:59

J19o60h35a63n 62Z34i66n17g92e44l 2731415566481

No a to je ten rozdíl mezi Renaultem a normálními auty.

+2/0
16.12.2014 8:36

P30e48t22r 12S96v71o16b18o72d19a 9953963697334

Můj Citroën má akumulátor v kufru, ale taky vpředu pod kapotou přípojné body na startovací kabely. Podobně jako u vás to má/měl mercedes B

0/0
16.12.2014 13:20

J10i82ř33í 38D23v23o74ř73á92k 5988733128820

Tak autoservis , do kterého si chodíš pokecat ,asi nebude nic extra.

0/0
20.12.2014 16:58

E81l11i22š95k33a 49K75u46č64e90r79o31v33á 7509462543273

geniální negeniální, Renaulta už nechci. francouzský šarm montovaný rukama arabů a černých gastarbeiterů mi připravil tolik nemilých překvapení, že dám přednost německé nudě.

+6/0
16.12.2014 7:21

J89a53n 38F69r46o69l44í89k 6176270355164

Německá nuda a preciznost pod rukama Turků taky není to co bývalo.;-D

0/0
16.12.2014 14:15







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.