Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Renault chystá auto za sto tisíc a do něj naftový dvoutakt

Čím větší a luxusnější auto, tím více se na něm dá vydělat, ale Renaultu se výborně osvědčila opačná strategie. Prodejní úspěchy dacií (někde prodávaných taky jako renaulty) se výrazně podílejí na zisku automobilky. Renault chce zkusit nabídnout ještě levnější řešení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R66a28d67k70o 34S91ü16t18t91ö 8201268221265

Aby to splnilo EURO VI, bude musiet mat DPF plus SCR. Tieto 2 veci dihromady vyjdu na cca 2000 EUR. Ked k tomu pridam dvojkombinaciu turbo + kompresor, dostavam sa na 3000 EUR. A kde je potom cena zvysku auta ?

0/0
8.1.2015 11:14

S64t41a87n57i60s28l19a97v 27M58e43l48i40c21h36a41r 8865575946792

Tohle může skončit jedině montováním jednoválcového stabiláku. A to pak u nás budeme mít řádný technologický náskok. Jen ho využít!

+1/0
14.12.2014 17:52
Foto

P13a47v78e52l 62M45a16r14t13i15n53e23k 9135615511973

Az tomu dvouvalci odstrani turbo, mozna bych si ho poridil na lod. Do auta urcite ne.

+1/0
14.12.2014 10:29

M29a33r74t73i93n 78O56n30d50r21u90š 7520747952650

Dvoudobý diesel bez turba bohužel nefunuje, přeplňování je tam podmínkou.

0/0
8.1.2015 12:14

K77a39r64e30l 83K37o50š77ť18á64l 8727911230545

Dvoutaktní nafťák není zas taková exotika, jedině v osobních autech. Uvádět jako příklad zrovna ruské lokomotivy... Když Rusové vyvíjeli svoje dieselelektrické lokomotivy, především kopírovali Američany, dieselový dvoutakt v lokomotivách je americká klasika. Ruská M62 byla vyvinutá v roce 1965, ale EMD tenhle pohon vyvíjela od roku 1922 a masově se v lokomotivách uplatňoval od roku 1941. Dneska ovšem v zámoří kvůli emisím frčí i u lokomotiv čtyřtakt. Z toho je patrné, pro jaké trhy může být tohle zoufalé prdítko z článku určené -  na přechodnou fázi tzv. masové motorizace v rozvojových zemích.

+5/0
13.12.2014 14:41

R38a94d27o17v73a89n 87D37l71u15g39o53s98z 3946421948936

Budoucnost je v jednoduchým autech, s minimem elektroniky, která je spíše ku škodě, než užitku a prodražuje další provoz auta. Lidé chtějí auto k přesunu, nikoliv k bydlení. Osobně mi stačí fullhand mechanic komponenty. Nepotřebuji elektrická okna, nepotřebuji centrální zamykání, nepotřebuji elektrická zrcátka, nepotřebuji autorádio, nepotřebuji další fičuríny - kurvítka, ale auto, které bude jezdit více po silnicích, než po servisech.

Která automobilka toto první pochopí, bude světovým lídrem v prodeji. Nejdražší není vždy nejlepší.

+7/−1
13.12.2014 12:34

K23a60r39e56l 56K35o32š85ť77á44l 8947341950845

Nesmysl. Budoucnost v rozvinutých zemích je přesně opačná, byť se mi to jako motoristovi taky nemusí líbit. Jakmile životní úroveň dosáhne určité úrovně, začínají lidi tvrdě vyžadovat kvalitní životní prostředí. I u nás už se začíná řešit, že v Praze je sice nejvyšší životní úroveň, ale lidi mají plíce zaprášené úplně stejně, jako v Ostravě. O pár článků níž se dočtete, jak tvrdě právě zasahují v Paříži, kde mají úplně stejný problém. Obávám se, že pro spalovací motory už v budoucnosti nebude místo, natož v nějakých dvoutaktech.

+2/−1
13.12.2014 12:46

A24l83e38x37a66n61d56r 57K88o90s86t50k36a 8582788976964

Nechci vám kazit iluze, ale dvoutakt nemusí zdaleka smrdět. Právě dvoutakt diesel je toho příklad. On  je to totiž takový 3 takt vlastně. Do válce jde čistý vzduch, je stlačen, v tom okamžiku vstřik nafty atd. Velmi úsporné, a ačkoliv by se zdálo, že složité, tak to celkově vyžaduje méně součástek než klasický čtyřtakt.

+1/0
13.12.2014 14:43

R77a23d32o77v96a98n 92D97l47u69g81o51s13z 3206921758806

:D Chtěji kvalitní životní prostředí, proto vyžadují každý rok zavádění nových a nových modelů s životnosti do 5 let. Výrobou nových a "ekologických" aut tak dostává ovzduší zabrat více, než výrobou jednoho, které by hypoteticky vydrželo 30 let s emisemi od 50 % vyššími, než nyní. 

Kdo si to spočte zjisti, že ona ekoligie je jen a jen o zajištění kolotoče peněz a zajištění alespoň nějakého příjmu do státních kas v zemích světa.

Člověk nemusí být Anštajn, aby věděl, že při výrobě auta dochází ke vzniku škodlivých produktů vypouštěných do ovzduší, vody atd. Člověk nemusí být Anštajn, aby věděl, že výrobou jednoho auta s vyššími emisemi se zatíží prostředí méně, než při každoroční, zbytečné výrobě násobně vyššího počtu aut s nižšími emisemi. 

Tady už dávno nejde o ekologií, stejně, jako nejde a nikdy nešlo o multikulturalismus. Jde pouze a jen o peníze do kapes úzké skupiny občanů.

+4/0
13.12.2014 15:40

J43i67n84d20ř14i67c36h 60Š13k80o67p65e48k 4815591280645

proto v Praze kdejaký místní jezdí autem, ideálně SUV

Tolik ke vztahu k životnímu prostředí

+2/0
13.12.2014 15:45

D96e37n27i70s 90W15i40t37z72k62u 5193872169497

je pravda, že auto vyrobené po roce 2000 si dneska opraví sám málokdo, ale na druhou stranu, já ty kurvítka mám rád a auto bez nich, bych na každodenní provoz nechtěl

+1/−1
13.12.2014 12:46

R83a39d43o82v97a64n 38D91l12u28g20o70s48z 3886271798146

Proč byste nechtěl auto bez kurvítek, rád házíte peníze do kanálu? Pošlu číslo účtu ;-D

+1/0
13.12.2014 15:41

D43e68n53i91s 37W78i53t25z95k93u 5153722399627

to je stejný jako s televizí, taky na ní nepřepínám programy ručně

+1/0
13.12.2014 15:53

R96a93d92o60v25a63n 51D25l45u66g42o97s35z 3686721948696

Nechápu souvislost televize s autem. Možná jsem jen neandrtalec a stačí mi vůz, který má kola, volant, pásy, airgaby, skla, pedály. Navigaci nepotřebuji - cesty jsou značeny, v mapách umím číst, rádio nepotřebuj - ve voze si při potřebě poslechu pustím mobil, centrál nepotřebuji - jezdím většinou sám, když někoho vezu, mám zdravé nohy a dokážu auto obejit - mimochodem je to dobré ke kontrole vozidla před vyjetím ;), vyhřívané sedadla nepotřebuji - zahřeju se při sledování provozu a předvídání jízdy druhých, atd atd. To, že automobilky donutily lidi myslet si, že některé věci jsou v autě nezbytné neznamená, že opravdu nezbytné jsou. Nejsou ;)

+2/−1
13.12.2014 16:00

D87e82n45i39s 83W72i80t39z47k15u 5143542489417

tak nezbytný není ani ten mobil a přesto ho máte

+2/0
13.12.2014 16:06

R97a96d54o79v17a51n 94D34l28u87g78o27s37z 3556691458546

Velice erudovaná odpověď k diskusi o autech ;-D

0/−1
13.12.2014 16:16

D89e37n31i19s 13W50i79t60z64k19u 5863442349147

je vidět, že pořád nechápete, co se vám snažím říct.řeknu to jinak, když se tu teď někdo objeví, kdo řekne, že v autě není potřebný ani startér, protože mu stačí klika, bude s ním souhlasit?

0/0
13.12.2014 16:48

R19a41d22o92v65a37n 70D27l24u61g46o87s21z 3206941938636

Jsou jisté částí auta, které jsou objektivně zbytečné a nechával bych na zákazníkovi, co si do auta vybere. Výše jmenované bych nechal pouze jako doplňkovou výbavu. 

Až se startér bude kazit každých 15 tis. km, bude i on v autě ku škodě, místo užitku. Ono totiž ty věci mají práci popř řízení usnadňovat. Pokud však řízení znepříjemňuji ba přímo znemožňují svou častou poruchou, nejsou v autě vítány. Auto jež je více v servise než na cestách je pro uživatele nerentabilní.

Snad nyní chápete, proč jsou některé (opakuji, některé) věci v autě zbytečné. S celkovou cenou auta to bohužel souvisí, neboť, aby si auto mohl dovolit kde kdo, je nutno snížit náklady na dílech, které odejdou a díky tomu zajistí zisk z auta i po prodeji v servise. Pokud bych měl volit mezi velice kvalitním autem s životnosti bez poruchy do 5 let (technologie to umožňují) vs. auto bez moderních doplňku nenutných k řízení, zato lacnějši, volba by byla jasná. ;)

+1/0
13.12.2014 17:45

D12e90n45i67s 98W58i13t75z87k50u 5383372899407

a co s tím mají společného elektrická okýnka,zrcátka,centrál a autorádio atd.,to jsou přece věci,které když mám rozbité,tak klidně můžu jezdit dál.klidně můžu jezdit i s rozbitým abs a vím o čem mluvím,protože to tak mám na jedné americe a normálně prochází i přes STK

+1/0
13.12.2014 19:21

D24a40d53a53k 22P27e24t57r 7521870614668

Není, je to o technice obecně. Co tak mobil na kličku, nač baterii, je zbytečná.

0/0
17.12.2014 5:42

V13á93c50l13a90v 49M53á24c91h80a 1322223739727

no, taky jsem spíš pro strohou elektroniku v autech, ale:

1, kdyby všechny auta měly okna na švihadla, tak bych byl asi první, kdo by řval "je tak těžké tam dát elektromotorek a jedno tlačítko??"

2, taky si rád pustím svou hudbu z mp3, ale mít v autě repráky a možnost připojit si mp3 na externí repro je určitě k nezaplacení

3, a co se týče centrálu, tak tam je to velmi podobné, jako s elektrickými okny.

Tak nějak jsou už věci, které bych v autě určitě chtěl. Zas na druhou stranu si myslím, že všechny ty věci by se tak nějak obešly bez jakéhokoli čipu. Tablet mít v autě nemusím, super  inteligentní displej taky ne a tak nějak vůbec cokoli, co rozhoduje samo.

+2/0
13.12.2014 16:30

J23i43ř62í 60E82r75b84e34n 1563574956787

Koneckonců ve stodvacítce jsme štelovali venkovní zrcátka ručně otevřeným oknem, ta okna jsme stahovali taky ručně (naštěstí to měli dobře zpřevodované a běžně rostlý člověk z místa řidiče dokázal postupně stočit všechna čtyři okna i za jízdy), na příjem dopravních informací stačilo i monofonní rádio s jedním reprákem u řadicí páky, no a bez centrálu jsme se taky obešli - prostě odemknout jedny dveře, vlézt dovnitř po hlavě, zatahat za tři kličky u jednotlivých dveří, no a taky se dalo jezdit celkem dobře a daleko.

Akorát že ta stodvacítka po 10, 15 letech provozu byla v mnohem horším stavu než stejně stará auta dnes...

0/0
16.12.2014 18:47

R50a49d50i83m 75P87o24l20á95š46e72k 9926983359459

Ovšem na stodvacítku si člověk koupil knihu o její údržbě, klíče a pár dalšího jednoduchého nářadí a potom až na pár klíčových agregátů si ji udržoval 20 let nebo 200 tisíc kilometrů v cajku sám.

Dneska pomalu jak nezajedete v "doporučených" termínech co půl roku na prohlídku do servisu, autorizovaného a příslušně drahého, tak na Vás začne řvát procesor auta a za pár let ten procesor kvlůli tomu třeba i nedovolí nastartovat.

0/0
8.1.2015 9:49

J49i85ř10í 47K72o31č98í 9534509432187

Naprosto souhlasím.Ty nesmysly jsou pro neřidiče.Já si jízdu chci užít.A ty další eko-nesmysly,které jsou prokazatelně nanic,spíš naopak.

+2/0
13.12.2014 14:37

D35e11n83i36s 18W26i56t43z52k73u 5723522399477

já mám kamaráda, jezdí rallye a ten si pořizuje jedině auta kde je plno kurvítek a ještě to musí být automat, ale každopádně ty jsi ten nejlepší řidič na světě

+1/−1
13.12.2014 15:52

R46a85d58i12m 46P25o86l88á76š59e88k 9166703959409

To byste musel nejdřív vyházet ty byrokraty v Bruseli a zlikvidovat ty legislativní nesmysly, kterými auta určená pro evropský trh prodražili nejméně na dvojnásobek jejich ceny.  Dokud toto nebude, budou evropská auta nesmyslně složitá a drahá.

Nebo se budete muset z Evropy prostě odstěhovat ;-D,

0/0
8.1.2015 9:44

D76e28n50i40s 34W53i16t84z94k62u 5453832829777

já s tou prací snad seknu, dvoutakt jsem opravoval naposledy v učňáku a voni se k tomu vrátí

+2/0
13.12.2014 7:01

R11a96d21o36v94a42n 83D62l66u91g41o71s19z 3236931598576

Oprášit znalosti a jde se na věc. ;)

0/0
13.12.2014 12:35

D36o49m71i56n42i95k 33A88d16l21e42r 4510264511622

To by nebylo nic nového. TKčko, co mám v garáži, dieselový dvoutakt jednoválec má. No ale má 14HP :-D.

0/0
12.12.2014 22:48

P51e14t92r 81U86r19a59m 1682450443437

V Evrope to nemuze jezdit, protoze jenom diesel splnujici EU6 bude stat sto tisic. Nemluve o dvoutaktu.

+3/0
12.12.2014 21:10

Z86d72e42n21ě44k 74H80a67n85z35l 1561386392494

Kdyby bylo nové za 50tisíc, bylo by lepší. To bych zvládl i hotově 😊

+2/−1
12.12.2014 20:31

Z77d40e70n52ě76k 51H34a49n25z29l 1561716882664

No kdyby bylo nové za 50tisíc, bylo by lepší, to by

0/0
12.12.2014 20:30

P75a49v39e22l 86S96ý61k88o12r43a 7787302177511

Dnes jsem chtěl nakoupit mrkev. Nepodařilo se mi tam zaparkovat, a díky tomu jsem ušetřil.

+1/0
12.12.2014 20:09

P69a93v65e77l 46J52e57ř68á80b38e73k 7901662444487

Chytrý člověk mrkev si pěstuje svoji. Třeba mezi prsty nohou. A ještě ušetří za vodu.

0/0
12.12.2014 21:10

J91a95n 24B27u19r78i29a59n 5179987267614

jak se Vám s tím chodí? ;-D

0/0
25.12.2014 20:57

P80a78v80e50l 43S72ý14k42o72r58a 7617162207291

Ne kupuje to, již dnes není kde zaparkovat, za chvíli za pArkovani dáte více, než za naftu,

+1/0
12.12.2014 20:07

J33i90ř69í 41D58v33o70ř32á66k 5938853348920

Podívejte se na nárust prodeje třeba Dácie.Ne všichni lidé u nás mají na auto za 300 000 kč + .Co na autě není , to se nepokálí. Z místa A do místa B doveze.Kde, kdo, kdy , využije auto s max . 300 km/h?

+8/−2
12.12.2014 20:03
Foto

M33i60r25o45s28l39a53v 41S17t10e59i91n49e33r 6718444583325

Odvykli jsme si, řadit pod kopec. Dnes stačí jenom přidat plyn a jede se. V dobách, kdy stačilo tunovému vozu 34 HP na normální provoz, se řadilo. Ale i dnes by takový VW brouk s 34 HP docela vyhověl, ale 10 l benzinu by nám bylo už na 100 km moc.

+1/0
12.12.2014 20:45

J64a65k12u67b 98N35o25v38á84k 8120563170582

Na tu spotřebu nemusím mít starého brouka. Na to mi stačí mé 2 mondea, která si hravě vezmou každé cca 10l/100 km. Kámošovi i více.

0/−1
12.12.2014 22:32

J83a48n 85B78u49r49i97a46n 5699907897794

když má člověk Mondeo, je více než rozumné, mít vždy jedno v rezervě ;-DR^

0/0
25.12.2014 20:58
Foto

D59a62v41i98d 40J30a97n93i59k 5376116375674

No a pak se chce jeste podivat na poruchovost Dacii a korozi. Samozrejme i u Dacie plati kvalita/cena. Osobne si myslim, ze uz je lepsi si treba 100 000 pridat a koupit o tridu lepsi vuz.

+3/−1
13.12.2014 8:29

J58i56ř46í 92D23v24o56ř14á52k 5518423648840

Ale 100 000 je pro spousty lidí skoro roční plat.

+2/−1
13.12.2014 12:58

R84a64d19i82m 66H28o41r76č18i55č64k74a 7526137253862

Jednoválce na dohled;-D;-D;-D

+7/0
12.12.2014 19:46
Foto

M59i89r87o58s77l21a81v 48S88t32e97i75n64e13r 6588874573975

Aero cililink býval nesplnitelný sen mého tatínka, který by v něm jezdil na ryby. Musel se spokojit velocipedem, který jsem po něm zdědil.

Dvoutaktní jednoválec s 500 ccm ,měl senzačních 10 HP a startoval se pákou, jejíž ozubení vydávalo onen cililink.

0/0
12.12.2014 20:40
Foto

L65u23k18á94š 27N28a70v48a26r79a 2388468581499

Raději si za 80 tisíc koupím ojetou Octávku a 40 tisíc do ní investuju na opravy, aby mi vydržela dalších pár let, než abych si koupil levný africký křáp, co vydrží maximálně 5 let v provozu a jeho bezpečnost bude pomalu horší, než u favorita.

Na druhou stranu chápu, že na rozvojových trzch by se to mohlo uchytit.

+6/−3
12.12.2014 19:37

J13a11k36u63b 81N74o95v36á86k 8970103270382

No prave. A proto to tu brzy ocekavejte.

+6/0
12.12.2014 23:12

D19a77v41i90d 61P26š64t54r27o30s46s 9809929410584

Docela by mě zajímali vibrace když dvouválec zkoušel fiat tak to byl největší problém. Ale s benzínovým atmosférickým 3 válcem (u auta za 100k bych ho přežil) by to bylo parádní auto do města.

0/0
12.12.2014 19:00

P50e42t32r 19H93o61l27e24c10e57k 7600923253902

Mne fascinuje to neustale presvedceni o tom, ze Evropa je plna bohatych lidi, kteri by o levne auto nemeli zajem...

+16/0
12.12.2014 19:00

T27o81m17á29š 27M52a20c17e12j95k54a 6951322477557

Zájem by byl, ale to auto by nedostalo homologaci.

+1/0
12.12.2014 19:29

J19a43k45u92b 12K94o37s 3566672940294

Evropa je plná úředníků a jejich regulací, které takové auto vyrobit nedovolí.

+8/0
13.12.2014 14:35







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.