Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Unikátní tříkolka zabila svého tvůrce, dostavěli ji v Kopřivnici

Dymaxion je obrovská šestimetrová kapka na třech kolech a udržet ji na silnici je umění. Kopie vozidla, které vzniklo ve třech exemplářích, právě startuje do USA. Podívejte se na dymaxion v pohybu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

T40o26m94á88š 79K13i25r15o44v 1755378275787

Je to zajímavé:-) Rád bych věděl, co v té tříkolce "běhá" za motor. Dle zvuku ze záznamu si osobně typuji osmiválec s rozvodem OHVR^;-)

0/0
18.12.2014 8:24

K28a35r58e27l 98F77a91j68t 5818372101583

Takovej přerostlej velorex :-)

0/0
16.12.2014 12:31

J56a66r73o21m79í31r 69N98o77v70o38t21n92ý 6641593704

Fantasmagorická vobludka. Líbí se mi to, je to úplně ulítlý. Nejvíc mě pobavilo  "při zkušebních jízdách zahynuli řidič a investor"

0/0
16.12.2014 9:56

H48a81n62s 72C62z 5568411734582

Klobouk dolů,nádherná práce jen nechápu proč tomu všichni říkají "kopie" když to vypadá úplně jinak než ten zelený originál na obrázku,od dveří přes okna,zadní ploutev atd,tohle mi jako "kopie" moc nepřipadá,spíše je to "napodobenina".... ale i tak moc pěkná práce.

+1/0
16.12.2014 7:50

L84a94d91a 94N24o58v87a94k 4402323457

zajímavé, že někdo staví kopii takhle nedomyšlené hrůzy....8-o

+2/0
16.12.2014 0:41

Z50d92e63n54ě66k 28W10e56r96n47h34a43r27t 6317305102738

No právě proto, že je to unikát, už to neexistuje. Taková Cimrmanovská slepá ulička, kterou bylo třeba objevit. Když bylo něco úspěšné a vyrobilo se toho tisíce nebo desetitisíce kusů, tak se to s neskonale větší pravděpodobností dochovalo a nemusí se stavět replika.

+5/0
16.12.2014 7:04

P36a94v98e35l 10S62o94b36o77t14k62a 5210494

Abyste mi věřili:

"Mojmír Stránský (29. června 1924, Česká Třebová – 13. června 2011, Česká Třebová)[1] byl český konstruktér a vynálezce.

Během 2. světové války sestrojil se svým starším bratrem Františkem (20. září 1914, Veselí nad Moravou – 25. ledna 1954, Česká Třebová) motorovou tříkolku Oskar, která se po skončení války začala v České Třebové a později v Solnici vyrábět pod názvem Velorex. Bratr František zahynul v České Třebové právě ve Velorexu při dopravní nehodě."

0/0
15.12.2014 22:44

P25a61v41e24l 30S54o27b18o15t44k55a 5830764

zdroj:

http://cs.wikipedia.org/wiki/Mojm%C3%ADr_Str%C3%A1nsk%C3%BD

0/0
15.12.2014 22:47

J20a59n 60F74i73a93l58a 7244677445329

Vozidlo s řiditelným zadním kolem je z principu od určité rychlosti neřiditelné. Pokud vybočení překročí určitou hodnotu, díky reakční době řidiče, už není cesty zpět.

Je to jako tlačit dvoukolák, pomalu to jde, rozběhnout se nedá.

+6/0
15.12.2014 21:49

E19r49i40k 68D27r88a23g47o45m56i31r72e11c12k11ý 2751813647319

max. rychlost prý 140 km/h. To se nemůže dát ani na letišti

0/0
15.12.2014 23:32

J60i52ř50í 33K51o44c74u13r40e67k 6625344575278

Taky záleží, kde je těžiště. Čím víc vzadu, tím hůř. Když bude naopak blízko přední nápravy, tak to nějak fungovat bude.

PS: S dvoukolákem jsem se něco naběhal...

0/0
15.12.2014 23:39

K18a14r79e23l 57F90a26j30t 5188482291883

i do zatáčky?

0/0
16.12.2014 12:32

L86a58d71a 71N28o75v58a46k 4832793687

chce to dobrou práci rukama...R^

0/0
16.12.2014 22:51

P25a88v34e52l 84S82o78b81o31t73k54a 5910974

Zajímavé... ovšem má to smysl asi takový jako muzeum knihy ve kterém nenajdete jediný originál...

Takže ano, tříkolka, i velorex, byl pokus, který se příliš neuchytil, protože, kupodivu, také se převracel, a to i když měl řiditelná přední dvě kola a ne to zadní.

A v nejbližších několika miliardách let se zřejmě ani neuchytí, protože Newtonova fyzika platí už nějakých 13 miliard let a zatím žádný pokrok na obzoru.

0/0
15.12.2014 19:24

D30o61m34i73n14i39k 44A12d14l62e56r 4250414671492

Asi jste spal dlouhým spánkem. Tříkolky (skutry se zdvojeným předním kolem) jsou a dokonce velmi stabilní...

+1/−1
15.12.2014 21:41

J85a75n 20J43e38ž45e63k 3341335487405

A kterým kolem (koly) se takový skútr řídí?

0/0
15.12.2014 22:00

P47a38v65e96l 24S41o65b73o51t66k50a 5840424

Děláte si srandu, že jó??

0/0
15.12.2014 22:40

Z53d44e65n21ě36k 76W36e53r24n39h94a55r63t 6217635612658

Vůbec ne, skutečně je to stabilní a vcelku dobře se na tom jezdí. Ale funguje to úplně jinak, než tohle, nebo Velorex. Má to dvě přední kola a poměrně sofistikovaný systém, který za jízdy umožňuje náklon celého stroje. Při zastavení se to naopak zamkne a stojí to pevně.

0/0
16.12.2014 7:06

P37a11v35e73l 90S15o45b17o47t24k58a 5670254

Nakreslete si prosím obdélník (v každém rohu kolo jako u auta) a do toho obdélníku trojúhelník (jako Velorex nebo jiná tříkolka, tj. první dvě kola převezměte a dozadu doprostřed si nakreslete třetí kolo).

Doprostřed nebo do první třetiny zaznačte těžiště.

Nyní doplňte vektor odstředivého zrychlení jako kdybyste projížděl zatáčku.

Opravdu nevidíte, proč mají tříkolky přibližně poloviční až třetinovou stabilitu oproti autům?

Pozn. pro šťouraly - roli hraje i výška těžiště, proto se tak rády převracejí čtyřkolky).

0/0
16.12.2014 8:29

Z82d44e90n77ě88k 92W78e52r96n56h21a86r33t 6977705502608

No, ono to asi nikdo nesrovnává s autem, ale spíš jde o skůtr. A taky proto se stabilita neporovnává s autem, ale s motorkou. Já na tom jel a po určitém ostychu v prvních minutách se mi to docela líbilo. Rozumím vaší argumentaci s těžištěm, ale vycházím s praxe, zkrátka jim to docela funguje.

+1/0
16.12.2014 8:41

P30a12v21e84l 38S49o58b67o61t39k30a 5130874

jj, může být, ale jinak tříkolové auto je slepá cesta vývoje (i proto že má na této úzké základně ještě díky karoserii atd. vysoko položené těžiště)..

0/0
16.12.2014 8:47

L61u76m85í97r 56V59i64t84h31a 2697817226392

Já s Vámi nesouhlasím. S tříkolkami se dokonce závodilo a závodí. Na silnici se jezdilo MS sajdkár, dodnes se jezdí sajdkárkros. Je to o geometrii podvozku, výšce těžiště a plošném rozložení hmotnosti. Neví, jak jste starý, ale my, kteří pamatujeme na okruzích Agostiniho a spol, vzpomínáme i na ty sajdy. Ostatně mám dojem, že sajdy byly součástí programu ještě v prvních VC Československa na novém Masarykově okruhu. A věru byly stabilní, jak v zatáčkách, tak při akceleraci či deceleraci.

0/0
16.12.2014 9:13

P54a23v85e67l 16S74o65b86o93t55k55a 5400534

Na závody sajdkár na silnici i v terénu si pamatuji asi daleko lépe než Vy - hlavně na to, že spolujezdec byl nezbytným závažím, bez kterého by se sajdkára převrátila a musel se neustále přemisťovat a vyvažovat:

http://zazitky-darky.webnode.cz/products/jizda-v-zavodni-sajdkare/

http://www.gms-composites.com/vyroba-karbon-kevlar.php?id=okruhova-sajdkara&image=0

http://www.ewrc.cz/ewrc/show.php?id=19777&d=1

0/0
16.12.2014 9:23

Z94d41e19n37ě63k 58W48e19r93n44h10a34r51t 6207855742978

U silničních sajdkár i sidecarcrossu jde právě o to, jak je posádka sehraná a jak dobře dokáže spolujezdec vyvažovat a tím pomáhat udržovat správnou stopu.

0/0
16.12.2014 10:43

P42a38v71e98l 94S45o80b93o32t55k47a 5110664

Náklon pak pouze těžiště posouvá, tj. do určité míry kompenzuje nestabilitu řešení, ale zkuste si spočítat o kolik by to muselo být, a kterým směrem, aby to mělo alespoň trošku srovnatelnou stabilitu se čtyřkolovým vozidlem.

0/0
16.12.2014 8:33

D30o39m67i13n64i32k 75A93d15l33e73r 4290594771852

Asi jste spal dlouhým spánkem. Tříkolky (skutry se zdvojeným předním kolem) jsou a dokonce velmi stabilní...

0/0
15.12.2014 21:41

O43n64d63ř79e21j 94Č23a26p67k54a 6981951373424

S řízením předních kol se to docela chytlo (Can-am Spyder), ale je pravda, že na rozdíl od hadráka se na tom sedí jak na motorce a při ostřejším průjezdu zatáčkou se musí přenášet váha.

0/0
16.12.2014 0:42

M41a12r11t18i36n 23L69ž65i48č54a62ř 9975147372154

Úžasný auto R^

0/0
15.12.2014 18:38

P97e78t45r 66M94i59c66h90a67l 2880714171232

Hodně zajímavé. V podstatě se to řídí jako kombajn. Ale jet s tím 140, to už musí být vážně o ústa.

+8/0
15.12.2014 17:57

J10a57n 64J36a48n60e72č30e71k 9210323640256

U Jóviše, to je úplnej šlapohyb!

+9/0
15.12.2014 17:32

J76a26n 19S26t23o90d85o21l68a 7751630393410

Zrovna jsem chtěl napsat, že to připomíná šlapohyb Bratrstva kočičí pracky, ale předběhl jste mě. Mimochodem, existovaly šlapohyby, nebo je to Foglarova literární invence?

0/0
15.12.2014 22:48

9811734210437

,,Kopii vozidla, které vzniklo ve třech exemplářích, právě startuje do USA" - může mi, prosím, někdo přeložit tuto větu do češtiny?

+2/0
15.12.2014 16:12

V29á64c16l56a65v 89P88o36u59s52t63k83a 3360661222

Nestačí změnit jedno písmenko?

0/0
15.12.2014 18:47

J12i79ř82í 50S81o50u75č79e30k 5116417819119

do USB?

+9/0
15.12.2014 23:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.