Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Italové zakážou stará auta, od roku 2019 nesmí na silnici

Italská vláda plánuje, že od roku 2019 nebudou moci jezdit auta přihlášená před 31. prosincem 1992. Opatření jde proti starým vozům nesplňujícím žádnou emisní normu. Italové tak chtějí hlavně omladit vozový park. Má se to týkat i autobusů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J67a64n 19Š17p53e26c97i19á20n 2770590499989

Problém ale je, že provozovatelé mají nižší náklady, méně daní, samoopravy. A vůbec provozují vlastně protistátní činnost a chovají se silně neeticky k dělníkům ve fabrikách, kteří přijdou o práci, když se nebudou vyrábět nová auta jako o život, když se nebude nakupovat až se z vás bude kouřit. Veškeré Pandy co jezdí po Itálii nasmrdí méně, než jedna kontejnerová loď. ;-D;-D;-D

+1/0
23.12.2014 10:16
Foto

L27u62k49a37s 36Z75m41i77z18i15k 8202593340318

Pokud tu někdo argumentuje vagónem ČD, tak jeho konstrukce a životnost je daleko někde jinde oproti konstrukci osobního auta. Například jeden obyč motorák má za svůj život najeto cca 20-30 mil. km, nelejou tam ani fridex, protože to jezdí furt a nemělo by to ani kdy zamrznout. City Elefant najezdí cca 4-5 milionu km ročně. V podstatě to jsou jenom takové poctivé hroudy železa.

+1/−4
19.12.2014 9:46

J59i66ř19í 71S55c84h70w52a29c94h 8178614218646

u místních ochránců práva "jezdit se šrotem, dokud se nerozpadne" budu asi zase za prudiče, trolla či dokonce soudruha, ale 4miliony za rok / 365 / 24 = 456 km/hod, to tedy nedá ani Šinkanzen ;-)

+4/−1
19.12.2014 10:23

J24i33ř80í 79S48c69h67w79a72c64h 8748424828446

Novotný? To jakože nejsem za prudiče, nebo jakože to ten Šinkanzen zvládne?;-)

+1/0
19.12.2014 19:13
Foto

M59i59c98h56a29l 94N47a52j11m16a13n 7649383746430

Sakra, to jsem netušil, že City Elefant strčí TGV do kapsy. Jeho průměrná cestovní rychlost bude hodně přes 500 km/h, když denně ujede 11 000 km.

Příště, než něco napíšete, tak se trochu zamyslete - 4 mil km ročně je pěkná kravina.;-D

+1/0
19.12.2014 11:47
Foto

M53i29c74h64a75l 62N84a34j39m21a63n 7639793926530

Ten motorák by musel jezdit cca 100 let, aby najel 20 mil km. Ale uznávám, že u Českých drah je i tento scénář možný.

+1/0
19.12.2014 11:57

B95o23h11u36s92l69a94v 59H42a26m27á70č31e73k 9751823410918

Omyl City Elefanty jsou z hliníku , proto se jim přezdívá Ešusy ( také jsou trojdílné). A nemrznoucí kapaliny také musí používat , protože z x důvodů  nejezdí "furt" .

0/0
8.1.2015 16:18

V45í28ť44a 10N77o17v80á73k 1348683455641

Tak na 92 platí hláška ze čtyřlístku..."to drží po hromadě samo nebo to držite vy?"

0/0
18.12.2014 22:08

J40i66ř59í 56E19r88b62e11n 1803734586687

"Až umyjeme špínu, nezbyde nic!" - "Hned ho koupím!"

0/0
20.12.2014 1:08
Foto

B41r47o58n90i63s59l63a37v 32G70a44b73r19y94š 2452939541

Výborně. R^

Zvláštní je, že tady ale většina bude nadávat. Na železnici prý jezdí staré vozy, ale sami si ve svých garážích chrání svoje šunky co nejdéle. A pak při další kontrole STK zase uplatí zaměstnance, aby mohli další dva a více let smrdět v ulicích.

+2/−10
18.12.2014 15:52

J28a44n 35D24l76o84u59h21ý 7734649850309

Nove auto smrdi stejne jako stare, pokud je benzinove. Pokud normalni cestou projde na STK, nevidim duvod, se auta zbavovat. Rozdil mezi vagonem CD a starym autem je v tom. Ze vagon musi vyhovovat komfortne dnesnim pozadavkum cestujicich. Stare auto musi komfortem vyhovet akorat jeho majiteli. V tom je dost podstatnej rozdil.

+8/0
18.12.2014 15:59
Foto

B39r20o70n69i74s68l39a58v 89G20a74b15r18y42š 2692329841

A to jsem měl právě na mysli. Železniční vůz musí splňovat mnohem přísnější kritéria. Jen málokteré auto jezdí spolehlivě více než 30 let, ale někteří o to pořád pokouší. Z toho, co vidím kolikrát na ulicích, by jeden brečel.

0/−5
18.12.2014 16:06

M47i24r53o67s55l62a39v 32B54u63d62a 9972782887942

Vy asi nic nechápete. Co je vám do toho, v jakém autě, pokud splňuje podmínky provozu na PK, kdo jezdí?

+7/0
18.12.2014 16:21
Foto

B76r17o91n59i72s14l43a36v 16G45a64b18r69y30š 2162449251

Je mi do toho dost. Už 18 let se totiž zabývám dopravním inženýrstvím. :-)

0/−8
18.12.2014 16:26

M36i36r36o49s42l61a82v 57B41u46d29a 9142752597202

A znovu, co je vám do toho, v čem jezdím například já? Je mi jedno, jestli jste dopravní inženýr, já mám podobnou kvalifikaci a nepasuji se do  role diktátora "dobra"!!

+9/−1
18.12.2014 16:31

J30o78s38e11f 50S19c59h79m13i87d47t 5323897533682

Mno, jestli s tím autem jezdíte jen po soukromých pozemcích a zplodiny z výfuku nevypouštíte do ovzduší, tak nám do toho samozřejmě není nic. Ale jestli to takhle neděláte, tak nám do toho přirozeně něco je, jelikož zabíráte veřejné místo a smrdíte ostatním pod nos. ;)

+1/−8
18.12.2014 16:39

M12i48r29o46s70l51a62v 54B44u54d18a 9112402677242

Cože?

Vynechal jste nejspíš část kde jsem psal o splnění podmínek o provozu na PK!

Nebo se chcete dohadovat o naprostých blbostech?

+7/0
18.12.2014 16:41

M31i39r85o54s87l89a91v 15B93u15d76a 9562322617932

...mimochodem, veřejné místo je snad veřejné a pokud je tam povoleno parkování nebo jízda, nic nezabírám!

+5/−1
18.12.2014 16:43

J39o91s14e71f 44S80c84h38m87i67d67t 5343937553412

A když se změní podmínky provozu na PK? :D Tak už to bude v pořádku? :)

0/−3
18.12.2014 16:44

M17i28r22o88s65l18a46v 45B65u78d20a 9432342407922

Tak to na mém názoru co se týká omezování provozu něčeho, co je v dobrém technickém stavu ale jen to neodpovídá "módě" nic nezmění!

+4/0
18.12.2014 16:56

J94o39s91e49f 25S25c96h67m33i42d45t 5103967853302

No, jsem rád, že jste teďka jednoznačně potvrdil, jak zvráceně argumentujete. :) Je nějakej "princip". Pokud se Vám tenhle "princip" hodí do krámu, tak s ním argumentujete v diskuzi. Pokud se ale "princip" nehodí, tak řeknete, že je to blbost. :D

+1/−5
18.12.2014 17:05

M65i97r58o62s97l58a43v 42B95u85d92a 9562472927332

Podívejte se, já na to už nemám náladu. Projděte si celou diskusi a posuďte, které argumenty jsou zvrácené a které ne. Drtivá většina lidí je proti podobným zákazům ale vždy se najde pár diktátorů "dobra" kteří si myslí, že zákazy spasí svět.

Končím.

+2/0
18.12.2014 17:11

J46o60s97e94f 71S37c41h53m40i25d20t 5593887553292

Já taky. :) Ale pobavil jste mě. Škoda, že jste ani nepoznal, že nejsem příznivcem nebo odpůrcem zákazu, o kterém mluví článek, ale spíš příznivcem korektních argumentů v diskuzi. ;)

0/−3
18.12.2014 17:13

J17a48n 58D45l22o22u83h71ý 7424449600959

Ta stara benzinova litrova panda uz z principu fyziky nemuze mit horsi emise nez litrovej ecoBoost tahnouci 1.5t mondeo. Jediny co tu smrdi, jsou vase znalosti daneho problemu...

+2/0
19.12.2014 11:45

J95i62ř31í 68S58c74h98w94a84c12h 8128234928346

srovnávat auta ob 3 třídy a s troj či čtyřnásobkem výkonu, hmm to je příznak znalosti problému přímo "excelentní" ;-D

0/−4
19.12.2014 18:29

J53i28ř46í 87S97c54h86w75a78c53h 8968124808216

Já přece vím, Miroslave.....

to byla jen ironie.....

to přece ví každej, že takové srovnání je naopak příznak neznalosti problému, jsem rád, že to víš také....;-)

0/0
19.12.2014 19:09

J62a87n 64D59l20o40u44h90ý 7184569600849

Mno tak jste se projevil jako kolosalni b1b. Pokud neni rozdil v litrove pande z roku 92 a litrovem ecoboostu z mondea 2014 z hlediska emisi, nedava smysl takove auto zakazovat, je to pak jenom komouskej sikanozni zakon nejakyho pomatenyho blazna.

+2/0
20.12.2014 11:48

J88i59ř44í 15S46c44h52w87a68c65h 8358544468166

Jako kolosální b1b se projevuješ ty. Protože bych chtěl vidět někoho kdo nahradí 25let starou pandu za 1.5 (!) litrové turbo Mondeo za 600 tisíc, za auto, co je o několik tříd výš a v podstatě odpovídá 2.5 ltrové atmosféře!

To je totiž stejně pravděpodobné, jako že si místo té Pandy koupí nějaký ojetý tryskáč! Takže to rovnou můžeš srovnat a ano ta Panda má méně emisí než ten tryskáč.;-D

0/−1
20.12.2014 13:50
Foto

B19r30o83n77i70s56l93a87v 42G96a46b51r13y61š 2882619191

To po Vás nikdo nechce. Ale pokud jde o udržitelnou mobilitu, podporu veřejné dopravy a aspoň trochu o ochranu životního prostředí, tak mi záleží na tom, v čem, kdy a proč lidi jezdí.

0/−5
18.12.2014 19:56

J88a36n 23D65l36o40u72h16ý 7614589910529

Udrzitelna mobilita se prosim pekne udrzuje dostupnosti novych nahradnich dilu, u nekterych automobilek je problem po 7 letech sehnat blbej silen blok motoru ci prevodovky

+1/0
19.12.2014 11:49
Foto

B95r62o19n23i14s30l24a17v 40G84a13b90r11y26š 2472679941

Já Vám rozumím, ale měl jsem na mysli to, že vzhledem ke svému vzdělání a zaměření přemýšlím nad tím, jaká budoucnost čeká česká města v souvislosti s rostoucím objemem individuálního automobilismu. Snažím se o to, aby se nárůst IAD snížil. A měl by se o to snažit každý uvědomělý člověk.

0/−2
19.12.2014 12:05

M41i89r97o16s56l45a27v 33B49u82d88a 9202702197962

Proč by se měl každý uvědomělý člověk snažit zbavit se své nezávislosti na HD?

Trochu postavené na hlavu, nemyslíte?

Jako dopravní inženýr přemýšlejte o tom, jak individuální dopravu usnadnit a ne omezit!

+2/0
19.12.2014 12:43
Foto

B11r44o46n44i36s38l97a41v 73G54a77b14r33y31š 2642199921

Usnadnit? Co tím myslíte? Aby byla dostupná pro každého?

0/0
19.12.2014 12:46

M15i21r29o68s92l45a48v 26B91u88d64a 9462352957692

Usnadnit myšleno nezavádět další omezení IAD jako je "zklidňování" dopravy, zužování silnic na úkor nevyužívaných cyklostezek atd.

Lidé chtějí používat auta tak jim v tom nebraňte ale usnadněte jim to.

HD není flexibilní a nedoveze vás kdykoliv a všude.

+2/0
19.12.2014 12:58
Foto

B75r16o88n65i79s12l40a65v 43G57a34b61r78y41š 2932119841

Dobře, řekněme že tato opatření zmizí. Začnou podle Vás lidé více jezdit autem?

0/0
19.12.2014 13:01

M73i94r15o58s88l38a17v 98B97u27d44a 9482432937482

Nevím, ale za sebe mohu říci, že HD jsem jel naposledy před cca. 15-ti lety a dalších 15 let ho nehodlám použít!

Malý bonus, od té doby nemám chřipku 4x do roka jako když jsem jezdil autobusem který byl plný smrkajících, prskajících a zapáchajících lidí!

+2/0
19.12.2014 13:07
Foto

B57r17o37n26i41s97l39a89v 73G54a84b20r68y83š 2682849961

Jak to - nevím?

Zase uvažujete sobecky, jen "já" a "moje auto". Nevidíte dopravu ve městě jako komplex procesů. A jsme u toho, protože takhle uvažuje každý. Každý chce být v pohodlí, každý chce jezdit autem. Několikrát jsem psal, že IAD došla v některých chvílích a na některých místech do takové fáze, že začala omezovat sama sebe. Řidič troubí na jiného řidiče, protože mu brání v jízdě. Pokud jste inženýr, měl byste dotáhnout svůj nápad až do konce. Se všemi klady i zápory. A pokud se chcete ve městě se svým autem hnout, musí nutně někdo ustoupit a auto nahradit něčím jiným. Propustná kapacita není nafukovací a dost to souvisí s rychlostí. Pokud bude na ulici zvýšena rychlost, bude kapacita menší, protože dynamický profil vozidla se s vyšší rychlostí zvětšuje. Je to jednoduchá matematika. Zkuste si o tom něco přečíst. A když se tady chlubíte převratnými nápady, nechápu, proč nepracujete někde v SUDOPu nebo v jiné projektové společnosti.

Takže ještě jednou: pokud budou Vámi zmiňované překážky odstraněny, budou lidé jezdit víc autem?

0/−1
19.12.2014 13:32

M87i78r72o39s90l21a85v 77B81u65d81a 9842952277102

Jaké převratné nápady jsem nastínil? Proč jsem sobecký? Nejste sobcem spíš vy když se snažíte omezovat něco, co lidé chtějí využívat a také ve velké míře využívají (IAD)?

O rychlosti jsem nic nepsal!

Je vám doufám jasné, že když budete silnice neustále zužovat, dělat pruhy pro cyklisty a nesmyslně široké chodníky, tak se provoz zhustí? Je to jednoduchá matematika.

Samozřejmě, že ve svém autě jsem v pohodlí a nevím, proč bych se toho měl vzdát!

A opravdu netuším, jaký způsob dopravy si ten který člověk zvolí, to je každého věc.

+1/0
19.12.2014 13:52
Foto

B63r84o13n71i13s76l68a85v 43G14a40b13r14y27š 2472249381

Můžete mi odpovědět na otázku, co se stane, pokud jízda autem bude dostupnější?

0/0
19.12.2014 13:59

M42i46r60o63s30l19a65v 95B51u48d59a 9412562157772

Definujte "dostupnější" oproti dnešním podmínkám.

Ovšem i po objasnění onoho "dostupnější" bude těžké odpovědět, věšteckou kouli nevlastním.:-)

Jinak samozřejmě vím, kam míříte. Dostupnější = více aut = problém. Ale vy na ten problém zaděláváte už teď nesmyslným omezováním na dnes ještě vyhovujících silnicích a problémy vytváříte uměle!

Podívejte se kolem sebe. Čím chtějí lidé jezdit? Tím, co jim vyhovuje! Myslíte si, že když například postavíte cyklostezku, donutíte lidi jezdit na kole? Myslíte si, že když někde vyhradíte jízdní pruh pro autobusy na úkor pruhu pro ostatní vozidla, donutíte lidi jezdit autobusem? Myslíte si, že když zakážete vjezd do centra města, že centru pomůžete? Ne, umrtvíte ho, protože lidé se přesunou tam, kam mohou zajet autem!

Jistě to sám dobře víte, jen si to nechcete přiznat.

+2/0
19.12.2014 14:21
Foto

B37r84o56n83i79s96l80a30v 28G91a38b35r60y17š 2812599431

Vaše zanícenost opravdu nezná mezí. Vám se zdá Staroměstské náměstí v Praze umrtvené?

Ty příklady jste úplně obrátil. Vyhrazené pruhy slouží tomu, aby se VHD zrychlila. Nebo má autobus se 100 lidmi dát přednost autu, kde jede jen řidič? Podpora IAD je zcela mimo mísu a i v západních zemích se přesvědčili, že regulace IAD je správný směr.

Promiňte, ale mrháte časem Vy i já. Vaši zabedněnost a odmítání komplexního pohledu na problematiku Vám nevymluvím, ale Vy trávíte spoustu času v kolonách, já nikoliv.

A k tomu druhému příspěvku: jde mi o vyváženou!a udržitelnou dopravu ve městě. Jestliže budou ve městě samá auta, nikdo se nikam nedostane.

Pokud máte k tomu nějaké připomínky, adresujte je lidem, kteří se starají o územní plánování, nikoliv mě.

0/−1
19.12.2014 14:32

M50i53r52o58s66l46a42v 75B47u74d60a 9372192547852

Tak vám nevím, kdo je tady více zanícený.

Tím že začínáte urážet jste jen potvrdil mojí teorii o naprosté nevhodnosti existence lidí jako jste vy na postech, ze kterých mohou ovlivnit rozhodování o koncepci dopravy.

Hezký zbytek dne.

+2/0
19.12.2014 14:46
Foto

B98r61o75n28i70s63l44a40v 60G26a41b71r90y82š 2152889691

Můžu se pochlubit, že jsem na svůj věk vyřešil noční MHD v Liberci, spolupracoval jsem na koncepci dopravy, která funguje od září 2010. A protože funguje dodnes, nemyslím si, že jsem na tom tak špatně. To jen Vy nedokážete přijmout fakt, že VHOD je prostě nezbytná a velká města se bez ní neobejdou.

A abychom si rozuměli, zabývám se výhradně MHD, ničím jiným. Netahejte sem cyklisty, na to jsou jiné kapacity.

0/−1
19.12.2014 19:55

M88i25r89o13s62l29a70v 48B23u17d42a 9312292917192

Za celou diskusi jste nepřednesl jediný argument který by mne mohl přesvědčit o tom, abych využíval HD namísto IAD!

Místo toho jsem od vás četl jen "plechovky, sobec, zabedněnec, zanícenec" atd.

Teď jsem přijel ze zaměstnání, cestou jsem vyzvedl dítě od babičky, která bydlí na periferii města, vyzvedl doma manželku, zajel koupit vánoční stromek, ještě jsem obě odvezl k druhé babičce a dojel domů. Vše jsem to stihl za necelou hodinu a to díky AUTU, tedy IAD!!

Tohle mi žádná HD neumožní!!

+1/0
19.12.2014 16:12

J47i52ř35í 97S40c62h87w78a16c22h 8908414348746

jak to ti naši prarodičové bez aut všechno stihli? Vidím jak jsi spokojený, ....a ten smrad co museli čichat ti "ekoteroristi" okolo jim snad dokonce přeješ.....ať mají taky pěkný vánoce....

0/−1
19.12.2014 19:24

M50i91r41o85s90l48a92v 63B82u45d42a 9152792567562

;-O

0/0
20.12.2014 7:12

M12i18r40o34s32l33a48v 57B17u57d16a 9102452837902

S panem Gabryšem se dá alespoň diskutovat, i když dost ostře. S tebou v žádném případě. Ale klidně si mel dál když tě to baví.

0/0
20.12.2014 7:29

J70i86ř45í 72S71c25h11w45a38c53h 8258834688896

já vím, že na moje argumenty (které na ty tvoje zdaleka nemají jako: "...z který diry jsi vylezl? Bavíš se ekoteroristo?") prostě nemáš argumenty. Přece od tebe nemůžeme slyšet, že jsi někdo kdo v zájmu svého já, nějak negativně ovlivňuje své okolí produkcí spousty exhalací.

Jo znal jsem jednoho extrémního řidiče. Měl to do práce hrozně daleko, 4 zastávky tramvají + 5 minut pěšky, tedy dohromady 10 minut. Zásadně jezdil autem, sazometem, co se na těch cca 2km ani nezahřál! A asi by tě plně podporoval v preferencích IAD. Protože byl v práci o 4 minuty dříve! Tedy pokud v zimě 10 minut neškrábal námrazu. ;-D

0/−1
20.12.2014 11:06

M64i35r81o41s32l14a14v 60B17u12d50a 9112442337382

Co je ti do toho, čím kdo jezdí do práce? Jediný tvůj "argument" je "smrad". Ale to jsi vedle, panáčku, automobilová doprava se na celkových emisích promítá cca. 4% (jak kde), tedy naprosto zanedbatelně!!Těch pár zakázaných aut to rozhodně nespasí!

Ty žádné argumenty nemáš, pitomče!

0/0
21.12.2014 12:35

J84i47ř56í 78S90c74h55w69a16c83h 8408114728126

Míro ať ti nepraskne žilka!

Ty někomu budeš vyčítat urážky nebo tykání??? 8-o8-o8-o

4% "smradu" přímo pod nosem je mnohem víc než třeba "150%" od lodní flotily kdesi v Atlantiku,ale to ty evidentně nikdy nepochopíš! Takže až ucítíš z Atlantiku nějakou loď jak smrdí spáleným mazutem, stejně  jak trabanta nebo Avii co pojede před tebou, tak mi řekni! :-P

0/0
21.12.2014 14:11







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.