Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEOtest: Nový VW Passat sám zacouvá s vozíkem, zkusili jsme to

Přívěsů je v Česku registrováno přes půl milionu, nejnovější modely jsou dokonce homologované na stotřicetikilometrovou rychlost. Couvat s vozíkem je ale kumšt. Nová generace passatu má systém, který přesné couvání s vozíkem obstará sám. Ovládání je trochu bizarní, chce to trochu cviku, ale funguje to hezky. Sledujte náš videotest.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M30i87l59o28š 44Ř81e74h88á92k 8846808947425

Půl milionu přívěsných vozíků je registrováno v České republice. V Česku (její západní části) je jich registrováno méně.

0/0
8.1.2015 21:13

A27l87e62s 78P68a88v68e98l 7747743448154

me by se spis diky memu ridicskemu umeni hodilo, kdyby za me jezdil passat dopredu :)

0/0
2.1.2015 14:53

R41o91m94a39n 18H74o69r70n51í89k 2305922214361

Absolutní zbytečnost. Řidič, aby byl bezpečný sobě i okolí, musí umět dokonale ovládat svoje vozidlo. Že tomu tak ve většině případů nejen na našich silnicích není, je jiná věc, ale oproti pasivním pomocným systémům, jako jsou třeba parkovací dálkoměry či kamery, posilovače brzd apod., jsou zlem systémy aktivní, jako různé systémy automatického parkování, teď tohleto, nebo do jisté míry i ABS či posilovač řízení. Jsou to složité systémy, a čím složitější jsou, tím vyšší je riziko jejich možného selhání, nehledě na to, že výrobci se snaží na všech nekritických částech vozu ušetřit. Toho si musí být řidič pokaždé vědom, nesmí se na jejich bezporuchovost spoléhat a musí umět co nejbezpečněji ovládnout svůj stroj i tehdy, když tyto systémy náhle selžou. Ale jestli někdo bude "umět" parkovat či couvat pouze s parkovacím asistentem, kdy v případě jeho selhání požadovanou akci vykonat manuálně, pak to u mně není řidič a na silnici mimo přechody pro chodce nemá co pohledávat.

0/0
20.12.2014 3:28

J60i82ř72í 97P25a27n13t97l94í92k 8883793874943

Moc to prozivate.....

+2/0
22.12.2014 18:22

L48u51d29v69í59k 44G16a98j54d87o52š88í10k 2125713514282

Do kopce se rozjíždět nenaučí, parkovat do řady se nenaučí a teď ještě tohle...

Lidi nakonec úplně zdegenerují a zblbnou.

Trochu mi to připomíná historku s americkými mladíky, co se rozhodli ukrást auto. Vytloukli okénko, ale nakonec se s autem ani nerozjeli, protože auto mělo manuální převodovku a oni neuměli řadit.

+3/0
19.12.2014 0:03

M91a36r77v67i74n 87G47j23e60p41a43l75i 9767361205786

Nemyslím si, že by inteligence lidí byla závislá na tom zda umí, či neumí řídit vozidlo.

Nějak nechápu pointu Vašeho komentáře. Kdybychom takto uvažovali, tak bychom ještě dnes kupovali Škodovku 105. Kdo by tím ale dneska chtěl jezdit, aby "nezblbnul", protože to nemá ABS, ESP, ASR, EDB, EDS, AirBag, posilovač atd.

+1/0
19.12.2014 21:43

R75o81m71a11n 35H53o69r17n89í33k 2375902254721

Ano, záleží na talentu. Ale co se týče vozového parku autoškol, budoucí řidiči by se měli naučit jezdit i se starými keply, jako je právě třeba Š105. Jak jsem psal výše, když odejde posilovač řízení, posilovač brzd, ABS, ASR a podobné vyfikundace, bude z toho de facto silnější škůdka. Toho by se neměl řidič zaleknout, měl by na to být připravený a bez zmatkování dojet bezpečně do cíle či do servisu.

0/0
20.12.2014 3:34

P25a54v16e92l 85K17u45č75e56r24a 9502115838569

Auto který má všechno řízený počítačem bych nechtěl.

Dokud to funguje je to pohoda, ale když se počítač poruchá nejde uvolnit ani parkovací brzda.

+3/0
18.12.2014 21:38

P68e84t92r 55B19á23č32a 8755616725515

Vsechny tyhle parkovaci asistenty jsou akorat pro mimone co neumi poradne jezdit.

+3/−1
18.12.2014 14:09

M19a64r76e42k 30A27b39s32o36l13o51n 4593145215645

No sice zajímavé, ale co mě se líbilo, když přijel maník s karavanem, odpojil ho a potom si vzal dálkové ovládání jako od dětského autíčka a karavan mu sám zajel mezi stromy. Docela jsme koukali jak pucí.

0/0
18.12.2014 12:41

J72a82n 94D63l65o58u96h55ý 7664889490809

Tohle vybaveni maji bezne vsechny tezke mechanizacni strojeR^ Takhle jsem si mel moznost "zajezdit" s jerabem se zdvihem 63t V

0/0
18.12.2014 14:05

O31n39d78ř68e45j 91Č69a20p55k72a 6331461593734

Nejlepší "hračka na vysílačku" je tohle https://www.youtube.com/watch?v=0pZknjduFu8

+1/0
18.12.2014 16:44

J68i62ř38í 38K62o65c52u66r62e27k 6645954985678

Taky přidám jedno ercéčko: 

https://www.youtube.com/watch?v=BqPoQD3vOZE&t=3m18s

+1/0
18.12.2014 20:01

M24a10r21t82i33n 71H72a43v86l31í30k 4290355517293

Můžu si to koupit i když nebudu mít tažný? ;-D

0/0
18.12.2014 12:35

J79i23ř83í 18J91u34ř59i94c92a 2298853511

Ano, pokud na svém stávajícím automobilu nemáte tažné zařízení i přesto si toho Passata můžete koupit.

+1/0
18.12.2014 13:29

O92n76d22ř26e77j 39Č52a55p58k72a 6651321583614

Bez originální koule to koupit nejde.

0/0
18.12.2014 16:41

D84o39m66i64n28i78k 30A46d43l91e22r 4760294541392

Ale tak to přece není tak těžké couvat s vozíkem :-). Myslím, že možná těžší bude se naučit ovládat toho asistenta a někoho nepřejet...

+6/0
18.12.2014 12:18

P91e28t58r 72S75v79o23b11o79d36a 8514228344500

Když vemu v potaz, že když je o sobě schopno říct 9/10, že jsou dobří řidiči, přesto víc než každý druhý je středopruhař, neumí reagovat adekvátně na nastalou situaci na křižovatce, tam kde nejsou semafory nebo třeba jen díky ;-)pomalým rozjezdům projede na zelenou pouze pár aut si myslím, že tento doplňěk bude užitečný více než polovině řidičům.

+1/0
18.12.2014 17:02

J50a69n 38D58l28o68u37h46ý 7404449560849

Za 13 tisic ;-D ? Napad dobry, ale provedeni hrozne. Vzhledem k tomu, ze se s tim musi clovek naucit, tak pro cloveka co bezne nejezdi s vozikem, je to k nicemu a pro cloveka co bezne jezdi s vozikem (umi s nim tedy couvat) je to za 13 tisic naprosta zbytecnost. Jedine plus vidim to, ze v pripade couvani rovno dozadu, to za cloveka ohlida elektronika. Ale za 13 tisic !?;-D

+3/0
18.12.2014 11:57

D37a58v43i95d 41K94r59a42t81o53c20h92v66í43l 1360659897849

nahodou clovek se pak nemusi bat poslat zenskou, at to preparkuje...

0/0
18.12.2014 8:42

V49á19c90l78a87v 35P77o83u11s42t98k88a 3450391492

Tím bych si nebyl tak jistý.

+10/0
18.12.2014 10:12

J77o53z94e98f 92H78r37i19c54i19š94i75n 4743580430786

Trochu sexistické, nemyslíte?

0/−1
20.12.2014 23:26

M95i18c89h93a51l 52Z65e55t31e14k 3808542560757

Couvat s jednoosým vozejkem umí kazdej trouba, ale dvouosák... To už chce fištróna.

+6/0
18.12.2014 8:23

V35á91c34l44a46v 30P60o44u36s32t54k19a 3970101602

Myslíte jako vlečku?

+1/0
18.12.2014 10:12

V25í32t 74N15o65v34á40k 5114595531699

vlečka jsou koleje z  nádraží třeba do fabriky, po nich se ale couvá docela dobře

+9/−1
18.12.2014 12:30

L63i10b56o49r 22B80l87á50h38a 6499296983

R^;-D

0/0
18.12.2014 15:57
Foto

P32ř51e54m61y71s69l 42Č17e26j42p 8118217158806

No, ale i zní se dá zabloudit :o)

0/0
19.12.2014 6:49

P93a41v52e60l 85K67u19č16e28r11a 9902655688539

Daj si sifónek.

0/0
18.12.2014 21:34

M62a57r86t78i36n 81B45ř64e46z35i18n59a 8148915970922

V případě, že máte dvouosák s nápravami uprostřed přívěsu, tudíž se vám souprava láme v jednom bodě(na tahači), tak je to stejné jako u návěsu nebo jednoosého přívěsu. V případě že se vám souprava láme ve dvou bodech (na tahači a pod vlekem), tak točíte volantem přesně na opačnou stranu, než v prvním případě.

0/0
18.12.2014 17:06

P67e49t32r 79D79v76o44r57a55k 3861560707659

Jako asi dobrý. Hlavně to automatizovaný couvání "rovně" by se občas hodilo. Mohlo by to ještě umět "trefit kouli" když chci připojit těžší vlek, nebo je do kopce, tak najet přesně pod žehličku bez závozníka... :-) to by byla paráda

+3/0
18.12.2014 8:00

D86a51v65i50d 41K26r59a72t56o58c57h93v24í14l 1690249307319

netrefit kouli kdyz tam mam kameru ??? Jedine po lobotomii...

+1/0
18.12.2014 8:40

T83o97m68á95š 98P67a75č85e23s 2348162987597

No jako pěkné, ale nevím kdo si to za těch 13 litrů koupí... kdo jezdí s vozíkem často už s ním asi couvat umí a kdo ho používá jednou za uherský rok, tomu se to nevyplatí...

+1/0
18.12.2014 7:38

Z46d87e19n58ě78k 46W92e27r49n42h51a36r32t 6727165322288

Počítám, že originální tažné zařízení bude taky za balík, takže se to ztratí. Kdo si koupí Passata s tažným, tak už nad tímhle mávne rukou...

0/0
18.12.2014 8:17

J85a62n 41D81l85o56u44h65ý 7664669810449

K cemu je prosimvas dobre originalni tazne zarizeni;-D ? Kdyz jsem kupoval noveho forda, nabidli mi original za 6500kc nebo Thule za 3000kc. Rozdil v tom co se na to da zavesit nebyl zadnyR^

0/0
18.12.2014 12:00

L27u91d96v70í45k 33G86a25j54d33o36š21í71k 2155613744782

Milý zlatý, to bylo tak před 20 lety, ne? Dneska je to tak zmezi 10-20 000,-

0/0
18.12.2014 23:52

J58o35s33e59f 89Z61a10t75l41o59u34k77a75l 5915886572613

13 tisíc to je zadarmo..koukněte někdy do ceníků pořádných automobilek

0/0
18.12.2014 11:46

J82a74n 69D91l15o79u19h61ý 7814629750259

To jako, ze poradna automobilka se pozna podle toho, ze si dava vysoke marze? ;-D Rv

+1/−2
18.12.2014 12:01

J37o62z30e33f 92H60r15i16c64i67š65i72n 4213540700866

Přesně tak, a navíc ten kto neumí z vozíkem bude umět ovládat asistenta?

Z mého pohledu, nice to have. 

Na druhé straně, firma to zaplatí. A z firemního 13kczk tak nebolí jako z vlastního. Vždyť nových soukromých passatů je u nás poskrovnu.

0/0
20.12.2014 23:34

R48a23d72i11m 43H95o23r71č26i27č74k60a 7636667833802

Dopředu se to jezdí, ale zacouvat, to už chce fištróna!;-(

+9/0
18.12.2014 7:09

Z89d24e58n96ě57k 61W47e39r68n34h67a31r68t 6627375462248

Další generace bude mít za příplatek funkci, která v případě potřeby řidiči řekne: Nesahej na volant, hňupe, já to raději budu řídit sám, v tuhle hodinu stejně jseš vždycky napranej a netrefíš domů...

+11/0
18.12.2014 7:08

C45t50i36r90a88d 76L24o88s 8284892954473

Ano automatická auta řízená kompjůtrem a radarem již existují. :-)

+2/0
18.12.2014 15:05

P43a88v46e92l 15Z19a53j70í89č95e34k 8634750526800

umím couvat i bez toho, cloveku by zkazili kazdou zabavu... uz jen tupe sedi macka tlacitka a cumi

+6/0
18.12.2014 6:39

J57a82n 12M91o59h52y91l10a 6392469669541

No a? Vzhledem k tomu, že auto je pro větší část řidičů sluha a ne hračka, pak je takové zjednodušení spíše ku prospěchu věci.

+4/−1
18.12.2014 13:15

L72u31d15v68í84k 33G49a49j43d70o83š34í73k 2895533194362

V tomto případě mám dojem, že naučit se ovládat tento systém bude zhruba stejně složité, jako se naučit couvat s přívěsem. :-)

0/0
18.12.2014 23:55

J95i65ř11í 92J51u60ř23i75c18a 2488643411

Jsou lidé, kteří odmocňují z hlavy a také se vyrábí kalkulačky.

+6/0
18.12.2014 13:32

L96e86o49š 22S19ý23k33o33r50a 3601422703830

A to si představte že jsou lidi co umí s dvoukolákem jezdit i bez auta

0/0
19.12.2014 0:04
Foto

P95e34t42r 61P57r87o68c66h35á49z91k56a 3282756652134

No než bych to tam nacvakal, tak mám zacouváno bez asistenta....:-)

+1/0
18.12.2014 6:36

J74a42n 72J36a73n34e32č29e92k 9760133140956

Další blbost povyšující kdejakou lamu na šoféra :-P

+7/−6
18.12.2014 0:32

F26r82a41n77t51i90š27e52k 91S22k24o31č78d48o98p79o54l82e 9739414756323

Vidíte a mě zase jako IT experta se*e že pustí dneska k počítači každou lamu. ;-D Kde jsou ty doby kdy s počítačema dělali jen lidi co to uměli.;-O A ještě slovníkem místních diskusí - k počítači by vůbec neměl sedat někdo kdo s tím neumí!!

+17/−5
18.12.2014 7:01
Foto

M83i76c66h18a63l 61P16u86č 3328642494738

až na jednu drobnost... Když sedí před monitorem počítače lama, neohrožuje nikoho na životě :-). Leda by zařízením po jiných házel.

+2/0
18.12.2014 13:25







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.