Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kilometry ojetiny půjde ověřit na webu, ale úplně věřit se údajům nedá

Ministerstvo dopravy od ledna zpřístupní na svém webu databázi, kde budou údaje o stavu tachometrů aut z poslední technické kontroly. Lidé kupující ojetý vůz si tak budou moci ověřit, zda u něj nebyl snížen počet najetých kilometrů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A50d63a86m 37Ž22í42d56e94k 8225762845593

Ta kontrola stavu tachometru uz funguje !!!!!!

0/0
8.1.2015 16:29

R20a26d55i54m 91V65a70c31u21l32í87k 6159493484765

Vyzkousejte taky aplikaci pro Android - https://play.google.com/store/apps/details?id=net.kuratkoo.stavtachometru

0/0
7.1.2015 23:58

O58t14o 40Č89e83r32m16á19k 9226972345645

To jsem zvědav, kdy to spustí... "V první polovině ledna zveřejníme internetovou adresu, pomocí které si budete moci ověřit stav najetých kilometrů u vozidla od poslední STK. Po zadání výrobního čísla vozu (tzv. VIN kód) a data poslední kontroly na STK (oba údaje naleznete ve velkém techničáku) vám připravovaná webová aplikace ukáže historii všech najetých kilometrů po jednotlivých technických prohlídkách." - FB MDČR....RvRvRvRvRvRvRvRvRvRvRvRvRvRvRv

0/0
1.1.2015 0:35

P91e44t95r 80N73e60s74v81a87d67b33a 2534465836159

A co kdyby šlo raději zjistit jestli je dané auto v exekuci? Za to že lidé kupují tachometry si můžou sami. Za to že koupí auto od hajzla který jej prodat nesmí a auto pak právně patří opět jemu a kupující nemá ani peníze ani auto je mnohem horší.

+4/0
24.12.2014 13:47

M11i28c75h80a86l 72V65o97j90t81a 2857117376135

Ano, souhlas.

Zvláštní je, že při všech těch registrech není možné jednoduše ověřit tohle.

0/0
25.12.2014 15:41

P16e43t55r 67N10e77s86v24a50d24b54a 2744655876899

Ono by to prověřit šlo. Jenomže exekutor není povinen to o registru nahlásit. A  přece se neobere o možnost zabavit auto když to majitel který má bydliště na úřadě tudíž není dohledatelný prodá někomu kdo normální trvalé bydliště má a ví kde auto hledat.

+3/0
25.12.2014 19:29

M80i85c53h10a27l 15V89o46j26t46a 2907367466155

hm ...

To je ale zk***venej systém ...

:-(

+4/0
25.12.2014 19:33

P97e86t59r 47N78e80s34v76a85d45b15a 2274865766619

O tom mi povídejte. Zrovna takovou situaci řešíme. Dopis přišel 17. prosince.

+3/0
25.12.2014 19:36

P36e22t17r 76M17i20c94h41a10l 2200974261952

Tohle zabrání jenom jedné věci - když někdo koupí auto, které už X let jezdilo, bylo na STK a následně stočí tachometr. Pokud to někdo bude dělat pravidelně a cíleně (jak píše Víťa Krutiš pode mnou), tak to ani tento systém neodhalí. Ale pořád lepší něco než nic.

+2/0
24.12.2014 10:27

M39i30c19h51a50l 18V52o36j94t37a 2857177656135

Takže podvádění bude nepatrně obtížnější, ale dál nekontrolovatelné a tím pádem nepostižitelné.

Tak proč to vůbec kontrolovat?

0/0
25.12.2014 15:42

P10e17t93r 98M27i22c83h89a34l 2820594381942

V tomto jsou poněkud dále v Belgii (viz článek), kde se záznam o stavu tachometru zapisuje při každé návštěvě servisu či pneuservisu.

0/0
27.12.2014 20:21

M12i55c58h36a80l 64V37o47j64t36a 2637767776345

U ojetin předpokládám návštěvy servisů neznačkových, tedy podstatně levnějších, navíc ochotných domluvit se na práci bez faktury. Tedy bez evidovatelného servisního zásahu.

Kola letní/zimní si přehazuji sám (a dělá to tak spousta lidí, je to práce na půl hodiny), přezouvat disky na osobák jsem naposledy vezl mým autobusem, protože to bylo při cestě.

Takže ta zmínka o belgickém systému je jenom nekvalitní PR, protože je stejně k ničemu, jako cokoliv jiného.

Co tam máte dál?

+1/0
27.12.2014 20:41

P35e41t84r 31M69i50c16h94a33l 2150204801132

Já jsem taky neříkal, že by to fungovalo u nás, jen že to v Belgii o kousek posunuli. Mimochodem, nikdo nepsal o značovém sevisu. Byla-li by to povinnost zapisovat, týkalo by se to i servisů neznačkových. Vím, že by se to dalo obejít a že by se to i obcházelo, ale nebylo by to tak jednoduché jako dnes.

Ale jak jsem psal už v úvodním příspěvku - rozhodně by to mělo zabránit spekulantům, aby koupili ojetinu s nájezdem 300 tisíc za pár šupů, stočili tachometr na 120 a prodali to za dvojnásobek.

Mimochodem, já jezdím do servisu na pravidelnou prohlídku cca jednou za dva roky a kola si na discích přehazuji taky sám (maximálně si je nechám jednou za čas vyvážit), takže mě by se to taky nedotklo.

0/0
27.12.2014 23:06

M22i48c95h35a91l 21V23o50j80t45a 2107157516385

V neznačkovém servisu by docházelo k tomu, že by se zákazník se servisem dohodl, že oprava bude bez faktury, tedy levnější pro oba. Takže by se zapsalo prd a ne stav tachometru.

A pokud bude mít spekulant možnost koupit auto někde, kde se stav nezapisuje, tak to udělá.

A pokud bude mít spekulant možnost přepsat data v elektronice auta, tak to udělá.

A jsme zase na začátku.

Prostě to je neuhlídatelné.

0/0
28.12.2014 0:23

P65e44t80r 40M32i48c87h57a58l 2480614881862

Jistě, to by v neznačkovém servisu šlo. Ovšem někteří zákazníci to můžou vyžadovat a pak auta s nezapisovaným stavem budou o to víc podezřelá.

Pokud pak spekulant kopuí auto, které bude staré 6 let a bude mít zapsaný stav tachometru jenom z STK, tak s tím toho asi moc neudělá - když po 2. STK bude mít auto najeto 200 tisíc a spekulant ho stočí na 100, tak to bude pořád dohledatelné.

Pokud ho koupí před 2. STK s tím, že na první to mělo 130 tisíc a na druhé 145, tak asi někdo těžko uvěří, že to za první 4 roky najelo přes 30 tisíc za rok a za další dva jenom 7,5 tisíce ročně. Opět má spekulant problém. Navíc pokud to auto 6 let nebylo údajně v servisu (nebude existovat doklad ani záznam o servisní prohlídce), pak je auto opět podezřelé a pokud ho někdo i tak koupí za vyšší cenu, pak je to už jenom jeho chyba.

Prostě tento nově nastavovaný systém přináší kupujícím více možností pro kontrolu.

0/0
28.12.2014 0:51

M87i17c31h52a26l 10V60o24j97t68a 2107707646645

Tento nový systém nepřináší vůbec nic. Naopak škodí lidem, jako spoustu podobných skvělých systémů a opatření.

Bazarníci tahají auta ze zahraničí. Dole v diskuzi je popsán systém, kdy koupí auto, stočí ho, zajedou s ním ještě v té zemi do servisu a nechají si napsat stav tacha. Tady kontroly nepomůžou.

Čech, který bude počítat s tím, že auto po 5 letech prodá, bude stáčet průběžně. Tady kontroly taky nepomůžou.

Jediné, v čem kontroly pomůžou, je zvýšený tlak na vymyšlení dalších způsobů, jak očůrat ovci, která místo na stav auta kouká jen na stav tachometru.

A v čem systém škodí? Utvrzuje občany, že stát se o ně postará a že jim stačí koukat na najeté km.

0/0
28.12.2014 1:00

P82e54t94r 84M25i27c21h49a59l 2520744871412

Ale to je právě o té volbě. Pokud si chci koupit ojetinu dovezenou ze zahraničí, pak vědomě riskuji, že koupím předražený stočený šunt. Když kupuji ojetinu, tak ne jenom podle stavu tachometru. Ale i ten něco vypovídá o celkovém stavu auta. Navíc dneska není problém, aby desetileté auto s nájezdem 400 tisíc vypadalo hodně zachovale. Takže pokud bude existovat možnost, jak si zpětně prověřit i stav tachometru, je to rozhodně plus. A když budu mít na výběr ze dvou prakticky stejných aut, z nichž jedno bude koupené nové tady a jezdilo pravidelně do servisu a má pravidelné záznamy a to druhé bylo před měsícem dovezené třeba z Itálie a záznam je jenom o jednom servisu starý měsíc a pár dní, tak mám asi celkem jasnou volbu. Prostě to chce používat taky mozek.

0/0
28.12.2014 1:23

M24i63c89h56a72l 12V34o34j42t58a 2917827156895

Ale o tom píšu celou dobu!

Když lidi nebudou ovcemi a budou používat mozek, tak je ten systém k ničemu!

A když budou ovce koukat jen na km, tak si bazarníci vždycky najdou způsob, jak buď stočit, aby nikdo nic nepoznal, nebo stočit a zároveň se vyhnout prokazatelné odpovědnosti za stočení.

A pozor, nájezd neznamená vůbec nic.

Auto A, nájezd 100.000 km, výhradně po vydatně v zimě soleném městě, krátké trasy, tzn. většinu času se studeným motorem, režim nákupní taška.

Auto B, nájezd 300.000 km, z 90% po dálnici, režim polykač kilometrů.

Obě mají pravidelný servis, rozvody vyměněné včas, náplně a další věci přesně podle servisu.

Které bude lepší?

0/0
28.12.2014 1:35

P24e67t75r 79M69i67c83h14a13l 2620634461712

Šmarjá, copak já jsem někde psal jenom o stavu tachometru? Jen jsem hodnotil tento nový systém, který byť není dokonalý, může lidem pomoct. Dokonce i informace, že o konkrétním autě ty informace o průběžném stavu kilometrů nejsou, má svou hodnotu. A o tom to celé je. Není to všespasitelný a všeřešitelný systém, ale lepší než nic.

A k tvému příkladu - to je o něčem naprosto jiném, to je právě o tom hodnocení celkového stavu auta. Já jsem psal o dvou prakticky stejných autech (aneb když je bude vidět člověk, který se v autech aspoň trošičku vyzná, ohodnotil by je zhruba stejně), z nichž jedno dohledatelnou historii má a druhé nemá.

Jo, jen tak mimochodem, z těch dvou tebou zmíněných aut bych nechtěl ani jedno. :-)

0/0
28.12.2014 2:29

V74í48ť56a 77K77r37u67t46i59š 1180214375687

Nevím kolik stojí stoceni tachometru, ale pokud to někdo bude chtít udělat, tak to prostě stáhne před každou STK. Ta první je po 4 letech, kolik za tu dobu najede používané auto? 200 - 300 tkm bez problémů. Pak se stáhne na obvyklých 90 - 120 a může jít do bazaru...

+4/0
24.12.2014 0:27

J40i39n49d94ř12i11c20h 36Š96k81o82p71e14k 4295571190605

reálné km se nechají odhadnout i z jiných údajů, než je počítadlo km. Nechají se načíst údaje o době provozu některých řídících jednotek a když je pak podělíš km na tacho a vyjde ti, že se auto pohybovalo průměrnou rychlostí 10 km/h, závěr je jasný

0/−1
24.12.2014 12:31

P36e92t36r 40N58e85s85v79a24d54b46a 2534635586649

Máš pocit že v jednotkách se nedají udělat úprvay??? je to pouze hloupá elektronika;-D

+2/0
24.12.2014 13:48

J52i11n37d53ř63i17c59h 61Š35k44o77p65e72k 4165721170205

neslyšel jsem o nikom, který by toto dělal. Max. se stočí km a spoléhají na to, že dost lidí toto nezná. Ale nevím, nakolik je reálné tyto jednotky upravovat (přece jen jejich primárním účelem není poskytovat info, tak zda je možno je přepisovat)

0/−1
24.12.2014 14:06

P36e98t81r 27N11e37s80v52a63d24b87a 2554735826429

V každé jednotce se dá bohužel udělat spousta uprav včetně jejich přeprogramování. Třeba auto s filtrem pevných částic po jeho vymontování a upravě jednotky tak aby s filtrem nepočítala jede líp a má nižší spotřebu. A co se týče zápisu  km jde o cca tři jednotky v autě, třeba komfortní jednotce je nájezd km úplně šumák....

+1/0
24.12.2014 14:42

J33i28n29d13ř91i13c54h 52Š75k40o10p95e79k 4295221730505

ne, nejedná si mi o zápis km, ale o dobu běhu.

0/−1
24.12.2014 15:16

P46e35t27r 64N76e46s51v72a55d11b10a 2924715166619

a o čem to vypovídá????

+1/0
24.12.2014 16:08

M61a44r42t53i85n 68P25o17s80p55í15š85i10l 8415101336517

no když bys znal pravdu o době běhu a nepravdu o stavu tacho tak vyjde průměrná rychlost třeba 15 km/h proti obvyklé kolem 60 km/h pokud bude stočené

0/−1
24.12.2014 16:56

P49e46t18r 47N64e77s55v81a77d40b46a 2114545596149

Jo tak že třeba bývalé vozidlo TAXI někde v Berlíně by mělo podle tacha a době běhu za 5 let 130 tkm a bylo by to podle tebe v pohodě?

0/0
24.12.2014 19:02

J34i47n43d45ř85i67c87h 80Š31k28o45p18e70k 4595501410545

ne, podle doby běhu určíš průměrnou rychlost (stav tachometru a doba běhu), pokud ti vyjde kolem 50 km/h, stočené to není, pokud ti vyjde podíl řádově menší, je to stočené, protože není reálné, aby auto jezdilo průměrnou rychlostí třeba 5km/h.........

Samozřejmě, taxi auto bude mít průměrnou rychlost nižší, ale taxi auto pozná každej

0/−1
24.12.2014 22:28

P77e57t52r 34M96a24r95š65o85u71n 5185388776156

já váš nápad chápu, (někteří asi ne a koukají stále jen na kilometry). A ano, pokud vyjde průměr nízký a budou vám tvrdit, že to není taxík, tak co to říká? zase podvod... (nebo jste snad někde viděli, že by v inzerátech bylo, vůz byl taxík?)

0/0
25.12.2014 21:45

J35i94n11d61ř61i96c64h 46Š82k61o65p85e28k 4295681840325

pokud vyjde průměr nízký, je jasný důkaz, že je to stočený a tak rychle ruce pryč. Aut je na trhu dostatek.

Pravdou je, pokud sháním auto, není díky podrobné prohlídce jich prohlédnout za den moc (díky Murphyho zákonům jsou totiž i poměrně daleko od sebe)

0/0
26.12.2014 11:42

D36a98v90i33d 95V17a78c36e33k 1479797104954

Tak, je to určitě krok správným směrem. Pokud se propojí časem povině i značkové servisy, bude to určitě lepší... neříkám že 100%, ale aspoň něco

+1/−1
24.12.2014 20:08

M78a52r53t22i19n 22P68i96t88u43c89h40a 8732898683215

Osobně jsem viděl auto, které za rok najezdilo 150kkm (cesty po evropě). Takže za 4 roky do první STK může mít klidně 600kkm. Pak ho stočí na 60, dají na první STK a prodají.

+1/0
24.12.2014 0:08

M94a75r96e11k 48H80r38u85b80y 6397872321358

Předpokládám, že po ty 4 roky jezdilo na garancky, takže výrobce údaj o ujetých kilometrech zná. Už jenom to z něj dostat ;-)

+1/0
24.12.2014 21:25

P38e59t84r 45Č86e81r22n42ý 4158197551250

Podle mně to je krok správným směrem. Stát ani zákon nikdy neposkytnou stoprocentní záruky, ale čím více informací a zdarma, tím lépe.

+6/−1
23.12.2014 20:20

J47o64h11a91n 31Z26i20n24g37e70l 2821975566971

Jde jen o to, zadat některé spřátelené firmě správu takových údajů za parádní peníze z ministerskýho rozpočtu. K ničemu to nebude.

+1/0
24.12.2014 22:46

M23a66r41i79a34n 46K71a60r83a15b94a 4863181560772

Tak v prvom rade je potrebné uviesť, že to na Slovensku úplne bezplatné nie je. Stránka ko.sk - Kontrola Originality, t.j. pri dovoze auta 500 EUR štátu za samolepku.

Za druhé, tieto kontroly sú len informatívne, a ak aj auto prejde cez KO s pozmenenými údajmi, je to vec medzi kupujúcim a predávajúcim. Je síce dobré, že sa stav km bude zapisovať, ale tí čo to robia profesionálne ho jednoducho stočia medzi intervalmi STK čo je cca 2 roky. T.j. dovezete auto s 160tkm, idete na STK, za 2 roky najazdite dalsich 100 tkm, a na STK pojdete s celkovym najazdom 170tkm. A máte úradný záznam o "pravom" počte km. Po tom, čo som chcel kúpiť ojazdené auto a našiel som "100%" overené vozidlá v bazároch po "prvých" majiteľov som radšej kúpil nové, aj keď menšiu triedu než som chcel a mám kľud. A pevne verím, že ľudia časom dostanú rozum a prestanú chcieť za málo peňazí veľa muziky, a začnú premýšlať pri nákupe ojazdeného vozidla, alebo sa "uskromnia" a kúpia nové aj keď s tým nebudú králmi miestneho parkoviska! :-)

0/0
23.12.2014 19:23

M88i66l50a84n 24Š43v73a84g87r17o71v22s20k10ý 9872129475408

Tak za 2 roky 100 000 km... Víš kolik to stojí peněz?

0/0
23.12.2014 20:28

P83a97v74e73l 39Š31i78m62e86č80e95k 5963441181627

Pokud bych jezdil jen po městě a to jenom občas, nenajezdím to. Mám ale vnoučata 100 km, dál navštěvuji rodinu i přátele jinde a pak to není problém. 

Můj vedoucí v obchodním podniku vždycky říkal: když zdraží, tak mužskej bude mít na cigaret a pití ve stejném množství, ženská bude mít vždycky na svou kosmetiku. Prostě, když potřebuju (chci) někam jet, na naftu mám...

0/0
24.12.2014 6:51

M46i47l14a41n 23Š42v63a49g81r52o72v61s34k61ý 9592949135568

Já to bral v tom smyslu, že náklady na jízdu není jenom palivo...

0/0
24.12.2014 13:23

L55u33k57á13š 25V36a28ň15u60r56a 1915874893713

S tím prodejem se to má tak, auto v dobrém stavu nikdo neprodává. Vždy ho prodává, když začne zlobit nebo když se blíží výměna nějakých dražších dílů (dvouhmoťák, spojka, trojkobinace, vstřiky apod). Z tohoto pohledu, bude vždy prodávané auto potřebovat finanční investici. Měl jsem Mondeo, stáří 7 let, najeto 150tis. Cena dle bazaru 110-120tis.Kč. V té době jsem řešil zda prodat nebo opravit. Oprava vycházela na cca 80tis.Kč (vstřiky, trojkombinace, vstřiky, dvouhmoťák a spojka, brzdové kotouče, tekoucí vana motoru atd.) Jenže opravou by se cena vozu navýšila na 200tis.Kč, ale za tu cenu by byl neprodejný. Nakonec mi ho nabourali a bylo to vyřešené. Škodu zaplatila pojišťovna (zaplatili 110tis) a vrak jsem prodal za 50tis. Tím jsem chtěl říct, že najeté km nejsou vše a že záleží i na přístupu majitele k autu a na průběžných opravách.

+1/−1
23.12.2014 19:02

M63a58r73t61i83n 69T33e96p30l58a92n 9307650685543

A proč by neprodával auto v dobrém stavu? Já třeba prodával tříletý auto bez nejmenších problémů, protože jsem chtěl něco většího. Takže ten kdo koupil měl normálně bezproblémové auto.

+2/0
23.12.2014 20:00

L10u36k85á91š 49V87a83ň15u42r32a 1765224173803

Jenze vetsina prodava auto, protoze zlobi. Kazde auto co jsem kupoval, melo vzdy nejakou skrytou vadu. Vetsinou bylo neco na konci zivota nebo nacnuty. Vzdy jsem musel dost vrazit do oprav. Nikdo neda auto do poradku, kdyz ho prodava.

+1/−1
23.12.2014 22:44

P16e56t92r 62S11l97o74v87á96k 9205435337589

to je zas kravina, cast ludi meni auta po 3-4 rokoch, to su auta v perfektnom stave

0/0
25.12.2014 22:34

L13u98k19á93š 69V58a60ň59u29r16a 1955494823783

Vše je o tom, že kupujícího zajímá jen počet ujetých km, méně už stáří vozu. Je to proto, že v ČR najedou auta ročně méně km než v zahraničí. Jen v ČR si lidi kupují nové auto s kterým najedou 1500km/rok. Kamarád načítá z ŘJ počet zdvihů vstřiků. Z toho se dá taky celkem odhadnout počet ujetých km.

+1/0
23.12.2014 18:46

M52a40r39t17i56n 25P26o23s11p10í67š64i70l 8785221396747

ano, máme nové a po roce najeto při prohlídce 1617 km, je to druhé do města. Prodávat se bude tak kolem 6000 km po 4 letech a bude to pravda.

0/0
24.12.2014 17:00

L58u26k39á80š 16V33a37ň16u63r56a 1305864493963

Ale vždyť při přihlášení auta na nového majitele musí STK ověřit WIN. To neumí zapsat při tom i stav ujetých km?

0/0
23.12.2014 18:28

M22i27r29o32s57l66a13v 85B17u41d88a 9962192367142

I při běžné TK se zapisuje stav kilometrů.

0/0
23.12.2014 18:35
Foto

V87l80a46d89a 41V46a33n52e96k 9463166124108

Jenže stav tachometru z minulých kontrol vám technik na STK nesmí sdělit,ani když jste nový  majitel !:-P

0/0
23.12.2014 19:34

P92a67v94e36l 60O12b55d47r50ž56á64l71e70k 6716194968912

Zapisuje tak, že se při předávání papírů u okénka na STK asistentka zeptá "a kolik tam máte natočenóó?".

+1/−1
23.12.2014 22:31







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.