Diskuze

Kilometry ojetiny půjde ověřit na webu, ale úplně věřit se údajům nedá

Ministerstvo dopravy od ledna zpřístupní na svém webu databázi, kde budou údaje o stavu tachometrů aut z poslední technické kontroly. Lidé kupující ojetý vůz si tak budou moci ověřit, zda u něj nebyl snížen počet najetých kilometrů.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

A45d35a10m 54Ž57í90d69e56k

8. 1. 2015 16:29

Ta kontrola stavu tachometru uz funguje !!!!!!

0 0
možnosti

To jsem zvědav, kdy to spustí... "V první polovině ledna zveřejníme internetovou adresu, pomocí které si budete moci ověřit stav najetých kilometrů u vozidla od poslední STK. Po zadání výrobního čísla vozu (tzv. VIN kód) a data poslední kontroly na STK (oba údaje naleznete ve velkém techničáku) vám připravovaná webová aplikace ukáže historii všech najetých kilometrů po jednotlivých technických prohlídkách." - FB MDČR....RvRvRvRvRvRvRvRvRvRvRvRvRvRvRv

0 0
možnosti
PN

A co kdyby šlo raději zjistit jestli je dané auto v exekuci? Za to že lidé kupují tachometry si můžou sami. Za to že koupí auto od hajzla který jej prodat nesmí a auto pak právně patří opět jemu a kupující nemá ani peníze ani auto je mnohem horší.

4 0
možnosti
MV

Ano, souhlas.

Zvláštní je, že při všech těch registrech není možné jednoduše ověřit tohle.

0 0
možnosti
PM

P12e66t10r 76M37i11c46h89a21l

24. 12. 2014 10:27

Tohle zabrání jenom jedné věci - když někdo koupí auto, které už X let jezdilo, bylo na STK a následně stočí tachometr. Pokud to někdo bude dělat pravidelně a cíleně (jak píše Víťa Krutiš pode mnou), tak to ani tento systém neodhalí. Ale pořád lepší něco než nic.

2 0
možnosti
MV

Takže podvádění bude nepatrně obtížnější, ale dál nekontrolovatelné a tím pádem nepostižitelné.

Tak proč to vůbec kontrolovat?

0 0
možnosti
VK

Nevím kolik stojí stoceni tachometru, ale pokud to někdo bude chtít udělat, tak to prostě stáhne před každou STK. Ta první je po 4 letech, kolik za tu dobu najede používané auto? 200 - 300 tkm bez problémů. Pak se stáhne na obvyklých 90 - 120 a může jít do bazaru...

4 0
možnosti

reálné km se nechají odhadnout i z jiných údajů, než je počítadlo km. Nechají se načíst údaje o době provozu některých řídících jednotek a když je pak podělíš km na tacho a vyjde ti, že se auto pohybovalo průměrnou rychlostí 10 km/h, závěr je jasný

0 1
možnosti
MP

Osobně jsem viděl auto, které za rok najezdilo 150kkm (cesty po evropě). Takže za 4 roky do první STK může mít klidně 600kkm. Pak ho stočí na 60, dají na první STK a prodají.

1 0
možnosti
MH

M79a27r86e67k 52H64r98u65b89y

24. 12. 2014 21:25

Předpokládám, že po ty 4 roky jezdilo na garancky, takže výrobce údaj o ujetých kilometrech zná. Už jenom to z něj dostat ;-)

1 0
možnosti

P37e54t95r 61Č80e12r13n74ý

23. 12. 2014 20:20

Podle mně to je krok správným směrem. Stát ani zákon nikdy neposkytnou stoprocentní záruky, ale čím více informací a zdarma, tím lépe.

6 1
možnosti
JZ

Jde jen o to, zadat některé spřátelené firmě správu takových údajů za parádní peníze z ministerskýho rozpočtu. K ničemu to nebude.

1 0
možnosti
MK

Tak v prvom rade je potrebné uviesť, že to na Slovensku úplne bezplatné nie je. Stránka ko.sk - Kontrola Originality, t.j. pri dovoze auta 500 EUR štátu za samolepku.

Za druhé, tieto kontroly sú len informatívne, a ak aj auto prejde cez KO s pozmenenými údajmi, je to vec medzi kupujúcim a predávajúcim. Je síce dobré, že sa stav km bude zapisovať, ale tí čo to robia profesionálne ho jednoducho stočia medzi intervalmi STK čo je cca 2 roky. T.j. dovezete auto s 160tkm, idete na STK, za 2 roky najazdite dalsich 100 tkm, a na STK pojdete s celkovym najazdom 170tkm. A máte úradný záznam o "pravom" počte km. Po tom, čo som chcel kúpiť ojazdené auto a našiel som "100%" overené vozidlá v bazároch po "prvých" majiteľov som radšej kúpil nové, aj keď menšiu triedu než som chcel a mám kľud. A pevne verím, že ľudia časom dostanú rozum a prestanú chcieť za málo peňazí veľa muziky, a začnú premýšlať pri nákupe ojazdeného vozidla, alebo sa "uskromnia" a kúpia nové aj keď s tým nebudú králmi miestneho parkoviska! :-)

0 0
možnosti

Tak za 2 roky 100 000 km... Víš kolik to stojí peněz?

0 0
možnosti
LV

S tím prodejem se to má tak, auto v dobrém stavu nikdo neprodává. Vždy ho prodává, když začne zlobit nebo když se blíží výměna nějakých dražších dílů (dvouhmoťák, spojka, trojkobinace, vstřiky apod). Z tohoto pohledu, bude vždy prodávané auto potřebovat finanční investici. Měl jsem Mondeo, stáří 7 let, najeto 150tis. Cena dle bazaru 110-120tis.Kč. V té době jsem řešil zda prodat nebo opravit. Oprava vycházela na cca 80tis.Kč (vstřiky, trojkombinace, vstřiky, dvouhmoťák a spojka, brzdové kotouče, tekoucí vana motoru atd.) Jenže opravou by se cena vozu navýšila na 200tis.Kč, ale za tu cenu by byl neprodejný. Nakonec mi ho nabourali a bylo to vyřešené. Škodu zaplatila pojišťovna (zaplatili 110tis) a vrak jsem prodal za 50tis. Tím jsem chtěl říct, že najeté km nejsou vše a že záleží i na přístupu majitele k autu a na průběžných opravách.

1 1
možnosti
MT

A proč by neprodával auto v dobrém stavu? Já třeba prodával tříletý auto bez nejmenších problémů, protože jsem chtěl něco většího. Takže ten kdo koupil měl normálně bezproblémové auto.

2 0
možnosti