Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Autofotka týdne: Bíložlutá legenda vyrazila na pouť do Dakaru

Liazka se startovním číslem 627 je na cestě zpátky do Dakaru, kde před třiceti lety dobyla při první účasti Čechoslováků na slavné přetěžké rally fantastické třinácté místo. Za volantem žlutobílé legendy je opět Jiří Moskal.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D57e65j25a88n 19T93a35d16i40c 7102906687287

Krasna Liazka, pamatuju si, ze jsem ji mel jako stavebnici od Monti Systemu.. ale ve skutecnosti je to krasavice i po tech letech :)

0/0
2.1.2015 12:56

J72o87s75e80f 54K29u76c12i48r78e49k 4514312820661

Drzim palce, otazkou ovsem je, co jako to ma znamenat, ta znacka LIAZ uz bohuzel neexistuje?

0/0
1.1.2015 9:50

I59v91a50n 55S75o89t 6529944886978

kdo to uhodne má u mně demižon moravského červeného!

0/0
28.12.2014 23:57

I18v59a61n 57S52o37t 6129884696768

Nač a proč???? na dvě věci na .........a pro l...

0/−2
28.12.2014 23:55

M34i40r29o23s12l19a85v 74B46u86d20a 9682552477582

Nač a proč lezou lidé například na hory. Máte jistě nudný život když ve všem hledáte nějaký hluboký smysl a užitek. Zábava, recese, výzva vám asi nic neříká.

+1/0
1.1.2015 18:59

M91a38r29t92i86n 81P46i68n25d54u94r 6519474626615

To byly alespon auta. Krasny stroj.

+1/0
28.12.2014 17:18

J16i94ř17í 67K20o35c62u87r43e18k 6245614305498

Dobře dojeďte!

+6/0
28.12.2014 11:35

J91i11ř14í 78L65i95d41i56c77k65ý 1518932607969

To byly ještě časy, kdy dojet Dakar byl heroický výkon! Žádné navigace, satelitní spojení, desítky asistentů za zadkem...hodně štěstí![>-]

+12/0
28.12.2014 10:38

P56e23t44r 36S83k35o14k73a48n 3799489203399

A navic s tema socialistickejma strepama typu Tatra a Liaz. To bylo umeni to jen udrzet na ceste podle mne.

+1/−14
28.12.2014 11:46

J50a85n 84P71o30k25o29r32n52ý 1903729810653

Tak s tím bych si nebyl až tak jistý. Jen pro ilustraci. Socialistický střep (podle tebe) Praga V3S jako sériové vozidlo, dodnes nebyla překonána v průchodnosti těžkým terénem.;-)

+7/0
28.12.2014 12:21

O29n58d27ř50e26j 26Č74a64p40k29a 6721871773934

Já si myslím, že unimog by proti V3S šanci měl (bohužel v trialu jsou v jiné kategorii, takže se to těžko srovnává) ;-)

0/0
28.12.2014 12:55

J44a28n 62P34o39k55o65r89n69ý 1923929300773

Napsal jsem jako sériové vozidlo. Mimochodem Unimog je schopen vézt v terénu 5 tun a ani se nezadýchat? Jasně ža jako celek je ta Pragovka dávno překonána, ale určité její vlastnosti ještě zdaleka ne.

+3/0
28.12.2014 13:26

O40n74d13ř32e71j 53Č27a16p54k56a 6961621323444

Unimog se dělá ve víc verzích, ty velké mají nosnost asi 6 tun. Ale jinak souhlasím, že v terénu by pořád vejtřaska držela krok...

Jinak na trial se moc neupravují, dává se jen rám a závodní sedačky (kvůli převrácení), na motor a podvozek se sahat nemusí.

0/0
28.12.2014 17:28

O74n19d66ř21e83j 52Č31a83p13k88a 6661421353984

Právě že tehdy, když se to ještě jezdilo jako vytrvalostní závod a každý si musel vystačit pomalu jen s tím, co vezl na korbě, tak byla jednoduchá a nesmrtelná technika receptem na úspěch :-) Na té Tatře nebo Liazce se nemělo skoro co rozbít a když už se rozbilo, tak se to dalo opravit pár klíčema a kladivem...

+6/0
28.12.2014 12:50

J38i87n33d57ř94i47c43h 88Š37k95o10p43e59k 4875891710655

a socialistických střepech a kapitalistických zázrakách si povíme za 15, 20 let. Zda budou ještě kapitalistické zázraky takhle starý jezdit

+3/−1
28.12.2014 13:04

V70í17t 20B90r80z13o80b18o77h55a55t70ý 7230652393281

Co se týče spolehlivosti, tak jistě ty staré jednoduché stroje budou nepřekonatelné, ale to je dáno dobou ve které vznikali, ony i ve Vámi haněných kapitalistických zemích se dělali jednoduché "věčné" stroje. Kazovost současných strojů je daň za snižování emisí, spotřeby a zvyšování komfortu atd.... ale co se týče výdrže, tak bych neřekl, že bude tak tragická jak popisujete.  Ostatně dnešní osobní vozidla jsou schopné během své životnosti ujet několikanásobek toho co osobní vozy vyrobené před 30ti a více lety.

+1/0
28.12.2014 20:07

J27i76n65d32ř48i66c83h 11Š84k81o69p20e50k 4925431930415

je mi naprosto jedno, zda "kvalita" dnešních výrobků je daní za snižování emisí, či spíše snaze zajistit si trvalý odbyt (což si myslím), protože bezporuchové auto s dlouhou životností nějak není pro producenty nových příliš výhodné.

Co mě dokáže naštvat jsou kecy podobných "inteligentů" jako je Skokan, pro které vše před 1989 = špatné, po revoluci vše vzniklé = ideál.

Postupně zjišťujeme, že takto to určitě neplatí

+2/−2
28.12.2014 21:01

V33í94t 34B25r18z57o84b52o48h27a90t87ý 7280232403701

Jedno Vám to být může, ale je to fakt. Ale předně rozlišujme zde armádní speciály, nákladní a osobní auta. Co se týče osobních aut, tak ano každý si je dokázal opravit na koleni, ale také zdaleka nedosahovali životnosti v porovnání se současnými vozy (GO motoru po 100tisících nebylo nic neobvyklého) a o nějakém komfortu cestování nemůže být řeč. U nákladních vozů je situace trochu jiná - taktéž došlo k nárustu životnosti s ohledem na najeté kilometry ale u moderních motorů zejména k razantní úspoře pohonných hmot, taktéž jednodužší, bezpečnější ovládání atd. U armádních speciálů je situace naprosto odlišná, zde se tolik nehledí na spotřebu a komfort cestování, ale zejména na životnost bez údržby a případné opravy mimo specializované dílny - to je také důvod proč V3S vydržela ve výzbroji armády tak dlouho, nutno podotknout, že opět moderní vozy si jejich obsluha vesměs pochvaluje a není s nimi tolik problémů jak naznačujete. Pokud se bavíme o historii automobilů, musíme vždy srovnávat dobu ve které vznikly - nákladní vozy Tatra všeobecně a Praga V3S v době svého vzniku byly velmi dobré, ale nyní je doba jiná a požadavky na stroje jsou taktéž někde jinde, což se projevilo zejména na pádu automobilek, které nedokázala udržet tempo s požadavkami trhu.

0/0
28.12.2014 21:49

J25i41n21d33ř49i27c14h 33Š19k15o98p42e69k 4675841220615

je krátce:

ano, u osobáků se po 100 000 km udělala za pár korun GO a motor jezdil dále. Nyní vydrží moderní motor třeba 2x tolik, ale GO je nereálně drahá. Takže říci, že novější auta jsou výhodnější asi takhle jednoduše nejde

Pokud budeme srovnávat tabulkové spotřeby PHM u osobáků, došlo k poklesu. při srovnání reálných spotřeb to tak markantní nebude

No a jednodušší ovládání u nákladˇáků je spíše na škodu, díky tomu dnes leze za kamion každý kdo udrží volant a podle toho to taky na silnicích vypadá

+1/−2
29.12.2014 12:11

V39í89t 69B14r12z19o28b80o78h98a49t91ý 7230662683391

u osobáků se udělala po 100tis GO a několik měsíců se ještě seřizovalo (v tom lepším případě), dnes se GO dělá okolo půl milionu (reálná výdrž motoru je skutečně 3x - 5x vyšší) a vzhledem k nízké ceně aut se ji ani dělat nevyplatí.

Já spotřeby porovznával zejména u náklaďáků, kde je v poměru na přepravovaný náklad rozdíl markantní.

To že dnes řídí kamion kdejaký trouba neznamená, že je zlé, aby se kamiony vylepšovali.

Znovu Vám opakuji, že zejména náklaďáky vzniklé v socialistickém Československu, byly v době svého vzniku opravdu velmi dobré neřku-li na špici toho co se produkovalo a i dnes najdou v malém okruhu zájemců své místo a uplatnění, to ale neznamená, že mnohé i v době revoluce byly notně zastaralé.

+1/0
29.12.2014 12:40

J49i35n60d31ř70i90c16h 90Š11k16o12p58e51k 4815801420785

vždyť já netvrdím, že byly špatné. Jen jsem reagoval na chytráka z původního příspěvku, který označil veškerou výrobu před 89 za socialistické křápy

Nedovolím si tvrdit, že reálná výdrž motoru je 3 - 5 x vyšší, když vidím, co najednou uletí v dieslu po necelých 200 000 km a jak rozsáhlá oprava pak následuje. A že jsou auta levnější, je mýtus. Pokud se započtou veškeré náklady (které u nových aut jsou logicky vyšší než u starých, jednoduchých) a poměří se s mediánem mezd, výsledek bude jasný

0/0
29.12.2014 22:58

J36a87n 32R69i65c22h32t91e51r 5692272643405

Jasně, asi proto to ty "socialistické střepy" tolikrát vyhrály.

+1/0
29.12.2014 14:52

M94i47l39a13n 30Ř42í33h89a 3896473838785

Dovolím si oponovat. Jezdil jste milý Pane něčím podobným ? [>-]

0/0
29.12.2014 21:30

J13a95n 16P69o38k96o28r16n23ý 1863779450683

R^ Držím palce R^[>-]

+3/0
28.12.2014 10:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.