Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Volkswagen v efektivitě práce čím dál více zaostává za Toyotou

Počet zaměstnanců německé automobilky Volkswagen loni rostl rychlejším tempem než tržby. Firma tak v efektivitě práce čím dál více zaostává za japonským konkurentem Toyota Motor, kterého by chtěla připravit o vedoucí pozici na světovém automobilovém trhu. Upozornili nato odborníci na automobilový průmysl z University Duisburg-Essen.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M86i25r14o36s31l32a17v 59S97t36e11i88n44e49r 4880412890476

Kvalitu nemůžete dělat hurá- metodou. Volkswagen a i Škoda se ubírají cestou zvyšování kvality a výdrže svých výrobků. Však Toyota vyhrává testy nových vozů, po deseti letech má ale vážné problémy s korozí a opotřebením. Výroba nového vozu zatěžuje životní prostředí daleko více, než údržba už vyrobených vozů.

+3/−4
5.1.2015 19:56

J10a62n 92G20a34z80d21a 6742468613867

Myslím že pan Steiner nezná Toyoty. Jsou to povětšinou držáci, jeden máme na dvoře a po čtvrt milionu kilometrů se měnily pouze párkrát destičky a kotouče a baterka a mějaké gumičky. Toyoty vychází i v testech kvality většinou mezi deseti nejspolehlivějšími vozy své třídy, VW je průměr.

+4/0
5.1.2015 20:54

P76a75v76e91l 20Š98e93d65l34b84a97u29e73r 7228371792405

Tak nevím, třeba Mazda, kterou jsme měli jako pracovní auto a která prý jako značka rezaví, má teď 25 let, pořád jezdí a na karoserii se měnily  jen zadní lemy blatníků... Myslíte, že Toyota dělá auta hurá - metodou a tak se stala největší automobilkou? Dobrý fór... Proč v Africe a tam, kde v podstatě nejsou cesty, jezdí z větší části Toyoty? Asi proto, že vydrží. Nějak jsem tam nezahlédl VW, asi tam potřebují jezdit a ne hledat v pustině servis, když se salónní miláček zase pokazí, protože najel více kilometrů, než na chatu, nebo vjel na hrbol...

+1/0
6.1.2015 8:01

M51i95r88o94s69l15a65v 76J63a62r43o92š 6610842699297

To nevím, kde jste na tohle přišel. Stačí se podívat na statistiky spolehlivosti např. německého TÜV (http://www.autembezpecne.cz/cz/s40/Testy/c1476-Testy-statistiky-spolehlivosti-aut/n3047-TUV-Report-2014-porovnava-217-modelu-Jak-kvalitni-jsou-opravdu-auta)

+1/0
6.1.2015 11:01

Z81d32e58n18ě77k 45H54a32n17z14l 1481796882794

Jako v Kolíně TPCA nabrat,propustit,nabrat,propustit a pořád do kola

0/0
5.1.2015 18:50

J81a53r50o68s77l56a65v 26D71r20o10b38n57ý 6646118147487

no když vidím tu fotku montáže stropu u VW, tak je TPCA o 30 let vepředu. Tam se to dělá přípravkem, který obsluhuje jeden člověk:-)

0/0
5.1.2015 20:58

K24a77r46e51l 63K29o12š94ť96á73l 8817901310345

Možná je taky trochu rozdíl v rozměrech a výbavě toho dílu, který u VW bude nejspíš ještě ve více stupních. U TPCA tam nejspíš nebude ani lampička nebo madlo.

+2/0
5.1.2015 22:03

K75a96r80e19l 92V33a82c37h14u13t 9193212579783

Banka ČSOB má letos propustit hromadu pracovníků po republice... ale v Praze na centrále, kde se furt jen chodí do kaváren a popíjí kafíčko, tam se před konce roku nabíralo = to je aspoň EFEKTIVITA! ;-D ... Copak Pražáky zajímá, že pracovníci v regionech budou mít na starosti čím dál větší oblasti, že najezdí více kilometrů, že jim na to nebude stačit denně ani 10-12 hodin? Ať se lufťáci třeba upracují od rána do večera, jenom když se sníží počet služebních vozů, jenom když se sníží (tam venku) náklady. Prahy se to ale netýká. Ta má výjímku... ;-€ ... jenže přepracovaní lidé = CHYBY! ... Takže vážení, já s Vámi končím, ruším účet a odcházím do jiné banky. ;-)

+1/−1
5.1.2015 17:40

V29l79a53d27i67m88í70r 42F47i25b62i51g54e71r 5144741741944

Takhle to je všude nejen v ČSOB. Vedení má naivní představy že se všichni flákají a když se propouští tak samozřejmě odzdola, na centrále až naposled. Do počítačů se dávají sledovací programy, monitorují se hovory, v autech jsou GPS sledovací systémy. Lidi se postupně stávají otroky. Netvrdím že nějaká kontrola nemá být ale neustálá kontrola to už je trochu moc. Za chvíli začnou řešit kdo jde kolikrát za směnu na wc a pak to bude na koberečku vysvětlovat. Podstatné by měly být výsledky ne jak to kdo dělá hlavně že se splní norma.

0/0
6.1.2015 8:56

J47a43r13o57s48l70a77v 30K21a20d74l36e39c 5161509812241

Tak hlavně, že je Volkswagen a přidružené značky technicky na lepší úrovni než Toyota... efektivita mne nezajímá...;-D;-D;-D

0/0
5.1.2015 16:13

J52i55r24i 11F59i90n38k 6807289667488

A na to jste prosím přišel jak?

0/0
5.1.2015 22:15

P61a78v62e38l 17Š71e76d53l30b80a19u75e96r 7568771952165

Fakt, jo? A proč jsem byl se dvěma VW po sobě furt v servisu? To bude asi ta lepší úroveň... Díky, nechci.

0/0
6.1.2015 7:50

J17i19ř22í 68S39c28h57w59a72c44h 8558144328396

tak obrovský rozdíl dřív ukazuje na to, že Toyota má trošku jinou organizaci výroby a více využívá subdodavatelů....

+16/0
5.1.2015 12:36

K80a32r25e51l 57K80o66š64ť61á61l 8297111150765

Přesně tak, Toyota Production System (TPS) je pojem, pracovní nasazení samotných dělníků to moc neovlivní.

0/0
5.1.2015 22:07

M58a67r32t63i84n 31R71a15y97m18a42n 4302128653728

Vzhledem k tomu, ze Toyota ma o dost min znacek nez VW, tak docela velkou cast v koncernu tvori administrativni pracovnici (kazda znacka - VW, Skoda, Seat, Audi, Lambo, Bugatti, Ducatti, atd. musi mit svoje vedeni, vlastni uctarnu, personalni atd.). Pochybuju, ze v problem bude v efektivite vyroby aut jako takove.

+5/0
5.1.2015 12:01

P25e71t31r 90A98g85u59l54á97r 4967388510544

To, že přijali více zaměstnanců ještě nemusí znamenat snížení efektivity. Pokud najíždí na nový model nebo změnili výrobní postupy. Všechno má určitý přesah. Pokud investujete do firmy peníze, také nějakou dobu trvá než e investice vrátí. Investice do pracovní cíly může mít také určitou strvačnost. Rozhodně bych z toho nic přímo nevyvozoval.

+8/0
5.1.2015 11:42

Z57d91e67n33ě50k 98H91a49n80z70l 1821596332824

Takže propouštět, to je hnus

0/−1
5.1.2015 11:33

J23a81n 30M54o25h93y48l89a 6392379119291

Proč je propouštění automaticky hnus? Krom toho, že tohle automaticky propouštění neznamená.

+3/0
5.1.2015 12:28

Z13d68e35n34ě43k 76H23a23n39z83l 1911316202254

Já to vidím ve Škodovce, šetří se na všem a nejraději by měli jen agenturni zaměstnance s měsíční smlouvou

0/0
5.1.2015 14:49

K91a54r88e70l 67J26o72a76c34h52i81m44s12t64á27l 8636662147326

agentury dostávaj na jednoho dělníka více než když dá firma kmenovému zaměstnanci 1 plat tak nevim kde se teda potom šetří

+3/0
5.1.2015 16:01

Z32d24e55n37ě16k 45H20a53n38z89l 1971446982114

Ale když je potřeba, tak ho můžou hned vysoupnout.

+1/−2
5.1.2015 17:21

M92a10r67t69i83n 56L50ž78i26č53a88ř 9405217952584

Tak Japonci makají jako šroubci to ve VW fabrice kde dělá minimum němců a vetšina náplava nikdy takový pracovní proces nebude

Japonec je zvyklý na 12-14 hodin práce 6x týdně s tím, že jídlo má rovnou na pracovišti aby se nezdržoval. Což je scifi na evropské poměry

+2/−2
5.1.2015 11:30

M72i79l68o36s87l11a45v 27U82r34b56a72n 4438869350183

Pracovat 12-14 hodin 6 dní v týdnu ještě nemusí nutně znamenat vyšší efektivitu. Jedině snad v tom případě, když by toho Japonce platili za 8 hodin 5 dní v týdnu.

+1/0
5.1.2015 12:45

M82a42r19t63i59n 92L81ž57i81č25a16ř 9695657952934

U nás v Evropě ne, ale u nich produktivita je, vemte jak se po 2 světové válce Japonsko sebralo z naprostého dna a kde nyní je

0/0
5.1.2015 12:50

A49d61a80m 58K30ř71i56v96s65k75ý 1273424230213

Ono i to německo na tom po válce nebylo zrovna dobře...

+4/0
5.1.2015 14:12

M22a62r52t17i70n 56L31ž57i46č64a89ř 9315867202804

To je pravda, ale Japonci bli lepší co do restartu země

0/0
5.1.2015 14:51

T40o79m30á88š 84O94r91d83e66l63t 3611846766428

BILI ??? Opravdu ???

0/−1
5.1.2015 20:18

M46a26r79t69i44n 28L72ž98i98č19a74ř 9455137952894

Bili, leda tak Vás, samozřejmě byli, y se vytratilo

0/0
6.1.2015 14:38

R37a42d60i74m 65H85o55r38č57i27č29k38a 7956887543842

Byl jsem minulý rok dvakrát pracovně v Toyotě, v Motomachi a pozváni jsme byli i do Takaoki. To co tady píšete je úplně mimo. Japonci už zdaleka nejsou v práci déle, mají volné víkendy a hlavně zaměstnavatel si jich velice váží. Ty jídelny jim můžete jedině závidět, žádné na ponku, ale pěkně kulturně.

+3/0
5.1.2015 17:39

M78a87r21t29i83n 30L86ž67i47č81a41ř 9695547522804

V Toyotě možná ano, ale jděte do Sony, Suzuki, tam je to pořád stejné. Navíc stejné postupy se snažili zavést i na lnkách zde v ČR, Flextronic, Celestica ale bez úspěchu

0/−1
5.1.2015 17:44

R97a11d56i33m 12H86o29r90č86i17č67k62a 7496167323822

Nevím, nedokážu posoudit, ale v článku se porovnávají VW a Tyoyota:-/

+1/0
5.1.2015 17:58







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.