Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Volkswagen v efektivitě práce čím dál více zaostává za Toyotou

Počet zaměstnanců německé automobilky Volkswagen loni rostl rychlejším tempem než tržby. Firma tak v efektivitě práce čím dál více zaostává za japonským konkurentem Toyota Motor, kterého by chtěla připravit o vedoucí pozici na světovém automobilovém trhu. Upozornili nato odborníci na automobilový průmysl z University Duisburg-Essen.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M30i18r91o22s56l33a89v 51S16t21e52i76n82e44r 6618194943445

Kvalitu nemůžete dělat hurá- metodou. Volkswagen a i Škoda se ubírají cestou zvyšování kvality a výdrže svých výrobků. Však Toyota vyhrává testy nových vozů, po deseti letech má ale vážné problémy s korozí a opotřebením. Výroba nového vozu zatěžuje životní prostředí daleko více, než údržba už vyrobených vozů.

+3/−4
5.1.2015 19:56

J75a35n 71G59a20z32d63a 6182418223207

Myslím že pan Steiner nezná Toyoty. Jsou to povětšinou držáci, jeden máme na dvoře a po čtvrt milionu kilometrů se měnily pouze párkrát destičky a kotouče a baterka a mějaké gumičky. Toyoty vychází i v testech kvality většinou mezi deseti nejspolehlivějšími vozy své třídy, VW je průměr.

+4/0
5.1.2015 20:54

P73a79v47e44l 12Š27e56d85l59b77a62u38e45r 7748411582655

Tak nevím, třeba Mazda, kterou jsme měli jako pracovní auto a která prý jako značka rezaví, má teď 25 let, pořád jezdí a na karoserii se měnily  jen zadní lemy blatníků... Myslíte, že Toyota dělá auta hurá - metodou a tak se stala největší automobilkou? Dobrý fór... Proč v Africe a tam, kde v podstatě nejsou cesty, jezdí z větší části Toyoty? Asi proto, že vydrží. Nějak jsem tam nezahlédl VW, asi tam potřebují jezdit a ne hledat v pustině servis, když se salónní miláček zase pokazí, protože najel více kilometrů, než na chatu, nebo vjel na hrbol...

+1/0
6.1.2015 8:01

M53i87r53o92s52l87a50v 96J60a20r84o37š 6130242209787

To nevím, kde jste na tohle přišel. Stačí se podívat na statistiky spolehlivosti např. německého TÜV (http://www.autembezpecne.cz/cz/s40/Testy/c1476-Testy-statistiky-spolehlivosti-aut/n3047-TUV-Report-2014-porovnava-217-modelu-Jak-kvalitni-jsou-opravdu-auta)

+1/0
6.1.2015 11:01

Z76d35e72n18ě73k 65H86a75n59z26l 1811466882954

Jako v Kolíně TPCA nabrat,propustit,nabrat,propustit a pořád do kola

0/0
5.1.2015 18:50

J28a60r66o19s30l87a28v 67D84r38o49b82n91ý 6426298817457

no když vidím tu fotku montáže stropu u VW, tak je TPCA o 30 let vepředu. Tam se to dělá přípravkem, který obsluhuje jeden člověk:-)

0/0
5.1.2015 20:58

K67a83r60e20l 11K32o84š98ť65á21l 8937751700515

Možná je taky trochu rozdíl v rozměrech a výbavě toho dílu, který u VW bude nejspíš ještě ve více stupních. U TPCA tam nejspíš nebude ani lampička nebo madlo.

+2/0
5.1.2015 22:03

K61a11r42e58l 28V27a82c36h90u21t 9913962339343

Banka ČSOB má letos propustit hromadu pracovníků po republice... ale v Praze na centrále, kde se furt jen chodí do kaváren a popíjí kafíčko, tam se před konce roku nabíralo = to je aspoň EFEKTIVITA! ;-D ... Copak Pražáky zajímá, že pracovníci v regionech budou mít na starosti čím dál větší oblasti, že najezdí více kilometrů, že jim na to nebude stačit denně ani 10-12 hodin? Ať se lufťáci třeba upracují od rána do večera, jenom když se sníží počet služebních vozů, jenom když se sníží (tam venku) náklady. Prahy se to ale netýká. Ta má výjímku... ;-€ ... jenže přepracovaní lidé = CHYBY! ... Takže vážení, já s Vámi končím, ruším účet a odcházím do jiné banky. ;-)

+1/−1
5.1.2015 17:40

V81l33a67d92i23m58í96r 84F78i93b94i74g66e52r 5184921521954

Takhle to je všude nejen v ČSOB. Vedení má naivní představy že se všichni flákají a když se propouští tak samozřejmě odzdola, na centrále až naposled. Do počítačů se dávají sledovací programy, monitorují se hovory, v autech jsou GPS sledovací systémy. Lidi se postupně stávají otroky. Netvrdím že nějaká kontrola nemá být ale neustálá kontrola to už je trochu moc. Za chvíli začnou řešit kdo jde kolikrát za směnu na wc a pak to bude na koberečku vysvětlovat. Podstatné by měly být výsledky ne jak to kdo dělá hlavně že se splní norma.

0/0
6.1.2015 8:56

J43a76r48o50s42l23a11v 98K19a75d71l68e22c 5771979132751

Tak hlavně, že je Volkswagen a přidružené značky technicky na lepší úrovni než Toyota... efektivita mne nezajímá...;-D;-D;-D

0/0
5.1.2015 16:13

J97i27r80i 27F72i65n82k 6167469837608

A na to jste prosím přišel jak?

0/0
5.1.2015 22:15

P74a73v42e48l 24Š58e30d83l83b48a19u66e93r 7148821342265

Fakt, jo? A proč jsem byl se dvěma VW po sobě furt v servisu? To bude asi ta lepší úroveň... Díky, nechci.

0/0
6.1.2015 7:50

J65i25ř96í 71S89c54h89w22a34c33h 8768924428136

tak obrovský rozdíl dřív ukazuje na to, že Toyota má trošku jinou organizaci výroby a více využívá subdodavatelů....

+16/0
5.1.2015 12:36

K58a61r36e34l 75K37o57š20ť91á93l 8237631660415

Přesně tak, Toyota Production System (TPS) je pojem, pracovní nasazení samotných dělníků to moc neovlivní.

0/0
5.1.2015 22:07

M33a75r44t47i49n 26R90a49y21m70a29n 4832308233898

Vzhledem k tomu, ze Toyota ma o dost min znacek nez VW, tak docela velkou cast v koncernu tvori administrativni pracovnici (kazda znacka - VW, Skoda, Seat, Audi, Lambo, Bugatti, Ducatti, atd. musi mit svoje vedeni, vlastni uctarnu, personalni atd.). Pochybuju, ze v problem bude v efektivite vyroby aut jako takove.

+5/0
5.1.2015 12:01

P80e36t51r 79A89g56u39l69á37r 4547768150734

To, že přijali více zaměstnanců ještě nemusí znamenat snížení efektivity. Pokud najíždí na nový model nebo změnili výrobní postupy. Všechno má určitý přesah. Pokud investujete do firmy peníze, také nějakou dobu trvá než e investice vrátí. Investice do pracovní cíly může mít také určitou strvačnost. Rozhodně bych z toho nic přímo nevyvozoval.

+8/0
5.1.2015 11:42

Z30d82e17n33ě23k 66H45a89n84z37l 1761506622464

Takže propouštět, to je hnus

0/−1
5.1.2015 11:33

J90a16n 50M55o23h66y38l64a 6522439739201

Proč je propouštění automaticky hnus? Krom toho, že tohle automaticky propouštění neznamená.

+3/0
5.1.2015 12:28

Z11d63e48n88ě70k 43H51a69n66z13l 1471166272844

Já to vidím ve Škodovce, šetří se na všem a nejraději by měli jen agenturni zaměstnance s měsíční smlouvou

0/0
5.1.2015 14:49

K32a14r52e58l 10J26o52a64c33h29i81m41s19t76á18l 8776492437226

agentury dostávaj na jednoho dělníka více než když dá firma kmenovému zaměstnanci 1 plat tak nevim kde se teda potom šetří

+3/0
5.1.2015 16:01

Z21d12e96n11ě24k 93H34a80n95z42l 1531986322704

Ale když je potřeba, tak ho můžou hned vysoupnout.

+1/−2
5.1.2015 17:21

M89a62r85t16i52n 26L30ž54i76č44a65ř 9575607662434

Tak Japonci makají jako šroubci to ve VW fabrice kde dělá minimum němců a vetšina náplava nikdy takový pracovní proces nebude

Japonec je zvyklý na 12-14 hodin práce 6x týdně s tím, že jídlo má rovnou na pracovišti aby se nezdržoval. Což je scifi na evropské poměry

+2/−2
5.1.2015 11:30

M91i27l69o34s93l24a86v 31U89r58b33a29n 4308199210333

Pracovat 12-14 hodin 6 dní v týdnu ještě nemusí nutně znamenat vyšší efektivitu. Jedině snad v tom případě, když by toho Japonce platili za 8 hodin 5 dní v týdnu.

+1/0
5.1.2015 12:45

M95a21r50t56i89n 12L35ž33i23č67a43ř 9675407532624

U nás v Evropě ne, ale u nich produktivita je, vemte jak se po 2 světové válce Japonsko sebralo z naprostého dna a kde nyní je

0/0
5.1.2015 12:50

A37d90a87m 78K72ř29i15v18s82k68ý 1713364810323

Ono i to německo na tom po válce nebylo zrovna dobře...

+4/0
5.1.2015 14:12

M94a20r43t53i48n 54L16ž14i75č40a66ř 9925557652594

To je pravda, ale Japonci bli lepší co do restartu země

0/0
5.1.2015 14:51

T55o56m77á36š 30O42r40d50e45l90t 3281866386818

BILI ??? Opravdu ???

0/−1
5.1.2015 20:18

M83a62r30t12i37n 13L34ž89i29č84a46ř 9585617592314

Bili, leda tak Vás, samozřejmě byli, y se vytratilo

0/0
6.1.2015 14:38

R84a27d62i54m 62H35o89r45č16i48č91k53a 7736517353602

Byl jsem minulý rok dvakrát pracovně v Toyotě, v Motomachi a pozváni jsme byli i do Takaoki. To co tady píšete je úplně mimo. Japonci už zdaleka nejsou v práci déle, mají volné víkendy a hlavně zaměstnavatel si jich velice váží. Ty jídelny jim můžete jedině závidět, žádné na ponku, ale pěkně kulturně.

+3/0
5.1.2015 17:39

M26a34r30t22i20n 64L65ž52i41č69a35ř 9715417772684

V Toyotě možná ano, ale jděte do Sony, Suzuki, tam je to pořád stejné. Navíc stejné postupy se snažili zavést i na lnkách zde v ČR, Flextronic, Celestica ale bez úspěchu

0/−1
5.1.2015 17:44

R82a19d65i28m 38H72o33r12č90i48č56k80a 7196827383812

Nevím, nedokážu posoudit, ale v článku se porovnávají VW a Tyoyota:-/

+1/0
5.1.2015 17:58







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.