- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Kvalitu nemůžete dělat hurá- metodou. Volkswagen a i Škoda se ubírají cestou zvyšování kvality a výdrže svých výrobků. Však Toyota vyhrává testy nových vozů, po deseti letech má ale vážné problémy s korozí a opotřebením. Výroba nového vozu zatěžuje životní prostředí daleko více, než údržba už vyrobených vozů.
Myslím že pan Steiner nezná Toyoty. Jsou to povětšinou držáci, jeden máme na dvoře a po čtvrt milionu kilometrů se měnily pouze párkrát destičky a kotouče a baterka a mějaké gumičky. Toyoty vychází i v testech kvality většinou mezi deseti nejspolehlivějšími vozy své třídy, VW je průměr.
Jako v Kolíně TPCA nabrat,propustit,nabrat,propustit a pořád do kola
no když vidím tu fotku montáže stropu u VW, tak je TPCA o 30 let vepředu. Tam se to dělá přípravkem, který obsluhuje jeden člověk
Banka ČSOB má letos propustit hromadu pracovníků po republice... ale v Praze na centrále, kde se furt jen chodí do kaváren a popíjí kafíčko, tam se před konce roku nabíralo = to je aspoň EFEKTIVITA! ... Copak Pražáky zajímá, že pracovníci v regionech budou mít na starosti čím dál větší oblasti, že najezdí více kilometrů, že jim na to nebude stačit denně ani 10-12 hodin? Ať se lufťáci třeba upracují od rána do večera, jenom když se sníží počet služebních vozů, jenom když se sníží (tam venku) náklady. Prahy se to ale netýká. Ta má výjímku... ... jenže přepracovaní lidé = CHYBY! ... Takže vážení, já s Vámi končím, ruším účet a odcházím do jiné banky.
Takhle to je všude nejen v ČSOB. Vedení má naivní představy že se všichni flákají a když se propouští tak samozřejmě odzdola, na centrále až naposled. Do počítačů se dávají sledovací programy, monitorují se hovory, v autech jsou GPS sledovací systémy. Lidi se postupně stávají otroky. Netvrdím že nějaká kontrola nemá být ale neustálá kontrola to už je trochu moc. Za chvíli začnou řešit kdo jde kolikrát za směnu na wc a pak to bude na koberečku vysvětlovat. Podstatné by měly být výsledky ne jak to kdo dělá hlavně že se splní norma.
Tak hlavně, že je Volkswagen a přidružené značky technicky na lepší úrovni než Toyota... efektivita mne nezajímá...
tak obrovský rozdíl dřív ukazuje na to, že Toyota má trošku jinou organizaci výroby a více využívá subdodavatelů....
Přesně tak, Toyota Production System (TPS) je pojem, pracovní nasazení samotných dělníků to moc neovlivní.
Vzhledem k tomu, ze Toyota ma o dost min znacek nez VW, tak docela velkou cast v koncernu tvori administrativni pracovnici (kazda znacka - VW, Skoda, Seat, Audi, Lambo, Bugatti, Ducatti, atd. musi mit svoje vedeni, vlastni uctarnu, personalni atd.). Pochybuju, ze v problem bude v efektivite vyroby aut jako takove.
To, že přijali více zaměstnanců ještě nemusí znamenat snížení efektivity. Pokud najíždí na nový model nebo změnili výrobní postupy. Všechno má určitý přesah. Pokud investujete do firmy peníze, také nějakou dobu trvá než e investice vrátí. Investice do pracovní cíly může mít také určitou strvačnost. Rozhodně bych z toho nic přímo nevyvozoval.
Proč je propouštění automaticky hnus? Krom toho, že tohle automaticky propouštění neznamená.
Tak Japonci makají jako šroubci to ve VW fabrice kde dělá minimum němců a vetšina náplava nikdy takový pracovní proces nebude
Japonec je zvyklý na 12-14 hodin práce 6x týdně s tím, že jídlo má rovnou na pracovišti aby se nezdržoval. Což je scifi na evropské poměry
Pracovat 12-14 hodin 6 dní v týdnu ještě nemusí nutně znamenat vyšší efektivitu. Jedině snad v tom případě, když by toho Japonce platili za 8 hodin 5 dní v týdnu.