Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Přes Rakousko pomaleji, omezují rychlost a intenzivněji měří

Rakousko omezilo kvůli ekologii rychlost na dalších dálničních tazích. Rychlost klesla ze 130 km/h na 100 km/h, případně až na 80 km/h. Na dálnicích také přibyl systém úsekového měření rychlosti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

Š81t75ě13p53á36n 40B10i31c84e20r57a 6309462728406

Nechápu, proč se prodávají rychlá auta schopná jet i nad 200 km/hod, když i dálnice v Německu jsou posety omezením rychlosti a vzhledem k přeplněnosti silnic lze vyvrátit i námitku, že umožní rychlejší předjetí. K čemu předjíždět, když je auto za autem.

0/0
15.2.2015 13:03

F51r88a44n23t46i29š52e64k 86R27u26d14l 3378365146887

když tak čtu ty odborníky na spotřebu a rychlost, tak se nestačím divit. vypadá to na to, že velmi často chyběli ve škole a to převážně na fyzice a matematice. jezdím po revoluci pravidelně každých 14 dní z vídně do lovosic a zpět, občas až do berlína či hannoveru, kde žili či žijí moje děti. a mnoho kilometrůnajezdím po rakousku a evropě vůbec. ročně to dělá na 50.000 km. 94-2000, primera 1.6, benzín, jezdil jsem jak rychle bylo možno, primera jezdila do 200 km/h, vídeň-praha rekord 2:55, spotřeba 8,6 l/100 km, 2000-2010 primera 2.2 turbo, diesel, do 225 km/h, rekord 2:35, spotřeba 9,2 l/100 km, od zavedení omezené rychlosti 3:05 při spotřebě 7.6 l/100 km a od roku 2010 do teď kia ceeď-sw, 2.0 diesel turbo, do 195 km/hod, 3:15, spotřeba 5,5 l/100 km když jedu do 130 a 5.1 l/100 km, když jedu do 115. a světe div se, doba se změnila o pitomých 6 minut. podotýkám, že jezdím od roku 64 to je 51 let, neměl jsem žádnou nehodu a za auta jsem měl: škoda 100MB. škoda 110 se sníženou hlavou, renault 16, pegueot 307, renault 5, nissan datsun, služební auta renault 18, renault 25, a pak to šlo nahoru saab 900 turbo, jaguar XJ, dva měsíce ferarri 512 berlinetta ale to se nedalo, zpět na vw kombi passat a zase zpět do vlastního, když jsem založil vlastní firmu-to byly ty nissany a v důchodu kia, protože nissan prodal technologii primery hundayi. a tam byla volba jednoduchá. takže tolik k jízdám praha vídeň a zpět, jejich časech a spotřebě. evidenci si vedu od roku 1977 jak v čechách tak v rakousku[>-]

p.s. takže místo 3:05 jezdím nyní 3:20-3:25. a jsem spokojen a ty šílence z čech v rakousku rád postrádám. dojíždění na doraz, předjíždění na zákazu, o rychlosti nemluvě, rychlost se neměří a o dalších přestupcích nemluvě. je to bohužel smutné zjištění ale pravdivé. v čechách se jezdí nebezpečně a to je fakt. dobrou

+1/0
9.2.2015 23:15

P24a63v27e53l 17M61o41r74a34v60e28c 1474225874537

Ať už jdou s těma emisema někam, 100km/h nebo i 80? Naštěstí mě letos čeká asi jenom 30km v Rakousku jinak jedu přes Německo (aspoň normální země)

+2/−2
23.1.2015 0:30

F94r36a39n50t25i92š21e34k 38R20u25d35l 3198365716947

příteli, tady nejde o emise, tady jde o životy. buď jste hloupý frajer a nebo špatný řidič.[>-]EUV

+1/0
9.2.2015 23:39

M79i31r42o66s28l29a33v 95Š20e24j19n61a 2271817398762

Já jim kašlu na dálnice. Před Vánocenmi jsem jel po dálnici z Mnichova přes Insbruck do St.Antonu. Všude v Rakousku bylo omezení rychlosti na dálnici 100 Km/h. Za to jsem jim musel zaplatit 12 euro dálniční známku, abych se pak jako šnek táhl po poloprázdné dálnici stovkou.

Příšte jim kašlu na dálniční známku a zmíněný úsek pojedu po okreskách osmdesátkou. Pokud omezují rychlost na dálnici, pak je nehodlám používat, pojedu po okreskách a budu jim vylepšovat ekologii v centrech obcí při padesátce.

0/0
12.2.2015 11:38

J42i32ř89í 73B86o21l21f 8775897348175

Jak tak koukám, tak je tady zase spousta těch, kterým auto "žere" při 80 více, než při 130 ;-D  Fyziku popírajíce (valivý odpor, odpor vzduchu, plynulost), ale mají svou pravdu ;-)

+3/−1
6.1.2015 19:19

J37a80k51u14b 12P39r79o96k14e55š 6683348702393

Pokud by Vas predpoklad prime umery platil, pak logicky nejsetrnejsi jizda by byla na 1. rychlostni stupen 10km/h. Opravdu chcete neco takoveho tvrdit?

+2/−4
6.1.2015 19:35

P29e35t15r 40N92e52s97v42a82d12b28a 2614845836689

Tak pokud zařadím 1. rychlostní stupeň a auto se plíží + - těch vašich deset mám na palubním počítači spotřebu 2,5 l/100km. Tak že ano:-P

+1/−1
6.1.2015 21:22

M53i51r41o21s91l51a53v 15S21i79n81d30e76l83a18r 2185617594542

To je nejaka blbost - teda u bezneho vozidla. Na pohyb vozidla nevelkou rychlosti staci mene energie nez na pohon samotneho motoru ve vysokych otackach. Z toho pak vychazi jako spotrebove lepsi jedzit na nejvyssi rychlostni stupen s co nejzizsima otackama. Jet na 1 na volnobeh je na spotrebu hrosi nez jet na volnobeh na 5 ci 6 (coz vychazi nekam do oblasti rychlosti 50-65 km/h, kde jeste nedominuje odpor vzduchu).

+3/−1
7.1.2015 0:13

J60i15ř79í 83S46c35h73w53a78c32h 8528274558216

tak výkonová charakteristka běžného spalovacího motoru je taková, že na volnoběh na 5-6 rozhodně auto při 50-60 neutáhne, no možná něco mezi 5,0-6,0 litry....

Ale jinak samozřejmě souhlas, že čím vyšší provozuschopný stupeň zařazen, tím nižší spotřeba ;-)

+1/0
7.1.2015 1:19

M52i61r24o56s42l28a85v 23S23i35n58d71e74l24a34r 2745507684172

Nerikam, ze je to nejak moc pouzitelny a doporucenihodny jizdni rezim, ale nemusi to byt 6litr, i bezny dieselovy motor auto na rovine na volnobeh v pohybu udrzi. V pripade benzinu to bude asi horsi. Nicmene VW diesely 1.9 nebo 2.0 auto v ustalenem pohybu na +- rovine udrzi s vyslednou rychlosti nekdo kolem 50....

Jinak -k puvodnimu prispevku- treba 2.0Tdi pri jizde na volnobeh na 1. rs vykazuje spotrebu cca 8l/100km.

0/0
7.1.2015 21:52

M33i77r87o68s15l15a46v 47S72i31n62d93e33l69a76r 2245697604742

Nebo maji nejake hodne velkoobjemove motory....

Tim valivym odporem bych si v te argumentaci nebyl tak jist...

0/0
7.1.2015 0:23

T42o73m40á46š 79Ž31i22t70n21ý 6491780371631

Záleží na hlavně způsobu jízdy. 

Není problém jet 150 za 8,5l a taky není problém jet 80 za 10l...

0/0
7.1.2015 13:57

B44o92h76u32s83l56a18v 20H94a55m63á60č29e11k 9871933600548

To možná máte pravdu, ale při 80 na sebemenším kopečku musím podřadit a přidat plyn.  Jinak 6 je moc a 5 hodně. To zase vymyslel nějaký ekoterorista vlastní hlavou. Při 120-130 překonám setrvačností s malým plynem mnohem větší stoupání, samozřejmě na dálnici. A co plynulost silničního provozu , ta taky dostane na frak. Bude více rozjezdů, delší fronty a podobně. Je vidět , že staleté soužití našich národů na obou zanechalo těžké následky . Nová soutěž  : Kdo vymyslí větší kravinu .

+1/0
8.1.2015 16:12

J73a98r17d93a 76S86o97k66o56l 1436938961671

Na spotřebě má velký podíl také povrch vozovky hlavně ten český tankodrom.

0/0
6.1.2015 17:46

P44e67t28r 10B56á47č92a 8665616505795

Rakousko to byla vzdycky banda viz. Temelin. Rv

+5/−1
6.1.2015 13:41

K86a19r78e27l 78B42a27r20t65á75k 3789293682666

Já bych u nás omezil rychlost mimo obec na dálnicích na 110km/h a ostatní silnice na 90km/h a byl by klid.

+3/−10
6.1.2015 10:30

M16a78r64e37k 23H23r23u36b20y 6957422281548

A proc vubec venovat tolik pozornosti faktoru, ktery se na dopravnich nehodach podili necelymi 3%? ;-):-P

+5/−1
6.1.2015 11:51

P50e11t92r 92B33á29č30a 8845966695285

Radsi klid od takovych jako ty.

+5/−1
6.1.2015 13:42

P34e38t32r 38N30e87s24v97a60d93b76a 2814655536479

To přece nemůžete myslet vážně. Rádoby řidiči Vás tady rozcupují na kousky. Přece jet Praha - Brno 160 místo 130 je mega úspora času ne. Jooo nejlepší jsou ti co jezdí kolem komínu a budou vyřvávat jak je omezuje předepsaná rychlost. A u OC zaparkuje přes dvě místa;-D, takže neumí ovládat auto v rychlosti 20 km/h ale po dálnici by chtěli lítat 200;-D. Nejraději mám ty trotly co mě musí za každou cenu předjet a po páru metrech sjíždí na benzínku nebo odbočují. Třeba jako tenhle mistr volantu který ani neumí používat blinkry https://www.youtube.com/watch?v=pj7aRupV5pM

+2/0
6.1.2015 21:20

L36u52d75ě22k 46J97e34l91í26n26e72k 5527597989820

Jo, to taky nechápu. Zaplať bůh do centra našeho banánistánu nejezdím často, ale tu zběsilost před sjezdy (Beroun, Loděnice), to vidím pokaždé. A to rozhodně provoz nebrzdím (zvlášť u Loděnic určitě :-)).

+1/0
6.1.2015 22:55
Foto

Š69t46ě60p40á97n 89B84i91c48e95r96a 6809342778676

Dálnice mimo obec ?????

0/0
15.2.2015 13:09

K44a49r54e95l 75V54a71c59h70u93t 9423222159643

Auta jsou při 50-ce méně hlučná, než při 80-ce (v obcích). A při 80-ce jsou méně hlučná než při 130-ce...  To je celé. ;-)

+2/0
6.1.2015 8:22

J77i37n25d24ř90i56c25h 51Š67k62o62p43e14k 4795251640735

pokud jedou na stejný rychlostí stupeň při 50 km/h i při 80 km/h tak souhlas. JInak je to blbost

0/−1
6.1.2015 9:26
Foto

K56a33m80i76l 27Ř56e83h53á21k 4199744655979

A proč? Z čeho tak soudíte.

+3/0
6.1.2015 9:37

J84i84n29d24ř20i79c81h 89Š76k61o26p76e86k 4915611710745

že by nižší rychlost znamenala nižší převodový stupeň a i větší otážky motoru, tudíž hluk ?

0/−2
6.1.2015 9:47

K56a94r96e47l 18B41a38r46t30a53k 9716131805816

To je vysvětlení jako noha;-D. Takže vy když jedete 50 km/h, dáte tam za 2 a točíte motor jak tydýt. No, asi to odpovídá vašemu "rozumu", co dodat.

+3/−1
6.1.2015 10:10

M59i53c81h77a42l 29R92e98j42z73e95k 5946177135891

Oba jste vedle, problem neni tak hluk motoru, pokud pomineme kamion funici do kopce, ale aerodynamicky hluk, hluk pneumatik a proste hluk, ktery dela jedouci vozidlo i s vypnutym motorem. V aute motor prakticky neslysite a stejne dela ve vysoke rychlosti hluk.

+5/0
6.1.2015 11:19

T35o93m21á78š 64V24e77s28e88l53ý 5555818920659

no to je ale smůla, že na magistrále v okolí Pankráce jsem vždy jezdil 80 na čtyřku, zatímco od zavedení 50 mi to vychází na dvojku při 4000 a ještě je to tak únavné, že se opírám o volant, kde mám bohužel spínač klaksonu.

+1/−3
6.1.2015 11:37

M18i78c19h94a11l 72R94e19j58z42e77k 5746247305111

To je 1.2HTP? Ja jezdim i 50 na 4. Nevim, co mas za delo, ze musis jezdit na rovine 4000.

+4/0
6.1.2015 14:27

P52e11t37r 48N21e36s42v92a48d66b14a 2404635376319

Viděl bych to na nějaký dvoutakt :-/

+2/0
6.1.2015 21:26

T60o35m37á90š 62V64e11s92e44l18ý 5795768610439

přece nebudu zbytečně trápit motor v nízkých otáčkách kvůli jedné (ženský pohlavní orgán na čtyři svisle), která si koupí byt u magistrály a potom si vydupe takto nesmyslné omezení desítek tisíc lidí denně.

0/−1
6.1.2015 23:03

P13e49t92r 75N75e86s26v17a70d66b33a 2254395516909

Napíšeš už konečně co máš za auto? :-/

+1/0
7.1.2015 10:24

T70o18m66á86š 97V16e50s83e60l64ý 5985598660289

jednoho z nejběžnějších chrochtlů. S benzínem to bylo lepší, to se dalo na jedničku 7000 a i měl hezčí zvuk klakson, ale už ho nemám.

0/−1
7.1.2015 14:29

P67e44t74r 97N88e97s72v37a64d76b21a 2234885676139

A co valivý odpor. v 50 mám 4. stupeň v 80 pátý a otáčky jsou téměř schodné;-D. Už víš že jsi napsal totální blbost;-(

+2/0
6.1.2015 21:25

L75u33d22ě20k 32J35e51l91í77n54e92k 5287887389760

Ušetřil jste mi práci, že jste to napsal za mě. :-)

0/0
6.1.2015 22:58

F26r29a96n48t36i91š34e35k 41R77u62d15l 3408545736187

jsem na tom podobně. 3 do 50 km/h, 4 do 70 až 80km/h, 5 od 65 do 90 km/h a od 90 teprve 6 do 195 v německu. a to všechno si klidně jedu i s tempomatem. nechápu ty některé příspěvky. evidentně nevědí, co je fyzika a počítat neumí. jen by zajímalo, co mají za auta. fr[>-]EUV

0/0
9.2.2015 23:27

M48a46r18e37k 51H88r37u40b76y 6747652291158

A pokud tam nepojedou vubec, budou uplne nejtissi ;-):-P

0/0
6.1.2015 11:50

P69e18t44r 60K48a56r23a73s 3622752776495

Silnice s maximální povolenou rychlostí okresky by neměla být považována za dálnici a tak by se tam neměl ani vybírat dálniční poplatek, ale o tom jistě není vůbec řeč, tady jde o to vybrat poplatek, pak pokutovat a už ne jen za překročení rychlosti, ale i za znečištění ovzduší, takže v Rakousku se bude platit hned několik pokut za jeden prohřešek ... moc pěkné. Ještě, že do té země jezdíme tak strašně málo, že si nepamatuji, kdy jsem tam jel naposledy.

+2/−1
6.1.2015 0:16

A90l44e56x 26Š94t95a28j69n16e55r 7201614855863

Jezdím tam pravidelne a je to stále víc omezující.

Na běžných silnicích je sice stovka, ale co pár kilometrů je 70 kvůli odbočkám. A to i kvůli blbé skoro polňačce pro zemědelce. Tempomat moc neužiju...

0/0
6.1.2015 6:34

M88i88c30h73a70l 71R29e64j32z43e12k 5666837415981

No tak si na tech 10km muzes znamku demonstrativne sloupnout;-D

+1/0
6.1.2015 11:21

K55a71r68e67l 45L17o42p20a45t79a 8556947231597

Vec neni o ekologii, ale o spotrebe PHM. Cim jsou auta lepsi a uspornejsi, tim je vetsi potreba zvysit spotrebu, protoze skvarky jsou skvarky. Proc ve meste pojizdite jak idioti od semaforu k semaforu a vsude jsou jednosmerky aby vas hnali od ulice k ulici kilometrovou cestou pres jine jednosmerky ackoliv se tam klidne 2 auta vejdou? Skvarky pratele, stat potrebuje DPH a ne to, ze jste si koupili uspornejsi vuz.

+1/−2
6.1.2015 0:14

L59u56d58ě72k 59J67e91l10í91n13e58k 5847687109530

To jako při rychlosti např. 100 km/h budu mít na stejnou vzdálenost spotřebu vyšší než při rychlosti 130 km/h? 8-o Kravina, ne? Jediné, co se tak ušetří, je čas. A to je stejně většinou pouhých pár minut, protože se všichni svorně "sejdou" v městských zácpách.

0/0
6.1.2015 22:50

M59a20r64e29k 24H43r86u52b26y 6777542771528

V Rakousku sice buzeruji, ale aspon se snazi zmerit, jestli to ma nejaky efekt. Predpokladam takze, ze na zaklade zjistenych vysledku jsou schopni tyhle napady zmenit/zrusit - viz. napr. denni sviceni.

Jaky nebetycny rozdil oproti CR, kde sebevetsi hloupost zustava zavedena naveky veku... :-/Rv

+6/−1
6.1.2015 0:03

O50n27d74r58e68j 15K75a84l38m16a26n 1480976624672

Jaká třeba?

0/0
6.1.2015 0:04

P19a82v76e17l 87J60e34ř24á35b80e78k 7721172404797

Zrušení alkoholu jako polehčující okolnosti při dopravní nehodě.

+1/0
6.1.2015 0:10

P28a81v24e50l 81J26e54ř88á79b92e25k 7251522934257

Zrušení alkoholu jako polehčující okolnosti při dopravní nehodě.

0/0
6.1.2015 0:10

M31a60r74e76k 68H49r70u65b27y 6287352911938

V CR? Takhle z hlavy me napada napr. prave to denni sviceni, lekarnicky, bodovy system, bezpecnostni kamery, usekove radary, biopaliva...u zadneho z techhle narizeni nikdy nedoslo ani k zakladnimu porovnani stavu pred a po zavedeni, natoz pak k vyvozeni dusledku.

Vyjimkou je akorat zimni vybava, kde si nejaka chytra hlava na MD povsimla, ze v cele CR opravdu 1. listopadu nenapadne snih, natoz aby se drzel az do dubna ;-)

+4/0
6.1.2015 0:10

L78u95d96ě44k 14J19e34l12í96n26e45k 5237307129820

No, s něčím bych souhlasil, ale rozhodně nesouhlasím, že by byl špatný bodový systém či bezpečnostní a úsekové radary - to jsou za mě rozhodně bezpečnostní prvky. Špatná je spíše legislativa vymáhání trestů a pohánění k zodpovědnosti.

0/−3
6.1.2015 23:02

M90a72r17e40k 98H14r29u13b94y 6477902181618

Bodovy system tak jak je u nas provozovan je kontraproduktivni - v systemu plnem korupce a vyjimek proste fungovat nemuze. Statistika nehod to jasne doklada.

O buzeracnim vyznamu usekoveho mereni bez jakekoli souvislosti s bezpecnosti provozu je zbytecne mluvit.

+1/0
7.1.2015 16:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.