Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Přes Rakousko pomaleji, omezují rychlost a intenzivněji měří

Rakousko omezilo kvůli ekologii rychlost na dalších dálničních tazích. Rychlost klesla ze 130 km/h na 100 km/h, případně až na 80 km/h. Na dálnicích také přibyl systém úsekového měření rychlosti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

Š94t31ě43p91á14n 37B16i57c28e51r81a 6259512308156

Nechápu, proč se prodávají rychlá auta schopná jet i nad 200 km/hod, když i dálnice v Německu jsou posety omezením rychlosti a vzhledem k přeplněnosti silnic lze vyvrátit i námitku, že umožní rychlejší předjetí. K čemu předjíždět, když je auto za autem.

0/0
15.2.2015 13:03

F32r66a30n95t18i28š48e71k 71R95u24d11l 3838155176457

když tak čtu ty odborníky na spotřebu a rychlost, tak se nestačím divit. vypadá to na to, že velmi často chyběli ve škole a to převážně na fyzice a matematice. jezdím po revoluci pravidelně každých 14 dní z vídně do lovosic a zpět, občas až do berlína či hannoveru, kde žili či žijí moje děti. a mnoho kilometrůnajezdím po rakousku a evropě vůbec. ročně to dělá na 50.000 km. 94-2000, primera 1.6, benzín, jezdil jsem jak rychle bylo možno, primera jezdila do 200 km/h, vídeň-praha rekord 2:55, spotřeba 8,6 l/100 km, 2000-2010 primera 2.2 turbo, diesel, do 225 km/h, rekord 2:35, spotřeba 9,2 l/100 km, od zavedení omezené rychlosti 3:05 při spotřebě 7.6 l/100 km a od roku 2010 do teď kia ceeď-sw, 2.0 diesel turbo, do 195 km/hod, 3:15, spotřeba 5,5 l/100 km když jedu do 130 a 5.1 l/100 km, když jedu do 115. a světe div se, doba se změnila o pitomých 6 minut. podotýkám, že jezdím od roku 64 to je 51 let, neměl jsem žádnou nehodu a za auta jsem měl: škoda 100MB. škoda 110 se sníženou hlavou, renault 16, pegueot 307, renault 5, nissan datsun, služební auta renault 18, renault 25, a pak to šlo nahoru saab 900 turbo, jaguar XJ, dva měsíce ferarri 512 berlinetta ale to se nedalo, zpět na vw kombi passat a zase zpět do vlastního, když jsem založil vlastní firmu-to byly ty nissany a v důchodu kia, protože nissan prodal technologii primery hundayi. a tam byla volba jednoduchá. takže tolik k jízdám praha vídeň a zpět, jejich časech a spotřebě. evidenci si vedu od roku 1977 jak v čechách tak v rakousku[>-]

p.s. takže místo 3:05 jezdím nyní 3:20-3:25. a jsem spokojen a ty šílence z čech v rakousku rád postrádám. dojíždění na doraz, předjíždění na zákazu, o rychlosti nemluvě, rychlost se neměří a o dalších přestupcích nemluvě. je to bohužel smutné zjištění ale pravdivé. v čechách se jezdí nebezpečně a to je fakt. dobrou

+1/0
9.2.2015 23:15

P39a73v45e83l 73M67o21r25a50v26e72c 1904695984647

Ať už jdou s těma emisema někam, 100km/h nebo i 80? Naštěstí mě letos čeká asi jenom 30km v Rakousku jinak jedu přes Německo (aspoň normální země)

+2/−2
23.1.2015 0:30

F74r84a41n12t89i88š40e68k 66R56u59d70l 3948885366327

příteli, tady nejde o emise, tady jde o životy. buď jste hloupý frajer a nebo špatný řidič.[>-]EUV

+1/0
9.2.2015 23:39

M52i20r15o52s51l15a45v 41Š63e54j15n55a 2901557568122

Já jim kašlu na dálnice. Před Vánocenmi jsem jel po dálnici z Mnichova přes Insbruck do St.Antonu. Všude v Rakousku bylo omezení rychlosti na dálnici 100 Km/h. Za to jsem jim musel zaplatit 12 euro dálniční známku, abych se pak jako šnek táhl po poloprázdné dálnici stovkou.

Příšte jim kašlu na dálniční známku a zmíněný úsek pojedu po okreskách osmdesátkou. Pokud omezují rychlost na dálnici, pak je nehodlám používat, pojedu po okreskách a budu jim vylepšovat ekologii v centrech obcí při padesátce.

0/0
12.2.2015 11:38

J72i41ř48í 25B51o13l27f 8565987158785

Jak tak koukám, tak je tady zase spousta těch, kterým auto "žere" při 80 více, než při 130 ;-D  Fyziku popírajíce (valivý odpor, odpor vzduchu, plynulost), ale mají svou pravdu ;-)

+3/−1
6.1.2015 19:19

J36a23k95u25b 35P23r93o30k80e63š 6563238692493

Pokud by Vas predpoklad prime umery platil, pak logicky nejsetrnejsi jizda by byla na 1. rychlostni stupen 10km/h. Opravdu chcete neco takoveho tvrdit?

+2/−4
6.1.2015 19:35

P98e47t44r 83N84e76s21v10a57d97b63a 2494215796489

Tak pokud zařadím 1. rychlostní stupeň a auto se plíží + - těch vašich deset mám na palubním počítači spotřebu 2,5 l/100km. Tak že ano:-P

+1/−1
6.1.2015 21:22

M58i53r45o36s19l27a66v 38S78i41n96d35e74l48a25r 2285787754512

To je nejaka blbost - teda u bezneho vozidla. Na pohyb vozidla nevelkou rychlosti staci mene energie nez na pohon samotneho motoru ve vysokych otackach. Z toho pak vychazi jako spotrebove lepsi jedzit na nejvyssi rychlostni stupen s co nejzizsima otackama. Jet na 1 na volnobeh je na spotrebu hrosi nez jet na volnobeh na 5 ci 6 (coz vychazi nekam do oblasti rychlosti 50-65 km/h, kde jeste nedominuje odpor vzduchu).

+3/−1
7.1.2015 0:13

J64i82ř71í 24S37c67h36w65a96c61h 8848124238806

tak výkonová charakteristka běžného spalovacího motoru je taková, že na volnoběh na 5-6 rozhodně auto při 50-60 neutáhne, no možná něco mezi 5,0-6,0 litry....

Ale jinak samozřejmě souhlas, že čím vyšší provozuschopný stupeň zařazen, tím nižší spotřeba ;-)

+1/0
7.1.2015 1:19

M87i14r13o76s42l39a81v 79S16i14n52d79e84l34a19r 2825457704442

Nerikam, ze je to nejak moc pouzitelny a doporucenihodny jizdni rezim, ale nemusi to byt 6litr, i bezny dieselovy motor auto na rovine na volnobeh v pohybu udrzi. V pripade benzinu to bude asi horsi. Nicmene VW diesely 1.9 nebo 2.0 auto v ustalenem pohybu na +- rovine udrzi s vyslednou rychlosti nekdo kolem 50....

Jinak -k puvodnimu prispevku- treba 2.0Tdi pri jizde na volnobeh na 1. rs vykazuje spotrebu cca 8l/100km.

0/0
7.1.2015 21:52

M37i83r20o85s39l18a67v 81S60i69n76d93e38l82a53r 2865437214512

Nebo maji nejake hodne velkoobjemove motory....

Tim valivym odporem bych si v te argumentaci nebyl tak jist...

0/0
7.1.2015 0:23

T45o45m69á84š 75Ž67i70t57n81ý 6121560241261

Záleží na hlavně způsobu jízdy. 

Není problém jet 150 za 8,5l a taky není problém jet 80 za 10l...

0/0
7.1.2015 13:57

B24o66h85u95s77l27a73v 67H74a57m30á20č38e20k 9231953410468

To možná máte pravdu, ale při 80 na sebemenším kopečku musím podřadit a přidat plyn.  Jinak 6 je moc a 5 hodně. To zase vymyslel nějaký ekoterorista vlastní hlavou. Při 120-130 překonám setrvačností s malým plynem mnohem větší stoupání, samozřejmě na dálnici. A co plynulost silničního provozu , ta taky dostane na frak. Bude více rozjezdů, delší fronty a podobně. Je vidět , že staleté soužití našich národů na obou zanechalo těžké následky . Nová soutěž  : Kdo vymyslí větší kravinu .

+1/0
8.1.2015 16:12

J74a71r93d34a 98S66o98k43o28l 1676598851791

Na spotřebě má velký podíl také povrch vozovky hlavně ten český tankodrom.

0/0
6.1.2015 17:46

P14e54t60r 79B70á96č56a 8195256465825

Rakousko to byla vzdycky banda viz. Temelin. Rv

+5/−1
6.1.2015 13:41

K70a86r49e73l 47B56a57r61t50á64k 3809523322886

Já bych u nás omezil rychlost mimo obec na dálnicích na 110km/h a ostatní silnice na 90km/h a byl by klid.

+3/−10
6.1.2015 10:30

M66a28r96e44k 98H16r18u88b76y 6267642771408

A proc vubec venovat tolik pozornosti faktoru, ktery se na dopravnich nehodach podili necelymi 3%? ;-):-P

+5/−1
6.1.2015 11:51

P51e97t83r 36B59á34č20a 8635226275345

Radsi klid od takovych jako ty.

+5/−1
6.1.2015 13:42

P95e71t20r 97N44e25s32v12a37d89b13a 2784595746269

To přece nemůžete myslet vážně. Rádoby řidiči Vás tady rozcupují na kousky. Přece jet Praha - Brno 160 místo 130 je mega úspora času ne. Jooo nejlepší jsou ti co jezdí kolem komínu a budou vyřvávat jak je omezuje předepsaná rychlost. A u OC zaparkuje přes dvě místa;-D, takže neumí ovládat auto v rychlosti 20 km/h ale po dálnici by chtěli lítat 200;-D. Nejraději mám ty trotly co mě musí za každou cenu předjet a po páru metrech sjíždí na benzínku nebo odbočují. Třeba jako tenhle mistr volantu který ani neumí používat blinkry https://www.youtube.com/watch?v=pj7aRupV5pM

+2/0
6.1.2015 21:20

L40u73d81ě20k 33J18e68l26í15n62e66k 5377317279210

Jo, to taky nechápu. Zaplať bůh do centra našeho banánistánu nejezdím často, ale tu zběsilost před sjezdy (Beroun, Loděnice), to vidím pokaždé. A to rozhodně provoz nebrzdím (zvlášť u Loděnic určitě :-)).

+1/0
6.1.2015 22:55
Foto

Š34t54ě10p71á48n 37B94i19c53e61r92a 6619502498476

Dálnice mimo obec ?????

0/0
15.2.2015 13:09

K29a33r60e43l 92V45a81c12h93u26t 9363552159453

Auta jsou při 50-ce méně hlučná, než při 80-ce (v obcích). A při 80-ce jsou méně hlučná než při 130-ce...  To je celé. ;-)

+2/0
6.1.2015 8:22

J77i86n11d83ř26i65c58h 77Š86k36o88p44e64k 4375571390555

pokud jedou na stejný rychlostí stupeň při 50 km/h i při 80 km/h tak souhlas. JInak je to blbost

0/−1
6.1.2015 9:26
Foto

K28a75m66i42l 42Ř75e87h34á74k 4529524165559

A proč? Z čeho tak soudíte.

+3/0
6.1.2015 9:37

J21i81n89d73ř74i74c91h 77Š33k83o88p51e46k 4345541570805

že by nižší rychlost znamenala nižší převodový stupeň a i větší otážky motoru, tudíž hluk ?

0/−2
6.1.2015 9:47

K53a53r63e69l 18B78a47r12t45a20k 9236591515236

To je vysvětlení jako noha;-D. Takže vy když jedete 50 km/h, dáte tam za 2 a točíte motor jak tydýt. No, asi to odpovídá vašemu "rozumu", co dodat.

+3/−1
6.1.2015 10:10

M15i71c40h25a16l 54R89e62j82z47e77k 5936917765901

Oba jste vedle, problem neni tak hluk motoru, pokud pomineme kamion funici do kopce, ale aerodynamicky hluk, hluk pneumatik a proste hluk, ktery dela jedouci vozidlo i s vypnutym motorem. V aute motor prakticky neslysite a stejne dela ve vysoke rychlosti hluk.

+5/0
6.1.2015 11:19

T95o51m42á75š 92V97e98s51e85l12ý 5125528710399

no to je ale smůla, že na magistrále v okolí Pankráce jsem vždy jezdil 80 na čtyřku, zatímco od zavedení 50 mi to vychází na dvojku při 4000 a ještě je to tak únavné, že se opírám o volant, kde mám bohužel spínač klaksonu.

+1/−3
6.1.2015 11:37

M63i78c27h81a69l 83R78e15j18z47e13k 5906907705261

To je 1.2HTP? Ja jezdim i 50 na 4. Nevim, co mas za delo, ze musis jezdit na rovine 4000.

+4/0
6.1.2015 14:27

P24e85t69r 20N48e67s79v82a57d24b16a 2294545236149

Viděl bych to na nějaký dvoutakt :-/

+2/0
6.1.2015 21:26

T11o28m32á28š 68V59e22s32e92l21ý 5905438940719

přece nebudu zbytečně trápit motor v nízkých otáčkách kvůli jedné (ženský pohlavní orgán na čtyři svisle), která si koupí byt u magistrály a potom si vydupe takto nesmyslné omezení desítek tisíc lidí denně.

0/−1
6.1.2015 23:03

P12e16t37r 34N93e87s25v81a60d90b94a 2974435336549

Napíšeš už konečně co máš za auto? :-/

+1/0
7.1.2015 10:24

T76o59m59á94š 43V11e71s68e51l57ý 5405118630769

jednoho z nejběžnějších chrochtlů. S benzínem to bylo lepší, to se dalo na jedničku 7000 a i měl hezčí zvuk klakson, ale už ho nemám.

0/−1
7.1.2015 14:29

P97e57t34r 83N21e55s18v77a93d59b35a 2874295666419

A co valivý odpor. v 50 mám 4. stupeň v 80 pátý a otáčky jsou téměř schodné;-D. Už víš že jsi napsal totální blbost;-(

+2/0
6.1.2015 21:25

L33u69d26ě87k 76J25e61l40í48n61e70k 5397477859760

Ušetřil jste mi práci, že jste to napsal za mě. :-)

0/0
6.1.2015 22:58

F63r85a61n15t61i42š69e24k 32R77u46d98l 3648105686547

jsem na tom podobně. 3 do 50 km/h, 4 do 70 až 80km/h, 5 od 65 do 90 km/h a od 90 teprve 6 do 195 v německu. a to všechno si klidně jedu i s tempomatem. nechápu ty některé příspěvky. evidentně nevědí, co je fyzika a počítat neumí. jen by zajímalo, co mají za auta. fr[>-]EUV

0/0
9.2.2015 23:27

M81a14r36e28k 87H24r23u86b60y 6467272851328

A pokud tam nepojedou vubec, budou uplne nejtissi ;-):-P

0/0
6.1.2015 11:50

P49e25t69r 91K27a95r48a36s 3242152976625

Silnice s maximální povolenou rychlostí okresky by neměla být považována za dálnici a tak by se tam neměl ani vybírat dálniční poplatek, ale o tom jistě není vůbec řeč, tady jde o to vybrat poplatek, pak pokutovat a už ne jen za překročení rychlosti, ale i za znečištění ovzduší, takže v Rakousku se bude platit hned několik pokut za jeden prohřešek ... moc pěkné. Ještě, že do té země jezdíme tak strašně málo, že si nepamatuji, kdy jsem tam jel naposledy.

+2/−1
6.1.2015 0:16

A54l92e20x 39Š26t96a39j78n16e87r 7341204675873

Jezdím tam pravidelne a je to stále víc omezující.

Na běžných silnicích je sice stovka, ale co pár kilometrů je 70 kvůli odbočkám. A to i kvůli blbé skoro polňačce pro zemědelce. Tempomat moc neužiju...

0/0
6.1.2015 6:34

M48i72c73h54a25l 25R83e90j81z62e75k 5176467145291

No tak si na tech 10km muzes znamku demonstrativne sloupnout;-D

+1/0
6.1.2015 11:21

K28a67r98e38l 64L42o31p13a56t43a 8486867171257

Vec neni o ekologii, ale o spotrebe PHM. Cim jsou auta lepsi a uspornejsi, tim je vetsi potreba zvysit spotrebu, protoze skvarky jsou skvarky. Proc ve meste pojizdite jak idioti od semaforu k semaforu a vsude jsou jednosmerky aby vas hnali od ulice k ulici kilometrovou cestou pres jine jednosmerky ackoliv se tam klidne 2 auta vejdou? Skvarky pratele, stat potrebuje DPH a ne to, ze jste si koupili uspornejsi vuz.

+1/−2
6.1.2015 0:14

L60u89d58ě33k 38J56e75l61í69n88e82k 5787637209560

To jako při rychlosti např. 100 km/h budu mít na stejnou vzdálenost spotřebu vyšší než při rychlosti 130 km/h? 8-o Kravina, ne? Jediné, co se tak ušetří, je čas. A to je stejně většinou pouhých pár minut, protože se všichni svorně "sejdou" v městských zácpách.

0/0
6.1.2015 22:50

M62a19r60e35k 58H86r30u35b81y 6127552271688

V Rakousku sice buzeruji, ale aspon se snazi zmerit, jestli to ma nejaky efekt. Predpokladam takze, ze na zaklade zjistenych vysledku jsou schopni tyhle napady zmenit/zrusit - viz. napr. denni sviceni.

Jaky nebetycny rozdil oproti CR, kde sebevetsi hloupost zustava zavedena naveky veku... :-/Rv

+6/−1
6.1.2015 0:03

O27n20d76r37e75j 74K30a72l27m82a17n 1560536654962

Jaká třeba?

0/0
6.1.2015 0:04

P19a54v84e78l 20J55e92ř34á87b60e57k 7371402634767

Zrušení alkoholu jako polehčující okolnosti při dopravní nehodě.

+1/0
6.1.2015 0:10

P30a82v38e16l 44J58e22ř55á12b87e88k 7831452364527

Zrušení alkoholu jako polehčující okolnosti při dopravní nehodě.

0/0
6.1.2015 0:10

M78a15r30e33k 25H36r27u76b17y 6237332841878

V CR? Takhle z hlavy me napada napr. prave to denni sviceni, lekarnicky, bodovy system, bezpecnostni kamery, usekove radary, biopaliva...u zadneho z techhle narizeni nikdy nedoslo ani k zakladnimu porovnani stavu pred a po zavedeni, natoz pak k vyvozeni dusledku.

Vyjimkou je akorat zimni vybava, kde si nejaka chytra hlava na MD povsimla, ze v cele CR opravdu 1. listopadu nenapadne snih, natoz aby se drzel az do dubna ;-)

+4/0
6.1.2015 0:10

L75u27d47ě89k 18J49e61l34í27n46e31k 5487967989820

No, s něčím bych souhlasil, ale rozhodně nesouhlasím, že by byl špatný bodový systém či bezpečnostní a úsekové radary - to jsou za mě rozhodně bezpečnostní prvky. Špatná je spíše legislativa vymáhání trestů a pohánění k zodpovědnosti.

0/−3
6.1.2015 23:02

M90a30r71e56k 97H44r81u52b16y 6177482491138

Bodovy system tak jak je u nas provozovan je kontraproduktivni - v systemu plnem korupce a vyjimek proste fungovat nemuze. Statistika nehod to jasne doklada.

O buzeracnim vyznamu usekoveho mereni bez jakekoli souvislosti s bezpecnosti provozu je zbytecne mluvit.

+1/0
7.1.2015 16:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.