Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jak rozehnat kolonu spících kamionů. Úkol, který nemá správné řešení

Řidiči kamionů, které uvázly v pondělí v podvečer u Větrného Jeníkova a zablokovaly celou D1 na Prahu, se odmítali rozjet kvůli bezpečnostní přestávce. Jejich nedodržování je přitom velmi často diskutovaný problém. Pravdou je, že pochopit předpis na povinné přestávky profesionálních řidičů chce bystrou mysl a hodně času.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F77r23a24n96t98i17š34e22k 71N34o12v25á60k 9833875590464

Kamioňáci jsou hnusný dobytci, kteří jsou zodpovědní za většinu kolizních situací na silnicích.

Jezdí přetížení, na letních gumách, v rychlém pruhu atd.

Přísné kontroly, drakonické postihy a přeprava tranzitních kamionů přes naše území vlaky, to je cesta k zjednání nápravy.

!!!!!!

0/0
12.1.2015 10:42

P21a33v29e96l 75C36h70a66l51u78p37a 2951956915821

Omezení kamionové dopravy, přísné psychotesty pro řidiče kamionů, včetně IQ, a pořádné pokuty - ne 2 - ale 20 tisíc. Vesměs jsou to arogantní hlupci, co by se jinak neuživili.

+1/−1
11.1.2015 0:42

P92a96v26e24l 95O88d70r67a85z32i84l 6114489497920

Vyjádření policejní mluvčí je učebnicově policejní...

0/0
9.1.2015 12:57

A43d25a22m 98S88t55a46v15a 5118867536401

Odebrat těm fouňům řidičáky a hotovo!

0/−2
8.1.2015 13:48

J57a37n 95C26h74o41b28o32t 5633678729627

Je s podivem, ze kdyz se Evropa dokazala shodnout na tolika vecech, vcethe tachografu, tak tam nezavedli moznost zaznamenat overitelne vynucene rozjeti.

System, ktery pri kontrole neobstoji,z adny system neni a tem ridicum se nedivim. Jen by byvali meli myslet predem a proste nestavet tam, kde vidi, ze se potom uz nezrozjedou a dalnici tim nezablokovat. Jenze to by byvali museli premyslet vsichni, vcetne osobaku - a ta kolona by byvala mela byt vcas znacena policie aktivni, aby tam ty tiraky pokod mozno ani nevjeli.

+1/0
8.1.2015 9:39

J57i50n65d42ř74i89c34h 31Š26k57o44p22e83k 4965131370565

Jak rozehnat ? Jednoduše, přivézt mobilní váhu. To byl byl úprk s přeloženýma souprava v často pochybném technickém stavu;-D

+2/0
8.1.2015 6:45

M91a24r36t51i58n 22N39o88v15á19k 4683292279394

už je trapné jak se řidiči vymlouvají, že je nutí zaměstnavatel.... základem jejich porušování dnes je, že v pátek by mohl uvíznout 100 km od domova kvůli přestávce a tam je nejvíc porušení.. Velké společnosti si už nelajznout vůbec někoho nutit, nehledě, že řidiči jsou udavači a potom při neshodě hned firmu udají a pokuty míří do 100 tisíců. Moje setra dělá na bezpečnosti práce v Ustí... téměř týdně tam volá nějaký řidič, nebo anonymní udání. Nakonec po kontrole se najdou drobné prohřešky, ale jen malej soukromník s 5 auty ani se neorientuje co má skladovat a má v tom bordel. Samozřejmě dodávám, že 90 % řidičů má rozum, ale 10% jim mrví jméno na silnicích a diskuzích. Při tom jim nedochází, že dělají pitomce ze sebe.

0/−1
8.1.2015 1:54

M75a51r58t50i48n 88N13o39v20á61k 4323232989924

ještě bych dodal, že dnes při digitální kartě a nemožnosti magnetu k mazání to je pro kontrolu jen otázka 5 vteřin zasunutí do čtečky a vidí rok zpět... jedna chyba a pokuta začíná na 5 tisících. jdou tam podruhé a dávají až 100 tisíc. dneska dopravce více nachytají na chybách v přijetí a špatně vyplněných dokladech, ale ne už tolik tacho jako dříve.

0/0
8.1.2015 1:58

O83t41o 77Č38e90r74m71á52k 9466212975375

Pokud vím, tak PČR má pravomoc přikázat i takovou činnost, která je bez jejího příkazu přestupkem, jako např. v případě nemožnosti průjezdu ulicí směřovat a řídit dopravu v protisměru jednosměrné ulice, přikázat jízdu třeba přes zákaz vjezdu apod., pokud to samozřejmě vyžaduje situace a vyšší zájem, což zprovoznění dálnice je, takže řidiči měli poslechnout, i když přesně situaci neznám. Otázkou je, že by pak museli postupně zaplňovat parkoviště na benzinkách apod., a tam tedy pokračovat v přestávce. Tuto nařízenou jízdu snad lze i vyznačit a nebo ne, to teď nevím, u koleček no problém - stačí razítko a zápis od policie... Ale v té digitální době, kdo ví...

0/0
7.1.2015 22:40

P36a53v68e80l 65K11u98r28a68l 5701354550640

jenomže on to není přestupek - ono je to porušení zákoníku práce.

Krom toho než policie vydá 300 zápisů a razítek tak jim skončí pauza.

0/0
8.1.2015 13:47

J47a52n 61V13e74l29i45z 3229457142730

Zajímavé je, že ve Švédsku, Finsku a Norsku se nesolí silnice vůbec a žádné kolony tam nejsou. Proti masovému porušování zákonů a předpisů je policie víceméně bez šance. Odklon dopravy by neměl smysl, protože vedlejší silnice byly nesjízdné.

0/0
7.1.2015 19:58

P41a39v38e51l 67J32a14n47a51t20a 9621583705398

Ano, jsou to ovšem velmi transitní země, že? 8-o

+5/0
7.1.2015 20:27

M94a30r23t80i34n 23N16o31v72á52k 4323202489714

Norsko má nařízené ne celoroční,ale zimní pneu.. rozdíl je v tom, že díky tomu mají jiné ceny, ale hlavně mají trvale nízké teploty! To potom ta zimní pneu aspoň vydrží.

0/0
8.1.2015 1:59

J90i62n24d89ř48i94c48h 35Š72k57o59p45e65k 4865131530845

kolony tam nejsou, protože v důsledku podmínek tam jezdí řidiči, co jezdit umí a navíc s auty, která zimní provoz zvládnou.

Určitě tam MKD nejezdí s tahači 4x2 na slítaných pneu pomalu na kostru

0/0
8.1.2015 6:46

P92a89v73e78l 97O31d40r21a90z66i19l 6654849287570

Samozřejmě tam solí, kdo ti řek, že ne? ;-D

0/0
9.1.2015 12:50

M83i42l55a87n 94K72o20c75h89e69r 1563648318876

Souhlasím s příspěvkem, který říká, že policie měla okamžitě zastavit vjezd do ucpané dálnice.V německu úplně běžná praxe.Tady policie toto v podstatě nedělá.Proč?

+3/0
7.1.2015 10:30

J56a28n 27D29l67o38u29h74ý 8916920413820

tady policie, kromě měření rychlosti, nedělá nic. :-/;-€

+9/−5
7.1.2015 10:31

M77i56l37o39š 68S87e38t12í61k 3329419244570

Jste nespravedlivý. Občas ještě kontrolují lékárničky, jestli ji nemáte prošlou. A ve městech parkování, zejména tam, kde je těžký nedostatek parkovacích míst a různé placené zóny.

+12/−3
7.1.2015 14:58

M22i82c23h82a19l 51P66o19n33o44c47n90ý 2464265881

;-DTo se mi jeste nestalo (a to vozim dve).

+1/0
7.1.2015 16:14

M37i18c49h61a56l 22P93o62n48o60c10n68ý 2354285361

Pac se tam nedostanou ... ;-D

0/0
7.1.2015 16:14

O33t85o 12Č70e55r55m16á91k 9826512745725

takže již stojící dálnice, zakáže se tam vjezd dalším kamionům, který jsou na přivádějících silnicích, okrskách a bude to stát i tam, neb i na okrskách se ty kamióny prostě zastaví? Zajímavé řešení...

0/−2
7.1.2015 22:42

J54a22n 88C47h32o70b49o73t 5523828789667

Ano, lepsi, nez zablokovat hlavni dopravni tepnu.

0/0
8.1.2015 9:40

R45a27d29e74k 31H18o81d40a90ň 9956207611873

Řečeno jinak: daňoví poplatníci v ČR dali půl miliardy Kč za informační panely, které dopady kalamity mohly výrazně zmírnit, místo toho na nich ale ještě několik hodin po zablokování dálnice svítila pouze informace, že řidiči mají "zpomalit", až do okamžiku, než se během svého zpomalení dostali do kolony v které mohli pár hodin vymrznout.

Nevadí, vždyť celá situace se jistě vyřeší nějakým dalším nesmyslným zákonem.

+7/0
7.1.2015 10:21

M75i70l43o31š 25S65e20t81í48k 3499509584230

No to nevím, jediné zákony, které u nás vznikají jsou takové, na kterých si páni politici a jejich kamarádi nahrabou. A jak chcete na tomhle nahrabat?

+1/0
7.1.2015 15:00

R96a85d53e82k 50H17o44d34a38ň 9366407701733

Stačí například vhodně outsourcovat službu "údržba informačních tabulí", vypsat informační systém na správu informačních tabulí, popř. zřídit nějaký úřad, či speciální pobočku ŘSD. To bude jistě potřebovat minimálně nějakého vhodného ombudsmana (to je takové populární slovo), a k tomu počet úředníků přinejmenším do stavu, aby byl jeden na jednu tabuli. Pro tak velký úřad, jak jistě chápete, bude potřeba sehnat prostory, což dává poměrně značné šance k vhodnému pronájmu a tak dále.

Jistě by šlo s trochou kreativity vymyslet i spoustu dalších možností (například vhodně nazvaný krizový tým který bude potřebovat auta, to máte hnedle dobrý tendr na auta, když to dobře ušijete třeba jako Passaty tam padne provizí). Vy se ptáte jak kdybyste v ČR nežil...

+3/0
7.1.2015 15:38

J68a43n 81C57h11o37b58o55t 5983158529377

Mohli platiti za licenci a pri ukonceni smlouvy nemit na vyuzivani systemu pravo - viz napriklad tzv. OpenCard...

[>-]

0/0
8.1.2015 9:42

M26a68r84e96k 76H78r25u18b41y 6837532461238

..jinak ty cedule staly miliardu:-/

0/0
7.1.2015 15:49

M69i53c52h50a42l 17P89o54n90o51c48n66ý 2914485311

EU (=blijici smajlik)

0/0
7.1.2015 16:15

Z63u31z96a79n11a 55V34o48l59n37a 1609574252626

Ehm tak sem blba nebo jsem z clanku nevycetla jestli je teda muzou nebo nemuzou donutit rozjet?

Pochopila jsem, ze sice policie muze neco dopsat do "vypisu z tachografu" ale ma to stejnou hodnotu pro urady jako kdyby si to tam ridic dopsal sam.. Spravne?

Neni prave tady v tom zakopany pes?

+6/0
7.1.2015 8:24

M42i83r89o45s44l41a82v 15B15u66d97a 9612812347262

Správně, je tady zakopaný pes.

+3/0
7.1.2015 8:29

Z45d40e84n39ě93k 53W20e85r72n44h66a44r15t 6917235802598

Ano, odhalila jste to, to je ten problém. Ten řidič měl na výběr, zda se nechá seřvat od českého policajta, který je vyhání z dálnice, nebo bude další měsíc riskovat, že nějaký jiný policajt kdekoliv v Evropě mu dá dost značnou pokutu a sebere papíry, protože nějaké potvrzení zkrátka neuzná - navíc to je jen možnost, nikdo nepotvrdil, že jim policajti ty potvrzení skutečně dávali, nebo byli ochotní potvrdit... Logicky si tedy řidiči vybrali, že raději tu přestávku nepřeruší a absolvují ji celou...

+5/0
7.1.2015 8:34

S74t91e58p66a58n 30T56o17t47h 8578259405818

Tak nemel do toho levyho pruhu vubec jet a mel si udelat prestavku hned... tohle jsou jen trapny vymluvy... kazdej ma v kabine vysilacku, polovina klicuje, ci keca vo hovne... ale jak se ma zeptat, co je vepredu, najednou mame spatny zakony... predjizdeni kamionu v kopcich je nejvetsi nesvar nasi dalnice... :-/

+1/−5
7.1.2015 13:28

P49a72v10e31l 23K96u75r27a31l 5181324970260

to je tím že je v kopcích prakticky celá.

+1/0
7.1.2015 14:51
Foto

L10u76k95a76s 22Z91m84i48z85i89k 8752593860198

pokud ridic uplatni vyjimku z narizeni 561/2006 a prerusi denni odpocinek, tak nejpozdeji po odstaveni vozidla vytiskne zaznam kde rucne doplni duvod a misto udalosti a podepise to. nikde se nepise nic o tom, ze je vyzadovano nejake policejni razitko... v tom si mnoho lidi vymysli.

dale pozdeji pri policejni kontrole plati, ze policajt pristupuje k predlozenym zaznamum nikoli tak, ze automaticky vidi ridicovo jednani jako podvodne, ...musi k tomu mit dalsi duvody (je to to stejne, jako kdyz projedete kolem policajta na kole a on vas automaticky oznaci za zlodeje kol) ... pokud pres to vse pujdete do spravniho rizeni, je velice jednoduche prokazat, ze podobnych nepodlozenych manipulaci je/neni dost a zda v tomto miste byla nejaka kolona kvuli kalamite...

to vsak ridic smi odjet za predpokladu ze se na to fyzicky citi a neni unaven. pokud se neciti, nehne s nim nikdo... pokud bude ale tvrdit, ze neodstavi vozidlo alespon z jizdniho pruhu do odstavneho, pak je to dle mne trouba

+2/0
7.1.2015 8:40

Z37d31e55n94ě93k 55W90e94r92n44h83a78r25t 6157415532828

To je teorie. Z vyjádření řidičů, kteří se s tím setkávají v praxi, tyhle dopisované poznámky a vysvětlení, včetně těch potvrzených policí, nebývají uznány, zejména zahraničními policisty. Zkrátka to ignorují a vypíši řidiči pokutu, případně mu seberou papíry. Odvolání se je jistě možné, ale je to na dlouho a pro chlapa někde u silnice na druhém konci Evropy v reálném čase zkrátka nemožné. 

Koneckonců i z článku vyplývá, že dokonce i policisté v rámci ČR k tomu přistupují různě, někde to vezmou, jinde ne... A ty kamiony se pohybují v rámci celé evropy a policie to kontroluje až měsíc zpětně, takže přestávku a sněhovou kalamitu na D1 klidně může řešit za tři neděle policajt někde v Portugalsku...

+3/0
7.1.2015 8:47
Foto

L35u68k41a30s 79Z21m69i44z33i54k 8422633820338

jsem 12 let řidič z povolání a této svoji teorie se držím a používám ji... kouzlo je pouze ve správném vedení záznamu... když se bavím s ostatními řidičemi, tak pro ně není problém doložit víkendový odpočinek dvěma po sobě navazujícíma kolečkama...což je špatně... málokdo z nich také ví, že výměna kolečka v průběhu směny nebo denního odpočinku je také nepřijatelná...digitální tachograf má taky svoje specifika... až odbouráte tyto detaily, pak zjistíte, že vám  policajt uzná i tu moji teorii

0/0
7.1.2015 10:36
Foto

L70u35k87a48s 95Z74m23i38z51i34k 8152823600928

pardon, myslel sem tím dvěma kolečkama z tachografu - tedy první den protočené kolečko, druhý den vyměni za druhé a opět protočí - manipulace s tachografem se rovná přerušení týdenního odpočinku... jak říkám, je to drobnost, ale hraje to roli

0/0
7.1.2015 10:39

M43a75r79e17k 41Š16i49m90o55n 2874577198848

Vyměnit kolečko v tachografu v kamionu stojícím na parkovišti se považuje za práci a tedy přerušení odpočinku? A vyměnit si spodky, protože jsem si z téhle absurdity káknul, se za přerušení odpočinku nepovažuje? To by tedy mělo, páč to dá stejně tolik práce.

0/0
10.1.2015 19:50

M59i69r10o57s40l20a20v 23B52u36d66a 9442782687952

Vaše teorie je správná, praxe je ovšem jiná.

+1/0
7.1.2015 8:52

R26a16d25e95k 60H76o10d57a73ň 9356317751833

Problém s "jednoduchým správním řízením" je v tom, že jednoduché je pro Čecha pokud probíhá v ČR. Pokud jste nicméně Čech a ono probíhá ve Švýcarsku, Norsku nebo prostě kdekoli jinde (nebo jste Maďar, Polák atd.), tak to znamená jednak značné cestovní náklady, jednak potřebujete právníka a překladatele v dané zemi, a tam ta jednoduchost jaksi padá.

Ostatně, v ČR sice existuje § 131 správního řádu který vám umožňuje přesunout správní řízení do vašeho bydliště, ale úřady tu povinnost nemají a proto k přesunům nedochází, což zase nahrává šanci že z vás policista vyrazí pokutu blokově na místě, protože bloková pokuta za něco co jste nespáchal/neexistuje důkaz je nižší, než náklady které vás bude stát správní řízení.

0/0
7.1.2015 10:15

J78a79n 10C89h86o89b63o68t 5503758739727

A jak jim tohle a nejake pochybne ceske spravni rizeni pomuze pri kontrole nekde v Holandsku?

0/0
8.1.2015 9:43

M49a78r90t48i23n 72V62o46j53á74č48e72k 9612588178587

podle mě je ten článek nesmysl a hlavně většina řidičů s aetrem neumí pracovat a drží se jen nesmyslu 4,5 hod jízdy = 45minut pauza ....1) řidič má prostor na dojetí na odstavnou plochu a to není jízdní pruh na dálnici 2) je nesmysl vztahovat tu pauzu na 45minutovou ta se dělat po 15ti minutách -takže opět je prostor na dojetí 3 )pokud jim končil denní výkon tak to je náročnější na mozek

0/0
7.1.2015 9:34

M21a36r32t19i43n 36V43o71j36á75č57e88k 9152368748397

pardon dělit po 15minutách tzn nemusí být v kuse pokud tedy nejede 4,5 hod v kuse a jestli jen stáli v koloně tak ti bystřejší si cvakali pauzy .... a pokud dělají 9tku tak stejně musí odjet hold ji přeruší a udělá novou znovu na parkovišti ....jistě zdrží se přeprava o 9hod ,ale to se nedá nic dělat to se stává

0/−1
7.1.2015 9:39

H50o32n20z97a 19K18r60e61n67s38t39e14t40t36e38r 1373819149

Viděl bych to asi tak, jedu po dálnici, slavný info panel mi neříká, že je dálnice zavřená, jen že mám snížit rychlost, protože sněží. Z vysílačky už dávno vím, že to stojí, takže dojedu konec kolony řekněme před Agipkou před Humpolcem v pravém pruhu a zastavím. Vedle mě projíždí turek / polák / rumun / maďar, kterému infopanel řekl ještě míň než mi a z vysílačky o zastavení dálnice neví. Myslí si tedy že v tom stoupání mám problém já a on pěkně rozjetý mě předjede. 

Já už zkoušel jsem zastavit už dřív na nějaké vhodné odstavné ploše, ale ona tam žádná od Jihlavy není. Zároveň vím, že to už stojí hodinu a buďme realisti, kolikrát na D1 umím stát i podstatně dýl a těch dementních situací co umí PČR vymyslet když by jsme mohli jet dál je každý měsíc. Z výkonu mi ještě sice ještě tři hodiny a já plánoval stát až u Rozvadova na vykládce, ale venku pořád pěkně chumelí. Zatahuju teda roletky, vypínám motor a jdu se natáhnout. Za půl hoďky se mi chce na záchod, takže se těch 300 m na tu Agipku projdu a ta je zaskládaná kamiony. Tak tam to určitě nepopotáhnu.  Natahuju se teda na postel a za dalších 6 hodin mě budí klepot na dveře, že dálnice už se konečně rozjíždí..... 

P.S. Jako profík kamioňák mám limit na to kolik můžu denně ujet. Jako řidič osobáku klidně odtočím 18 hodin a vysmátě jdu domů. Jo a kolik referentů a obchoďáků dodržuje bezpečnostní přestávku? :-) Po max. 4,5 hodinách jízdy? ;-)

+16/0
7.1.2015 5:04

P24a53v64e38l 22K45u29r22a46l 5241734410260

A víte že ve valné většině Evropy je ilegální to že tu vysílačku máte? :D

O tom že je často naladěná na frekvenci policajtů nemluvě.

0/−9
7.1.2015 7:56

M98i19r31o38s47l19a49v 13B74u69d50a 9142962387402

To si děláte srandu nebo co? Občanská radiostanice CB je povolena a na frekvenci policie se nedá naladit!!

+8/0
7.1.2015 8:17

P98a46v29e16l 11K79u59r85a85l 5921974610890

Naladit se na ní dá vcelku snadno - jinak máte právo mít přijímač... jaksi pokud si nezaplatíte licenci nesmíte mít na 99,9 procentech pásem vysílač.

Samotný přijímač neporušuje nic, Vysilač prakticky vše. -

0/−3
7.1.2015 10:32

M95i23r47o93s96l23a14v 31B15u10d89a 9712642537492

Já se o tom odmítám dále bavit. Platí to co jsem napsal.

+2/0
7.1.2015 13:06

M82i23c34h25a16l 87P22o10n94o67c39n46ý 2494325441

Neni to pravda, zrejme si to s necim pletes. Frekvence CB jsou k dispozici vsem a bez licence.

+3/0
7.1.2015 16:18
Foto

L44u49k56a59s 17Z60m32i56z17i82k 8342193930468

v tom případě doufám že máš licenci na svoji wifi a bluetooth, pokud nějaký používáš.... CB je veřejné volně přístupné pásmo, podmínkou je výkon vysílače max 4W

+1/0
7.1.2015 17:43







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.