Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na dvoutaktním nafťáku pro Renault pracovalo české ČVUT

České vysoké učení technické v Praze má výrazný podíl na vzniku dvoutaktního naftového motoru, jehož prototyp v prosinci představila automobilka Renault. Tato univerzita byla jedním z partnerů evropského projektu Powerful, který probíhal od ledna 2010 do června 2014.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R78o28m36a83n 34H28o92r33n69í75k 2605632954731

A co životnost motoru? U dvoutaktů je nižší vzhledem k tomu, že při konkrétních otáčkách za určitý čas vykonají dvojnásobek kompletních pracovních cyklů. Jen aby se ty motory (i vlivem aplikace zlevňujících nebo životnost zkracujících kurvítek) dožily třeba 200000km bez generálky.

0/0
20.2.2015 15:18

M61a85r69t68i70n 79K71l31u75v20á22n15e70k 9402828303693

Dvojtaktné diesle sa pouzivaly aj počas 2SvV. V bombardéroch.

0/0
8.1.2015 18:16

P90e56t33r 94H80á51j67e89k 4350602371304

nějaký odkaz?

0/0
13.1.2015 21:54

M68a85r87t44i52n 23K72l53u21v38á62n53e56k 9522258713283

UTFG.....

http://en.wikipedia.org/wiki/Heinkel_He_111

http://en.wikipedia.org/wiki/Aircraft_diesel_engine

http://en.wikipedia.org/wiki/Junkers_Jumo_205

0/0
15.1.2015 13:55

A56n61t49o48n15í68n 17S71e77b80e43r11a 7783448290439

No když to budou cpát jen do toho auta za 100 tisíc, tak ok.

+1/0
8.1.2015 14:56

M11i16c34h33a70l 28H27o20r76n57o62f 3927790479386

No takový objev to zase nebude, když dvoutaktní diesel měly traktory Holder.

+1/−1
8.1.2015 12:40

B35o95h70u78m97i87r 80M62a26l80ý 6712736417392

A vyráběly se už před asi 55 lety.

0/0
8.1.2015 14:10

M52i42r92o43s19l55a45v 90D47i56o37p43a39n 2716579168242

A ruské lokomotivy Sergej.;-)

+1/0
8.1.2015 14:29
Foto

M91a39r52t17i14n 17K65o30u55b29e53k 3189527988536

Ještě, že to titiulek takhle pěkně rozvádí, nejdřív jsem se lekl, že to mohlo být třeba Indické České vysoké učení technické.

+3/0
8.1.2015 12:11

B84o79h34u24m68i59r 70M91a91l44ý 6572236507632

Myslím že srovnání s trabantem trochu pokulhává. Trabant byl benzínový dvoutakt a olej se dával do benzínu. Poměr asi 1 : 40 Také to bylo patřičně cítit.

+2/0
8.1.2015 11:55

J58i19ř15í 19N65o79v43o88t31n47y 2358371223629

1:33 ze začátku, po modernizaci 1:50

+1/0
9.1.2015 17:37

T91o81m93á57š 83Z57e58m46a42n 3475648304475

udělejte to jako 4válec o objemu 1,5L a jdu do toho - de-facto by to jelo jako 4taktní osmiválec díky tomu, že každý zdvih je u dvoutaktu pracovní.

+3/0
8.1.2015 11:48

J59i71ř55í 92H24o66r96t 6196481987854

No ono to nejsou tak jednoduché počty, ale teoreticky se to tak počítat dá.

+1/0
8.1.2015 11:55

P29e19t95r 58H86á88j41e46k 4170652101624

trivalec s "posunem" o 120° a mate to jako sestivalec ctyrtakt...

+1/0
13.1.2015 21:54

J63o65s66e15f 98V72o71s71i11c58k95y 4393587906413

Cesi nevi co chteji ! Kdyz dostavame evropske dotace na podporu vyzkumu a vybaveni laboratori, tak vsichni drzkuji ! Pristroje pro nemocnice, to same! . . .  Co se motoru tyce, tak by neradeji ty smradlave 4 valce, ktere zerou 8 L !

0/−6
8.1.2015 11:14

J23a55n 64D26l52o82u17h38ý 7734619980599

Muj 4 valec jezdi na benzin za 5.6l na 100km :-P

0/0
9.1.2015 8:18

J52i16r27k23a 81S58a19s91a 4375560604965

Ty seš ale vtipnej... 8 l spotřeba no to je přece hrozný :D  a ty bys radši 2 taktni diesel jo? tak to příjemnou jízdu :D

0/0
20.2.2015 14:46

M46i75l36a84n 69Š23v65a98g94r57o27v90s51k48ý 9562799555378

To české ČVUT technické? :)

0/0
8.1.2015 10:34

M92i53l10a22n 28Š65v83a45g23r79o49v97s14k65ý 9942669795768

To české ČVUT technické? :)

+1/0
8.1.2015 10:34

P55e32t67r 60M95i98c63h94a87l 2360704421112

Naftový dvoutakt - nové tékáčko. :-)

0/0
8.1.2015 10:02

M63a17r96t33i56n 70H10o34r98ň84á59k 7951521612

já bych chtěl centra měst bez aut, jen zásobování a obyvatelé

+1/−12
8.1.2015 9:33

L94a83d68i79s33l32a68v 42S56o10k57o32l 1760562735792

To je bohužel asi utopie..

+1/0
8.1.2015 9:36

P78a20v61e14l 12K87u69r55a29l 5841314420600

výsledek takového pokusu je absolutně mrtvé město v kterém prakticky všechno v centru zkrachuje a služby přestanou existovat úplně. 

Příkladů najdete po Evropě stovky... přežít to má šanci maximálně nějaké velkoměsto a milionech lidí a to jen za podmínky že to není v celém centru.

+9/0
8.1.2015 10:00

P20a48v66e51l 36K40u85r73a31l 5151244400310

To zásobování lze tedy zakázat rovnou taky - během pár měsíců totiž v tom centru nebude potřeba nic zásobovat.

+9/0
8.1.2015 10:00

J59a95n 74D33l92o53u59h28ý 7164499440489

Vzdycky se takovych blaznu ptam: proc bydlite ve meste, kdyz mate problem s dopravou?! Je logicke ze cim je koncentrace lidi vetsi na mensi prostor, tim hustejsi bude doprava a obzvlaste to plati v oblastech, kde bydleni je drahe ( clovek ktery na to ma, ma vzdy i na to auto)

+3/0
9.1.2015 8:23







Najdete na iDNES.cz