Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na dvoutaktním nafťáku pro Renault pracovalo české ČVUT

České vysoké učení technické v Praze má výrazný podíl na vzniku dvoutaktního naftového motoru, jehož prototyp v prosinci představila automobilka Renault. Tato univerzita byla jedním z partnerů evropského projektu Powerful, který probíhal od ledna 2010 do června 2014.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R28o47m48a17n 57H89o40r43n45í59k 2965792444731

A co životnost motoru? U dvoutaktů je nižší vzhledem k tomu, že při konkrétních otáčkách za určitý čas vykonají dvojnásobek kompletních pracovních cyklů. Jen aby se ty motory (i vlivem aplikace zlevňujících nebo životnost zkracujících kurvítek) dožily třeba 200000km bez generálky.

0/0
20.2.2015 15:18

M52a90r96t41i22n 66K17l89u83v42á61n61e93k 9732898753183

Dvojtaktné diesle sa pouzivaly aj počas 2SvV. V bombardéroch.

0/0
8.1.2015 18:16

P55e80t37r 45H70á65j62e25k 4630882551364

nějaký odkaz?

0/0
13.1.2015 21:54

M53a93r56t52i80n 17K53l88u93v71á53n41e60k 9392578323253

UTFG.....

http://en.wikipedia.org/wiki/Heinkel_He_111

http://en.wikipedia.org/wiki/Aircraft_diesel_engine

http://en.wikipedia.org/wiki/Junkers_Jumo_205

0/0
15.1.2015 13:55

A37n78t48o70n68í31n 71S87e91b24e54r35a 7753598500539

No když to budou cpát jen do toho auta za 100 tisíc, tak ok.

+1/0
8.1.2015 14:56

M11i38c15h17a67l 46H31o18r67n63o66f 3867650919386

No takový objev to zase nebude, když dvoutaktní diesel měly traktory Holder.

+1/−1
8.1.2015 12:40

B14o33h66u40m72i27r 57M14a33l87ý 6302196297602

A vyráběly se už před asi 55 lety.

0/0
8.1.2015 14:10

M74i49r45o76s81l19a84v 56D93i19o30p21a11n 2486599638172

A ruské lokomotivy Sergej.;-)

+1/0
8.1.2015 14:29
Foto

M30a15r58t62i95n 70K36o83u23b37e20k 3579137448586

Ještě, že to titiulek takhle pěkně rozvádí, nejdřív jsem se lekl, že to mohlo být třeba Indické České vysoké učení technické.

+3/0
8.1.2015 12:11

B11o98h47u13m90i46r 29M24a56l94ý 6472206457632

Myslím že srovnání s trabantem trochu pokulhává. Trabant byl benzínový dvoutakt a olej se dával do benzínu. Poměr asi 1 : 40 Také to bylo patřičně cítit.

+2/0
8.1.2015 11:55

J96i46ř12í 83N37o65v11o97t55n25y 2858491163559

1:33 ze začátku, po modernizaci 1:50

+1/0
9.1.2015 17:37

T35o71m28á83š 60Z26e75m52a47n 3595258144385

udělejte to jako 4válec o objemu 1,5L a jdu do toho - de-facto by to jelo jako 4taktní osmiválec díky tomu, že každý zdvih je u dvoutaktu pracovní.

+3/0
8.1.2015 11:48

J67i39ř47í 49H75o87r72t 6766731227214

No ono to nejsou tak jednoduché počty, ale teoreticky se to tak počítat dá.

+1/0
8.1.2015 11:55

P10e59t30r 44H96á48j57e75k 4590782181114

trivalec s "posunem" o 120° a mate to jako sestivalec ctyrtakt...

+1/0
13.1.2015 21:54

J68o75s90e61f 12V79o69s59i46c76k50y 4963687866853

Cesi nevi co chteji ! Kdyz dostavame evropske dotace na podporu vyzkumu a vybaveni laboratori, tak vsichni drzkuji ! Pristroje pro nemocnice, to same! . . .  Co se motoru tyce, tak by neradeji ty smradlave 4 valce, ktere zerou 8 L !

0/−6
8.1.2015 11:14

J48a98n 40D66l62o93u54h70ý 7494259260319

Muj 4 valec jezdi na benzin za 5.6l na 100km :-P

0/0
9.1.2015 8:18

J12i62r75k56a 62S17a59s39a 4485160224805

Ty seš ale vtipnej... 8 l spotřeba no to je přece hrozný :D  a ty bys radši 2 taktni diesel jo? tak to příjemnou jízdu :D

0/0
20.2.2015 14:46

M25i71l42a51n 50Š23v52a93g98r78o69v88s21k79ý 9772439165818

To české ČVUT technické? :)

0/0
8.1.2015 10:34

M46i89l61a63n 53Š37v43a24g73r50o16v78s36k19ý 9602339535808

To české ČVUT technické? :)

+1/0
8.1.2015 10:34

P77e81t38r 97M74i12c77h17a62l 2950854721952

Naftový dvoutakt - nové tékáčko. :-)

0/0
8.1.2015 10:02

M79a60r14t10i40n 44H34o19r77ň97á22k 7781381302

já bych chtěl centra měst bez aut, jen zásobování a obyvatelé

+1/−12
8.1.2015 9:33

L58a72d89i62s12l28a53v 89S34o13k63o61l 1630882505582

To je bohužel asi utopie..

+1/0
8.1.2015 9:36

P35a61v76e64l 42K82u55r57a56l 5321234460520

výsledek takového pokusu je absolutně mrtvé město v kterém prakticky všechno v centru zkrachuje a služby přestanou existovat úplně. 

Příkladů najdete po Evropě stovky... přežít to má šanci maximálně nějaké velkoměsto a milionech lidí a to jen za podmínky že to není v celém centru.

+9/0
8.1.2015 10:00

P72a60v98e61l 33K49u86r13a33l 5941204930600

To zásobování lze tedy zakázat rovnou taky - během pár měsíců totiž v tom centru nebude potřeba nic zásobovat.

+9/0
8.1.2015 10:00

J16a24n 74D37l79o72u54h88ý 7574639520759

Vzdycky se takovych blaznu ptam: proc bydlite ve meste, kdyz mate problem s dopravou?! Je logicke ze cim je koncentrace lidi vetsi na mensi prostor, tim hustejsi bude doprava a obzvlaste to plati v oblastech, kde bydleni je drahe ( clovek ktery na to ma, ma vzdy i na to auto)

+3/0
9.1.2015 8:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.