Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Mercedes ukazuje budoucnost aut: bez řidiče a tankovat budou vodík

Německý koncern Daimler představil prototyp luxusního futuristického vozu. K jízdě nepotřebuje řidiče, takže se sedadla v interiéru dají otáčet tak, aby čtveřice pasažérů mohla sedět proti sobě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M17a16r41t87i16n 41H86a90v40l14í26k 4130765617643

Auto na vodík není problém. Problém je spíš, kde brát taková kvanta vodíku.

0/0
14.1.2015 11:59

M22a54r26t21i38n 39H92o38c27e93k 5259175154207

kolik bude stát plná nádrž ( 3l ) 8-o budou vůbec pumpy na vodík 8-o spíš bych si tipnul, že si někde koupíte tu plnou nádrž 3l a prohodíte si to jako sifonovou bombičku ;-D

0/0
14.1.2015 1:17

M85a47r12e70k 62S79ý74k44o72r70a 9213350836246

Hlavně je srandovní jak se tam všichni uvnitř spolu baví otočeni k sobě, žádné pásy, žádné airbagy. To je fakt jen futurologie.

+1/0
14.1.2015 0:49

A43n12t60o41n68í47n 77S98á10d21l10í77k 7248769233923

Je to spíše sci-fi. Nepočítají totiž,že stále budou jezdit auty s "řidičem"!

Pak bude to bez řidiče velmi zranitelné!

Osobně se divím,že se daleko více nepracuje na autech "elektromobil",

nebo asopoň hybrid. Ale za dostupnou cenu! A budování energetických

rozvodných sítí,které by zátěž vydržely! A zdokonalení batrií!

0/0
14.1.2015 22:36

R90a34d81e79k 53H65o23d42a24ň 9816897771813

Na zdokonalování akumulátorů se pracuje prakticky od doby, co byl první elektromobil představen - tzn. zhruba 180 let. Posledních cca 60 let jsou na to všemožné granty, a dělají na tom desítky týmů po světě. Jen to jaksi nenese moc výsledky, všechna zlepšení jsou v zásadě o malá procenta a často buď příliš drahá kvůli požadavkům na čistotu nebo na materiál. Třeba Toyota na zlepšování aku vypisuje celosvětově granty minimálně 20 let.

0/0
16.1.2015 8:23

F54r10a12n55t77i94š24e42k 82S48c67h42l85i47c90h70t83s 9655962301785

Jak se budou řešit havárie s autem bez řidiče?

0/0
14.1.2015 0:06

J79i86ř53í 14S70c77h88w28a27c86h 8578104278546

no to se musí teprve vymyslet....

0/0
14.1.2015 0:48

E21d96a 32D45r81á98b60e17k 7859242473667

prostě počkáte až se auta nějak dohodnou a někoho pro vás případně pošlou

0/0
19.1.2015 15:06

A28l32e70š 39Z25e91l56i12n74k22a 1584512176

A jak ten vodík budou skladovat aby neunikal?

0/0
13.1.2015 22:01

D27a35v23i65d 60B19o41u68c91h79a73l 8619290259

Je v tom přihrádka s dostatečnou zásobou indulony?

0/0
13.1.2015 21:56

P31a27v71e11l 39Č65e13r59m66á57k 8874707655526

Z pohledu chemie a chemika:

- auto na vodík je ekologické

- v případě havárky na silnici shoří vše co je uvnitř:-P. Nevypustí xy l nafty do okolní půdy.

- vodík je lehko sehnatelný a zpracovatelný. Závisí však na domluvě států EU, USA, Asie.........

To co píši je veřejným tajemstvím z 90.let 20stol.R^!!

Tak co politici kurníík dělají???8-oEU[>-];-€

+2/−2
13.1.2015 21:34

D24a79v97i48d 80B38o64u72c46h51a34l 8149150979

To, co píšete je nesmysl, protože kdyby to bylo reálné, už by to někdo vyráběl a vydělal by neskutečné peníze. I kdyby to měli být Číňani.

Je to nebezpečné, technologicky velmi složité a ty havárie bych nechtěl vidět.

+1/0
13.1.2015 21:56

P35a52v95e77l 94Č75e35r83m12á21k 8284847135676

Pane Bouchale,

nikdo nechce viděl havárie. Ale přece vodík je bezpečný.R^

0/0
13.1.2015 22:20

R68a65d76e88k 53H88o53d21a80ň 9356807901603

Tvrzení že je auto na vodík "ekologické" je směšné. Ano, z toho auta jde jen vodní pára, ale jen proto, protože spalování proběhlo už předtím. Navíc průmyslově se vodík vyrábí spalováním zemního plynu, takže to rozhodně neřeší ani potenciální problém s fosilními palivy, ani tu ekologii.

+1/0
13.1.2015 23:22

O57n80d30ř75e35j 59Č15a33p24k60a 6201751883264

Zatím je nejlevnější cesta získávat ho ze zemního plynu. Pokud zelená lobby definitivně nezabije jadernou energetiku a jednoho dne dojde na reaktory IV. generace, začne být zajímavá i elektrolýza (při teplotách kolem 700-800 stupňů je účinnost podstatně vyšší). A v takovém případě to ekologické opravdu bude, nepůjde jen o přesun emisí z města ven.

0/0
14.1.2015 0:52

V39l76a86d29i94m34í96r 14Š79n73e44k 9594268536231

Auto bez řidiče by mělo být také vybaveno záchranou brzdou a možností se katapultovat....;-)

+1/0
13.1.2015 21:28

P70a70v96e14l 24M77o13r81a44v92e34c 1964435544157

Tak auto bez řidiče existuje i dnes, stačí když za volantnem sedí žena 😁😁😁😁

+1/−2
13.1.2015 21:03

M66a23r63t71i23n 44F93r15i84č 4652631528

Správně, je to auto bez řidiče.

Ale je to auto s řidičkou. ;-)

+1/0
13.1.2015 22:58

P10a55v41e74l 43V61o19h52n88í22k 4717745483366

už vidím, jak mu do těch dveří s displeji najede někdo s traktorem, to bude švanda :-P

0/−2
13.1.2015 20:30

M94a51r36e69k 37S62ý59k74o16r30a 9943530396786

Tohle nadšení brzy opadne po prvním velkém průšvihu. Takovém, jako měla před pár lety Toyota, kdy auto stále zrychlovalo a protože bylo startování na tlačítko, nešlo ani vypnout zapalování. Člověk mohl dupat na brzdu jak chtěl, ale motor byl silnější, auto furt zrychlovalo. Byl to automat a nešlo ani vyřadit rychlost. Člověk mohl jen točit volantem u stále víc zrychlujícího auta a čekat na náraz. Hned přibylo pár mrtvých. Úplná vzpoura robotů.

+2/−7
13.1.2015 20:17

F76r65a21n47t60i34š12e35k 12M27o89r45a34v11e25c 8537514882

A od té doby přibylo mnoho aut s bezklíčovým zapalováním a automatem. ;-)

0/0
13.1.2015 21:58

R33a86d48e51k 78H24o38d11a92ň 9356497201783

Tvrzení že "motor je silnější než brzda a proto nejde zpomalit" je absolutní nesmysl. Zkuste si někdy v autě sešlápnout současně plyn a brzdu, a uvidíte že je naprosto evidentní, že motor nemá nejmenší šanci brzdu přervat.

0/0
13.1.2015 23:19

M89a32r40t75i33n 11S33e24d23o34n68a 2485186786909

U automatu to tak vzdy neplati.

0/0
13.1.2015 23:38

P57e59t61r 78B16á29č51a 8395346855955

Ja tuhle budoucnost ale nechci !!

+5/−3
13.1.2015 15:10

P18a58v41l75a 85H90r48a10d23i92l35o90v52a 3277741191624

Kdyby to melo dramaticky snizit pocet dopravnich nehod, tak ja chci.

+6/−1
13.1.2015 15:47

D78a12v69i44d 46B71o44u74c86h41a72l 8699790109

To už by těch nehod musel být záporný počet...

Řešte úmrtí následkem chlastu a přežírání. Tam je mnohem více prostoru k vylepšování, Matko Terezo. Rozhodně ne tím, že budete chtít do provozu zavést hrůzu, která při každé poruše zabije ještě mnohem více lidí.

0/0
13.1.2015 21:58

O51n46d14ř24e64j 81Č57a82p56k69a 6781771443324

Automat, který půjde kdykoliv vypnout, bych bral všema deseti. Řízení je zábava někde na okresce, případně na volné dálnici, když tam není úsekové měření - ale zácpu ve městě nebo kolonu před uzavírkou, to ať si klidně vyžere počítač a já si alespoň zatím něco přečtu nebo pustím film :-)

+2/0
14.1.2015 0:56

P68e19t61r 40V19í88t 5595315269612

Vidím to jako logický předstupeň auta i bez pasažérů.

+5/−1
13.1.2015 14:19
Foto

P71a86v95e11l 97P59o74d39e42š92v83a 5539477129

Po tom, co jsem viděl film "Já, robot" tak chci své auto vždy řídit sám.

+3/−2
13.1.2015 14:04

P20e37t14r 95S54t98a65r67o37s22t16a 6766788410608

Doufám, že to budoucnost nebude a auto si budu řídit sám.

+7/−4
13.1.2015 9:39

P89a50v29l30a 52H52r77a85d56i84l96o93v49a 3447511481244

To si rikam taky. Ale myslim, ze to neni daleko a fakt se budou v ulicich prohanet auta bez soferu. Muz dela ve vyvoji pro automobilky a obcas nestacim zirat, co vsechno za futuristicke vize je uz vlastne realizovano, sice zatim jen laboratorne, ale jde to strasne rychle dopredu.

+1/0
13.1.2015 12:56

J70a59n 30F81r84o63l75í26k 6946130585834

Zatím bych se spokojil, kdyby tady futuristicky postavili nějaké silnice bez dír a vlnovek  a opravili ty co nám tady postavili za Marie Terezie pro dostavníky.

+9/−1
13.1.2015 14:36

M93i30c79h43a78l 52K52r63e32j94č58í 1426500571203

A proč byste to dělal? Myslím si, že jednoho dne budou manuálně řízená auta zcela zakázána, protože počitač bude zkrátka řídit spolehlivěji a bezpečněji.

+7/0
13.1.2015 13:14

J57a15r25o33s84l72a90v 16F29r21a77n15t85i52š13e56k 49B28r12ü61m63m26e60r 1701906983830

Jde o kontrolu. Pravděpodobnější bude hybridní systém řízení, jako v Demolition Mann.

0/0
13.1.2015 13:37

M90i75c10h86a41l 36K52r28e21j79č79í 1736200121243

Možná ano, v případě nouze/nebezpečí. Počítač pak v případě přepnutí na manuál možná pošle zprávu policii a vy pak budete muset vysvětlovat, proč jste přepnul (popř. vás kontaktují v reálném čase a napojí se na vaši palubní kameru). :-)

+2/0
13.1.2015 13:41

H60u31b11e47r65t 21Ž29í47t19k24o 4489948563415

Pěkné.

Hrklo ve mně, že by snad měla budoucnost aut opravdu vypadat tak, jak si ji představuje Google.

+3/0
13.1.2015 9:20

M54a54r41t85i87n 98V39o28k33o45u77n 9428343913766

Vodikova auta jsou vlhkym snem ropne lobby uz dlouho, protoze vodik se vyrabi zejmena z rooy, elektrolyza je velmi neefektivni. Proto vodikova auta prosazovala bushova administrativa na ukor elektromobilu GM EV-1, více v dokumentu who killed the electric car. Budoucnost je samozřejmě v elektromobilech, jak ukazuje tesla

0/−11
13.1.2015 8:27

M69a54r90i59o 48T64r38n69k53a 6420723718380

lobby funguje aj tu. pozri ako ta dominuskovali;-D

+6/0
13.1.2015 20:37

Z90d72e91n40e95k 86B66e35d47n86a31r 7127846417979

Zajímavé. Jak je řešena bezpečnost posádky u točících se sedadel?

0/0
13.1.2015 7:39

J64o68s32e86f 37V70a49l69a 9560453173753

plne otocna sedadla jsou dneska priplatkovou vybavou u luxusnejsich vanu ( napr. MB Viano) nebo u camperu. Teoreticky je sedadlo umistene zady ke smeru jizdy pro cestujiciho mnohem bezpecnejsi nez pri bezne montazi

+7/0
13.1.2015 8:23

J25a83n 86J52a24n37e11č37e59k 9520473460466

...prakticky je to však nebezpečné pro ostatní spolucestující, neboť hrozí poblití ;-D

+1/−1
13.1.2015 10:03

J34o50s31e66f 68V56a63l33a 9390153833203

je zajimave, ze vsechny futuristicke projekty vypadaji uz tak od r 1970 skoro stejne. Jen tenkrat se uvazovalo, ze budou jeste letat. A na vodik jako zdroj energie lze v dobe odstavovani jadernych elektraren zcela zapomenout-totiz vodik neumi rust na poli.......

+9/0
13.1.2015 6:51

D85a44l66i51b13o45r 93P88r20o50c50h59á44z17k74a 5821148476212

Na druhé straně, pro získávání vodíku by se daly konečně rozumně využít ty větrníky a soláry, které dělají v rozvodné soustavě jenom bordel.

+4/−1
13.1.2015 7:26

J31o85s49e12f 29V27a12l86a 9880523523853

nejak....nedaji. Zatim se testuje pouze verze s vyrobou metanu ( tzv EE plyn), nejak ale zatim nefunguje. Pokud by to proslo, bude zpatky klasicky spalovaci motor, jeno s tim rozdilem, ze na plyn, cili neco podobneho CNG

+1/0
13.1.2015 7:39
Foto

P78a12v42e37l 92P43o84d56e17š52v56a 5359837989

Ekonomičtější využití vodíku je v palivových článcích.

0/0
13.1.2015 14:03

J70o32s61e80f 80V28a91l93a 9620333463413

pokud neni to zakladni = vodik, je pak uplne jedno, kde je jeho spalovani ekonomictejsi.......

+1/0
13.1.2015 16:54
Foto

P46a34v10e57l 15P46o67d64e71š56v11a 5789817499

Základní co? Vodík jak asi většina lidí ví se netěží, ale vyrábí z vody. Tedy slouží jako transfer energie. Zatím nejekonomičtější výroba je z jádra, pokud se nejedná o Norsko, kde mají vhodné podmínky pro vodní el. Počítám, že s nástupem reaktorů IV. generace bude využívání vodíku zajímavé.

+1/0
13.1.2015 19:30

J28o89s13e78f 39V23a28l30a 9550793343173

no a protoze z hlediska hromadne prepravy nejsou na svete nikde ani kapacity na elektrolyzu a v nejblizsich 30 letech nebudou ani prebytky elektricke energie a vyroba vodiku z fosilnich paliv je naprosty ekologicky nesmysl, tak schazi to zakladni = vodik

0/0
14.1.2015 8:07

P71a33t92r84i49k 18Z90i60m95a 2607557592467

A proto budou smart grids, aby nedělaly. Žádný problém.

0/0
13.1.2015 20:57

L20i67b29o37r 23U30r82b98a40n 1984119892831

To je mazec !! Ale věřím,že takové auta jezdící na vodík tu budou docela brzo. Přece jenom už byly dávno vyrobeny tuším Fordem...ale na přání šejků a ropných magnátů zničeny.A to bylo tuším už před 30-ti lety!!

+1/−6
13.1.2015 6:28







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.