Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zvolte Volt II a bude lépe. Americký hybrid přichází v nové verzi

Relativně neobvyklý hybrid Chevrolet Volt přichází v druhé generaci. Automobilka ho představila na autosalonu v Detroitu. Novinka je uhlazenější, větší a má vylepšený pohonný systém. Navíc docela výrazně zhubla. Ale do Evropy se už druhá generace asi nedostane.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

G60e35o52r52g 29K10o77m24b32e11r48e50c 9644641916961

tak to bych spis sahl po Toyota Mirai. Palivove clanky (pohon ciste na elektriku), zadnej dodatecnej spalovaci motor, dojezd 500km, 155 k, 335Nm. V tohle vidim budoucnost. Az se jednou doladi studena fuze tak bude elektriny dostatek i pro elektrolyzu a tim dostatek levneho vodiku.

0/0
26.1.2015 15:22

V92l79a41s31t18i36m23i90l 12T45e84n98c84e34r 4330470687230

Nechci takové auto. "Mámo, kolikrát budeme dobíjet, než dojedeme do Popradu?"

0/0
26.1.2015 10:22

M19a69r50t11i46n 58K33a21r63á97s68e12k 9318493808648

staci jendou natankovat...

0/0
26.1.2015 11:47

S32v73a85t14o52p34l22u61k 50S82i24l77n39ý 4962766119818

Pro moje potřeby by to bylo vlastně naprosto ideální auto. Asi si ho nechám dovézt :-)

+1/0
24.1.2015 22:30

P50a54v31e56l 90S42o81b96o96t72k24a 5310984

To je přesně to co bys měl udělat - a pak poznáš, jak moc to byly vyhozené peníze. ;-D

+2/−1
24.1.2015 23:13

S24v44a28t29o12p59l60u63k 70S84i57l88n60ý 4622446559818

Proč by to měly být vyhozené peníze? To mi tedy pověz ;-)

+1/0
24.1.2015 23:24

P65a30v67e30l 79S94o58b18o41t40k14a 5170544

Kup si ho... dole to počítám, v autech se všichni honí za výkonem a tady se bavíme o polovině výkonu staré Škoda 1000 MB... 

Je to všechno o reklamě, stejně tak si lidi koupí vysavač za 100 000 Kč nebo hrnce za 30 000 Kč, ale je to jen o té lidské naivitě.

+2/−1
24.1.2015 23:49

S61v96a40t50o68p79l59u19k 94S27i50l27n79ý 4692736669398

Jaká polovina výkonu? Já tam čtu 75 kW spalovák, 111 kW elektromotor (nebo nějaká podobná čísla).

Ano, je to pořád drahé auto a z čistě finančního hlediska se určitě nevyplatí, ale ne vždy finanční hledisko musí být to nejdůležitější ;-)

+1/0
25.1.2015 1:28

P78a47v51e25l 16S92o63b78o43t49k68a 5210704

Tak tedy ještě jednou:

"18.4 kWh v baterii znamená, že pokud budete spotřebovávat u auta těžkého 1,6 tuny celkem na vše jen 18,4 kW (na pohon, světla, klimatizace/topení), pak můžete jet (pokud nepočítáme účinnost) maximálně jednu hodinu."

0/−1
25.1.2015 12:03

J28a55r56o26s32l59a58v 19S93k64r94i71v69a13n27e12k 6105340

Ano, ostatne v clanku pisou dojezd 80 km pouze na elektrinu, takze to te hodine odpovida. A ted otazka - kolik casu stravi prumerny clovek behem prumerneho pracovniho dne rizenim auta?

+1/0
25.1.2015 14:55

P83a50v11e61l 66S64o38b54o14t75k71a 5350394

Kolik času stráví denně průměrný zaměstnanec dojížděním do práce v automobilu za 800 000 Kč?

To je velice snadná otázka - 0 minut!!

0/−1
25.1.2015 15:14

S90v96a34t97o93p70l62u47k 24S18i29l84n81ý 4562526469898

Tak třeba já mám zrovna auto za 850 tisíc a přesto bych se považoval v podstatě za průměrného zaměstnance ;)

+1/0
25.1.2015 16:21

P46a75v43e25l 83S69o68b66o88t90k86a 5760554

Ale koupila vám ho firma... ale to je jedno - kolikpak takových lidí je??

Ale jak píšu na začátku - jděte do toho, není nad vlastní zkušenost (když už nejste technik a ani ve škole jste nedával ve fyzice pozor ;-D )

0/−1
25.1.2015 17:10

S81v47a68t34o14p74l45u14k 32S41i46l86n69ý 4412806759838

Kdyby to auto bylo firemní, tak bych asi o něm nepsal jako o mém, že ;)

Ale třeba vás uklidní, že už jsem ho kupoval jako ojetinu za méně než poloviční cenu. Nicméně jako nové stálo 850 tisíc (VW Passat). Však já bych si tenhle Chevrolet taky nekupoval jako úplně nový, ale počkal bych pár let, až bude k mání jako ojetina ;)

A ty vaše rejpance o tom, že jsem nedával ve škole pozor beru jen jako takovou snahu mít prostě za každou cenu navrch, i když nemáte argument ;)

+1/0
25.1.2015 17:19

P18a85v18e23l 39S94o91b24o16t36k64a 5400154

Houbeles, argumenty jsem tu uvedl, ale vy si melete svou navzdory všem fyzikálním zákonům.

0/−1
25.1.2015 17:20

S78v75a69t67o36p80l26u57k 51S77i10l84n23ý 4432956379248

Žádný opravdu relevantní argument jsem nečetl, jen že se to nevyplatí". Jistě, když to srovnáváte třeba s Dacii, tak se to určitě nevyplatí, ale srovnávat cenově má smysl jen s autem stejné velikosti a výbavy včetně síly a výkonu motoru ;)

A to nemluvě o tom  že tu jsou i další nefinanční faktory, jako třeba nezatěžovat ovzduší ve městě, kam dojíždím a pod.

0/0
25.1.2015 17:27

P37a86v89e14l 81S10o68b41o51t52k76a 5200964

Tak jo - jděte do toho ;-D

0/0
25.1.2015 17:44

J47a79r72o27s62l69a27v 11S15k10r59i36v66a17n17e38k 6265610

jeste jde i o cenu paliva. Za deset let pri dennim najezdu 80 kilometru da clovek za benzin nejakych 370 000Kc (pocitam spotrebu 5l, cena 35Kc, 22 pracovnich dnu), zatimco za elektriku pri 18,4 kWh denne je to 194 000Kc (pri cene 4Kc/kWh).

0/0
25.1.2015 17:59

M94a85r90e97k 76H50r10u95b74y 6107362841388

Az bude k mani jako ojetina, tak kvuli cene za vymenu opotrebovanych baterii bude nejspis neprodejny :-P

0/0
27.1.2015 15:14

A49n46t53o40n29í22n 94S80e35b20e22r32a 7863408760259

Za auto to jsou vždy vyhozené peníze. No investice to rozhodně není.

Pokud člověk nekoupí veterána.

0/0
25.1.2015 15:02

V92l60a13d35i90m80i33r 16B48l12á32h27a 3650937267741

Co je na něm ideálního ? Kdejaké auto žere méně nafty a je levnější. A na čistě elektrický pohon jsou zase lepší.

0/0
24.1.2015 23:27

S30v70a20t88o22p76l87u26k 30S79i68l75n77ý 4752896199338

Ideální je právě v tom, že čistě na elektřinu ujede dostatečnou vzdálenost,  aby to stačilo na denní dojíždění do práce a přitom spotřeba je dost nízká na to, aby to bylo výhodné i na občasné delší cesty. 

Žádný jiný takový hybrid neexistuje. Snad kromě BMW i3 REx. Ale tohle auto je mnohem větší.

+3/0
24.1.2015 23:31

P80a81v49e32l 59S47o67b23o47t90k26a 5880774

Jak často dojíždíte do práce, že se vám zaplatí rozdíl v ceně?

0/−1
25.1.2015 12:04

S25v40a93t47o12p26l29u86k 13S25i72l86n14ý 4202226579378

Každý den tam i zpět 76 km. Ale rozdíl v ceně to určitě nezaplatí.

+1/0
25.1.2015 16:22

S72v22a23t92o84p22l76u51k 69S32i52l75n73ý 4852706369528

Ještě pro úplnost - ani dnes rozhodně nejezdím nejlevnějším autem na trhu, takže nějaké rozdíly v ceně jsou pro mě irelevantní ;-)

0/0
25.1.2015 16:23

S63v37a81t40o72p73l88u45k 76S66i75l45n55ý 4372556649208

Elektromotoru pro dobíjení se obvykle říká generátor ;)

+3/0
24.1.2015 22:26

P28e14t75r 83Z40a28s26k95o41č92i76l 2205392398129

To je recenze na hlavu. Samozřejmě klíčová feature je těch "80 kilometrů jízdy čistě na elektrický pohon". Když to recenzent pojme jako auto na benzín se spotřebou 5,7 litrů, tak to tu recenzi nemusel psát, to pak nedává smysl. Ale tak recenze na elektomobily na automobilovejch sites nikdy nefungovaly, ty se daj číst na IT sites, kde ale zase o hybridech na půl cesty nikdo psát nebude.

0/0
24.1.2015 21:56

V59l60a55d83i75m95í98r 48F33i57b17i54g10e15r 5244941951214

Se spotřebou 5,7l to je zbytečné auto. S podobnou se dá jezdit i na fosilní paliva s podobně velkým autem. Navíc 3 druhy pohodnu to je 3x větší pravděpodobnost že se něco porouchá. Systém navigace, která bude odkazovat na nejbližší dobíjecí stanice je fajn.

+1/−1
24.1.2015 21:47

J62a67r66o60s67l33a18v 64S43k41r79i21v34a47n37e73k 6845930

jenze 90% lidi najezdi 90% svych dennich cest (domov - prace - obchod) do 80 km. Takze z tech 90% budou jezdit pouze na elektriku, na benzin pak jen nekam na chatu, dovolenou etc.

+2/0
24.1.2015 22:39

J80i70ř87í 23K28o64u51t36n32ý 7729269895266

To je prostě holý nesmysl . Tak komplikované a při tom žádný zázrak, co se ekonomiky týče. 8-o

+3/−2
24.1.2015 15:07

P96a79v98e75l 71S45o98b91o32t74k21a 5620674

Jenže automobilky nemají co prodávat.. .tak vyrábí auta s omezenou životností na 6 let (moc dobře se to dá načasovat hlavně u plastů) a elektromobily a hybridy... ale je to jen past na hejly, pokud nebudeme počítat dotace a spotřební daně vychází benzín a nafta levněji než LPG, CNG a dokonce i než elektřina.

0/−3
24.1.2015 21:44

S68v21a32t69o27p35l30u30k 24S35i32l49n48ý 4112186419108

Jenže spotřební daň nepočítat nemůžeš. Takže CNG i LPG vyjde určitě líp než nafta nebo benzín ;)

+2/−1
24.1.2015 22:16

P44a47v53e24l 81S40o34b71o65t38k85a 5110584

Jenže to právě musíš.

Stejně jako když dealeři rozdávají drogy před šklolou, dnes si stát a lobby a plynaři a elektrikáři vyrábějí spotřebitele.

Ale jakmile to pro stát bude zajímavé a zákazníci přesvědčení atd, bude spotřební daň a LPG, CNG i elektromobilech - a není problém danit kwh stejně jako se dnes plombovaným elektroměrem měří spotřeba.

Tím neříkám že dnes LPG není výhoda pokud hodně jezdíš, ale všeho do času.

0/−1
24.1.2015 23:12

S94v76a60t59o95p40l13u62k 55S90i69l95n82ý 4542766369328

Nechápu, co jako musím? 

Prostě dnes LPG a CNG je buď bez spotřební daně nebo jen s minimální, takže jsou výhodnější. Až se daň zvýší tak, že budou stejně drahé jako benzín, tak výhodně prostě přestanou být a nebude žádný důvod si kupovat auta na tenhle pohon. 

A mimochodem na elektřinu do aut se nikdy spotřební daň neuvalí, protože to prostě je neproveditelné. I kdyby stát nařizoval speciální elektroměry do garáží, tak si vždycky můžu natáhnout šlahoun třeba z obýváku.  Jedině, že by se uvalila daň všeobecně na elektřinu a to je taky neprůchodné už jen kvůli důchodcům a pod. Takže případné výpadky příjmů spíš nahradí nějaké úplně jiná daň nebo se zvýší DPH.

+1/0
24.1.2015 23:23

P43a89v60e31l 40S73o19b53o85t80k96a 5960614

To se právě pleteš, stejně jako je elektronické mýtné nebo máš elektroměr s plombou v baráku tak budeš mít to samý v autě.

0/−1
24.1.2015 23:50

S96v44a28t65o40p54l87u87k 15S77i38l46n88ý 4562826279978

Nepletu, tohle řešení je nesmysl. Co když mám vlastní solární elektrárnu nebo třeba větrnou turbínu a z ní dobíjím? Nemůže stát zdanit spotřební daní něco, co vůbec neprošlo tržní směnou.

+1/0
25.1.2015 1:15

P85a57v45e42l 94S94o50b36o64t13k51a 5160194

I ty naivo. Měřák budeš mít povinně namontovaný v autě - stejně jako krabičku na mýto nebo registrační pokladnu atd.

0/−1
25.1.2015 12:02

J58a15n 65S93t93a34r77ý 8277240312475

Muže to byt i jednodušší. Statní kasy mohou začít žít z jiných daní, např. se muže zavést nějaký druh silniční daně nebo mýtného nebo nám stoupne DPH na 40% a stát pojede dál.

0/0
25.1.2015 13:15

S43v38a22t32o83p50l26u35k 35S87i93l49n61ý 4282116499768

Viděl bych to spíš na tu silniční daň, aby se výpadek ze spotřební daň z PHM zaplatil opět jen od těch, kdo jezdí autem.

+1/0
25.1.2015 16:26

S38v75a51t46o81p95l28u32k 80S94i62l58n49ý 4802716359968

Ne, nedostanu a jsem si tím stoprocentně jist, ty cyniku ;)

+1/0
25.1.2015 16:24

J97a65n 81S28t52a23r85ý 8267800312645

Ouu, tomu říkám design! Fantastický exteriér i interiér R^R^ Z vnějšku mi hodně připomíná novou Elantru

+1/0
24.1.2015 15:04

P65a13v74e91l 84S10o88b47o79t11k61a 5420924

18.4 kWh v baterii znamená, že pokud budete spotřebovávat u auta těžkého 1,6 tuny celkem na vše jen 18,4 kW (na pohon, světla, klimatizace/topení), pak můžete jet (pokud nepočítáme účinnost) maximálně jednu hodinu.

0/−2
24.1.2015 13:20

J98a12n 55S63t76a84r16ý 8327230632305

Blbost. Všechny světla v autě, pokud budou alespoň částečně v LED vám seberou max. 0,1-0,2 kW. Klimatizací o příkonu 1kW uchladíte v pohodě velkou místnost, 1kW topením rovněž. Takže kolik bude potřeba příkonu topení/chlazení na 1-2 m3 vzduchu v  interiéru auta? A příkon motoru auta při jízdě určitě nebude vyšší než jednotky kilowatů.

0/−2
24.1.2015 15:17

J45a66n 57S84t61a64r30ý 8107730632665

Což nic nemění na tom, že hybridy jsou slepá větev.

+3/−1
24.1.2015 15:20

P77a29v70e72l 49S90o33b55o95t45k33a 5870294

Příkon auta o hmotnosti 1600 Kg, s 200kg osádky k tomu, nebude vyšší než jednotky kilowatů?? To si děláte legraci??

Schválně takové auto zkuse táhnout Jawa 21, která má, pro srovnání, VÝKON motoru 2,2 kW.

Nebo srovnejte se Škodou MB 1000, která měla výkon motoru přes 30kW ;-D

To bylo žihadlo, co?? A to vážila jen necelých 800kG, tj. polovinu...

Jednotky kilowatů ;-D;-D

0/−3
24.1.2015 17:50

J49i66ř32í 49S94c24h41w51a48c54h 8568284528136

existují dva rozdílné režimy (jízda po rovině):

1. akcelerace - čím větší tím větší potřeba výkonu a tedy i spotřeba energie, vyšší hmotnost také potřebuje vyšší výkon.

2. jízda stálou rychlostí - hmotnost prakticky nemá vliv na spotřebu, hlavní vliv na spotřebu má aerodynamický odpor, který roste s mocninou rychlosti, tedy čím větší rychlost a tím větší spotřeba. 

Z maximální rychlosti auta (pokud tedy nemá omezovač) se dá orientačně zjistit, jaký výkon spotřebuje při maximální rychlosti. Např. Š100 31kW, maximum 125km/hod. 

Orientačně: poloviční rychlosti 62km/hod odpovídá čtvrtinový výkon  7,8 kW. 

Takže ano například při jízdě po rovině řekněme do nějakých 70km hod může být spotřeba opravdu jen jednotky kW (hodně záleží na velikosti čelní plochy a součiniteli odporu). Při akceleraci, jízdě do kopce a vysokých rychlostech ale spotřeba může vzrůst na násobky těchto hodnot.

+4/0
24.1.2015 18:40

P85a24v79e60l 67S39o42b34o35t92k13a 5450254

Zkuste si to nějdříve nastudovat, pěkné obrázky a grafy jsou například zde:

is.mendelu.cz/zp/portal_zp.pl?prehled=vyhledavani;podrobnosti=26747;download_prace=1

hmotnost má samozřejmě vliv, viz valivé odpory, a velikost vozidla také, viz čelní plocha pro odpor vzduchu, a výkon potřebný při jízdě ustálenou rychlostí určitě nemáte v jednotkách kilowat - tedy pokud nejedete krokem. Viz reálné měření a graf v závěru.

0/−2
24.1.2015 21:41

J98i67ř67í 83S21c77h38w45a93c42h 8808154598316

Díky za odkaz, je to zajímavé. Ale výsledky v té zprávě nejsou příliš jiné než k jakým jsem dospěl já.

Chyby jsem se dopustil v tom, že jsem velikost vzdušného odporu počítal jako závislost na druhé mocnině rychlosti, ve zprávě čtu, že je to dokonce třetí mocnina.

Uvedl jsem, že můj výpočet je orientační, takže valivý odpor a vliv hmotnosti jsem zanedbal, jelikož valivý odpor roste jen lineárně a se zvyšujicí se rychlostí jeho podíl na spotřebovaném výkonu klesá. Abych pravdu řekl, myslel jsem si, že jeho podíl bude i v rychlostech pod 100km menší než v té práci je uvedeno

Pro mne je pojem "jednotky kW" něco v rozmezí 1-9, pro zjednodušení vezmeme hranici 10kW není to až taková odchylka. A z té zprávy z výpočtového grafu 3.22 odčítám, že na rovině při spotřebě výkonu 10kW odpovídá rychlost vozidla 23 m/s, tj cca 83 km/hod.

Z grafu 4 reálného měření odčítám, že celkový ztrátový výkon 10 kW je dokonce někde okolo 90km/hod. 

To tedy podle mne na jízdu krokem nevypadá a svým orientačním výpočtem jsem se až tak nespletl. ;-)

Elektromobily mají navíc dost často pneumatiky s minimalizovaným valivým odporem a minimalizovanou čelní plochu.

Tedy závěrečný "axiom" vy klidně mohl znít:

Pokud dobře vyřešený elektromobil pojede po rovině konstantní rychlostí menší jako 80 km/hod bude jeho "spotřeba" v řádu jednotek kilowattů, tedy do 10 kW.

+2/0
24.1.2015 22:50

P25a38v74e24l 53S95o87b47o40t25k83a 5650584

Se závěrem bych víceméně souhlasil, záleží na Cx, nahuštění pneumatik atd, + rekuperace pokud jedu z kopce a brzdím a zrychluji, ale mínus účinnosti.

Ale je možno se na to podívat i jednodušeji - energetická škála je jasná - atomová syntéza, rozpad, chemická syntéza (oxidace) a potom až elektrochemické děje, takže palivové články nebo akumulátory ze své chemické/fyzikální podstaty nikdy nemohou dodat energie získávané z nafty nebo benzínu.

A pohony a optimalizace... vše je možné udělat i u aut se spalovacím motorem, takže elektromobily a hybridy budou vždy tahat za kratší konec provazu.

0/−1
24.1.2015 23:20

S85v25a41t38o45p59l98u42k 82S80i70l44n50ý 4242676909818

"palivové články nebo akumulátory ze své chemické/fyzikální podstaty nikdy nemohou dodat energie získávané z nafty nebo benzínu."

Co je to za pofiderní výrok? Jak jako nemůžou dodávat energie získané z nafty? Jestli tím myslíte ze stejné hmotnosti, tedy že baterie budou mít vždy nižší kWh/kg, pak zřejmě ano. Ale zapomínáte na jednu podstatnou věc - baterie, tedy akumulátor, je jen úložištěm energie, nikoliv jejím primárním zdrojem.

+1/0
25.1.2015 1:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.