Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zvolte Volt II a bude lépe. Americký hybrid přichází v nové verzi

Relativně neobvyklý hybrid Chevrolet Volt přichází v druhé generaci. Automobilka ho představila na autosalonu v Detroitu. Novinka je uhlazenější, větší a má vylepšený pohonný systém. Navíc docela výrazně zhubla. Ale do Evropy se už druhá generace asi nedostane.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

G35e32o12r13g 13K50o85m92b98e46r23e28c 9234831496601

tak to bych spis sahl po Toyota Mirai. Palivove clanky (pohon ciste na elektriku), zadnej dodatecnej spalovaci motor, dojezd 500km, 155 k, 335Nm. V tohle vidim budoucnost. Az se jednou doladi studena fuze tak bude elektriny dostatek i pro elektrolyzu a tim dostatek levneho vodiku.

0/0
26.1.2015 15:22

V39l35a31s54t54i81m87i59l 27T41e90n89c51e98r 4740150487290

Nechci takové auto. "Mámo, kolikrát budeme dobíjet, než dojedeme do Popradu?"

0/0
26.1.2015 10:22

M39a60r44t14i10n 22K12a25r52á58s71e62k 9208823798908

staci jendou natankovat...

0/0
26.1.2015 11:47

S50v36a59t56o15p80l50u23k 53S84i19l94n13ý 4562466489238

Pro moje potřeby by to bylo vlastně naprosto ideální auto. Asi si ho nechám dovézt :-)

+1/0
24.1.2015 22:30

P73a64v20e10l 94S30o30b42o51t65k45a 5100554

To je přesně to co bys měl udělat - a pak poznáš, jak moc to byly vyhozené peníze. ;-D

+2/−1
24.1.2015 23:13

S78v80a16t71o18p34l77u87k 72S34i79l93n89ý 4562366929308

Proč by to měly být vyhozené peníze? To mi tedy pověz ;-)

+1/0
24.1.2015 23:24

P48a12v34e23l 95S18o24b80o49t41k38a 5350714

Kup si ho... dole to počítám, v autech se všichni honí za výkonem a tady se bavíme o polovině výkonu staré Škoda 1000 MB... 

Je to všechno o reklamě, stejně tak si lidi koupí vysavač za 100 000 Kč nebo hrnce za 30 000 Kč, ale je to jen o té lidské naivitě.

+2/−1
24.1.2015 23:49

S39v83a77t53o39p40l23u96k 83S38i24l44n85ý 4912846309108

Jaká polovina výkonu? Já tam čtu 75 kW spalovák, 111 kW elektromotor (nebo nějaká podobná čísla).

Ano, je to pořád drahé auto a z čistě finančního hlediska se určitě nevyplatí, ale ne vždy finanční hledisko musí být to nejdůležitější ;-)

+1/0
25.1.2015 1:28

P39a73v15e58l 45S95o96b30o64t83k96a 5560364

Tak tedy ještě jednou:

"18.4 kWh v baterii znamená, že pokud budete spotřebovávat u auta těžkého 1,6 tuny celkem na vše jen 18,4 kW (na pohon, světla, klimatizace/topení), pak můžete jet (pokud nepočítáme účinnost) maximálně jednu hodinu."

0/−1
25.1.2015 12:03

J83a46r58o46s61l49a20v 22S13k95r61i16v51a27n94e98k 6605320

Ano, ostatne v clanku pisou dojezd 80 km pouze na elektrinu, takze to te hodine odpovida. A ted otazka - kolik casu stravi prumerny clovek behem prumerneho pracovniho dne rizenim auta?

+1/0
25.1.2015 14:55

P32a94v29e40l 98S61o65b79o48t81k55a 5180754

Kolik času stráví denně průměrný zaměstnanec dojížděním do práce v automobilu za 800 000 Kč?

To je velice snadná otázka - 0 minut!!

0/−1
25.1.2015 15:14

S39v98a37t11o39p97l36u55k 33S79i89l27n69ý 4182956389538

Tak třeba já mám zrovna auto za 850 tisíc a přesto bych se považoval v podstatě za průměrného zaměstnance ;)

+1/0
25.1.2015 16:21

P78a35v64e32l 74S34o41b63o15t59k84a 5940694

Ale koupila vám ho firma... ale to je jedno - kolikpak takových lidí je??

Ale jak píšu na začátku - jděte do toho, není nad vlastní zkušenost (když už nejste technik a ani ve škole jste nedával ve fyzice pozor ;-D )

0/−1
25.1.2015 17:10

S70v39a56t86o85p76l52u89k 92S69i62l95n76ý 4712496509808

Kdyby to auto bylo firemní, tak bych asi o něm nepsal jako o mém, že ;)

Ale třeba vás uklidní, že už jsem ho kupoval jako ojetinu za méně než poloviční cenu. Nicméně jako nové stálo 850 tisíc (VW Passat). Však já bych si tenhle Chevrolet taky nekupoval jako úplně nový, ale počkal bych pár let, až bude k mání jako ojetina ;)

A ty vaše rejpance o tom, že jsem nedával ve škole pozor beru jen jako takovou snahu mít prostě za každou cenu navrch, i když nemáte argument ;)

+1/0
25.1.2015 17:19

P90a56v83e19l 37S75o82b20o16t33k13a 5690744

Houbeles, argumenty jsem tu uvedl, ale vy si melete svou navzdory všem fyzikálním zákonům.

0/−1
25.1.2015 17:20

S91v75a69t37o20p28l86u23k 31S19i61l10n88ý 4412946689788

Žádný opravdu relevantní argument jsem nečetl, jen že se to nevyplatí". Jistě, když to srovnáváte třeba s Dacii, tak se to určitě nevyplatí, ale srovnávat cenově má smysl jen s autem stejné velikosti a výbavy včetně síly a výkonu motoru ;)

A to nemluvě o tom  že tu jsou i další nefinanční faktory, jako třeba nezatěžovat ovzduší ve městě, kam dojíždím a pod.

0/0
25.1.2015 17:27

P57a69v24e64l 78S92o47b84o61t12k79a 5140754

Tak jo - jděte do toho ;-D

0/0
25.1.2015 17:44

J69a28r86o33s93l70a29v 16S43k38r31i92v77a35n73e56k 6375860

jeste jde i o cenu paliva. Za deset let pri dennim najezdu 80 kilometru da clovek za benzin nejakych 370 000Kc (pocitam spotrebu 5l, cena 35Kc, 22 pracovnich dnu), zatimco za elektriku pri 18,4 kWh denne je to 194 000Kc (pri cene 4Kc/kWh).

0/0
25.1.2015 17:59

M50a24r46e54k 54H98r60u36b96y 6767882341668

Az bude k mani jako ojetina, tak kvuli cene za vymenu opotrebovanych baterii bude nejspis neprodejny :-P

0/0
27.1.2015 15:14

A84n42t26o43n90í80n 11S18e11b97e58r50a 7363848430849

Za auto to jsou vždy vyhozené peníze. No investice to rozhodně není.

Pokud člověk nekoupí veterána.

0/0
25.1.2015 15:02

V25l21a21d14i74m92i62r 60B32l73á41h33a 3420437327381

Co je na něm ideálního ? Kdejaké auto žere méně nafty a je levnější. A na čistě elektrický pohon jsou zase lepší.

0/0
24.1.2015 23:27

S53v14a64t18o45p18l39u65k 55S84i42l23n48ý 4952136729748

Ideální je právě v tom, že čistě na elektřinu ujede dostatečnou vzdálenost,  aby to stačilo na denní dojíždění do práce a přitom spotřeba je dost nízká na to, aby to bylo výhodné i na občasné delší cesty. 

Žádný jiný takový hybrid neexistuje. Snad kromě BMW i3 REx. Ale tohle auto je mnohem větší.

+3/0
24.1.2015 23:31

P92a21v61e77l 23S61o20b49o63t82k67a 5170694

Jak často dojíždíte do práce, že se vám zaplatí rozdíl v ceně?

0/−1
25.1.2015 12:04

S84v67a63t36o22p81l80u77k 75S78i12l80n48ý 4282176299468

Každý den tam i zpět 76 km. Ale rozdíl v ceně to určitě nezaplatí.

+1/0
25.1.2015 16:22

S83v76a37t59o66p50l20u76k 75S90i12l97n95ý 4542556969478

Ještě pro úplnost - ani dnes rozhodně nejezdím nejlevnějším autem na trhu, takže nějaké rozdíly v ceně jsou pro mě irelevantní ;-)

0/0
25.1.2015 16:23

S25v57a54t84o69p90l89u93k 24S44i81l74n41ý 4232906419438

Elektromotoru pro dobíjení se obvykle říká generátor ;)

+3/0
24.1.2015 22:26

P45e83t40r 41Z34a11s22k25o44č16i88l 2755772828579

To je recenze na hlavu. Samozřejmě klíčová feature je těch "80 kilometrů jízdy čistě na elektrický pohon". Když to recenzent pojme jako auto na benzín se spotřebou 5,7 litrů, tak to tu recenzi nemusel psát, to pak nedává smysl. Ale tak recenze na elektomobily na automobilovejch sites nikdy nefungovaly, ty se daj číst na IT sites, kde ale zase o hybridech na půl cesty nikdo psát nebude.

0/0
24.1.2015 21:56

V34l50a80d90i71m91í97r 17F45i68b71i35g74e94r 5114591881164

Se spotřebou 5,7l to je zbytečné auto. S podobnou se dá jezdit i na fosilní paliva s podobně velkým autem. Navíc 3 druhy pohodnu to je 3x větší pravděpodobnost že se něco porouchá. Systém navigace, která bude odkazovat na nejbližší dobíjecí stanice je fajn.

+1/−1
24.1.2015 21:47

J63a20r20o22s17l83a32v 53S71k53r56i83v15a48n65e97k 6265160

jenze 90% lidi najezdi 90% svych dennich cest (domov - prace - obchod) do 80 km. Takze z tech 90% budou jezdit pouze na elektriku, na benzin pak jen nekam na chatu, dovolenou etc.

+2/0
24.1.2015 22:39

J71i19ř50í 71K53o85u32t94n64ý 7389859505486

To je prostě holý nesmysl . Tak komplikované a při tom žádný zázrak, co se ekonomiky týče. 8-o

+3/−2
24.1.2015 15:07

P14a39v86e71l 29S47o24b38o73t17k49a 5480354

Jenže automobilky nemají co prodávat.. .tak vyrábí auta s omezenou životností na 6 let (moc dobře se to dá načasovat hlavně u plastů) a elektromobily a hybridy... ale je to jen past na hejly, pokud nebudeme počítat dotace a spotřební daně vychází benzín a nafta levněji než LPG, CNG a dokonce i než elektřina.

0/−3
24.1.2015 21:44

S63v88a83t66o86p18l96u83k 52S26i96l22n48ý 4652366839878

Jenže spotřební daň nepočítat nemůžeš. Takže CNG i LPG vyjde určitě líp než nafta nebo benzín ;)

+2/−1
24.1.2015 22:16

P66a24v84e12l 18S78o75b60o93t77k78a 5900424

Jenže to právě musíš.

Stejně jako když dealeři rozdávají drogy před šklolou, dnes si stát a lobby a plynaři a elektrikáři vyrábějí spotřebitele.

Ale jakmile to pro stát bude zajímavé a zákazníci přesvědčení atd, bude spotřební daň a LPG, CNG i elektromobilech - a není problém danit kwh stejně jako se dnes plombovaným elektroměrem měří spotřeba.

Tím neříkám že dnes LPG není výhoda pokud hodně jezdíš, ale všeho do času.

0/−1
24.1.2015 23:12

S43v31a15t59o67p16l79u70k 98S42i51l29n85ý 4692746179988

Nechápu, co jako musím? 

Prostě dnes LPG a CNG je buď bez spotřební daně nebo jen s minimální, takže jsou výhodnější. Až se daň zvýší tak, že budou stejně drahé jako benzín, tak výhodně prostě přestanou být a nebude žádný důvod si kupovat auta na tenhle pohon. 

A mimochodem na elektřinu do aut se nikdy spotřební daň neuvalí, protože to prostě je neproveditelné. I kdyby stát nařizoval speciální elektroměry do garáží, tak si vždycky můžu natáhnout šlahoun třeba z obýváku.  Jedině, že by se uvalila daň všeobecně na elektřinu a to je taky neprůchodné už jen kvůli důchodcům a pod. Takže případné výpadky příjmů spíš nahradí nějaké úplně jiná daň nebo se zvýší DPH.

+1/0
24.1.2015 23:23

P57a12v89e29l 81S33o49b60o80t15k90a 5350234

To se právě pleteš, stejně jako je elektronické mýtné nebo máš elektroměr s plombou v baráku tak budeš mít to samý v autě.

0/−1
24.1.2015 23:50

S28v15a61t82o61p78l26u60k 75S25i80l85n52ý 4852696659588

Nepletu, tohle řešení je nesmysl. Co když mám vlastní solární elektrárnu nebo třeba větrnou turbínu a z ní dobíjím? Nemůže stát zdanit spotřební daní něco, co vůbec neprošlo tržní směnou.

+1/0
25.1.2015 1:15

P88a90v29e70l 79S42o40b54o24t49k81a 5190174

I ty naivo. Měřák budeš mít povinně namontovaný v autě - stejně jako krabičku na mýto nebo registrační pokladnu atd.

0/−1
25.1.2015 12:02

J35a74n 79S72t28a32r24ý 8337860232375

Muže to byt i jednodušší. Statní kasy mohou začít žít z jiných daní, např. se muže zavést nějaký druh silniční daně nebo mýtného nebo nám stoupne DPH na 40% a stát pojede dál.

0/0
25.1.2015 13:15

S81v96a35t73o47p94l79u63k 89S24i55l11n44ý 4932576359288

Viděl bych to spíš na tu silniční daň, aby se výpadek ze spotřební daň z PHM zaplatil opět jen od těch, kdo jezdí autem.

+1/0
25.1.2015 16:26

S52v16a64t75o78p65l18u54k 21S72i23l51n43ý 4442646149168

Ne, nedostanu a jsem si tím stoprocentně jist, ty cyniku ;)

+1/0
25.1.2015 16:24

J42a96n 45S14t80a75r53ý 8117550262215

Ouu, tomu říkám design! Fantastický exteriér i interiér R^R^ Z vnějšku mi hodně připomíná novou Elantru

+1/0
24.1.2015 15:04

P29a77v38e33l 74S87o15b43o16t72k15a 5280694

18.4 kWh v baterii znamená, že pokud budete spotřebovávat u auta těžkého 1,6 tuny celkem na vše jen 18,4 kW (na pohon, světla, klimatizace/topení), pak můžete jet (pokud nepočítáme účinnost) maximálně jednu hodinu.

0/−2
24.1.2015 13:20

J65a92n 83S17t49a48r79ý 8207450402875

Blbost. Všechny světla v autě, pokud budou alespoň částečně v LED vám seberou max. 0,1-0,2 kW. Klimatizací o příkonu 1kW uchladíte v pohodě velkou místnost, 1kW topením rovněž. Takže kolik bude potřeba příkonu topení/chlazení na 1-2 m3 vzduchu v  interiéru auta? A příkon motoru auta při jízdě určitě nebude vyšší než jednotky kilowatů.

0/−2
24.1.2015 15:17

J24a38n 82S47t34a87r32ý 8767200902425

Což nic nemění na tom, že hybridy jsou slepá větev.

+3/−1
24.1.2015 15:20

P90a93v84e27l 68S56o59b69o98t69k90a 5270444

Příkon auta o hmotnosti 1600 Kg, s 200kg osádky k tomu, nebude vyšší než jednotky kilowatů?? To si děláte legraci??

Schválně takové auto zkuse táhnout Jawa 21, která má, pro srovnání, VÝKON motoru 2,2 kW.

Nebo srovnejte se Škodou MB 1000, která měla výkon motoru přes 30kW ;-D

To bylo žihadlo, co?? A to vážila jen necelých 800kG, tj. polovinu...

Jednotky kilowatů ;-D;-D

0/−3
24.1.2015 17:50

J25i82ř69í 93S16c76h40w18a42c96h 8458594598326

existují dva rozdílné režimy (jízda po rovině):

1. akcelerace - čím větší tím větší potřeba výkonu a tedy i spotřeba energie, vyšší hmotnost také potřebuje vyšší výkon.

2. jízda stálou rychlostí - hmotnost prakticky nemá vliv na spotřebu, hlavní vliv na spotřebu má aerodynamický odpor, který roste s mocninou rychlosti, tedy čím větší rychlost a tím větší spotřeba. 

Z maximální rychlosti auta (pokud tedy nemá omezovač) se dá orientačně zjistit, jaký výkon spotřebuje při maximální rychlosti. Např. Š100 31kW, maximum 125km/hod. 

Orientačně: poloviční rychlosti 62km/hod odpovídá čtvrtinový výkon  7,8 kW. 

Takže ano například při jízdě po rovině řekněme do nějakých 70km hod může být spotřeba opravdu jen jednotky kW (hodně záleží na velikosti čelní plochy a součiniteli odporu). Při akceleraci, jízdě do kopce a vysokých rychlostech ale spotřeba může vzrůst na násobky těchto hodnot.

+4/0
24.1.2015 18:40

P94a80v83e82l 50S58o73b59o91t22k64a 5300214

Zkuste si to nějdříve nastudovat, pěkné obrázky a grafy jsou například zde:

is.mendelu.cz/zp/portal_zp.pl?prehled=vyhledavani;podrobnosti=26747;download_prace=1

hmotnost má samozřejmě vliv, viz valivé odpory, a velikost vozidla také, viz čelní plocha pro odpor vzduchu, a výkon potřebný při jízdě ustálenou rychlostí určitě nemáte v jednotkách kilowat - tedy pokud nejedete krokem. Viz reálné měření a graf v závěru.

0/−2
24.1.2015 21:41

J63i85ř69í 87S54c46h64w13a19c15h 8628814148246

Díky za odkaz, je to zajímavé. Ale výsledky v té zprávě nejsou příliš jiné než k jakým jsem dospěl já.

Chyby jsem se dopustil v tom, že jsem velikost vzdušného odporu počítal jako závislost na druhé mocnině rychlosti, ve zprávě čtu, že je to dokonce třetí mocnina.

Uvedl jsem, že můj výpočet je orientační, takže valivý odpor a vliv hmotnosti jsem zanedbal, jelikož valivý odpor roste jen lineárně a se zvyšujicí se rychlostí jeho podíl na spotřebovaném výkonu klesá. Abych pravdu řekl, myslel jsem si, že jeho podíl bude i v rychlostech pod 100km menší než v té práci je uvedeno

Pro mne je pojem "jednotky kW" něco v rozmezí 1-9, pro zjednodušení vezmeme hranici 10kW není to až taková odchylka. A z té zprávy z výpočtového grafu 3.22 odčítám, že na rovině při spotřebě výkonu 10kW odpovídá rychlost vozidla 23 m/s, tj cca 83 km/hod.

Z grafu 4 reálného měření odčítám, že celkový ztrátový výkon 10 kW je dokonce někde okolo 90km/hod. 

To tedy podle mne na jízdu krokem nevypadá a svým orientačním výpočtem jsem se až tak nespletl. ;-)

Elektromobily mají navíc dost často pneumatiky s minimalizovaným valivým odporem a minimalizovanou čelní plochu.

Tedy závěrečný "axiom" vy klidně mohl znít:

Pokud dobře vyřešený elektromobil pojede po rovině konstantní rychlostí menší jako 80 km/hod bude jeho "spotřeba" v řádu jednotek kilowattů, tedy do 10 kW.

+2/0
24.1.2015 22:50

P12a81v61e86l 81S18o96b36o73t27k84a 5180754

Se závěrem bych víceméně souhlasil, záleží na Cx, nahuštění pneumatik atd, + rekuperace pokud jedu z kopce a brzdím a zrychluji, ale mínus účinnosti.

Ale je možno se na to podívat i jednodušeji - energetická škála je jasná - atomová syntéza, rozpad, chemická syntéza (oxidace) a potom až elektrochemické děje, takže palivové články nebo akumulátory ze své chemické/fyzikální podstaty nikdy nemohou dodat energie získávané z nafty nebo benzínu.

A pohony a optimalizace... vše je možné udělat i u aut se spalovacím motorem, takže elektromobily a hybridy budou vždy tahat za kratší konec provazu.

0/−1
24.1.2015 23:20

S84v51a32t76o81p50l56u29k 54S55i37l56n15ý 4222666919718

"palivové články nebo akumulátory ze své chemické/fyzikální podstaty nikdy nemohou dodat energie získávané z nafty nebo benzínu."

Co je to za pofiderní výrok? Jak jako nemůžou dodávat energie získané z nafty? Jestli tím myslíte ze stejné hmotnosti, tedy že baterie budou mít vždy nižší kWh/kg, pak zřejmě ano. Ale zapomínáte na jednu podstatnou věc - baterie, tedy akumulátor, je jen úložištěm energie, nikoliv jejím primárním zdrojem.

+1/0
25.1.2015 1:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.