Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vodíková Toyota Mirai míří do prodeje, podívali jsme se na ni zblízka

Na veletrhu CES v Las Vegas se japonská Toyota pochlubila sériovou podobou svého prvního masového vodíkového modelu Mirai. Už na první pohled je to hodně nezvyklé auto, bližší pohled pak odhalil řadu dalších specifik.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J78a24n 26F28r66o58l22í20k 6126150815464

Všechna auta na vodík se potýkala s problémem nádrží a rozvodů. Škoda, že nám článek neodtajnil co Japonci v tomto směru vymysleli.

0/0
21.1.2015 18:12

P73a95v28e64l 31K37u94r32a91l 5111654160710

No myslim ze nic... patent na material co to vydrzi by je zabezpecil na 50 let dopredu i bez vyroby aut

0/0
24.1.2015 15:17

J88i64ř60í 91Č45e29r53m69á93k 9890707549254

Toyota nezverejnila podrobnosti? Veskere udaje tykajici se vodikoveho pohonu dala Toyota k dispozici i konkurencnim automobilkam...

0/0
20.1.2015 22:29

J42i59ř51í 91S92c55h63w23a97c46h 8778814188556

tak si to tam přečti!

0/0
21.1.2015 22:54
Foto

P93e62t73r 77J57a19n56o77v92s60k27ý 1658840372758

Hnusny design, kolečka malinkatý a možná by se ten vodík mohl rovnou spalovat a netahat sebou agregát + baterie ! Ktere se budou muset měnit!!RvRvRv

+1/−1
20.1.2015 16:07

V78í15t 57O20ž15a94n45a 1798988185204

Nic se měnit nebude. Ty baterky to auto klidně přežijí.

+1/0
20.1.2015 21:40

P51e57t89r 27N82e20h37a73s59i16l 4292225224444

No tak jestli na jednu nádž ujede 480km, tak to už se vyplatí neztrácet elektřinu výrobou vodíku, ale rovnou ji načepovat do baterek ne? Proč platit a tahat s sebou tak složité zařízení jako je tenhl eagregát. Místo toho to auto po technické stránce mohlo být o ten vodík jednodušší a mít jen motor plus baterky. To co je jednoduché je většinou i nejspolehlivější a nejlevnější.

Aneb proč to dělat jednoduše když to jde složitě, že?

0/−1
20.1.2015 14:55

P68e64t65r 89Z74a37s69k35o46č28i41l 2295712128609

Protože baterky jsou strašně drahý vyrobit. Proto Tesla buduje Gigafactory, ale ani z ní nebudou baterky "zadarmo".

0/−1
20.1.2015 15:38

V58í81t 73O69ž47a66n97a 1868748775174

Zato palivové články stojí 11,50 Kč za kus, že?

+1/0
20.1.2015 21:39

V38l21a77s69t58i91m44i74l 46T39e79n89c34e79r 4490260217710

Já jsem pořád skeptik - zatím není nad benzín nebo naftu. Natankuji bez problému, kde chci. Dojezd vůči elektro nebo tomuto vodíku mnohem větší. Zatím je to všechno ve stádiu vývoje, ale že bych se do toho hrnul jako běžný zákazník, tak to ne. To je pro příští generace.

+2/0
20.1.2015 12:26

P85e62t47r 34Z23a10s33k55o52č73i76l 2695772898229

Akorát to smrdí a prdí. Ale kdyz vám to stačí... S elektromobilem bych nemusel v zimě otvírat okna, když přijedu do garáže, mohl bych si nechat otevřený dveře do baráku, když z garáže nosím nákup, splodiny by se mi netáhly do bytu. Taky by auto s elektromotorem nemuselo řadit, a to ani automatem. Je jenom otázka, jestli ten komfort je za přijatelný peníze, zatím je jen pro málo lidí.

+2/0
20.1.2015 15:41

P66e97t58r 57B76á68č48a 8835956655305

Chapu, ze na tom aute je nejzajimavejsi motor, ale krabice je to teda skareda radne.

+1/−1
20.1.2015 11:51

A78n91d48r88e97j 50O86l24e88k24s68a 3145971767451

To je věc vkusu. Mě se líbí, podobá se např. i40ce.

0/0
20.1.2015 12:00

P13e49t70r 97B75á61č88a 8765666815905

Kdyz uz tak spis Prius a ten je na tom  s "krasou" asi tak podobne :-)

0/0
20.1.2015 12:44

P67e43t12r 46M78i51k67e91s 9318412160628

no, nastesti nepodoba. I40 je podle meho velmi pekne auto. Tohle je fakt strasne...

0/0
20.1.2015 13:56

V75l35a82s62t11i97m97i93l 59T80e41n64c98e23r 4960880687880

To je věc vkusu - někomu se to líbí, nškomu ne. Ta pohonná jednotka se může namontovat do Lady Niva nebo do Mustangu. Brrr. Co to píšu. Mustang a něco alternativího, eko, vodík, bla, bla. :-/

0/0
20.1.2015 13:08

R25o81b17e16r82t 52S21e52d45l26á45r 4157542

Hmmm... " a šejkové nebudou mít co žrát "....;-(

0/0
20.1.2015 11:27

V14í96t 85O93ž72a92n97a 1878788685864

Písku mají kolem sebe více než dost ;-D

0/0
20.1.2015 12:38

V40l86a11s47t46i64m53i78l 33T42e25n34c55e68r 4510390517580

Šejkové už mají dávno vymyšleno co budou dělat za byznys, až nebude ropa.

0/0
20.1.2015 13:03

Z62b81y58n54ě35k 37J67u22r28a34č95k70a 3117454235296

Dobrá věc - formu bych neřešil, to je otázka vkusu, provozní náklady taky moc ne - faktem je, že ropa za chvíli dojde a je jí třeba i na jiné věci, než na pohonné hmoty, kdežto vodíku je nevyčerpatelné množství.

0/0
20.1.2015 10:43

Z74b95y51n73ě15k 79J71u66r81a22č87k72a 3397344305626

Pobavilo srování s Pasatem - ten je fajn, ale nic naplat, za 50 let nebude mít na co jezdit.

0/0
20.1.2015 10:43

J55i39ř26í 85S38c85h61w73a78c33h 8468294818626

Pobavilo srovnání dneška s tím co bude za 50 let....;-)

0/0
20.1.2015 10:47

Z40b79y21n36ě92k 55J87u76r53a81č19k90a 3727224495946

No, jedno je jisté, vodík tady jistě bude :)  Jestli tu budou auta, nebo lidi, to je věc druhá, taky tu můžou jezdit opice na oslech :)

0/0
20.1.2015 10:53

P82e92t14r 42K24r70a29t36i89n88a 1431766934806

A jak víte, že brzo dojde? Já si pamatuju, jak se kdysi psalo, že dojde v 90. letech. :-)

Ale naprosto souhlasím s tím, že takto cennou surovinu je barbarství spalovat. To je jako využít peníze k ohřevu tak, že udělám ohníček z bankovek.

0/0
21.1.2015 22:26

P43e52t83r 28N80ě17m61e13č41e73k 1742784852433

Ten, co to kreslil asi ujížděl na něčem hodně silném...strašný Rv

+1/−1
20.1.2015 10:36

A46l23e48x33a83n50d52r 24K49o48s69t59k83a 8452148226204

Chladič ukazuje, jak moc palivové články hřejí. Ono tam probíhá oxidace vodíku. Sice na katalyzátoru, ale stále je to v podstatě plamen autogenu.

0/0
20.1.2015 10:34

M81i71c48h65a17l 53H40o41r43k78ý 9615405664449

Promintě pane redaktore,ale tady jde o revoluční automobil,co se týče pohonu a od Vás se člověk dozví je srovnání s passatem,velikost a použité materiáli interiéru.Mě by spíš zajímalo něco víc o tom vodíkovém pohonu pod kapotou.

+9/−1
20.1.2015 9:39

R84i85c58h53a75r94d 52T20r39e89f37i44l 4791215579760

Nejspíš Toyota žádné podrobnosti nezveřejnila. Což je normální dnes i u "obyčejných" aut. Vymlátit z výrobců technické údaje je dnes titánská práce.

0/0
20.1.2015 10:28

A67n36d61r63e95j 23O93l20e39k68s17a 3915501717901

Takže jsme se opět dověděli, že VW Passat je lepší, co lepší, je to srovnávací etalon pro jakékoli podobně velké auto, které by si trouflo nabízet jiné hodnoty, než německou strohost a konzervativní řešení. Nepřipadáte si pane redaktore jako vlajkonoš?

+2/−2
20.1.2015 9:24

J83i81ř13í 83S73c35h90w37a26c67h 8718424588386

božínku a s čím bys to tak raději chtěl srovnat s nějakou u nás obvyklejší čínskou limuzínou?

0/0
20.1.2015 10:51

A72n73d29r83e65j 20O34l77e12k48s71a 3905481247171

S jakýmkoli podobně velkým sedanem, nebo hatchbackem. Například s Hondou, Mazdou, Toyotou :-) 

Oni snad Japonci nevyrábějí auta se spalovacím motorem?

+1/0
20.1.2015 10:58

J86i60ř68í 66S98c52h61w75a37c82h 8518754978446

a výsledek srovnání by snad byl jiný?

0/0
20.1.2015 11:26

A95n33d79r45e80j 66O93l87e18k83s60a 3655161787631

Určitě. Už proto, že by srovnával někdo jiný, nezaměřený na ikonostas německých výrobců. Nesrovnával by kapsy ve dveřích, ale specifika jízdy například :-)

0/0
20.1.2015 11:38

J22i81ř85í 76S30c39h16w12a74c58h 8848204968906

specifika jízdy u něčeho co zatím jen bylo k vidění na výstavě? To asi dost těžko....

0/0
20.1.2015 11:43

J10i24ř44í 35S43c16h25w90a55c66h 8568224978526

Koncern haters si najdou svou "konspirační teorii" snad i na rohlíku s máslem Rv

0/0
20.1.2015 10:53

A16n43d46r82e21j 25O11l64e97k77s14a 3885301147851

Koncern lovers se udělají i nad novým víčkem od nádrže R^

+1/0
20.1.2015 11:01

J95i56ř95í 95S17c68h26w39a71c72h 8488304368286

lepší je "se udělat" vidím v tom pozitivní přístup k životu,  hledat neustále nějaká negativa musí být tak stresující....přitom "se udělat" prostě nedá.....;-)

0/0
20.1.2015 11:36

A30n18d41r63e27j 68O25l48e36k85s75a 3985591457571

Já jsem tím novým autem od Toyoty nadšenej, vy ne? Je skvělý, že je na světě takovej inovátor, jako byla svýho času společnost Sony například.;-)

0/0
20.1.2015 11:41

J38i26ř93í 86S69c70h10w25a11c44h 8258894138736

OK, tak do toho nadšení příště nemíchej "pesimistický" řeči o Passatech a vlajkonoších.....můžeme se shodnout mnohem dříve ;-)

0/0
20.1.2015 14:10

A20n72d94r73e45j 77O68l72e35k12s44a 3695561297201

Vy jste ten článek psal? Já se pozastavoval nad autorem textu, kterej nedokáže zapřít milovníka německých vozů a vše ostatní jimi poměřuje. Jinak mě se prasoň taky líbí...jako náhrobní deska na Olšanech...

0/0
20.1.2015 15:16

P30e18t19r 79Z80a42s55k53o42č66i57l 2295912398299

Četl jsem, že vodík je potvora, protože je malej, proleze vším, takže s časem nádrže, ventily, trubky a vsechno zkřehne a rozpadne se. Nebylo tam ale, za jak dlouho. Jakou to auto má tedy životnost?

0/0
20.1.2015 9:19

P12e78t21r 73T26o23p80k34a 6236660883650

Jak ekologická je výroba paliva pro tento typ vozu?

0/0
20.1.2015 8:42

P89e91t51r 98Z23a79s15k80o35č16i19l 2325412638289

4x méně než pro elektromobily.

0/−1
20.1.2015 9:08

J61a17r87o58s75l43a16v 10V65o57j82t13ě96c48k83ý 4943238914766

10x více než výroba elektřiny

používají se bakterie

0/−1
20.1.2015 9:22

T65o61m90á66š 43V48a86ň58o 1928948696885

Vodíku je údajně habaděj, prakticky jistý nadbytek - je to vedlejší produkt řady činností (třeba těžby ropy) - to mi alespoň tvrdil člověk, co dělá ve vývoji...

0/0
20.1.2015 10:17

V42í61t 93O29ž26a34n18a 1228328835904

chachacha, bakterie leda tak v laboratoři

výroba vodíku je dnes z 90% z ropy

0/0
20.1.2015 12:41

P85e51t40r 76Z17a41s51k20o95č40i63l 2975652708499

"the bus will effectively use four times as much electricity to travel 100 km and as a result produce four times the CO2 from the grid as the direct electric bus." - http://cleantechnica.com/2014/08/11/electric-buses-overall-best-co2-health-price-hydrogen-worst/ - teď vyGooglováno, někde jsem to dřív četl o normálních autech. Elektřinou je nejdřív třeba rozložit vodu, pak vodík zkomprimovat do nádrže pumpy, pak ho opět zkomprimovat do nádrže auta, a nakonec ještě z něj opět vyrobit elektřinu, tak ta ztráta 75% mi příjde docela logická. Ztráta dobití+vybití baterky auta je jednak nějak do 5% a jednak u vodíkových aut je to to samé.

0/0
20.1.2015 10:49

O19n88d84ř22e14j 94Č67a49p50k12a 6291661703144

Pokud chtějí vodík vyrábět elektrolýzou při pokojové teplotě, tak určitě. Výroba vysokoteplotní elektrolýzou v jaderné elektrárně se bude blížit tomu zemnímu plynu (2x horší, než elektromobil), ale zase s tím bonusem, že mi stačí dodělat stojany na vodík na stávajících pumpách. Úprava rozvodné sítě a výstavba rychlonabíjecích stanic pro elektromobily by v tomhle vyšla o dost dráž.

0/0
20.1.2015 12:08

V78í54t 80O70ž14a25n12a 1718798265514

"Natáhnou dráty" vyjde mnohem levněji než vybudovat od nuly infrastrukturu pro distribuci vodíku. Není to jen tak převážet a skladovat vodík na čerpacích stanicích.

Výroba vysokoteplotní elektrolýzou stále ještě věc budoucnosti.

0/0
20.1.2015 12:45

P84e73t58r 77Z63a38s57k76o79č97i33l 2475702858899

Supercharger stojí 10x míň než benzínová pumpa. A těch benzínovejch tu máme hodněkrát víc, než je potřeba pro minimální pokrytí. Konkrétně dle USA cen Supercharger 100-200 tisíc USD, pumpa 1-2 miliony USD.

0/0
20.1.2015 15:37







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.