- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
řek bych, že nazvat auto vozidlech s ukončenou životností lze tehdy, když ho není možné opravit (rozsah poškození nebo nedostupné ND), ale určitě to není označení pro auto se stářím X let, kde hodnotu X vymyslí od stolu nějaký bruselský či český úředník
Nevím, zda rozdýcháte to, že "vozidlo s ukončenou životností" je terminus technicus zavedený Směrnicí EP č. 2000/53
http://eur-lex.europa.eu/legal-content/CS/TXT/?qid=1421508809037&uri=CELEX:32000L0053
Vozidlem s ukončenou životnosí je vozidlo, které naplňuje definici odpadu. Není tím myšleno vozidlo dosáhnuvší nějakého stáří. Dobová vozidla, to znamená historická vozidla nebo vozidla se sběratelskou hodnotou nebo určená pro muzea, která jsou udržovaná řádným způsobem slučitelným s ochranou životního prostředí buď v provozuschopném stavu, nebo rozebrané na součásti, nejsou zahrnuta v definici odpadu.
Nápad na první pohled dobrý, na druhý už ne. Pokud už dnes vrakoviště vyplácejí majitelům za autovrak peníze, pak je státní příspěvek zbytečný. Povede to akorát k tomu, co se dělo v Německu nebo na Slovensku: do šrotu šly velice zachovalé favority, nablýskané stodvacítky a semtam nabouraná felicie... Třeba za tohle auto by milovník zaplatil víc než ten vrakáč: https://www.youtube.com/watch?v=cOLTheOzbSs
Skutečné vraky ze silnic odstraní jen a pouze přísný inspektor na STK. Pokud je auto zachovalé, svítí, brzdí, nekouří, netrčí z něj rez, je ho hloupost šrotovat.
Nejekologičtější auto je to, které se nemusí vyrobit. Ale ona lobby výrobců je silná.
Na druhou stranu - kdyby neměli zákazníky, tak nemají co a proč vyrábět. Normální člověk se auta zbavuje tehdy, když ho nepotřebuje, když mu nevyhovuje (velikostí apod.) nebo když je rozumným způsobem neopravitelné. Ne, že si budu kupovat každých osm měsíců nové jen proto, že je na něj úžasná televizní reklama jako na tablet či mobil
proc by mel stat platit za sesrotovani auta? to ma nekoho motivovat aby sve funkcni auto, ktere provozuje zrejme proto ze na lepsi nema anebo ho ma rad, sesrotuje koupi si novejsi? provozovatle vrakovist nadavaji ze je jich moc a musi za vraky lidem platit, no to je fakt hruza ze se musi chovat trzne v konkurecnim prostredi. to je zase takova hovadina jako s prevody vozidel a ekologickou dani...
To aby jsme otevreli nejaka nova autovrakoviste, protoze ty stavajici budou naslapany. Jak znam cechacka, tak padne tak 2-3 sesrotovany auta na hlavu. Uz vidim, jak vzdoste obchod s autovraky....koupim za litr, dostanu 5x tolik.
Nevíte o nějakém levném starém autě? Rád bych jej koupil, počkal si až ten deilní zákon začne platit, a za zlikvidování auta bych dostal dvojnásobek od státu.
Co je to za nesmysl, dávat peníze lidem za to, že po sobě uklidí? To je jako dávat pejskařům pětikorunu za každé lejno co po svém mazlíčkovi seberou..
Příští rok bude renda už veteránem,tak ho přeci za tak mrzký peníz nesešrotuju !! Ten ještě najezdí km !!
Kdyby zavedli daň z vozidla podle stáří a exhalací, je po vracích jedna dvě. A ještě mne jako poplatníka to nebude nic stát.
nejste podnikatel s komunistickou minulostí, normální člověk tohle neřekne.