Diskuze
Motory GM ušetří až 15 % paliva. Válce se budou vypínat „náhodně“
Děkujeme za pochopení.
J22i58n68d36ř94i97c83h 16Š30k40o17p92e73k
jak koukám, bude asi nutné koupit auto s atmosférickým benziňákem a ještě jeden totožný do zásoby, kdyby první odešel a věřit, že než se porouchají oba, EU klekne
J59i28ř45í 18S96c73h83w35a56c54h
historie vypínání válců je stará cca 30 let, hlavní roli v ní hrály firmy z USA a Japonska a kromě současné aktivity VW to s EU nemělo nic společného. V podstatě šlo a jde o vývoj technologie na omezení spotřeby velkých motorů (6-8 válců)....a dělo a děje se to (hlavně) na autech pro jiné než evropské trhy, dost často v kombinaci s variabilním časováním proti kterému coby potencionálnímu "kurvítku" (motor s ním je určitě složitější) nikdo neřekne ani popel....
J27a12n 91G31a16z47d42a
Nepřijde mi to jako příliš dynamické a sofistikované řešení. Z čistě technického hlediska za toto považuji hybridný systémy např. u Toyoty, kdy menší spalovací motor běží v optimálním zatížení a při akceleraci a potřebě větší síly si pomůže hybridním elektromotorem integrovaným se startérem, alternátorem a vlastně i tlumičem torzních kmitů a spojkou. Tohle by byla už pouze třešnička na dortu. Nicméně lidé kupují rádi auta s velkým motorem nikoliv z technických pohnutek, ale kvůli zvuku a možná nějakým pocitům. Pro tohle podobný systém "stačí".
P89e51t67r 20L71a26n32d86a
Použití před zatáčkou může náklady ještě navýšit ;-)
P39e42t10r 25H84o47m16o62l36á80č
Titulek je klamavý, válce nevypínají náhodně, článek přece sám uvádí, že válce vypínají podle momentálně nejvýhodnějšího stavu, tedy zřejmě podle jakéhosi algoritmu, který hledá v daný okamžik válec nejvhodnější pro vypnutí. Nejzajímavější by tedy bylo vědět, podle jakých kritérií ten algoritmus pracuje.
Tohle je jakési řešení fyzikálního faktu, že spalovací motor pracuje nejúčinněji pouze blízko otáček max.zatížení, je to ryze technický problém, to není politika ani nějaká "kurvítka" jak nám někteří sugerují.
M91a66r34t14i76n 22L58ž66i40č65a44ř
Tak nejlepší by bylo podle zahřátí válců, pokud by bylo zahřátí nadměrné "přepne" na méně vytížené a zahřáté
R73o91b45e72r40t 88M48r81o12c42z94k57o78w64s73k67i
Pokud výrobní a provozní náklady budou nižší než daná úspora a bude to fungovat naprosto spolehlivě tak jedině
L50u19k47á64š 75O20m38á48č22k37a
Daleko příjemnější řešení, než jezdit v Evropě s litrovými vozítky se zvukem zahradní sekačky.
M23a38r19t52i40n 60K86a23r46á95s36e84k
Snižování emisí za cenu zmrvených jízdních vlastností, nižší spolehlivosti, dražší výroby i servisu, mě jaksi neláká a tohle vypadá dost podobně nesmylsně, jako start-stop systém. Jen to nemrví baterku a startér, ale samotný motor. Už se těším až se to začne kazit. Technici v Opelu mi nebyli schopni opravit kolísající volnoběh ani na běžném dieselu s elektronickým vstřikem. Asi spíš zaplatím až 15% paliva. což v praxi znamená reálně tak polovinu, než mít v autě další zbytečné kurvítko. Jo možná když tam nebudou cpát zbytečnosti, bude auto lehčí a uspoří těch reálných 8% taky.
M94i97l33a59n 92L84i44n87h69a40r18t
V Německu se prý mezi řidiči traduje, že z každého auta je nakonec Opel...
M71a48r29e75k 89S33ý44k52o33r45a
Tohle především ukazuje nesmyslnost dnešních patentů, kdy si můžete patentovat kdejakou kravinu, která je přitom jen důsledkem klasické konstrukce a optimalizace. Kravinu, kterou "vymyslí" každý, kdo se do problému jenom lehce ponoří. Typicky: "Hele Franto, když mi motor pojede jen na pět válců místo šesti a nepustím do šestého palivo, snížím výkon, ale ušetřím víc, než kdybych všechny válce jen škrtil, je to tak?"
"Asi jo Pepo, můžem to zkusit změřit na motorové stolici"
"No jo, ale když budeme vypínat furt stejný válec, tak se ostatní opotřebují a tenhle se skoro furt fláká, navíc to bručí jaksi nepříjemně, Franto"
"No tak Pepo vypínej ty válce pořád dokola, opotřebuješ je stejně"
"Jo, to jo, ale pořád to má jakousi divnou harmonicku frekvenci, když je přepínám prvidelně dokola"
"No tak tam Pepo hoď elektroniku, která to bude vypínat náhodně, ale přitom rovnoměrně. Všechny válce se budou opotřebovávat stejně a divná harmonická ve zvuku zmizí."
"Jasně Franto, klasika, tohle si musíme honem utíkat patentovat".
L27u59k39á39š 71K81o18h43o41u67t
no vidíte... je to táááák jednoduché.... že jste nebyl první kdo to vymyslel. Už jste mohl být milionář. Vím, vím jste to na ten patentový úřad prostě jen nestihl doběhnout...
Ono to bude asi trošku složitější že?
R47o82m54a20n 23K14u81b35a93l60a
Jak to tak vypada tak je asi opravdu na case koupit si budto 2015 Corvette Stingray V8 6.2L 460HP, nebo 2015 Ford Mustang GT V8 5.0L 435HP, protoze kdyz jsem v roce 1998 trade in moje posledni Americky auto, Cadillac Seville a od te doby jsem mel 8 novych Japonskych a Nemeckych aut, tak by me nikdy nenapadlo ze se k Americke znacce jeste nekdy vratim ale clovek ma stale mensi a mensi vyber protoze diesel nikdy, turbo motory moc nemusim (rok a pul jsem vlastnil 2010 BMW 535i) Hybrid taky nechci a z dostupnych aut toho na trhu ze "slusnym" motorem moc neni a do budoucna to vypada hur a hur....
J52o96s14e65f 69T33i63k70v62a78r92t
To se chlubíš a nebo si stěžuješ ? Že nám tady vypisuješ svůj vozový park.
J90a67n 45B68u93r87i20a76n
Já bych tak kritický nebyl. Chápu, že když válec dostane "plný" příděl paliva, tak jeho využití je lepší než když ho dostává třeba 30 %.
Válec sice skoro pořád pojede na 100 %, ale zároveň si poměrně často odpočne (jestli to dobře chápu, tak v "době odpočinku" bude nad pístem vakuum). Na životnost motoru by to nemuselo mít negativní vliv.
Otázkou je, jak jakou životnost a poruchovost bude mít ten systém jako takový.
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně
Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě
Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...
Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu
Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid
Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...
KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části
Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...