Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

První svezení s novým Subaru Outback: skvěle jezdí a má druhé oči

Nové Subaru Outback je auto ze staré školy, ale to je pochvala. Je úžasně tiché, pohodlné, s dokonalým podvozkem. Ale protože do něj všichni budou chtít turbodiesel, je třeba je varovat: žádný závodník to s ním není.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T15o71m53á79š 31V60a65l78d64e67r 7743960409

Co nemá benzín klasické 4x4 a manual, tak už to není modla Subaru, ale obyčejný auto s občasným 4x4. Možná je bytelnější, není tak okoukané. Ale ty obraty designerů. Jedna generace krásná, další hrůza. Snad jediný Forester unikl kolísavé náladě vedení a desingnérů.

0/0
30.1.2015 21:24

M13a62r46e47k 51J37a89n60e41č44k43a 1387596143681

S tím vnějším designem u nových generací vozů u Subaru, především Legacy je to fakt bída, ale tento nový Outback mi připadá, že se vrací ke své dravější štíhlosti. Až mi doslouží 4 generace Legacy combi v automatu v plné výbavě, což je dle mě spolehlivý krasavec, 5 ani 6 generací jej nenahradím, protože se to nafouklo a už to nemá ani ten náznak sportovního ladění. Starší Outbacky se mi z důvodu své výšky nelíbili, ale tahle nová vypadá povedeně. Jinak se Subaru max. spokojenost, bezpečnost, jízdní vlastnosti a výhled i do stran nemá chybu a ta pořádná zpětná zrcátka a ne parodie na zpětná zrcátka. Mám jej od novky v LPG a šlape jako hodinky a najeto kolem 126 000km a spotřeba v LPG 11,5 až 12L, což je v ceně benzínu kolem 5,5 až 6 L :-) Kdo v těchto vozech nikdy nejel, nemá smysl aby se k těmto autům kromě designu vyjadřoval. Se Škodovkou se to nedá srovnávat, protože ty jízdní vlastnosti jsou naprosto úžasné a to i na sněhu s ledem pod ním. Tam, kde jiní jedou z důvodu klimatických podmínek max. 40, Subaru nemá problém a stále krásně zvládá se držet na cestě. Jediné, kde mám u Subaru výtku je málo odkládacích prostor a neposuvná loketní opěrka a naprosto blbě řešený palubní počítač a umístění ovládání pro vyhřívání sedaček, tohle kluci japonští aspoň u 4 generace nevychytali. Ale ten zvuk boxeru je doslova návyková záležitost. Brzdění automatickou převodovkou z kopce je hnus nad hnus, tohle jsem zažil u Passata, takže za mě jednoznačně výhoda, že tohle do Subaru výrobce netlačí. Stejně tak chápou, že když chce řidič u spolujezdce otevřít okénko, nepojede mu jak je dnes standardem jako v blbákově až dolů, ale podle toho jak dlouho se drží tlačítko.

A ti co tady chválíte benzínové motory u Škodovky třeba zmiňovaného Superba, asi nevíte, že výměna vstřiků, které po nájezdu přes 100 000km jdou pomalu, ale jistě do kytek a nejdou jednoduše vyměnit, musí se dělat G.O. motoru

+1/0
28.1.2015 12:59

P56e22t78r 30N53ě95m15e89č27e81k 1502564712533

A´t se na mě nikdo nezlobí, ale jak zvenku, tak uvnitř neuvěřitelně ošklivý vůz.....u Subaru se evudentně zastavili v devadesátých letech Rv

0/−1
28.1.2015 11:19

P72a17v52e52l 27D53o83b17e34š 3256773238541

Je to otázka vkusu. Mám Outbacka a pokud nepůjdu do něčeho většího tak v létě opět kupuji Outback.

+1/0
28.1.2015 11:48

L73u37d19v51í70k 55G95a31j51d87o54š53í44k 2975713294642

No jo. Opět "Chytrá Horákyně z iDnesu".

Skvělé, úžasné nejlepší, ale když se začtete podrobněji, tak zjistíte, že to asi zase taková pecka nebude.

Má osobní zkušenost se Subaru - po 3 letech provozu nového Legacy jsem byl rád, že jsem se toho auta zbavil a už nikdy...

0/0
27.1.2015 17:05

J11o79s28e16f 67N36o90v84a42k 5608842486878

Rozveďte to, proč jste byl rád? Co vám nevyhovovalo? Jako potenciální zájemce o subaru nadšený z pohodlí a jízdních vlastností mě to fakt zajímá!

0/0
6.2.2015 14:04

M62i52c40h50a41l 62F17r39ý78d11a 1742329303282

Pane Dvořáku, vás překvapuje, že naftový motor ve vyšších otáčkách nemá dostatečný točivý moment? No potěš koště...Rv

+4/0
27.1.2015 16:44

J96i98ř81í 55S21c87h68w24a96c93h 8478154118286

"koště" asi moc nepotěším... autor to nejspíš dobře ví, ale ten 2.0 diesel od Subaru je v tomto dost velký extrém. Má vynikající maximum 350Nm, ale začíná vadnout extrémně brzy již od 2500 ot! Srovnatelný 2.0 TDI/110 kW má maximum "jen" 320 Nm ale vydrží s ním do 3000 ot. Takže když na dálnici ty motory při 130 točí okolo 2200-2300 ot. Tak prostě Subaru začne docházet dech extrémně brzo (maximální výkony pak mají při 3600/4000 otáčkách.) ;-)

0/0
28.1.2015 16:46

P65e38t94r 21K82u63l35i12c22h 9930651192225

výběr tohohle auta je spíš sňatek z vášně než z rozumu.

proti gustu...

0/0
27.1.2015 12:46

A35l31e78š 52L83e47w17i92c84k59i 5145729601298

Právě sňatek z rozumu to je, ne z vášně, tyto auta se nekazí, nekradou, ale zase nevypadají úplně top, záleží na preferencích...

+1/0
27.1.2015 13:57

P48e54t45r 12K36u60l87i72c50h 9150621482665

já bych spíš řekl, že za ty (velké) peníze lze na trhu najít hodně lepších variant, a že po Subaru Outback spíš sáhne fanda značky a jejich "boxera".

0/0
27.1.2015 14:00

A92l94e85š 87L88e11w74i43c92k27i 5515639661938

Subaru má největší věrnost mezi zákazníky, kdo si jednou koupí jejich skvostný výrobek, z nějakých 90% si opět pořídí další...Holt vlastníkem Subaru je Toyota, a ta jejich spolehlivost je nakažlivá.

0/0
27.1.2015 14:06

L35u80d77v89í47k 32G44a86j56d76o90š39í57k 2345613794732

Ani bych neřekl... :-)

+1/0
27.1.2015 17:07

P88e44t79r 23P96o98s70p25í71š84i85l 4548374926476

To nekazící se auto máme ve firmě. Je tři roky staré a loni se do jeho opravy dalo téměř 200 tisíc (vysypaný motor s 80 tisíci km). Fakt bych nebyl rád, kdyby se touto "spolehlivostí" nakazilo i jiné auto.

0/0
27.1.2015 17:25

Z68d66e61n91ě71k 24H25a26n32z16l 1481186962584

Za milion by měla

0/0
27.1.2015 20:55

M52a50r80e22k 53H61r29u86b79y 6377812171748

"lepsich" je subjektivni. Rozhodne jsou hezci auta, ale pokud mate srovnavat v kategoriich spolehlivost, fortelnost, kvalita ci dokonce pouziti rozumu ori konstrukci - uz moc konkurentu nenajdete ;-)

+1/0
27.1.2015 15:06

L75u46k58á41š 28S83k52o70p90a71l 9686188595731

Tak to jste asi nikdy žádné Subaru neměl :) Zvláště pak dieslový motor v předchozím Outbacku je lahůdka. Spotřeba oleje, FAP filtr, který se neustále regeneruje a když začne, musíte jet několik kilometrů konstantní rychlostí, v konstantních otáčkách, jinak oranžová kontrolka (má to spešl kontrolku na FAP filtr) a hurá do servisu ... ve 100tis km už se FAP regeneruje téměř pořád, nabídnou Vám výměnu, která stojí 70tis za filtr+práce ... to je těžce o vášni ;)

0/0
27.1.2015 15:57

L27u57k17á58š 89S73k65o28p44a14l 9426838405281

Ale teda zapomněl jsem říct, že se tím jezdí opravdu příjemně. Velké těžké auto, klasická mechanická čtyřkolka, není to jako u VW 2+2 v nouzi alias HALDEX, ten dieslový motor, jelikož je to boxer tak běží moc pěkně, tiše .. škoda jen, že polovinu času jste s ním v servisu. Takže když už, tak benzín a ideálně s automatem ;)

+1/0
27.1.2015 16:00

P81e86t34r 20K64u49l48i79c73h 9740291342535

tolik ke spolehlivosti....

0/0
27.1.2015 16:12

M87a61r78e22k 14H92r87u11b38y 6727782911428

Dyzl je ulitba Subaru Evrope...:-/

0/0
27.1.2015 16:55

M18i56r12o53s97l44a52v 33J88a13r46o58š 6520202349477

Tak mi v tom článku chybí obligátní srovnání s VW nebo Škodou ;-D.

0/0
27.1.2015 11:41

Z82d41e39n64ě30k 77H66a64n91z38l 1891526272524

Srovnává se je Hyundai se Škodou obcas s Mazdou

0/0
27.1.2015 12:08

J23i55ř28í 31S40c91h77w29a75c83h 8818294988576

srovnání se Škodou tu není, protože by pro Subaru (značku, prezentující se jako sportovní) Outback nedopadlo v některých parametrech příliš lichotivě, a ten úsměv by ti ztuhnul....:-(

Pokud by se srovnávalo s dynamikou odpovídajícím motorem, tak by proti stál Superb / TSI 1.4, ano s tím legendárním motůrkem do sekačky,  cena o cca 200 tisíc lacinější....

.... nebo  něco s cenou jen blížící se ceně Outbacku - Sup / TSI 2.0 s automatem (-100 tisíc), což je ale oproti Outbacku raketa....

.... nebo s cenou stejnou jako Outback - Sup / 3.6FSI (s automatem a 4x4), což je ale raketa ještě větší....

Nemluvě o tom, že dvouspojkové automaty VW jsou jiná liga než nudné variátory...a pokud nebude možnost volby manuálu, tak to je další mínus....

+1/0
27.1.2015 13:19

M41i62r60o82s63l63a54v 40J48a36r22o40š 6890462619697

Mně by nic nemrzlo. Poznámka nebyla proti VW, spíš proti autorům, kteří občas srovnávají nesrovnatelné a problém s nejlepším autem na světě je asi stejný jako s vejcem a slepicí. O tom to je ;-D

0/0
27.1.2015 13:47

A54l98e16š 45L88e90w40i31c78k42i 5685639651548

Subaru se nikdy neprezentuje jako sportovní, max Impreza, jinak jsou vyhlášení spolehlivostí a pohonem 4×4,takže leda je srovnávat s jinými běžnými čtyřkolkami od Audi nebo BMW...

+1/0
27.1.2015 14:01

M81a10r78e18k 33H38r76u16b88y 6637962821168

No, za srovnavani staleho 4x4 s nahrazkou typu Haldex by vas subaristi ukamenovali ;-)

0/0
27.1.2015 15:04

J90i18ř10í 11S40c66h15w38a82c23h 8628674498326

v článku je zmínka o mezinápravové lamelové spojce, obdobné Haldexu

0/0
27.1.2015 15:32

M38a14r30e93k 90J74a93n54e22č60k81a 1237336913481

Vás zajímá u vozu pouze zrychlení z 0 na 100? Někteří to holt pochopí až v náročnějším terénu nebo při dosti zhoršených jízdních podmínkách, nebo při nehodě. Zažil jsem blázny v Rapidech nebo rozdrážděných Octávkách, co netuší, že fyzika platí pro Škodovky mnohem dříve, než pro Subaru a pak se ta stabilita na vozovce opravdu hodí :-) Pravda, cena vozů u Subaru je dosti vysoká a náhr. díly taky, to je fakt. Ale pokud se člověk o auto stará, lije tam olej jaký má a v pravidelných intervalech a mění poctivě všechny filtry, pak šlape jako hodinky a jízda je za každého počasí prostě s prstem v nose :-)

0/0
28.1.2015 13:11

P20a52v48e16l 84K48o22n78e40č38n95ý 1590259987

To že není na EU trhu Outback s 3.6 benzínem a 2.0t benzínem ale můžeš přičíst úchylné EU normě, ne Japoncům. Krom toho, zkus se svézt v Superbu a pak v Outbacku, zjistíš, že jde o úplně jinou ligu, kde Škodovka bude tiše plakat v rohu. Dvojspojka je super, tomu není co vytknout. Variátor je taky výborný a rozhodně mechanicky jednodušší.

0/0
28.1.2015 14:00

J86i26ř49í 82S15c48h12w67a69c15h 8178214458956

V Evropě podléhají úchylným normám všichni výrobci. A u auta za milion očekávám, že když šlápnu na plyn tak to prostě bude mít dynamiku auta za milion a ne něčeho za 300 tisíc. A pak mu to nějaké "drncnutí" klidně odpustím ;-)

0/0
28.1.2015 17:10
Foto

M48i29r27o42s23l89a71v 70S23t61e64i82n26e34r 4880652930256

Málo platné, v té cenové kategorii je dost velký výběr. Subaru je fixovaný na boxery s vodním chlazením, ty mají technicky problém s dlouhými trubkami. Další problém je jednostranné opotřebení válců, nahoře se olej moc nedrží, dole je ho moc a písty svojí vahou tlačí  na spodní stranu válce. Řadový čtyřválec dosáhl zatím nesrovnatelně větší životnosti i úspornosti. O spotřebě totiž rozhoduje i vnitřní tření motoru-  hydraulický odpor oleje brání vytáčení do vyšších otáček, různé vačkové hřídele spotřebují svým pohonem také energii.

Haldex je také odpověď na reálné poměry- do terénu se dnes jede, když není zbytí, pak ale musí ta elektronika bez ohledu na spotřebu zajistit bezpečné projetí. Trvalé používání Haldexu vede k rychlému opotřebení- na to není konstruován. A přibrzďování stojí také palivo navíc, samozřejmě tím trpí i brzdy. V terénu často používané vozy mají mít systém diferenciálů a jejich uzávěrek, třeba jako Lada Niva.

+3/0
27.1.2015 10:35

L77u55k34á44š 41S39k28o53p46a51l 9826428985721

Neznám jedinou starší oktávku, kde by 2+2 v nouzi, alias HALDEX ještě fungoval. Oprava v ceně zbytku auta...

0/0
27.1.2015 16:04

P13a25v39e21l 20K62o45n34e36č26n13ý 1870279327

Tak to opotřebení válců dole, protože boxer, to mě opravdu pobavilo ;-D

Nedá se točit do otáček, taky výborný fór ;-D

Boxery svou životností a možností točit strčí do kapsy ten tvůj řadový čtyřválec s úsměvem na rtu. O kultivovanosti chodu, nízkém těžišti a rovnoměrném rozložení hmotnosti nemluvě.

0/0
28.1.2015 13:56
Foto

M31i76r77o13s21l90a43v 89S71t14e86i87n24e68r 4530302870796

Není to nic nového, milión VW "brouků" s Ledwinkovým Tatra- motorem, ale 4 válci, ty boxery učinily obecně známými. I VW 1200 neb 1300 ccm byl motor stavěný na nějakých 120 tisíc km, poté se  běžně  vyměnil za motor po výbrusu. To bylo v 70. letech už málo, proto přešel VW s pomocí techniků od NSU na řadové čtyřválce umístěné příčně nad hnací nápravou.

Nějaký důvod to asi mít bude, proč nejsou boxery převažující konstrukční technikou.

Současně nejmodernější motory má Honda- podařilo se podstatně snížit vnitřní tření i pohyblivé masy v motoru- Honda má rekordně nízkou spotřebu.

0/0
28.1.2015 20:06

J61i91ř79í 10P93a77n54t40l78í52k 8283183404533

Me se novy outback hodne libi. Mel jsem Forestera i imprezu. Po novem outbacku pokukuju. Tady v USA je i s motorem 3.6 litru sesti valec. Manual se tady neprodava, ale v Kanade ano.... mozna bych sel i do 2.5 motoru kdybych mohl mit manual. Cena zacina kousek pres 25 000 dolaru a podle modelu se splha kousek pod 40 000 dol.

+1/0
27.1.2015 6:32

P21e95t31r 68Č72e78r31n17ý 2398229534352

Taky o něm s 3.6 motorem uvažuju (také v USA). Předchozí generace s tímhle motorem jezdila výborně. Za nějakých $34,000 i s Eye Sight, to je dobrá cena.

+1/0
27.1.2015 10:34

I34g32o48r 76P80ř16a38d32k35a 1354511309810

Mě zajímá jen jedna věc, zda ty jejich povedené diesely, vydrží max. 150000 jako u jejich předchůdce? Subaru s dieselem prakticky neprodejné auto z druhé ruky.;-(

+2/0
27.1.2015 3:01

P10e58t79r 22P89o70s62p72í42š75i28l 4468834566186

Tak to vydrží ještě dost. Ten 2,5 litr benzín nevydrží ani těch 100 tisíc. Snad to ale u nového 2,5 litru už zlepšili, když tvrdí, že přepracovali 80%dílů.

0/0
27.1.2015 7:02

P58a54v62e66l 56D68o52b32e91š 3126713228791

Nevím kde jste nato přišel. Já mám Outback 2006 2,5l nyní mám naněm 301000km a zatím žádná oprava jen spotřební díly. Vše v pořádku.

+3/0
27.1.2015 8:58

K18a28r85e53l 10V86a71c29h50u94t 9483502909613

Všechno to záleží na stylu jízdy ;-) ... Kdo si myslí, že může všechno všude projet jako drak, tak potom musí počítat s menší životností.

0/0
27.1.2015 9:14

J90a56k29u39b 95F58e29i73f80a72r 7839739226579

Tak tak, a razantní jízdou trpí především turbodiesely.

0/0
27.1.2015 10:27

M36i87c19h28a58l 82H63r24u89b74o45š 4960837882175

Máte vlastnú skúsenosť, alebo to povedal Honza u piva, tak to musí byť pravda?

+1/0
27.1.2015 7:14

M58a23r25e65k 17H61r75u72b72y 6747622601448

Fakt, ze Subaru z druhe ruky v rozumnem stavu prakticky nekoupite, neni dane tim, ze by bylo neprodejne ;-)

+2/0
27.1.2015 15:07

M46a22r68e36k 73J24a92n62e85č30k91a 1177966753651

Tak v tom případě by soused musel mít u svého Forestera v dieselu již aspoň druhý motor nebo GO prvního, ale nic takového :-)

0/0
28.1.2015 13:28

J53i92ř97í 73S40c65h31w58a67c18h 8158944608246

Tak jsem měl takovou "utkvělou představu", že auto za milion nikdy nemůže v dynamice zaostávat za autem s třetinovou cenou, bohužel jsem se mýlil.:-(

0/0
27.1.2015 0:55

L46a52d94i32s29l76a76v 15S19o33k69o94l 1540722925332

Tak TSI to není, no...:D

+3/0
27.1.2015 6:55

M57i19c84h19a28l 78P76a88v29l78á24t 9633103274689

U auta se nepletete, ale tohle je tank. V dobrem i spatnem slova smyslu. Neco za neco..

0/0
27.1.2015 11:29







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.