Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

První svezení s novým Subaru Outback: skvěle jezdí a má druhé oči

Nové Subaru Outback je auto ze staré školy, ale to je pochvala. Je úžasně tiché, pohodlné, s dokonalým podvozkem. Ale protože do něj všichni budou chtít turbodiesel, je třeba je varovat: žádný závodník to s ním není.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T66o14m42á47š 59V65a84l39d22e53r 7743850569

Co nemá benzín klasické 4x4 a manual, tak už to není modla Subaru, ale obyčejný auto s občasným 4x4. Možná je bytelnější, není tak okoukané. Ale ty obraty designerů. Jedna generace krásná, další hrůza. Snad jediný Forester unikl kolísavé náladě vedení a desingnérů.

0/0
30.1.2015 21:24

M60a98r83e44k 41J34a47n59e43č22k85a 1457346473961

S tím vnějším designem u nových generací vozů u Subaru, především Legacy je to fakt bída, ale tento nový Outback mi připadá, že se vrací ke své dravější štíhlosti. Až mi doslouží 4 generace Legacy combi v automatu v plné výbavě, což je dle mě spolehlivý krasavec, 5 ani 6 generací jej nenahradím, protože se to nafouklo a už to nemá ani ten náznak sportovního ladění. Starší Outbacky se mi z důvodu své výšky nelíbili, ale tahle nová vypadá povedeně. Jinak se Subaru max. spokojenost, bezpečnost, jízdní vlastnosti a výhled i do stran nemá chybu a ta pořádná zpětná zrcátka a ne parodie na zpětná zrcátka. Mám jej od novky v LPG a šlape jako hodinky a najeto kolem 126 000km a spotřeba v LPG 11,5 až 12L, což je v ceně benzínu kolem 5,5 až 6 L :-) Kdo v těchto vozech nikdy nejel, nemá smysl aby se k těmto autům kromě designu vyjadřoval. Se Škodovkou se to nedá srovnávat, protože ty jízdní vlastnosti jsou naprosto úžasné a to i na sněhu s ledem pod ním. Tam, kde jiní jedou z důvodu klimatických podmínek max. 40, Subaru nemá problém a stále krásně zvládá se držet na cestě. Jediné, kde mám u Subaru výtku je málo odkládacích prostor a neposuvná loketní opěrka a naprosto blbě řešený palubní počítač a umístění ovládání pro vyhřívání sedaček, tohle kluci japonští aspoň u 4 generace nevychytali. Ale ten zvuk boxeru je doslova návyková záležitost. Brzdění automatickou převodovkou z kopce je hnus nad hnus, tohle jsem zažil u Passata, takže za mě jednoznačně výhoda, že tohle do Subaru výrobce netlačí. Stejně tak chápou, že když chce řidič u spolujezdce otevřít okénko, nepojede mu jak je dnes standardem jako v blbákově až dolů, ale podle toho jak dlouho se drží tlačítko.

A ti co tady chválíte benzínové motory u Škodovky třeba zmiňovaného Superba, asi nevíte, že výměna vstřiků, které po nájezdu přes 100 000km jdou pomalu, ale jistě do kytek a nejdou jednoduše vyměnit, musí se dělat G.O. motoru

+1/0
28.1.2015 12:59

P47e56t79r 53N93ě70m30e47č57e70k 1842894282533

A´t se na mě nikdo nezlobí, ale jak zvenku, tak uvnitř neuvěřitelně ošklivý vůz.....u Subaru se evudentně zastavili v devadesátých letech Rv

0/−1
28.1.2015 11:19

P18a56v20e82l 98D18o54b82e26š 3516723878541

Je to otázka vkusu. Mám Outbacka a pokud nepůjdu do něčeho většího tak v létě opět kupuji Outback.

+1/0
28.1.2015 11:48

L16u70d30v61í24k 41G47a41j73d96o93š41í62k 2895773464852

No jo. Opět "Chytrá Horákyně z iDnesu".

Skvělé, úžasné nejlepší, ale když se začtete podrobněji, tak zjistíte, že to asi zase taková pecka nebude.

Má osobní zkušenost se Subaru - po 3 letech provozu nového Legacy jsem byl rád, že jsem se toho auta zbavil a už nikdy...

0/0
27.1.2015 17:05

J69o49s57e41f 88N14o38v34a50k 5478872926728

Rozveďte to, proč jste byl rád? Co vám nevyhovovalo? Jako potenciální zájemce o subaru nadšený z pohodlí a jízdních vlastností mě to fakt zajímá!

0/0
6.2.2015 14:04

M62i12c30h82a75l 41F86r50ý32d75a 1852159753812

Pane Dvořáku, vás překvapuje, že naftový motor ve vyšších otáčkách nemá dostatečný točivý moment? No potěš koště...Rv

+4/0
27.1.2015 16:44

J23i88ř67í 55S64c14h79w65a12c47h 8968744808256

"koště" asi moc nepotěším... autor to nejspíš dobře ví, ale ten 2.0 diesel od Subaru je v tomto dost velký extrém. Má vynikající maximum 350Nm, ale začíná vadnout extrémně brzy již od 2500 ot! Srovnatelný 2.0 TDI/110 kW má maximum "jen" 320 Nm ale vydrží s ním do 3000 ot. Takže když na dálnici ty motory při 130 točí okolo 2200-2300 ot. Tak prostě Subaru začne docházet dech extrémně brzo (maximální výkony pak mají při 3600/4000 otáčkách.) ;-)

0/0
28.1.2015 16:46

P32e88t89r 98K52u80l33i41c38h 9410161122145

výběr tohohle auta je spíš sňatek z vášně než z rozumu.

proti gustu...

0/0
27.1.2015 12:46

A98l29e27š 80L54e82w37i56c21k61i 5795429371688

Právě sňatek z rozumu to je, ne z vášně, tyto auta se nekazí, nekradou, ale zase nevypadají úplně top, záleží na preferencích...

+1/0
27.1.2015 13:57

P81e46t27r 44K78u66l15i34c10h 9860941162335

já bych spíš řekl, že za ty (velké) peníze lze na trhu najít hodně lepších variant, a že po Subaru Outback spíš sáhne fanda značky a jejich "boxera".

0/0
27.1.2015 14:00

A11l88e56š 38L23e57w12i74c65k82i 5305259291968

Subaru má největší věrnost mezi zákazníky, kdo si jednou koupí jejich skvostný výrobek, z nějakých 90% si opět pořídí další...Holt vlastníkem Subaru je Toyota, a ta jejich spolehlivost je nakažlivá.

0/0
27.1.2015 14:06

L87u75d76v38í28k 19G52a64j59d91o24š71í32k 2475923944272

Ani bych neřekl... :-)

+1/0
27.1.2015 17:07

P92e58t76r 13P54o32s14p51í29š79i65l 4168794446236

To nekazící se auto máme ve firmě. Je tři roky staré a loni se do jeho opravy dalo téměř 200 tisíc (vysypaný motor s 80 tisíci km). Fakt bych nebyl rád, kdyby se touto "spolehlivostí" nakazilo i jiné auto.

0/0
27.1.2015 17:25

Z62d46e17n45ě33k 20H66a86n23z57l 1331966452984

Za milion by měla

0/0
27.1.2015 20:55

M84a78r37e71k 87H13r32u69b30y 6837302541348

"lepsich" je subjektivni. Rozhodne jsou hezci auta, ale pokud mate srovnavat v kategoriich spolehlivost, fortelnost, kvalita ci dokonce pouziti rozumu ori konstrukci - uz moc konkurentu nenajdete ;-)

+1/0
27.1.2015 15:06

L76u89k72á97š 52S22k78o58p68a10l 9846588925821

Tak to jste asi nikdy žádné Subaru neměl :) Zvláště pak dieslový motor v předchozím Outbacku je lahůdka. Spotřeba oleje, FAP filtr, který se neustále regeneruje a když začne, musíte jet několik kilometrů konstantní rychlostí, v konstantních otáčkách, jinak oranžová kontrolka (má to spešl kontrolku na FAP filtr) a hurá do servisu ... ve 100tis km už se FAP regeneruje téměř pořád, nabídnou Vám výměnu, která stojí 70tis za filtr+práce ... to je těžce o vášni ;)

0/0
27.1.2015 15:57

L91u88k89á96š 97S17k16o29p94a86l 9786178555201

Ale teda zapomněl jsem říct, že se tím jezdí opravdu příjemně. Velké těžké auto, klasická mechanická čtyřkolka, není to jako u VW 2+2 v nouzi alias HALDEX, ten dieslový motor, jelikož je to boxer tak běží moc pěkně, tiše .. škoda jen, že polovinu času jste s ním v servisu. Takže když už, tak benzín a ideálně s automatem ;)

+1/0
27.1.2015 16:00

P40e76t86r 61K12u64l41i20c32h 9840341532335

tolik ke spolehlivosti....

0/0
27.1.2015 16:12

M29a35r19e36k 85H39r19u48b77y 6407922331568

Dyzl je ulitba Subaru Evrope...:-/

0/0
27.1.2015 16:55

M27i70r69o76s21l73a14v 32J48a37r33o97š 6950892279597

Tak mi v tom článku chybí obligátní srovnání s VW nebo Škodou ;-D.

0/0
27.1.2015 11:41

Z78d66e21n72ě62k 82H10a68n76z52l 1301266102914

Srovnává se je Hyundai se Škodou obcas s Mazdou

0/0
27.1.2015 12:08

J97i56ř67í 78S18c24h49w61a17c23h 8798284958866

srovnání se Škodou tu není, protože by pro Subaru (značku, prezentující se jako sportovní) Outback nedopadlo v některých parametrech příliš lichotivě, a ten úsměv by ti ztuhnul....:-(

Pokud by se srovnávalo s dynamikou odpovídajícím motorem, tak by proti stál Superb / TSI 1.4, ano s tím legendárním motůrkem do sekačky,  cena o cca 200 tisíc lacinější....

.... nebo  něco s cenou jen blížící se ceně Outbacku - Sup / TSI 2.0 s automatem (-100 tisíc), což je ale oproti Outbacku raketa....

.... nebo s cenou stejnou jako Outback - Sup / 3.6FSI (s automatem a 4x4), což je ale raketa ještě větší....

Nemluvě o tom, že dvouspojkové automaty VW jsou jiná liga než nudné variátory...a pokud nebude možnost volby manuálu, tak to je další mínus....

+1/0
27.1.2015 13:19

M80i12r87o42s28l31a27v 61J35a21r82o63š 6860692189447

Mně by nic nemrzlo. Poznámka nebyla proti VW, spíš proti autorům, kteří občas srovnávají nesrovnatelné a problém s nejlepším autem na světě je asi stejný jako s vejcem a slepicí. O tom to je ;-D

0/0
27.1.2015 13:47

A30l83e15š 48L45e35w51i38c21k19i 5455389151148

Subaru se nikdy neprezentuje jako sportovní, max Impreza, jinak jsou vyhlášení spolehlivostí a pohonem 4×4,takže leda je srovnávat s jinými běžnými čtyřkolkami od Audi nebo BMW...

+1/0
27.1.2015 14:01

M59a81r64e13k 80H94r50u41b83y 6807702801938

No, za srovnavani staleho 4x4 s nahrazkou typu Haldex by vas subaristi ukamenovali ;-)

0/0
27.1.2015 15:04

J41i67ř34í 59S61c91h98w77a58c43h 8898484458766

v článku je zmínka o mezinápravové lamelové spojce, obdobné Haldexu

0/0
27.1.2015 15:32

M46a13r17e21k 81J32a30n17e33č81k32a 1657366493791

Vás zajímá u vozu pouze zrychlení z 0 na 100? Někteří to holt pochopí až v náročnějším terénu nebo při dosti zhoršených jízdních podmínkách, nebo při nehodě. Zažil jsem blázny v Rapidech nebo rozdrážděných Octávkách, co netuší, že fyzika platí pro Škodovky mnohem dříve, než pro Subaru a pak se ta stabilita na vozovce opravdu hodí :-) Pravda, cena vozů u Subaru je dosti vysoká a náhr. díly taky, to je fakt. Ale pokud se člověk o auto stará, lije tam olej jaký má a v pravidelných intervalech a mění poctivě všechny filtry, pak šlape jako hodinky a jízda je za každého počasí prostě s prstem v nose :-)

0/0
28.1.2015 13:11

P51a31v66e74l 53K56o96n53e83č84n76ý 1220149807

To že není na EU trhu Outback s 3.6 benzínem a 2.0t benzínem ale můžeš přičíst úchylné EU normě, ne Japoncům. Krom toho, zkus se svézt v Superbu a pak v Outbacku, zjistíš, že jde o úplně jinou ligu, kde Škodovka bude tiše plakat v rohu. Dvojspojka je super, tomu není co vytknout. Variátor je taky výborný a rozhodně mechanicky jednodušší.

0/0
28.1.2015 14:00

J32i30ř23í 42S59c73h94w80a72c58h 8988704208596

V Evropě podléhají úchylným normám všichni výrobci. A u auta za milion očekávám, že když šlápnu na plyn tak to prostě bude mít dynamiku auta za milion a ne něčeho za 300 tisíc. A pak mu to nějaké "drncnutí" klidně odpustím ;-)

0/0
28.1.2015 17:10
Foto

M11i77r38o36s71l37a77v 90S68t80e69i32n89e16r 6638374953555

Málo platné, v té cenové kategorii je dost velký výběr. Subaru je fixovaný na boxery s vodním chlazením, ty mají technicky problém s dlouhými trubkami. Další problém je jednostranné opotřebení válců, nahoře se olej moc nedrží, dole je ho moc a písty svojí vahou tlačí  na spodní stranu válce. Řadový čtyřválec dosáhl zatím nesrovnatelně větší životnosti i úspornosti. O spotřebě totiž rozhoduje i vnitřní tření motoru-  hydraulický odpor oleje brání vytáčení do vyšších otáček, různé vačkové hřídele spotřebují svým pohonem také energii.

Haldex je také odpověď na reálné poměry- do terénu se dnes jede, když není zbytí, pak ale musí ta elektronika bez ohledu na spotřebu zajistit bezpečné projetí. Trvalé používání Haldexu vede k rychlému opotřebení- na to není konstruován. A přibrzďování stojí také palivo navíc, samozřejmě tím trpí i brzdy. V terénu často používané vozy mají mít systém diferenciálů a jejich uzávěrek, třeba jako Lada Niva.

+3/0
27.1.2015 10:35

L18u12k51á58š 12S51k93o89p16a56l 9506928265531

Neznám jedinou starší oktávku, kde by 2+2 v nouzi, alias HALDEX ještě fungoval. Oprava v ceně zbytku auta...

0/0
27.1.2015 16:04

P84a85v92e82l 16K47o85n42e53č53n38ý 1530609887

Tak to opotřebení válců dole, protože boxer, to mě opravdu pobavilo ;-D

Nedá se točit do otáček, taky výborný fór ;-D

Boxery svou životností a možností točit strčí do kapsy ten tvůj řadový čtyřválec s úsměvem na rtu. O kultivovanosti chodu, nízkém těžišti a rovnoměrném rozložení hmotnosti nemluvě.

0/0
28.1.2015 13:56
Foto

M50i14r73o19s30l12a25v 12S57t58e29i36n83e76r 6478714433285

Není to nic nového, milión VW "brouků" s Ledwinkovým Tatra- motorem, ale 4 válci, ty boxery učinily obecně známými. I VW 1200 neb 1300 ccm byl motor stavěný na nějakých 120 tisíc km, poté se  běžně  vyměnil za motor po výbrusu. To bylo v 70. letech už málo, proto přešel VW s pomocí techniků od NSU na řadové čtyřválce umístěné příčně nad hnací nápravou.

Nějaký důvod to asi mít bude, proč nejsou boxery převažující konstrukční technikou.

Současně nejmodernější motory má Honda- podařilo se podstatně snížit vnitřní tření i pohyblivé masy v motoru- Honda má rekordně nízkou spotřebu.

0/0
28.1.2015 20:06

J87i52ř77í 14P30a70n54t89l18í32k 8683973144723

Me se novy outback hodne libi. Mel jsem Forestera i imprezu. Po novem outbacku pokukuju. Tady v USA je i s motorem 3.6 litru sesti valec. Manual se tady neprodava, ale v Kanade ano.... mozna bych sel i do 2.5 motoru kdybych mohl mit manual. Cena zacina kousek pres 25 000 dolaru a podle modelu se splha kousek pod 40 000 dol.

+1/0
27.1.2015 6:32

P97e43t10r 65Č51e75r83n94ý 2508699834452

Taky o něm s 3.6 motorem uvažuju (také v USA). Předchozí generace s tímhle motorem jezdila výborně. Za nějakých $34,000 i s Eye Sight, to je dobrá cena.

+1/0
27.1.2015 10:34

I33g86o21r 11P65ř16a81d93k35a 1714451719980

Mě zajímá jen jedna věc, zda ty jejich povedené diesely, vydrží max. 150000 jako u jejich předchůdce? Subaru s dieselem prakticky neprodejné auto z druhé ruky.;-(

+2/0
27.1.2015 3:01

P53e48t75r 22P16o78s87p60í25š62i85l 4428464156906

Tak to vydrží ještě dost. Ten 2,5 litr benzín nevydrží ani těch 100 tisíc. Snad to ale u nového 2,5 litru už zlepšili, když tvrdí, že přepracovali 80%dílů.

0/0
27.1.2015 7:02

P51a14v56e37l 44D45o34b30e12š 3966303138911

Nevím kde jste nato přišel. Já mám Outback 2006 2,5l nyní mám naněm 301000km a zatím žádná oprava jen spotřební díly. Vše v pořádku.

+3/0
27.1.2015 8:58

K31a77r71e70l 64V93a52c32h45u29t 9373622149563

Všechno to záleží na stylu jízdy ;-) ... Kdo si myslí, že může všechno všude projet jako drak, tak potom musí počítat s menší životností.

0/0
27.1.2015 9:14

J72a70k57u24b 32F69e76i13f83a67r 7889449646179

Tak tak, a razantní jízdou trpí především turbodiesely.

0/0
27.1.2015 10:27

M23i54c20h19a58l 84H68r92u84b24o71š 4810217482295

Máte vlastnú skúsenosť, alebo to povedal Honza u piva, tak to musí byť pravda?

+1/0
27.1.2015 7:14

M67a37r98e80k 41H77r57u41b48y 6157792311548

Fakt, ze Subaru z druhe ruky v rozumnem stavu prakticky nekoupite, neni dane tim, ze by bylo neprodejne ;-)

+2/0
27.1.2015 15:07

M74a87r12e74k 59J86a24n31e74č27k53a 1557716143761

Tak v tom případě by soused musel mít u svého Forestera v dieselu již aspoň druhý motor nebo GO prvního, ale nic takového :-)

0/0
28.1.2015 13:28

J72i10ř60í 87S64c63h63w98a61c44h 8828754458966

Tak jsem měl takovou "utkvělou představu", že auto za milion nikdy nemůže v dynamice zaostávat za autem s třetinovou cenou, bohužel jsem se mýlil.:-(

0/0
27.1.2015 0:55

L78a69d52i14s46l48a19v 35S68o16k61o61l 1140452615802

Tak TSI to není, no...:D

+3/0
27.1.2015 6:55

M37i85c15h53a63l 75P15a29v43l88á21t 9333123234249

U auta se nepletete, ale tohle je tank. V dobrem i spatnem slova smyslu. Neco za neco..

0/0
27.1.2015 11:29







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.