Diskuze
Sněhová kalamita na silnicích. Když to klouže, hledejte závěj
Děkujeme za pochopení.
P90e83t36r 52M45i69c35h52a89l
Řekl bych, že mnohe, lepší než všechny články je věnovat hodinku tomuto videu:
https://www.youtube.com/watch?v=Kgz_qehXbv0
Podstatné je, že má celoroční platnost, nespecializuje se jen na zimu.
P61e26t72r 74P42. 22V57e80s94e15l43s61k17y
Když už píšete článek pro začátečníky (protože každý trochu zkušenější by vše napsané měl znát), byl bych opatrný s tvrzením, že z kopce je lepší podřazovat, než brzdit. Ona to pravda je, ale až tam nezkušený pilot v osmdesáti krkne trojku (aby dle vaší rady plynule přibrzdil) nedočká se lepšího výsledku, než kdyby se svým ABS klidně přibržďoval. S ostatními tvrzeními v článku plně souhlasím.
P21a42v54e91l 75J48e36ř13á20b49e66k
Především - jízdu na sněhu a kluzku si musí každý vyzkoušet, a ti co už něco odjeli, by měli ty méně zkušené respektovat a myslet za ně několikrát víc než za sucha.
V článku je jedna neustále opakovaná chyba a to pomoci se ruční brzdou. To dnes platí jen pro minimum aut a to se zadním pohonem. Princip přibrždění je, že klouzající kolo brzy (pokud brzdí stejnoměrně) ho lehce přibrzdí a někdy se tím přenese síla na kolo co neklouže. U předokolky někdy lze lehounce přišlápnout přední brzdu, ale zpravidla to nepomůže.
A jinak - jezdit na sněhu a náledí co nejvíc - zkušenosti u internetu nezískáme.
P16e22t82r 35B98á43č46a
To by melo byt spis v kategorii ona.idnes ne, kdyz uz ne autoskola
V70l78a39s53t91i81m26i19l 73T75e31n21c48e38r
Docela dobré je vozit v kufru sněhové řetězy a taky 10 kg pytel písku se může někdy hodit (pod kola).
P76a60v41e13l 25J42e75ř51á77b57e16k
Tchýni na zatlačení - v případě, že se auto rozjede, lze ji nechat na místě a doma to nějak zdůvodnit - třeba, upraveným příběhem Červené Karkulky.
P10e73t55r 94M71i95c89h38a45l
Když tak čtu některé příspěvky, nedivím se tomu, jak to na našich silnicích vypadá.
J66o50s71e75f 65M73i59k81i98n
Je zajimavé, že hřeby do pneu jsou povoleny i v Řecku. Jenom u nás bohužel nic.
D11a37v39i60d 51J31i83n10d69r28a
Tak nevim, sice zimní obudí je povinností, s tím že tam je ale. Ano, každej člověk aspoň trochu při smyslech si v momentě, kdy začne být zima dá i zimní pneu, ale to že padne 1. listopadu a teplota bude 20 °C neznamená aby člověk přezouval na zimáky. Hledat závěje je taky krásný, ale lepší je se udrřet na silnici. Ze zkušenosti a ze školy smyků jsem si dost dobře vyzkoušel, že u předokolky (která je jak všichni vědí nedotáčivá) když v zatáčce nemám adhesi na zadní nápravě, stačí otočit volant trochu na druhou stranu a trochu přidat plyn. S hnanou zadní nápravou je to už jiná. Každopádně pro všechny by mělo být lepší si dostatečně odbrzdit před zatáčkou než v zatáčce, ale tvrzení, že když je 0,000000001mm sněhu na silnici znamená že rychlost klesne minimmálně o 50% jak je dobrým zvykem.
J80a47k68u73b 90S18e10m30e35r48á52d
taky mam tu zkusenost, ze z kopce pri klouzani me dostalo vytoceni volantu a pridani plynu
R48o47m24a73n 62H52o66r20n77í27k
Prostě a jednoduše:
* Když se auto nemůže díky prokluzu rozjet na jedničku, zkuste to na dvojku, na trojku, na spojku s citem!
* Za jízdy motor moc netočte, snažte se jet do kopce a po rovině na o stupeň vyšší kvalt, než obvykle; vyšší kvalt = menší krouťák do kol = menší pravděpodobnost prokluzu.
* Za jízdy, pokud pojedete pomalu a zároveň před vámi ani za vámi nejede, a zároveň máte-li ABS, dupněte na brzdu, ať víte, jak se vaše vozidlo na tom, po čem jedete, chová.
A na závěr zlatá rada: Kdo v tomhle neumí jezdit a jezdit nemusí, ať radši nejezdí. Strach a zmatkování jsou řidičovi velkým nepřítelem.
R17o30m80a95n 49H31o33r21n70í35k
"...a levačku pořád ve střehu na spojce."
Aha, i sebemenší sešlápnutí spojky za jízdy znamená, že se mechanismus spojky poměrně rychle ničí. Vskutku dobrá rada.
L90u45k76á68š 40V43a59ň50u82r14a
To jsou rady! Sešlápnutí spojky před zatáčkou je zajímavé řešení, ale nehnaná kola potřebují dost energie na to aby se otáčela a dost často to znamená utržení předních kol a tečné opuštění zatáčky. Zatímco hnaná přední náprava lehce pod plynem může auto ze zatáčky vytáhnout. Kdysi jsem byl na škole smyků a jejich rady byli takové, že jsme skoro všichni odjížděli s auty rozbitými o sněhové bariéry. Nejlepší je si jízdu ve sněhu vyzkoušet a naučit se ji.
T40o48m92á93š 68B77a95r23á76k
"nehnaná kola potřebují dost energie na to aby se otáčela a dost často to znamená utržení předních kol"
To myslíte vážně? Tedy teoreticky to možné je, ale prakticky nikdy nebudete schopen regulovat plyn tak, aby ten odpor byl menší než při vyšlápnuté spojce. To prostě nejde. A když už se budeme pouštět do takových teorií, tak když tedy ta nehnaná kola mají takový odpor, tak vám přece přenosem váhy musí naopak přilnavost zlepšit, ne?
Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40
Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40...
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Pražský vynález: dodávky ohlídá umělá inteligence, odpočítá jim parkování
Časomíry, umělá inteligence, která umí číst poznávací značky a kamery. Radnice Prahy 1 dokončila...
Fiat 500X je tajný tip z bazaru. Když měníte olej, vydrží věčně
Premium Kompaktní crossover je na trhu od roku 2014 a v roce 2018 prodělal facelift spolu s přechodem na...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Autosalon v Pekingu ukazuje, jak moc Čína ujela zbytku světa
„Auto není mrtvé a autosalony také ne. Když vidíte, kolik stovek influencerů a moderátorů, převážně...
Michelangelo špíny vystačí s málem. Zaprášená auta proměňuje v umělecká díla
Žádná plátna, žádné barvy. Američan Scott Wade si vystačí se štětcem a špinavými auty. Na jejich...
Tip pro autaře, na Prvního máje je veteránský závod s devadesátiletou tradicí
Okruh Českobrodský, slavný závod s devadesátiletou tradicí odstartuje svůj jubilejní ročník už...
Autosalon v Pekingu ukazuje, jak moc Čína ujela zbytku světa
„Auto není mrtvé a autosalony také ne. Když vidíte, kolik stovek influencerů a moderátorů, převážně...
Analýza: EU by k zastavení ataku elektromobilů z Číny potřebovala 50% cla
K zastavení přílivu levných elektromobilů z Číny by Evropská unie musela na dovoz těchto vozů...