- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Je třeba stromům zakázat, aby se stavěly do cesty spěchajícím řidičům. Já se ale těm stromům raději vyhnu sám.
Kdysi dávno bývaly k vidění značky s doporučenou rychlostí 20-40 km/h za mokra a náledí. Dnes je v těch místech natvrdo 30 km/h. Za sucha buzerace, na náledí k ničemu. Děje se to posledních cca 10 let, sametovou revoluci bych do toho tím pádem netahal.
Ale mohli bychom zavést po vzoru železnice několik rychlostních omezení, určených podle počasí. Vypadalo by to následovně: Nejvýše umístěné omezení platí pro osobní automobily za sucha. Prostřední značka platí za deště a pro nákladní automobily za sucha. Spodní značka platí na sněhu a pro nákladní automobily za deště. Vedle této trojice značek se nachází svislý pruh s vyznačenou rychlostí pro nákladní automobily na sněhu. Svislý pruh je dále platný pro motocyky za mokra s vyjímkou motocyklů s postranním vozíkem. Přičemž za déšť se považuje situace, kdy na metr čtvereční spadně nejméně deset kapek během pěti vteřin.
Uff. A budeme s jásotem moci zjednodušit paragraf omezující rychlost jízdy. Může se z něj vymazat povinnost jet nejvýše takovou rychlostí, aby řidič dokázal zastavit před překážkou. Většina těch, co potkali strom, tento paragraf stejně porušila.
A pak ještě bude potřeba nějaký ten paragraf omezující ryclost cyklisty v lese, jelikož Zákon o provozu na pozemních komunikacích v lese neplatí.
Jsou dva druhy lidí. Jedni si myslí, že snížení rychlosti něco vyřeší. Druzí si myslí, že pokud řidič přecení své schopnosti, tak nabourá, ať je tam předepsaná rychlost jakákoli.
Problem je v tom, ze neukaznenost ridicu a jejich nevyzralost chteji resit omezovanim max rychlosti. Ale priznejme si, kolik ridicu v CR dodrzuje maximalni rychlost a jak casto policie dodrzovani rychlosti meri?
To je obecná choroba úředníků- nedodržuje občan stávající normu? Místo, abychom spřísnili kontrolu, tak radši přitvrdíme normu (dle logiky: když tam dáme 30-tku, tak řidiči spomalí alespoň na těch 50). Takže už máme řadu drakonických předpisů, které nikdo nedodržuje, páč už ani dodržovat nejdou, a příslušná místa to ví, tak nad tím přivřou oči. Jak taková situace ovlivňuje v očích lidí respekt k zákonu a k státu, je jasné každému, kromě "odborníků".
Řešením není neustálé spřísňování předpisů, ale dohled nad dodržováním těch stávajících, to by úplně stačilo.
Osmdesátka na silnicích mimo obec? To má v Evropě snad jen Švýcarsko, kde je ale proti těm, co jezdí rychle, vedena kampaň srovnatelná snad jen s praktikami inkvizice.
Švýcarsko, to je kapitola sama pro sebe, když jsem tam poprvé přijel, tak jedu po nádherné dálnici a všichni se tam hrabou tak asi 110, říkám si, šetřej benzín, u nás tak někteří taky jezdí a rozjel sem se na 130, vím že tam mají 120, ale říkám si, nikdo mě hlavu neutrhne a oni z toho byli úplně zděšení, dívali se na mě jako bych spáchal zločin, bylo vidět, že mají fakt velkej strach
A co kdyby se místo snížení rychlosti na inkriminované cesty namalovali ty chybějící bílé čáry?? To ještě experty nenapadlo?
A co ta bílá čára jako zmůže? Tak nějak jsem si nevšiml že by třeba plná čára zabránila dementovi za volantem předjíždět.
dalsi za dalsi samozvani experti a narizovaci dobra. zadne dopravnebuzeracni narizeni jeste zivot nikomu nezachranilo. ti co to navali nekde na okresce do stromu to tam navali at uz je tam povolenych 130 nebo 50. je to upne jedno. pokud nekdo nepouziva mozek tak ho zadny predpis neochrani.
V první řadě je rozdíl mezi německou a českou okreskou. Sice jsou záplatované, ale bez hran jako vyžehlené. Je radost na takových silnicích jezdit. Hlavní odpovědnost má řidič. Mluvíme o silnicích s třímístným značení. Tam v 80-tce problém nevidím. Stejně zatáčky nedovolí rychlejší jízdu pokud dokonale neznáte situaci. Běžně se mi stává, že na rovince mne předjedou, i když jedu na hranici povolené rychlosti . V zatáčkách pak překážejí a nejsou schopni je projet plynule. Blokují a na rovince opět vůz rozjedou. Pak jsem nucen za nimi brzdit a opět rozjíždět vozidlo na rozumnou rychlost. U benzínu pak pociťuji jízdu těchto neumětelů v mé peněžence. Většina zatáček je čitelných. Zatím mne překvapily čtyři zatáčky, kde jsem pro jejich větší utaženost v druhé půli měl plné ruce práce. Tam by upozorňující a omezující značky mohli být. Ale právě u takových zákeřných úseků většinou chybí. Nepřejíždím do protisměru a okresky mne baví, tak nám neničte požitky z jízdy.
1/47 u obce Topolany. Je tam esíčko, které se dá projet 80 km/h za sucha, 60 za mokra a 40 na sněhu. Několik lidí se tam podívalo do pole, když do toho esíčka vjeli stovkou. Někteří to provedli na sněhu. Teď je tam 50 km/h, pro jistotu 200 metrů před zatáčkou.
Otázka za bludišťáka je: Po omezení rychlosti na 50 km/h se už žádná podobná nehoda nestala. Platí toto tvrzení? ANO - NE.
Otázka za dva bludišťáky: Policisté v tom místě měří rychlost pouze když prší nebo sněží. Platí toto tvrzení? ANO - NE.
Všichni se potáhnou třicítkou nebo šedesátkou a budou nervózní. Nakonec to všechno bude horší. Stačí se podívat na magistrálu v Praze. Ta trapná padesátka je tam šílená a hned, jak končí, všichni vyrazí jak blázni. Původní nastavení 60 - 90 - 130 bylo promyšlené dobře. Navíc auta jsou lepší. Jen se zapomíná na bezpečnost kolem silnic - přechod pro chodce na 4 proudé silnici, neosvětlené přechody, ...
30 na 80? To snad ne? Mluvi se o Nemecku, kde nemusis prakticky nikde jet po okreskach dal nez 20km. A ta magistrala je kvuli tomu, ze to tak rozhodl urednik, ze znacka s 50 je levnejsi nez protihlukova stena. Tam o chodce opravdu nejde. Dalsi vec je ze fyzika, mechanika a kinetika nema s modernosti aut nic spolecneho.