Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vědci vylepšili povrch kovu. Mohla by vzniknout opravdu nereznoucí auta

Auto s ocelovou karoserií, která nezrezne, si zatím opravdu nekoupíme. Ale vědci přišli na to, jak vyrobit kovový materiál, který odpuzuje vodu tak intenzivně, že se na něm neudrží ani kapička vody. V autech by to mohlo možná pomoci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F53r16a90n35t76i34š27e43k 73K52o38z68e59l 9158542487389

To je suprová zpráva, jen aby to vědcům vyšlo, a auta nebyla o moc dražší.

0/0
13.2.2015 0:39

T29o98m74á22š 17B96u47r93a 4232946324

Otázkou je, co na to producenti aut (a dalších produktů - samozřejmě) v konfekční kvalitě. Oni je dnes většinou vyrábí, aby tato vydržela předem propočítanou dobu. Myslím, že "to dělá" zhruba 5 - 7 let. Není v zájmu těchto firem aby po světě jejich výrobky jezdily déle.

0/0
10.2.2015 23:40

M44a30r98t10i20n 29K35ř98í54ž 9493432220947

to by se hodilo spíš na okýnka, ne? Jediné auto, které vám zaručeně nezrezne, byl a je Trabant :-)

0/0
10.2.2015 20:51

O48n45d70ř88e26j 69Č82a71p22k37a 6951701483124

Trabant hnije taky, jen ne viditelně ;-)

+2/0
10.2.2015 22:32

P45e19t53r40a 63Z39r94u98b53e53c38k58á 3390781550930

Pozdě. Už zrezlo.

+2/0
10.2.2015 20:21

J87i84ř85í 79S72o71u36č57e77k 5526217609319

Pokud vím, tak byla auta, která měla části karoserie z nějaké nereznoucí slitiny. Tohle ale fungovat nemůže jinde než v laboratoři. Jakmile se povrch zapráší, přestane povrchová úprava fungovat a výhody jsou v tahu...

0/0
10.2.2015 19:51

J92a12n 39F70i26a88l88a 7104187795819

Třeba Trabant. ;-D

0/0
10.2.2015 20:11

M10a49r90t26i60n 67K40ř13í26ž 9283482200837

"Tahle auta nereznou, mami." "Tak tos koupil dobře...."

0/0
10.2.2015 20:52

J68o39s73e82f 94V62a20l28a 9430763593503

nereznouci auta lze vyrobit uz takovych 30-40 let. A vsechny automobilky se toho boji jako cert krize, protoze by prisly o prodeje novych vozu

+3/0
10.2.2015 19:38

9981864220897

;-D ano rez je přesně to, proč lidé mění svá auta. Motory, podvozky a jiné namáhané části vůbec neodchází mnohem rychleji. Krom toho se automobilky bojí tak strašně moc, že na prorezivění karoserie dávají většinou 10, někdy 12 a někteří (Mercedes) dokonce 50 let záruku.

+1/−2
10.2.2015 19:42

J65o92s79e15f 14V78a33l79a 9190963193223

posledni auto jsem prodaval ve jeho 8-letech s ´najezdem 370.000 km. Krome nekolika vymen lozisek prednich kol, 2 akumulatoru a brzdoveho valecku a vahy vzduchu se nic jineho neopravovalo. Ale zacinalo nenapadne reznout. A bezne najezdim 45.000 km rocne s auty ruznych znacek ( MB, Audi, Octavia, Golf)

0/0
10.2.2015 20:01

J18o43s13e54f 90V54a11l86a 9250153143553

za 10 let neprorezne (skrz)  ani Fiat zaparkovany na morske plazi

+1/0
10.2.2015 20:05

J68i63ř65í 71Z41ý75k60a 9799273231590

FIAT možná ne, ale taková Mazda ...

0/0
10.2.2015 23:21
Foto

P34ř68e14m78y88s15l 92Č73e97j53p 8978207988736

Chevrolet je v tomhle machr, ten to zvládne do 5let :o))

0/0
11.2.2015 5:49

T15o58m53á85š 35B73u59r87a 4332466494

Pokud jde o dražší cenové kategorie - tak tam samozřejmě platí co jste napsal. Ovšem pak  jsou tu značky orientované zcela nebo zčásti na levný konfekční lidový produkt (např. FIAT, Citroen), kdy toto neplatí. A objem této produkce je mnohem vyšší, než objem té dražší. Tito - a další jim podobní - producenti chtějí své šlapohyby sekat jak Baťa cvičky. A tudíž pro ně musí mít odbyt. A příliš dlouhá trvanlivost jejich produktů by šla v tomto smyslu proti jejich ekonomickým zájmům. A nejen jejich. I států, kde vyrábí.

0/0
10.2.2015 23:54

P23e61t48r 42Z45d38e94n93ě83k 2774849864

Vize budoucnosti: v auťáku se vymění slaboučký motůrek a může se drandit dál;-)

0/0
10.2.2015 20:08

P21a80v32e41l 16M12a69r53e65š 2973358261161

" A komu tím prospějete?..."

Myslíte, že automobilky mají zájem aby auta nerezla 8-o ?

+2/0
10.2.2015 19:21

V91l48a98d46i44m66í39r 75K53u53č40e62r24a 7137254252948

Alespoň po dobu záruky, jistě...

0/0
10.2.2015 19:33

J29o71s78e73f 53V51a28l81a 9310763953563

na zadnem aute neuplatnite zaruku "rzi", protoze nejde o stopy rzi (na to neni zadna zaruka), ale v zaruce je "proreznuti", cili dira. Pokud nebudete koupat bezne auto casto v morske vode, tak do 10 let od vyroby "prorezne" jenom zcela vyjimecne

+3/0
10.2.2015 19:40

P63e23t26r 39M44i13c54h83a41l 2500294451442

To už by vyšel levněji hliník. A jak už někdo psal, i současný pozink vydrží klidně 20 let (při troše péče).

+2/0
10.2.2015 19:01

J37i77n10d52ř87i66c38h 49Š12k15o53p37e30k 4475961800635

když je dobře udělaný a mechanicky se nepoškodí, vydrží

+1/0
10.2.2015 19:05

J22i89n43d29ř89i40c24h 33Š79k98o69p41e62k 4785521420385

;-D;-D;-D jasně, určitě budou mít automobilky zájem vyrábět auto, co vydrží déle, když už cca od roku 2000 se čím dál více kvalita mění na provedení "přežít záruku"

+1/0
10.2.2015 19:01

P26a72v27e38l 43M19a66r16e60š 2173718111231

Nesmíte kupovat Dačii :-P

Můj negarážovanej 13 let starej Ford Focus I, je z hlediska koroze skoro jako novej. Akorát jednou za tři roky dostane nástřik dutin

0/0
10.2.2015 19:24

J64a56n 12F77i37a38l12a 7254467475859

Moje garážovaná manželka nástřik dutin ráda neměla, taxem jí vyměnil za novější model.

+5/0
10.2.2015 20:10

P29a18v66e67l 18M49a36r11e93š 2903318341631

No nevím, novější modely bývají horší.Teda u modelů aut.Co se týče manželek, tam nemám zkušenost, zatím jsem se k upgrade z milenky neodhodlal.

0/0
10.2.2015 20:35

M35i78c79h75a23l 39S33e51v31e65r44s23k39ý 4840508239409

:-)O nic nepřicházíte - zprvu se zdá, že jsou lépe laděné vstřiky, ale po pár měsících či letech (záleží na nadstandartní výbavě k základní funkci) zjistíte, že to stejně začne připomínat klasický karburátor, co znáte z předchozího modelu, jen vás to stálo pár zbytečných tisícovek navíc, abyste k tomuhle závěru došel ;-D

+3/0
10.2.2015 21:30

J23a78n 35F40i18a35l52a 7984977215799

:-)

0/0
10.2.2015 23:45

M69a16r31e42k 32V48o52k57á57l 1366114175239

A komu tím prospějete ?? :-)

0/0
10.2.2015 18:55

Š44t97ě51p32á54n 78V63a84n86ě63k 3773529987327

Nemohla...není to cílem výrobců.

+1/0
10.2.2015 18:44

R26o53m37a75n 25H27o52r80n25í43k 2115892894411

Co když dojde k narušení této vrstvičky, která bude tenká pravděpodobně jen pár mikrometrů? Odpovím si sám, ono místo velmi rychle vyžere zub koroze.

Za starých časů, kdy se nezinkovalo, ten plech vydržel desítky let, viz staré škůdky. Teď, co se zinkuje, a nejspíš se používá na plechy lacinější ocel, která vůči korozi není odolná, plechy po narušení zinkové vrstvy velmi rychle korodují.

U této technologie to jiné nebude, hydrofobní bude povrch jen nepoškozený, ale jak dojde k narušení této vrstvičky, auto bude hnít před očima.

+1/0
10.2.2015 18:43

J92i64n13d21ř70i21c95h 20Š82k29o54p28e56k 4935821510535

hlavně dříve to byl silný plech, dnes je plechovka od piva silnější než blatník auta

+2/0
10.2.2015 19:05

J89o33s25e36f 14S30t59r85á88s70k62ý 5812183304638

"Autoři vynálezu například hovoří o toaletách, které by zůstávaly čisté i bez použití vody, která je v mnoha místech tak vzácná."

Otázka je jestli vynálezci už zkusili na povrch nas*at.

+20/−1
10.2.2015 18:40

Z87d31e91n31ě60k 65Z80a86j36í15č69e17k 2313952708575

To není nic nového, před par lety jsem viděl nějaký sajrajt z USA, který se nastříkal na cokoliv a to následně odpuzovalo jakoukoliv tekutinu.. Stříkali to na gumovky, se kterýma se pak brodily bahnem a to bahno se jich vlastne ani nedotklo.. Kydali různé kecup a hořčicí po stole a následně to steklo... Jen nevím, co by se stalo, kdyby si to někdo nastříkal do podpaží :-D by se asi utopil v potu;-D

+1/0
10.2.2015 18:01

T97o72m88á20š 66J73u15r87e44č52k34a 3803492429373

Ano to je fakt, bohužel tato nástřiková vrstva nemá výdrž a po několika namočeních ztrácí účinek.

0/0
11.2.2015 6:27

M74a98r89t40i34n 12J60i90r86o18u45s88e30k 7436225385898

To neprojde. Jsou žádána auta, která shnijí krátce po konci prodloužené záruky na kastli.

+5/−1
10.2.2015 17:54

M28i22l63o19š 28K20r96u24m26p 2144867174

Já myslel, že nereznoucí auta vymysleli už soudruzi z NDR.

+16/0
10.2.2015 17:47

J41a10r46o92s76l94a18v 40G65r45o55s47s80m12a12n30n 2831832534314

Dobré no, ale při provozu do karoserie naráží kamínky, písek z posypaných silnic a co já vim co všecko. Takto upravený povrch by se asi brzo znehodnitil. Leda by se nejvíce vystavené podvozkové části kryly třeba nějakým plastem.

A stejně, těch 15 možná 20 při aspoň trochu slušném zacházení karoserie vydrží. Pak před další stk pude do šrotu, stejně to bude zastaralý krám.

0/0
10.2.2015 17:38

V24a44c61l37a78v 28M55e87d92e25k 5181962725835

auta obvykle nekorodují na lakovaných vnějších částech, ale uvnitř různých dutin. A žádný sebelepší nanopovrch nedonutí vlhkost, aby z prahu utekla do kopce nahoru.

+9/0
10.2.2015 17:26

M55a18r97t95i53n 48J14i97r34o82u66s26e37k 7266185755398

Proto jsou v prazích otvory pro odtok sražené vlhkosti.

0/0
10.2.2015 17:55
Foto

P41a59v64e92l 96P47o19k23o57r49n29ý 2476494360572

Ve sci-fi již dávno byla u aut skla, která nepotřebovala stěrače. To by bylo zajímavější, než ty pitomé stěrače.

0/0
10.2.2015 17:18

P73a96v55e92l 32Š86e40d15i27v25ý 6195789692622

Neco jako nano povrchy. Ze?

0/0
10.2.2015 17:16

Lubos 5899386791260

chtel bych videt automobilku, ktera to pouzije .. jak by se pak vydelavalo na nahradnich dilech? .. a diky faktu, ze soucasne motory odejdou vyrazne drive, nez staci zreznout kastle, vidim pouziti v automobilovem prumyslu jako temer nulove

0/0
10.2.2015 17:09

P85a76v47e18l 90S57o70b88o81t94k97a 5830604

Auta dnes už nerezaví. Povrchová ochrana, technologie, výpočty,... jsou na takové úrovni, že na karosérii vám dávají XX letou záruku a ta skutečně funguje.

Co se vám ale po šesti sedmi letech začne kazit jsou různé nepodstatné díly - rozpadnou se vám plasty, odejde tu sonda, jinde pohon, stahování oken,... ano, dokážeme to dnes spočítat velice přesně - aby se vám auto nevyplatilo opravovat a každých 7 let jste si kupoval nové.

+5/0
10.2.2015 17:15

J83a55n 19H51e39r69o24u53d51e10k 9548472763861

Je fakt ze karoserie je dneska už to co na aute po koupi výrobci nevydelava tak jako ostatní věci.

+1/0
10.2.2015 17:21

M67a48r60t66i21n 48S30p62e59v20a65k 4163976314424

nebudu nahradne diely, ale upgrady

0/0
10.2.2015 17:27

V15á45c16l42a64v 34Č32e60r20m60á67k 4643720437764

A jako bonus by to nemuselo odrářet paprsek fízláckého laseru ;-)>

+1/0
10.2.2015 17:04

V91á69c24l70a13v 49Č31e37r86m45á39k 4313950977854

fuj ... odrážet ...

0/0
10.2.2015 17:04

J33i71n92d20ř46i64c48h 15Š21k61o44p87e49k 4165521830565

proč ? máš problém dodržovat pár jasných pravidel ?

+2/−1
10.2.2015 19:07

J28a82n 27H94e91r37o28u92d82e17k 9298952343131

Haha čekám která automobilka koupi patent a zevre jej hluboko do trezoru.

+3/−1
10.2.2015 16:49

J36a61r34o36s94l71a62v 96K21o53t64l12a18b67a 3610807

Takové věci nepomáhají

1) Patent je dočasný

2) Patent je veřejný

0/0
10.2.2015 16:57







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.