Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Volvo do zásuvky má kouzelné tlačítko, které dává hybridu smysl

Volvo má jeden z nejvychytanějších hybridů současnosti, po dálnici umí svištět až stodvacítkou jen na elektřinu. Městem na ni ujede k padesáti kilometrům. Je to snad první hybrid, ve kterém nemáte pocit, že si auto dělá úplně co chce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P21a45v23e77l 67P95a67u83l18i29k91a 9145960677166

Objem kufru: 305 / 1126 l je u kombika a to u Volva opravdu vysmech;-D. Kde jsou ty doby, kdy Volvo Kombi (240, 740, 760, 940, 960, 850, V70, V90) mely kufr k pohledani. To byly jeste Volva.

0/0
18.2.2015 7:56

R19o69m30a81n 22K24u47b51a93l98a 6445332969237

Jo, jo, Volvo prostě kupují "jiní" lidi a je zajímavé že i když s autem mají problém za problémem....tak když se rozhodnou pro nové auto...koupí si, teda většinou, zase... Volvo...jsou prostě "jiní".... 8mi letá vlastní zkušenost, byli jsme z Volvem ve stejné budově a kazdý den po dobe těch dlouhých 8mi let jsem toho byl svědkem...

0/0
15.2.2015 19:55

L65u74d50v28í21k 38G67a94j53d55o77š78í79k 2195863294712

Zajímalo by mě, o jakých problémech to vlastně mluvíte. Za 15 let jsem nezažil u čtyř aut problém ani jediný.

+1/0
16.2.2015 2:02

R11o29m75a14n 17K19u21b80a56l27a 6455782539697

Gratuluji, jste "světlá vyjímka"..!!!:)

0/0
16.2.2015 2:31

M81a12r18t67i11n 79K74l38u72v62á63n90e50k 9112128373273

Podľa mňa musí byť pekný humus jazdiť raz s

dieslovou predokolkou

po prepnutí s elektrickou zadokolkou

a po dalsom prepnuti s hybridnou 4kolkou, kde sa moment zadnej nápravy zapína podľa nálady nej krabičky so záludnosťami zabudovanými do kremíku.

0/0
15.2.2015 17:57

L78u91k79á67š 29O89m14á53č92k92a 5111754591246

Já bych to neviděl tak tragicky. To není na závody.

+1/0
15.2.2015 19:17

M34a70r52t68i21n 77K39l21u89v98á48n64e83k 9622158163833

Od 200kW dvojtonového auta za 1,5M by som očakával akúsi predvídateľnosť jazdných vlastností.

Na závody to naozaj nieje. Ale potom načo 200kW?

0/0
15.2.2015 19:30

J62i77n34d65r20i34c79h 76K57u25c74e98r14a 7248245471905

Zajimave by bylo srovnani s novou generaci hybridnich Lexusu (300h aXh),ktere jsou oproti predrazenemu Volvo o generaci dal a hlavne o pul milionu levnejsi

0/0
15.2.2015 14:27

J20a32n 39D33l72o25u37h79ý 7534249820659

Za ty prachy je to exklusivni asi jako predrazena svickova, radoby v nobl restauraci :-D To auto je jak cenou, tak svym ucelem uplne mimo...

+5/0
14.2.2015 8:49

L83u97k69á39š 25O75m20á49č88k53a 5921944531456

Věř, že si kupce najde. ;-)

0/0
14.2.2015 16:19

P78a34v95e74l 60S56o53b61o33t81k42a 5670354

To samozřejmě věřím.

Stejně tak jako si lidi koupí vysavač za 100 000 Kč nebo hrnce za 30 000 Kč.

Hejlové jsou tu od toho, aby byli škubáni ;-D

0/0
14.2.2015 17:24

L96u80k50á36š 68O95m78á87č84k59a 5331934741356

Hrnce si koupí hloupý člověk. Tohle Volvo fanda, který to prostě CHCE. Pro tebe nepochopitelné, pro jiné běžná věc, že si kupují věci, které prostě chtějí.

+1/−1
15.2.2015 19:18

T93o96m25á77š 93V54a48l28d62e29r 7953690319

Je to Volvo.

0/0
14.2.2015 16:49

J42a11r64o11s14l27a93v 68D22u30n57d24a 1173682856540

"Z 16amperové zásuvky nabijete už za tři hodiny, z normální domácí kolem osmi."

Co je to normální domácí zásuvka? Vždycky jsem myslel že 230V/16A, ale zřejmě je to jinak.

+5/0
14.2.2015 8:23

F40r31a49n66t58i38š83e39k 37M93i49c71h76a84l79i15c36a 8946238855796

Autor článku zřejmě myslel z třífázové 16-ti ampérové zásuvky.

0/0
14.2.2015 9:08

J41a39k34u61b 14Š45a82f18a19n17d98a 7185957231621

Pak ale nerozumím, proč to z té "domácí" trvá 8 hodin když z ní jde cucat něco pčes 3,6kW

0/0
14.2.2015 10:17

J47i41ř47í 12S72c70h60w41a49c19h 8888174938626

protože nabíječka v autě je nejspíše konstruována tak, aby ji "utáhly" i starší jednofázově rozvody, kde bývají jen 10A jističe. ;-)

0/−1
14.2.2015 15:33

L11u30k87á54š 25O15m68á44č30k75a 5301734311386

Samozřejmě, že není, nechápu, kde bereš tu informaci. Nabíječka v autě potřebuje příkon 3600 W (16 A) u všech elektro aut. Když tedy nemluvím o 3fázovém nabíjení pomocí wallboxu.

0/0
14.2.2015 16:20

J85i52ř58í 24S47c48h67w33a31c51h 8348474908306

Samozřejmě, že je! 

A kde beru tu informaci? Stačí použít to, co máš na krku:

Účinnost nabíjení akumulátorů se uvádí okolo 80%

Pokud je pravda, že baterie v tomto Volvu mají 11,2kWh tak nabíječka musí dostat na vstup 11,2kWh / 0,8 = 14 kWh.

Pokud je pravda, že nabíjení tohoto Volva z jednofázové zásuvky trvá 8 hodin tak potřebný příkon je 14kWh / 8 = 1,75 kW.

Pokud je napětí zásuvce 240 V tak proud bude 1750W/240V= 7,3A

Jak prosté......:-P

+1/0
15.2.2015 14:18

L45u54k20á82š 80O86m30á62č83k12a 5371784421706

Chlape, ty jsi v životě žádné elektro auto neměl... Jinak bys takhle neblábolil. Tím bych diskusi ukončil.

0/−1
15.2.2015 18:52

J20i72ř80í 44S84c18h82w35a70c49h 8488694408586

Ne nikdy jsem žádné elektro auto neměl a nikdy jsem to netvrdil. 

Já jen prostě tvrdím, že TOTO VOLVO při nabíjení z jednofázového zdroje NEPOTŘEBUJE zásuvku 240V/16A, ale klidně se spokojí s 240/10A (které prostě ve starších domech jsou!). A ty si můžeš mít elektro-aut kolik chceš (toto Volvo evidentně nemáš), stejně s tím nic nenaděláš.

Jen si tě zařazuji do skupiny diskutérů, kteří na konkrétní důkazy, odmítnou uznat, že se v něčem zmýlili....:-P

0/0
15.2.2015 20:05

L94u49k62á94š 68O23m33á46č93k42a 5531674531826

Takže kecáš a přitom jsi žádné elektro ještě nenabíjel... Nabíječka v autě mění proudový odběr v závislosti na vybití baterie (tak jako mobil). Rozpočítat to do průměru může s prominutím jen hlupák. Jak jsem již napsal, elektro automobil potřebuje běžnou 16 A zásuvku (která je NORMOU (!) v dnešní době na všechny (!) zásuvkové okruhy v bytě). Tímto diskusi s člověkem, který viděl elektro auto maximálně na obrázku a přesto pouští do světa svá moudra, ukončuji.

0/−1
16.2.2015 10:04

J79i81ř75í 37S94c51h85w66a26c64h 8648584948156

ale proč to nabíjení trvá 8 hodin mi prostě nevysvětlíš!:-(

0/0
16.2.2015 22:26

J49i51ř32í 90E79r10b88e42n 1243544946767

Pochybuji, že by majitel půldruhamilionového Volva bydlel v něčem, co má poslední elektrickou revizi z roku 1985 a černé bakelitové jističe řady ITM v plechovém rozváděči Papcel Opava :-)

Zásuvkové rozvody se na 16 A dimenzují někdy od poloviny 80. let, v souladu s nově zaváděnými soubory ČSN 33 2000, jestli se nemýlím.

+1/0
16.2.2015 20:08

J77a28r23o89s11l92a12v 52D94u22n53d28a 1533912786830

Já myslím, že problém je v tom, že autor článku nerozumí tomu, o čem píše...

+3/0
14.2.2015 14:18

L96u45k72á17š 82O94m71á50č73k67a 5641494111346

Přesně tak. Plete si 3fázovou zásuvku s 16A jističem na běžné zásuvce.

0/−1
14.2.2015 16:20

L86u98k59á75š 38O94m64á33č62k22a 5621824601316

Samozřejmě, psal jsem to již níže.

0/0
14.2.2015 15:47

J96a39n 22K94r12p52e69c 5166713104152

jinymi slovy celou dobu toto vozidlo ssebou taha 300kg kramu ktere se musi zahrivat a pak chladit, zvysuji spotrebu a pak se na tu elektrinu uzete courat po meste... jasne, u 3. semaforu jste s vybityma baterkama zpatky na nafte.

+6/−1
14.2.2015 8:14

S36t54a54n35i61s91l77a65v 95R62o77s88e57c37k54ý 9315849821899

Má smysl takový projekt  ve vazbě na poměr ceny a výkonu a ekologického (ne)přínosu?

0/0
14.2.2015 6:51

P56a61v96e41l 37S77o65b21o79t93k62a 5860924

Výkon elektromotoru 50kW, akumulátor 11,2 kWh

Tj. pokud byste chtěli tento výkon opravdu použít, pojedete pouhých 11,2 kWh / 50kW * 60min = 13 minut než vám dojde elektřina. A to nepočítám světla a topení/klimatizaci, která si také ukousne z dojezdu.

0/0
14.2.2015 2:45

J32a30k83u69b 13Š41a84f55a66n30d82a 7415487121671

To je ale nesmyslný výpočet. To je jako byste změřil spotřebu benzínového motoru když jede na plný výkon a pak řekl, že v tomto režimu vystačí nádrž na 1 hodinu.

+3/0
14.2.2015 10:20

P72a26v69e79l 59S20o13b73o97t75k88a 5240804

To jste asi nepochopil o čem píšu (že to auto váží 2 tuny a tak s 5kW určitě nepojede) a tak sám zkuste odhadnout, jak velký vokon potřebujete.

Pro srovnání tedy co znamená 50 kW výkon motoru:

"Tahač bude mít stejný základ jako sériový N-Box, tedy motor 0,66 litru s přeplňováním a výkonem 46 kW.

Zdroj:http://auto.idnes.cz/mikrotahac-honda-mikrokaravan-de3-/ak_aktual.aspx?c=A150209_012543_ak_aktual_ada"

0/0
14.2.2015 14:56

J96i24ř78í 12S39c56h15w87a34c23h 8468394268686

1 tunové osobní auto pro konstantní rychlost 80 km/hod (po rovině) potřebuje nějakých 10kW výkonu. U 2 tunového  to bude odhadem 13-15 kW,

0/0
14.2.2015 15:28

P72a29v57e38l 69S14o48b51o10t44k51a 5830294

A o tom to je - o té konstantní 80 km rychlosti po rovině bez předjíždění a zastavování. Tedy s Vašimi čísly:

11,2 kWh / 15kW * 60min = 44,8 minuty jízdy na elektrický pohon, tj. dojezd za takto ideálních podmínek kdy jedete po rovině a jste na silnici sám je 60 km.

Tj. 3/4 hodiny jedete a pak 3 hodiny nabíjíte.

Tj. u elektromobilů nemá naprosto smysl uvádět výkon motoru, který u elektromotoru jste schopen udělat klidně i 200 kW, ale jen a pouze má smysl uvádět kapacitu baterie.

+1/0
14.2.2015 16:06

J33i54ř93í 54S31c44h69w76a63c89h 8358364608776

výkon elektromotoru se neuvádí proto aby se z něj dal počítat dojezd, ale proto aby se daly "odhadnout" dynamické vlastnosti auta při jízdě v čistě elektrickém módu, či jak vypomůže spalováku s dynamikou v kombinovaném módu

0/0
15.2.2015 14:24

M53a36r86t52i20n 85K90a54r45á37s71e49k 9718803618728

Jn a stejne tak u benzinaku nema smysl uvadet vykon motoru ale jen objem nadrze....

0/0
15.2.2015 21:48

T94o81m16á12š 20V42a12l77d75e61r 7613780469

Max. výkon mám kolem 90kW a na pětku využívám cca 25-45kW. Jsou režimy kdy využiji cca 85kW, ale jen chvilkově.Že neovládáte fyziku, nemusíte dokazovat dohady, když už to napíšete v prvním příspěvku. Je jasné, že se využívá kinetická energie, brzdíte elektricky, když stojíte máte minimální spotřebu, klima se použije přerušovaně a inteligentně apod. Topení může využít tepla baterek a motoru a hlavně je tam spalovací motor. Do zaměstnání cca 15km je to dobrý systém (naftě trvá skoro celou dobu než se zahřeje). Pak věřím dojezdu co píšou. Nebo při jízdě cca 50-70km se jede na naftu a po městě na elektřinu a náklady budou nižší než u klasického hybridu, který si nenechá mluvit jak využít elektřinu.

0/−1
14.2.2015 16:48

P91a96v59e26l 76S61o97b89o58t60k38a 5830944

Právě že ovládám fyziku, tak jsem si to schopen spočítat.

0/0
14.2.2015 17:08

J81a54k82u49b 81Š96a80f81a83n33d25a 7275747741591

Mám auto co váží asi 1300kg s motorem 52kW, když ho naložím rodinou tak má skoro ty 2t (takže je řekněme o 200kg lehčí než to Volvo). A že bych musel jet na plný plyn? To ani náhodou. Takže ano, váš výpočet je nesmysl.

0/0
14.2.2015 17:46

P34a90v41e48l 97S57o84b21o93t87k72a 5900134

Tak to jste si měl pořídit Škoda 1000MT, ta má jen 30 kW.

A asi neumíte číst:

"Výkon elektromotoru 50kW, akumulátor 11,2 kWh

Tj. pokud byste chtěli tento výkon opravdu použít, pojedete pouhých 11,2 kWh / 50kW * 60min = 13 minut než vám dojde elektřina. A to nepočítám světla a topení/klimatizaci, která si také ukousne z dojezdu."

"A o tom to je - o té konstantní 80 km rychlosti po rovině bez předjíždění a zastavování. Tedy s Vašimi čísly:

11,2 kWh / 15kW * 60min = 44,8 minuty jízdy na elektrický pohon, tj. dojezd za takto ideálních podmínek kdy jedete po rovině a jste na silnici sám je 60 km.

Tj. 3/4 hodiny jedete a pak 3 hodiny nabíjíte.

Tj. u elektromobilů nemá naprosto smysl uvádět výkon motoru, který u elektromotoru jste schopen udělat klidně i 200 kW, ale jen a pouze má smysl uvádět kapacitu baterie."

0/0
14.2.2015 18:36

P21a66v97e20l 29S65o59b62o94t78k80a 5790934

...1000MB..

0/0
14.2.2015 18:37

J23a76k78u83b 50Š27a36f17a57n19d62a 7795977831871

Stále nechápu, o co vám jde. Kdybych chtěl s autem letět tak mi to taky poletí jen těch 50m z mostu do údolí...

Nějaký výpočet s výdrží na plný plyn je nicneříkající. Výkon elektromotoru se uvádí proto, aby byla představa jak moc to na ten elektromotor bude zrychlovat (třeba). Kdyby tam dali 2kW a řekli, že je to pouze na popojíždění v kolonách tak vy to vědět nechcete? Nebo u auta vás nezajímá výkon spalovacího motoru ale jen velikost nádrže? Dojezd 60km, proč ne? Mě by to třeba stačilo na cestu do práce. A opravil bych vás, toto NENÍ elektromobil. Tohle je hybrid. Tedy elektrický pohon zde má primárně jiné určení než u elektromobilu.

+1/0
14.2.2015 18:45

P66a19v58e78l 84S24o82b73o13t59k66a 5220794

Lidé, čtěte ;-D

"Tj. u elektromobilů nemá naprosto smysl uvádět výkon motoru, který u elektromotoru jste schopen udělat klidně i 200 kW, ale jen a pouze má smysl uvádět kapacitu baterie."

0/0
14.2.2015 19:39

J79a53k21u46b 34Š31a77f11a70n76d60a 7655427921571

Ano. Něco jste plácnul. A jste schopen to nějak doložit?

0/−1
14.2.2015 19:47

P85a98v36e41l 97S49o14b26o93t65k95a 5300204

Ale vždyt to tu počítám... vy jste asi neměl z fyziky jedničky, že?

0/0
14.2.2015 21:33

J26a22k70u70b 46Š82a95f21a83n41d11a 7965227201151

Jedničku jsem měl po celou dobu co jsem fyziku měl, tedy až do konce gymplu. Ale vy asi máte mezery.

0/0
14.2.2015 22:30

T53o25m84á36š 37V83a47l70d60e26r 7183620859

Vraťme se na začátek Vaší poznámky.

Výkon elektromotoru 50kW, akumulátor 11,2 kWh

Tj. pokud byste chtěli tento výkon opravdu použít, pojedete pouhých 11,2 kWh / 50kW * 60min = 13 minut než vám dojde elektřina. A to nepočítám světla a topení/klimatizaci, která si také ukousne z dojezdu.

Co tím chtěl autor říci? Že lepší je v koloně stát s běžícím naftovým motorem. V zácpě lépe popojíždět s naftovým motorem. Hybrid je vlastně k ničemu, zvláště když má delší dojezd na alternativní energii, kterou si mohu spořit.

 Výkon pohonu je vždy důležitý parametr. U lokomotiv se taky nepsal objem uhláku :-). Ten se psal v tendrech;-)

Výpočet mi připomíná příklad 2+3x4=. Jedni napíšou 20, jiní co přemýšlí  14.

0/0
14.2.2015 21:52

P86a24v26e24l 14S65o39b10o40t77k69a 5310184

Výkon u spalovacího motoru je důležitý, u elektromotoru také, ale zatímco u spalovacího motoru jste ho schopen využít, u elektroauta vám radikálně snižuje dojezd, takže vám je silný elektromotor téměř k ničemu. O nějaké aktivní nebo sportovní jízdě si nemůžete nechat ani zdát, totéž že byste táhl například přívěs nebo si na střechu dal futrál s lyžemi nebo kola.

Tj. užitné vlastnoci elektromobilů jsou velice limitované naprosto nedostatečnou zásobo uelektřiny kterou sebou vezou, tj. vracíme se s výkony někde pod Škoda 1000MB, a k tomu odpovídajícím jízdním vlastnostem, zhoršeným výrazne i hmotností 2 tuny (oproti méně než poloviční hmotnosti Škovky).

proto píšu i toto:

"Tj. u elektromobilů nemá naprosto smysl uvádět výkon motoru, který u elektromotoru jste schopen udělat klidně i 200 kW, ale jen a pouze má smysl uvádět kapacitu baterie.""

0/0
15.2.2015 13:40

T26o83m11á23š 30V92a95l87d40e66r 7373210819

Všiml jste si, že nepolemizuji o kapacitě zásobníku energie? V tomto případě o akku. Je zcela jasné, že u V60 jde o doplňkový pohon. U vozu Tesla, kde akku dovolí velmi slušný dojezd a také díky výkonu motoru i slušně rychlou jízdu.

  Elektro pohon nemůže zastoupit spalovací motory, ale může je doplňovat. A to vám tady všichni ve vláknu naznačují a vaši demagogii chtějí vyvrátit. A vy pořád tu svou. Co budete říkat až se přejde na vodík a CNG? Jelikož motory na benzín, natož naftu už nebudou umět splňovat velmi, ale velmi přísné ekologické normy  budoucnosti? Neříkám, že to nastane hned, ale vývoj situace ukazuje kam to povede. Co když nová generace elektromobilů bude mít jiné zdroje el. energie?

 A nyní co jste napsal: Lidé, čtěte ;-D Tj. u elektromobilů nemá 

naprosto smysl uvádět výkon motoru...Výkon u spalovacího motoru je důležitý, u elektromotoru také,..

Takže výkon důležitý je, ale nemá smysl jej uvádět .  Vidíte a mne třeba u benzínu také zajímá jak velkou má nádrž, jaký výkon a jakou spotřebu a udělám si názor na dojezd, jak se bude řídit a kolik mne bude stát provoz v mém režimu. Protože jezdím s rodinou a velkým psem a tudíž využiji celé spektrum režimu vozu. Na přehled mám tabulku, kde se ukazuje výkon na jednotlivé stupně + Nm a jasně vidím i předpokládanou spotřebu a tím i náklady vozu. U motoru totiž je důležitější měrná spotřeba na válec, než v nějakém simulovaném režimu pro ekologické normy. Děkuji ,bavím se a proto se i takto rozepisuji.

0/0
15.2.2015 19:02

T48o64m94á62š 17Z59e94m80a93n 3695368444665

Po kolika ujetých km se vyplatí příplatek za hybrid?

Já jen že s podobnou spotřebou jezdí i stejně těžké avšak výrazně větší a levnější XC70..

0/0
14.2.2015 1:49







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.