Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Volvo do zásuvky má kouzelné tlačítko, které dává hybridu smysl

Volvo má jeden z nejvychytanějších hybridů současnosti, po dálnici umí svištět až stodvacítkou jen na elektřinu. Městem na ni ujede k padesáti kilometrům. Je to snad první hybrid, ve kterém nemáte pocit, že si auto dělá úplně co chce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P38a46v50e78l 51P51a19u98l80i59k67a 9555420317526

Objem kufru: 305 / 1126 l je u kombika a to u Volva opravdu vysmech;-D. Kde jsou ty doby, kdy Volvo Kombi (240, 740, 760, 940, 960, 850, V70, V90) mely kufr k pohledani. To byly jeste Volva.

0/0
18.2.2015 7:56

R58o25m83a41n 41K82u25b11a39l68a 6315612879397

Jo, jo, Volvo prostě kupují "jiní" lidi a je zajímavé že i když s autem mají problém za problémem....tak když se rozhodnou pro nové auto...koupí si, teda většinou, zase... Volvo...jsou prostě "jiní".... 8mi letá vlastní zkušenost, byli jsme z Volvem ve stejné budově a kazdý den po dobe těch dlouhých 8mi let jsem toho byl svědkem...

0/0
15.2.2015 19:55

L74u93d54v57í64k 81G95a22j65d42o10š68í76k 2355203474572

Zajímalo by mě, o jakých problémech to vlastně mluvíte. Za 15 let jsem nezažil u čtyř aut problém ani jediný.

+1/0
16.2.2015 2:02

R27o75m47a87n 35K94u20b20a36l82a 6795302979337

Gratuluji, jste "světlá vyjímka"..!!!:)

0/0
16.2.2015 2:31

M79a42r22t26i26n 38K73l51u46v93á45n58e50k 9402728153893

Podľa mňa musí byť pekný humus jazdiť raz s

dieslovou predokolkou

po prepnutí s elektrickou zadokolkou

a po dalsom prepnuti s hybridnou 4kolkou, kde sa moment zadnej nápravy zapína podľa nálady nej krabičky so záludnosťami zabudovanými do kremíku.

0/0
15.2.2015 17:57

L89u90k20á14š 84O50m51á49č98k44a 5461384971266

Já bych to neviděl tak tragicky. To není na závody.

+1/0
15.2.2015 19:17

M91a66r19t29i36n 64K18l92u19v83á74n38e52k 9522758533783

Od 200kW dvojtonového auta za 1,5M by som očakával akúsi predvídateľnosť jazdných vlastností.

Na závody to naozaj nieje. Ale potom načo 200kW?

0/0
15.2.2015 19:30

J47i30n91d88r39i86c29h 94K90u70c75e27r93a 7368235481775

Zajimave by bylo srovnani s novou generaci hybridnich Lexusu (300h aXh),ktere jsou oproti predrazenemu Volvo o generaci dal a hlavne o pul milionu levnejsi

0/0
15.2.2015 14:27

J91a41n 21D46l50o80u95h80ý 7364399550979

Za ty prachy je to exklusivni asi jako predrazena svickova, radoby v nobl restauraci :-D To auto je jak cenou, tak svym ucelem uplne mimo...

+5/0
14.2.2015 8:49

L98u73k54á64š 98O17m16á36č62k78a 5881344441936

Věř, že si kupce najde. ;-)

0/0
14.2.2015 16:19

P42a75v24e57l 60S89o73b98o83t21k67a 5110784

To samozřejmě věřím.

Stejně tak jako si lidi koupí vysavač za 100 000 Kč nebo hrnce za 30 000 Kč.

Hejlové jsou tu od toho, aby byli škubáni ;-D

0/0
14.2.2015 17:24

L20u91k57á60š 89O48m92á70č11k71a 5381364151416

Hrnce si koupí hloupý člověk. Tohle Volvo fanda, který to prostě CHCE. Pro tebe nepochopitelné, pro jiné běžná věc, že si kupují věci, které prostě chtějí.

+1/−1
15.2.2015 19:18

T50o89m22á51š 85V11a56l48d30e65r 7773770659

Je to Volvo.

0/0
14.2.2015 16:49

J33a10r89o43s96l97a38v 94D44u15n28d98a 1853512326400

"Z 16amperové zásuvky nabijete už za tři hodiny, z normální domácí kolem osmi."

Co je to normální domácí zásuvka? Vždycky jsem myslel že 230V/16A, ale zřejmě je to jinak.

+5/0
14.2.2015 8:23

F14r84a30n54t57i32š18e70k 68M80i98c32h71a71l90i81c21a 8816688705216

Autor článku zřejmě myslel z třífázové 16-ti ampérové zásuvky.

0/0
14.2.2015 9:08

J38a76k46u16b 83Š93a52f10a59n33d17a 7255797571331

Pak ale nerozumím, proč to z té "domácí" trvá 8 hodin když z ní jde cucat něco pčes 3,6kW

0/0
14.2.2015 10:17

J17i10ř90í 28S73c25h98w15a33c71h 8238454878136

protože nabíječka v autě je nejspíše konstruována tak, aby ji "utáhly" i starší jednofázově rozvody, kde bývají jen 10A jističe. ;-)

0/−1
14.2.2015 15:33

L81u60k29á74š 53O91m76á21č26k34a 5761264801486

Samozřejmě, že není, nechápu, kde bereš tu informaci. Nabíječka v autě potřebuje příkon 3600 W (16 A) u všech elektro aut. Když tedy nemluvím o 3fázovém nabíjení pomocí wallboxu.

0/0
14.2.2015 16:20

J98i63ř55í 20S34c87h74w68a79c91h 8648254388716

Samozřejmě, že je! 

A kde beru tu informaci? Stačí použít to, co máš na krku:

Účinnost nabíjení akumulátorů se uvádí okolo 80%

Pokud je pravda, že baterie v tomto Volvu mají 11,2kWh tak nabíječka musí dostat na vstup 11,2kWh / 0,8 = 14 kWh.

Pokud je pravda, že nabíjení tohoto Volva z jednofázové zásuvky trvá 8 hodin tak potřebný příkon je 14kWh / 8 = 1,75 kW.

Pokud je napětí zásuvce 240 V tak proud bude 1750W/240V= 7,3A

Jak prosté......:-P

+1/0
15.2.2015 14:18

L22u44k70á57š 63O96m77á71č87k49a 5361644551946

Chlape, ty jsi v životě žádné elektro auto neměl... Jinak bys takhle neblábolil. Tím bych diskusi ukončil.

0/−1
15.2.2015 18:52

J83i66ř51í 56S44c59h15w69a25c13h 8208104378236

Ne nikdy jsem žádné elektro auto neměl a nikdy jsem to netvrdil. 

Já jen prostě tvrdím, že TOTO VOLVO při nabíjení z jednofázového zdroje NEPOTŘEBUJE zásuvku 240V/16A, ale klidně se spokojí s 240/10A (které prostě ve starších domech jsou!). A ty si můžeš mít elektro-aut kolik chceš (toto Volvo evidentně nemáš), stejně s tím nic nenaděláš.

Jen si tě zařazuji do skupiny diskutérů, kteří na konkrétní důkazy, odmítnou uznat, že se v něčem zmýlili....:-P

0/0
15.2.2015 20:05

L80u36k20á38š 62O15m98á81č62k28a 5621824701366

Takže kecáš a přitom jsi žádné elektro ještě nenabíjel... Nabíječka v autě mění proudový odběr v závislosti na vybití baterie (tak jako mobil). Rozpočítat to do průměru může s prominutím jen hlupák. Jak jsem již napsal, elektro automobil potřebuje běžnou 16 A zásuvku (která je NORMOU (!) v dnešní době na všechny (!) zásuvkové okruhy v bytě). Tímto diskusi s člověkem, který viděl elektro auto maximálně na obrázku a přesto pouští do světa svá moudra, ukončuji.

0/−1
16.2.2015 10:04

J74i15ř82í 68S41c79h83w23a50c17h 8798784668516

ale proč to nabíjení trvá 8 hodin mi prostě nevysvětlíš!:-(

0/0
16.2.2015 22:26

J28i66ř47í 63E68r64b90e60n 1393974126507

Pochybuji, že by majitel půldruhamilionového Volva bydlel v něčem, co má poslední elektrickou revizi z roku 1985 a černé bakelitové jističe řady ITM v plechovém rozváděči Papcel Opava :-)

Zásuvkové rozvody se na 16 A dimenzují někdy od poloviny 80. let, v souladu s nově zaváděnými soubory ČSN 33 2000, jestli se nemýlím.

+1/0
16.2.2015 20:08

J95a11r13o32s93l60a88v 77D93u20n29d50a 1673572386660

Já myslím, že problém je v tom, že autor článku nerozumí tomu, o čem píše...

+3/0
14.2.2015 14:18

L85u12k57á83š 48O56m63á95č80k97a 5241164451236

Přesně tak. Plete si 3fázovou zásuvku s 16A jističem na běžné zásuvce.

0/−1
14.2.2015 16:20

L75u84k66á90š 83O81m20á27č23k28a 5891874561176

Samozřejmě, psal jsem to již níže.

0/0
14.2.2015 15:47

J46a95n 94K21r35p33e73c 5366503274112

jinymi slovy celou dobu toto vozidlo ssebou taha 300kg kramu ktere se musi zahrivat a pak chladit, zvysuji spotrebu a pak se na tu elektrinu uzete courat po meste... jasne, u 3. semaforu jste s vybityma baterkama zpatky na nafte.

+6/−1
14.2.2015 8:14

S48t47a16n51i94s46l81a42v 79R43o44s83e75c73k55ý 9565689881389

Má smysl takový projekt  ve vazbě na poměr ceny a výkonu a ekologického (ne)přínosu?

0/0
14.2.2015 6:51

P93a59v98e55l 58S84o12b12o79t21k49a 5490444

Výkon elektromotoru 50kW, akumulátor 11,2 kWh

Tj. pokud byste chtěli tento výkon opravdu použít, pojedete pouhých 11,2 kWh / 50kW * 60min = 13 minut než vám dojde elektřina. A to nepočítám světla a topení/klimatizaci, která si také ukousne z dojezdu.

0/0
14.2.2015 2:45

J48a88k44u44b 13Š74a27f81a17n54d76a 7735127211291

To je ale nesmyslný výpočet. To je jako byste změřil spotřebu benzínového motoru když jede na plný výkon a pak řekl, že v tomto režimu vystačí nádrž na 1 hodinu.

+3/0
14.2.2015 10:20

P47a79v76e15l 46S21o33b50o48t91k56a 5660914

To jste asi nepochopil o čem píšu (že to auto váží 2 tuny a tak s 5kW určitě nepojede) a tak sám zkuste odhadnout, jak velký vokon potřebujete.

Pro srovnání tedy co znamená 50 kW výkon motoru:

"Tahač bude mít stejný základ jako sériový N-Box, tedy motor 0,66 litru s přeplňováním a výkonem 46 kW.

Zdroj:http://auto.idnes.cz/mikrotahac-honda-mikrokaravan-de3-/ak_aktual.aspx?c=A150209_012543_ak_aktual_ada"

0/0
14.2.2015 14:56

J43i12ř30í 40S93c98h44w85a38c21h 8528924708566

1 tunové osobní auto pro konstantní rychlost 80 km/hod (po rovině) potřebuje nějakých 10kW výkonu. U 2 tunového  to bude odhadem 13-15 kW,

0/0
14.2.2015 15:28

P85a15v32e81l 55S72o82b64o10t44k43a 5120324

A o tom to je - o té konstantní 80 km rychlosti po rovině bez předjíždění a zastavování. Tedy s Vašimi čísly:

11,2 kWh / 15kW * 60min = 44,8 minuty jízdy na elektrický pohon, tj. dojezd za takto ideálních podmínek kdy jedete po rovině a jste na silnici sám je 60 km.

Tj. 3/4 hodiny jedete a pak 3 hodiny nabíjíte.

Tj. u elektromobilů nemá naprosto smysl uvádět výkon motoru, který u elektromotoru jste schopen udělat klidně i 200 kW, ale jen a pouze má smysl uvádět kapacitu baterie.

+1/0
14.2.2015 16:06

J24i48ř94í 52S55c18h35w47a15c34h 8458784138766

výkon elektromotoru se neuvádí proto aby se z něj dal počítat dojezd, ale proto aby se daly "odhadnout" dynamické vlastnosti auta při jízdě v čistě elektrickém módu, či jak vypomůže spalováku s dynamikou v kombinovaném módu

0/0
15.2.2015 14:24

M42a18r67t33i21n 75K64a46r45á26s19e10k 9928193788118

Jn a stejne tak u benzinaku nema smysl uvadet vykon motoru ale jen objem nadrze....

0/0
15.2.2015 21:48

T84o96m91á75š 29V47a42l68d96e83r 7453190809

Max. výkon mám kolem 90kW a na pětku využívám cca 25-45kW. Jsou režimy kdy využiji cca 85kW, ale jen chvilkově.Že neovládáte fyziku, nemusíte dokazovat dohady, když už to napíšete v prvním příspěvku. Je jasné, že se využívá kinetická energie, brzdíte elektricky, když stojíte máte minimální spotřebu, klima se použije přerušovaně a inteligentně apod. Topení může využít tepla baterek a motoru a hlavně je tam spalovací motor. Do zaměstnání cca 15km je to dobrý systém (naftě trvá skoro celou dobu než se zahřeje). Pak věřím dojezdu co píšou. Nebo při jízdě cca 50-70km se jede na naftu a po městě na elektřinu a náklady budou nižší než u klasického hybridu, který si nenechá mluvit jak využít elektřinu.

0/−1
14.2.2015 16:48

P79a86v13e52l 95S50o56b41o21t31k35a 5670774

Právě že ovládám fyziku, tak jsem si to schopen spočítat.

0/0
14.2.2015 17:08

J12a78k42u54b 25Š26a67f13a49n47d85a 7365567931741

Mám auto co váží asi 1300kg s motorem 52kW, když ho naložím rodinou tak má skoro ty 2t (takže je řekněme o 200kg lehčí než to Volvo). A že bych musel jet na plný plyn? To ani náhodou. Takže ano, váš výpočet je nesmysl.

0/0
14.2.2015 17:46

P98a36v37e39l 55S64o65b38o16t57k96a 5670314

Tak to jste si měl pořídit Škoda 1000MT, ta má jen 30 kW.

A asi neumíte číst:

"Výkon elektromotoru 50kW, akumulátor 11,2 kWh

Tj. pokud byste chtěli tento výkon opravdu použít, pojedete pouhých 11,2 kWh / 50kW * 60min = 13 minut než vám dojde elektřina. A to nepočítám světla a topení/klimatizaci, která si také ukousne z dojezdu."

"A o tom to je - o té konstantní 80 km rychlosti po rovině bez předjíždění a zastavování. Tedy s Vašimi čísly:

11,2 kWh / 15kW * 60min = 44,8 minuty jízdy na elektrický pohon, tj. dojezd za takto ideálních podmínek kdy jedete po rovině a jste na silnici sám je 60 km.

Tj. 3/4 hodiny jedete a pak 3 hodiny nabíjíte.

Tj. u elektromobilů nemá naprosto smysl uvádět výkon motoru, který u elektromotoru jste schopen udělat klidně i 200 kW, ale jen a pouze má smysl uvádět kapacitu baterie."

0/0
14.2.2015 18:36

P68a72v74e65l 18S51o45b63o35t51k68a 5290504

...1000MB..

0/0
14.2.2015 18:37

J77a40k48u26b 26Š48a55f80a41n84d93a 7955227221461

Stále nechápu, o co vám jde. Kdybych chtěl s autem letět tak mi to taky poletí jen těch 50m z mostu do údolí...

Nějaký výpočet s výdrží na plný plyn je nicneříkající. Výkon elektromotoru se uvádí proto, aby byla představa jak moc to na ten elektromotor bude zrychlovat (třeba). Kdyby tam dali 2kW a řekli, že je to pouze na popojíždění v kolonách tak vy to vědět nechcete? Nebo u auta vás nezajímá výkon spalovacího motoru ale jen velikost nádrže? Dojezd 60km, proč ne? Mě by to třeba stačilo na cestu do práce. A opravil bych vás, toto NENÍ elektromobil. Tohle je hybrid. Tedy elektrický pohon zde má primárně jiné určení než u elektromobilu.

+1/0
14.2.2015 18:45

P49a35v96e27l 57S45o43b75o72t29k28a 5140584

Lidé, čtěte ;-D

"Tj. u elektromobilů nemá naprosto smysl uvádět výkon motoru, který u elektromotoru jste schopen udělat klidně i 200 kW, ale jen a pouze má smysl uvádět kapacitu baterie."

0/0
14.2.2015 19:39

J21a73k83u67b 19Š14a86f34a89n88d41a 7575227501371

Ano. Něco jste plácnul. A jste schopen to nějak doložit?

0/−1
14.2.2015 19:47

P86a80v69e94l 39S98o23b10o53t50k71a 5140434

Ale vždyt to tu počítám... vy jste asi neměl z fyziky jedničky, že?

0/0
14.2.2015 21:33

J63a75k95u96b 43Š95a69f67a10n35d85a 7175347211591

Jedničku jsem měl po celou dobu co jsem fyziku měl, tedy až do konce gymplu. Ale vy asi máte mezery.

0/0
14.2.2015 22:30

T45o65m69á44š 94V16a87l90d59e32r 7743590969

Vraťme se na začátek Vaší poznámky.

Výkon elektromotoru 50kW, akumulátor 11,2 kWh

Tj. pokud byste chtěli tento výkon opravdu použít, pojedete pouhých 11,2 kWh / 50kW * 60min = 13 minut než vám dojde elektřina. A to nepočítám světla a topení/klimatizaci, která si také ukousne z dojezdu.

Co tím chtěl autor říci? Že lepší je v koloně stát s běžícím naftovým motorem. V zácpě lépe popojíždět s naftovým motorem. Hybrid je vlastně k ničemu, zvláště když má delší dojezd na alternativní energii, kterou si mohu spořit.

 Výkon pohonu je vždy důležitý parametr. U lokomotiv se taky nepsal objem uhláku :-). Ten se psal v tendrech;-)

Výpočet mi připomíná příklad 2+3x4=. Jedni napíšou 20, jiní co přemýšlí  14.

0/0
14.2.2015 21:52

P73a40v27e47l 10S53o69b24o92t43k23a 5250804

Výkon u spalovacího motoru je důležitý, u elektromotoru také, ale zatímco u spalovacího motoru jste ho schopen využít, u elektroauta vám radikálně snižuje dojezd, takže vám je silný elektromotor téměř k ničemu. O nějaké aktivní nebo sportovní jízdě si nemůžete nechat ani zdát, totéž že byste táhl například přívěs nebo si na střechu dal futrál s lyžemi nebo kola.

Tj. užitné vlastnoci elektromobilů jsou velice limitované naprosto nedostatečnou zásobo uelektřiny kterou sebou vezou, tj. vracíme se s výkony někde pod Škoda 1000MB, a k tomu odpovídajícím jízdním vlastnostem, zhoršeným výrazne i hmotností 2 tuny (oproti méně než poloviční hmotnosti Škovky).

proto píšu i toto:

"Tj. u elektromobilů nemá naprosto smysl uvádět výkon motoru, který u elektromotoru jste schopen udělat klidně i 200 kW, ale jen a pouze má smysl uvádět kapacitu baterie.""

0/0
15.2.2015 13:40

T68o86m54á82š 87V14a86l63d63e87r 7803360189

Všiml jste si, že nepolemizuji o kapacitě zásobníku energie? V tomto případě o akku. Je zcela jasné, že u V60 jde o doplňkový pohon. U vozu Tesla, kde akku dovolí velmi slušný dojezd a také díky výkonu motoru i slušně rychlou jízdu.

  Elektro pohon nemůže zastoupit spalovací motory, ale může je doplňovat. A to vám tady všichni ve vláknu naznačují a vaši demagogii chtějí vyvrátit. A vy pořád tu svou. Co budete říkat až se přejde na vodík a CNG? Jelikož motory na benzín, natož naftu už nebudou umět splňovat velmi, ale velmi přísné ekologické normy  budoucnosti? Neříkám, že to nastane hned, ale vývoj situace ukazuje kam to povede. Co když nová generace elektromobilů bude mít jiné zdroje el. energie?

 A nyní co jste napsal: Lidé, čtěte ;-D Tj. u elektromobilů nemá 

naprosto smysl uvádět výkon motoru...Výkon u spalovacího motoru je důležitý, u elektromotoru také,..

Takže výkon důležitý je, ale nemá smysl jej uvádět .  Vidíte a mne třeba u benzínu také zajímá jak velkou má nádrž, jaký výkon a jakou spotřebu a udělám si názor na dojezd, jak se bude řídit a kolik mne bude stát provoz v mém režimu. Protože jezdím s rodinou a velkým psem a tudíž využiji celé spektrum režimu vozu. Na přehled mám tabulku, kde se ukazuje výkon na jednotlivé stupně + Nm a jasně vidím i předpokládanou spotřebu a tím i náklady vozu. U motoru totiž je důležitější měrná spotřeba na válec, než v nějakém simulovaném režimu pro ekologické normy. Děkuji ,bavím se a proto se i takto rozepisuji.

0/0
15.2.2015 19:02

T36o75m83á46š 73Z68e46m71a93n 3695188474175

Po kolika ujetých km se vyplatí příplatek za hybrid?

Já jen že s podobnou spotřebou jezdí i stejně těžké avšak výrazně větší a levnější XC70..

0/0
14.2.2015 1:49







Najdete na iDNES.cz