Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Focus RS má srdce mustangu a poprvé pohon všech kol

Nový Focus RS už žhaví gumy. Zesílil, má pět dveří a hlavně má pohon všech kol. Elektronika prý zajistí hodně zábavy včetně přetáčivosti, ale žádnou nedotáčivost. Motor už není z Volva, ale od amerického příbuzného Fordu Mustang.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J71a69n 80D91l64o84u33h40ý 7514189500779

Zdechlina z mustangu dela paradu ve focusu (mozna). Proste 4 valec do ponny car nepatri! Zajimalo by me ktery pako z fordu za to muze. Za ty same penize mustangu mate 6ti valcovej challenger nebo charger, popripade Camaro!!! Tohle je jenom motor, ktery plni statistiky pro moznost prodeje v EU.

0/0
12.2.2015 7:23

J73i70ř38í 72S74c45h56w52a23c96h 8948754128566

Prý zdechlina... ;-D

Další názorný příklad omylů ve kterém žijí "staromilci počtu válců a objemů".

V6 v US verzi Mustangu má na maximu asi 10 koní méně a krouťák o cca 10-15% nižší v celé spodní polovině otáčkového spektra, takže to je evidentně větší "zdechlina" než ten 4-válec. To že má 6-válec navíc jeden a půl litru objemu a 2 válce v jeho "zdechlosti" nehraje žádnou roli.

0/0
12.2.2015 9:47

J53a92n 59D77l30o32u33h65ý 7514509700829

Tak je jasne, ze je to mineno obrazne. Ponny car je obecne levne auto s vice-valcovym motorem, nahonem na zadni napravu a dostupnou cenou. V US se mustang kupuje treba proto, ze ten V6 ma dost velke rezervy a da se ladit. EcoBoost se nijak zasadne ladit neda, neni kam posouvat vykony, protoze uz je to nHoneme z vyroby.

0/0
13.2.2015 8:54

J10i42ř93í 61S84c72h27w66a66c58h 8498324618626

no kroutíš se jak pijavice s tou "obrazností"....;-) 

a jinak ten turbomotor se dá ladit taky. 

Například baworácký čtyřválec z roku 62 1500ccm (56 kW ;-))  skončil nakonec v F1 díky přeplňování na 1400 konících. Ano je to extrém extrémů. Ale ladit turbomotor, třeba jen změnou plnícího tlaku může být jednodušší, než u atmosféry. Takže dostat z turba 2300ccm 350-400 koní nemusí být ještě extra problém. Samozřejmě kdo se bude honit takto za koníky nemůže očekávat že se současně bude zachovávat životnost, to ani u toho 6válu.;-) 

P.S. Motory stejně ladí jen menšina řidičů.

0/0
13.2.2015 21:39

P24a31v36e74l 73B14u88š18e41k 8391802725872

Ať se na mě nikdo nezlobí, ale univerzálnost motoru v Focusu RS si představuju teda rozhodně jinak, než že bude mít o 20% nižší spotřebu naměřenou někde v laboratoři. To auto stejně nebude jezdit míň než za 12 litrů, spíš půjde vysoko nad. Přece jen 235kW nepojede za 7 litrů. :-)

A další věc, když si koupím Focus RS, kterej je jasně zaměřenej na výkon a super svezení, budu koukat na spotřebu? Já teda ne.

+1/0
11.2.2015 15:32

J28i53ř18í 28S86c12h90w45a24c58h 8618214318576

Na jízdu po okresce 90 po rovině potřebuješ cca 12-15 kW, kolik myslíš, že to v té chvíli bude žrát? Myslím tak okolo 5 na 100, možná i méně.

Normovaná spotřeba samozřejmě nepředpokládá akceleraci se zapojením maximálního výkonu motoru. Takže při lehké noze se celkově klidně pod 10, 9,.... litrů může dostat, při jízdě plyn-brzda někde v kopcích, nebude problém se dostat někam k třicítce.;-)

0/0
11.2.2015 16:45

P45e88t93r 52B36á26č67a 8185126395765

Ja taky ne. Moje auto jezdi za nejakych 12-16l na sto a mam to v pazi.

Kdyz se chce clovek poradne svezt spotrebu neresi.

0/0
11.2.2015 17:23

P75a66t93r90i11k 64M80a22r84e98k 8222587408616

coz ale neznamena ze velky objem/vykon samo sobe musi mit velkou spotrebu,  jezdim v prumeru za 13 coz na 4.0 V8 je docela slusny  a ne ze bych jezdil pomalu ,  I kdyz samo sebou na dalnici mame v USA limity vyrazne nizsi nez v Evrope , takze to urcite dela docela rozdil

0/0
11.2.2015 20:33

J30i69ř27í 98S72c74h63w52a55c52h 8298464858536

velký objem znamená velkou spotřebu a to hlavně ve městě. Jelikož je v Evropě město na každým druhým kroku z toho plyne vír v nádrži. Při cenách benzínu v Evropě znamená 13 l na sto stejné náklady jako cca dvojnásobek v USA  a to se ani moc nepovozí. Protože kdyby se chtěl povozit (jako Báča), tak je na 25 a krát 2 to znamená 50 US litrů, a to se ani většině amíků nebude líbit. ;-)

0/0
11.2.2015 23:22

J56a30n 20D51l78o51u20h45ý 7964539230929

Bude to zrat okolo 8 litru, kdyz pojedes s lehkou nohou. Tuto spotrebu maji v podstate +- vsechny benzinaky s obsahem okolo 2 litru EU6

0/0
12.2.2015 7:18

S79t97a45n58i33s39l63a89v 16C56h49y18t39r63a 3234333207509

Srdce z Mustangu? Spíše by bylo lepší napsat, že srdce z Focusu má Mustang. 4 válec v Mustangu moc slávy neudělá, pokud si to u Fordu myslí. Již tam sice v minulosti byl, ale dneska již takový rozdíl ve spotřebě není, jako byl dříve. V8 k mustangu prostě patří a ne R4, to je úlet.

+2/0
11.2.2015 15:03

J71i63ř77í 37S65c64h88w70a79c87h 8518834728726

Tabulkové spotřeby 2.3 a 5,0 u Mustanga město/mimo město/kombinovaná:

10,1 / 6.8 / 8.0

20,1 /9.6 / 13,5

Mě to tedy nepřipadá jako malý rozdíl, zvláště to město ;-)

0/0
11.2.2015 17:07

P85a78t93r64i16k 96M29a88r81e94k 8462107798126

kdyby ten 4 valec nemel turbo, tak pri takovem vykonu bude mit spotrebu rozhodne vyssi

turbo proste tlaci spotrebu dolu  ( 200kW bez turba a 200kW s turbem, tak turbo bude mit nizsi spotrebu)

0/0
11.2.2015 20:24

P22a24t38r86i35k 55M81a58r24e52k 8422797688626

kazdopadne turbo at si strci nekam ,

+1/0
11.2.2015 20:25

J58a75n 48D32l83o76u31h59ý 7694579260229

Myslite si ze se ponny car kupuje na jizdu po meste?! To je jako tvrdit, ze kamion ma ve meste spotrebu 60l/ 100km a ze to je jfuza :-D

0/0
13.2.2015 8:56

J31i81ř80í 82S89c65h84w86a57c65h 8588634588266

bydlí-li majitel ve městě (a bude to určitě naprostá většina) tak těžko bude nechávat svůj ponny car někde za městem a domů jezdit MHD...;-)

0/0
14.2.2015 0:09

K89a37r63e50l 31V35a37c65h40u16t 9553242269123

Nemít  "tlamajznu" té škaredé ryby, mohlo to být docela pěkné a povedené auto! :-/

+1/−2
11.2.2015 14:21

I79v61a54n 79R70á22m33e98š 4769417624769

Konečně další poctivě vypadající alternativa k Impreze a již se nevyrábějícímu Lancer Evolutionu...

0/0
11.2.2015 13:28
Foto

K94a81m14i92l 26Ř84e72h66á85k 4939944285359

Ta barva se mi moc líbí.

0/0
11.2.2015 12:27

M89i84l64a51n 73K36r75á49l 8823168941201

Stejná jak Tvá upocená košile;-D

0/0
11.2.2015 13:33

M78i92l46o92s90l59a32v 87U54r40b55a61n 4468899700503

Baví se dva chlapi při pohledu z okna, co dostali k Vánocům. Ten jeden povídá: "Vidíš tam dole to BMW?", "Nekecej, to je fakt tvoje?", "Ne, ale přesně v takové barvě jsem dostal tepláky.";-)

+2/0
11.2.2015 14:02
Foto

K58a25m85i66l 36Ř53e79h36á67k 4579124145859

My jsme spolu pásli husy? Rodiče udělali ve výchově chybu, že?

0/0
12.2.2015 21:03

V36á21c74l18a81v 47J91a36n72o94c44h 1726395801587

Po zkušenostech se služebním Tranzitem bych od Fordu nechtěl ani tříkolku. Pokud bych chtěl něco jako Focus RS, tak bych si raději počkal Civic Type-R 9G.

+2/−1
11.2.2015 11:43

J39a13n 14D83l65o35u89h66ý 7304389830349

Sam jsem neveril, koupil noveho forda a dopadl po 5 letech stejne. Forda uz nikdy!

0/0
13.2.2015 8:59

J22a19n 34K42o56n27v12a27l28i79n53k63a 5520771241845

Pro každodenní použití to není nejlepší volba, i když se s tím dá jezdit do práce i po nákupech. 

Motor Volvo nebyl špatný. Naopak. Někteří odpůrci Fordu tvrdí, že to bylo to nejlepší, co se kdy pod kapotou s modrým oválem objevilo. Uvidíme, co tenhle "baby mustang" dokáže.

Co se týče jízdních vlastností, bude to motokára křížená s raketou na kolech. Chtěl bych ho aspoň půjčit na víkend.

0/0
11.2.2015 10:25

L29u51d93v95í72k 30K96u64c52h28a48r60i46č 4546549788970

Myslím, že nejlepší motor ve Fordu byl třílitr v ST220. Vlastní čtyřletá zkušenost. Nádherný zvuk a klasická atmosféra, vůbec bylo estéčko parádní auto. Budu na něj vždycky vzpomínat jenom v nejlepším.

+1/0
11.2.2015 13:18

T22o78m26a47s 62V86a54r37g62a 1405584586495

bože to je slint. článek i auto. že bude v prodeji za rok ? to je asi ftip

Fordem tam, vlakem zpátky ;-)

0/−5
11.2.2015 9:56

J41o86s20e14f 47Č77i44h86á60k 7911219690896

Opravdu hloupé.

+1/0
11.2.2015 11:06

V37l78a51d80i73m34í73r 65B39e98n96e47š 2662635484683

Jen tak pro zajímavost...kolikrát se ti to stalo?

+1/0
11.2.2015 11:32

J19a89n 47D15l12o86u60h49ý 7414179750449

Me dvakrat behem prvnich 5 let. A oprava byla pekne draha. Takze ford nikdy uz!!!

0/0
13.2.2015 9:02

I20v60a86n14a 77V71e59s75e85l81á 2651333849835

hlupak, nic jinyho ...

0/0
11.2.2015 18:04

R11o87m23a66n 79Š24í94m28a 9511114735641

Pěkný auto, určitě to bude pěkné svezení. Líbí se me na youtube video, kde ho testuje Ken Block. k závodnímu speciálu to má už hodně blízko...konečně 4kolka. Ale Subaru je subaru.

+4/0
11.2.2015 8:07

T86o50m27á11š 48K66u58c38h55a77ř 3217921688931

Já nevím, fakt je vhodné, aby se motor do RS jmenoval "EcoBoost"? Takto si nazývejte motory do nějakých ekoprdítek. :-P

+9/0
11.2.2015 7:32

J14i72ř82í 36S33c23h29w28a85c72h 8368744368616

jmenuje se to stejně, protože jde o stejné motory lišící se v podstatě jen objemem a jak je vidět (tedy ty to asi nevidiš) o žádná "prdítka"  se nejedná :-P

názory lidí, co mají na očích klapky s nápisem "OBJEM" mě vždycky pobavíRv

0/−4
11.2.2015 9:23

L49a90d19i84s40l22a84v 19M57i83k43a 1981749554374

Ale co jsem četl, tak on se baví o názvu a o objemu ani slůvko, jinak taky mě už všechny ty eko-názvy od ekopošuků jdou na nervy a protiví se  mi.

+3/0
11.2.2015 9:46

J32i75ř29í 96S84c20h32w45a24c77h 8598444678636

no ty ve slově ekoprdítko (jako) nevidíš objem, a já název považuji za naprosto nepodstatný "parametr" motoru. ;-)

0/0
11.2.2015 10:22

R54u74d72o39l95f 88H64r68a36z61d55í19r94a 1245979923348

tak jestě, že to zatím není BIO.

+4/0
11.2.2015 10:45

Z48d72e90n62ě95k 16F76l51i51n26t55a 9932173801774

Tak jste si hned takhle při ránu zanadával, ale otázka byla zcela oprávněná - i přestože se může jednat sebevíc o stejnou techniku, ta tři písmenka ECO jsou pro motor RS verze jakéhokoliv vozu naprosto nevhodná. Navíc pan Kuchař o objemu neřekl ani slovo...... ale jak říkám, hlavně že jste si zkazil den, že? :-P

+3/0
11.2.2015 9:50

J26i54ř13í 19S69c68h77w66a72c63h 8498674518756

Aha, ve slově ekoprdítko pana Kuchaře objem nevidíš, ale v mém příspěvku nějaký nadávky ano? Není tvé čtení "mezi řádky" nějaké jednostranné? (na netu všem tykám)

0/0
11.2.2015 9:56

Z24d18e46n31ě52k 20F70l76i11n58t67a 9952873541714

Pan Kuchař napíše, že tento motor není žádné ekoprdítko a vy mu vytknete, že se o žádné "prdítko" nejedná..... chápete, že rozporujete jeho rozpor ? ;-D  (netykám nikomu, s kým jsem si nepotykal - ani na netu)

0/0
11.2.2015 10:17

J18i73ř28í 80S77c91h49w21a88c32h 8648694168286

....nic nerozporuju. Protože nevíš co Kuchař pod pojmem "ekoprdítko" myslel, tak ti to vysvětlím:

Já v podstatě napsal , že je tento 2.3EB  stejné "ekoprdítko" jako například 1.5 EB (cca 160koní!) co se dává jako základ do "ekoprdítka" nového Mondea, jen tento Focus prostě má větší objem (protože je potřeba dostat větší výkon). Nedávno (před několika měsíci) se tu o novém Mondeu psalo a diskuze pod článkem byla plná "ekoprdítek" od "milovníků objemu". A má narážka na objem směřovala víceméně tímto směrem, k těm, pro které je 160 (!) koňový motor "ekoprdítko" protože objem je přece jen pouhých 1500ccm. 

Pokud se motor přejmenuje, tak to z něj jiný motor prostě neudělá. Bude to jen přejmenované "ekoprdítko"....;-)

0/0
11.2.2015 11:44

P97a55t48r35i74k 36M18a18r72e63k 8692167498526

ja si myslim ze to opravdu nechapate, mu slo o nazev ECO,

takova Tesla S nema zadny objem, takze by se to taky dalo povazovat za ECOprditko, .. nicmne tu vykonou verzi nazyvaji Performance a ne Ekopower nebo tak neco

+1/0
11.2.2015 20:31

J54a50n 73K80o33n93v63a89l31i85n72k82a 5740951571985

Jediný, kdo použil slovo objem, jsi byl ty. 

A když už jsme u toho objemu, pověz nám zaslepeným, v čem spatřuješ výhody menších přeplňovaných agregátů oproti větším atmosférickým?

Jako referenční vzorek pojďme vzít například nový motor 1.8 tsi (132 Kw) od Škodovky a starší motor 2,5i od BMW (141 Kw).

0/0
11.2.2015 10:20

J87i50ř64í 58S13c12h29w69a22c28h 8638104118636

nemluvím o turbomotorech jako o jednoznačně a ve všech ohledech lepším řešení, ale o minimálně rovnocenném řešení na rozdíl od milovníků atmosfér, kteří snad z neznalosti, turbomotory považují za něco zcela "podřadného" viz sekačky, ekoprdítka apod. 

Takže jaké vidím výhody a nevýhody turbomotorů oproti srovnatelně výkonným atmosférám obecně(nebudu srovnávat běžný TSI motor jen se špičkovou atmosférou která by dnes měla asi tak dvakrát vyšší cenu):

+ průběh kroutícího momentu ve spodní polovině otáčkového spektra (cca 1500-3000(4000) ot)

+ spotřeba při běžném použití (klidné jízdě), srovnatelná klidná jízda u turba je 1500-2500 ot, u atmostféry je to 2000-3000, v tomto režimu atmosféra dodá stejný výkon (někdy by se měla točit i trochu výše) 

+ nižší hmotnost, většinou i nižší cena

+/- spotřeba v horní polovině otáček je s atmosférou stejná a závislá především na dodávaném výkonu. To že prý turbo žere více jsou internetem šířené nesmyslné pohádky.

+/- životnost motoru, ano pokud se srovnává 4válec se 6válcem tak na tom atmosféra nejspíše bude lépe, pokud se srovnává 1.4T a 1.8A to už je dost problém protože pokud 1.4T dá max výkon při 4tisících a 1.8 v 6 tisících a budu tyto režimy hodně využívat tak nejsem jednoznačně přesvědčen o tom, co vydrží déle. 

Nejúžasnější srovnání životnosti jsou ty výkřiky, které srovnávají nějaký starší opečovávaný kousek co z několika milionů vyrobených kusů přežil do dneška a má třeba přes půl mega s něčím co dnes odešlo po 100-200 tisících, přičemž další tisíce těchto motorů jezdí dál a při náležité péči se toho půl mega mohou dožít také.... ;-)

0/0
11.2.2015 16:31

J21i71ř52í 96S66c47h57w82a46c22h 8638184348616

- zapomněl jsem na "točivost" atmosféry, ano nad 4000 ot je atmosféra o něčem jiném, což je minus turbomotoru.

0/0
11.2.2015 16:53

P61a91t61r21i59k 72M75a29r51e90k 8492517318136

nadruhou stranu kdyz se neco v motoru "kousne" tak oprava atmosfery bude vyrazne levnejsi nez oprava moderniho turbomotoru, .. to same je i udrzba atp

+1/0
11.2.2015 20:36

T68o14m40á62š 88K66u74c11h40a76ř 3397201508151

Máte problém přečíst s porozuměním dvě krátké věty? Neřeším objem ani výkon, jen název, jen prostý fakt, že když si kupuji RSo, tak to "eko" asi není mojí prioritou a není to, co chci v označení motoru slyšet. Nedej Bože by to bylo napsáno vzadu na kufru. Nic víc, nic míň.

0/0
11.2.2015 23:55

O13n52d93ř94e76j 66M18a30r65e51k 9492370877909

Trochu mi uniká smysl toho auta - kde se to dá použít? Za stejné peníze mám BMW 228i.

+1/−14
11.2.2015 6:16

R29o60m57a24n 25Š54í24m41a 9801104285671

Mě zase uniká tvůj smysl. BMW je oproti tomuto pixla. Jde o rally auto, o tom se BMX může jen zdát....

+8/−1
11.2.2015 7:59

I85g59n60á83c 81M49r32k69v25i98č95k54a 2748642949485

lol, co je na tom "rallye"

0/0
11.2.2015 11:14







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.