Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Focus RS má srdce mustangu a poprvé pohon všech kol

Nový Focus RS už žhaví gumy. Zesílil, má pět dveří a hlavně má pohon všech kol. Elektronika prý zajistí hodně zábavy včetně přetáčivosti, ale žádnou nedotáčivost. Motor už není z Volva, ale od amerického příbuzného Fordu Mustang.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J18a21n 51D13l91o81u75h71ý 7414709530459

Zdechlina z mustangu dela paradu ve focusu (mozna). Proste 4 valec do ponny car nepatri! Zajimalo by me ktery pako z fordu za to muze. Za ty same penize mustangu mate 6ti valcovej challenger nebo charger, popripade Camaro!!! Tohle je jenom motor, ktery plni statistiky pro moznost prodeje v EU.

0/0
12.2.2015 7:23

J90i18ř78í 69S25c57h57w39a13c62h 8858194118656

Prý zdechlina... ;-D

Další názorný příklad omylů ve kterém žijí "staromilci počtu válců a objemů".

V6 v US verzi Mustangu má na maximu asi 10 koní méně a krouťák o cca 10-15% nižší v celé spodní polovině otáčkového spektra, takže to je evidentně větší "zdechlina" než ten 4-válec. To že má 6-válec navíc jeden a půl litru objemu a 2 válce v jeho "zdechlosti" nehraje žádnou roli.

0/0
12.2.2015 9:47

J61a21n 25D65l72o84u72h97ý 7794949200969

Tak je jasne, ze je to mineno obrazne. Ponny car je obecne levne auto s vice-valcovym motorem, nahonem na zadni napravu a dostupnou cenou. V US se mustang kupuje treba proto, ze ten V6 ma dost velke rezervy a da se ladit. EcoBoost se nijak zasadne ladit neda, neni kam posouvat vykony, protoze uz je to nHoneme z vyroby.

0/0
13.2.2015 8:54

J32i55ř37í 86S37c37h11w81a92c80h 8678424928676

no kroutíš se jak pijavice s tou "obrazností"....;-) 

a jinak ten turbomotor se dá ladit taky. 

Například baworácký čtyřválec z roku 62 1500ccm (56 kW ;-))  skončil nakonec v F1 díky přeplňování na 1400 konících. Ano je to extrém extrémů. Ale ladit turbomotor, třeba jen změnou plnícího tlaku může být jednodušší, než u atmosféry. Takže dostat z turba 2300ccm 350-400 koní nemusí být ještě extra problém. Samozřejmě kdo se bude honit takto za koníky nemůže očekávat že se současně bude zachovávat životnost, to ani u toho 6válu.;-) 

P.S. Motory stejně ladí jen menšina řidičů.

0/0
13.2.2015 21:39

P75a21v55e55l 34B42u12š36e29k 8641562745962

Ať se na mě nikdo nezlobí, ale univerzálnost motoru v Focusu RS si představuju teda rozhodně jinak, než že bude mít o 20% nižší spotřebu naměřenou někde v laboratoři. To auto stejně nebude jezdit míň než za 12 litrů, spíš půjde vysoko nad. Přece jen 235kW nepojede za 7 litrů. :-)

A další věc, když si koupím Focus RS, kterej je jasně zaměřenej na výkon a super svezení, budu koukat na spotřebu? Já teda ne.

+1/0
11.2.2015 15:32

J68i72ř92í 38S82c59h27w35a12c12h 8258354578176

Na jízdu po okresce 90 po rovině potřebuješ cca 12-15 kW, kolik myslíš, že to v té chvíli bude žrát? Myslím tak okolo 5 na 100, možná i méně.

Normovaná spotřeba samozřejmě nepředpokládá akceleraci se zapojením maximálního výkonu motoru. Takže při lehké noze se celkově klidně pod 10, 9,.... litrů může dostat, při jízdě plyn-brzda někde v kopcích, nebude problém se dostat někam k třicítce.;-)

0/0
11.2.2015 16:45

P28e71t80r 53B82á71č15a 8185606515335

Ja taky ne. Moje auto jezdi za nejakych 12-16l na sto a mam to v pazi.

Kdyz se chce clovek poradne svezt spotrebu neresi.

0/0
11.2.2015 17:23

P70a77t94r95i36k 71M40a61r39e42k 8192987528836

coz ale neznamena ze velky objem/vykon samo sobe musi mit velkou spotrebu,  jezdim v prumeru za 13 coz na 4.0 V8 je docela slusny  a ne ze bych jezdil pomalu ,  I kdyz samo sebou na dalnici mame v USA limity vyrazne nizsi nez v Evrope , takze to urcite dela docela rozdil

0/0
11.2.2015 20:33

J81i74ř42í 73S19c39h29w75a34c82h 8638474208726

velký objem znamená velkou spotřebu a to hlavně ve městě. Jelikož je v Evropě město na každým druhým kroku z toho plyne vír v nádrži. Při cenách benzínu v Evropě znamená 13 l na sto stejné náklady jako cca dvojnásobek v USA  a to se ani moc nepovozí. Protože kdyby se chtěl povozit (jako Báča), tak je na 25 a krát 2 to znamená 50 US litrů, a to se ani většině amíků nebude líbit. ;-)

0/0
11.2.2015 23:22

J12a91n 59D21l50o14u22h81ý 7324389740399

Bude to zrat okolo 8 litru, kdyz pojedes s lehkou nohou. Tuto spotrebu maji v podstate +- vsechny benzinaky s obsahem okolo 2 litru EU6

0/0
12.2.2015 7:18

S84t73a27n73i18s72l38a68v 10C96h72y43t51r22a 3144933527219

Srdce z Mustangu? Spíše by bylo lepší napsat, že srdce z Focusu má Mustang. 4 válec v Mustangu moc slávy neudělá, pokud si to u Fordu myslí. Již tam sice v minulosti byl, ale dneska již takový rozdíl ve spotřebě není, jako byl dříve. V8 k mustangu prostě patří a ne R4, to je úlet.

+2/0
11.2.2015 15:03

J42i87ř61í 66S58c47h82w97a57c47h 8718104528136

Tabulkové spotřeby 2.3 a 5,0 u Mustanga město/mimo město/kombinovaná:

10,1 / 6.8 / 8.0

20,1 /9.6 / 13,5

Mě to tedy nepřipadá jako malý rozdíl, zvláště to město ;-)

0/0
11.2.2015 17:07

P97a79t53r55i57k 59M74a89r19e50k 8722157298256

kdyby ten 4 valec nemel turbo, tak pri takovem vykonu bude mit spotrebu rozhodne vyssi

turbo proste tlaci spotrebu dolu  ( 200kW bez turba a 200kW s turbem, tak turbo bude mit nizsi spotrebu)

0/0
11.2.2015 20:24

P69a38t98r27i39k 20M95a86r77e27k 8242797908206

kazdopadne turbo at si strci nekam ,

+1/0
11.2.2015 20:25

J24a89n 96D10l54o68u45h70ý 7674589450919

Myslite si ze se ponny car kupuje na jizdu po meste?! To je jako tvrdit, ze kamion ma ve meste spotrebu 60l/ 100km a ze to je jfuza :-D

0/0
13.2.2015 8:56

J46i51ř77í 20S93c52h27w67a38c29h 8478544708416

bydlí-li majitel ve městě (a bude to určitě naprostá většina) tak těžko bude nechávat svůj ponny car někde za městem a domů jezdit MHD...;-)

0/0
14.2.2015 0:09

K17a21r12e36l 40V77a68c64h75u29t 9533712609603

Nemít  "tlamajznu" té škaredé ryby, mohlo to být docela pěkné a povedené auto! :-/

+1/−2
11.2.2015 14:21

I79v97a69n 50R80á46m73e53š 4199667334709

Konečně další poctivě vypadající alternativa k Impreze a již se nevyrábějícímu Lancer Evolutionu...

0/0
11.2.2015 13:28
Foto

K61a33m80i93l 51Ř51e39h23á60k 4339684415279

Ta barva se mi moc líbí.

0/0
11.2.2015 12:27

M67i32l81a75n 58K65r31á91l 8663868391591

Stejná jak Tvá upocená košile;-D

0/0
11.2.2015 13:33

M96i72l33o66s63l11a44v 12U68r25b45a82n 4808769110423

Baví se dva chlapi při pohledu z okna, co dostali k Vánocům. Ten jeden povídá: "Vidíš tam dole to BMW?", "Nekecej, to je fakt tvoje?", "Ne, ale přesně v takové barvě jsem dostal tepláky.";-)

+2/0
11.2.2015 14:02
Foto

K47a98m55i39l 37Ř32e22h24á91k 4769594115129

My jsme spolu pásli husy? Rodiče udělali ve výchově chybu, že?

0/0
12.2.2015 21:03

V78á94c45l51a44v 54J78a15n55o95c32h 1336385581527

Po zkušenostech se služebním Tranzitem bych od Fordu nechtěl ani tříkolku. Pokud bych chtěl něco jako Focus RS, tak bych si raději počkal Civic Type-R 9G.

+2/−1
11.2.2015 11:43

J86a97n 94D81l63o87u54h66ý 7414109310739

Sam jsem neveril, koupil noveho forda a dopadl po 5 letech stejne. Forda uz nikdy!

0/0
13.2.2015 8:59

J59a19n 74K85o50n42v10a89l30i98n41k45a 5310321361915

Pro každodenní použití to není nejlepší volba, i když se s tím dá jezdit do práce i po nákupech. 

Motor Volvo nebyl špatný. Naopak. Někteří odpůrci Fordu tvrdí, že to bylo to nejlepší, co se kdy pod kapotou s modrým oválem objevilo. Uvidíme, co tenhle "baby mustang" dokáže.

Co se týče jízdních vlastností, bude to motokára křížená s raketou na kolech. Chtěl bych ho aspoň půjčit na víkend.

0/0
11.2.2015 10:25

L12u33d15v98í73k 69K36u92c81h77a46r23i33č 4376139508230

Myslím, že nejlepší motor ve Fordu byl třílitr v ST220. Vlastní čtyřletá zkušenost. Nádherný zvuk a klasická atmosféra, vůbec bylo estéčko parádní auto. Budu na něj vždycky vzpomínat jenom v nejlepším.

+1/0
11.2.2015 13:18

T80o28m95a79s 19V80a89r37g67a 1325864666585

bože to je slint. článek i auto. že bude v prodeji za rok ? to je asi ftip

Fordem tam, vlakem zpátky ;-)

0/−5
11.2.2015 9:56

J59o41s60e62f 63Č18i93h32á10k 7881819810146

Opravdu hloupé.

+1/0
11.2.2015 11:06

V72l95a86d65i91m94í89r 32B50e13n39e21š 2912525244703

Jen tak pro zajímavost...kolikrát se ti to stalo?

+1/0
11.2.2015 11:32

J15a47n 48D35l32o28u15h61ý 7704729940569

Me dvakrat behem prvnich 5 let. A oprava byla pekne draha. Takze ford nikdy uz!!!

0/0
13.2.2015 9:02

I90v79a39n24a 97V15e17s93e50l12á 2391913769355

hlupak, nic jinyho ...

0/0
11.2.2015 18:04

R19o38m31a50n 70Š65í79m60a 9941514425551

Pěkný auto, určitě to bude pěkné svezení. Líbí se me na youtube video, kde ho testuje Ken Block. k závodnímu speciálu to má už hodně blízko...konečně 4kolka. Ale Subaru je subaru.

+4/0
11.2.2015 8:07

T80o54m90á35š 93K28u10c43h41a69ř 3737251238861

Já nevím, fakt je vhodné, aby se motor do RS jmenoval "EcoBoost"? Takto si nazývejte motory do nějakých ekoprdítek. :-P

+9/0
11.2.2015 7:32

J44i30ř30í 13S18c56h58w95a19c76h 8408304118396

jmenuje se to stejně, protože jde o stejné motory lišící se v podstatě jen objemem a jak je vidět (tedy ty to asi nevidiš) o žádná "prdítka"  se nejedná :-P

názory lidí, co mají na očích klapky s nápisem "OBJEM" mě vždycky pobavíRv

0/−4
11.2.2015 9:23

L76a39d84i86s80l51a33v 62M13i24k17a 1201919434934

Ale co jsem četl, tak on se baví o názvu a o objemu ani slůvko, jinak taky mě už všechny ty eko-názvy od ekopošuků jdou na nervy a protiví se  mi.

+3/0
11.2.2015 9:46

J48i63ř15í 37S83c31h58w39a90c42h 8858964838456

no ty ve slově ekoprdítko (jako) nevidíš objem, a já název považuji za naprosto nepodstatný "parametr" motoru. ;-)

0/0
11.2.2015 10:22

R24u94d73o26l69f 65H11r84a85z43d70í62r80a 1265159943968

tak jestě, že to zatím není BIO.

+4/0
11.2.2015 10:45

Z25d12e69n22ě34k 91F27l18i27n98t92a 9532943541484

Tak jste si hned takhle při ránu zanadával, ale otázka byla zcela oprávněná - i přestože se může jednat sebevíc o stejnou techniku, ta tři písmenka ECO jsou pro motor RS verze jakéhokoliv vozu naprosto nevhodná. Navíc pan Kuchař o objemu neřekl ani slovo...... ale jak říkám, hlavně že jste si zkazil den, že? :-P

+3/0
11.2.2015 9:50

J27i87ř29í 42S92c31h76w91a63c76h 8718654308496

Aha, ve slově ekoprdítko pana Kuchaře objem nevidíš, ale v mém příspěvku nějaký nadávky ano? Není tvé čtení "mezi řádky" nějaké jednostranné? (na netu všem tykám)

0/0
11.2.2015 9:56

Z42d34e95n45ě30k 80F81l74i11n69t80a 9982613481124

Pan Kuchař napíše, že tento motor není žádné ekoprdítko a vy mu vytknete, že se o žádné "prdítko" nejedná..... chápete, že rozporujete jeho rozpor ? ;-D  (netykám nikomu, s kým jsem si nepotykal - ani na netu)

0/0
11.2.2015 10:17

J90i41ř48í 26S23c62h37w84a61c14h 8438484208166

....nic nerozporuju. Protože nevíš co Kuchař pod pojmem "ekoprdítko" myslel, tak ti to vysvětlím:

Já v podstatě napsal , že je tento 2.3EB  stejné "ekoprdítko" jako například 1.5 EB (cca 160koní!) co se dává jako základ do "ekoprdítka" nového Mondea, jen tento Focus prostě má větší objem (protože je potřeba dostat větší výkon). Nedávno (před několika měsíci) se tu o novém Mondeu psalo a diskuze pod článkem byla plná "ekoprdítek" od "milovníků objemu". A má narážka na objem směřovala víceméně tímto směrem, k těm, pro které je 160 (!) koňový motor "ekoprdítko" protože objem je přece jen pouhých 1500ccm. 

Pokud se motor přejmenuje, tak to z něj jiný motor prostě neudělá. Bude to jen přejmenované "ekoprdítko"....;-)

0/0
11.2.2015 11:44

P44a62t36r96i67k 84M74a96r18e74k 8722667528866

ja si myslim ze to opravdu nechapate, mu slo o nazev ECO,

takova Tesla S nema zadny objem, takze by se to taky dalo povazovat za ECOprditko, .. nicmne tu vykonou verzi nazyvaji Performance a ne Ekopower nebo tak neco

+1/0
11.2.2015 20:31

J59a60n 93K68o37n89v71a45l32i48n16k86a 5140491431415

Jediný, kdo použil slovo objem, jsi byl ty. 

A když už jsme u toho objemu, pověz nám zaslepeným, v čem spatřuješ výhody menších přeplňovaných agregátů oproti větším atmosférickým?

Jako referenční vzorek pojďme vzít například nový motor 1.8 tsi (132 Kw) od Škodovky a starší motor 2,5i od BMW (141 Kw).

0/0
11.2.2015 10:20

J86i42ř70í 67S66c17h54w12a93c63h 8368934328736

nemluvím o turbomotorech jako o jednoznačně a ve všech ohledech lepším řešení, ale o minimálně rovnocenném řešení na rozdíl od milovníků atmosfér, kteří snad z neznalosti, turbomotory považují za něco zcela "podřadného" viz sekačky, ekoprdítka apod. 

Takže jaké vidím výhody a nevýhody turbomotorů oproti srovnatelně výkonným atmosférám obecně(nebudu srovnávat běžný TSI motor jen se špičkovou atmosférou která by dnes měla asi tak dvakrát vyšší cenu):

+ průběh kroutícího momentu ve spodní polovině otáčkového spektra (cca 1500-3000(4000) ot)

+ spotřeba při běžném použití (klidné jízdě), srovnatelná klidná jízda u turba je 1500-2500 ot, u atmostféry je to 2000-3000, v tomto režimu atmosféra dodá stejný výkon (někdy by se měla točit i trochu výše) 

+ nižší hmotnost, většinou i nižší cena

+/- spotřeba v horní polovině otáček je s atmosférou stejná a závislá především na dodávaném výkonu. To že prý turbo žere více jsou internetem šířené nesmyslné pohádky.

+/- životnost motoru, ano pokud se srovnává 4válec se 6válcem tak na tom atmosféra nejspíše bude lépe, pokud se srovnává 1.4T a 1.8A to už je dost problém protože pokud 1.4T dá max výkon při 4tisících a 1.8 v 6 tisících a budu tyto režimy hodně využívat tak nejsem jednoznačně přesvědčen o tom, co vydrží déle. 

Nejúžasnější srovnání životnosti jsou ty výkřiky, které srovnávají nějaký starší opečovávaný kousek co z několika milionů vyrobených kusů přežil do dneška a má třeba přes půl mega s něčím co dnes odešlo po 100-200 tisících, přičemž další tisíce těchto motorů jezdí dál a při náležité péči se toho půl mega mohou dožít také.... ;-)

0/0
11.2.2015 16:31

J52i56ř20í 50S35c11h19w73a21c29h 8438984398876

- zapomněl jsem na "točivost" atmosféry, ano nad 4000 ot je atmosféra o něčem jiném, což je minus turbomotoru.

0/0
11.2.2015 16:53

P89a80t79r35i62k 76M86a40r94e83k 8302527168906

nadruhou stranu kdyz se neco v motoru "kousne" tak oprava atmosfery bude vyrazne levnejsi nez oprava moderniho turbomotoru, .. to same je i udrzba atp

+1/0
11.2.2015 20:36

T74o72m62á77š 22K58u94c59h76a62ř 3237421318221

Máte problém přečíst s porozuměním dvě krátké věty? Neřeším objem ani výkon, jen název, jen prostý fakt, že když si kupuji RSo, tak to "eko" asi není mojí prioritou a není to, co chci v označení motoru slyšet. Nedej Bože by to bylo napsáno vzadu na kufru. Nic víc, nic míň.

0/0
11.2.2015 23:55

O31n51d34ř66e76j 66M21a23r82e11k 9402550857229

Trochu mi uniká smysl toho auta - kde se to dá použít? Za stejné peníze mám BMW 228i.

+1/−14
11.2.2015 6:16

R60o35m30a82n 93Š27í98m47a 9651654865791

Mě zase uniká tvůj smysl. BMW je oproti tomuto pixla. Jde o rally auto, o tom se BMX může jen zdát....

+8/−1
11.2.2015 7:59

I91g40n13á27c 21M30r55k74v19i53č59k62a 2748492799605

lol, co je na tom "rallye"

0/0
11.2.2015 11:14







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.