Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Prohledejte babiččinu stodolu. Stará tatrovka se prodává za 14 milionů

Tatra 77 je neobyčejné auto. V tomto provedení jich vzniklo jen necelých 250, přežilo jen pár. Kompletní kousek určený k renovaci je jednou z hvězd veteránského autosalonu Retromobile v Paříži. Cenovka: 500 tisíc eur.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O81l33d28ř17i37c77h 32L12e98b78e65d77a 5307645261160

Třeba někoho bude zajímat tohle auto Aero Minor II

http://www.kp.ru/daily/26154/3043374/

http://www.kp.ru/daily/26351.7/3233385/

0/0
25.3.2015 21:31

J54a81n 23D90l84o31u29h40ý 7554779820499

14 micu za nerestaurovanou tatru neda ani to muzeum v Koprivnici :-D

0/0
9.2.2015 7:45

J40i84ř68í 31E81r75b47e28n 1403754956917

Jen taková drobnost: "Tatra 77 je první sériově vyráběný aerodynamický vůz na světě" - tak to tedy rozhodně není. A ani automobilka to nikdy oficiálně netvrdila, i když se nikdy žádné propagandě ve svůj prospěch nebránila. Například Němci totiž svůj Tropfenwagen vyráběli už ve 20. letech a počátkem 30. let se v Československu vyráběl Wikov 35, byť jen malosériově.

Správně to totiž má být, že "Tatra 77 je první sériově vyráběný aerodynamický vůz bez stupaček a se vzduchem chlazeným motorem vzadu."

+4/0
7.2.2015 22:19

R89a10d55e11k 51F36o45l32p54r59e97c23h63t

Ale k tomu bychom zase museli dodat, že Wikov 35 v aerodynamické verzi byl postaven pouze ve třech kusech. Program Tropfenwagen pak byl z hlediska uživatelského neúspěšným pokusem a z hlediska technického řešení slepou cestou vývoje, neboť aerodynamický tvar karoserie byl řešen (pouze) ve vodorovné rovině (z toho důvodu nemohl mít například zakryta kola). Bylo jich sice vyrobeno podobné množství jako Tater 77, ale skoro nikdo je nechtěl kupovat. Po nějaké době prý část odstavených a zahálejících vozů od výrobce levně zakoupil nějaký nadšenec, a plánoval jejich využití v taxislužbě. Pokusil se o to, ale potenciální zákazníci se těmto neortodoxním vozům vyhýbali jak čert kříži, a proto splakal nad výdělkem.

+3/0
8.2.2015 0:03

J97i72ř59í 14E86r61b58e94n 1813704246207

Souhlasím, jen jsem zpřesňoval to označení "první sériové aerodynamické auto na světě".

0/0
8.2.2015 13:48

B44l94a53h27o96m75í77r 84S30k11o84u75p27ý 8887280428591

Nejsem si 100% jistý, ale osmiválec v T77 nebyl boxer (jak tvrdí informace na autě - při dražbě - fotka č. 8) - ale véčko..

Pletu se?

0/0
9.2.2015 12:32

R94a80d85e54k 66F82o12l87p23r53e24c47h95t

Samozřejmě se nepletete, ta cedulka je nějaká chybová...

+1/0
9.2.2015 16:59

V18o38j40t90a 16S41u90k 3157565837301

Stejne ty Sudetaci meli hlavy a celkem vymysleli dost dobre veci no a Cesi pod taktovkou dilenskych mistru umeli udelat.Dnes jste tam zase v te situaci zase ze SKODOU.Proste nemci umi......R^!!

+8/−1
7.2.2015 11:42

J38a43n 96B87u83c86h96a42r 9269451862896

Třeba plynový komory, to je taky prima německej vynález...

Rv;-€

0/−6
7.2.2015 14:22

D38a65n77i21e50l 39Š83e32v63č47í33k 7926550449368

Obávám se, že nemáš pravdu.

+1/0
7.2.2015 18:23

T82o86m51á53š 47V95a64v26e33r85k24a 7131360552804

Jasně, třeba Sodomka, nebo Škoda

+1/0
7.2.2015 19:04
Foto

L30u60k31á47š 12M34a37c29h49á75č72e61k 1650897192135

Tatra Kopřivnice, Jawa, Poldi SONP Kladno, ČKD, Walter, Avia Letňany, Škoda Plzeň, Liaz... Místo podniků ruiny, za to všude rostou pracáky, banky, zastavárny a herny. :-/

+7/−2
7.2.2015 11:05

P41e49t60r 24M55i74c90h48a92l 2720484541352

Většinu těchto podniků zruinoval bolševik.

+16/−2
7.2.2015 11:11

T36o35m56á76š 82T26a72t71í17č41e11k 5540672110778

Ano, ano... Říkali to v televizi.

+1/−4
7.2.2015 13:24

T73o44m97á35š 23B81u81ž63e75k 3406340557699

To je fakt.

+4/0
7.2.2015 17:02

T81o54m39á85š 81T93a22t50í25č84e82k 5720462410338

To říkali v televizi?

+1/−3
7.2.2015 17:53

J17i58ř69í 87K72o22c73u58r73e23k 6405524535708

Tatíčku, ty vole. Výrobu lidových osobních automobilý v Tatře ukončil kdo a kdy? Výrobu atomobilů ve Waltrovce ukončil kdo a kdy?

V Poldovce došlo uhlí, železná ruda tam nikdy nebyla. To by se komunistům asi nestalo, žeano.

Škoda Plzeň je v ruinách, žejo, ty tramvaje v Praze (a nejen tam) padají z nebe.

Co nezmínit rovnou Ringhoffera? Toho taky zničila privatizace v 89? Největší vagonka na světě...

+2/0
7.2.2015 21:31

T80o45m57á70š 12T88a62t12í25č71e73k 5880372570598

Než začneš točit modlitební mlýnky, přečti si příště vlákno, prosím.

0/−2
8.2.2015 14:52

J25i62ř76í 50S58c56h26w70a46c82h 8568184948646

Na to nepotřebuji žádnou televizi, na to mi stačí vlastní paměť, o kterou jsi ty "tatíčku" evidentně přišel!:-P

Nebo jsi tu dobu nezažil a pak ti asi tvůj "tatíček" do hlavy nalil nějaké pohádky. Ale pak se k této problematice raději nevyjadřuj, protože se jen zesměšňuješ! Rv

+2/0
7.2.2015 17:46

T72o51m51á68š 78T44a48t34í12č43e51k 5690142430968

S tvým nekritickým postojem patříš mezi ty, kteří se v 50: letech ženili ve svazáckým kroji, tak nepoučuj a nedělej blbý narážky na moje krásný jméno. To dělali moji nejhloupější spolužáci tak do 4. třídy.

0/−3
7.2.2015 17:53

J24i83ř84í 25S97c57h59w63a11c94h 8248634748216

Opravdu byli ti tvoji spolužáci nejhloupější ve třídě? ;-)

+2/0
7.2.2015 18:10

T87o55m80á66š 46T52a30t31í29č57e23k 5210902590438

No, měl jsem takový pocit, že su extrémní hlupák, když do té školy mezi ty normální hlupáky furt chodím. :-)

Ale vážněji. Teď jsem byl zase dlouho mimo republiku, vrátím se do Brna a potkávám staré přátele a stará místa. Kamošovi jsem pomáhal tahat věci do skladu, které má v bývalé fabrice Vlněna. Ta byla 3. největší přádelna v Evropě. Tak jsem se tam okolo Křenové v duchu rozhlídl: tam se tomu říkalo Moravský Manchester. Kousek od Vlněny byla Mosilana, dál po Křence byly obrovský papírny, Šmeralky, První Brněnská... A ti komáři to jaksi nenechali upadat. Novou Mosilanu postavili koncem 70. let mezi Staréma a Novéma Černovicama. Ta kupodivu ještě funguje. Ale jinak bys v té průmyslové části Brna mohl brečet nebo řvat vztekem nebo shánět kalašnikov.

Nene, nezhuntovali to všecko ti komunisti. Připomenu to na nejznámějším příkladu: Škodovka. Volkswagen po tom hrábl jak ztracenec na poušti po vodě. Míň známá už je tehdejší situace okolo Tatry. Tatra nevyvážela jenom do CCCP a třetího světa. V Norimberku, když kvůli metru vyhrabali obrovské kráter na Plärreru, tak exulanti nevěřili vlastním očím, když se spolu se starousedlíkama dívali do jámy: po spirále jezdily Tatrovky. Ovšem hnedle v roce 1991 se (na čí popud asi?) Evropská komise rozhodla, že Tatrovky nesplňují nějakou směrnici, týkalo se to detailu ohledně chlazení vzduchem, už jsem tu kličku zapomněl. Pár let nemohla rozjetá fabrika vyvážet na kýžené trhy a vypadá dnes tak jak vypadá.

Ono to ničení podniků totiž bylo provozováno i novou politickou gardou - zpětně k té Tatře. Podnik přišel o ty socialisticko-tradiční trhy, ale proč? Před převratem se obchody ve stylu dodávka 100 ks náklaďáků odehrávaly na ministerské úrovni. Zakázka byla dojednána, podnik dostal prostředky pro její uskutečnění. Po převratu mohl náměstek dohodnout kolik aut chtěl, banky neposkytly finance na realizace, protože chyběla záruka, že bude

+2/−2
7.2.2015 19:00

T98o87m51á82š 72T32a97t70í91č96e16k 5220862490738

dodávka uhrazena. Velký Ekonom Klaus východní a jižní trhy odepsal, přitom německý stát už od počátku pěrestrojky poskytoval např. pojištění dodávek do zemí Ostblocku, speciálně do Svazu, ale i do zemí třetího světa v rámci tzv. programu Hermes právě takové pojištění. Stát se zaručil, že odkoupí nedobytnou pohledávku, aby ji potom mohl vymáhat vezmei určení. Německému průmyslu to úžasně prospělo - to bylo to, co mu otevřelo dveře na východ. Ale Velký Ekonom Klaus jednal přesně opačně. Tím, že něm. stát podporoval firmy i při sjednávání barterových obchodů, už skončím. Vývoz do Ruska padl téměř na nulu (zatímco Němci objevili nový trh), protože "Rusáci nemajó prachy". Ale to platilo pro ty Němce stejně - ale stát jim pomohl to řešit tak, že firma N dodala firmě R zboží, státní ruský monopol dodal do Německa vánek plynu a přes německé odběratele byl požadavek firmy N uspokojen. Německé konzul nebo hospodářské atašé to ohlídali, aby k tomu došlo. Zatímco Zeman prodal naše pohledávky vůči Rusku za desetinu ceny.

Tvrď si jak chceš, že všechno zničili komunisti. Málokdy mám náladu na dlouhé líbesbrífy, takže většinou si z tebe udělám čurinu stylem, že moc čumíš na Novu. ;-)

+4/−1
7.2.2015 19:01

T79o73m22á24š 87T69a12t67í90č75e91k 5630362110868

vezmei = v zemi

0/0
7.2.2015 19:05

J66i10ř30í 12S16c71h80w11a88c88h 8838884698396

Rozepsal jsi se pěkně....

.....no našly by se příklady, kdy k likvidaci firmy po revoluci došlo nějakým špatným rozhodnutím vládnoucí garnitury po "sametové revoluci" - třeba v oblasti zbrojního průmyslu.

Ale spousta problémů, které velké socialistické firmy měli způsobilo těch 40 let života "v rezervaci". Asi jako když vychováš zvíře v zoo a pak ho pustíš do volné přírody. Například lev (pokud se ihned nenaučí lovit) prostě chcípne hladem ;-)

Ad socialistický textilní průmysl:

ten těžil vyloženě z toho života v rezervaci, poté co byl "vypuštěn" na volný trh, padly trhy v RVHP, padly umělé kurzy koruny neměl šanci na přežití. Rozhodně bych jeho přežívání za socíku nedával jako plus komárům ale jako minus a víš proč? Protože bylo to těch cca 40 let odtržení od normálního vývoje. To byla jenom a jenom jejich vina. Nebýt jich tak by se brněnský Manchestr celkem klidně trasformoval, a v roce 89 by neexistoval a stalo by se to v průběhu 20-30 let celkem v poklidu běžného vývoje ;-)

Ad státní záruky pro vývoz do Ruska: no myslím že by to vůbec nedopadlo dobře. V Německu kontinuita vývoje jaksi zaručuje (jak bych to jen nazval) nějakou právní funkčnost  trhu. A u nás opět po 40 letech života v rezervaci divoký kapitalismu (sám přece vidíš jak to vypadalo a vypadá) podvodníků a zlatokopů víc než je zdrávo. Komunista co si výhodně převedl firmu do soukromého vlastnictví by vyvezl do Ruska a přes své kontakty by společně vymýšleli jak ten stát oškubat na obou stranách. Ve státní správě naopak nebyli ti "zkušení konzulové a ataše" opět právě díky těm 40 letům monopolu.... Kdo je hlavní viník? Já opět vidím toho stejného.

+3/0
7.2.2015 20:04

J40i42ř81í 55S92c43h46w77a45c55h 8388844838906

....Během cca 10 "porevolučních" roku jsem poznal situaci ve dvou malých a jedné větší firmě. Malé firmy se nové situaci přizpůsobovali mnohem pružněji, ty velké mnohem pomaleji a obtížněji. Spousta těch nejschopnějších je opouštěla a zakládala svůj vlastní byznys a to je také poškozovalo (ta velká firma už dnes samozřejmě neexistuje). Kdo za to mohl? Já tvrdím, že hlavní příčinou bylo opět těch 40 let v rezervaci!;-)

+2/0
7.2.2015 20:05

T96o40m44á44š 89T19a49t21í66č47e66k 5910972710338

Tak tady s tím přilepeným příspěvek souhlasím od A do Z. Přesně tak to mám v paměti. Příklad velkofirmy, která zkrachovala na neschopnosti svéch papalášů, je OP Prostějov. Ti měli všecko, dokonce ještě v první polovině 90. let byli konkurenceschopní, ale...

+2/0
7.2.2015 20:21

T34o13m80á41š 37T60a43t19í18č43e67k 5490882630738

Nojo, to nemá smysl vyvracet, že čs. průmysl za první republiky měl mezinárodně úplně jiný postavení než v 80. letech. Nicméně tvrdím, že za jeho většinový úpadek v průběhu 90. let nemůžou prostě jenom ti bolševici, jak se to tak často velmi zjednodušeně a tendenčně prezentuje.

Ale vykašlime se na to - přílišná zahleděnost do minulosti je na dvě věci. (Ono už je to taky fakt minulost, takže je to takový to polemizování "co by bylo, kdyby...) 

Čest práci! :-)

0/−2
7.2.2015 20:17

T72o31m87á88š 14B57u53ž49e97k 3606890287749

Je to škoda, většina těch firem mělo perfektně našlápnuto ale komouši to viděli jinak. Ale pořád mají hubu plmou keců, i když je jasné že jediné co umí je poslat věci do háje.

+3/0
7.2.2015 17:05

J43i87ř11í 44E74r53b20e51n 1563524556407

Obávám se, že to byl právě bolševik, kdo tyto podniky rozšiřoval, vybavoval novými technologiemi a pomáhal jim s odbytem...

0/−3
7.2.2015 22:22

J63o30s36e11f 31R68i59c57h91a73r45d 13P18l67i74s80k63a 4829809478426

opravdu velká paráda..

+5/0
7.2.2015 10:05

V67á75c29l42a33v 74H45o52r32á25k 4771420579504

Jó. Tenkrát byl soused z Nošovic tááááákhle maličký.

+26/0
7.2.2015 8:49

P37e27t48r 75M90i39c69h82a68l 2520964351162

Soused z Nošovic tehdy ještě ani netušil, že auta vůbec existují. :-)

0/−1
7.2.2015 11:10

L77e39o87š 73K71ř18e97n 2948541160680

Tedy že délku Vašeho vedení takhle veřejně demonstujete...:-/

+1/0
7.2.2015 11:50

J97i93ř24í 15S69c58h67w70a60c27h 8478624248166

No tak jelikož "sousedova matka" Hyundai v Korei "se narodila" o nějakých 13 let později, tak má v podstatě pravdu předsedo..... 

Takže jak jste na tom s tím vedení vy? ;-)

0/0
7.2.2015 17:56

L88e17o71š 84K16ř76e44n 2968671660220

Vy také opravdu nechápete že pan Horák to myslel jako vtípek? Na který není potřeba kromě kladných kliknutí nijak reagovat? Myslíte že se opravdu najde někdo od mateřské školy výše kdo neví, že "naše" automobilka je starší než kterákoliv asijská? Sancta simplicitas...;-)

+1/0
7.2.2015 19:03

J44i51ř16í 34S59c54h82w20a79c76h 8968244648226

Ad vtípek: reagovat na vtípek je zakázáno?

Ad tvoje "prostota":

Hmm, myslím, že v článku není řeč o stáří automobilek a tedy o roku založení Tatry, ale o jejím modelu z roku 1934 k tomuto roku tedy "vtípek" směřoval. A to i dětí v mateřské školce vědí, že v Asii automobilky už existovaly. ;-)

0/0
7.2.2015 21:18

L20e84o35š 74K88ř40e76n 2728661810100

Toto je marné...:-(

0/0
8.2.2015 8:03

L35e20o48š 39K33ř10e35n 2578911350160

Ano tu samolepku mého dětství poznávám. Ale není to samolepka, je to "obtisk" uvolňovaný  z původního papíru pomocí vody...:-)R^

+8/0
7.2.2015 8:30

L60e46o10š 72K64ř51e44n 2398901920170

...a až se ve vodě uvolnila, tak se přes nosný papír se kousíček přetáhl...chytit na nový podklad...povede se...nepovede...pokrčí se...nepokrčí...huráR^! Přesně tu postavičku jsem lepil do tatinkovy Š100...V

+1/0
7.2.2015 16:10

V71á94c90l19a32v 78S36v45o70b83o33d33a 5336438439

Jó obtisky,pamatuju na ně z mého mládí,lepilo se to kam to šlo,třeba cestovatelé si je lepili na kufry,aby bylo vidět,kde všude byli a ve kterých hotelech spali.;-D

0/0
14.2.2015 10:43

M80i56c75h71a66l 72H86o14r33s87k73y 2262746346370

:-Pmožná má tahle nějaký příběh jako že je nejstarší ale viděl sem je zrenovovaný kolem 2 m.:-P

0/0
7.2.2015 8:29

L37u90b16o28š 48M52a47c23h77á55l30e55k 6638317374229

něco jako... http://www.sportscardigest.com/forgotten-baillon-collection-artcurial-retromobile-2015/ ;-)

+1/0
7.2.2015 8:24

P76e38t30r 70K87r62a28t36k43ý 1848907673307

Kdo to zná, ten se tomu nediví. Je to tak, že cenovku tam můžou dát jakoukoli. Jde jen o to, zda to za to někdo koupí. Zřejmě asi ne.

+7/0
7.2.2015 8:16

R57a62d60o21s43l56a41v 27K14l94a90u42d42a 5974268454272

Já nic prohledávat nemusím. O takový majetek nás připravili 25. února 1948 komouši. :-)

+13/−3
7.2.2015 7:30

J32i81ř94í 74S96m86e54t63a48n74a 7715799832638

To jsme ještě uměli dělat auta.

+6/0
7.2.2015 7:21

J61i79ř92í 29E91r69b44e30n 1743944946717

A dneska snad neumíme?

0/0
7.2.2015 22:09

V42á39c37l55a63v 12K89o26p61ř18i71v54a 1604750165561

Já bych prohledal deděčkovu. Babička moc s Tatřičkama nejezdila.;-D

+7/0
7.2.2015 6:42

M93i81c69h46a29l 41T38r62i49s77k33a 2750817122177

nesahat, nechat byt.

+4/0
7.2.2015 0:33

S10e78i34d53l 25P35e92t20r 1691881665114

Přesně tak.:-)

Max. tak zasklít, promazat, vyčistit, opravit s citem co nefunguje a nechat jak je!

Načančat/"zrenovovat" znova od šroubku /či dokonce postavit komplet repliku  dnes není v zásadě problém (je to čistě jen o financích) ale "sleeping beautties" to je jiná káva!:-)

+9/0
7.2.2015 0:57







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.