Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Prohledejte babiččinu stodolu. Stará tatrovka se prodává za 14 milionů

Tatra 77 je neobyčejné auto. V tomto provedení jich vzniklo jen necelých 250, přežilo jen pár. Kompletní kousek určený k renovaci je jednou z hvězd veteránského autosalonu Retromobile v Paříži. Cenovka: 500 tisíc eur.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O11l65d28ř86i60c11h 55L23e91b61e30d94a 5207475471540

Třeba někoho bude zajímat tohle auto Aero Minor II

http://www.kp.ru/daily/26154/3043374/

http://www.kp.ru/daily/26351.7/3233385/

0/0
25.3.2015 21:31

J14a43n 61D75l49o44u67h82ý 7804459210219

14 micu za nerestaurovanou tatru neda ani to muzeum v Koprivnici :-D

0/0
9.2.2015 7:45

J96i29ř36í 56E98r85b27e43n 1713954586777

Jen taková drobnost: "Tatra 77 je první sériově vyráběný aerodynamický vůz na světě" - tak to tedy rozhodně není. A ani automobilka to nikdy oficiálně netvrdila, i když se nikdy žádné propagandě ve svůj prospěch nebránila. Například Němci totiž svůj Tropfenwagen vyráběli už ve 20. letech a počátkem 30. let se v Československu vyráběl Wikov 35, byť jen malosériově.

Správně to totiž má být, že "Tatra 77 je první sériově vyráběný aerodynamický vůz bez stupaček a se vzduchem chlazeným motorem vzadu."

+4/0
7.2.2015 22:19

R27a78d76e47k 36F50o16l29p26r16e16c94h17t

Ale k tomu bychom zase museli dodat, že Wikov 35 v aerodynamické verzi byl postaven pouze ve třech kusech. Program Tropfenwagen pak byl z hlediska uživatelského neúspěšným pokusem a z hlediska technického řešení slepou cestou vývoje, neboť aerodynamický tvar karoserie byl řešen (pouze) ve vodorovné rovině (z toho důvodu nemohl mít například zakryta kola). Bylo jich sice vyrobeno podobné množství jako Tater 77, ale skoro nikdo je nechtěl kupovat. Po nějaké době prý část odstavených a zahálejících vozů od výrobce levně zakoupil nějaký nadšenec, a plánoval jejich využití v taxislužbě. Pokusil se o to, ale potenciální zákazníci se těmto neortodoxním vozům vyhýbali jak čert kříži, a proto splakal nad výdělkem.

+3/0
8.2.2015 0:03

J97i85ř88í 53E30r66b34e53n 1563364736287

Souhlasím, jen jsem zpřesňoval to označení "první sériové aerodynamické auto na světě".

0/0
8.2.2015 13:48

B57l98a60h69o29m74í37r 95S35k35o42u24p51ý 8767740508141

Nejsem si 100% jistý, ale osmiválec v T77 nebyl boxer (jak tvrdí informace na autě - při dražbě - fotka č. 8) - ale véčko..

Pletu se?

0/0
9.2.2015 12:32

R22a20d39e81k 36F41o61l73p86r44e31c40h29t

Samozřejmě se nepletete, ta cedulka je nějaká chybová...

+1/0
9.2.2015 16:59

V28o27j17t27a 61S22u20k 3937895727911

Stejne ty Sudetaci meli hlavy a celkem vymysleli dost dobre veci no a Cesi pod taktovkou dilenskych mistru umeli udelat.Dnes jste tam zase v te situaci zase ze SKODOU.Proste nemci umi......R^!!

+8/−1
7.2.2015 11:42

J53a39n 33B45u83c41h19a37r 9519271252736

Třeba plynový komory, to je taky prima německej vynález...

Rv;-€

0/−6
7.2.2015 14:22

D10a40n22i76e30l 49Š11e56v29č77í72k 7226310309608

Obávám se, že nemáš pravdu.

+1/0
7.2.2015 18:23

T81o96m74á88š 74V54a50v26e13r20k56a 7701700312984

Jasně, třeba Sodomka, nebo Škoda

+1/0
7.2.2015 19:04
Foto

L16u50k96á67š 26M15a91c42h30á76č50e70k 1910357502485

Tatra Kopřivnice, Jawa, Poldi SONP Kladno, ČKD, Walter, Avia Letňany, Škoda Plzeň, Liaz... Místo podniků ruiny, za to všude rostou pracáky, banky, zastavárny a herny. :-/

+7/−2
7.2.2015 11:05

P19e51t44r 82M10i10c21h62a52l 2690514551312

Většinu těchto podniků zruinoval bolševik.

+16/−2
7.2.2015 11:11

T42o60m59á61š 60T67a29t88í98č83e62k 5210142480488

Ano, ano... Říkali to v televizi.

+1/−4
7.2.2015 13:24

T35o44m98á80š 30B20u55ž58e17k 3776380647949

To je fakt.

+4/0
7.2.2015 17:02

T74o34m64á54š 40T80a62t57í61č71e18k 5720392430708

To říkali v televizi?

+1/−3
7.2.2015 17:53

J13i19ř47í 10K28o90c52u96r20e43k 6765914775658

Tatíčku, ty vole. Výrobu lidových osobních automobilý v Tatře ukončil kdo a kdy? Výrobu atomobilů ve Waltrovce ukončil kdo a kdy?

V Poldovce došlo uhlí, železná ruda tam nikdy nebyla. To by se komunistům asi nestalo, žeano.

Škoda Plzeň je v ruinách, žejo, ty tramvaje v Praze (a nejen tam) padají z nebe.

Co nezmínit rovnou Ringhoffera? Toho taky zničila privatizace v 89? Největší vagonka na světě...

+2/0
7.2.2015 21:31

T83o37m95á22š 88T17a45t36í11č48e95k 5750192900738

Než začneš točit modlitební mlýnky, přečti si příště vlákno, prosím.

0/−2
8.2.2015 14:52

J95i71ř82í 19S37c67h64w80a28c30h 8278824568986

Na to nepotřebuji žádnou televizi, na to mi stačí vlastní paměť, o kterou jsi ty "tatíčku" evidentně přišel!:-P

Nebo jsi tu dobu nezažil a pak ti asi tvůj "tatíček" do hlavy nalil nějaké pohádky. Ale pak se k této problematice raději nevyjadřuj, protože se jen zesměšňuješ! Rv

+2/0
7.2.2015 17:46

T70o13m84á49š 67T54a35t81í70č89e47k 5930932270738

S tvým nekritickým postojem patříš mezi ty, kteří se v 50: letech ženili ve svazáckým kroji, tak nepoučuj a nedělej blbý narážky na moje krásný jméno. To dělali moji nejhloupější spolužáci tak do 4. třídy.

0/−3
7.2.2015 17:53

J14i55ř17í 42S69c51h78w94a72c56h 8478114798956

Opravdu byli ti tvoji spolužáci nejhloupější ve třídě? ;-)

+2/0
7.2.2015 18:10

T51o85m31á95š 67T55a22t24í14č28e53k 5780122540198

No, měl jsem takový pocit, že su extrémní hlupák, když do té školy mezi ty normální hlupáky furt chodím. :-)

Ale vážněji. Teď jsem byl zase dlouho mimo republiku, vrátím se do Brna a potkávám staré přátele a stará místa. Kamošovi jsem pomáhal tahat věci do skladu, které má v bývalé fabrice Vlněna. Ta byla 3. největší přádelna v Evropě. Tak jsem se tam okolo Křenové v duchu rozhlídl: tam se tomu říkalo Moravský Manchester. Kousek od Vlněny byla Mosilana, dál po Křence byly obrovský papírny, Šmeralky, První Brněnská... A ti komáři to jaksi nenechali upadat. Novou Mosilanu postavili koncem 70. let mezi Staréma a Novéma Černovicama. Ta kupodivu ještě funguje. Ale jinak bys v té průmyslové části Brna mohl brečet nebo řvat vztekem nebo shánět kalašnikov.

Nene, nezhuntovali to všecko ti komunisti. Připomenu to na nejznámějším příkladu: Škodovka. Volkswagen po tom hrábl jak ztracenec na poušti po vodě. Míň známá už je tehdejší situace okolo Tatry. Tatra nevyvážela jenom do CCCP a třetího světa. V Norimberku, když kvůli metru vyhrabali obrovské kráter na Plärreru, tak exulanti nevěřili vlastním očím, když se spolu se starousedlíkama dívali do jámy: po spirále jezdily Tatrovky. Ovšem hnedle v roce 1991 se (na čí popud asi?) Evropská komise rozhodla, že Tatrovky nesplňují nějakou směrnici, týkalo se to detailu ohledně chlazení vzduchem, už jsem tu kličku zapomněl. Pár let nemohla rozjetá fabrika vyvážet na kýžené trhy a vypadá dnes tak jak vypadá.

Ono to ničení podniků totiž bylo provozováno i novou politickou gardou - zpětně k té Tatře. Podnik přišel o ty socialisticko-tradiční trhy, ale proč? Před převratem se obchody ve stylu dodávka 100 ks náklaďáků odehrávaly na ministerské úrovni. Zakázka byla dojednána, podnik dostal prostředky pro její uskutečnění. Po převratu mohl náměstek dohodnout kolik aut chtěl, banky neposkytly finance na realizace, protože chyběla záruka, že bude

+2/−2
7.2.2015 19:00

T15o80m59á32š 21T76a50t32í19č98e60k 5690322880978

dodávka uhrazena. Velký Ekonom Klaus východní a jižní trhy odepsal, přitom německý stát už od počátku pěrestrojky poskytoval např. pojištění dodávek do zemí Ostblocku, speciálně do Svazu, ale i do zemí třetího světa v rámci tzv. programu Hermes právě takové pojištění. Stát se zaručil, že odkoupí nedobytnou pohledávku, aby ji potom mohl vymáhat vezmei určení. Německému průmyslu to úžasně prospělo - to bylo to, co mu otevřelo dveře na východ. Ale Velký Ekonom Klaus jednal přesně opačně. Tím, že něm. stát podporoval firmy i při sjednávání barterových obchodů, už skončím. Vývoz do Ruska padl téměř na nulu (zatímco Němci objevili nový trh), protože "Rusáci nemajó prachy". Ale to platilo pro ty Němce stejně - ale stát jim pomohl to řešit tak, že firma N dodala firmě R zboží, státní ruský monopol dodal do Německa vánek plynu a přes německé odběratele byl požadavek firmy N uspokojen. Německé konzul nebo hospodářské atašé to ohlídali, aby k tomu došlo. Zatímco Zeman prodal naše pohledávky vůči Rusku za desetinu ceny.

Tvrď si jak chceš, že všechno zničili komunisti. Málokdy mám náladu na dlouhé líbesbrífy, takže většinou si z tebe udělám čurinu stylem, že moc čumíš na Novu. ;-)

+4/−1
7.2.2015 19:01

T81o32m39á23š 25T76a32t88í74č73e93k 5120112970378

vezmei = v zemi

0/0
7.2.2015 19:05

J87i90ř56í 83S95c15h25w90a79c44h 8808624428966

Rozepsal jsi se pěkně....

.....no našly by se příklady, kdy k likvidaci firmy po revoluci došlo nějakým špatným rozhodnutím vládnoucí garnitury po "sametové revoluci" - třeba v oblasti zbrojního průmyslu.

Ale spousta problémů, které velké socialistické firmy měli způsobilo těch 40 let života "v rezervaci". Asi jako když vychováš zvíře v zoo a pak ho pustíš do volné přírody. Například lev (pokud se ihned nenaučí lovit) prostě chcípne hladem ;-)

Ad socialistický textilní průmysl:

ten těžil vyloženě z toho života v rezervaci, poté co byl "vypuštěn" na volný trh, padly trhy v RVHP, padly umělé kurzy koruny neměl šanci na přežití. Rozhodně bych jeho přežívání za socíku nedával jako plus komárům ale jako minus a víš proč? Protože bylo to těch cca 40 let odtržení od normálního vývoje. To byla jenom a jenom jejich vina. Nebýt jich tak by se brněnský Manchestr celkem klidně trasformoval, a v roce 89 by neexistoval a stalo by se to v průběhu 20-30 let celkem v poklidu běžného vývoje ;-)

Ad státní záruky pro vývoz do Ruska: no myslím že by to vůbec nedopadlo dobře. V Německu kontinuita vývoje jaksi zaručuje (jak bych to jen nazval) nějakou právní funkčnost  trhu. A u nás opět po 40 letech života v rezervaci divoký kapitalismu (sám přece vidíš jak to vypadalo a vypadá) podvodníků a zlatokopů víc než je zdrávo. Komunista co si výhodně převedl firmu do soukromého vlastnictví by vyvezl do Ruska a přes své kontakty by společně vymýšleli jak ten stát oškubat na obou stranách. Ve státní správě naopak nebyli ti "zkušení konzulové a ataše" opět právě díky těm 40 letům monopolu.... Kdo je hlavní viník? Já opět vidím toho stejného.

+3/0
7.2.2015 20:04

J85i33ř81í 10S88c50h30w88a36c80h 8248124798616

....Během cca 10 "porevolučních" roku jsem poznal situaci ve dvou malých a jedné větší firmě. Malé firmy se nové situaci přizpůsobovali mnohem pružněji, ty velké mnohem pomaleji a obtížněji. Spousta těch nejschopnějších je opouštěla a zakládala svůj vlastní byznys a to je také poškozovalo (ta velká firma už dnes samozřejmě neexistuje). Kdo za to mohl? Já tvrdím, že hlavní příčinou bylo opět těch 40 let v rezervaci!;-)

+2/0
7.2.2015 20:05

T93o33m84á93š 48T22a92t45í77č51e53k 5260282880428

Tak tady s tím přilepeným příspěvek souhlasím od A do Z. Přesně tak to mám v paměti. Příklad velkofirmy, která zkrachovala na neschopnosti svéch papalášů, je OP Prostějov. Ti měli všecko, dokonce ještě v první polovině 90. let byli konkurenceschopní, ale...

+2/0
7.2.2015 20:21

T37o90m94á32š 10T34a52t14í74č30e83k 5340182390618

Nojo, to nemá smysl vyvracet, že čs. průmysl za první republiky měl mezinárodně úplně jiný postavení než v 80. letech. Nicméně tvrdím, že za jeho většinový úpadek v průběhu 90. let nemůžou prostě jenom ti bolševici, jak se to tak často velmi zjednodušeně a tendenčně prezentuje.

Ale vykašlime se na to - přílišná zahleděnost do minulosti je na dvě věci. (Ono už je to taky fakt minulost, takže je to takový to polemizování "co by bylo, kdyby...) 

Čest práci! :-)

0/−2
7.2.2015 20:17

T59o20m21á76š 77B85u98ž13e20k 3886790677439

Je to škoda, většina těch firem mělo perfektně našlápnuto ale komouši to viděli jinak. Ale pořád mají hubu plmou keců, i když je jasné že jediné co umí je poslat věci do háje.

+3/0
7.2.2015 17:05

J49i72ř96í 55E97r88b12e37n 1203364586777

Obávám se, že to byl právě bolševik, kdo tyto podniky rozšiřoval, vybavoval novými technologiemi a pomáhal jim s odbytem...

0/−3
7.2.2015 22:22

J55o41s87e12f 81R68i98c64h54a23r17d 10P61l68i57s54k58a 4129779548246

opravdu velká paráda..

+5/0
7.2.2015 10:05

V72á91c72l96a58v 61H91o45r63á78k 4881750149404

Jó. Tenkrát byl soused z Nošovic tááááákhle maličký.

+26/0
7.2.2015 8:49

P13e54t44r 65M60i42c86h14a49l 2110484851332

Soused z Nošovic tehdy ještě ani netušil, že auta vůbec existují. :-)

0/−1
7.2.2015 11:10

L81e95o63š 66K14ř71e65n 2938491510470

Tedy že délku Vašeho vedení takhle veřejně demonstujete...:-/

+1/0
7.2.2015 11:50

J12i78ř32í 60S23c20h61w65a95c18h 8248664548616

No tak jelikož "sousedova matka" Hyundai v Korei "se narodila" o nějakých 13 let později, tak má v podstatě pravdu předsedo..... 

Takže jak jste na tom s tím vedení vy? ;-)

0/0
7.2.2015 17:56

L76e15o37š 48K19ř76e43n 2918561300790

Vy také opravdu nechápete že pan Horák to myslel jako vtípek? Na který není potřeba kromě kladných kliknutí nijak reagovat? Myslíte že se opravdu najde někdo od mateřské školy výše kdo neví, že "naše" automobilka je starší než kterákoliv asijská? Sancta simplicitas...;-)

+1/0
7.2.2015 19:03

J69i39ř46í 38S11c60h79w93a30c55h 8978764908946

Ad vtípek: reagovat na vtípek je zakázáno?

Ad tvoje "prostota":

Hmm, myslím, že v článku není řeč o stáří automobilek a tedy o roku založení Tatry, ale o jejím modelu z roku 1934 k tomuto roku tedy "vtípek" směřoval. A to i dětí v mateřské školce vědí, že v Asii automobilky už existovaly. ;-)

0/0
7.2.2015 21:18

L35e43o93š 33K56ř75e67n 2248561370370

Toto je marné...:-(

0/0
8.2.2015 8:03

L72e46o29š 71K76ř72e42n 2938581620390

Ano tu samolepku mého dětství poznávám. Ale není to samolepka, je to "obtisk" uvolňovaný  z původního papíru pomocí vody...:-)R^

+8/0
7.2.2015 8:30

L66e45o49š 19K46ř75e58n 2368431210130

...a až se ve vodě uvolnila, tak se přes nosný papír se kousíček přetáhl...chytit na nový podklad...povede se...nepovede...pokrčí se...nepokrčí...huráR^! Přesně tu postavičku jsem lepil do tatinkovy Š100...V

+1/0
7.2.2015 16:10

V91á43c18l29a45v 28S91v16o32b20o73d60a 5386288849

Jó obtisky,pamatuju na ně z mého mládí,lepilo se to kam to šlo,třeba cestovatelé si je lepili na kufry,aby bylo vidět,kde všude byli a ve kterých hotelech spali.;-D

0/0
14.2.2015 10:43

M44i66c26h40a41l 51H84o87r66s44k96y 2222646636320

:-Pmožná má tahle nějaký příběh jako že je nejstarší ale viděl sem je zrenovovaný kolem 2 m.:-P

0/0
7.2.2015 8:29

L23u28b18o37š 27M36a65c53h61á67l42e30k 6438537324779

něco jako... http://www.sportscardigest.com/forgotten-baillon-collection-artcurial-retromobile-2015/ ;-)

+1/0
7.2.2015 8:24

P33e78t15r 34K73r47a75t76k16ý 1788777543967

Kdo to zná, ten se tomu nediví. Je to tak, že cenovku tam můžou dát jakoukoli. Jde jen o to, zda to za to někdo koupí. Zřejmě asi ne.

+7/0
7.2.2015 8:16

R32a10d83o77s15l82a18v 17K75l60a52u24d32a 5714188634272

Já nic prohledávat nemusím. O takový majetek nás připravili 25. února 1948 komouši. :-)

+13/−3
7.2.2015 7:30

J16i82ř42í 70S59m46e87t57a52n44a 7735219152278

To jsme ještě uměli dělat auta.

+6/0
7.2.2015 7:21

J52i86ř48í 77E58r35b53e82n 1113174546607

A dneska snad neumíme?

0/0
7.2.2015 22:09

V69á51c16l66a63v 43K15o56p42ř89i96v53a 1874360715711

Já bych prohledal deděčkovu. Babička moc s Tatřičkama nejezdila.;-D

+7/0
7.2.2015 6:42

M86i40c30h67a96l 11T26r69i49s70k10a 2180667452417

nesahat, nechat byt.

+4/0
7.2.2015 0:33

S35e13i94d12l 81P10e20t53r 1751671275904

Přesně tak.:-)

Max. tak zasklít, promazat, vyčistit, opravit s citem co nefunguje a nechat jak je!

Načančat/"zrenovovat" znova od šroubku /či dokonce postavit komplet repliku  dnes není v zásadě problém (je to čistě jen o financích) ale "sleeping beautties" to je jiná káva!:-)

+9/0
7.2.2015 0:57







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.