Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pojišťovny: nejhorší řidič je mladý muž

Největší škody způsobují v autopojištění mladí řidiči, kteří nemají zkušenosti, jezdí rychle a riskantně, takže jejich nehody často končí tragicky. Velké rozdíly mezi nehodovostí mužů a žen se pomalu stírají, vyplývá to ze statistik pojišťoven Allianz a UNIQA.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T37o47m42á90š 71K92u78c11h82a28ř 3597111878661

V zásadě je velkou chybou, že v případě povinného ručení či pojištění není povinná výrazná spoluúčast. Takto lidé jezdí s vědomím, že když se něco stane, tak to zacvaká pojišťovna, a podle toho to na silnici vypadá. Ve srovnání s možnou způsobenou škodou jsou případné malusy (i díky boji o zákazníka) směšné. Povinné ručení má sloužit k tomu, aby poškozený bez zbytečných odkladů a soudů dostal náhradu škody, ne k tomu, aby jeho poplatník nezodpovídal za způsobené škody.

+1/−1
9.2.2015 23:20

P14e96t51r 52M32i47c11h29a87l 2470974941362

Povinná spoluúčast - proč ne, ale ne při první nehodě. Spíš by měla být až při opakování (místo malusů). A hlavně spoluúčast by viník hradil pojišťovně, nikoli poškozenému, pak by to mohlo fungovat. A klidně ji řešit procenty jako u malusů (za nehodu malus 15% a za každý bezeškodní rok o 5% snížit, takže po 3 letech by byla spoluúčast opět nula). Ale taky by ji to chtělo nějak zastropovat, protože v případě vážného zranění by spoluúčast mohla být likvidační a následky by nesla celá rodina.

Sakra, nenavrhneme změnu zákona?

0/0
11.2.2015 17:07

P34e23t67r 18T21. 55D68v18o46ř73á27k 4644838143

to se to státu utahují šrouby, když ovce nadšeně békají.

0/0
12.2.2015 15:53

P24e31t22r 42M96i93c10h28a31l 2460374121192

Proč státu? Tady jde o pojišťovny. Proč mají slušní řidiči v povinném ručení doplácet na lemply, kteří roztřískají auto pomalu každý rok? Kdyby byli lidi finančně zainteresovaní na tom, jak budou řídit, mohlo by ubýt zbytečných nehod.

0/0
12.2.2015 16:11

T79o17m58á93š 92K75u65c54h86a24ř 3207481558281

Smozřejmě, že spoluúčast je pouze věcí pjišťovny. Poškozený dostane v každém případě jen to, na co má nárok. Věcí pojišťovny potom je, kolik si vezme od škůdce.

S tím likvidačním limitem to není jednoduché. Už nyní vás před vším ručení také nechrání, také má strop. Muselo by to mít ztah k příjmům a majetku škůdce, to by se ale hodně lidem nelíbilo. Opět by celkem právem tvrdili, že "socky" nic platit nemusí. Nebo obráceně by to mohlo vést k tomu, že vás pojišťovna nepojistí, pokud nemáte majetek minimálně za 2 Mega a stálý příjm.. Což by také jistou logiku mělo, ale populární by to určitě nebylo.:-)

0/0
16.2.2015 9:00

P57e67t32r 34M86a48l43i86š97k75a 6141105111363

Ještě by mohli udělat statistiku ve kterých značkách a modelech se nejčastěji bourá.

0/−1
9.2.2015 20:16

K16a90r30e79l 18J45o87a10c86h79i33m87s27t58á36l 8166122927516

dobrej kec

0/−1
9.2.2015 15:23

P74e51t60r 97B21á49č63a 8745916195825

Nejhorsi ridici jsou ti svatecni ve starych kramech jako Felicie apod.

+2/−4
9.2.2015 15:22

P88e91t74r 39M48i94c92h39a40l 2190404561802

To přece není pravda. Ne že by "dušičkáři" byli nějací extra řidiči a že by nezpůsobovali nehody. Taky způsobují zmatky a kolony bezdůvodně pomalou jízdou. To všechno pravda. je. Ale když vidím cvoky, kteří předjíždějí (i mě, a to jezdím běžně kolem povoleného limitu, takže mimo obec kolem 100 km/h na tachometru) na plné čáře, v nepřehledných zatáčkách, vytlačují auta v protisměru do odstavného pruhu atd. atd., tak tihle jsou mnohem nebezpečnější. A mnohem závažnější jsou také následky jejich nehod.

0/0
11.2.2015 17:12

V52a10c97l31a84v 59M90e72d21e57k 5351842545925

ve statistice chybí jedna zásadní věc - ženy řídí méně než muži. Není už to tak velký rozdíl, jako třeba před 20 lety, ale pořád je. Zatímco muž-neřidič je téměř rarita, mezi ženami je to stále běžný jev. A i u řidiček bývá výrazně menší počet najetých kilometrů, tudiž nižší pravděpodobnost nehody.

Takže pokud v některých kategoriích mají ženy srovnatelně nehod jako muži, v přepočtu na ujeté kilometry jich mají mnohonásobně víc.

A i pokud jde o udávanou výši škody - je celkem jasné, že při cestě vyzvednout děti ze školy a nakoupit v nejbližším supermarketu obvykle totální nehoda nehrozí.

+11/−1
9.2.2015 14:50

T19e39r53e70z94a 90H13a89j41k23o86v20a 5407222724620

Protoze nekdo daleko vic cvici jizdu, tak musi udelat vic chyb nez ten, kdo tak casto necvici?

+1/0
9.2.2015 18:02

P42e44t93r 78K54n20ě51b42o89r41t 3271200

Všichni řidiči byli jednou mladí.

+3/0
9.2.2015 14:12

T77o43m49á53š 92K12u83c98h85a47ř 3447651768621

Ale jen někteří z nich zestárli..;-)

+3/−1
9.2.2015 14:41

J68a84n 43P73r29o77v10a57z25n90í90k 6758474970871

Podle podobné statistiky je z hlediska požární bezpečnosti nejlepší vlastnit na Praze 1 horskou chatu.

+11/0
9.2.2015 14:08

J20i80ř62í 72S92c21h96w73a42c27h 8388384728756

jeden o klokanicích za volantem, druhý o horských chatách v Praze. Prodám vrak Titaniku na dně Botiče. Lacino! Nekoupíš?

+1/−2
9.2.2015 14:51

T94o98m37á12š 91K51u66c98h25a22ř 3497191308281

Chápejte, název článku zní "Pojišťovny: nejhorší řidič je mladý muž " Nezní "Nejhorší klient" nebo "Nejhorší pojištěnec". Kdyby to napsali takto pravdivě, určitě by to tak neprovokovalo.

+2/0
9.2.2015 15:11

J57i62ř27í 63S85c20h74w66a80c91h 8838514718216

Ano máš pravdu, ale po přečtení článku je snad jasné, že to jsou statistiky pojišťoven, což naznačuje i ten nadpis....a že se tedy jedná o statistiky a hodnocení řidičů coby jejich klientů, takže tam mají to co potřebuji....

+1/0
9.2.2015 15:19

V10a56c89l49a36v 80M29e90d62e72k 5551562315215

celou dobu je řeč o "nejhorším řidiči". Je nejhorší řidič ten, kdo udělá 2 nehody za 100.000 km, a nebo ten, kdo udělá 1 nehodu za 1000 km?

0/0
9.2.2015 15:38

J65i50ř33í 82S89c77h25w79a98c73h 8518624108386

protože ten první ty dvě nehody udělá na prvních 500 km tak za a) je správně ;-)

0/0
9.2.2015 16:47

J28i44n27d49r78i55c97h 67K32o98l81a48r 7970660985533

A presne tu vam pojistovny radi a levno pojisti. Clanek je o statistikach relevantnich pro pojistovnu.

+3/0
9.2.2015 15:09

J18a39n 88K63r10p40e68c 5106603924942

naprosto zbytečný článek který neříká nic o nehodovosti jednotlivých skupin nebo pohlaví. pokud tyto "statistiky" a porovnání nejsou vztaženy na počty ujetých kilometrů, tak jsou naprosto mimo mísu. pakliže by se někdo takovým porovnáním obtěžoval, tak by se mohlo klidně přijít na to že nejnebezpečnější je řidička seniorka, protože způsobí dopravní nehodu každých 10 ujetých kilometrů, což je přesně naopak než vyplývá z těchto pojišťovacích "statistik".

+11/0
9.2.2015 13:59

T29o57m25á97š 73K79u90c72h28a55ř 3157761758221

Kdo ví, jestli by podobná statistika byla genderově, sociálně , věkově, rasově a kdo ví jak ještě korektní..;-)

+3/0
9.2.2015 14:46

J27i34n11d51r78i58c80h 55K65o22l73a46r 7370860755273

No jo, ale pojistovny pojistuji na cas (mesic, rok) a ne na kilometry, takze pro ne je to naprosto relevantni informace.

0/0
9.2.2015 15:08

T88o85m59á78š 20K16u11c18h67a17ř 3937801978131

To je zase gulášová statisktika. Ještě mi tam chybí, že nejbezpečněji  jezdí klokanice ve věku 3..5 let, protože pojišťovny u nás ještě nezaznamenaly jediný případ, kdy by nehodu způsobila takto stará klokanice za volantem.:-P

+9/−2
9.2.2015 13:37

J62i22ř50í 13S22c44h98w19a23c46h 8488114598856

a na kolik procent pojištěnců ty mladé klokanice odhaduješ? A můžeš tam zahrnout u ty starší.....;-)

0/0
9.2.2015 13:46

T10o43m63á84š 51K37u25c89h25a43ř 3867211328911

Mě by více než procenta pojištěnců docela zajímala nehodovost jednotlivých skupin v přepočtu na ujeté km.

0/0
9.2.2015 14:40

J82i71ř63í 98S57c61h58w60a95c34h 8748414278796

možná tebe to zajímá, ale nezajímá to pojištovny neb pojistné se neplatí od najetého kilometru ;-)

0/0
9.2.2015 14:48

T71o22m39á19š 56K25u18c34h52a18ř 3397691868711

Což je divné.;-)

0/0
9.2.2015 14:57

J95i16ř25í 11S21c16h35w50a81c48h 8528974368496

spíše obtížněji realizovatelné a ti co najezdí velmi hodně kilometrů by se asi nedoplatili.

0/0
9.2.2015 15:12

T46o39m19á19š 19K45u27c13h14a77ř 3647171838581

Realizovatelné poměrně snadno - vložit povinné ručení do daně z pohonných hmot, včetně bonusů/malusů. I kdyby se někde šmelilo, bylo by to spravedlivější než dnes, kdy ten co najede 3000 Km platí stejně jako ten co najede 100 000, nebo kdy se zcela nesmyslně platí podle objemu motoru.

Jednoduchým hrubým propočtem zjistíte, že rozdíl ceny by byl pod 50 hal/litr, takže by to ani za šmelení nestálo.

Doplnil bych to spoluúčastí cca 10%, aby si všicni rozmysleli jen tak beztrestně bourat.

0/0
9.2.2015 17:44

Z29b55y69n87ě74k 86B63í88l18ý 1737300211535

jo jo, když opravdu omylem vytlačíte do příkopu náklaďák s novými auty, to si s těmi 10 procenty můžete jít rovnou prodat barák :)

0/0
12.2.2015 23:28

J31a39n 89B65i57r87o68š 8866231985298

Statistika je velmi ošemetná věc, kde hodně záleží na interpretaci výsledků. Statisticky jsou třeba nemocnice nejnebezpečnější místo na světě, protože v nich umírá statisticky nejvíc lidí.

Netvrdím, že jsou v tom mladí řidiči nevinně, ale úplně jim nepomáhá třeba fakt, že drtivá většina jich za prací dojíždí. Já i můj mladší bratr spadáme přesně do škatulky "nejnebezpečnějších řidičů". Věk pod 28, auta o obsahu víc než 1.8. Denně jezdíme každý služebně přes 120 km, oba bez nehod a nemyslím, že bychom si o srážku kdy koledovali.

0/−2
9.2.2015 13:24

J59i50ř53í 92S12c47h46w13a32c76h 8318364788646

a nejnebezpečnější kus nábytku je postel.....nejraději do ní vůbec neuléhat....

....ty jsi tu statistiku zdeformoval excelentně!

Věta, která tvrdí, že mladí jsou nehodově nejrizikovější nevylučuje, že jsou i tací, kteří nikdy nehodu nezpůsobí a nejspíše jich bude i většina.;-)

Na druhou stranu to co tvrdíš ty o sobě a bratrovi určitě tvrdila většina těch možná ještě minutu před tím, než nějakou tragickou nehodu způsobili. ;-)

+3/0
9.2.2015 13:56

J32a49n 84B57i31r45o88š 8976911955728

Ale přesně takhle statistiku deformují pojišťovny - nezohledňují referenční vzorky dat, interpretují si ji dost volně... Podle té statistiky by taky šlo zjistit, že nejbezpečněji řídí ženy nad 80 let. Která z nich má na sebe hlášené auto a platí povinné ručení? Žádná - a proto taky nebourají ;)

Statistiku nehodovosti beru od PČR, ÚAMK nebo třeba asistenček. Takhle si někdo sumarizoval pojistná plnění a hned tu máme sondu do silničního provozu.

Věte před bouračkou zní úplně jinak: to zvládnu, to je v pohodě :). A tipnu si, že určovat stáří řidiče podle najetých kilometrů bez nehody, budu možná věkově tak za vašeho tatínka :)

+2/0
9.2.2015 14:45

J23i22ř16í 29S25c70h16w56a50c38h 8338424698866

předpokláddám, že statistiky pojišťoven slouží k porovnání příjmů z pojistek určitých skupin řidičů/řidiček s výdaji na plnění. Takže pokud žádná 80-letá řidička neplatí u dané pojišťovny pojistné tak se uvedená skupina v jejich statistice neobjeví jako nebourající a proto jsou naprosto irelevantní příměry k nemocnicím coby nebezpečným stavbám, klokanicím za volantem nebo "nehořlavým" horským chatám v Praze....;-)

+1/0
9.2.2015 16:59

R69o36m27a87n 76H98r13o21n10z35a 5486821396918

20-25 letý v ojetém golfu a nesmírnou sebedůvěrou....

+3/0
9.2.2015 13:06

M62i39l60a58n 56Š30v88a35g40r83o16v15s25k79ý 9372369985168

... a aktivním životním stylem.

0/0
9.2.2015 13:11

9241704600197

Mně je 25 let, nemám sice ojetého Golfa, ale sebědůvěru mám, asi jako každý normální člověk. Jenže když najezdím 2000 km měsíčně, tak úplně nemám tendence si sebedůvěru dokazovat na silnici. A přesto jsem podle mnohých ten mladej kluk za volentem a potenciální nebezpečí, i když nacouváno mám více, než většina řidičů má naježděno dopředu a celou dobu bez nehod a jedinou pokutu, co jsem platil bylo za parkování v době čištění komunikace.

0/0
9.2.2015 13:16

P71e20t25r 95M68i11c21h79a79l 2420414241922

Statistika ale přece neříká, že to platí o všech v dané kategorii.

+2/0
9.2.2015 13:29

9201764730847

Statistika ne...pan Hronza tak trochu ano ;-)

0/−1
9.2.2015 13:30

M49i96l44o95s42l80a70v 83U32r82b73a36n 4418679670403

Tak to vám upřímně gratuluji, ale takových je vás málo.

+1/0
9.2.2015 13:37

R53o67m49a43n 60H60r86o24n59z13a 5736731106858

Z toho co jste napsal nevyplývá, že do té skupiny nezapadáte. On si svou "výjiměčnost" uvědomuje malokterý takový "suverén v teplákách". Nic proti Vám nemám - ani Vás neznám. Ale za tím, co jsem o té skupině napsal, si stojím - halt ta zkušenost řidiče středního věku :-).

+1/0
9.2.2015 20:49

P26e58t34r 31K74e72ř 8253224382388

Vidíš a v tom je právě kámen úrazu. Jsi přesvědčen o tom, že máš hodně najeto a že jsi dobrý řidič při 24tis.km/rok. Co když Ti řeknu, že běžný řidič povoláním najíždí přes 100tis.km/rok. Jak bude vypadat Tvé hodnocení nyní?? A to takřka každý jistě denně pronese větu: "Tak to jsem ještě neviděl/nezažil"!

0/0
18.2.2015 10:22

9541214460277

staří, mladí, bohatí, chudí, silná auto, slabá auta, muži, ženy....všechno je úplně úplně jedno. Vždy záleží pouze na osobnosti a inteligenci řidiče/řidičky. Pokud například nedokáže pochopit, že je ta zatáčka moc prudká na to, aby do ní vletěl 180km/h a nebo nechápe, že sníh na silnici klouže, pak by neměl vůbec mít oprávnění řídit. Ale škatulkovat podle věku nebo pohlaví je stejně, jako kdekoliv jinde, blbost.

0/−2
9.2.2015 13:05

P46e53t48r 73M72i82c49h52a36l 2400344871202

To není škatulkování, ale statistika.

+7/0
9.2.2015 13:07

J30a46r39o16s95l82a45v 66L24e11b19e92d94a 3256409387210

A co na to říká český dopravní odborník Jiří Landa? ;-D

Závěry ze statistiky, kde není uvedeno ani o jaký druh pojištění se jedná, jsou úplně, ale opravdu k ničemu.

0/0
9.2.2015 12:44

M88i48l24o68s76l15a64v 10U10r27b46a73n 4318939960853

S určitostí se jedná o pojištění vozidel a to s převládající složkou povinného ručení.:-/

+1/0
9.2.2015 13:33

T62o94m75á98š 31M57a37l10ý 5603316523

A co teprve Standa Huml?

0/0
9.2.2015 19:18

P38a80v77e67l 18S23o25b50o84t73k50a 5520404

A ještě bych doplni, že nehorší řidička je mladá žena.

+9/−3
9.2.2015 12:22

M74a16r94t65i98n 91L92a17c22o 7163416298

;-D

+4/0
9.2.2015 12:24







Najdete na iDNES.cz