Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pojišťovny: nejhorší řidič je mladý muž

Největší škody způsobují v autopojištění mladí řidiči, kteří nemají zkušenosti, jezdí rychle a riskantně, takže jejich nehody často končí tragicky. Velké rozdíly mezi nehodovostí mužů a žen se pomalu stírají, vyplývá to ze statistik pojišťoven Allianz a UNIQA.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T14o67m96á40š 22K10u68c51h16a66ř 3317751428891

V zásadě je velkou chybou, že v případě povinného ručení či pojištění není povinná výrazná spoluúčast. Takto lidé jezdí s vědomím, že když se něco stane, tak to zacvaká pojišťovna, a podle toho to na silnici vypadá. Ve srovnání s možnou způsobenou škodou jsou případné malusy (i díky boji o zákazníka) směšné. Povinné ručení má sloužit k tomu, aby poškozený bez zbytečných odkladů a soudů dostal náhradu škody, ne k tomu, aby jeho poplatník nezodpovídal za způsobené škody.

+1/−1
9.2.2015 23:20

P87e47t95r 29M18i83c82h98a84l 2500634961352

Povinná spoluúčast - proč ne, ale ne při první nehodě. Spíš by měla být až při opakování (místo malusů). A hlavně spoluúčast by viník hradil pojišťovně, nikoli poškozenému, pak by to mohlo fungovat. A klidně ji řešit procenty jako u malusů (za nehodu malus 15% a za každý bezeškodní rok o 5% snížit, takže po 3 letech by byla spoluúčast opět nula). Ale taky by ji to chtělo nějak zastropovat, protože v případě vážného zranění by spoluúčast mohla být likvidační a následky by nesla celá rodina.

Sakra, nenavrhneme změnu zákona?

0/0
11.2.2015 17:07

P28e51t67r 53T52. 60D21v90o87ř77á93k 4424278193

to se to státu utahují šrouby, když ovce nadšeně békají.

0/0
12.2.2015 15:53

P75e43t47r 55M72i89c81h51a97l 2410534751332

Proč státu? Tady jde o pojišťovny. Proč mají slušní řidiči v povinném ručení doplácet na lemply, kteří roztřískají auto pomalu každý rok? Kdyby byli lidi finančně zainteresovaní na tom, jak budou řídit, mohlo by ubýt zbytečných nehod.

0/0
12.2.2015 16:11

T70o14m82á56š 75K24u74c50h10a48ř 3237771248301

Smozřejmě, že spoluúčast je pouze věcí pjišťovny. Poškozený dostane v každém případě jen to, na co má nárok. Věcí pojišťovny potom je, kolik si vezme od škůdce.

S tím likvidačním limitem to není jednoduché. Už nyní vás před vším ručení také nechrání, také má strop. Muselo by to mít ztah k příjmům a majetku škůdce, to by se ale hodně lidem nelíbilo. Opět by celkem právem tvrdili, že "socky" nic platit nemusí. Nebo obráceně by to mohlo vést k tomu, že vás pojišťovna nepojistí, pokud nemáte majetek minimálně za 2 Mega a stálý příjm.. Což by také jistou logiku mělo, ale populární by to určitě nebylo.:-)

0/0
16.2.2015 9:00

P98e98t69r 12M85a89l73i17š65k46a 6931905171523

Ještě by mohli udělat statistiku ve kterých značkách a modelech se nejčastěji bourá.

0/−1
9.2.2015 20:16

K76a52r36e98l 76J36o49a85c14h30i27m28s51t68á75l 8946342767576

dobrej kec

0/−1
9.2.2015 15:23

P69e82t51r 38B38á67č84a 8595636485465

Nejhorsi ridici jsou ti svatecni ve starych kramech jako Felicie apod.

+2/−4
9.2.2015 15:22

P62e84t17r 31M73i56c21h24a11l 2870794221942

To přece není pravda. Ne že by "dušičkáři" byli nějací extra řidiči a že by nezpůsobovali nehody. Taky způsobují zmatky a kolony bezdůvodně pomalou jízdou. To všechno pravda. je. Ale když vidím cvoky, kteří předjíždějí (i mě, a to jezdím běžně kolem povoleného limitu, takže mimo obec kolem 100 km/h na tachometru) na plné čáře, v nepřehledných zatáčkách, vytlačují auta v protisměru do odstavného pruhu atd. atd., tak tihle jsou mnohem nebezpečnější. A mnohem závažnější jsou také následky jejich nehod.

0/0
11.2.2015 17:12

V48a83c67l47a15v 41M70e22d26e42k 5471692355245

ve statistice chybí jedna zásadní věc - ženy řídí méně než muži. Není už to tak velký rozdíl, jako třeba před 20 lety, ale pořád je. Zatímco muž-neřidič je téměř rarita, mezi ženami je to stále běžný jev. A i u řidiček bývá výrazně menší počet najetých kilometrů, tudiž nižší pravděpodobnost nehody.

Takže pokud v některých kategoriích mají ženy srovnatelně nehod jako muži, v přepočtu na ujeté kilometry jich mají mnohonásobně víc.

A i pokud jde o udávanou výši škody - je celkem jasné, že při cestě vyzvednout děti ze školy a nakoupit v nejbližším supermarketu obvykle totální nehoda nehrozí.

+11/−1
9.2.2015 14:50

T96e41r91e76z85a 47H67a67j42k21o30v94a 5287822194750

Protoze nekdo daleko vic cvici jizdu, tak musi udelat vic chyb nez ten, kdo tak casto necvici?

+1/0
9.2.2015 18:02

P69e88t70r 55K89n54ě98b46o54r32t 3761340

Všichni řidiči byli jednou mladí.

+3/0
9.2.2015 14:12

T45o52m69á61š 47K42u23c82h19a20ř 3937731378791

Ale jen někteří z nich zestárli..;-)

+3/−1
9.2.2015 14:41

J51a56n 27P19r22o86v12a50z71n57í97k 6788344520411

Podle podobné statistiky je z hlediska požární bezpečnosti nejlepší vlastnit na Praze 1 horskou chatu.

+11/0
9.2.2015 14:08

J54i31ř63í 69S42c32h88w51a67c56h 8858684368666

jeden o klokanicích za volantem, druhý o horských chatách v Praze. Prodám vrak Titaniku na dně Botiče. Lacino! Nekoupíš?

+1/−2
9.2.2015 14:51

T58o94m95á28š 19K13u52c28h44a19ř 3897321948791

Chápejte, název článku zní "Pojišťovny: nejhorší řidič je mladý muž " Nezní "Nejhorší klient" nebo "Nejhorší pojištěnec". Kdyby to napsali takto pravdivě, určitě by to tak neprovokovalo.

+2/0
9.2.2015 15:11

J21i62ř68í 18S70c50h63w88a39c14h 8938564618156

Ano máš pravdu, ale po přečtení článku je snad jasné, že to jsou statistiky pojišťoven, což naznačuje i ten nadpis....a že se tedy jedná o statistiky a hodnocení řidičů coby jejich klientů, takže tam mají to co potřebuji....

+1/0
9.2.2015 15:19

V59a62c36l28a74v 82M22e62d12e60k 5241482885365

celou dobu je řeč o "nejhorším řidiči". Je nejhorší řidič ten, kdo udělá 2 nehody za 100.000 km, a nebo ten, kdo udělá 1 nehodu za 1000 km?

0/0
9.2.2015 15:38

J86i53ř79í 20S37c19h39w14a86c76h 8968854128696

protože ten první ty dvě nehody udělá na prvních 500 km tak za a) je správně ;-)

0/0
9.2.2015 16:47

J64i90n33d61r50i46c67h 80K82o70l56a21r 7670580605183

A presne tu vam pojistovny radi a levno pojisti. Clanek je o statistikach relevantnich pro pojistovnu.

+3/0
9.2.2015 15:09

J92a31n 60K37r11p85e34c 5836293524742

naprosto zbytečný článek který neříká nic o nehodovosti jednotlivých skupin nebo pohlaví. pokud tyto "statistiky" a porovnání nejsou vztaženy na počty ujetých kilometrů, tak jsou naprosto mimo mísu. pakliže by se někdo takovým porovnáním obtěžoval, tak by se mohlo klidně přijít na to že nejnebezpečnější je řidička seniorka, protože způsobí dopravní nehodu každých 10 ujetých kilometrů, což je přesně naopak než vyplývá z těchto pojišťovacích "statistik".

+11/0
9.2.2015 13:59

T55o74m58á30š 88K80u52c97h20a36ř 3617971518671

Kdo ví, jestli by podobná statistika byla genderově, sociálně , věkově, rasově a kdo ví jak ještě korektní..;-)

+3/0
9.2.2015 14:46

J15i70n18d62r26i50c80h 53K78o82l74a34r 7730680775663

No jo, ale pojistovny pojistuji na cas (mesic, rok) a ne na kilometry, takze pro ne je to naprosto relevantni informace.

0/0
9.2.2015 15:08

T49o42m97á71š 22K15u33c50h66a39ř 3247591498811

To je zase gulášová statisktika. Ještě mi tam chybí, že nejbezpečněji  jezdí klokanice ve věku 3..5 let, protože pojišťovny u nás ještě nezaznamenaly jediný případ, kdy by nehodu způsobila takto stará klokanice za volantem.:-P

+9/−2
9.2.2015 13:37

J41i33ř18í 69S94c25h25w30a13c11h 8928114948746

a na kolik procent pojištěnců ty mladé klokanice odhaduješ? A můžeš tam zahrnout u ty starší.....;-)

0/0
9.2.2015 13:46

T54o63m16á83š 29K52u85c29h10a79ř 3547101468671

Mě by více než procenta pojištěnců docela zajímala nehodovost jednotlivých skupin v přepočtu na ujeté km.

0/0
9.2.2015 14:40

J95i85ř36í 30S14c96h51w51a25c14h 8728624518296

možná tebe to zajímá, ale nezajímá to pojištovny neb pojistné se neplatí od najetého kilometru ;-)

0/0
9.2.2015 14:48

T38o95m77á21š 19K58u94c12h33a40ř 3407951948211

Což je divné.;-)

0/0
9.2.2015 14:57

J33i38ř25í 94S77c57h34w27a74c72h 8968974328136

spíše obtížněji realizovatelné a ti co najezdí velmi hodně kilometrů by se asi nedoplatili.

0/0
9.2.2015 15:12

T48o11m20á65š 11K65u89c13h11a42ř 3897861718921

Realizovatelné poměrně snadno - vložit povinné ručení do daně z pohonných hmot, včetně bonusů/malusů. I kdyby se někde šmelilo, bylo by to spravedlivější než dnes, kdy ten co najede 3000 Km platí stejně jako ten co najede 100 000, nebo kdy se zcela nesmyslně platí podle objemu motoru.

Jednoduchým hrubým propočtem zjistíte, že rozdíl ceny by byl pod 50 hal/litr, takže by to ani za šmelení nestálo.

Doplnil bych to spoluúčastí cca 10%, aby si všicni rozmysleli jen tak beztrestně bourat.

0/0
9.2.2015 17:44

Z61b94y89n17ě11k 39B27í86l88ý 1767830921945

jo jo, když opravdu omylem vytlačíte do příkopu náklaďák s novými auty, to si s těmi 10 procenty můžete jít rovnou prodat barák :)

0/0
12.2.2015 23:28

J21a31n 15B23i21r35o91š 8636311295748

Statistika je velmi ošemetná věc, kde hodně záleží na interpretaci výsledků. Statisticky jsou třeba nemocnice nejnebezpečnější místo na světě, protože v nich umírá statisticky nejvíc lidí.

Netvrdím, že jsou v tom mladí řidiči nevinně, ale úplně jim nepomáhá třeba fakt, že drtivá většina jich za prací dojíždí. Já i můj mladší bratr spadáme přesně do škatulky "nejnebezpečnějších řidičů". Věk pod 28, auta o obsahu víc než 1.8. Denně jezdíme každý služebně přes 120 km, oba bez nehod a nemyslím, že bychom si o srážku kdy koledovali.

0/−2
9.2.2015 13:24

J94i39ř30í 30S36c81h15w90a85c40h 8648784818886

a nejnebezpečnější kus nábytku je postel.....nejraději do ní vůbec neuléhat....

....ty jsi tu statistiku zdeformoval excelentně!

Věta, která tvrdí, že mladí jsou nehodově nejrizikovější nevylučuje, že jsou i tací, kteří nikdy nehodu nezpůsobí a nejspíše jich bude i většina.;-)

Na druhou stranu to co tvrdíš ty o sobě a bratrovi určitě tvrdila většina těch možná ještě minutu před tím, než nějakou tragickou nehodu způsobili. ;-)

+3/0
9.2.2015 13:56

J95a92n 84B60i22r42o80š 8176701785808

Ale přesně takhle statistiku deformují pojišťovny - nezohledňují referenční vzorky dat, interpretují si ji dost volně... Podle té statistiky by taky šlo zjistit, že nejbezpečněji řídí ženy nad 80 let. Která z nich má na sebe hlášené auto a platí povinné ručení? Žádná - a proto taky nebourají ;)

Statistiku nehodovosti beru od PČR, ÚAMK nebo třeba asistenček. Takhle si někdo sumarizoval pojistná plnění a hned tu máme sondu do silničního provozu.

Věte před bouračkou zní úplně jinak: to zvládnu, to je v pohodě :). A tipnu si, že určovat stáří řidiče podle najetých kilometrů bez nehody, budu možná věkově tak za vašeho tatínka :)

+2/0
9.2.2015 14:45

J95i29ř77í 60S78c38h39w75a25c22h 8718184968596

předpokláddám, že statistiky pojišťoven slouží k porovnání příjmů z pojistek určitých skupin řidičů/řidiček s výdaji na plnění. Takže pokud žádná 80-letá řidička neplatí u dané pojišťovny pojistné tak se uvedená skupina v jejich statistice neobjeví jako nebourající a proto jsou naprosto irelevantní příměry k nemocnicím coby nebezpečným stavbám, klokanicím za volantem nebo "nehořlavým" horským chatám v Praze....;-)

+1/0
9.2.2015 16:59

R16o71m92a17n 63H55r52o32n33z24a 5426171126198

20-25 letý v ojetém golfu a nesmírnou sebedůvěrou....

+3/0
9.2.2015 13:06

M85i92l86a67n 51Š48v40a62g36r39o16v12s35k13ý 9662769345838

... a aktivním životním stylem.

0/0
9.2.2015 13:11

9861114160707

Mně je 25 let, nemám sice ojetého Golfa, ale sebědůvěru mám, asi jako každý normální člověk. Jenže když najezdím 2000 km měsíčně, tak úplně nemám tendence si sebedůvěru dokazovat na silnici. A přesto jsem podle mnohých ten mladej kluk za volentem a potenciální nebezpečí, i když nacouváno mám více, než většina řidičů má naježděno dopředu a celou dobu bez nehod a jedinou pokutu, co jsem platil bylo za parkování v době čištění komunikace.

0/0
9.2.2015 13:16

P86e10t16r 33M38i72c94h63a28l 2710364301882

Statistika ale přece neříká, že to platí o všech v dané kategorii.

+2/0
9.2.2015 13:29

9311354130667

Statistika ne...pan Hronza tak trochu ano ;-)

0/−1
9.2.2015 13:30

M28i53l45o63s10l61a30v 48U64r56b89a58n 4298119120253

Tak to vám upřímně gratuluji, ale takových je vás málo.

+1/0
9.2.2015 13:37

R15o86m61a28n 20H67r66o72n20z44a 5756141246458

Z toho co jste napsal nevyplývá, že do té skupiny nezapadáte. On si svou "výjiměčnost" uvědomuje malokterý takový "suverén v teplákách". Nic proti Vám nemám - ani Vás neznám. Ale za tím, co jsem o té skupině napsal, si stojím - halt ta zkušenost řidiče středního věku :-).

+1/0
9.2.2015 20:49

P51e31t26r 38K81e61ř 8343324982548

Vidíš a v tom je právě kámen úrazu. Jsi přesvědčen o tom, že máš hodně najeto a že jsi dobrý řidič při 24tis.km/rok. Co když Ti řeknu, že běžný řidič povoláním najíždí přes 100tis.km/rok. Jak bude vypadat Tvé hodnocení nyní?? A to takřka každý jistě denně pronese větu: "Tak to jsem ještě neviděl/nezažil"!

0/0
18.2.2015 10:22

9121884170477

staří, mladí, bohatí, chudí, silná auto, slabá auta, muži, ženy....všechno je úplně úplně jedno. Vždy záleží pouze na osobnosti a inteligenci řidiče/řidičky. Pokud například nedokáže pochopit, že je ta zatáčka moc prudká na to, aby do ní vletěl 180km/h a nebo nechápe, že sníh na silnici klouže, pak by neměl vůbec mít oprávnění řídit. Ale škatulkovat podle věku nebo pohlaví je stejně, jako kdekoliv jinde, blbost.

0/−2
9.2.2015 13:05

P68e51t34r 27M72i25c48h51a48l 2470604851722

To není škatulkování, ale statistika.

+7/0
9.2.2015 13:07

J52a64r85o26s34l29a15v 68L41e89b28e50d89a 3826869177250

A co na to říká český dopravní odborník Jiří Landa? ;-D

Závěry ze statistiky, kde není uvedeno ani o jaký druh pojištění se jedná, jsou úplně, ale opravdu k ničemu.

0/0
9.2.2015 12:44

M31i74l61o78s43l67a85v 64U86r42b15a36n 4608169760813

S určitostí se jedná o pojištění vozidel a to s převládající složkou povinného ručení.:-/

+1/0
9.2.2015 13:33

T74o80m71á63š 36M19a50l11ý 5773236103

A co teprve Standa Huml?

0/0
9.2.2015 19:18

P14a13v61e73l 51S58o21b17o11t20k45a 5310684

A ještě bych doplni, že nehorší řidička je mladá žena.

+9/−3
9.2.2015 12:22

M35a15r58t53i88n 44L80a36c66o 7683336738

;-D

+4/0
9.2.2015 12:24







Najdete na iDNES.cz