- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
V zásadě je velkou chybou, že v případě povinného ručení či pojištění není povinná výrazná spoluúčast. Takto lidé jezdí s vědomím, že když se něco stane, tak to zacvaká pojišťovna, a podle toho to na silnici vypadá. Ve srovnání s možnou způsobenou škodou jsou případné malusy (i díky boji o zákazníka) směšné. Povinné ručení má sloužit k tomu, aby poškozený bez zbytečných odkladů a soudů dostal náhradu škody, ne k tomu, aby jeho poplatník nezodpovídal za způsobené škody.
Povinná spoluúčast - proč ne, ale ne při první nehodě. Spíš by měla být až při opakování (místo malusů). A hlavně spoluúčast by viník hradil pojišťovně, nikoli poškozenému, pak by to mohlo fungovat. A klidně ji řešit procenty jako u malusů (za nehodu malus 15% a za každý bezeškodní rok o 5% snížit, takže po 3 letech by byla spoluúčast opět nula). Ale taky by ji to chtělo nějak zastropovat, protože v případě vážného zranění by spoluúčast mohla být likvidační a následky by nesla celá rodina.
Sakra, nenavrhneme změnu zákona?
Ještě by mohli udělat statistiku ve kterých značkách a modelech se nejčastěji bourá.
Nejhorsi ridici jsou ti svatecni ve starych kramech jako Felicie apod.
To přece není pravda. Ne že by "dušičkáři" byli nějací extra řidiči a že by nezpůsobovali nehody. Taky způsobují zmatky a kolony bezdůvodně pomalou jízdou. To všechno pravda. je. Ale když vidím cvoky, kteří předjíždějí (i mě, a to jezdím běžně kolem povoleného limitu, takže mimo obec kolem 100 km/h na tachometru) na plné čáře, v nepřehledných zatáčkách, vytlačují auta v protisměru do odstavného pruhu atd. atd., tak tihle jsou mnohem nebezpečnější. A mnohem závažnější jsou také následky jejich nehod.
ve statistice chybí jedna zásadní věc - ženy řídí méně než muži. Není už to tak velký rozdíl, jako třeba před 20 lety, ale pořád je. Zatímco muž-neřidič je téměř rarita, mezi ženami je to stále běžný jev. A i u řidiček bývá výrazně menší počet najetých kilometrů, tudiž nižší pravděpodobnost nehody.
Takže pokud v některých kategoriích mají ženy srovnatelně nehod jako muži, v přepočtu na ujeté kilometry jich mají mnohonásobně víc.
A i pokud jde o udávanou výši škody - je celkem jasné, že při cestě vyzvednout děti ze školy a nakoupit v nejbližším supermarketu obvykle totální nehoda nehrozí.
Protoze nekdo daleko vic cvici jizdu, tak musi udelat vic chyb nez ten, kdo tak casto necvici?
Podle podobné statistiky je z hlediska požární bezpečnosti nejlepší vlastnit na Praze 1 horskou chatu.
jeden o klokanicích za volantem, druhý o horských chatách v Praze. Prodám vrak Titaniku na dně Botiče. Lacino! Nekoupíš?
naprosto zbytečný článek který neříká nic o nehodovosti jednotlivých skupin nebo pohlaví. pokud tyto "statistiky" a porovnání nejsou vztaženy na počty ujetých kilometrů, tak jsou naprosto mimo mísu. pakliže by se někdo takovým porovnáním obtěžoval, tak by se mohlo klidně přijít na to že nejnebezpečnější je řidička seniorka, protože způsobí dopravní nehodu každých 10 ujetých kilometrů, což je přesně naopak než vyplývá z těchto pojišťovacích "statistik".
Kdo ví, jestli by podobná statistika byla genderově, sociálně , věkově, rasově a kdo ví jak ještě korektní..
To je zase gulášová statisktika. Ještě mi tam chybí, že nejbezpečněji jezdí klokanice ve věku 3..5 let, protože pojišťovny u nás ještě nezaznamenaly jediný případ, kdy by nehodu způsobila takto stará klokanice za volantem.
a na kolik procent pojištěnců ty mladé klokanice odhaduješ? A můžeš tam zahrnout u ty starší.....
Statistika je velmi ošemetná věc, kde hodně záleží na interpretaci výsledků. Statisticky jsou třeba nemocnice nejnebezpečnější místo na světě, protože v nich umírá statisticky nejvíc lidí.
Netvrdím, že jsou v tom mladí řidiči nevinně, ale úplně jim nepomáhá třeba fakt, že drtivá většina jich za prací dojíždí. Já i můj mladší bratr spadáme přesně do škatulky "nejnebezpečnějších řidičů". Věk pod 28, auta o obsahu víc než 1.8. Denně jezdíme každý služebně přes 120 km, oba bez nehod a nemyslím, že bychom si o srážku kdy koledovali.
a nejnebezpečnější kus nábytku je postel.....nejraději do ní vůbec neuléhat....
....ty jsi tu statistiku zdeformoval excelentně!
Věta, která tvrdí, že mladí jsou nehodově nejrizikovější nevylučuje, že jsou i tací, kteří nikdy nehodu nezpůsobí a nejspíše jich bude i většina.
Na druhou stranu to co tvrdíš ty o sobě a bratrovi určitě tvrdila většina těch možná ještě minutu před tím, než nějakou tragickou nehodu způsobili.