Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

BMW, kterému se řetězy dávají na přední kola, se natahuje

BMW 2 Active Tourer je v nabídce mnichovské značky exot. Má totiž poháněná přední kola a je to MPV. Připravuje nás taky na to, že podobné modely budou v nabídce BMW přibývat. Active Tourer se protáhl o dvě místa na Grand Tourer. Premiéra bude v Ženevě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J52i22ř60í 66S79c88h40w55a36c47h 8458394968876

Mě se to celkem líbí. 

Pokud někdo chce jako vyčítat BMW, nebo třeba Porsche, že rozšiřují svoje aktivity mimo svoje typické "segmenty", tak pokud by se toto nedělo, tak by dodnes spousta výrobců motorek a aut dělalo do bicyklů a Lamborghini do traktorů..... ;-)

0/0
11.2.2015 22:59

J66i60ř38í 84S83c11h90w56a56c33h 8158394898856

Jen si neodpustím malé rýpnutí:

Ač je to poměrně velké a drahé MPV tak na druhé lavici je jen 2,5 místa stejně jako v Roomsterovi (či Fabii) který je o 12 cm užší ;-)

0/0
11.2.2015 23:06

V64í79ť44a 79N54o82v15á19k 1198363625941

Mám 3. rok MB B ...toto je jediná konkurence..a interier BMW je poslední dobou před MB. Je to krásné auto.

0/0
11.2.2015 22:18

C27y36r68i35l 36P63a19v43e43l25k51a 4606322498945

No to se jim ale nepovedlo. Obyčejná MPV tuctovka! Když na to dáte jiný znak, ano by vás nenapadlo, že je to BMW!

+3/−1
11.2.2015 20:22

O29n16d30ř75e92j 34M59o21r55a92v62e33c 1873785393960

Zrovna jsem to chtěl napsat, byl jste asi o pikosekundu rychlejší. :-)

Ale přece jen, ten interiér je lepší než tuctovka.

0/0
11.2.2015 21:10

P43a67v56e41l 65M30a91r24e71š 2943738441141

Klasické BMW motor vpředu, zadní náhon, jaké to má proboha výhody, že se toho automobilka pořád drží?

Vše vzadu jako u embečka, to chápu, že má nevýhodu nemožnosti karosářských variant, koncepce BMW je zbytečně komplikovanější, ( náhon pod celým spodkem, ) na sněhu a ledu to je nad hnanou nápravou moc lehké. Výhodou snad může být jen konstrukčně jednodušší přední náprava.

Je to jen tradice, nebo to má nějaký význam? Pokud vím tak většina automobilek tuto koncepci dávno opustila

0/−1
11.2.2015 19:30

J57a94n 83V34o76t83a42v25a 3114120827709

výhodou je lepší rozložení hmotnosti a tudíž i lepší jízdní vlastnosti, například. nevýhod je taky pár, mimo jiné to zmenšuje využitelnost kufru vzadu.

+1/0
11.2.2015 20:00

P42a16v11e48l 83M78a45r10e57š 2933288661291

potom musí být převodovka vzadu. Samotná hnaná náprava asi neváží stejně jako těžký motor

0/0
11.2.2015 20:51

J12a15n 43V35o12t58a30v12a 3254710687859

Budete se divit, nemusí. Najděte si fakta třeba o modelové řadě E46

0/0
12.2.2015 8:47

J49a54n 63S37l94a59v96í24k 2341639800176

Fuj, hnusný, toto není BMW ale nějaký Galaxy od Forda...nebrat.;-€

0/−1
11.2.2015 18:54

A44n36t94o26n49í84n 89S75e81b29e42r57a 7403668800989

Já osobně bych si BMW dneska nekoupil. Za značka nebudí zrovna důvěru. Možná tak před 30 roky to byl pojem. Ale dneska?

+2/−4
11.2.2015 18:32

K67a98r73e30l 61K92o30n50e50č49n59ý 9797923124476

Podle titulku jsem čekal, že se natahuje na klíček...

0/0
11.2.2015 16:51

J93a69n 17Š40e84b19e44s22t49a 6887480520905

Já zase, že pokud mu dáte řetězy na předek, protáhne se a bude delší....

+2/0
11.2.2015 19:58

P95e56t94r 91M97a49l14i12š87k85a 6931855541653

Po předčtení nadpise, jsem se lek, že se jedná o nějakou konstrukční vadu.

+3/0
11.2.2015 16:21

9681904860387

Kdyby to byla nová generace Opelu Zafira, tak řeknu, že je to fakt povedené auto....ale BMW? Pro radost z jízdy? Vážně? :-/

+1/0
11.2.2015 16:12

J86a58n 35J27a54n57e46č85e27k 9190343770696

Divný :-P

+1/0
11.2.2015 15:23

I77g34o93r 54J57a61n39í88č10e58k 5183747309843

zajímalo by mě, co je na tom krátkém hatchbacku to "active" a "tourer" :-D

0/0
11.2.2015 15:13

P29a49v52e34l 21M11a89r26e72š 2693488191181

To se pod 50.000 € asi nekoupi...

Odhaduji tak 70-80.000Euro

0/−1
11.2.2015 14:48

J73a87n 25V35o41t19a61v10a 3414960137389

to si nemyslím. Active tourer začíná někde kolem 700 tis. Kč, jestli se dobře pamatuju.

0/0
11.2.2015 18:04

Z12d86e78n78ě83k 15D41u35f17e92k 2614164188

Pěkné a má to i motor  dokonce čtyřválec:-)

0/0
11.2.2015 14:25
Foto

M44a61r95t18i84n 83V45y82s73t24r62č67i49l 1559747888

S-MAX je lepší :)  Ikdyž BMW se mi taky líbí, jen je užší, nemá plnohodnotné 3sedadla jak Maxik.

+1/−1
11.2.2015 14:25

P87e25t21r 50B47ř41é31ť15a 21N41o44v40á26k 8560663796800

to je jako napsat mondeo je lepší než bmw 1 porovnáváš o třídu jiná auta

+1/−2
11.2.2015 15:21

L73u44k11á75š 26M95u23l39l24e48r 2287392332185

Mě se to nelíbí :( vypadá to jako Kia Ceed... :-( Myslím, že kombíkem měla být jen BMW3 a výše..

+6/−1
11.2.2015 14:20

O25n53d19ř95e51j 23P74a85n38z49a64r 3738535677875

me se teda Ceed libi :) az na najeke drobnosti v elektronice.... :)

+1/0
11.2.2015 14:42

I25g93o43r 88J32a47n78í58č92e73k 5853957129283

nebyl cé apostrof dé navržen náhodou taky v Německu? :)

0/0
11.2.2015 15:13

M12a97r96e94k 86K34a44l73i43n91a 3939514335798

No konečně, přední náhon je mnohem lepší a pohodlnější...

+1/−2
11.2.2015 14:19

M37i31r58o17s96l45a79v 59H95r90u53š59k31a 2785338989493

Ale houby... ;)

0/−1
11.2.2015 14:35

M94i72l86a41n 54W76e48l19s92e53r 5332108908641

Alespoň na sněhu ano.  Kamarád má sedmičkovou řadu a pořád ho odněkud vytlačovat........

0/0
11.2.2015 14:55

J52a20n 56F10r84o75l49í26k 6526320205544

Kdysi dávno jsem jezdil na lyže se Š 120 a ve stoupání na Ramzovou koukal na ty předokolky zahrabané ve sněhu.;-D

+2/0
11.2.2015 14:59

M46i72l17a11n 44W33e48l29s16e20r 5782128878221

Tak tuhle situaci jsem před cca 17 lety zažil na vlastní kůži.

Jenže škodovka měla motor vzadu. Kdežto BMW má těžký motor vpředu a tak na sněhu hrabe a hrabe....

+1/0
11.2.2015 15:07

L64u62k73a44s 88V93o53l79f 4959592468135

A proto je potřeba hodit do kufru pytel cementu a nebo zatravňovací

dlaždice,ale ty betonové plastové moc nepomáhají ;-)

0/0
11.2.2015 15:20

M82i82l96a72n 61W41e93l80s69e47r 5732688158131

Před 25 lety se v zimě ve škodě 1203 běžně vozily pytle s pískem. Stejný problém jako u BMW. Motor vepředu, zadek lehkej.

0/0
11.2.2015 15:29

M92i80r84o49s32l44a44v 31H11r15u37š57k77a 2395588869363

Až na to že BMW má v převážné většině poměr hmotnosti 50:50, nebo velmi podobný. Je vidět že o BMW a zadním náhonu víte houby.

+4/0
11.2.2015 15:45

M14i27l61a36n 75W66e73l26s96e42r 5502488948571

Jediné co vím o BMW 750i je, že ho každou zimu na dovolené v Alpách vytlačujeme a vytlačujeme a vytlačujeme.  Loni dokonce i v česku na parkovišti u supermarketu. Ten poměr hmotnosti asi není úplně 50:50. 

Všechna ostatní auta na sněhu jezdí úplně normálně.

+1/0
11.2.2015 16:11

P70e51t17r 19J13o57r61d24á24n 1115777556480

Bohužel, to 50:50 nestačí. MB to má obdobně a zadokolka je v zimě problém. Přední náhon a motor vpředu je na zimu, resp. na sněhu jednoznačně praktičtější a většinou nezklame. U BMW nebo MB klasické koncepce (zadokolka) tu jistotu nikdy nemáte.

0/0
11.2.2015 16:17

M93i32r82o16s54l64a29v 21H42r39u45š28k64a 2875178809943

Pravda 50:50 nestačí, nepopírám že přední náhon na sněhu je blbuvzdornejsi. K zadnímu náhonu je potřeba umět řídit a ne jen šlapat na plyn, pokud řidič tento náhon zvládne, je pak auto mnohem lépe řiditelné než s předním. A v zimě za cca 10let co jsem měl různá BMW, jsem nikdy nezapadl.

0/0
11.2.2015 16:29

P49e73t40r 62J29o48r74d80á95n 1725227126490

To není o blbuvzdornosti, ale o fyzice. Zatížené hnaná náprava je na kluzkém povrchu (sněhu) lepší než nezatížená hnaná náprava. Trakce je zkrátka lepší. Pokud jedete, není výrazný rozdíl. Ale když potřebujete vyjet např ze zasněženého parkoviště, tak Vaše sebelepší řidičské umění nepomůže. Takže přední náhon+motor ve předu je větší jistota, že nezůstanete někde hloupě stát.

0/0
11.2.2015 17:52

J16a87n 80V44o90t19a52v76a 3304360627279

Jediná situace, kdy má přední náhon s velmi těžkým předkem navrch, je při rozjezdu na velmi kluzkém povrchu. Ve všech ostatních jízdních situacích má navrch zadní náhon s poměrem hmotností předek:zadek obvykle kolem 50:50. Ale taky musíte umět řídit... Pan instruktor ve Vysokém Mýtě byl taky moc a moc překvapen, když jsem to téměř vždycky v trojkovém BMW nandal na výjezdu do kopce kolegům je Focusech, kteří měli mít papírově navrch..

0/0
11.2.2015 18:10

P34e32t52r 31J94o76r65d74á49n 1705247366100

A vo tom to je. Při rozjezdu je předokolka jistější. Většinou jedete za nějakým cílem, někde musíte zastavit a zaparkovat. Rozjet se na křižovatce, dát přednost na hlavní. A to jsou situace, kdy je předokolka jistější. Při vlastní jízdě je to skoro jedno, hlavně že obě auta dojedou do cíle.

0/0
11.2.2015 19:32

J28a50n 85V43o41t62a79v15a 3534570117379

Pro někoho je jízda jenom rozjezd. My ostatní i zatáčíme, brzdíme, vyhýbáme se překážkám. Tam všude je výhodou rozložení váhy na přední a zadní kola v poměru cca 1:1, což je poměr, kolem kterého se často pohybují auta se zadním náhonem a motorem vepředu. A mimochodem, předokolka má při rozjezdu navrch jen někdy, jen když to opravdu klouže. V létě, nebo na mokru, ani náhodou.

0/0
11.2.2015 19:57

M55i44r40o59s68l85a56v 15K39r75a27h78u14l40í97k 6727414344

tak to mu řekněte, aby se naučil řídit. Poslat BMW na sněhu mimo vozovku může fakt jen někdo kdo má v těch rukách víte co...

Měl jsem BMW cca 7 let a zima pro mě bylo nejlepší období pro řízení. Se zadním náhonem je kopec srandy a "ustřelující" zadek je velice snadno čitelný a ovladatelný, nehledě na to, že u moderních BMW musíte ještě vypnout ty elektronické pomůcky, které zamezují smyk...

Jediné co je opravdu zákeřné je LED pod sněhem. Na ten když najedete s tím, že jedete po čistém sněhu tak to může opravdu vést k nehodě. 

A ještě je jedna důležitá věc u náhonu na zadek - pneumatiky. Jeden rok jsem chtěl ušetřit a koupil nejeté ale opravdu staré pneu. Tak jsem si ověřil, že zimní pneumaticky skutečně ztrácejí vlastnosti se stářím!  Auto pak klouže jak pominuté. Když jsem měl nové pneu to drželo vždy jak přibité a nikdy jsem neměl problém vyjet jakýkoli kopec.

Ty nesmysly o tom jak se tam má hodit pytel cementu jsou v dnešní době opravdu úsměvné a musí to jít z hlav opravdu starších ročníků a někoho kdo BMW v životě neřídil...

Každopádně rozšíření nabídky BMW o vozidla s předním náhonem chápu. Chtějí k sobě přilákat i část zákazníků, kterým se BMW libí, ale mají strach ze zadního náhonu. Takže tím rozhodně pouze získají.

+3/0
11.2.2015 16:19

M78i87l62a92n 14W74e20l24s50e30r 5182688338941

Nikoliv mimo vozovku. Sníh na vozovce. Sníh kolem chalupy. Sníh na neudržovaném parkovišti.

0/0
11.2.2015 16:26

J96a85n 64V26o95t87a91v65a 3844590817499

Můžu vám říct, že vždycky, když jedu v Passatu, a zejména v zimě, tak jsem mnohem ostražitější než, když jedu v BMW. Je mnohem čitelnější a dává řidiči mnohem lepší zpětnou vazbu, než auto s přetíženým předkem a příliš do lehka působícím posilovačem řízení. Nemluvě o kvalitě podvozku.

0/0
11.2.2015 18:24

M46i55l45a68n 31W55e36l65s94e17r 5332798338261

Ještě nikdy jsem nevlastnil BMW (zejména sedmičkovou řadu, o které se tady zmiňuji). Nevím, jak jezdí na běžných silnicích. Ale v zimě...

Když celou noc sněží a ráno všechna auta odjíždí od chalupy k lanovce, tak BMW má problémy. I ta levná Dacie nebo 15 let starý VW vyjedou bez problémů.

0/0
11.2.2015 19:53

J19a47n 77V86o80t44a77v40a 3244860437199

no vidíte, já to BMW na rozdíl od vás vlastním :) hodně lidí mluví o něčem, o čem jenom slyšelo, bohužel.

0/0
11.2.2015 20:03

M79i74l49a28n 15W22e55l57s38e51r 5922948938521

Ty studené ruce, kdy musíte kamarádovi toho bavoráka vytlačit od chalupy, nejsou něco, o čem se slyšelo...To je zážitek na vlastní kůži (ruce)

0/0
11.2.2015 20:49

M73i26r71o26s62l48a17v 57K20r15a83h49u81l50í34k 6597214364

nevím proč si váš kamarád kupuje BMW a pak mu nekoupí ani zimní pneu. To co tu píšete je totiž naprostý nesmysl. Lépe řečeno výmysl.

Jezdil jsem s BMW i na hory(v zimě pro rýpaly :) ) a nikdy jsem nikde nezapadl neuvízl.

Jediné co se může stat je to že přes moc napadne příliš mnoho snehu a je nutné odhrabat cestu pro výjezd, ale to plati i pro jakékoli auto. Protože neznám nikoho kdo by se snažil projet sněhem, který je nad nárazník ;)

0/0
12.2.2015 7:32

J88i55ř15í 17K59o81c60u74r51e81k 6325234535358

A jak se rozjížděl? Jednička, plný kotel, ať se to pořádně liská? Nebo na dvojku a opatrně s plynem?

První způsob vede k zapadnutí téměř vždy a někdy dokonce i na úplné rovince. Druhým způsobem se toho dá hodně zachránit.

0/0
12.2.2015 18:18

9231644710607

A povedzte mi, Kefalín, čo vy si predstavujete pod takým slovom lepší a pohodlnější?

0/0
11.2.2015 16:14

J77a75n 78V84o98t73a89v98a 3464630877959

fakt? a v čem?

0/0
11.2.2015 18:03







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.