Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

BMW, kterému se řetězy dávají na přední kola, se natahuje

BMW 2 Active Tourer je v nabídce mnichovské značky exot. Má totiž poháněná přední kola a je to MPV. Připravuje nás taky na to, že podobné modely budou v nabídce BMW přibývat. Active Tourer se protáhl o dvě místa na Grand Tourer. Premiéra bude v Ženevě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J62i27ř31í 51S90c34h35w48a79c56h 8868224338256

Mě se to celkem líbí. 

Pokud někdo chce jako vyčítat BMW, nebo třeba Porsche, že rozšiřují svoje aktivity mimo svoje typické "segmenty", tak pokud by se toto nedělo, tak by dodnes spousta výrobců motorek a aut dělalo do bicyklů a Lamborghini do traktorů..... ;-)

0/0
11.2.2015 22:59

J25i38ř93í 89S40c50h97w76a11c77h 8968614378906

Jen si neodpustím malé rýpnutí:

Ač je to poměrně velké a drahé MPV tak na druhé lavici je jen 2,5 místa stejně jako v Roomsterovi (či Fabii) který je o 12 cm užší ;-)

0/0
11.2.2015 23:06

V85í15ť51a 71N31o54v68á50k 1668613955611

Mám 3. rok MB B ...toto je jediná konkurence..a interier BMW je poslední dobou před MB. Je to krásné auto.

0/0
11.2.2015 22:18

C95y31r77i39l 93P14a58v11e88l95k18a 4736532458865

No to se jim ale nepovedlo. Obyčejná MPV tuctovka! Když na to dáte jiný znak, ano by vás nenapadlo, že je to BMW!

+3/−1
11.2.2015 20:22

O60n48d33ř88e62j 43M49o43r38a84v64e67c 1643745583760

Zrovna jsem to chtěl napsat, byl jste asi o pikosekundu rychlejší. :-)

Ale přece jen, ten interiér je lepší než tuctovka.

0/0
11.2.2015 21:10

P96a37v43e28l 30M47a16r73e48š 2593478941761

Klasické BMW motor vpředu, zadní náhon, jaké to má proboha výhody, že se toho automobilka pořád drží?

Vše vzadu jako u embečka, to chápu, že má nevýhodu nemožnosti karosářských variant, koncepce BMW je zbytečně komplikovanější, ( náhon pod celým spodkem, ) na sněhu a ledu to je nad hnanou nápravou moc lehké. Výhodou snad může být jen konstrukčně jednodušší přední náprava.

Je to jen tradice, nebo to má nějaký význam? Pokud vím tak většina automobilek tuto koncepci dávno opustila

0/−1
11.2.2015 19:30

J40a96n 35V43o92t29a26v76a 3974620217619

výhodou je lepší rozložení hmotnosti a tudíž i lepší jízdní vlastnosti, například. nevýhod je taky pár, mimo jiné to zmenšuje využitelnost kufru vzadu.

+1/0
11.2.2015 20:00

P92a92v73e36l 48M83a52r22e97š 2793398341251

potom musí být převodovka vzadu. Samotná hnaná náprava asi neváží stejně jako těžký motor

0/0
11.2.2015 20:51

J49a54n 74V84o38t24a47v71a 3124400597319

Budete se divit, nemusí. Najděte si fakta třeba o modelové řadě E46

0/0
12.2.2015 8:47

J73a45n 57S80l77a44v26í81k 2351369720796

Fuj, hnusný, toto není BMW ale nějaký Galaxy od Forda...nebrat.;-€

0/−1
11.2.2015 18:54

A34n64t17o35n96í96n 11S71e19b93e48r54a 7413488820249

Já osobně bych si BMW dneska nekoupil. Za značka nebudí zrovna důvěru. Možná tak před 30 roky to byl pojem. Ale dneska?

+2/−4
11.2.2015 18:32

K49a58r62e43l 52K61o13n35e71č43n62ý 9637573984886

Podle titulku jsem čekal, že se natahuje na klíček...

0/0
11.2.2015 16:51

J76a73n 49Š30e31b88e50s74t11a 6677490360355

Já zase, že pokud mu dáte řetězy na předek, protáhne se a bude delší....

+2/0
11.2.2015 19:58

P89e26t41r 94M29a75l32i72š92k29a 6271315381443

Po předčtení nadpise, jsem se lek, že se jedná o nějakou konstrukční vadu.

+3/0
11.2.2015 16:21

9901434420527

Kdyby to byla nová generace Opelu Zafira, tak řeknu, že je to fakt povedené auto....ale BMW? Pro radost z jízdy? Vážně? :-/

+1/0
11.2.2015 16:12

J72a30n 27J73a15n20e27č93e72k 9740573930926

Divný :-P

+1/0
11.2.2015 15:23

I25g36o22r 18J39a48n43í86č34e35k 5943567559283

zajímalo by mě, co je na tom krátkém hatchbacku to "active" a "tourer" :-D

0/0
11.2.2015 15:13

P90a85v96e17l 41M57a93r29e19š 2603848151241

To se pod 50.000 € asi nekoupi...

Odhaduji tak 70-80.000Euro

0/−1
11.2.2015 14:48

J10a55n 11V74o77t10a14v90a 3184300157529

to si nemyslím. Active tourer začíná někde kolem 700 tis. Kč, jestli se dobře pamatuju.

0/0
11.2.2015 18:04

Z98d55e27n46ě35k 69D27u85f29e40k 2954654438

Pěkné a má to i motor  dokonce čtyřválec:-)

0/0
11.2.2015 14:25
Foto

M98a98r73t15i74n 37V13y25s47t86r85č59i56l 1949527648

S-MAX je lepší :)  Ikdyž BMW se mi taky líbí, jen je užší, nemá plnohodnotné 3sedadla jak Maxik.

+1/−1
11.2.2015 14:25

P20e70t80r 54B18ř85é39ť56a 93N48o43v97á85k 8820143896660

to je jako napsat mondeo je lepší než bmw 1 porovnáváš o třídu jiná auta

+1/−2
11.2.2015 15:21

L74u78k36á97š 26M79u27l88l14e21r 2687672892405

Mě se to nelíbí :( vypadá to jako Kia Ceed... :-( Myslím, že kombíkem měla být jen BMW3 a výše..

+6/−1
11.2.2015 14:20

O27n62d75ř58e59j 51P56a57n68z51a79r 3668415387265

me se teda Ceed libi :) az na najeke drobnosti v elektronice.... :)

+1/0
11.2.2015 14:42

I41g43o96r 28J84a77n68í53č47e39k 5523907499953

nebyl cé apostrof dé navržen náhodou taky v Německu? :)

0/0
11.2.2015 15:13

M26a71r66e62k 31K79a32l36i32n62a 3429194165368

No konečně, přední náhon je mnohem lepší a pohodlnější...

+1/−2
11.2.2015 14:19

M55i41r84o51s10l57a70v 24H49r81u21š71k72a 2245458159683

Ale houby... ;)

0/−1
11.2.2015 14:35

M11i60l40a95n 84W26e44l60s15e89r 5182798638191

Alespoň na sněhu ano.  Kamarád má sedmičkovou řadu a pořád ho odněkud vytlačovat........

0/0
11.2.2015 14:55

J77a51n 22F22r62o87l52í43k 6786800765894

Kdysi dávno jsem jezdil na lyže se Š 120 a ve stoupání na Ramzovou koukal na ty předokolky zahrabané ve sněhu.;-D

+2/0
11.2.2015 14:59

M55i90l57a64n 86W30e63l61s81e78r 5192518398951

Tak tuhle situaci jsem před cca 17 lety zažil na vlastní kůži.

Jenže škodovka měla motor vzadu. Kdežto BMW má těžký motor vpředu a tak na sněhu hrabe a hrabe....

+1/0
11.2.2015 15:07

L33u45k19a48s 89V60o39l13f 4699582598615

A proto je potřeba hodit do kufru pytel cementu a nebo zatravňovací

dlaždice,ale ty betonové plastové moc nepomáhají ;-)

0/0
11.2.2015 15:20

M57i62l34a31n 79W63e16l39s34e86r 5952288688541

Před 25 lety se v zimě ve škodě 1203 běžně vozily pytle s pískem. Stejný problém jako u BMW. Motor vepředu, zadek lehkej.

0/0
11.2.2015 15:29

M28i81r40o68s10l81a26v 39H51r42u94š88k29a 2465858849423

Až na to že BMW má v převážné většině poměr hmotnosti 50:50, nebo velmi podobný. Je vidět že o BMW a zadním náhonu víte houby.

+4/0
11.2.2015 15:45

M96i13l38a67n 39W39e11l24s13e22r 5152198378261

Jediné co vím o BMW 750i je, že ho každou zimu na dovolené v Alpách vytlačujeme a vytlačujeme a vytlačujeme.  Loni dokonce i v česku na parkovišti u supermarketu. Ten poměr hmotnosti asi není úplně 50:50. 

Všechna ostatní auta na sněhu jezdí úplně normálně.

+1/0
11.2.2015 16:11

P50e93t70r 78J98o44r69d76á43n 1325157296390

Bohužel, to 50:50 nestačí. MB to má obdobně a zadokolka je v zimě problém. Přední náhon a motor vpředu je na zimu, resp. na sněhu jednoznačně praktičtější a většinou nezklame. U BMW nebo MB klasické koncepce (zadokolka) tu jistotu nikdy nemáte.

0/0
11.2.2015 16:17

M42i59r26o30s53l91a88v 92H88r10u25š87k79a 2255658869763

Pravda 50:50 nestačí, nepopírám že přední náhon na sněhu je blbuvzdornejsi. K zadnímu náhonu je potřeba umět řídit a ne jen šlapat na plyn, pokud řidič tento náhon zvládne, je pak auto mnohem lépe řiditelné než s předním. A v zimě za cca 10let co jsem měl různá BMW, jsem nikdy nezapadl.

0/0
11.2.2015 16:29

P16e11t34r 91J11o27r50d47á50n 1255657636790

To není o blbuvzdornosti, ale o fyzice. Zatížené hnaná náprava je na kluzkém povrchu (sněhu) lepší než nezatížená hnaná náprava. Trakce je zkrátka lepší. Pokud jedete, není výrazný rozdíl. Ale když potřebujete vyjet např ze zasněženého parkoviště, tak Vaše sebelepší řidičské umění nepomůže. Takže přední náhon+motor ve předu je větší jistota, že nezůstanete někde hloupě stát.

0/0
11.2.2015 17:52

J33a48n 98V96o50t97a81v67a 3234290447369

Jediná situace, kdy má přední náhon s velmi těžkým předkem navrch, je při rozjezdu na velmi kluzkém povrchu. Ve všech ostatních jízdních situacích má navrch zadní náhon s poměrem hmotností předek:zadek obvykle kolem 50:50. Ale taky musíte umět řídit... Pan instruktor ve Vysokém Mýtě byl taky moc a moc překvapen, když jsem to téměř vždycky v trojkovém BMW nandal na výjezdu do kopce kolegům je Focusech, kteří měli mít papírově navrch..

0/0
11.2.2015 18:10

P49e78t82r 98J83o78r81d98á36n 1305797366380

A vo tom to je. Při rozjezdu je předokolka jistější. Většinou jedete za nějakým cílem, někde musíte zastavit a zaparkovat. Rozjet se na křižovatce, dát přednost na hlavní. A to jsou situace, kdy je předokolka jistější. Při vlastní jízdě je to skoro jedno, hlavně že obě auta dojedou do cíle.

0/0
11.2.2015 19:32

J25a19n 78V78o38t36a35v22a 3654610257909

Pro někoho je jízda jenom rozjezd. My ostatní i zatáčíme, brzdíme, vyhýbáme se překážkám. Tam všude je výhodou rozložení váhy na přední a zadní kola v poměru cca 1:1, což je poměr, kolem kterého se často pohybují auta se zadním náhonem a motorem vepředu. A mimochodem, předokolka má při rozjezdu navrch jen někdy, jen když to opravdu klouže. V létě, nebo na mokru, ani náhodou.

0/0
11.2.2015 19:57

M38i26r82o29s63l86a66v 96K52r32a44h50u63l71í42k 6657364594

tak to mu řekněte, aby se naučil řídit. Poslat BMW na sněhu mimo vozovku může fakt jen někdo kdo má v těch rukách víte co...

Měl jsem BMW cca 7 let a zima pro mě bylo nejlepší období pro řízení. Se zadním náhonem je kopec srandy a "ustřelující" zadek je velice snadno čitelný a ovladatelný, nehledě na to, že u moderních BMW musíte ještě vypnout ty elektronické pomůcky, které zamezují smyk...

Jediné co je opravdu zákeřné je LED pod sněhem. Na ten když najedete s tím, že jedete po čistém sněhu tak to může opravdu vést k nehodě. 

A ještě je jedna důležitá věc u náhonu na zadek - pneumatiky. Jeden rok jsem chtěl ušetřit a koupil nejeté ale opravdu staré pneu. Tak jsem si ověřil, že zimní pneumaticky skutečně ztrácejí vlastnosti se stářím!  Auto pak klouže jak pominuté. Když jsem měl nové pneu to drželo vždy jak přibité a nikdy jsem neměl problém vyjet jakýkoli kopec.

Ty nesmysly o tom jak se tam má hodit pytel cementu jsou v dnešní době opravdu úsměvné a musí to jít z hlav opravdu starších ročníků a někoho kdo BMW v životě neřídil...

Každopádně rozšíření nabídky BMW o vozidla s předním náhonem chápu. Chtějí k sobě přilákat i část zákazníků, kterým se BMW libí, ale mají strach ze zadního náhonu. Takže tím rozhodně pouze získají.

+3/0
11.2.2015 16:19

M52i21l70a80n 41W29e13l39s85e93r 5322708878621

Nikoliv mimo vozovku. Sníh na vozovce. Sníh kolem chalupy. Sníh na neudržovaném parkovišti.

0/0
11.2.2015 16:26

J90a69n 66V95o62t45a49v62a 3824830167809

Můžu vám říct, že vždycky, když jedu v Passatu, a zejména v zimě, tak jsem mnohem ostražitější než, když jedu v BMW. Je mnohem čitelnější a dává řidiči mnohem lepší zpětnou vazbu, než auto s přetíženým předkem a příliš do lehka působícím posilovačem řízení. Nemluvě o kvalitě podvozku.

0/0
11.2.2015 18:24

M67i25l17a94n 69W97e61l23s49e54r 5202968968791

Ještě nikdy jsem nevlastnil BMW (zejména sedmičkovou řadu, o které se tady zmiňuji). Nevím, jak jezdí na běžných silnicích. Ale v zimě...

Když celou noc sněží a ráno všechna auta odjíždí od chalupy k lanovce, tak BMW má problémy. I ta levná Dacie nebo 15 let starý VW vyjedou bez problémů.

0/0
11.2.2015 19:53

J88a76n 91V44o36t63a68v52a 3804950757799

no vidíte, já to BMW na rozdíl od vás vlastním :) hodně lidí mluví o něčem, o čem jenom slyšelo, bohužel.

0/0
11.2.2015 20:03

M37i63l10a72n 13W94e44l26s94e69r 5562478178801

Ty studené ruce, kdy musíte kamarádovi toho bavoráka vytlačit od chalupy, nejsou něco, o čem se slyšelo...To je zážitek na vlastní kůži (ruce)

0/0
11.2.2015 20:49

M72i68r25o72s68l56a28v 55K29r46a37h86u28l41í25k 6497214654

nevím proč si váš kamarád kupuje BMW a pak mu nekoupí ani zimní pneu. To co tu píšete je totiž naprostý nesmysl. Lépe řečeno výmysl.

Jezdil jsem s BMW i na hory(v zimě pro rýpaly :) ) a nikdy jsem nikde nezapadl neuvízl.

Jediné co se může stat je to že přes moc napadne příliš mnoho snehu a je nutné odhrabat cestu pro výjezd, ale to plati i pro jakékoli auto. Protože neznám nikoho kdo by se snažil projet sněhem, který je nad nárazník ;)

0/0
12.2.2015 7:32

J53i22ř89í 19K33o92c83u54r60e96k 6745794265608

A jak se rozjížděl? Jednička, plný kotel, ať se to pořádně liská? Nebo na dvojku a opatrně s plynem?

První způsob vede k zapadnutí téměř vždy a někdy dokonce i na úplné rovince. Druhým způsobem se toho dá hodně zachránit.

0/0
12.2.2015 18:18

9711174370597

A povedzte mi, Kefalín, čo vy si predstavujete pod takým slovom lepší a pohodlnější?

0/0
11.2.2015 16:14

J16a60n 39V76o23t17a26v71a 3854840627289

fakt? a v čem?

0/0
11.2.2015 18:03







Najdete na iDNES.cz