Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Italská autoškola: šest hodin jízd a drsný režim

Itálie je pro neznalé symbolem chaosu na silnicích, pravda je ovšem taková, že za poslední desetiletí Italové za volanty obrovsky zkrotli. Občas se stále řídí hlavně instinktem a na šrámy se nehledí, ale jezdí pomalu a ukázněně. Dálnice jsou protkané radary a čerství držitelé řidičáku mají zpřísněný režim.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Netvrdim, ze mam Taliansko cele prejazdene, ale par rokov dozadu som dal po takianskych dialniciach a cestach za dva tyzdne cca 6tis.km az na Siciliu. Jazdilo s ami super uplne vsade, po par hodinach som sa stotoznil s ich systemom a uz som predpokladal, cosa asi moze stat. Najvuac sa mi pacilo, ked niekto v protismere odbocoval vlavo cez moj pruh, jednoducho na mna blikol, dal smerovku a skrizil mi cestu. Ja som spomalil a pustil ho, inak by stal cely pruh v protismere a on by tam chudak cakal do druheho dna... Po navrate z dovolenky som nejak pozabudol, ze uz nie som v ITA a chcel som to pouzit aj doma, no nestretlo sa to s pochopenim vodica v protismere, ale nastastie sa nic nestalo :-)

Zaroven by som sprisnil vydavanie vodicskych opravneni. Dnes je to na skolach same ADHD, dis neviem co, posledny demo co ledva dokonci zakladku, ti vsetci dokazu ziskat vodicske opravnenie. V skole potrebuju asistentov, ale krizovatky imnproblemy nerobia? Nejak tomu nechapem...

2 0
možnosti

A66l38e32š 40J85a49n60k25ů

20. 2. 2015 9:13

chcete li kvér tak stat chce aby jsme mel psychotesty jasne chapu to je to zbran.

Pujdete si po 10 pivech zastrilet na namesti? tezko. Ale do auta po 10 pivech no problem. Dokud RP dostane kazdá trochu cvicena vopice tak se nema co zlepsit. na ceskych silnicich bude stale nebezpecno. Protoze kde blb tam nebezpecno.

1 0
možnosti

Kolik je takovych debilu, kteri po desatem pivu sednou za volant? O vecine z nich se doctete v bulvarnim tisku, treba zde. Jde o vaznou vec, ale tenhle alarmisticky pristup snad netreba, ne? (Ostatne takovi jsou vsude a budou vzdycky. Bez ohledu na miru buzerace.)

2 0
možnosti

Tuzemský systém autoškol je velmi tragický, vždyť dávají řidičáky i těm, co nemají buňky na to dostatečně ovládat svůj vůz, často ani sebe. Proč je dostávají snad všichni jak na běžícím páse? Mohou zde figurovat úplatky, ale na druhou stranu, kdo na ně má? Nebo snad z lítosti? Nebo kvůli tomu, že počet vystoupivších řidičů z autoškoly určuje její prestiž? Ať je to jak chce, není dvakrát příjemné potkat na silnici tele, co se strachy motá kolem středové čáry ze strany na stranu čtyřicítkou, přitom ani nedokáže jet rovně, co se protijedoucím vozidlům vyhýbá téměř do škarpy, nebo psychopata, kterého vyprovokuje brzdění před ním jedoucího řidiče do zatáčky, kterou nezná, k tomu, aby ho předjel a vybrzdil, vytlačil ze silnice, nebo na první červené vylezl a dal nic netušícímu řidiči přes držku. Kdekdo neumí ani parkovat, couvat, jet rychleji jak šedesátkou, jet s přívěsem, poskytnout první pomoc, nedokáží zvládat nenadálé krizové situace, jako je třeba smyk, vyhnutí se překážce, neumí bourat. Spousta řidičů nedává hlavně ve městech ani pozor proto, že čumí spíš než na cestu na tachometr, protože se nechtějí hádat se švestkama, nechtějí pokutu za to, že o pár kilometrů v hodině překročili padesátku. No ale pak se může stát neštěstí, sejme někoho na přechodu, někomu vyžehlí plechy aj. Tolerance rychlosti bych dal širší, ať si řidiči jezdí stovkou, stodesítkou na krásné a přehledné silnici 1., 2. třídy, nebo na kraji města šedesátkou, pokud je to evidentně bezpečné. Jenže to by spotřeba PHM znatelně klesla a státu ani Arabům by se to nelíbilo.

Každopádně bych rád viděl na všech autoškolách povinné psychotesty. První 3 roky po autoškole by měli tito řidiči řídit vozidla do 50W na kilogram pohotovostní hmotnosti auta, které by nemělo být těžší 1200kg a jeho maximální rychlost by neměla přesáhnout 140km/h. Instruktoři v autoškolách by měli každého i opakovaně v nečekanou chvíli prověřit na rychlost a způsob reakce na nečekanou událost, třeba že na sněhu / mokru dupne na brzdu.

0 0
možnosti

Když se někdo opakovaně zachová nelogicky, neměl by už nikdy za volantem co dělat. Je tak nebezpečný sobě i okolí.

Couvání - kdekdo to neumí. Na cvičišti udělat uličku z kuželů a nepůjdeš na silnici, dokud nebudeš umět couvat. Jízda s vozíkem - získal jsem cenné zkušenosti tím, že instruktor v tu dobu stavěl, takže jsem mu na vozíku tahal stavební materiál. Další bolest - rychlost. Jestliže neumí adept na řidičák jet po většině jízd rychleji jak padesátkou i mimo obec, je na něm evidentní, že se bojí, neměl by se o řidičák dále pokoušet.

Na závěr bych bral, kdyby jednou třeba za 10 let musel každý řidič podstoupit kurz první pomoci. Leckomu to jistě zachrání život.

0 0
možnosti

J70a36n 37J34e26l77í92n52e81k

19. 2. 2015 23:56

Podle mě je to teda hloupost, naposledy jsem byl v itálii loni a jezdí stále stejně, tragicky.

0 1
možnosti

A85l18e43š 40J39a58n37k70ů

20. 2. 2015 9:24

v italii jsem byl mockrat a jezdi se mi tam lepe nez u nas. Tam padne oravzova a treti auto vyrazi. u nas prvni tri hledani spravny kvalt a kdyz ho najdou tak uz je cervena. Jestli to je tim ze italovce jsou horka krev a cesi bezohledni dementi fakt nevim? Ale rozdily jsou desive. a to jsou pro me cikani. Asi i cikan umi za volantem premyslet co se bude dit za 5 vterin. v Cr tento pocit nemam.

0 0
možnosti

Mlě jsem tu čest před pár lety jezdit ýtden po Sicílii - paráda. Města sice vypadají jak chánov, ale silnice prvotřídní a řidiči kašlou na pravidla za dohledu policie, která na ně kašle také.

150 na dálnici včetně tunelů (v nich je z elektroniky jen světlo pod stropem a ani to občas nefunguje), mimoměsto/v obci se jezdilo dle potřeby, třeba 60 na 30 atd.. A až na výjimky mi přišlo, že podobně tam jezdí všichni a především že sledují provoz.

Jediné co mi vadilo bylo, že jako Pražák jsem zvyklý na pouštění z vedlejší..

1 0
možnosti
Foto

Do Itálie bych posílal na zkušenou zejména naše české "carabinieri", ať se přiučí, že plynulý a rychlý provoz je pro bezpečnost mnohem lepší, než šikanózní kontroly a radar u každé cedule. Zrovna před 3 týdny na mě vyšlo řízení napříč celou Itálií, z Monte Carla až k Brenneru a těch cca 400km jsem si parádně užil. Perfektntní dálnice, rychlost lehce přes 130 km/h, parádní značení a ať už jsem byl v Itálii nebo na Sardínii, potěšila mě jedna věc. U nás se často lidé v autě jen vezou, nevěnují se řízení a valstně ani moc auto neovládají, jen se nechají vézt. Drtivá většina Italů si podle mě řízení užívá, věnuje se mu a dává pozor, navíc jak je tady psáno, dokážou ovládat svoje auto. Ale toho se u nás asi jen tak nedočkáme ;-D.

4 0
možnosti

Být cizincem, přečíst si tvůj příspěvek a jet do Česka, tak čekám před každou dědinou fronty u policejně-vojenského kontrolního bodu. Dále předpokládám, že většina Čechů už jezdí v Google autech co nepotřebují řidiče a ten/ta co sedí za volantem čte noviny nebo si ve zpětným zrcátku dělá make-up.

2 2
možnosti

J52a78n 59F28o48j24t37í35k

19. 2. 2015 13:54

Jak to tak čtu, tak jsem asi ital ;-D:-)

1 0
možnosti

Po několika letech života v Římě musím konstatovat, že se mi tam jezdilo podstatně lépem než u nás. Tento článek to píše opravdu tak, jak to tam funguje. Lidi za volantem více koukají kolem sebe (teda ne třeba odrbané dodávky, od nich raději pryč :-) ) a na tak silný provoz minimum nehod, když nepočítám oděrky z parkování.

U nás je hrozně moc značek, různých zákazů a hlavně šikanózní vymáhání rychlosti na místech, kde to nemá důvod a nikdo to nedodržuje. O schovaných radarech těsně za značkou ani nemluvím. To je z mého pohledu akorát druhý Fú, to jsem v Itálii neviděl. Tam jsou hlavně na dálnici (tutor, úsekové měření).

U nás je například hodně řidičů, školitelů. S tím jsem se v Itálii taky nesetkal. Když chce jet někdo rychle, ať si jede. Nikdy nevíte, zda to není třeba lékař, co chvátá do nemocnice atp. Ital zatroubí, zakřičí a tím to končí. U nás jsou někteří jedinci podstatně více agresivní. Najíždí, vybržďují a nebo se chtějí rovnou prát!

Na závěr musím konstatovat, že ital je lepší řidič, protože prostě musí. Při hustém provozu a velikosti silnic ve městech mu nic jiného nezbude.

8 0
možnosti

Aha, takže Italové jsou vynikající řidiči, pokud zrovna nesedí v "odrbané dodávce" nebo neparkují. ;-)

Jsou ohleduplní a vyrovnaní pokud zrovna netroubí a nekřičí a nenadávají, což ale je nic proti tomu Česku, kde se všichni neustále vybržďujeme a pereme....;-)

Já se tedy s vybržďováním ještě nesetkal a ani se se mnou nikdo prát nechtěl a to jezdím po Česku přes 30 let, s tebou Stanislave ano?

0 3
možnosti

Občas se mi zdá, že se už i u nás chování řidičů lepší... ;-) ... ale pak mě zase nějaký imbecil přesvědčí o opaku a provede nějakou tu "prasárnu" :-( ... Nejvíc rozčilující je pro mne to, jak se řidiči STRAŠNĚ  MOC "lepí" na auto před sebou ;-€

Když se mi takto někdo "nalepí" na záď a NE a NE se odlepit, tak bych doslova vraždil... (jenže to je v této situaci právě to, co můžete udělat ze všeho nejmíň) 

RvRvRv ... už jsem uvažoval i o tom, že by to chtělo mít vzadu nějaký rozprašovač špinavé blátivé vody, abych mohl takového bambulu vytrestat, za to že nedrží rozumný odstup!!! ;-D

0 0
možnosti

A snažíte se jezdit tak, aby se vám nikdo na zadek nelepil? Já jen, že mně se to stává zcela výjimečně.

3 7
možnosti

Překvapuje mne, že zrovna milovník šikany řidičů, jakým je František Dvořák (viz jeho články o plošném omezování rychlosti na zcela nesmyslné hodnoty, obdivování dopravních policistů a podobné etatistické výtvory), sem dá tak kacířský článek, obsahující myšlenku, že lze za volantem používat zdravý rozum a řidičskou empatii, čehož Itálie je dokladem.

Jinak Itálie je, co se každodenního ježdění týče, jednou z mála míst, kde se dá skutečně jezdit s rozumem a ohleduplností bez ohledu na předpisy. Bohužel i tam se ale situace horší a snahy spoutat individuální dopravu do stále tvrdších kleští, bohužel sílí.

5 0
možnosti
  • Nejčtenější

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku

18. dubna 2024

Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Sraz vytříbených bavoráků přivítal žraloka, botu i nejlepší M všech dob

17. dubna 2024

Rekordní. Tak se dá shrnout letošní setkání majitelů a příznivců vozů BMW divize M. Na trať...

Tesla 3 je v ČR nejlevnější v historii, značce klesají prodeje

24. dubna 2024

Americký výrobce elektromobilů Tesla snížil ceny, například v USA, Číně a Německu, všimla si...

Pozemní biz-jet startuje. Excentrický lexus inspiroval svět letecké dopravy

24. dubna 2024

Kdo by to byl býval řekl, že nejdražším lexusem současnosti se stane luxusní dodávka s monogramem...

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Účet za policejní manévry s radary: policie vybrala na pokutách 3,5 milionu

23. dubna 2024

Dopravní policisté zaznamenali při páteční celorepublikové bezpečnostní akci 2 166 dopravních...

Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?

Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...