Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Italská autoškola: šest hodin jízd a drsný režim

Itálie je pro neznalé symbolem chaosu na silnicích, pravda je ovšem taková, že za poslední desetiletí Italové za volanty obrovsky zkrotli. Občas se stále řídí hlavně instinktem a na šrámy se nehledí, ale jezdí pomalu a ukázněně. Dálnice jsou protkané radary a čerství držitelé řidičáku mají zpřísněný režim.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M53i18c13h46a17l 61H11r58u21b56o22š 4840597672225

Netvrdim, ze mam Taliansko cele prejazdene, ale par rokov dozadu som dal po takianskych dialniciach a cestach za dva tyzdne cca 6tis.km az na Siciliu. Jazdilo s ami super uplne vsade, po par hodinach som sa stotoznil s ich systemom a uz som predpokladal, cosa asi moze stat. Najvuac sa mi pacilo, ked niekto v protismere odbocoval vlavo cez moj pruh, jednoducho na mna blikol, dal smerovku a skrizil mi cestu. Ja som spomalil a pustil ho, inak by stal cely pruh v protismere a on by tam chudak cakal do druheho dna... Po navrate z dovolenky som nejak pozabudol, ze uz nie som v ITA a chcel som to pouzit aj doma, no nestretlo sa to s pochopenim vodica v protismere, ale nastastie sa nic nestalo :-)

Zaroven by som sprisnil vydavanie vodicskych opravneni. Dnes je to na skolach same ADHD, dis neviem co, posledny demo co ledva dokonci zakladku, ti vsetci dokazu ziskat vodicske opravnenie. V skole potrebuju asistentov, ale krizovatky imnproblemy nerobia? Nejak tomu nechapem...

+2/0
22.2.2015 8:57

A28l77e69š 70J97a96n16k94ů 3474562668757

chcete li kvér tak stat chce aby jsme mel psychotesty jasne chapu to je to zbran.

Pujdete si po 10 pivech zastrilet na namesti? tezko. Ale do auta po 10 pivech no problem. Dokud RP dostane kazdá trochu cvicena vopice tak se nema co zlepsit. na ceskych silnicich bude stale nebezpecno. Protoze kde blb tam nebezpecno.

+1/0
20.2.2015 9:13

M66i20c36h59a25l 21P10a40v10l55á97t 9893793394699

Kolik je takovych debilu, kteri po desatem pivu sednou za volant? O vecine z nich se doctete v bulvarnim tisku, treba zde. Jde o vaznou vec, ale tenhle alarmisticky pristup snad netreba, ne? (Ostatne takovi jsou vsude a budou vzdycky. Bez ohledu na miru buzerace.)

+2/0
20.2.2015 9:30

M53i56c65h65a51l 37P10a29v15l29á44t 9563683464229

Pardon, "o vetsine".

0/0
20.2.2015 9:31

A65l88e50š 84J43a48n84k95ů 3964732588367

Kazdopadne jsem pro zprisneni pravidelnych kontrol schopnosti a povahy ridice. proc by RP musel mit kazdy? V nekterych rukach je auto nebezpecnejsi nez ten kver.

0/0
20.2.2015 9:35

R22o72m79a79n 89H67o36r61n48í80k 2905242484651

Tuzemský systém autoškol je velmi tragický, vždyť dávají řidičáky i těm, co nemají buňky na to dostatečně ovládat svůj vůz, často ani sebe. Proč je dostávají snad všichni jak na běžícím páse? Mohou zde figurovat úplatky, ale na druhou stranu, kdo na ně má? Nebo snad z lítosti? Nebo kvůli tomu, že počet vystoupivších řidičů z autoškoly určuje její prestiž? Ať je to jak chce, není dvakrát příjemné potkat na silnici tele, co se strachy motá kolem středové čáry ze strany na stranu čtyřicítkou, přitom ani nedokáže jet rovně, co se protijedoucím vozidlům vyhýbá téměř do škarpy, nebo psychopata, kterého vyprovokuje brzdění před ním jedoucího řidiče do zatáčky, kterou nezná, k tomu, aby ho předjel a vybrzdil, vytlačil ze silnice, nebo na první červené vylezl a dal nic netušícímu řidiči přes držku. Kdekdo neumí ani parkovat, couvat, jet rychleji jak šedesátkou, jet s přívěsem, poskytnout první pomoc, nedokáží zvládat nenadálé krizové situace, jako je třeba smyk, vyhnutí se překážce, neumí bourat. Spousta řidičů nedává hlavně ve městech ani pozor proto, že čumí spíš než na cestu na tachometr, protože se nechtějí hádat se švestkama, nechtějí pokutu za to, že o pár kilometrů v hodině překročili padesátku. No ale pak se může stát neštěstí, sejme někoho na přechodu, někomu vyžehlí plechy aj. Tolerance rychlosti bych dal širší, ať si řidiči jezdí stovkou, stodesítkou na krásné a přehledné silnici 1., 2. třídy, nebo na kraji města šedesátkou, pokud je to evidentně bezpečné. Jenže to by spotřeba PHM znatelně klesla a státu ani Arabům by se to nelíbilo.

Každopádně bych rád viděl na všech autoškolách povinné psychotesty. První 3 roky po autoškole by měli tito řidiči řídit vozidla do 50W na kilogram pohotovostní hmotnosti auta, které by nemělo být těžší 1200kg a jeho maximální rychlost by neměla přesáhnout 140km/h. Instruktoři v autoškolách by měli každého i opakovaně v nečekanou chvíli prověřit na rychlost a způsob reakce na nečekanou událost, třeba že na sněhu / mokru dupne na brzdu.

0/0
20.2.2015 2:45

R90o31m40a79n 63H41o93r86n89í19k 2485942944311

Když se někdo opakovaně zachová nelogicky, neměl by už nikdy za volantem co dělat. Je tak nebezpečný sobě i okolí.

Couvání - kdekdo to neumí. Na cvičišti udělat uličku z kuželů a nepůjdeš na silnici, dokud nebudeš umět couvat. Jízda s vozíkem - získal jsem cenné zkušenosti tím, že instruktor v tu dobu stavěl, takže jsem mu na vozíku tahal stavební materiál. Další bolest - rychlost. Jestliže neumí adept na řidičák jet po většině jízd rychleji jak padesátkou i mimo obec, je na něm evidentní, že se bojí, neměl by se o řidičák dále pokoušet.

Na závěr bych bral, kdyby jednou třeba za 10 let musel každý řidič podstoupit kurz první pomoci. Leckomu to jistě zachrání život.

0/0
20.2.2015 2:59

T68o59m68á91š 92D11o87l55e34ž49a53l 3889415834735

Možno to myslíš dobre, ale v konečnom dôsledku by si tým začiatočníkom viac ublížil než pomohol.Ja jazdím v aute ktoré má výkon 40KW a je to na hranici bezpečnosti.Ten výkon proste chýba pri predbiehaní, keď potrebujem predbehnúť nejakého klobúčnika čo sa motá na 90-ke 50-60 tak mi to strašne dlho trvá než sa mi to auto rozjede a je snáď samozrejmé že to predbiehanie trvá i dlhšiu dobu.Ďalej, pripájanie na dialnici....využívam celú dĺžku pripájacieho pruhu ale aj keď mám plyn úplne na podlahe a motor vytáčam čo to dá (prevodovku využívam max.) tak mi stejne tú 90km rýchlosť nevyvinie než stihnem dôjsť na koniec pripájacieho pruhu aby som sa mohol bezpečne zaradiť a musím ešte v prípade potreby akcelerovať odstavným pruhom atď atď, na cestách je kopec situácii kedy výkon motora potrebuješ... Za ďalšie minulý mesiac som bol na Ukrajine a tam platí že kto je držitelom ŘP menej než 3 roky tak môže ísť max 70km/hod.Týka sa to aj mňa keďže mám ŘP len 2 rok ale vôbec nikto tam na to nehrá.Keby som sa tam vliekol 70 tak ma ukrajinci zadupú do zeme.Keď som tam išiel 100 tak ma vyblikávali kamióny a radšej som ich púštal(to len tak pre predstavu ako sa tam jazdí).Ono častokrát je pomalá jazda nebezpečnejšia než keď sa prispôsobíš tempu ostatných ;-O

0/0
20.2.2015 22:55

R83o96m35a45n 76H57o63r65n26í19k 2265412354821

Možná bych to limitoval věkem, dejme tomu do 25 let. Jde o následující- protekční pubertální smrad si udělá v osmnácti řidičák, tak co mu fotr koupí? Třeba tříapůllitrové BMW Z4, co má 250kW. Jenže synáček si dělal řidičák s nějakým litrovým nákupním vozítkem, kterému navíc chybí válec, protože si přece autoškolníci nebudou pořizovat auto segmentu B, C, nebo dokonce vyšší třídy, no ne? Prostě kombinace puberťáka bez zkušeností v nadupaném kočáru zpravidla znamená kapitální průser.

Proto to chce začínajícím řidičům přistříhnout křídla do té doby, než se naučí plně ovládat svoje vozidlo na libovolném povrchu, než přestanou zmatkovat, než s nimi přestanou lomcovat hormony. Pak ať si klidně obstarají třeba to Z4, ale to už budou o dost bezpečnější sobě i okolí.

0/0
21.2.2015 6:46

T69o40m94á72š 15D92o87l21e98ž31a46l 3779445954895

Príklad o tom BMW s 250KW  výkonu je veľmi ojedinelý, netvrdím že sa to nestáva, ale podľa mňa v malom percente prípadov.Mňa skôr ohrozujú ženské 40+ ktoré sú lenivé točiť volantom a zákrutú jazdí takým štýlom že prejde do protismeru a ja už pravou stranou musím ísť mimo vozovku aby sme sa netrafili, alebo si zareže pravouhlú zákrutu do ktorej nevidí a opäť cez protismer, na kruháku nevie že má dať prednosť a vletí mi rovno pred čumák, nevypína diaľkové atď.Fakt málokedy narazím na týpka v BMW čo jazdí bezohladne (ale beriem, to sa môže líšiť od regiónu, v PHE a väčších mestách tam takýchto týpkov asi bude viac než niekde na vesnici).Ono veľa nehôd je z dôvodi nerešpektovania dopr.predpisov ako nedanie prednosti, nerešpektovanie plnej čiary, nezastavenie na stopku a pod.(prípadne kôli chodcom a cyklistom ktorý nepoznajú predpisy a na križovatkách si robia čo chcú, tipicky cyklisti na červenú, chodci prechádzajúci mimo prechod....)

0/0
21.2.2015 10:36

J36a74n 10J19e23l15í21n23e58k 8283735152936

Podle mě je to teda hloupost, naposledy jsem byl v itálii loni a jezdí stále stejně, tragicky.

0/−1
19.2.2015 23:56

A51l81e75š 68J62a72n63k19ů 3584252358907

v italii jsem byl mockrat a jezdi se mi tam lepe nez u nas. Tam padne oravzova a treti auto vyrazi. u nas prvni tri hledani spravny kvalt a kdyz ho najdou tak uz je cervena. Jestli to je tim ze italovce jsou horka krev a cesi bezohledni dementi fakt nevim? Ale rozdily jsou desive. a to jsou pro me cikani. Asi i cikan umi za volantem premyslet co se bude dit za 5 vterin. v Cr tento pocit nemam.

0/0
20.2.2015 9:24

S84t71e97f14a97n97o 22S67i74n89i44g26a32g21l76i58a 3278457533411

Cikani? Opravdu?!

Je mi Vas tak lito...

0/0
20.2.2015 11:50

A87l93e69š 27J55a77n25k70ů 3414802768587

Stefano, italove maji obrazne receno k cikanum mnohem blize nez napr norove ci svedove. Litost neni potreba proste to tak je.

0/0
20.2.2015 12:35

S74t28e37f42a23n18o 59S29i60n46i29g61a46g58l46i50a 3948157913221

"Obrazne receno" cim maji mnohem blize k cikanum?

Predpokladam, ze Vy sam se ztotoznujete s pocitem, ze jste nor nebo sved, kdyz "to jsou pro me cikani"...

Tečka.

0/0
20.2.2015 13:29

A71l92e13š 90J12a79n58k30ů 3824502368927

chováním, vhledem, mentalitou. Ale abychom sevratili k puvodni myslence. Italove jsou obecne lepsi ridici nez cesi. muj nazor.

0/0
20.2.2015 13:33

J22i85ř51í 13S83c44h44w18a84c34h 8798504748176

cha, hmm, kdyby u nás třetí auto vyráželo ještě na "oranžovou" tak se ta tři auta srazí se dvěma co ještě projíždí na červenou....chlape mysli! ;-)

0/0
20.2.2015 13:22

A79l95e41š 73J75a35n88k64ů 3864802248457

pisu co jsem videl. chapu vas pane Schwach, ze na nase pomery je to nevidane, ale tam to funguje. Ja nemohu za to, ze u nas ridič cumi na semafor kdyz padne zelena zacne hledat kvalt v prevodovce nez jej najde a rozjede se tak je uz zas oravzova.

0/0
20.2.2015 13:29

T39o42m59á39š 46Z19e20m35a48n 3605178424655

Mlě jsem tu čest před pár lety jezdit ýtden po Sicílii - paráda. Města sice vypadají jak chánov, ale silnice prvotřídní a řidiči kašlou na pravidla za dohledu policie, která na ně kašle také.

150 na dálnici včetně tunelů (v nich je z elektroniky jen světlo pod stropem a ani to občas nefunguje), mimoměsto/v obci se jezdilo dle potřeby, třeba 60 na 30 atd.. A až na výjimky mi přišlo, že podobně tam jezdí všichni a především že sledují provoz.

Jediné co mi vadilo bylo, že jako Pražák jsem zvyklý na pouštění z vedlejší..

+1/0
19.2.2015 19:03
Foto

R59o70b82e37r46t 22Š62i26n93d10e61l88k18a 2742109140

Do Itálie bych posílal na zkušenou zejména naše české "carabinieri", ať se přiučí, že plynulý a rychlý provoz je pro bezpečnost mnohem lepší, než šikanózní kontroly a radar u každé cedule. Zrovna před 3 týdny na mě vyšlo řízení napříč celou Itálií, z Monte Carla až k Brenneru a těch cca 400km jsem si parádně užil. Perfektntní dálnice, rychlost lehce přes 130 km/h, parádní značení a ať už jsem byl v Itálii nebo na Sardínii, potěšila mě jedna věc. U nás se často lidé v autě jen vezou, nevěnují se řízení a valstně ani moc auto neovládají, jen se nechají vézt. Drtivá většina Italů si podle mě řízení užívá, věnuje se mu a dává pozor, navíc jak je tady psáno, dokážou ovládat svoje auto. Ale toho se u nás asi jen tak nedočkáme ;-D.

+4/0
19.2.2015 15:12

J57i97ř69í 87S48c15h11w57a54c86h 8698394488686

Být cizincem, přečíst si tvůj příspěvek a jet do Česka, tak čekám před každou dědinou fronty u policejně-vojenského kontrolního bodu. Dále předpokládám, že většina Čechů už jezdí v Google autech co nepotřebují řidiče a ten/ta co sedí za volantem čte noviny nebo si ve zpětným zrcátku dělá make-up.

+2/−2
19.2.2015 16:52
Foto

R28o87b97e18r25t 64Š15i37n49d67e61l28k44a 2422969500

No, kamioňáci už to tak u nás praktikují, dokonce během jízdy stíhají sledovat i film na notebooku (a toho jsem fakt byl svědkem ;-D)

0/0
20.2.2015 14:15

J37a44n 20F30o90j61t46í53k 6270544688

Jak to tak čtu, tak jsem asi ital ;-D:-)

+1/0
19.2.2015 13:54

S35t81a58n51i32s76l35a80v 73C89h10y58t45r98a 3304583127359

Po několika letech života v Římě musím konstatovat, že se mi tam jezdilo podstatně lépem než u nás. Tento článek to píše opravdu tak, jak to tam funguje. Lidi za volantem více koukají kolem sebe (teda ne třeba odrbané dodávky, od nich raději pryč :-) ) a na tak silný provoz minimum nehod, když nepočítám oděrky z parkování.

U nás je hrozně moc značek, různých zákazů a hlavně šikanózní vymáhání rychlosti na místech, kde to nemá důvod a nikdo to nedodržuje. O schovaných radarech těsně za značkou ani nemluvím. To je z mého pohledu akorát druhý Fú, to jsem v Itálii neviděl. Tam jsou hlavně na dálnici (tutor, úsekové měření).

U nás je například hodně řidičů, školitelů. S tím jsem se v Itálii taky nesetkal. Když chce jet někdo rychle, ať si jede. Nikdy nevíte, zda to není třeba lékař, co chvátá do nemocnice atp. Ital zatroubí, zakřičí a tím to končí. U nás jsou někteří jedinci podstatně více agresivní. Najíždí, vybržďují a nebo se chtějí rovnou prát!

Na závěr musím konstatovat, že ital je lepší řidič, protože prostě musí. Při hustém provozu a velikosti silnic ve městech mu nic jiného nezbude.

+8/0
19.2.2015 13:53

J29i69ř68í 59S14c59h35w29a27c77h 8668504538896

Aha, takže Italové jsou vynikající řidiči, pokud zrovna nesedí v "odrbané dodávce" nebo neparkují. ;-)

Jsou ohleduplní a vyrovnaní pokud zrovna netroubí a nekřičí a nenadávají, což ale je nic proti tomu Česku, kde se všichni neustále vybržďujeme a pereme....;-)

Já se tedy s vybržďováním ještě nesetkal a ani se se mnou nikdo prát nechtěl a to jezdím po Česku přes 30 let, s tebou Stanislave ano?

0/−3
19.2.2015 17:13

K69a95r78e55l 89V25a39c50h19u60t 9333592379843

Občas se mi zdá, že se už i u nás chování řidičů lepší... ;-) ... ale pak mě zase nějaký imbecil přesvědčí o opaku a provede nějakou tu "prasárnu" :-( ... Nejvíc rozčilující je pro mne to, jak se řidiči STRAŠNĚ  MOC "lepí" na auto před sebou ;-€

Když se mi takto někdo "nalepí" na záď a NE a NE se odlepit, tak bych doslova vraždil... (jenže to je v této situaci právě to, co můžete udělat ze všeho nejmíň) 

RvRvRv ... už jsem uvažoval i o tom, že by to chtělo mít vzadu nějaký rozprašovač špinavé blátivé vody, abych mohl takového bambulu vytrestat, za to že nedrží rozumný odstup!!! ;-D

0/0
19.2.2015 13:30

M73i31r69o13s44l27a96v 84B98u74d76a 9982262137592

A snažíte se jezdit tak, aby se vám nikdo na zadek nelepil? Já jen, že mně se to stává zcela výjimečně.

+3/−7
19.2.2015 13:44

D57a23v32i45d 19K88r49e29j73č67í 9852950776604

Jestli jezdíte po dálnici tak 150-180km/h, tak se vám to asi nestává. Při 130-140km/h zcela běžná věc, ale záleží na hustotě provozu.

0/0
19.2.2015 14:35

M17i35r54o31s49l54a94v 17B63u16d36a 9912842957142

Tady se nebavíme jen o dálnicích.

+3/0
19.2.2015 14:52

D77a89v97i36d 90K60r46e11j23č28í 9952340126944

Je pravda, že to to problém hlavně na dálnicích, ale i jinde je to problém. Taky to nemám rád, ale když se někdo rozhodne jet po okresce 60, tak mě to stejně neopravňuje se na něj lepit.

+2/0
19.2.2015 18:55

V44á57c31l29a33v 90P48o32u77s76t57k63a 3500591262

To se nedivím.

0/0
19.2.2015 19:05

T19o26m13á52š 24Z95e77m86a69n 3855988694345

Nejlépe se jezdilo do roku 2006, s přícohdem bodového systému se špatní řidiči přestali bát..

0/0
19.2.2015 19:05

M40i13c52h30a92l 21P29a57v15l72á60t 9143643554229

Tak Vam popisu svoji zkusenost z minuleho patku: Dojel jsem levym pruhem jeden vuz, zustal v bezpecne vzdalenosti a cekal, az me po dokonceni predjizdeni pusti. To trvalo cca 3km, zatimco mel nekolik pohodlnych moznosti uhnout do praveho pruhu. Tak jsem se trochu priblizil, zdaleka ne tak blizko, jak to delaji nebezpecni bezmozci v policejnich prasatech. Uhnul do praveho pruhu. A kdyz jsem ho pak predjizdel, vybocil polovinou vozu do leveho pruhu v naznaku toho, ze me z te dalnice proste vyhodi. TEN IDIOT SE MNE POKUSIL ZABIT. Bezduvodne, jen kvuli sve hlouposti a agresivite. (Pro ty, kteri resi ty nejmene podstatne veci, jeste uvadim, ze vse se to odehravalo v ramci povolenych rychlosti.)

Zaver: Nez se nechat ohrozovat takovymi idioty, je lepsi v klidu predjet pravym pruhem. Ostatne i PCR to povazuje za korektni reseni.

0/0
20.2.2015 9:19

M31i77c37h20a86l 83P14a12v92l80á86t 9983653694609

PS: Asi ho taky rozcililo to lepeni. :o)))

0/0
20.2.2015 9:20

D42a34v31i24d 90V73i34k36t69o38r40a 9684144525527

Překvapuje mne, že zrovna milovník šikany řidičů, jakým je František Dvořák (viz jeho články o plošném omezování rychlosti na zcela nesmyslné hodnoty, obdivování dopravních policistů a podobné etatistické výtvory), sem dá tak kacířský článek, obsahující myšlenku, že lze za volantem používat zdravý rozum a řidičskou empatii, čehož Itálie je dokladem.

Jinak Itálie je, co se každodenního ježdění týče, jednou z mála míst, kde se dá skutečně jezdit s rozumem a ohleduplností bez ohledu na předpisy. Bohužel i tam se ale situace horší a snahy spoutat individuální dopravu do stále tvrdších kleští, bohužel sílí.

+5/0
19.2.2015 12:33

F48r59a49n64t65a 90T58i88m82a49n 7360118591490

Takže jestli článku rozumím dobře, mohl bych dělat "laického" instruktora i já, když od r. 1998 vlastním řidičák a bez jediné nehody. Auto jsem ale nikdy neměl a dneska ani nevím, jak se po těch letech odemyká, natož startuje; značky a podobné věci si už vůbec nepamatuju. Každopádně podmínky italských úřadů splňuju EU

+3/0
19.2.2015 11:53

P15e21t62r 86K53n40ě36b82o49r63t 3471960

Když to nebudeš vytrubovat, tak klidně můžeš.

0/0
19.2.2015 11:57

J51a66r80e55k 25W10o58l50f 5410379590

tak dá se to považovat za slabinu tohoto systému, nicméně toho koho byste "školil" pak z toho co jste ho naučil přezkoušejí. A hlavně nehrozí, že 18 letý cucák s BMW od papá, způsobí nehodu a někoho zabije, dá se předpokládat, že byste mu v nebezpečné jízdě jako spolujezdec a "dozor", zabránil ...

0/0
19.2.2015 12:07

R11o14s69t82i44s47l74a64v 72R73o86z64a 1275779800609

splňujete. Ale ste tak blbý, aby ste sadol ako "inštruktor" k chlapíkovi, ktorému keď nebudete dobre radiť Vás pravdepodobne zabije v prvej križovatke ? EU

+5/0
19.2.2015 12:21

J22o25s65e19f 84H27u67m49m90e17l 9365336352510

Roza

tady jde o to, že z toho chce někdo dělat předpis, jestli jste pochopil o čem je řeč. Zkusil jste někdy někoho vyučovat jako instriktor v provozu, bez dvojího ovládání brzda-spojka ?

0/0
19.2.2015 13:28

M19i17r77o61s61l82a82v 56B90u44d74a 9972732327632

Víte, nápad to není špatný a sám jsem ho zde několikrát nastínil v jiných diskusích. Sám jsem jezdil autem už od 12-ti let a jízdy v autoškole jsem vůbec nepotřeboval :-) Navíc jsem i jako spolujezdec vždy sledoval provoz a tehdejší vyhlášku jsem ovládal výborně i jako malý kluk.

Tady jde o to, jestli si na to domácí instruktor troufne, přijme zodpovědnost a na vlohách jeho žáka. Jistě nikdo nevyjede okamžitě do provozu ale začne někde na louce nebo večer na parkovišti supermarketu.

0/0
19.2.2015 13:41

J12o63s77e44f 49H45u34m75m27e73l 9825456302910

Buda

nápad špatný není, já jsem jezdil autem od 10 let po okolí, ale .. není možné z toho udělat předis. Je naprosto nepřípustné, aby se moje rodina v provozu potkávala s někým, kdo nemá zkoušky, třebas s nějakým spolujezdcem, který má omezené možnosti zasahovat do řízení

0/0
19.2.2015 13:53

M37i21r50o38s30l64a79v 85B64u26d96a 9762652347312

Předpis, no, spíš bych to nechal jako možnost s tím, že by řidič který školí musel splňovat nějaké podmínky z nichž by byl před vydáním povolení prověřen.

Mně spíš děsí, když potkávám novopečené řidiče kteří vůbec neumí jezdit protože je to v autoškole nenaučí (podle mne ani nemohou) a ti jezdí v autě solo...tedy ještě horší případ než popisujete vy.

0/0
19.2.2015 14:19

M44i86r52o45s84l88a52v 58B88u85d16a 9832402607872

...na řidiče s platným profesním průkazem by se prověřování nevztahovalo.

0/0
19.2.2015 14:25

J77a47k61u64b 63Š33a34f68a52n66d82a 7255977611461

Je naprosto nepřípustné... ;-D Tak nejezděte do Itálie, USA a spousty dalších zemí....

0/0
19.2.2015 18:05

J71o78s10e54f 82H86u40m98m44e12l 9835616612510

Safanda

nepojedu do Italie, autem do USA a kam eštřě ?

0/0
19.2.2015 20:19

J24a80k48u35b 76Š47a59f24a11n69d96a 7205277981771

1. Proč ne jen autem?

2. Co já vím? Nezkoumal jsem všechny státy světa.

0/0
20.2.2015 7:21

J12o72s54e96f 51H24u36m83m84e76l 9115466472260

Šafanda

já myslel že víte všechno, ty vaše rady

0/0
21.2.2015 8:40

P61a78v70e71l 26H38a85m43a88n 7301231865564

Nevim, ale omezení výkonu bych řekl, že zas tak špatný nápad není, nakonec, když jsem dodělal autoškolu, sehnal jsem si Peugeota s 55 KW, na tom se naučil jezdit, teď po 3 letech na silnicích mi nedělá problém zvládnout i 200 KW a zvladnu jet v klidu.

Ještě k tomu problikávání, když jedu po dálnici 130 Km/h, chápu, že jsem problikáván, uhybám, ale když to ženu 150 Km/h a nalepí se mi na zadek někdo s Meďákem a začne troubit a blikat, jak blázen, to mě totálně vytočí, takže s uhybáním nespěchám.

+2/0
19.2.2015 11:00

P77e39t56r 72M68i40c31h42a38l 2390644201372

Je úplně jedno kolik jedeš, blokovat levý pruh nesmíš, když je pravý volný.

+6/−1
19.2.2015 11:30







Najdete na iDNES.cz