Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Italská autoškola: šest hodin jízd a drsný režim

Itálie je pro neznalé symbolem chaosu na silnicích, pravda je ovšem taková, že za poslední desetiletí Italové za volanty obrovsky zkrotli. Občas se stále řídí hlavně instinktem a na šrámy se nehledí, ale jezdí pomalu a ukázněně. Dálnice jsou protkané radary a čerství držitelé řidičáku mají zpřísněný režim.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M12i67c93h44a68l 59H22r56u81b66o33š 4620527972535

Netvrdim, ze mam Taliansko cele prejazdene, ale par rokov dozadu som dal po takianskych dialniciach a cestach za dva tyzdne cca 6tis.km az na Siciliu. Jazdilo s ami super uplne vsade, po par hodinach som sa stotoznil s ich systemom a uz som predpokladal, cosa asi moze stat. Najvuac sa mi pacilo, ked niekto v protismere odbocoval vlavo cez moj pruh, jednoducho na mna blikol, dal smerovku a skrizil mi cestu. Ja som spomalil a pustil ho, inak by stal cely pruh v protismere a on by tam chudak cakal do druheho dna... Po navrate z dovolenky som nejak pozabudol, ze uz nie som v ITA a chcel som to pouzit aj doma, no nestretlo sa to s pochopenim vodica v protismere, ale nastastie sa nic nestalo :-)

Zaroven by som sprisnil vydavanie vodicskych opravneni. Dnes je to na skolach same ADHD, dis neviem co, posledny demo co ledva dokonci zakladku, ti vsetci dokazu ziskat vodicske opravnenie. V skole potrebuju asistentov, ale krizovatky imnproblemy nerobia? Nejak tomu nechapem...

+2/0
22.2.2015 8:57

A46l67e59š 78J22a80n70k10ů 3754962868287

chcete li kvér tak stat chce aby jsme mel psychotesty jasne chapu to je to zbran.

Pujdete si po 10 pivech zastrilet na namesti? tezko. Ale do auta po 10 pivech no problem. Dokud RP dostane kazdá trochu cvicena vopice tak se nema co zlepsit. na ceskych silnicich bude stale nebezpecno. Protoze kde blb tam nebezpecno.

+1/0
20.2.2015 9:13

M41i56c36h70a46l 42P89a96v94l60á56t 9153693644169

Kolik je takovych debilu, kteri po desatem pivu sednou za volant? O vecine z nich se doctete v bulvarnim tisku, treba zde. Jde o vaznou vec, ale tenhle alarmisticky pristup snad netreba, ne? (Ostatne takovi jsou vsude a budou vzdycky. Bez ohledu na miru buzerace.)

+2/0
20.2.2015 9:30

M32i93c50h86a58l 60P98a59v14l34á40t 9663283464819

Pardon, "o vetsine".

0/0
20.2.2015 9:31

A40l79e98š 54J94a86n30k61ů 3114572858207

Kazdopadne jsem pro zprisneni pravidelnych kontrol schopnosti a povahy ridice. proc by RP musel mit kazdy? V nekterych rukach je auto nebezpecnejsi nez ten kver.

0/0
20.2.2015 9:35

R54o18m56a74n 31H59o45r73n91í77k 2545972754711

Tuzemský systém autoškol je velmi tragický, vždyť dávají řidičáky i těm, co nemají buňky na to dostatečně ovládat svůj vůz, často ani sebe. Proč je dostávají snad všichni jak na běžícím páse? Mohou zde figurovat úplatky, ale na druhou stranu, kdo na ně má? Nebo snad z lítosti? Nebo kvůli tomu, že počet vystoupivších řidičů z autoškoly určuje její prestiž? Ať je to jak chce, není dvakrát příjemné potkat na silnici tele, co se strachy motá kolem středové čáry ze strany na stranu čtyřicítkou, přitom ani nedokáže jet rovně, co se protijedoucím vozidlům vyhýbá téměř do škarpy, nebo psychopata, kterého vyprovokuje brzdění před ním jedoucího řidiče do zatáčky, kterou nezná, k tomu, aby ho předjel a vybrzdil, vytlačil ze silnice, nebo na první červené vylezl a dal nic netušícímu řidiči přes držku. Kdekdo neumí ani parkovat, couvat, jet rychleji jak šedesátkou, jet s přívěsem, poskytnout první pomoc, nedokáží zvládat nenadálé krizové situace, jako je třeba smyk, vyhnutí se překážce, neumí bourat. Spousta řidičů nedává hlavně ve městech ani pozor proto, že čumí spíš než na cestu na tachometr, protože se nechtějí hádat se švestkama, nechtějí pokutu za to, že o pár kilometrů v hodině překročili padesátku. No ale pak se může stát neštěstí, sejme někoho na přechodu, někomu vyžehlí plechy aj. Tolerance rychlosti bych dal širší, ať si řidiči jezdí stovkou, stodesítkou na krásné a přehledné silnici 1., 2. třídy, nebo na kraji města šedesátkou, pokud je to evidentně bezpečné. Jenže to by spotřeba PHM znatelně klesla a státu ani Arabům by se to nelíbilo.

Každopádně bych rád viděl na všech autoškolách povinné psychotesty. První 3 roky po autoškole by měli tito řidiči řídit vozidla do 50W na kilogram pohotovostní hmotnosti auta, které by nemělo být těžší 1200kg a jeho maximální rychlost by neměla přesáhnout 140km/h. Instruktoři v autoškolách by měli každého i opakovaně v nečekanou chvíli prověřit na rychlost a způsob reakce na nečekanou událost, třeba že na sněhu / mokru dupne na brzdu.

0/0
20.2.2015 2:45

R85o37m65a65n 37H41o19r33n39í84k 2165942544521

Když se někdo opakovaně zachová nelogicky, neměl by už nikdy za volantem co dělat. Je tak nebezpečný sobě i okolí.

Couvání - kdekdo to neumí. Na cvičišti udělat uličku z kuželů a nepůjdeš na silnici, dokud nebudeš umět couvat. Jízda s vozíkem - získal jsem cenné zkušenosti tím, že instruktor v tu dobu stavěl, takže jsem mu na vozíku tahal stavební materiál. Další bolest - rychlost. Jestliže neumí adept na řidičák jet po většině jízd rychleji jak padesátkou i mimo obec, je na něm evidentní, že se bojí, neměl by se o řidičák dále pokoušet.

Na závěr bych bral, kdyby jednou třeba za 10 let musel každý řidič podstoupit kurz první pomoci. Leckomu to jistě zachrání život.

0/0
20.2.2015 2:59

T12o41m49á38š 71D49o53l51e57ž58a19l 3179815714885

Možno to myslíš dobre, ale v konečnom dôsledku by si tým začiatočníkom viac ublížil než pomohol.Ja jazdím v aute ktoré má výkon 40KW a je to na hranici bezpečnosti.Ten výkon proste chýba pri predbiehaní, keď potrebujem predbehnúť nejakého klobúčnika čo sa motá na 90-ke 50-60 tak mi to strašne dlho trvá než sa mi to auto rozjede a je snáď samozrejmé že to predbiehanie trvá i dlhšiu dobu.Ďalej, pripájanie na dialnici....využívam celú dĺžku pripájacieho pruhu ale aj keď mám plyn úplne na podlahe a motor vytáčam čo to dá (prevodovku využívam max.) tak mi stejne tú 90km rýchlosť nevyvinie než stihnem dôjsť na koniec pripájacieho pruhu aby som sa mohol bezpečne zaradiť a musím ešte v prípade potreby akcelerovať odstavným pruhom atď atď, na cestách je kopec situácii kedy výkon motora potrebuješ... Za ďalšie minulý mesiac som bol na Ukrajine a tam platí že kto je držitelom ŘP menej než 3 roky tak môže ísť max 70km/hod.Týka sa to aj mňa keďže mám ŘP len 2 rok ale vôbec nikto tam na to nehrá.Keby som sa tam vliekol 70 tak ma ukrajinci zadupú do zeme.Keď som tam išiel 100 tak ma vyblikávali kamióny a radšej som ich púštal(to len tak pre predstavu ako sa tam jazdí).Ono častokrát je pomalá jazda nebezpečnejšia než keď sa prispôsobíš tempu ostatných ;-O

0/0
20.2.2015 22:55

R62o35m11a77n 32H10o91r95n44í30k 2545102304781

Možná bych to limitoval věkem, dejme tomu do 25 let. Jde o následující- protekční pubertální smrad si udělá v osmnácti řidičák, tak co mu fotr koupí? Třeba tříapůllitrové BMW Z4, co má 250kW. Jenže synáček si dělal řidičák s nějakým litrovým nákupním vozítkem, kterému navíc chybí válec, protože si přece autoškolníci nebudou pořizovat auto segmentu B, C, nebo dokonce vyšší třídy, no ne? Prostě kombinace puberťáka bez zkušeností v nadupaném kočáru zpravidla znamená kapitální průser.

Proto to chce začínajícím řidičům přistříhnout křídla do té doby, než se naučí plně ovládat svoje vozidlo na libovolném povrchu, než přestanou zmatkovat, než s nimi přestanou lomcovat hormony. Pak ať si klidně obstarají třeba to Z4, ale to už budou o dost bezpečnější sobě i okolí.

0/0
21.2.2015 6:46

T71o67m36á14š 91D71o60l38e25ž36a35l 3289445794165

Príklad o tom BMW s 250KW  výkonu je veľmi ojedinelý, netvrdím že sa to nestáva, ale podľa mňa v malom percente prípadov.Mňa skôr ohrozujú ženské 40+ ktoré sú lenivé točiť volantom a zákrutú jazdí takým štýlom že prejde do protismeru a ja už pravou stranou musím ísť mimo vozovku aby sme sa netrafili, alebo si zareže pravouhlú zákrutu do ktorej nevidí a opäť cez protismer, na kruháku nevie že má dať prednosť a vletí mi rovno pred čumák, nevypína diaľkové atď.Fakt málokedy narazím na týpka v BMW čo jazdí bezohladne (ale beriem, to sa môže líšiť od regiónu, v PHE a väčších mestách tam takýchto týpkov asi bude viac než niekde na vesnici).Ono veľa nehôd je z dôvodi nerešpektovania dopr.predpisov ako nedanie prednosti, nerešpektovanie plnej čiary, nezastavenie na stopku a pod.(prípadne kôli chodcom a cyklistom ktorý nepoznajú predpisy a na križovatkách si robia čo chcú, tipicky cyklisti na červenú, chodci prechádzajúci mimo prechod....)

0/0
21.2.2015 10:36

J56a30n 58J47e44l75í59n15e26k 8323515192456

Podle mě je to teda hloupost, naposledy jsem byl v itálii loni a jezdí stále stejně, tragicky.

0/−1
19.2.2015 23:56

A14l18e27š 49J32a71n84k90ů 3814122898107

v italii jsem byl mockrat a jezdi se mi tam lepe nez u nas. Tam padne oravzova a treti auto vyrazi. u nas prvni tri hledani spravny kvalt a kdyz ho najdou tak uz je cervena. Jestli to je tim ze italovce jsou horka krev a cesi bezohledni dementi fakt nevim? Ale rozdily jsou desive. a to jsou pro me cikani. Asi i cikan umi za volantem premyslet co se bude dit za 5 vterin. v Cr tento pocit nemam.

0/0
20.2.2015 9:24

S37t33e19f73a52n14o 65S22i88n87i98g94a62g85l12i22a 3628207813491

Cikani? Opravdu?!

Je mi Vas tak lito...

0/0
20.2.2015 11:50

A62l24e34š 16J19a85n94k71ů 3934252738287

Stefano, italove maji obrazne receno k cikanum mnohem blize nez napr norove ci svedove. Litost neni potreba proste to tak je.

0/0
20.2.2015 12:35

S68t46e16f52a49n40o 73S28i85n96i55g25a18g31l86i45a 3698727373711

"Obrazne receno" cim maji mnohem blize k cikanum?

Predpokladam, ze Vy sam se ztotoznujete s pocitem, ze jste nor nebo sved, kdyz "to jsou pro me cikani"...

Tečka.

0/0
20.2.2015 13:29

A49l47e23š 98J12a64n65k18ů 3924272738237

chováním, vhledem, mentalitou. Ale abychom sevratili k puvodni myslence. Italove jsou obecne lepsi ridici nez cesi. muj nazor.

0/0
20.2.2015 13:33

J80i35ř25í 79S59c71h31w45a62c62h 8658684188976

cha, hmm, kdyby u nás třetí auto vyráželo ještě na "oranžovou" tak se ta tři auta srazí se dvěma co ještě projíždí na červenou....chlape mysli! ;-)

0/0
20.2.2015 13:22

A17l20e92š 78J81a12n37k94ů 3704652208117

pisu co jsem videl. chapu vas pane Schwach, ze na nase pomery je to nevidane, ale tam to funguje. Ja nemohu za to, ze u nas ridič cumi na semafor kdyz padne zelena zacne hledat kvalt v prevodovce nez jej najde a rozjede se tak je uz zas oravzova.

0/0
20.2.2015 13:29

T16o35m65á86š 81Z54e90m14a76n 3675588904955

Mlě jsem tu čest před pár lety jezdit ýtden po Sicílii - paráda. Města sice vypadají jak chánov, ale silnice prvotřídní a řidiči kašlou na pravidla za dohledu policie, která na ně kašle také.

150 na dálnici včetně tunelů (v nich je z elektroniky jen světlo pod stropem a ani to občas nefunguje), mimoměsto/v obci se jezdilo dle potřeby, třeba 60 na 30 atd.. A až na výjimky mi přišlo, že podobně tam jezdí všichni a především že sledují provoz.

Jediné co mi vadilo bylo, že jako Pražák jsem zvyklý na pouštění z vedlejší..

+1/0
19.2.2015 19:03
Foto

R85o21b82e17r25t 86Š16i34n54d38e52l68k85a 2852159690

Do Itálie bych posílal na zkušenou zejména naše české "carabinieri", ať se přiučí, že plynulý a rychlý provoz je pro bezpečnost mnohem lepší, než šikanózní kontroly a radar u každé cedule. Zrovna před 3 týdny na mě vyšlo řízení napříč celou Itálií, z Monte Carla až k Brenneru a těch cca 400km jsem si parádně užil. Perfektntní dálnice, rychlost lehce přes 130 km/h, parádní značení a ať už jsem byl v Itálii nebo na Sardínii, potěšila mě jedna věc. U nás se často lidé v autě jen vezou, nevěnují se řízení a valstně ani moc auto neovládají, jen se nechají vézt. Drtivá většina Italů si podle mě řízení užívá, věnuje se mu a dává pozor, navíc jak je tady psáno, dokážou ovládat svoje auto. Ale toho se u nás asi jen tak nedočkáme ;-D.

+4/0
19.2.2015 15:12

J90i37ř92í 90S30c79h74w41a41c27h 8488604418976

Být cizincem, přečíst si tvůj příspěvek a jet do Česka, tak čekám před každou dědinou fronty u policejně-vojenského kontrolního bodu. Dále předpokládám, že většina Čechů už jezdí v Google autech co nepotřebují řidiče a ten/ta co sedí za volantem čte noviny nebo si ve zpětným zrcátku dělá make-up.

+2/−2
19.2.2015 16:52
Foto

R49o60b12e82r95t 89Š53i87n54d78e13l75k60a 2962239270

No, kamioňáci už to tak u nás praktikují, dokonce během jízdy stíhají sledovat i film na notebooku (a toho jsem fakt byl svědkem ;-D)

0/0
20.2.2015 14:15

J94a67n 84F43o85j39t65í98k 6740154458

Jak to tak čtu, tak jsem asi ital ;-D:-)

+1/0
19.2.2015 13:54

S50t74a97n48i54s91l56a88v 91C66h12y89t25r25a 3134813237869

Po několika letech života v Římě musím konstatovat, že se mi tam jezdilo podstatně lépem než u nás. Tento článek to píše opravdu tak, jak to tam funguje. Lidi za volantem více koukají kolem sebe (teda ne třeba odrbané dodávky, od nich raději pryč :-) ) a na tak silný provoz minimum nehod, když nepočítám oděrky z parkování.

U nás je hrozně moc značek, různých zákazů a hlavně šikanózní vymáhání rychlosti na místech, kde to nemá důvod a nikdo to nedodržuje. O schovaných radarech těsně za značkou ani nemluvím. To je z mého pohledu akorát druhý Fú, to jsem v Itálii neviděl. Tam jsou hlavně na dálnici (tutor, úsekové měření).

U nás je například hodně řidičů, školitelů. S tím jsem se v Itálii taky nesetkal. Když chce jet někdo rychle, ať si jede. Nikdy nevíte, zda to není třeba lékař, co chvátá do nemocnice atp. Ital zatroubí, zakřičí a tím to končí. U nás jsou někteří jedinci podstatně více agresivní. Najíždí, vybržďují a nebo se chtějí rovnou prát!

Na závěr musím konstatovat, že ital je lepší řidič, protože prostě musí. Při hustém provozu a velikosti silnic ve městech mu nic jiného nezbude.

+8/0
19.2.2015 13:53

J54i28ř77í 28S24c31h79w74a97c22h 8198934138186

Aha, takže Italové jsou vynikající řidiči, pokud zrovna nesedí v "odrbané dodávce" nebo neparkují. ;-)

Jsou ohleduplní a vyrovnaní pokud zrovna netroubí a nekřičí a nenadávají, což ale je nic proti tomu Česku, kde se všichni neustále vybržďujeme a pereme....;-)

Já se tedy s vybržďováním ještě nesetkal a ani se se mnou nikdo prát nechtěl a to jezdím po Česku přes 30 let, s tebou Stanislave ano?

0/−3
19.2.2015 17:13

K89a53r13e22l 56V40a57c82h14u18t 9303592929773

Občas se mi zdá, že se už i u nás chování řidičů lepší... ;-) ... ale pak mě zase nějaký imbecil přesvědčí o opaku a provede nějakou tu "prasárnu" :-( ... Nejvíc rozčilující je pro mne to, jak se řidiči STRAŠNĚ  MOC "lepí" na auto před sebou ;-€

Když se mi takto někdo "nalepí" na záď a NE a NE se odlepit, tak bych doslova vraždil... (jenže to je v této situaci právě to, co můžete udělat ze všeho nejmíň) 

RvRvRv ... už jsem uvažoval i o tom, že by to chtělo mít vzadu nějaký rozprašovač špinavé blátivé vody, abych mohl takového bambulu vytrestat, za to že nedrží rozumný odstup!!! ;-D

0/0
19.2.2015 13:30

M69i27r81o57s51l21a30v 85B67u32d60a 9752672797932

A snažíte se jezdit tak, aby se vám nikdo na zadek nelepil? Já jen, že mně se to stává zcela výjimečně.

+3/−7
19.2.2015 13:44

D43a78v96i62d 93K10r70e22j89č34í 9822380706234

Jestli jezdíte po dálnici tak 150-180km/h, tak se vám to asi nestává. Při 130-140km/h zcela běžná věc, ale záleží na hustotě provozu.

0/0
19.2.2015 14:35

M69i96r63o38s12l15a79v 39B61u51d90a 9862132857802

Tady se nebavíme jen o dálnicích.

+3/0
19.2.2015 14:52

D61a80v71i77d 87K70r38e33j96č98í 9762980156914

Je pravda, že to to problém hlavně na dálnicích, ale i jinde je to problém. Taky to nemám rád, ale když se někdo rozhodne jet po okresce 60, tak mě to stejně neopravňuje se na něj lepit.

+2/0
19.2.2015 18:55

V32á68c82l59a71v 97P34o95u47s65t73k24a 3130271542

To se nedivím.

0/0
19.2.2015 19:05

T71o16m95á84š 41Z37e53m21a59n 3825528404735

Nejlépe se jezdilo do roku 2006, s přícohdem bodového systému se špatní řidiči přestali bát..

0/0
19.2.2015 19:05

M66i38c34h15a74l 47P38a82v18l37á40t 9873553654439

Tak Vam popisu svoji zkusenost z minuleho patku: Dojel jsem levym pruhem jeden vuz, zustal v bezpecne vzdalenosti a cekal, az me po dokonceni predjizdeni pusti. To trvalo cca 3km, zatimco mel nekolik pohodlnych moznosti uhnout do praveho pruhu. Tak jsem se trochu priblizil, zdaleka ne tak blizko, jak to delaji nebezpecni bezmozci v policejnich prasatech. Uhnul do praveho pruhu. A kdyz jsem ho pak predjizdel, vybocil polovinou vozu do leveho pruhu v naznaku toho, ze me z te dalnice proste vyhodi. TEN IDIOT SE MNE POKUSIL ZABIT. Bezduvodne, jen kvuli sve hlouposti a agresivite. (Pro ty, kteri resi ty nejmene podstatne veci, jeste uvadim, ze vse se to odehravalo v ramci povolenych rychlosti.)

Zaver: Nez se nechat ohrozovat takovymi idioty, je lepsi v klidu predjet pravym pruhem. Ostatne i PCR to povazuje za korektni reseni.

0/0
20.2.2015 9:19

M16i13c72h67a20l 77P34a91v80l24á73t 9643773564329

PS: Asi ho taky rozcililo to lepeni. :o)))

0/0
20.2.2015 9:20

D75a29v66i60d 39V18i40k68t49o65r87a 9714634785657

Překvapuje mne, že zrovna milovník šikany řidičů, jakým je František Dvořák (viz jeho články o plošném omezování rychlosti na zcela nesmyslné hodnoty, obdivování dopravních policistů a podobné etatistické výtvory), sem dá tak kacířský článek, obsahující myšlenku, že lze za volantem používat zdravý rozum a řidičskou empatii, čehož Itálie je dokladem.

Jinak Itálie je, co se každodenního ježdění týče, jednou z mála míst, kde se dá skutečně jezdit s rozumem a ohleduplností bez ohledu na předpisy. Bohužel i tam se ale situace horší a snahy spoutat individuální dopravu do stále tvrdších kleští, bohužel sílí.

+5/0
19.2.2015 12:33

F95r84a71n20t14a 55T19i84m30a94n 7410468531900

Takže jestli článku rozumím dobře, mohl bych dělat "laického" instruktora i já, když od r. 1998 vlastním řidičák a bez jediné nehody. Auto jsem ale nikdy neměl a dneska ani nevím, jak se po těch letech odemyká, natož startuje; značky a podobné věci si už vůbec nepamatuju. Každopádně podmínky italských úřadů splňuju EU

+3/0
19.2.2015 11:53

P10e81t60r 35K84n60ě21b31o93r36t 3351740

Když to nebudeš vytrubovat, tak klidně můžeš.

0/0
19.2.2015 11:57

J44a33r11e32k 16W70o22l25f 5270879920

tak dá se to považovat za slabinu tohoto systému, nicméně toho koho byste "školil" pak z toho co jste ho naučil přezkoušejí. A hlavně nehrozí, že 18 letý cucák s BMW od papá, způsobí nehodu a někoho zabije, dá se předpokládat, že byste mu v nebezpečné jízdě jako spolujezdec a "dozor", zabránil ...

0/0
19.2.2015 12:07

R67o51s75t66i44s45l65a96v 71R86o76z48a 1825379450779

splňujete. Ale ste tak blbý, aby ste sadol ako "inštruktor" k chlapíkovi, ktorému keď nebudete dobre radiť Vás pravdepodobne zabije v prvej križovatke ? EU

+5/0
19.2.2015 12:21

J28o54s74e89f 44H84u39m21m84e82l 9965876702330

Roza

tady jde o to, že z toho chce někdo dělat předpis, jestli jste pochopil o čem je řeč. Zkusil jste někdy někoho vyučovat jako instriktor v provozu, bez dvojího ovládání brzda-spojka ?

0/0
19.2.2015 13:28

M38i73r22o88s91l83a19v 92B75u84d38a 9392622877672

Víte, nápad to není špatný a sám jsem ho zde několikrát nastínil v jiných diskusích. Sám jsem jezdil autem už od 12-ti let a jízdy v autoškole jsem vůbec nepotřeboval :-) Navíc jsem i jako spolujezdec vždy sledoval provoz a tehdejší vyhlášku jsem ovládal výborně i jako malý kluk.

Tady jde o to, jestli si na to domácí instruktor troufne, přijme zodpovědnost a na vlohách jeho žáka. Jistě nikdo nevyjede okamžitě do provozu ale začne někde na louce nebo večer na parkovišti supermarketu.

0/0
19.2.2015 13:41

J83o27s93e70f 91H93u70m51m96e57l 9825226642800

Buda

nápad špatný není, já jsem jezdil autem od 10 let po okolí, ale .. není možné z toho udělat předis. Je naprosto nepřípustné, aby se moje rodina v provozu potkávala s někým, kdo nemá zkoušky, třebas s nějakým spolujezdcem, který má omezené možnosti zasahovat do řízení

0/0
19.2.2015 13:53

M60i48r76o35s47l58a13v 35B93u45d61a 9672342777892

Předpis, no, spíš bych to nechal jako možnost s tím, že by řidič který školí musel splňovat nějaké podmínky z nichž by byl před vydáním povolení prověřen.

Mně spíš děsí, když potkávám novopečené řidiče kteří vůbec neumí jezdit protože je to v autoškole nenaučí (podle mne ani nemohou) a ti jezdí v autě solo...tedy ještě horší případ než popisujete vy.

0/0
19.2.2015 14:19

M61i15r31o50s52l10a64v 12B27u77d39a 9672312257402

...na řidiče s platným profesním průkazem by se prověřování nevztahovalo.

0/0
19.2.2015 14:25

J18a70k54u21b 25Š45a60f13a25n39d63a 7585337581191

Je naprosto nepřípustné... ;-D Tak nejezděte do Itálie, USA a spousty dalších zemí....

0/0
19.2.2015 18:05

J34o68s91e61f 44H51u61m70m21e79l 9945456592560

Safanda

nepojedu do Italie, autem do USA a kam eštřě ?

0/0
19.2.2015 20:19

J17a89k81u20b 62Š36a89f23a23n61d53a 7105127151211

1. Proč ne jen autem?

2. Co já vím? Nezkoumal jsem všechny státy světa.

0/0
20.2.2015 7:21

J88o51s41e53f 17H53u70m74m68e79l 9885566982430

Šafanda

já myslel že víte všechno, ty vaše rady

0/0
21.2.2015 8:40

P41a29v10e11l 55H17a48m81a47n 7691321285204

Nevim, ale omezení výkonu bych řekl, že zas tak špatný nápad není, nakonec, když jsem dodělal autoškolu, sehnal jsem si Peugeota s 55 KW, na tom se naučil jezdit, teď po 3 letech na silnicích mi nedělá problém zvládnout i 200 KW a zvladnu jet v klidu.

Ještě k tomu problikávání, když jedu po dálnici 130 Km/h, chápu, že jsem problikáván, uhybám, ale když to ženu 150 Km/h a nalepí se mi na zadek někdo s Meďákem a začne troubit a blikat, jak blázen, to mě totálně vytočí, takže s uhybáním nespěchám.

+2/0
19.2.2015 11:00

P54e40t17r 44M49i56c58h31a37l 2630914511132

Je úplně jedno kolik jedeš, blokovat levý pruh nesmíš, když je pravý volný.

+6/−1
19.2.2015 11:30







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.