Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Digitální nebezpečí: auta s připojením k internetu lze odemknout na dálku

BMW přiznává, že 2,2 milionu automobilů vybavených systémem ConnectedDrive mohou hackeři s mobilním telefonem odemknout bez vědomí majitele. Digitální vloupání trvá pár minut a nezanechá žádné stopy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D23a50n85y 16S21c64o68t59t 8864761623498

ještě že existují stále rozvojové země s velmi zaostalým vývojem vozů v téhle oblasti, jednou bude velký hit dovoz aut z takových destinací, každý bude toužit po vozu který mu levně opraví zručný mechanik drobným zásahem do konkrétní součástky a ne jen měnič elektronických setů v ceně desetiny vozu...

+2/0
17.2.2015 8:14

M54a84r73t85i50n 80K98a54r16á35s75e69k 1548394959844

Výrobci aut se v poslední době zaměřili na to, jak si ušetřit práci s kvalitním vývojem. No co že jsme pustili do výroby nedodělané auto. Jednak to dělá i konkurence a druhat kdybysme to neudělali, byli bysme druzí a to by bylo horší. Do půl roku vychytáme chyby a na garančkách nenápadně nahrajeme software, co ty výrobní zmetky zmírní na únosnou mez.

Výsledkem pak je auto, co mu dešťový senzor při stejném dešti jednou stírá jak divý a podruhé málem nevidíte na silnici. Senzor denního/nočního osvětlení sepne pod každým mostem noc, ale když na vás svítí sluníčko ze zadu, nechá tam noc i za slunečného rána, takže na displayi na který přes zadní okénko navíc svítí to sluníčko, nic nevidíte. Ručně to přepnout nejde, tak prostě čekáte až se otočí sluníčko nebo vy. Což je na D1 od Brna do Prahy ráno dost dlouhé čekání.

Jo ale přehrát firmware přes univerzální sběrnici, nebo ovládat auto přes nějaké arduino jde velice dobře. Asi ani tady se nikdo nezabýval myšlenkou, dotáhnout to do konce za který se nemusí stydět. On je ten stejný trend i u počítačů, protože jinak by nemohl operační systém co umí vesměs pořád to samé, být na tisicinásobně rychlejších počítačích desetinásobně pomalejší, než jeho předchůdce před deseti lety a zabírat stonásobně větší prostor na disku. Jenže odfláknutý operační systém, nebo hacknutý počítač vás na životě neohrozí.

+3/0
16.2.2015 18:18

R14a50d16o75s78l81a79v 72K93l34a23u24d19a 5314538464622

Nějak nechápu důvod, proč by mělo jít tímto způsobe otevřít auto. Zámky a jejich ovládání může být na ostatních systémech v autě nezávislé.

+1/0
16.2.2015 18:11

M46a18r45t41i74n 75K56a84r58á92s53e94k 1558204359604

Jenže to by se do nich potom nemohl připojit technik aby zadal nový klíč na dálkové ovládání a musel by píchnout kabel do jiné zásuvky. Prostě deset vteřin práce navíc, plus ta zásuvka za dvacet korun.

Napojíte to na sběrnici co vede od víka kufru až po světlomety, a máte to vše v jednom. Co na tom že když vám pak sebezbytečnější kravina v autě tuto sběrnici zablokuje, přestane fungovat skoro všechno a dost těžko se to hledá. Hlavně že se ušetřilo.

+4/0
16.2.2015 18:22

Z27d53e21n97ě80k 68D81u89b49e71c36k70ý 3777114690728

Za par let budeme resit problem napr. s chytrou lednickou

Hacker vam ji da odmrazit prave kdyz budete na dovolene

Vegetarianovi objedna pulku prasete,abstinentovi rum

a podobne srandicky

+2/0
16.2.2015 16:25

M39i60l18e97n30a 19N57o65v57a82n35s85k34a 4622677729959

Copak lednička.... Ale až Vám zmizí peníze z elektronické peněženky, až zjistíte, že Vám nepatří dům či byt, kde bydlíte, že neexistujete podle elektronické matriky ani vy a nemáte tak nárok na důchod,..... Prostě valorizace podle Orwella dotažená ad absurdum. ;-(

+1/0
17.2.2015 10:09

M69i97c32h72a77l 79K55r67e72j14č14í 1976550251843

Jo, jednoho dne bude příplatek za to, že zařízení bude tzv. "hloupé". Nebo budou hloupá zařízení zakázána zcela (oficiálně ve jménu bezpečnosti, neoficiálně proto, že se špatně sledují) a seženete je leda na černém trhu...

+3/0
16.2.2015 14:50

M63i91r85o57s88l26a13v 61B95u37d71a 9932442297322

Jo, jo, za "bezpečnost" s schová kdejaká zvrhlost ale ovce budou radostně bečet že to chtějí.8-o

0/0
16.2.2015 16:44

J75i74ř65í 72H54o37r91á91k 6824924443926

Čím méně "vymožeností", tím méně věcí se může pokazit. Výjimku bych dal ABS. A konec. - Proto si například nekoupím Citroen: je tam víc věcí co se mohou pokazit. A podobně u Renaultu: taky se kazí především elektronika. Motor vydrží. Převodovka vydrží. Pokazí se ABS, celý elektronický panel (tachometr, otáčkoměr), ... pokazí se elektro-ruční brzda ...

0/0
16.2.2015 13:29

J21a11n 49K71r29p42e98c 5756723514692

bmw e30 1989 jiz skoro plne renovovane...

+1/0
16.2.2015 14:24

M44a73r69t60i77n 43K60a33r90á97s47e40k 1528274339924

Elektrická ruční brzda je pro mě symbolem nesmyslných zbytečných pokusů o vylepšování auta. Pochopil bych ABS a stabilizační systém. pak rádio, centrál a pípání když zaponemu rozsvícená světla a elektrické okno řidiče, kvůli parkovištím a jiným dookénkanesmyslům. Možná bych bral tempomat, protože ten se na dlouhých cestách někdy hodí a u auta co mění řidiče, ještě motorová zrcátka. Jo budíky jsou taky elektronika, i ty čistě analogové, krom tachometru.

+1/0
16.2.2015 17:40

J79a98n 50K63r71p14e11c 5216333184392

tempomat uze byt i mechanicky

0/0
16.2.2015 18:15

M93a67r56t79i15n 40K91a13r92á59s57e41k 1598114469544

To asi může, ale já znám jen elektronické. Mechanický mě napadá jen u dieselového motoru, kde jde v podstatě o zafixování pedálu plynu, pokud ten motor není příliš zhýčkaný nějakým pobenzínovatělým chováním, aby s tím uměli jezdit lidi co neumí s traktorem :-) I když na stejném principu odstředivého regulátoru jde určitě udělat tempomat i na benzíňák.

0/0
16.2.2015 20:27

L84u67k83á26š 77M48a43l57í21č10e47k 3683322495607

Jasně že mechanický tempomat jde i na benzínový motor. A není to nic nového. Elektrocentrála 15 kW, s osmiválcem Tatra 603, mechanický regulátor (stabilizátor) otáček podle zatížení - prostě přidá, když generátor zatížite, ubere, když ho odlehčíte a udržuje stabilní otáčky, aby výstupní frekvence byla stále +- 50 Hz. A to nejlepší nakonec - stroj se vyráběl v tehdejším Československu, především pro potřebu armády, už v 60.-70. letech! ;-)

0/0
17.2.2015 6:55

M30a83r74t14i52n 85K67a55r37á58s67e74k 1618304979144

Kdysi jsem opravoval ruskou benzínovou elektrocentrálu 4kW a ta to měla taky tak. Jazýčkový kmitoměr na kterém jste si naladil 50HZ, čili 1800 otáček a čtyřpólový jednofázový generátor s kompaudním buzením přes drátový reostat. Jedoduché a funkční a nejspíš starší než já. Regulátor otáček fakt není nic nového, jen jsem to moc v benzínových autech neviděl ani na papíře.

0/0
17.2.2015 17:33

M19i86l46e26n94a 55N68o95v45a55n55s42k46a 4172517519729

Jak už dobře víme ze světa počítačů, souboj hackerů a odborníků na softwarové zabezpečení je nekonečný, neustále se objevují nové skuliny, které dávají příležitost ke kybernetické kriminalitě.

A proto vše co lze, řiďme počítači a svěřme do cloudů. Katastr nemovitostí? - A jsi bez nemovitosti. Svět bez hotovostních peněz? - A jsi bez peněz.  Přijdeš o auto. Pacienty s kardiostimulátory, diabetickými pumpami dálkově monitorovanými a řízenými - snadno zabije hacker, vydírající výrobce o výpalné. A nakonec přijdeš o identitu a existenci.

Co je komu do člověka. Hlavně, že IT firmy mají žně.

+1/0
16.2.2015 12:35

Z74b82y37n16ě25k 78Š98a57f18a26r50č26í28k 5457538125234

Problém je, že lidé jsou více než ochotní se kvůli pohodlnosti vzdát veškerého soukromí. Není cesta ven, všechno musí být všude a pořád připojeno k internetu a vyřvávat do světa vše, co může. Místo toho, aby existovaly jasné bariéry co s čím může jak komunikovat, nad kterými by měl uživatel plnou kontrolu.

+2/0
16.2.2015 13:14

M10a52r37t93i90n 34K47a29r57á20s48e59k 1138844859914

Bariéry jsou zbytečnost. Když dneska používá velice sofistikovanou elektroniku každý kdo má díru tam kam mu slunce nesvítí, a většina techto lidí tu elektroniku používá naprosto důvěřivě, nemůže žádné nařízení zabránit někomu kdo naopak mozek používá a používá ho nečestně, aby tohoto falešného pocitu bezpečí zneužil. Jakmile se někde naistaluje nová kamera, tak tady mraky lidí co se cítí ohroženi protestují že se jim omezuje svoboda, skoro jako by trpeli kamerafobií a na ulici s kamerou prostě za žádnou cenu nemohli vstoupit bez záchavtu painky, a přitom jsou daleko snadněji a spolehlivěji sledovatelní jinými technologiemi. Jiní prozradí provozovatelům sociálních sítí všechno co si o sobě pamatují a pin do banky si napíší do vlastní e-mailové schránky s pocitem, jak na to vyzráli. To že se prodávají technologie které umí tisíce zbytečných věcí a to co měly umět se nějak vytrácí do pozadí a lidé je přesto kupují a ještě na ně stojí fronty, mě nutí myslet si pouze "dobře jim tak, magorům".

+1/0
16.2.2015 17:59

M91i34r23o81s35l19a38v 37B10u53d38a 9492602917522

To se dalo čekat a bude hůř...mnohem hůř!! Nudící se puberťáci se budou bavit dálkovým ovládáním autonomních vozidel jejichž posádka nebude moci zasáhnout, protože tam nebude volant ani pedály. 8-o Už teď se mohou bavit například vypnutím motoru nebo tím, co popisují v článku! Ale co, někteří to požadují tak proč jim to nedat. Každý svého "štěstí" strůjce.

Jelikož počítačům rozumím v míře větší než běžné, vím, o čem mluvím a opravdu se toho děsím. Prostě to s elektronikou opravdu hodně přeháníme!

+2/0
16.2.2015 11:11

B41r41o93n78i57s59l47a37v 62J78a95k75l 8280945715315

Je to zcela jednoduche ..... proste nepripojit multimedialni system na CAN .... a hlavne nedavat tam android ..... co se pak divi???

0/0
16.2.2015 10:51

M33i58r91o15s62l28a92v 84B72u51d83a 9642512737542

Tady jde o budoucnost. Vaše příští auto už bude připojené "natvrdo" a bez vaší kontroly....bohužel.!!

0/0
16.2.2015 11:13

M76a25r77t54i79n 55K35a48r63á38s54e27k 1168164249664

A protože operátoři ještě nepokryli republiku ani základní konektivitou první generace a ani nikdy nepokryjí, tak musí takové auto jezdit i když nemá signál. Takže není nic jednoduššího, než zajistit aby nemělo signál nikdy.

0/0
16.2.2015 18:02

M15i75r93o46s44l96a73v 59B56u68d51a 9942912187722

To bych také mohl jezdit furt v nouzáku. Nikdo neví, jak to bude ošéfované.

0/0
16.2.2015 18:19

M81a85r62t27i30n 47K48a46r82á69s30e46k 1878554219774

Nebo bych mohl také jezdit furt v e starém autě a podobné kraviny prostě nemuset řešit.

+2/0
16.2.2015 20:28

D27u66š75a88n 28P16e75š80e26k 3685199134840

Pokud nás ovšem ekofašisté nedonutí všechna stará auta zlikvidovat po vzoru Itálie.

0/0
17.2.2015 12:01

M63a26r74t81i51n 91K10a84r68á74s30e32k 1168734109564

A co je pro Italy staré auto? Já tam totiž před pár lety viděl jezdit ještě docela slušné vraky.

0/0
17.2.2015 17:39

J51i62ř80í 38K11o75c15u73r12e96k 6115694935178

Pak jedině 1 Hp, 4x4 s vlastní hlavou. U benzínky budete brát vodu do kýblu a nápást se může kolem cesty. Ikdyž pro delší cestování to nestačí a za jízdy se špatně chová na betoně či asfaltě.

+1/0
17.2.2015 19:12

S27t61a84n29i17s86l77a53v 86R70e51i12s96e43r 3683255289593

Podobné kraviny byste stejně musel řešit, protože jinak Vás na silnici sejme někdo, kdo takové auto má.

0/0
19.2.2015 21:37

M34a27r44t39i18n 36K78a88r24á77s79e81k 1978914679164

To sice jo, ale když takové auto nemám sám, je daleko méně pravděpodobné, že budu na blízku, když se to splaší.

0/0
19.2.2015 21:50

J88a10n 25K28r94p55e68c 5796203774412

pokud je mozne aby bylo napadenim jakehokoliv ridiciho systemu vozu nebo jeho selhanim aby vuz nebrzdil po vyvinuti sily na brdovy pedal (u hydraulickych brzdovych systemu), pak je neco spatne v samotne konstrukci. u soobnich aut nepredpokladam ze neni mozne je bezne zabrzdit at uz se s autem deje cokoliv. at uz se jedna o mytickou samoakceleraci u toyot anebo napadeni hackerem, vzdy musi byt mozne 1. vozidlo ridit, 2. vozidlo zabrzdit. opravdu nevim a nechce se mi hledat jestli plati podobna legislativni uprava jako pro rizeni (zjednodusene - volant musi byt mechanicky spoejny s koly) i pro brzdy. pokud vim existuje elektromechanicky system brzdeni ktery je ovladan jen pres ridici jednotku a jisteni je v podobe dvou nezvislych systemu, ale ze by je nekdo napojil na internet (na jine zarizeni ktere je k internetu pripojeno) tomu se mi nechce verit, tak blby snad nikdo neni a nemyslim si ze zrovna chevrolet impala takovy brzdovy system pouziva.

+5/0
16.2.2015 8:59

R67o16s89t55i51s71l82a34v 63H98r89á82č95e15k 6388170946550

U volantu možná, ale brzdy mají ABS, které je napojené na řídící jednotku, takže hacknutí je možné.

+1/0
16.2.2015 10:03

J94a13n 45K23r96p27e50c 5296713894532

takze.... 1. ABS ma svou vlastni ridici jednoktu u ktere neni zadny duvod aby byla napojena na cokoliv jineho - nato na internet. 2. nechcete mi snad tvrdit ze i pri kompletni nefunkcnosti ABS vozidlo NEBRZDI???!!! je vzdycky radost diskutovat s lidmi kteri nemaji elementarni znalost problemu ale snazi se byt velice chytri. a jeste vam za to nejaky nymand dal plus. jo jo, lidska blbost vladne svetu...

+4/0
16.2.2015 10:33

R17o65s96t50i30s88l43a71v 16H95r57á43č92e76k 6338920936860

Vám asi někdo hacknul hlavu, jinak si neumím představit důvod urážek.

0/−1
16.2.2015 11:29

J21a10n 98K73r76p74e64c 5436493654692

verte mi, to nejsou urazky...

+1/0
16.2.2015 12:31

T82o61m27á75š 67V65e57s69e92l61ý 5435318200479

jednotka abs je připojena na can, takže pokud si přes něj nechá přehrát sw (což imho nechá), je možné ji nechat stále odblokovávat všechna kola. Má to z pohledu hackera jen dvě chyby - zaprvé to i potom trochu brzdí, zadruhé stačí vypnout zapalování a brzdí to úplně normálně. Když ale některé tupější uživatele nenapadne vypnout zapalování a zmáčknout brzdu ani ve chvíli kdy jim auto začne zrychlovat, nejsou to chyby významné...

0/0
16.2.2015 12:48

J35a22n 29K12r40p39e29c 5726263764422

hmmmm... ze by bylo mozne prepisovar sw jednotky abs pres can bus. no mozne to je. nevidim zde sice duvod proc by to tak melo byt. adaptacni hodnoty by klidne mohly byt prepisovatelne ale zakladni nastaveni by melo byt v EPROM a ze by nekdo za provozu byl schopen flashnout novy SW pres can aniz by tim nezpusobil komplexni vyrazeni dane funkce si nedovedu moc predstavit. coz by vedlo pouze ke selhani ABS a auto by se chovalo jako bez ABS. jednotku ABS jsem nikdy rozdelanou v ruce nemel a rovnez moje znalosti SW a jejich aplikaci mam pouze povrchni. z hlediska bezpecnosti bych rekl (a ted nemyslim hackerstvi - ale i takove to domaci kutilstvi) ze se jedna o pomerne technologicke selhani.

0/0
16.2.2015 14:18

T11o63m10á64š 29V60e20s88e30l88ý 5765448170409

nevím jestli to opravdu je možné, ale nepřekvapilo by mě to. Ale pokud, flash za provozu si dovedu představit jako dočasné vyřazení a potom reset, toho si uživatel ani nemusí všimnout. A o tom že si automobilky s bezpečností hlavu nelámou je celý článek ;-)

0/0
16.2.2015 21:51

M41a60r64t10i61n 86K72a50r62á44s41e18k 1368494199444

Možná tím mysleli vyřazení posilovače brzd, nebo aktivaci ABS i při dobrém kontaktu kol s povrchem. Kdyby se to skloubilo s nekontrolovaným přidáním plynu, tak americká auta kde na manuální řazení nenarazíte, možná dokáží motorem překonat brzdy kterým se hází klacky pod nohy. Vypnutím zapalování to sice vyřešíte, ale nedal bych ruku do hovňa za to, že dráty od klíčku, pokud tam vůbec klíček je, vypnou zapalování navzdory hacknuté řídící jednotce, která se rozhodne ten signál ingnorovat. Jo to už je docela komplexní útok, ani nevím jestli možný, ale pokud to de, nechtěl bych být ten co stojí celou vahou na brzdovém pedálu a doufá že má větší hmotnost, než americký motor na jedničku krouťák. Jinak zcela vyřadit brzdy doufám fakt nejde ani u nejmodernejších na elektroniku spoléhajících systémů.

0/0
16.2.2015 17:50

J50a42n 66K12r56p15e73c 5106323424892

nad tim jsem taky premyslel, ze jedina moznost je davat rj abs chybna data o soustavnem prokluzu a snizit tim brzdny ucinek na minimum ale i toto je pomerne komplikovana cinnost a musel by vedet presne jake data, pac pri spatnem "davkovani" by to abs melo prave posoudit jako vadny system a vyradit abs z provozu. posilovac verim ze i v nejmodernejsich vozech je poddtlakovy a tudiz zavisly na chodu motoru, otazka jestli je podtlakovy ventil ovladany mechanicky nebo eletronicky ale u tak jednoducheho zarizeni je snad elektronicke ovladani zbytecne. nemam tucha jakym zpusobem je resena rj motoru ale obecna zasada je, ze vule ridice musi byt akceptovana a je nadrazena jakekoliv jine funkci. tudiz pozadavek na vypnuti motoru by mel byt plne akceptovan, a tento pozadavek jde do jine casti EM, pokud ovsem nejde i toto hacknout. tak komplexni utok si nedokazu predstavit. no ja mam 26 let stare bmw a navracim mu puvodni lesk, takze toto nastesti resit nemusim. paklize bych se neceho takoveho v budoucnu obaval neni nic jednoducheho nez si za par kacek nainstalovat manualni mechanicky bateriak a vsichni hackeri mi muzou leda...

0/0
16.2.2015 18:13

M57a44r65t28i81n 87K50a74r38á67s85e53k 1358794659314

Taky jsem si říkal, že kdyby mělo být auto chytřejší než řidič, nainstaluju si nějaký panic buton/central stop. S tím posilovačem brzd si nejsem jistý, zvlášť u různých aut s hybridním pohonem, start/stop systémy a tak, jinak bych ho taky čekal že bude hadicí do sání a hotovo. Upřímě řečeno jsem to nikdy na jiném než svém autě moc neprohlížel.

0/0
16.2.2015 20:24

J91a38n 78J50a74n47e86č32e73k 9870123650406

"Bezpečnostní díra se dá naštěstí odstranit na dálku. Automobilka pomocí mobilní sítě aktualizuje software ve vozech, kterých se nebezpečí týká."

Už jen tohle zní děsivě :-P

+7/0
16.2.2015 8:35

M38a32r20t13i51n 16H32a79v56l89í43k 2966813336902

až se automobilka rozhodne ze mate prilis stary vuz a je treba si koupit novejsi - staci  at vam posle signal do brzd a je to.. :)

+4/0
16.2.2015 12:21

M24i62c10h80a64l 76K93o58l57o93v12r34a70t 5777263255562

Všechno, co je připojeno k internetu lze napadnout

+10/0
16.2.2015 7:29

M22a52r28t63i43n 46K13a98r18á40s57e40k 1958264839334

Dám vám adresu na které je zařízení co umí pouze odpovídat na ping a ukázat teplotu, schválně co mu dokážete provést. Né jsou sice výjimky, ale jinak s vámi souhlasím, že cokoli má vzdálený přístup pro správce, má vzdálený přístup i pro útočníka a je možné se do toho dostat.

0/0
16.2.2015 18:28

M34i31r92o32s34l71a80v 80B37u17d78a 9802382157642

Sem s ní. :-)

0/0
16.2.2015 18:54

J10o77s89e77f 28V88a54l20a 9630913493173

internet v aute ? mozna, ale ne harwarove propojeny s autem. Moje navigace si umi stahnout data z internetu ohledne aktualnich dopravnich problemu v realnem case, ale nema zadne propojeni s autem jako takovym. A tak to ma byt. Vsechny chytre domy, chytra auta a chytre lednicky a pracky ci co vsechno muze byt chytre se stane casem problem a pak budou drazsiveci, ktere NEBUDOU kontrolovatelne internetem

+15/0
16.2.2015 6:45
Foto

T45o96m41á73š 70M77i12h76a55l90i52k 1749414253205

Tak to sa mojej spoľahlivej, milovanej felícii stať nemôže R^V zlaté české ručičky V

0/0
16.2.2015 1:45

P84e62t17r 97P43a17n 7627667616771

To ne, do feldy se dá dostat ještě rychleji :D,

+8/0
16.2.2015 6:02

M37i38l22a70n 39Š52v25a88g73r48o17v66s39k75ý 9132829235228

S ručičkami, nebo bez.

0/0
16.2.2015 8:53

J35a45k74u66b 43R36o47u22s 3293830854492

Tohle je ještě ten nejmenší problém celého toho systému... Až jednou přijde doba, kdy bude podobnej nesmysl v autech povinně, investuju maximální úsilí k tomu, abych se toho zbavil.

+14/0
16.2.2015 1:27







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.