Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Digitální nebezpečí: auta s připojením k internetu lze odemknout na dálku

BMW přiznává, že 2,2 milionu automobilů vybavených systémem ConnectedDrive mohou hackeři s mobilním telefonem odemknout bez vědomí majitele. Digitální vloupání trvá pár minut a nezanechá žádné stopy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D22a45n71y 23S22c11o11t70t 8814561173228

ještě že existují stále rozvojové země s velmi zaostalým vývojem vozů v téhle oblasti, jednou bude velký hit dovoz aut z takových destinací, každý bude toužit po vozu který mu levně opraví zručný mechanik drobným zásahem do konkrétní součástky a ne jen měnič elektronických setů v ceně desetiny vozu...

+2/0
17.2.2015 8:14

M70a55r81t90i54n 75K30a32r97á44s72e69k 1198404909104

Výrobci aut se v poslední době zaměřili na to, jak si ušetřit práci s kvalitním vývojem. No co že jsme pustili do výroby nedodělané auto. Jednak to dělá i konkurence a druhat kdybysme to neudělali, byli bysme druzí a to by bylo horší. Do půl roku vychytáme chyby a na garančkách nenápadně nahrajeme software, co ty výrobní zmetky zmírní na únosnou mez.

Výsledkem pak je auto, co mu dešťový senzor při stejném dešti jednou stírá jak divý a podruhé málem nevidíte na silnici. Senzor denního/nočního osvětlení sepne pod každým mostem noc, ale když na vás svítí sluníčko ze zadu, nechá tam noc i za slunečného rána, takže na displayi na který přes zadní okénko navíc svítí to sluníčko, nic nevidíte. Ručně to přepnout nejde, tak prostě čekáte až se otočí sluníčko nebo vy. Což je na D1 od Brna do Prahy ráno dost dlouhé čekání.

Jo ale přehrát firmware přes univerzální sběrnici, nebo ovládat auto přes nějaké arduino jde velice dobře. Asi ani tady se nikdo nezabýval myšlenkou, dotáhnout to do konce za který se nemusí stydět. On je ten stejný trend i u počítačů, protože jinak by nemohl operační systém co umí vesměs pořád to samé, být na tisicinásobně rychlejších počítačích desetinásobně pomalejší, než jeho předchůdce před deseti lety a zabírat stonásobně větší prostor na disku. Jenže odfláknutý operační systém, nebo hacknutý počítač vás na životě neohrozí.

+3/0
16.2.2015 18:18

R62a33d37o26s69l58a61v 50K12l91a56u12d33a 5944758404892

Nějak nechápu důvod, proč by mělo jít tímto způsobe otevřít auto. Zámky a jejich ovládání může být na ostatních systémech v autě nezávislé.

+1/0
16.2.2015 18:11

M98a85r59t32i70n 30K36a62r88á36s89e47k 1378504519914

Jenže to by se do nich potom nemohl připojit technik aby zadal nový klíč na dálkové ovládání a musel by píchnout kabel do jiné zásuvky. Prostě deset vteřin práce navíc, plus ta zásuvka za dvacet korun.

Napojíte to na sběrnici co vede od víka kufru až po světlomety, a máte to vše v jednom. Co na tom že když vám pak sebezbytečnější kravina v autě tuto sběrnici zablokuje, přestane fungovat skoro všechno a dost těžko se to hledá. Hlavně že se ušetřilo.

+4/0
16.2.2015 18:22

Z70d79e80n93ě82k 83D54u85b33e39c14k72ý 3387744950208

Za par let budeme resit problem napr. s chytrou lednickou

Hacker vam ji da odmrazit prave kdyz budete na dovolene

Vegetarianovi objedna pulku prasete,abstinentovi rum

a podobne srandicky

+2/0
16.2.2015 16:25

M76i93l77e49n90a 24N12o11v65a95n42s95k71a 4232227549299

Copak lednička.... Ale až Vám zmizí peníze z elektronické peněženky, až zjistíte, že Vám nepatří dům či byt, kde bydlíte, že neexistujete podle elektronické matriky ani vy a nemáte tak nárok na důchod,..... Prostě valorizace podle Orwella dotažená ad absurdum. ;-(

+1/0
17.2.2015 10:09

M61i80c13h15a60l 18K14r12e74j77č84í 1956960571263

Jo, jednoho dne bude příplatek za to, že zařízení bude tzv. "hloupé". Nebo budou hloupá zařízení zakázána zcela (oficiálně ve jménu bezpečnosti, neoficiálně proto, že se špatně sledují) a seženete je leda na černém trhu...

+3/0
16.2.2015 14:50

M97i24r51o26s72l57a23v 30B87u66d91a 9802282577522

Jo, jo, za "bezpečnost" s schová kdejaká zvrhlost ale ovce budou radostně bečet že to chtějí.8-o

0/0
16.2.2015 16:44

J36i66ř89í 60H83o55r43á39k 6724884263416

Čím méně "vymožeností", tím méně věcí se může pokazit. Výjimku bych dal ABS. A konec. - Proto si například nekoupím Citroen: je tam víc věcí co se mohou pokazit. A podobně u Renaultu: taky se kazí především elektronika. Motor vydrží. Převodovka vydrží. Pokazí se ABS, celý elektronický panel (tachometr, otáčkoměr), ... pokazí se elektro-ruční brzda ...

0/0
16.2.2015 13:29

J85a21n 36K33r80p98e45c 5476553254962

bmw e30 1989 jiz skoro plne renovovane...

+1/0
16.2.2015 14:24

M12a12r88t33i89n 83K72a51r22á30s56e29k 1418694399664

Elektrická ruční brzda je pro mě symbolem nesmyslných zbytečných pokusů o vylepšování auta. Pochopil bych ABS a stabilizační systém. pak rádio, centrál a pípání když zaponemu rozsvícená světla a elektrické okno řidiče, kvůli parkovištím a jiným dookénkanesmyslům. Možná bych bral tempomat, protože ten se na dlouhých cestách někdy hodí a u auta co mění řidiče, ještě motorová zrcátka. Jo budíky jsou taky elektronika, i ty čistě analogové, krom tachometru.

+1/0
16.2.2015 17:40

J65a24n 68K17r86p10e67c 5956883114552

tempomat uze byt i mechanicky

0/0
16.2.2015 18:15

M64a57r47t58i17n 87K21a74r62á80s52e54k 1158814149534

To asi může, ale já znám jen elektronické. Mechanický mě napadá jen u dieselového motoru, kde jde v podstatě o zafixování pedálu plynu, pokud ten motor není příliš zhýčkaný nějakým pobenzínovatělým chováním, aby s tím uměli jezdit lidi co neumí s traktorem :-) I když na stejném principu odstředivého regulátoru jde určitě udělat tempomat i na benzíňák.

0/0
16.2.2015 20:27

L89u73k89á79š 14M48a39l15í80č89e11k 3383942245887

Jasně že mechanický tempomat jde i na benzínový motor. A není to nic nového. Elektrocentrála 15 kW, s osmiválcem Tatra 603, mechanický regulátor (stabilizátor) otáček podle zatížení - prostě přidá, když generátor zatížite, ubere, když ho odlehčíte a udržuje stabilní otáčky, aby výstupní frekvence byla stále +- 50 Hz. A to nejlepší nakonec - stroj se vyráběl v tehdejším Československu, především pro potřebu armády, už v 60.-70. letech! ;-)

0/0
17.2.2015 6:55

M64a93r94t70i94n 56K72a18r69á34s80e28k 1908124429254

Kdysi jsem opravoval ruskou benzínovou elektrocentrálu 4kW a ta to měla taky tak. Jazýčkový kmitoměr na kterém jste si naladil 50HZ, čili 1800 otáček a čtyřpólový jednofázový generátor s kompaudním buzením přes drátový reostat. Jedoduché a funkční a nejspíš starší než já. Regulátor otáček fakt není nic nového, jen jsem to moc v benzínových autech neviděl ani na papíře.

0/0
17.2.2015 17:33

M62i81l27e63n51a 98N37o64v84a53n97s29k11a 4172317739349

Jak už dobře víme ze světa počítačů, souboj hackerů a odborníků na softwarové zabezpečení je nekonečný, neustále se objevují nové skuliny, které dávají příležitost ke kybernetické kriminalitě.

A proto vše co lze, řiďme počítači a svěřme do cloudů. Katastr nemovitostí? - A jsi bez nemovitosti. Svět bez hotovostních peněz? - A jsi bez peněz.  Přijdeš o auto. Pacienty s kardiostimulátory, diabetickými pumpami dálkově monitorovanými a řízenými - snadno zabije hacker, vydírající výrobce o výpalné. A nakonec přijdeš o identitu a existenci.

Co je komu do člověka. Hlavně, že IT firmy mají žně.

+1/0
16.2.2015 12:35

Z84b38y65n49ě87k 19Š82a93f27a26r70č43í24k 5577868885864

Problém je, že lidé jsou více než ochotní se kvůli pohodlnosti vzdát veškerého soukromí. Není cesta ven, všechno musí být všude a pořád připojeno k internetu a vyřvávat do světa vše, co může. Místo toho, aby existovaly jasné bariéry co s čím může jak komunikovat, nad kterými by měl uživatel plnou kontrolu.

+2/0
16.2.2015 13:14

M67a22r42t42i70n 11K51a95r43á40s71e29k 1198504339724

Bariéry jsou zbytečnost. Když dneska používá velice sofistikovanou elektroniku každý kdo má díru tam kam mu slunce nesvítí, a většina techto lidí tu elektroniku používá naprosto důvěřivě, nemůže žádné nařízení zabránit někomu kdo naopak mozek používá a používá ho nečestně, aby tohoto falešného pocitu bezpečí zneužil. Jakmile se někde naistaluje nová kamera, tak tady mraky lidí co se cítí ohroženi protestují že se jim omezuje svoboda, skoro jako by trpeli kamerafobií a na ulici s kamerou prostě za žádnou cenu nemohli vstoupit bez záchavtu painky, a přitom jsou daleko snadněji a spolehlivěji sledovatelní jinými technologiemi. Jiní prozradí provozovatelům sociálních sítí všechno co si o sobě pamatují a pin do banky si napíší do vlastní e-mailové schránky s pocitem, jak na to vyzráli. To že se prodávají technologie které umí tisíce zbytečných věcí a to co měly umět se nějak vytrácí do pozadí a lidé je přesto kupují a ještě na ně stojí fronty, mě nutí myslet si pouze "dobře jim tak, magorům".

+1/0
16.2.2015 17:59

M96i27r77o57s86l95a41v 38B54u68d14a 9192472237192

To se dalo čekat a bude hůř...mnohem hůř!! Nudící se puberťáci se budou bavit dálkovým ovládáním autonomních vozidel jejichž posádka nebude moci zasáhnout, protože tam nebude volant ani pedály. 8-o Už teď se mohou bavit například vypnutím motoru nebo tím, co popisují v článku! Ale co, někteří to požadují tak proč jim to nedat. Každý svého "štěstí" strůjce.

Jelikož počítačům rozumím v míře větší než běžné, vím, o čem mluvím a opravdu se toho děsím. Prostě to s elektronikou opravdu hodně přeháníme!

+2/0
16.2.2015 11:11

B83r70o23n28i43s15l22a52v 94J93a48k45l 8220495625555

Je to zcela jednoduche ..... proste nepripojit multimedialni system na CAN .... a hlavne nedavat tam android ..... co se pak divi???

0/0
16.2.2015 10:51

M96i60r92o89s84l88a70v 18B20u34d45a 9112422567822

Tady jde o budoucnost. Vaše příští auto už bude připojené "natvrdo" a bez vaší kontroly....bohužel.!!

0/0
16.2.2015 11:13

M90a33r91t57i19n 35K78a19r54á62s21e65k 1148914119924

A protože operátoři ještě nepokryli republiku ani základní konektivitou první generace a ani nikdy nepokryjí, tak musí takové auto jezdit i když nemá signál. Takže není nic jednoduššího, než zajistit aby nemělo signál nikdy.

0/0
16.2.2015 18:02

M91i41r28o51s63l50a61v 26B93u85d34a 9562342947862

To bych také mohl jezdit furt v nouzáku. Nikdo neví, jak to bude ošéfované.

0/0
16.2.2015 18:19

M16a93r61t90i62n 31K26a69r96á86s35e23k 1798394359584

Nebo bych mohl také jezdit furt v e starém autě a podobné kraviny prostě nemuset řešit.

+2/0
16.2.2015 20:28

D52u15š42a44n 18P49e25š63e49k 3685519944910

Pokud nás ovšem ekofašisté nedonutí všechna stará auta zlikvidovat po vzoru Itálie.

0/0
17.2.2015 12:01

M40a91r84t97i37n 26K77a96r97á49s11e39k 1208124809664

A co je pro Italy staré auto? Já tam totiž před pár lety viděl jezdit ještě docela slušné vraky.

0/0
17.2.2015 17:39

J62i36ř13í 23K55o97c96u81r88e53k 6715844215758

Pak jedině 1 Hp, 4x4 s vlastní hlavou. U benzínky budete brát vodu do kýblu a nápást se může kolem cesty. Ikdyž pro delší cestování to nestačí a za jízdy se špatně chová na betoně či asfaltě.

+1/0
17.2.2015 19:12

S97t80a56n28i12s93l93a30v 94R41e97i42s73e17r 3443935179203

Podobné kraviny byste stejně musel řešit, protože jinak Vás na silnici sejme někdo, kdo takové auto má.

0/0
19.2.2015 21:37

M15a61r67t12i87n 68K88a27r46á86s10e55k 1368344359224

To sice jo, ale když takové auto nemám sám, je daleko méně pravděpodobné, že budu na blízku, když se to splaší.

0/0
19.2.2015 21:50

J38a34n 41K38r55p62e63c 5686413814282

pokud je mozne aby bylo napadenim jakehokoliv ridiciho systemu vozu nebo jeho selhanim aby vuz nebrzdil po vyvinuti sily na brdovy pedal (u hydraulickych brzdovych systemu), pak je neco spatne v samotne konstrukci. u soobnich aut nepredpokladam ze neni mozne je bezne zabrzdit at uz se s autem deje cokoliv. at uz se jedna o mytickou samoakceleraci u toyot anebo napadeni hackerem, vzdy musi byt mozne 1. vozidlo ridit, 2. vozidlo zabrzdit. opravdu nevim a nechce se mi hledat jestli plati podobna legislativni uprava jako pro rizeni (zjednodusene - volant musi byt mechanicky spoejny s koly) i pro brzdy. pokud vim existuje elektromechanicky system brzdeni ktery je ovladan jen pres ridici jednotku a jisteni je v podobe dvou nezvislych systemu, ale ze by je nekdo napojil na internet (na jine zarizeni ktere je k internetu pripojeno) tomu se mi nechce verit, tak blby snad nikdo neni a nemyslim si ze zrovna chevrolet impala takovy brzdovy system pouziva.

+5/0
16.2.2015 8:59

R24o10s64t17i81s19l77a77v 11H70r46á23č54e39k 6438140766830

U volantu možná, ale brzdy mají ABS, které je napojené na řídící jednotku, takže hacknutí je možné.

+1/0
16.2.2015 10:03

J17a41n 51K16r49p81e32c 5656813784752

takze.... 1. ABS ma svou vlastni ridici jednoktu u ktere neni zadny duvod aby byla napojena na cokoliv jineho - nato na internet. 2. nechcete mi snad tvrdit ze i pri kompletni nefunkcnosti ABS vozidlo NEBRZDI???!!! je vzdycky radost diskutovat s lidmi kteri nemaji elementarni znalost problemu ale snazi se byt velice chytri. a jeste vam za to nejaky nymand dal plus. jo jo, lidska blbost vladne svetu...

+4/0
16.2.2015 10:33

R15o15s47t29i36s17l97a31v 86H45r48á54č25e56k 6448360636940

Vám asi někdo hacknul hlavu, jinak si neumím představit důvod urážek.

0/−1
16.2.2015 11:29

J24a11n 32K30r63p64e96c 5216813574572

verte mi, to nejsou urazky...

+1/0
16.2.2015 12:31

T66o98m86á22š 95V32e93s40e17l16ý 5195168960779

jednotka abs je připojena na can, takže pokud si přes něj nechá přehrát sw (což imho nechá), je možné ji nechat stále odblokovávat všechna kola. Má to z pohledu hackera jen dvě chyby - zaprvé to i potom trochu brzdí, zadruhé stačí vypnout zapalování a brzdí to úplně normálně. Když ale některé tupější uživatele nenapadne vypnout zapalování a zmáčknout brzdu ani ve chvíli kdy jim auto začne zrychlovat, nejsou to chyby významné...

0/0
16.2.2015 12:48

J61a29n 94K12r61p34e35c 5876383284832

hmmmm... ze by bylo mozne prepisovar sw jednotky abs pres can bus. no mozne to je. nevidim zde sice duvod proc by to tak melo byt. adaptacni hodnoty by klidne mohly byt prepisovatelne ale zakladni nastaveni by melo byt v EPROM a ze by nekdo za provozu byl schopen flashnout novy SW pres can aniz by tim nezpusobil komplexni vyrazeni dane funkce si nedovedu moc predstavit. coz by vedlo pouze ke selhani ABS a auto by se chovalo jako bez ABS. jednotku ABS jsem nikdy rozdelanou v ruce nemel a rovnez moje znalosti SW a jejich aplikaci mam pouze povrchni. z hlediska bezpecnosti bych rekl (a ted nemyslim hackerstvi - ale i takove to domaci kutilstvi) ze se jedna o pomerne technologicke selhani.

0/0
16.2.2015 14:18

T60o14m82á26š 65V70e19s86e48l38ý 5865808550389

nevím jestli to opravdu je možné, ale nepřekvapilo by mě to. Ale pokud, flash za provozu si dovedu představit jako dočasné vyřazení a potom reset, toho si uživatel ani nemusí všimnout. A o tom že si automobilky s bezpečností hlavu nelámou je celý článek ;-)

0/0
16.2.2015 21:51

M44a48r14t68i63n 17K93a22r24á66s85e45k 1908854549954

Možná tím mysleli vyřazení posilovače brzd, nebo aktivaci ABS i při dobrém kontaktu kol s povrchem. Kdyby se to skloubilo s nekontrolovaným přidáním plynu, tak americká auta kde na manuální řazení nenarazíte, možná dokáží motorem překonat brzdy kterým se hází klacky pod nohy. Vypnutím zapalování to sice vyřešíte, ale nedal bych ruku do hovňa za to, že dráty od klíčku, pokud tam vůbec klíček je, vypnou zapalování navzdory hacknuté řídící jednotce, která se rozhodne ten signál ingnorovat. Jo to už je docela komplexní útok, ani nevím jestli možný, ale pokud to de, nechtěl bych být ten co stojí celou vahou na brzdovém pedálu a doufá že má větší hmotnost, než americký motor na jedničku krouťák. Jinak zcela vyřadit brzdy doufám fakt nejde ani u nejmodernejších na elektroniku spoléhajících systémů.

0/0
16.2.2015 17:50

J42a72n 98K82r76p48e42c 5356333884532

nad tim jsem taky premyslel, ze jedina moznost je davat rj abs chybna data o soustavnem prokluzu a snizit tim brzdny ucinek na minimum ale i toto je pomerne komplikovana cinnost a musel by vedet presne jake data, pac pri spatnem "davkovani" by to abs melo prave posoudit jako vadny system a vyradit abs z provozu. posilovac verim ze i v nejmodernejsich vozech je poddtlakovy a tudiz zavisly na chodu motoru, otazka jestli je podtlakovy ventil ovladany mechanicky nebo eletronicky ale u tak jednoducheho zarizeni je snad elektronicke ovladani zbytecne. nemam tucha jakym zpusobem je resena rj motoru ale obecna zasada je, ze vule ridice musi byt akceptovana a je nadrazena jakekoliv jine funkci. tudiz pozadavek na vypnuti motoru by mel byt plne akceptovan, a tento pozadavek jde do jine casti EM, pokud ovsem nejde i toto hacknout. tak komplexni utok si nedokazu predstavit. no ja mam 26 let stare bmw a navracim mu puvodni lesk, takze toto nastesti resit nemusim. paklize bych se neceho takoveho v budoucnu obaval neni nic jednoducheho nez si za par kacek nainstalovat manualni mechanicky bateriak a vsichni hackeri mi muzou leda...

0/0
16.2.2015 18:13

M44a86r89t22i89n 18K31a16r95á89s48e33k 1588294539204

Taky jsem si říkal, že kdyby mělo být auto chytřejší než řidič, nainstaluju si nějaký panic buton/central stop. S tím posilovačem brzd si nejsem jistý, zvlášť u různých aut s hybridním pohonem, start/stop systémy a tak, jinak bych ho taky čekal že bude hadicí do sání a hotovo. Upřímě řečeno jsem to nikdy na jiném než svém autě moc neprohlížel.

0/0
16.2.2015 20:24

J69a12n 98J84a73n95e62č82e90k 9480813390606

"Bezpečnostní díra se dá naštěstí odstranit na dálku. Automobilka pomocí mobilní sítě aktualizuje software ve vozech, kterých se nebezpečí týká."

Už jen tohle zní děsivě :-P

+7/0
16.2.2015 8:35

M70a65r35t38i82n 14H68a78v78l95í32k 2106773336882

až se automobilka rozhodne ze mate prilis stary vuz a je treba si koupit novejsi - staci  at vam posle signal do brzd a je to.. :)

+4/0
16.2.2015 12:21

M46i82c59h59a28l 28K88o25l63o86v54r59a22t 5937593165262

Všechno, co je připojeno k internetu lze napadnout

+10/0
16.2.2015 7:29

M82a33r66t38i77n 66K32a89r69á15s11e32k 1298884519944

Dám vám adresu na které je zařízení co umí pouze odpovídat na ping a ukázat teplotu, schválně co mu dokážete provést. Né jsou sice výjimky, ale jinak s vámi souhlasím, že cokoli má vzdálený přístup pro správce, má vzdálený přístup i pro útočníka a je možné se do toho dostat.

0/0
16.2.2015 18:28

M83i59r11o11s98l79a11v 51B46u46d23a 9292272247282

Sem s ní. :-)

0/0
16.2.2015 18:54

J66o11s71e92f 61V50a64l79a 9530803913943

internet v aute ? mozna, ale ne harwarove propojeny s autem. Moje navigace si umi stahnout data z internetu ohledne aktualnich dopravnich problemu v realnem case, ale nema zadne propojeni s autem jako takovym. A tak to ma byt. Vsechny chytre domy, chytra auta a chytre lednicky a pracky ci co vsechno muze byt chytre se stane casem problem a pak budou drazsiveci, ktere NEBUDOU kontrolovatelne internetem

+15/0
16.2.2015 6:45
Foto

T38o28m19á61š 63M34i70h69a97l75i56k 1249804343855

Tak to sa mojej spoľahlivej, milovanej felícii stať nemôže R^V zlaté české ručičky V

0/0
16.2.2015 1:45

P37e35t29r 85P76a50n 7877867136611

To ne, do feldy se dá dostat ještě rychleji :D,

+8/0
16.2.2015 6:02

M86i79l12a32n 19Š45v31a54g97r18o56v18s27k13ý 9662629885578

S ručičkami, nebo bez.

0/0
16.2.2015 8:53

J95a12k95u46b 46R69o40u92s 3253540724192

Tohle je ještě ten nejmenší problém celého toho systému... Až jednou přijde doba, kdy bude podobnej nesmysl v autech povinně, investuju maximální úsilí k tomu, abych se toho zbavil.

+14/0
16.2.2015 1:27







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.