Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V Česku jsou desetitisíce dieselů s odstraněným filtrem pevných částic

„V Česku jezdí několik desítek tisíc dieselových aut, která mají nelegálně odmontovaný filtr pevných částic,“ uvádí české zastoupení automobilky Ford. Tato auta pak neplní emisní normy ani homologaci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L96u92k47á24š 73V36a23ň70u72r84a 1655384763233

Auto s vytlučeným filtrem je na tom často líp jak čipnutý motor. Částice totiž vznikají při nedokonalém shoření nafty. A to bývá po čipnutí často. A taky má na kouřivost vliv snižování objemu a zvyšování plnícího tlaku.

+1/−1
23.2.2015 21:19

J10i54ř95í 49S96c65h72w60a81c83h 8178434798486

"Mno nevím, nejvíce kouří starý Avie a tam bych o "zmenšování objemu coby příčině zvýšené kouřivosti silně pochyboval ;-)

0/0
26.2.2015 21:02

L92u13k37á22š 65V59a18ň19u39r49a 1595904983433

Kdysi jsem dělal na vývoji kouřoměru, zařízení na měření kouřivosti. A tak jsem se dostal i na testování přístroje a dobře seřízený diesel i bez filtru kouří míň, jak rozhašený s filtrem. A pokud je upravená ŘJ, tak se měřením vytlučený filtr nepozná. Ony i automobilky zjišťují, že filtr pevných částic je hodně sporná věc. Navíc se ukazuje, že problémy s kouřivostí jsou často způsobené snižováním objemů motoru a zvyšování plnících tlaků. Většinou totiž částice vznikají při nedokonalém shoření paliva. Takže auto s vytlučeným filtrem je na tom s emisemi často lepší než čipnutý diesel.

+2/−2
23.2.2015 21:16

J32i34ř67í 53E93r15b96e24n 1183114856977

No, ona i stodvacítka na LPG má kolikrát lepší emise než felicia, která podle dokladů splňuje Euro 1.

Ale úředníka nezajímá skutečný stav emisí, nýbrž homologační dokumenty z doby uvedení vozidla do provozu...

0/0
26.2.2015 20:35

S23l46a21v62o17m39í56r 73Š76t69ě56p52á72n 1278154892244

Stačí snížením spotřební daně dostat cenu naturalu dvě koruny pod naftu a bude pokoj ...dneska má každej nafťák, i když jezdí málo.

0/0
23.2.2015 14:18

V56l89a16d65i39s37l56a26v 62B49u74r51y77š93e36k 1369662467714

nestačí

0/0
23.2.2015 16:02

M97a76r42t29i44n 35H65a61v77l25í80k 4760985167103

To mi ještě připomělo video. Promiňte slečno, kouříte? ;-D

https://www.youtube.com/watch?v=WF0zBE71e68

+1/−1
23.2.2015 13:40

O61n21d79ř41e83j 18K64r46y54š89t80o32f 6983751

cng

0/0
22.2.2015 20:31

L29u26k15á79š 43V91a47ň24u69r71a 1405724753773

Je zajímavé, že tyto filtry se už dlouho používají u nákladních automobilů a jejich čištění probíhá velmi jednoduše, vyndá se vložka a ta se ve speciálním přístroji profoukne. Nechápu, že to nejde udělat i u osobních automobilů.

0/0
22.2.2015 14:37

L11u80k71á74š 44K77m41e25n55t 5349627624430

Protože prachy :)

U kamionu, který najezdí životní kilometrovou nálož osobáku za rok by si netroufli chtít 50 tisíc ročně za novej filtr.

U osobáku, kde vás to vyjde na jednou za tři roky si prostě o těch 25 tisíc v klidu řeknou. Co s tím uděláte ... :)

+4/0
22.2.2015 16:34

V40l86a38d62i13s66l84a57v 97B74u95r65y23š62e46k 3503186112204

tak si zřiťe firmu která to bude čistit, když nás tak všichni okrádají, tak vy nám budete pomáhat, mimochodem takové firmy už existují, vyčistění stojí zhruba 5 tisíc, je na to záruka

0/0
22.2.2015 17:04

P42a85v44e72l 28K15u86r31a43l 5141694790270

Zbytečně vyhozených 5000 kč. bez filtru je to zadarmo a nejfektivnější způsob provozu čehokoliv je absolutní eliminace jakýchkoli zbytných nákladů.

Vždycky je třeba volit ty nejjednodušší a nejlevnější možná řešení.

Cílem by vždy mělo být utratit to absolutně nejmenší možné množství peněz k dosažení požadovaného výsledku. 

Auto je jenom a pouze prostředek co mne má dostat z místa A do místa B kdykoliv si zamanu. Cokoliv navíc je zbytná funkce která nesmí být povinná.

+1/0
22.2.2015 17:46

P80e58t17r 36H40a18n37a 1164890309

U PSA (Peugeot, Citroen) to jde a propláchnete si to doma samiR^

+1/0
25.2.2015 10:30

C12y16r74i19l 30P24a93v74e47l33k51a 4306562948245

Nejekologičtější auto je to, které se nemusí vyrobit!

Pokud by dělala kvalitní auta, jako byla kolem roku 2000, která jezdí při dobré údržbě bez problému dodnes, nemuseli by vymýšlet žádné nesmysly. Aut by se vyrobilo méně, a zátěž pro životní prostředí by byla menší. 

Jenže to by si soudruzi ve Wolfsburgu nemohli kupovat každej rok novej tryskáč.

A o tom to celé je. Ekolobby je provázaná s průmyslem a vymýšlejí se ptákoviny jen pro zisk. Nejde vůbec o přírodu, o zdraví, ale o peníze.

+4/−1
22.2.2015 12:18

V20l57a25d45i51s53l38a93v 78B84u64r55y20š20e98k 3723136512654

tak tak a kdyby se moci zmocnili komunisti, tak si zase můžem zase dát pořadník na trabanta a zlý manažéry z Wofsburku co myslí jen a jen na sebe a nám působí příkoří bychom zavřeli do lágrů

+2/−1
22.2.2015 12:31

J42a66n 52D94l65o16u49h39ý 7324569740599

Rok 2000 a komunisti ?! :-D mate to nejake popletene.

+3/−2
22.2.2015 13:55

V12l21a21d29i60s21l70a48v 75B73u21r95y34š65e68k 3833636472604

kdyby se moci zmocnili znamená, že v budoucnu, to je třeba v roce 2050

0/0
22.2.2015 17:07

M48a77r89e61k 57H66r61u59b38y 6117242151478

Od doby co neexistuje Sovetsky svaz a v Cine vladnou kapitaliste (prestoze mavajici cervenou vlajkou), je socializmus dost nepravdepodobny.:-P

Severni Korea na financovani exportu ideologie fakt nema;-)

0/−1
24.2.2015 10:24

L13u34k62á43š 97V89a48ň61u42r13a 1885684543563

Snižování spotřeby a ekoloby má smysl, pokud se tím ale nejde na roku výrobcům. Auta jsou už tak složitá, že je poruchovost častá a výdrž mizerná. Respektive, že neudržované auto dříve jezdilo pořád, zatímco dnes se bez údržby neobejde. Setkávám se na silnicích s takovými vraky, které určitě nesplňují ani emise a ani technický stav. A na tyto vozy by se spíše kontrola měla směrovat. Plno aut s vytlučeným filtrem splňuje předpisy víc, jak tyto vraky.

0/0
22.2.2015 14:44

J69i10n46d64ř74i83c94h 36Š81k21o59p63e62k 4985601410465

snižování spotřeby a ekoloby by mělo smysl, pokud by se spotřeba měřila v reálném provozu a ne upravené auta v ideálních podmínkách

0/0
22.2.2015 14:53

P61a67v73e92l 10K12u34r85a73l 5981974160730

Super... a když se ten filtr vymění tak škodliviny v něm zachycené magicky zmizí? Ne je třeba ho zlikvidovat se zhruba stejnými škodami jako je jezdit bez něj.

Krom toho jediné co ten filtr dělá je že sice po městě "saze" zachycuje ale ve chvíli kdy vjedete na dálnici a rozpálíte ho tak je zase "vypaluje" a vypouští do ovzduší.

A mne tedy přijde nesmysl doplácet desetitisíce na něco co jenom přesová zdroj znečištění z jedhono místa na jiné.

Tyhle filtry nejsou nic jiného než zbytečná buzerace mající za cíl uživit další hromadu zelených budižkničemu kteří jenom svými výmysli komplikují jiným lidem život. Poslat je do háje a automobilky které na tom chtějí vydělávat taky.

Co je třeba je jednoduché auto bez jakékoliv elektroniky které si bude moci člověk doma servisovat sám zcela nezávisle na jiných lidech a potřebě nějakých oficiálních servisů.

+4/−2
22.2.2015 12:03

P10a92v12e20l 90K59u90r46a49l 5311514760510

Pokud by státy chtěli mít alepsoň nějaký ekologický efekt - pak by měli především uvalit velmi vysokou daň za vyzaření starého vozidla z provozu.

Je mnohem větší ekologická škoda neustále těžit a zpracovávat další a další kovy a materiál na výrobu nových aut než kdyby byla minimální požadovaná životnost vozu na silnicích 15 let.

Jakékoliv mladší pojízdné vozidlo vyřazené z provozu by mělo vést k tomu že ten kdo ho vyzařuje by měl platit odpadovou daň alespoň ve výši 10 procent pořizovací ceny vozidla aby se především snižila spotřeba vozidel a klesly výroby automobilek.

+2/0
22.2.2015 12:07

P51e83t43r 36M48i10c10h66a37l 2100804621692

Průměrné stáří auta je u nás tuším přes 14 let. Nová auta z provozu nikdo nevyřazuje, pokud to není totálka po nehodě. Auto bez potřeby servisu neexistuje a dělat si servis sám není problém, pokud to někdo umí. Problém je, že servisy typu "Franta v garáži" se můžou majiteli auta hodně prodražit a krutě vymstít.

0/0
22.2.2015 12:26

P96a21v78e10l 84K95u29r17a20l 5651604510170

Nicméně myslím že všechny součástky auta by měl mít možnost uživatel opravit vlastní mocí a vůbec by nemělo být nutné aby stát vyžadoval nějakou homologaci a nebo se papírově určovalo jaké komponenty na daném typu auta smí být a nebo ne.

Stát má příliš regulační moci a tu je mu třeba vzít.

+1/−1
22.2.2015 17:42

P11e50t98r 22M45i31c26h57a60l 2500514461592

Dneska si uživatel doma neopraví ani kolo (většina u živatelů). A ty chceš, aby to šlo s autem? To je utopie.

0/0
22.2.2015 18:42

M97a16r17e72k 91H31r56u31b62y 6787672481468

No, pokud bychom se zbavili ve jmenu ekologie umyslne komplikovanych soucastek, je auto docela jednoducha vec ;-)

0/0
24.2.2015 10:27

V54l56a44d41i27s82l84a41v 98B58u66r25y64š59e46k 3213456702374

jednou jsem se jednoho člověka, který se chystal k odstranění DPF ptal, proč to dělá, tak jsem si myslel, jak bude naříkat, že život je zlej a že že si novej nemůže dovolit a že musí děti vozit do školky a že by pak neměl na lyžování v Alpách a on povídá, všichni to vymontovávají, tak co, já to nezachráním

0/0
22.2.2015 7:14

M63i34r97o23s98l46a72v 39H94r85a47c70h 9416729985755

Jó Cechy, to je takovej bordel.

+1/−3
22.2.2015 6:53

J69a23n 29N32o67v61á28k 9985568504565

Pokud ty auta s odstraněným filtrem sazí projdou emisní kontrolou, tak v tom snad žádný problém není.

0/0
21.2.2015 23:45

V37l70a20d19i27s18l39a83v 21B56u42r44y93š54e53k 3883546602874

problém je v tom, že se na emisních kontrolách saze neměří, takže projdou

0/0
22.2.2015 6:28

M34a51r64t82i76n 96H25a47v68l12í15k 4970655587893

V tom případě je někde chyba.

0/0
22.2.2015 8:18

V45l67a84d75i30s62l12a88v 86B28u36r78y35š77e24k 3713726482684

dyť se o tom, že je někde chyba již drahnou dobu diskutuje

0/0
22.2.2015 10:46
Foto

M26i14r71o86s42l22a11v 69S70t81e16i57n75e84r 4130182840146

Ale měří, je to taková pumpička s papírovým filtrem, měří se zešednutí.

0/0
22.2.2015 18:04

M78a39r34e32k 62H76r64u49b28y 6897682531398

Problem je, ze filtry pevnych castic chybi predevsim u kamionu, z kterych toho sajrajtu lita mnohonasobne vic nez ze stejne upravenych osobaku, a navic si uzivaji slevy na "ekologicke" motory. To vse za nezajmu policie :-/Rv

+1/0
21.2.2015 22:52

M41a59r96t42i84n 72P79ř51e63n29o91s40i16l 3801700602

NO SMOKE NO FUN

0/−1
21.2.2015 19:51

L93e31o69š 39S67m93u18t43n92ý 2517939325912

nikdo kdo má mozek si ojetý moderní diesel nekoupí,jakákoli uspora paliva nemůže nahradit přemrštěné náklady na servis,mám vlastní zkušenost citroen c5 hdi, možná ještě starý obyč. diesel ale hdi,tdci,atd či jak se to všechno jmenuje už nikdy,nikdy,nikdy

+6/0
21.2.2015 17:25

P92a20v10e26l 52N73o96v78á51k 7281456159613

Pokud mám přístup k naftě věřte tomu ze se mi to dost vyplatí ;)

0/0
21.2.2015 21:45

J24a19n 42N90o55v95á93k 9885348684985

Mám C5 1.6 HDI z roku 2006 už 5 let a s motorem nebo FAP žádný problém.

Servisní náklady do 3 tisíc ročně (jen materiál, práci si udělám sám).

+1/0
21.2.2015 23:38

V24l70a46d50i62s48l43a77v 56B58u69r19y90š23e63k 3163726812514

mě by spíš zajímalo, jak to funguje, jedu 200 km a nevypálí se to, pak jedu kousek a začne se to vypalovat, tak vypnu motor a tím se to přeruší a pak příští jízdu jedu schválně dál, ať se ta svině vypálí a ona nic a zase v té nejnevhodnější chvíli si vzpomene. Možná by nebylo od věci, kdyby si to v některých případech mohl řidie spustit, protože takovejhle provoz tomu jistě neprospívá

+1/0
21.2.2015 17:03

J13a33n 33N15o79v98á11k 9125948974385

Nevím co máte za auto, ale pokud nejezdíte jen krátké cesty do 10 km, tak nic neřešit, auto si poradí.

0/0
21.2.2015 23:39

V13l68a51d11i12s80l36a56v 25B13u83r66y57š12e53k 3103506762914

PSA 2,0 TDCi 103 kW, asi poradí, teda zatim poradilo, jen nechápu tu logiku, navíc v manuálu je psáno, že někdy je tomu potřeba pomoct jízdou ve vyšších otáčkách a přitom se to spouští naprosto nevypočitatelně, dovedu si představit, že se rosvítí kontrolka, chci vypálit, tak pojedu, spustím to a až kontrolka zhasne, tak je to vyřešený, takhle se to třikrát přeruší a vypálí se to třeba o 300 km později

0/0
22.2.2015 6:38

P88e30t17r 82M65i75c89h65a66l 2510614461482

Mám na TDi DR s DPF najeto za dva a půl roku necelých 45 tisíc a ještě se mi kontrolka nerozsvítila.

0/0
22.2.2015 9:31

V79l27a55d10i67s89l21a82v 78B26u65r48y28š65e75k 3123356972604

já za dvaapůl roku 60 tisíc a taky mě nic nesvítí

0/0
22.2.2015 10:48

P34e13t18r 17M95i85c85h35a21l 2240694141632

Aha, já myslel, že už se Ti to ozvalo. Ono je to hlavně o způsobu jízdy. Pokud se s tím trvale neskáče po městě na krátké trasy, několikrát denně a pořád v podstatě se studeným motorem, tak se to průběžně čistí samo.

0/0
22.2.2015 12:20

J65i45ř86í 39E56r52b42e59n 1653184206147

Ford C-Max 1,6 TDCi stejný problém (ostatně je to taky motor Peugeot, jestli se nepletu). Někdy to začne vypalovat na sotva zahřátém motoru už v prvním stoupání (což je strašně příjemné, když se najednou na široké přehledné silnici I. třídy ploužíte sedmdesátkou) a jindy nespustí ani po 250 km nonstop jízdy, kde by přitom měl ideální provozní podmínky.

Navíc mi vypalování ani nehlásí - žádná kontrolka, žádné pípnutí, žádná hláška na displeji. Jen to najednou samo ubere plyn a rozhodne se, že maximální otáčky jsou 3000 a basta.

0/0
26.2.2015 20:55

J50a44r46o19s24l62a40v 52L10h22o44t70s19k59ý 4247810641109

To jste objevili Ameriku...

0/0
21.2.2015 12:14

R19o21b12e81r82t 78R45u55d81e65n10k68o 2934973121540

To je hezké, že tu spousta lidí radí, že by auto nechali sešrotovat. Nikdo ale nenapíše, že jsme už dávno měli chytit a předehnat životní úroveň Rakouska, dle prognostika Václava. Až budu mít plat jako v Rakousku, vážně nebudu mít auto starší 5 let. Takhle mi vlezte na záda, jezdím tím, na co mám. Navíc předpokládám, že vynálezce emisních povolenek vymyslí výfukovné a pak ještě dostanou krávy na prdel měřič metanu.

+2/0
21.2.2015 12:07

J51i48ř25í 95N61o38v60o62t52n10y 2268291963389

I v tom Rakousku jezdí 15-20 let staré vozy. Více na venkově, stejně jako tady. Ani běžný Rakušák musí krotit výdaje.

0/0
21.2.2015 12:25

V59l94a64d50i10s92l47a61v 63B40u78r17y58š86e10k 3533506722174

to je ale vaše chyba, že nemáte plat jako v Rakouku, Klause bych do toho nepletl a právo trávit ostatní vám to určitě nedává, je třeba si na vás posvítit, dle vašich slov nám jinou možnost nedáváte

0/−5
21.2.2015 12:25

J14i71n42d48ř13i16c79h 60Š49k38o81p61e25k 4575521150145

to je ale vaše chyba, že nemáte plat jako v Rakouku

;-D;-D;-D;-D

0/0
21.2.2015 14:56







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.