Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Do BMW budete tankovat vodu. Její vstřikování zvýší výkon motoru

Matně černé kupé v okruhové zbroji v podání BMW je pekelně rychlá pojízdná laboratoř. Safety Car pro závody motorek otestuje speciální systém vstřikování vody do motoru pro zvýšení výkonu. BMW M4 tankující vodu je k vidění na autosalonu v Ženevě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J42a10n 25D17l64o36u97h64ý 7314639550129

Nechci bejt hnidopich, ale nema to spis byt levna verze NOS. Voda pri narazove vysoke teplote dokaze roztrhnout vazbu h2o a dojde k velkemu uvolneni energie. NOS funguje stejne, tak se ziskava vice koncentrovany O2. Pokus si muzete overit s cajovou svickou a injekcni strikackou naplnenou vodou. Doma bych to nezkousel, udela to klidne 2 metrovej plamen :-D

0/0
8.3.2015 9:45

R64o30b33e74r90t 25M60á10s88l60o 1771421627387

A v příští verzi BMW bude HHO generátor :-)

0/0
6.3.2015 0:57

S81t42e82f30a14n65o 96S77i70n60i31g31a62g23l22i44a 3478697233221

Krátkodobé vstřikování vody do válců bylo použito už ve stíhačkách za 2. sv.války. Pilot ho mohl využít v případě potřeby úniku, a opravdu jen krátce, aby nepoškodil motor.

+3/0
5.3.2015 2:00

P78a73v93e37l 27S81ý67k18o45r80a 7327812537351

Trysku na vodu v karburátoru měly již poválečné Fordy. Nic nového pod sluncem.

A záklaďáci měli něco podobného na Pragovce. Výrazně se snížila spotřeba benzínu. [>-]

0/0
4.3.2015 23:47

P53a64v81e11l 58S88ý14k85o59r72a 7537682627471

5. Auto na vodu. Již poválečné FORDY měly v karburátoru trysku na vodu. Ta se společně s benzínem dostávala do válců. Teploty spalovacích motorů ( cca 2 500 stupňů) rozložily vodu na vodík a kyslík, který hned shořel.

Již pan Emil Chrástek v roce 1956 na vojně připevnil nádobu s vodou na výfuk nákladní PRAGY. Ta se vařila,  vodní páry nasával karburátor. Spotřeba klesla z 26 litrů na 13 litrů benzínu. Ale každých 5 000 Km se podpálil některý ventil.

http://www.jakbydlet.cz/clanek/512_ropna-krize--jak-reagovat-na-zdrazeni-benzinu-a-nafty--.aspx

0/0
4.3.2015 23:52

M86i53c22h17a29l 49P59a18v47l55á12t 9313973874429

Je dobre rozlisovat smysluplne vstrikovani vody do spalovaciho motoru a tyhle hoaxy podporujici podvodny prodej nesmyslu.

+1/−1
5.3.2015 9:26

J88a37n 48H77r36a68d 6560621460

V sedmdesátých letech to byl hit mezi kutily, i já to zkoušel se svým prvním MBéčkem, ale nepamatuji si, že by to mělo výrazný efekt.

0/0
4.3.2015 23:04

J21i33ř17í 91S24c31h82w58a29c30h 8308904688246

neměl jsi turbo ;-)

+1/0
4.3.2015 23:15

A62d14a75m 45P27u35r97k36r90t 5256532698448

"..žíít ja-ko kaskadér.." :)

0/−1
4.3.2015 22:59

J15o90s36e77f 40V90a75l94a 9950423673923

tohle vybaveni mela uz nemecka letadla z druhe svetove........

0/0
4.3.2015 22:46

V26a71c53l12a77v 67V50a30v22r84a 3737604335397

Více než 50 let stará blbost. To se zkoušelo v 60.letech na motorech aut, motocyklů i malých sportovních letadel.

Jo funguje to, ale ty následky. O tom vám asi autor nenapíše.

Bože za co mě trestáš? S čím přijde příště?

+1/−3
4.3.2015 21:39

L36a48d84i41s90l47a54v 85E77n66d92e 6519892108915

trošku mi ty následky objasni ve vzduch je vody i tak dost navíc je známo že auto nejlépe jede v mlze či dešti a osobně jsem tak jezdil více jak 5 let skončil jsem když na techničák uvalily dan jak na benzin

0/0
4.3.2015 21:43

V29l66a70d17a52n 11K63a54h33a23n 9571124494312

zalezi na pomeru

0/0
4.3.2015 22:13

L29a27d74i54s10l63a36v 20E63n50d29e 6489392938855

samozřejmě poměr je duležitej já tam přikapával z infuzní sady dnes je elektronika tak by to byl o něčem jiném.Jezdil jsem tak 5 let a žádnej problém.Používal jsem techničák plus vodu asi 3 litry na 100 km.Jezdilo to potom stejně jak na klasickej benzin.Když na techničák dali dan tak už nebyl ten efekt.Ale měli i měděnou trubku omotanou kolem svodu pak tam šla pára ale zas se to nedalo moc regulovat

0/0
4.3.2015 22:30

J19i35ř76í 50S37c92h28w12a52c80h 8388724928606

myslím, že jsem kdysi dávno četl něco o zvýšené korozi....čeho, to už nevím....

0/0
4.3.2015 22:14

V28l42a45d14a64n 57K48a27h96a89n 9461654184122

tak tak, proto se tam vetsinou pridava i protikorozni prostredek

0/0
4.3.2015 22:18

V29l87a13d70a69n 67K24a86h80a60n 9211374104252

Tak tak, vyvinuto behem druhe svetove valky v nemecku pro stihaci letadla - MW50

+2/0
4.3.2015 22:12

L31i72b71o90r 43J59a44n18e82č43e74k 4455475905371

Poslete jim CV, asi zamestnavaji samy blbce. :-)

+1/0
4.3.2015 22:13

V86l14a71d84a25n 81K64a76h66a13n 9341464404612

dyt to pisou i v clanku, ztraceni zivotnosti motoru a urceno pro specialy, kde se predpoklada casty repas nebo vymena

0/0
4.3.2015 22:16

T83o91m36á56š 33H94l33a27v54á31č 1581675210

No já nejspíš nebudu......

+1/0
4.3.2015 21:12

L14a69d95i33s30l32a58v 93E56n49d52e 6849422668955

tohle jsem dělal už u staré škoda 1000 mb a fungovalo to dobře

+1/0
4.3.2015 21:11

I15v87a18n 22P13a56p 9988502

Přesně tak

0/0
4.3.2015 21:18

L48a87d23i94s14l68a58v 49E36n57d70e 6599172698785

mimochodem pokud by se prodával levnej techničák jezdím na to dodnes voda plus benzín žádná sláva ale techničák plus benzin to bylo jak na normální benzín jenže na techničák tehdá nebyla dan jak na benzin a stál tudíž 2 kč.Navíc tehdá nebyla elektronika takže to řešila kapačka z infuze

0/0
4.3.2015 21:30

V14a23c80l66a37v 52V82a71v89r38a 3377224665237

techničáky tu v Michiganu ani na Floridě nemáme. Taky na co, že? Snad abych si platil nesmyslné "povinně" prohlídky ??  Na takové tresty přijde jen EU.

Už víte proč musí být zákonitě každý výrobek Made in EU neuvěřitelně předražený? To chce tak 20-30 let a pochopí to i Brusel. Za nákup zboží z USA budou padat přísné tresty.

0/−3
4.3.2015 21:44

D45a63n63i15e28l 57U45r16b36á54n34e96k 6987268369718

Tím techničákem kolega myslel technický benzín, pane USA :-)

+1/0
4.3.2015 22:58

D17a88n44i18e13l 98U32r88b71á97n64e25k 6327668769568

Nebo myslíte, že jezdil na technické průkazy? :-)

0/0
4.3.2015 22:59

V90a36c90l93a16v 53V88a22v43r96a 3857354415397

ale co potom, viď?

0/0
4.3.2015 21:40

M52i66l44a28n 30Š47v76a58g19r46o41v74s43k29ý 9912299835698

Já bych byl radši, kdyby moje mokré dřevo dalo více tepla v kotli. ;-D

+4/0
4.3.2015 18:48

M77i77c16h72a35l 42K64ř62í10ž 1324740161222

Pierre Closterman v knize Velký cirkus ( 2.sv.válka  ) píše o německých Focke-wulfech se vstřikováním vody a etylalkoholu do motoru ve vysokých otáčkách .Opravdu nic nového..

+6/0
4.3.2015 18:26

V95l56a42d55a 97S80i13m46o38n78i42k 3279533613415

Motory Merlin Supermarine Spitfire  - také vstřikování vody.

+2/0
4.3.2015 18:31

V19l68a29d24a23n 26K57a63h32a78n 9411124634662

MW50 a mely to letadla i pred FW 190 D-9 o kterem asi mluvite

+1/0
4.3.2015 22:21

O47t54a82k13a33r 44D27e11y72l 2932489795325

Princip je známý desítky let, když jsem dělal první ,,papíry,, už nás učily, že motor jede nejlépe za chladného počasí a za vlhka. Mlžení do sacího porubí se zkoušelo mnohokrát u závodních motorů, problém byl, že nebyla elektronika, která vy to ovládala.

0/0
4.3.2015 18:22

R49o97m72a55n 80K79u33b53a40l12a 8597910942

Měl jsem 2003 BMW 540i M Sport Package a to auto jsem miloval a taky jsem ho vlastnil nejdéle ze všech aut, skoro 4 roky, a byla největší chyba že jsem ho dal pryč, protože od té doby jsem nenašel auto které by se k němu, v poměru cena-výkon-radost z jízdy, mohlo přirovnat (2007 Audi 3.2 Quattro, 2010 BMW 535i Sport, 2012 Infiniti G37 Sport a v současné době 2014 Infiniti Q50 3.7L) čímž jsem chtěl říct že pokud by nepřestali vyrábět atmosférické motory nemuseli by se zabývat vstřikováním vody, protože nahrazovat objem turbo motory není podle mě cesta která by vedla k uspokojení zákazníků kteří nekupují auta pouze k přepravení se z bodu A do bodu B!

0/0
4.3.2015 18:16

J48i92ř19í 76P65e77l49n78á90ř 6345583236309

Ta auta ti někdo vnucuje, nebo si to kupuješ sám? To je tak hloupě nesourodý výběr, že se člověk nestačí divit. Střídáš to jak majitel autobazaru, tak si do toho snad napřed sednu a když mi to nevyhovuje tak si to nekoupím...

0/0
4.3.2015 20:54

T26o23m18á95š 35V75e43l92č17o65v59s33k60ý 4313398239168

Čím jezdíte vy?

0/0
4.3.2015 21:15

R51o32m20a37n 95K34u91b95a37l69a 8397530582

Člověče , ty budeš asi moje manželka a vydáváš se za Pelnáře, protože to stejný říká ona když ji vždycky po roce, dvou řeknu že se dívám po novým autě...:))))

Jinak je velice těžké , jak už jsem napsal, po tom co jsem měl 540i najít auto s kterým bych byl spokojený jako s ním, protože mám určitá "kritéria" kterých se držím.... víc to nebudu rozvádět ale během letošního roku si koupím auto nový a s ním už DOUFÁM spokojený budu....:)

0/0
4.3.2015 22:00

T72o23m41á60š 63R20a44d44n76i83c 2573128404361

Vážený pane redaktore. 

domnívám se, že Vaše tvrzení, že nevýhodou teplého vzduchu na sání je pouze klesající hustota a možnost klepání, není úplné. 

na odkazu níže vidíte Otův cyklus v T-s diagramu (zdroj anglická wikipedie) 

http://en.wikipedia.org/wiki/Otto_cycle#mediaviewer/File:Otto2.png

Z tohoto diagramu je vidět, že pokud poroste teplota T1 (a nezáleží na tom, zda se posune v teplotě výš celý cyklus nebo pouze jeden jeho roh), klesne termická účinnost celého cyklu. (účinnost je graficky vidět jako poměr plochy ohraničené křivkou a plochy ohraničené teplotou T=0, s=a, s=b a křivky 2-3). 

Nehledě na to, že vždy zaplatíte daň za vyšší teplotu tím, že energie na jeho ohřátí musela být odněkud odebrána (v tomto případě v náhonu turbodmychadla)

+2/0
4.3.2015 17:55

D58e52j15a56n 19T65a83d81i35c 7132916307877

Toto je aspon krasny design, ne jak ta cervena obluda od Kie v Zeneve ;-)R^

+2/−2
4.3.2015 16:48







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.