Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Do BMW budete tankovat vodu. Její vstřikování zvýší výkon motoru

Matně černé kupé v okruhové zbroji v podání BMW je pekelně rychlá pojízdná laboratoř. Safety Car pro závody motorek otestuje speciální systém vstřikování vody do motoru pro zvýšení výkonu. BMW M4 tankující vodu je k vidění na autosalonu v Ženevě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J86a61n 32D66l36o51u85h84ý 7704879160339

Nechci bejt hnidopich, ale nema to spis byt levna verze NOS. Voda pri narazove vysoke teplote dokaze roztrhnout vazbu h2o a dojde k velkemu uvolneni energie. NOS funguje stejne, tak se ziskava vice koncentrovany O2. Pokus si muzete overit s cajovou svickou a injekcni strikackou naplnenou vodou. Doma bych to nezkousel, udela to klidne 2 metrovej plamen :-D

0/0
8.3.2015 9:45

R85o74b32e48r96t 98M37á47s30l30o 1581941467287

A v příští verzi BMW bude HHO generátor :-)

0/0
6.3.2015 0:57

S39t93e47f68a15n33o 62S90i32n45i37g53a19g97l75i49a 3918607813201

Krátkodobé vstřikování vody do válců bylo použito už ve stíhačkách za 2. sv.války. Pilot ho mohl využít v případě potřeby úniku, a opravdu jen krátce, aby nepoškodil motor.

+3/0
5.3.2015 2:00

P26a81v72e51l 71S47ý58k50o58r37a 7667852487951

Trysku na vodu v karburátoru měly již poválečné Fordy. Nic nového pod sluncem.

A záklaďáci měli něco podobného na Pragovce. Výrazně se snížila spotřeba benzínu. [>-]

0/0
4.3.2015 23:47

P57a47v26e64l 64S52ý42k63o38r93a 7947862117601

5. Auto na vodu. Již poválečné FORDY měly v karburátoru trysku na vodu. Ta se společně s benzínem dostávala do válců. Teploty spalovacích motorů ( cca 2 500 stupňů) rozložily vodu na vodík a kyslík, který hned shořel.

Již pan Emil Chrástek v roce 1956 na vojně připevnil nádobu s vodou na výfuk nákladní PRAGY. Ta se vařila,  vodní páry nasával karburátor. Spotřeba klesla z 26 litrů na 13 litrů benzínu. Ale každých 5 000 Km se podpálil některý ventil.

http://www.jakbydlet.cz/clanek/512_ropna-krize--jak-reagovat-na-zdrazeni-benzinu-a-nafty--.aspx

0/0
4.3.2015 23:52

M96i38c68h75a84l 30P45a66v51l74á30t 9563813134629

Je dobre rozlisovat smysluplne vstrikovani vody do spalovaciho motoru a tyhle hoaxy podporujici podvodny prodej nesmyslu.

+1/−1
5.3.2015 9:26

J64a59n 88H56r61a59d 6590831360

V sedmdesátých letech to byl hit mezi kutily, i já to zkoušel se svým prvním MBéčkem, ale nepamatuji si, že by to mělo výrazný efekt.

0/0
4.3.2015 23:04

J18i49ř56í 87S87c76h63w70a86c60h 8228894608816

neměl jsi turbo ;-)

+1/0
4.3.2015 23:15

A65d12a39m 15P72u94r18k81r48t 5786972778158

"..žíít ja-ko kaskadér.." :)

0/−1
4.3.2015 22:59

J47o35s51e11f 22V11a60l36a 9370413563883

tohle vybaveni mela uz nemecka letadla z druhe svetove........

0/0
4.3.2015 22:46

V86a14c43l94a68v 23V11a82v93r85a 3267554855637

Více než 50 let stará blbost. To se zkoušelo v 60.letech na motorech aut, motocyklů i malých sportovních letadel.

Jo funguje to, ale ty následky. O tom vám asi autor nenapíše.

Bože za co mě trestáš? S čím přijde příště?

+1/−3
4.3.2015 21:39

L74a54d69i69s58l19a82v 39E38n28d84e 6479202388345

trošku mi ty následky objasni ve vzduch je vody i tak dost navíc je známo že auto nejlépe jede v mlze či dešti a osobně jsem tak jezdil více jak 5 let skončil jsem když na techničák uvalily dan jak na benzin

0/0
4.3.2015 21:43

V53l33a54d50a28n 67K61a23h22a34n 9761244824282

zalezi na pomeru

0/0
4.3.2015 22:13

L30a78d64i46s46l56a90v 65E78n32d73e 6589572858575

samozřejmě poměr je duležitej já tam přikapával z infuzní sady dnes je elektronika tak by to byl o něčem jiném.Jezdil jsem tak 5 let a žádnej problém.Používal jsem techničák plus vodu asi 3 litry na 100 km.Jezdilo to potom stejně jak na klasickej benzin.Když na techničák dali dan tak už nebyl ten efekt.Ale měli i měděnou trubku omotanou kolem svodu pak tam šla pára ale zas se to nedalo moc regulovat

0/0
4.3.2015 22:30

J56i58ř84í 76S39c70h40w75a37c28h 8128614418446

myslím, že jsem kdysi dávno četl něco o zvýšené korozi....čeho, to už nevím....

0/0
4.3.2015 22:14

V91l43a35d63a19n 58K63a48h10a63n 9471684734112

tak tak, proto se tam vetsinou pridava i protikorozni prostredek

0/0
4.3.2015 22:18

V80l91a69d81a14n 65K63a49h10a84n 9221864544512

Tak tak, vyvinuto behem druhe svetove valky v nemecku pro stihaci letadla - MW50

+2/0
4.3.2015 22:12

L45i44b84o25r 55J72a45n95e20č49e98k 4325185555941

Poslete jim CV, asi zamestnavaji samy blbce. :-)

+1/0
4.3.2015 22:13

V46l18a65d69a59n 82K66a46h96a94n 9761934914582

dyt to pisou i v clanku, ztraceni zivotnosti motoru a urceno pro specialy, kde se predpoklada casty repas nebo vymena

0/0
4.3.2015 22:16

T23o75m64á16š 27H14l25a48v90á94č 1381145690

No já nejspíš nebudu......

+1/0
4.3.2015 21:12

L52a70d58i94s20l68a13v 91E29n51d37e 6709842988465

tohle jsem dělal už u staré škoda 1000 mb a fungovalo to dobře

+1/0
4.3.2015 21:11

I88v47a60n 80P85a81p 9438832

Přesně tak

0/0
4.3.2015 21:18

L91a15d14i40s55l54a22v 36E64n88d40e 6949862128845

mimochodem pokud by se prodával levnej techničák jezdím na to dodnes voda plus benzín žádná sláva ale techničák plus benzin to bylo jak na normální benzín jenže na techničák tehdá nebyla dan jak na benzin a stál tudíž 2 kč.Navíc tehdá nebyla elektronika takže to řešila kapačka z infuze

0/0
4.3.2015 21:30

V18a90c98l39a70v 48V92a31v27r66a 3357104405247

techničáky tu v Michiganu ani na Floridě nemáme. Taky na co, že? Snad abych si platil nesmyslné "povinně" prohlídky ??  Na takové tresty přijde jen EU.

Už víte proč musí být zákonitě každý výrobek Made in EU neuvěřitelně předražený? To chce tak 20-30 let a pochopí to i Brusel. Za nákup zboží z USA budou padat přísné tresty.

0/−3
4.3.2015 21:44

D51a32n36i67e78l 53U89r79b22á57n78e91k 6867478399888

Tím techničákem kolega myslel technický benzín, pane USA :-)

+1/0
4.3.2015 22:58

D21a44n14i39e68l 80U56r20b93á90n69e86k 6477148559248

Nebo myslíte, že jezdil na technické průkazy? :-)

0/0
4.3.2015 22:59

V97a84c42l62a72v 26V42a21v15r94a 3437304465837

ale co potom, viď?

0/0
4.3.2015 21:40

M11i63l41a16n 32Š31v70a70g43r93o21v41s76k18ý 9662529755668

Já bych byl radši, kdyby moje mokré dřevo dalo více tepla v kotli. ;-D

+4/0
4.3.2015 18:48

M42i80c16h53a84l 66K72ř77í32ž 1984430351592

Pierre Closterman v knize Velký cirkus ( 2.sv.válka  ) píše o německých Focke-wulfech se vstřikováním vody a etylalkoholu do motoru ve vysokých otáčkách .Opravdu nic nového..

+6/0
4.3.2015 18:26

V19l36a92d36a 38S79i25m81o83n53i64k 3909303303955

Motory Merlin Supermarine Spitfire  - také vstřikování vody.

+2/0
4.3.2015 18:31

V17l75a68d39a37n 10K48a40h39a25n 9961674374982

MW50 a mely to letadla i pred FW 190 D-9 o kterem asi mluvite

+1/0
4.3.2015 22:21

O83t84a48k49a79r 85D37e92y81l 2882269255325

Princip je známý desítky let, když jsem dělal první ,,papíry,, už nás učily, že motor jede nejlépe za chladného počasí a za vlhka. Mlžení do sacího porubí se zkoušelo mnohokrát u závodních motorů, problém byl, že nebyla elektronika, která vy to ovládala.

0/0
4.3.2015 18:22

R64o69m65a12n 63K69u15b34a21l78a 8957770392

Měl jsem 2003 BMW 540i M Sport Package a to auto jsem miloval a taky jsem ho vlastnil nejdéle ze všech aut, skoro 4 roky, a byla největší chyba že jsem ho dal pryč, protože od té doby jsem nenašel auto které by se k němu, v poměru cena-výkon-radost z jízdy, mohlo přirovnat (2007 Audi 3.2 Quattro, 2010 BMW 535i Sport, 2012 Infiniti G37 Sport a v současné době 2014 Infiniti Q50 3.7L) čímž jsem chtěl říct že pokud by nepřestali vyrábět atmosférické motory nemuseli by se zabývat vstřikováním vody, protože nahrazovat objem turbo motory není podle mě cesta která by vedla k uspokojení zákazníků kteří nekupují auta pouze k přepravení se z bodu A do bodu B!

0/0
4.3.2015 18:16

J69i52ř25í 59P56e19l81n16á45ř 6815563366889

Ta auta ti někdo vnucuje, nebo si to kupuješ sám? To je tak hloupě nesourodý výběr, že se člověk nestačí divit. Střídáš to jak majitel autobazaru, tak si do toho snad napřed sednu a když mi to nevyhovuje tak si to nekoupím...

0/0
4.3.2015 20:54

T41o45m55á21š 32V24e17l60č36o12v34s45k62ý 4313198709158

Čím jezdíte vy?

0/0
4.3.2015 21:15

R88o69m19a20n 43K21u43b35a79l44a 8187860822

Člověče , ty budeš asi moje manželka a vydáváš se za Pelnáře, protože to stejný říká ona když ji vždycky po roce, dvou řeknu že se dívám po novým autě...:))))

Jinak je velice těžké , jak už jsem napsal, po tom co jsem měl 540i najít auto s kterým bych byl spokojený jako s ním, protože mám určitá "kritéria" kterých se držím.... víc to nebudu rozvádět ale během letošního roku si koupím auto nový a s ním už DOUFÁM spokojený budu....:)

0/0
4.3.2015 22:00

T23o38m23á31š 33R59a22d87n63i87c 2263138664281

Vážený pane redaktore. 

domnívám se, že Vaše tvrzení, že nevýhodou teplého vzduchu na sání je pouze klesající hustota a možnost klepání, není úplné. 

na odkazu níže vidíte Otův cyklus v T-s diagramu (zdroj anglická wikipedie) 

http://en.wikipedia.org/wiki/Otto_cycle#mediaviewer/File:Otto2.png

Z tohoto diagramu je vidět, že pokud poroste teplota T1 (a nezáleží na tom, zda se posune v teplotě výš celý cyklus nebo pouze jeden jeho roh), klesne termická účinnost celého cyklu. (účinnost je graficky vidět jako poměr plochy ohraničené křivkou a plochy ohraničené teplotou T=0, s=a, s=b a křivky 2-3). 

Nehledě na to, že vždy zaplatíte daň za vyšší teplotu tím, že energie na jeho ohřátí musela být odněkud odebrána (v tomto případě v náhonu turbodmychadla)

+2/0
4.3.2015 17:55

D78e96j35a98n 20T11a56d21i47c 7262556297127

Toto je aspon krasny design, ne jak ta cervena obluda od Kie v Zeneve ;-)R^

+2/−2
4.3.2015 16:48







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.