Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nové Audi R8 se vyhnulo přeplňování a může jezdit i na elektřinu

Nový supersport od Audi přijíždí po osmi letech. Opět má atmosferický motor od Lamborghini. Kromě burácivého desetiválce může ale pohon obstarávat také elektřina. Design ubral z extravagance, standardem jsou LED světla.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T15o65m62á79š 71J71u70r92e97č85k53a 3713382189683

Jsem rád, že zůstali u atmosféry, protože slyšet R8 když se ve vysokých otáčkách naštve, je jako nechat si vyrazit mozek plátkem citrónu obaleného kolem masivní zlaté cihly;-)

0/0
2.3.2015 6:28

J56a42n 11K36a46č85e45r 4460529649713

BombaR^

0/0
27.2.2015 21:59

J55o78s66e97f 35V95a72l68a 9500183153393

pres vikend jsem potkal dve BMW i8. proti nim to Audi bude mit thodne ezke, i pres  supernovinku laserove svetlomety ( ktere uz BMW do i8 standardne montuje....) Nicmene diky novym tendencim v autodesignu treba tohle BMW hlavne ze zadu vypada jako nejaky vytvor pro sci-fi film

0/0
27.2.2015 16:52

J50i17ř32í 79S43c72h60w88a83c65h 8988564808736

i8 bude asi o hodně dražší

+1/0
27.2.2015 17:24

M11a62r66t67i78n 26L42ž29i17č98a47ř 9285287542464

i8 v plné specifikaci stojí 3.4 milionu

+1/0
28.2.2015 13:17

P42e44t10r 15M33i94c96h94a77l 2230654181902

Hmm, tak to si ... taky nekoupím. :-)

+6/0
27.2.2015 16:45

L66u93k10á98š 77O24m98á66č87k51a 5471594341736

Děkujeme. :-)

+1/0
27.2.2015 16:55

V13á72c44l35a41v 69S39v29o66b21o80d67a 5766668689

...odcházíme.;-D

0/0
28.2.2015 10:08

P71e11t12r 76B20á26č87a 8805346285555

To nas neprekvapuje s tou tvoji vylitanou oktavkou :-P

0/0
27.2.2015 20:35

P67e28t44r 42M27i81c57h47a70l 2130204921732

Báčo, už jsi ukecal fotra, aby ti půjčil vaši rodinnou feldu, až si uděláš řidičák?

0/0
28.2.2015 6:22

P65e78t95r 64B79á42č65a 8435416895315

Ne, s nim o te tve nejtuctovejsi krabici Octavii ;-(

0/0
28.2.2015 9:49

P81e74t57r 32B96á91č56a 8555536175515

*snim

0/0
28.2.2015 9:50

P82e61t47r 75M47i49c94h18a31l 2110974901832

Tak se ráno vždycky nezapomeň utřít. :-P

0/0
28.2.2015 11:50

J46a59n 18Š83l68é47g23l 8112830138523

Tak tohle auto taky nebudu mít :-)

0/0
27.2.2015 16:39

M95i98l82a88n 47W16e28l46s27e21r 5712548808281

Dík. Takže je to o zvuku a zážitku.

+3/0
27.2.2015 15:02
Foto

V93o88j94t91ě93c22h 60P72a59v40l23í54k 5954461694478

Důvod, proč dát atmosférický motor do sportovního vozu je především rychlost reakce na sešlápnutí plynu.

+5/0
27.2.2015 15:37

M13i69l59a63n 72W94e52l95s35e41r 5622908728461

Pánové děkuji všem za info.

0/0
27.2.2015 15:44

P28e48t45r 39S87k29o29k21a88n 3209589833489

Jsem myslel ze elektrina je rychlejsi nez vstrikovani. Asi jsem ve skole nedaval pozor.

0/0
28.2.2015 2:14
Foto

V19o39j17t91ě72c50h 79P51a34v51l21í67k 5404261104488

Samozřejmě, elektromotor reaguje ještě rychleji. Atmosférický bylo myšleno oproti motoru s turbem nebo kompresorem.

+1/0
28.2.2015 8:24

M97i86l28a19n 67W66e75l36s56e11r 5392598828501

Jsem laik, kdo mi to vysvětlí..... Jaký je rozdíl mezi přeplňovaným a nepřeplňovaným motorem?  Nějak jsem myslel, že přeplňovaný je lepší....

0/0
27.2.2015 14:31

P48e73t61r 46D68o57u25p12a55l 5981108955479

Záleží... Není lepší a horší.

Atmosféra je založena na velkém objevu a vysokých otáčkách, takže pak má taky úžasný zvuk, ale větší spotřebu a někdy nedostatek výkonu, proto se přidávají turba, i dvě až tři, které umožní při mnohem menším objemu vyšší výkon a nižší spotřebu, ale vytratí se kulervoucí charakter. Poslechněte si třeba Znáte třeba Audi RS5, nebo teď už starou generaci BWM M3? Atmosférické motory 400+ koní s úžasným charakterem. Nástupce M3 už má turbomotor, který je mnohem lepší, ale taky to není takový zážitek řídit, že.

+1/0
27.2.2015 14:54

L96u21k87á75š 61O87m94á87č70k59a 5951294981706

Přeplňovaný motor má vždy nějakou odezvu na plyn díky latenci turba. Atmosferický motor reaguje okamžitě, má ale vyšší spotřebu díky nutnosti udržovat jej ve vysokých otáčkách. Také "méně táhne" a je třeba často podřazovat na rozdíl od turbo motoru.

0/0
27.2.2015 15:21

J50i25ř46í 92S78c21h74w67a69c28h 8658634638796

doplním, atmo méně táhne ve spodním cca polovině otáček, od nějaké hranice otáček naopak atmo "ožívá" a turbo začíná "vadnout".

Soudruzi automobilisté se zde dělí na dvě základní skupiny:

První skupina soudruhů-modernistů, co pochopila že turbomotory mají i nějaké výhody a jsou ochotní jak turbo tak atmosféry jaksi respektovat.

Druhá skupina je skupina soudruhů-nostalgiků co na turbo "hážou jen bláto" a oplakávají jejich milované v Evropě "umírající" atmosféry.

No a pak je tu tedy zcela nová a ještě velmi malá skupina soudruhů-elektrikářů, na kterou nadává velká většina členů obou výše uvedených skupin. ;-)

+12/0
27.2.2015 15:50

L50u71k25á63š 68O66m79á87č59k89a 5511824311616

Elektřikáři jsou ale ta nejlepší skupina. ;-D

+1/−1
27.2.2015 16:55

J52o85s90e85f 71N37o25v41a14k 5828622126688

A pak skupina praktiků, kteří v turbu vidí předražené kurvítko.

+1/−2
27.2.2015 21:02

V84í45ť29a 16K42r32u41t34i90š 1190344135447

Pokud mi to kurvitko je schopno proti výchozí atmosfere přidat 50 - 100% ve výkonových parametrech, tak to riziko případné poruchy a 8 až 20 litrů ceny opravy/výměny klidně podstoupim, protože proti obdobně výkonné atmosfere se často jen ve spotřebě "zaplatí" při nájezdu klidně okolo 50tkm.

0/0
1.3.2015 23:55

T11o82m45á57š 43V88e68s91e46l18ý 2748786727779

Je zcela zásadní rozdíl se bavit o turbu u nějakýho čtyřválce a o turbech ve V8 nebo V10, kde ty motory mají dostatek výkonu i v nízkých otáčkách.

U elektromotorů je to jasný, auto má poloviční dojezd a na rozdíl od benzínu člověk nemůže za patnáct minut pokračovat v cestě.

0/0
3.3.2015 22:10

J18a22n 55F83r58o85l13í77k 6296730535324

Teoreticky. Ale třeba přeplňované tříhrnky od Renaultů mají přesně opačné vlastnosti. Aby to jelo musí se řádně šlapat na plyn a v tomto režimu to je rozežranej motor. Oproti atmosférickému tříhrnku od Toyoty je to katastrofa.

+2/0
27.2.2015 15:57

P76a87v38e21l 60Z10a75j47í33č80e39k 8314460146670

diky turbu ci kompresoru nebo kombinaci obojiho se zvysuje plnici tlak a tudis i ucinnost motoru. Vetsinou maji turbo motory mensi rozsah otacek a podle toho jak jsou nalazeny vetsi nebo mensi diry v odezve. Krom teda takovy veci jako ze turbo musite nejak dostatecne chladit a td... Co se tyce atmosfer tak zalezi jaky maji objem a jak jsou nalazene, ty s vetsim objeme jako mam ja 6,1 maji zatah uz od cca 1500 ot ty mensi objemy a zvlastne sportovni maji posazenou vykonovou krivku do vyssiho otace... Ja mam omezovat u 6500 skoro jako turbo motory. Kdezto treba trosku polazene atmosfery je maji kolem 8000 - 8500 otacek... me nejvic zatim vyhovovali motory kolem 4 litru s kompresorem.

+1/0
27.2.2015 16:57

J78a26n 53K82u97t66m52a68n 9554819950

Věřím, že potřebné informace si naleznete... Jinak dopadnete jako zdejší diskutující, o to o pravdu není o co stát;-)

0/0
27.2.2015 19:21
Foto

K78a29m84i24l 79Ř67e38h69á45k 4469244575789

Koukám, že ani Audi už nemá tu sílu dát do auta normální 12ti válec - 5-6l. Ach jo.

0/0
27.2.2015 14:21

J63i28ř71í 11S70c88h74w53a37c49h 8978194498566

myslím že R8 nikdy 12 válec neměla. Jen V8 nebo V10 z Gallarda, 

V čem jsou takové motory "nenormální"?

+1/0
27.2.2015 15:18

P98a48v78e30l 85Z52a15j27í78č67e14k 8944240516780

podle me cim vic valcu tim moznost dostat se na ctvercovy nebo podctvercovy tvar spalovaciho prostoru a tim lepsi moznosti co se tyce otackoveho stropu a odezvy na plyn.

0/0
27.2.2015 17:00

J75i96ř43í 78S38c35h28w13a34c95h 8548214178146

no sice to s mojí otázkou na předřečníka o "normálnosti" motorů příliš nesouvisí ale dobrá, k tvému tématu:

trochu jsi zapomněl na další související parametr a to je objem. Takže 4.0 V8 může být stejně "podčtvercový" jako 5.0 V10 nebo 6.0 V12.

0/0
27.2.2015 17:23

K74a57r74e80l 58B87a22r45t97a45k 9366911205236

Hmm, das auto.

0/0
27.2.2015 14:14

J54a32n 12P84e78k38a 5853693323

"Audi R8 jsem viděl na vlastní oči, ale jen schované pod plachtou"

...věta za všechny prachy :)))

+11/0
27.2.2015 14:00

K21a16r76e69l 22V59o27h60n56o59u15t 4718639380477

Přeplňovaný desetiválec by zněl ještě líp.

0/0
27.2.2015 13:42

T49o69m30á86š 83J96u80r91e97č35k91a 3213502329193

Nezněl, akorát by bylo slyšet foukání turba. Zkuste se podívat na Porsche 911 a 911 turbo, ta atmosféra je pocitově mnohem zajímavější.

0/0
2.3.2015 6:22

M32a34r46t70i15n 57M46u81s45í74l84e85k 5198414624622

Ten atmosférický 10ti válec zní dobře, ale s elektřinou ať jdou někam

0/0
27.2.2015 13:37

L49u60k47á56š 41O88m25á49č44k36a 5191954761246

Naopak, elektřina je budoucnost. Někdy se v tom svez...

0/−1
27.2.2015 15:18

P33a34v48e16l 37S94o48b38o90t75k43a 5220824

Se spalovacím motorem dnes už nikoho neohromíte, takže kdo si to může dovolit, koupí si určitě elektrickou verzi.

+2/−3
27.2.2015 13:22

L15u48k31á95š 16O88m93á39č58k10a 5711704751926

R^

+2/−1
27.2.2015 15:18

T56o55m64á23š 20J71u49r96e70č62k83a 3913562349533

Neohromí to akorát Vás pár stovek elektirkářů;-)

0/0
2.3.2015 6:26

P21e19t64r 64K54u13l66i39c86h 9860101702345

to odkrknutí v 0:08 ;-D

jinak skvělá kára.

0/0
27.2.2015 13:12

J38a94n 89K15o65č34v72a45r43a 4302785987721

Dobře, že to bude s atmosférickým motorem. R^

+7/0
27.2.2015 12:35

P42e98t33r 34D52o15u12p81a33l 5551598615219

Zabité.

Facelift do aktuálního AUDI designu - vlastně pěkné, ale hrozná nuda.

Nějak nechápu, proč tvořit supersportovní aut s vzhledem vhodným do firemních fleetů ;-D

Tohle si žádný nadšenec do sportovních aut nekoupí, když tu je GT-R, Corvette, vyšší verze 911, nová NSX, auta, co mají koule... Nehledě na sesterský Huracan, který za dvoumilionový příplatek poskytne mnohem víc emocí.

0/0
27.2.2015 11:46

J38i12ř51í 97S82c32h83w49a36c46h 8338874118506

U někoho "nepatrný" dvoumilionový příplatek by mohl způsobit tolik negativních emocí, že s v klidu rozhodne pro tuto "nudu". ;-)

Mě přivádí vždy v "úžas" ty jednoznačné verdikty "věrozvěstů", kteří z obrázku auta ihned ví, kdo si to auto koupí, kdo si ho nekoupí a že je to "zabité" ;-)

Mohl bys mi sem napsat čísla, co v neděli vyhrají ve sportce?

0/0
27.2.2015 13:17

O68n29d48ř72e30j 43B74u14r92e95š 5860634743279

Doufám že nová NSX Audinku smázne a bude i úspěšnější!

0/0
27.2.2015 14:39

L28u36k22á65š 59O15m71á61č16k41a 5771804251506

To elektro bude masakr. R^:-)

0/0
27.2.2015 11:33

P58a59v96e87l 29S26o10b41o64t35k21a 5870894

Záleží jak dobře bude udělané.

Např. Tesla má také vysoké špičkové výkony, ale na sportovní jízdu není - po 5 minutách zvadne protože se nezvládá uchladit.

0/0
27.2.2015 13:31







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.