Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nové Audi R8 se vyhnulo přeplňování a může jezdit i na elektřinu

Nový supersport od Audi přijíždí po osmi letech. Opět má atmosferický motor od Lamborghini. Kromě burácivého desetiválce může ale pohon obstarávat také elektřina. Design ubral z extravagance, standardem jsou LED světla.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T66o16m92á90š 68J75u87r62e54č22k30a 3223962869233

Jsem rád, že zůstali u atmosféry, protože slyšet R8 když se ve vysokých otáčkách naštve, je jako nechat si vyrazit mozek plátkem citrónu obaleného kolem masivní zlaté cihly;-)

0/0
2.3.2015 6:28

J82a67n 27K11a25č66e34r 4310119599223

BombaR^

0/0
27.2.2015 21:59

J62o26s73e71f 53V35a98l92a 9620963593673

pres vikend jsem potkal dve BMW i8. proti nim to Audi bude mit thodne ezke, i pres  supernovinku laserove svetlomety ( ktere uz BMW do i8 standardne montuje....) Nicmene diky novym tendencim v autodesignu treba tohle BMW hlavne ze zadu vypada jako nejaky vytvor pro sci-fi film

0/0
27.2.2015 16:52

J82i40ř26í 38S80c94h10w55a68c91h 8348334528696

i8 bude asi o hodně dražší

+1/0
27.2.2015 17:24

M30a41r92t51i48n 67L69ž67i25č75a10ř 9385477582674

i8 v plné specifikaci stojí 3.4 milionu

+1/0
28.2.2015 13:17

P71e86t30r 29M69i67c43h41a36l 2170924301642

Hmm, tak to si ... taky nekoupím. :-)

+6/0
27.2.2015 16:45

L22u16k56á80š 47O29m82á39č72k31a 5141184281256

Děkujeme. :-)

+1/0
27.2.2015 16:55

V70á58c22l14a93v 71S17v20o34b61o46d32a 5496598729

...odcházíme.;-D

0/0
28.2.2015 10:08

P59e19t21r 60B76á46č60a 8635936805665

To nas neprekvapuje s tou tvoji vylitanou oktavkou :-P

0/0
27.2.2015 20:35

P21e48t88r 57M57i97c65h58a24l 2260654581792

Báčo, už jsi ukecal fotra, aby ti půjčil vaši rodinnou feldu, až si uděláš řidičák?

0/0
28.2.2015 6:22

P83e81t37r 28B77á79č11a 8535236185715

Ne, s nim o te tve nejtuctovejsi krabici Octavii ;-(

0/0
28.2.2015 9:49

P97e58t32r 24B92á83č70a 8435496615675

*snim

0/0
28.2.2015 9:50

P12e42t66r 88M11i33c81h27a43l 2310944201562

Tak se ráno vždycky nezapomeň utřít. :-P

0/0
28.2.2015 11:50

J95a25n 39Š67l63é42g10l 8392650938203

Tak tohle auto taky nebudu mít :-)

0/0
27.2.2015 16:39

M47i67l97a98n 19W14e63l39s62e44r 5302698258451

Dík. Takže je to o zvuku a zážitku.

+3/0
27.2.2015 15:02
Foto

V22o22j52t89ě35c54h 63P36a37v14l45í87k 5544131814978

Důvod, proč dát atmosférický motor do sportovního vozu je především rychlost reakce na sešlápnutí plynu.

+5/0
27.2.2015 15:37

M35i12l13a11n 94W89e85l23s29e43r 5222898568271

Pánové děkuji všem za info.

0/0
27.2.2015 15:44

P42e80t19r 97S48k95o86k27a22n 3149839913149

Jsem myslel ze elektrina je rychlejsi nez vstrikovani. Asi jsem ve skole nedaval pozor.

0/0
28.2.2015 2:14
Foto

V70o71j15t68ě75c83h 58P61a31v44l22í41k 5204271614148

Samozřejmě, elektromotor reaguje ještě rychleji. Atmosférický bylo myšleno oproti motoru s turbem nebo kompresorem.

+1/0
28.2.2015 8:24

M21i35l30a23n 47W56e28l54s72e93r 5832588388241

Jsem laik, kdo mi to vysvětlí..... Jaký je rozdíl mezi přeplňovaným a nepřeplňovaným motorem?  Nějak jsem myslel, že přeplňovaný je lepší....

0/0
27.2.2015 14:31

P84e88t89r 16D92o19u57p71a17l 5311808425829

Záleží... Není lepší a horší.

Atmosféra je založena na velkém objevu a vysokých otáčkách, takže pak má taky úžasný zvuk, ale větší spotřebu a někdy nedostatek výkonu, proto se přidávají turba, i dvě až tři, které umožní při mnohem menším objemu vyšší výkon a nižší spotřebu, ale vytratí se kulervoucí charakter. Poslechněte si třeba Znáte třeba Audi RS5, nebo teď už starou generaci BWM M3? Atmosférické motory 400+ koní s úžasným charakterem. Nástupce M3 už má turbomotor, který je mnohem lepší, ale taky to není takový zážitek řídit, že.

+1/0
27.2.2015 14:54

L29u86k63á35š 64O76m10á59č98k71a 5661824571346

Přeplňovaný motor má vždy nějakou odezvu na plyn díky latenci turba. Atmosferický motor reaguje okamžitě, má ale vyšší spotřebu díky nutnosti udržovat jej ve vysokých otáčkách. Také "méně táhne" a je třeba často podřazovat na rozdíl od turbo motoru.

0/0
27.2.2015 15:21

J57i50ř30í 21S64c77h71w15a96c56h 8318364558216

doplním, atmo méně táhne ve spodním cca polovině otáček, od nějaké hranice otáček naopak atmo "ožívá" a turbo začíná "vadnout".

Soudruzi automobilisté se zde dělí na dvě základní skupiny:

První skupina soudruhů-modernistů, co pochopila že turbomotory mají i nějaké výhody a jsou ochotní jak turbo tak atmosféry jaksi respektovat.

Druhá skupina je skupina soudruhů-nostalgiků co na turbo "hážou jen bláto" a oplakávají jejich milované v Evropě "umírající" atmosféry.

No a pak je tu tedy zcela nová a ještě velmi malá skupina soudruhů-elektrikářů, na kterou nadává velká většina členů obou výše uvedených skupin. ;-)

+12/0
27.2.2015 15:50

L11u76k57á15š 25O75m84á71č53k16a 5301324731476

Elektřikáři jsou ale ta nejlepší skupina. ;-D

+1/−1
27.2.2015 16:55

J84o38s90e43f 35N36o10v47a59k 5808602316278

A pak skupina praktiků, kteří v turbu vidí předražené kurvítko.

+1/−2
27.2.2015 21:02

V51í24ť57a 38K18r54u73t14i87š 1690884355517

Pokud mi to kurvitko je schopno proti výchozí atmosfere přidat 50 - 100% ve výkonových parametrech, tak to riziko případné poruchy a 8 až 20 litrů ceny opravy/výměny klidně podstoupim, protože proti obdobně výkonné atmosfere se často jen ve spotřebě "zaplatí" při nájezdu klidně okolo 50tkm.

0/0
1.3.2015 23:55

T18o81m64á58š 66V58e57s49e41l58ý 2708926457229

Je zcela zásadní rozdíl se bavit o turbu u nějakýho čtyřválce a o turbech ve V8 nebo V10, kde ty motory mají dostatek výkonu i v nízkých otáčkách.

U elektromotorů je to jasný, auto má poloviční dojezd a na rozdíl od benzínu člověk nemůže za patnáct minut pokračovat v cestě.

0/0
3.3.2015 22:10

J84a74n 76F20r55o44l24í62k 6536120915724

Teoreticky. Ale třeba přeplňované tříhrnky od Renaultů mají přesně opačné vlastnosti. Aby to jelo musí se řádně šlapat na plyn a v tomto režimu to je rozežranej motor. Oproti atmosférickému tříhrnku od Toyoty je to katastrofa.

+2/0
27.2.2015 15:57

P93a64v91e21l 33Z12a72j45í10č57e39k 8764250116630

diky turbu ci kompresoru nebo kombinaci obojiho se zvysuje plnici tlak a tudis i ucinnost motoru. Vetsinou maji turbo motory mensi rozsah otacek a podle toho jak jsou nalazeny vetsi nebo mensi diry v odezve. Krom teda takovy veci jako ze turbo musite nejak dostatecne chladit a td... Co se tyce atmosfer tak zalezi jaky maji objem a jak jsou nalazene, ty s vetsim objeme jako mam ja 6,1 maji zatah uz od cca 1500 ot ty mensi objemy a zvlastne sportovni maji posazenou vykonovou krivku do vyssiho otace... Ja mam omezovat u 6500 skoro jako turbo motory. Kdezto treba trosku polazene atmosfery je maji kolem 8000 - 8500 otacek... me nejvic zatim vyhovovali motory kolem 4 litru s kompresorem.

+1/0
27.2.2015 16:57

J68a92n 74K25u78t46m61a38n 9904129940

Věřím, že potřebné informace si naleznete... Jinak dopadnete jako zdejší diskutující, o to o pravdu není o co stát;-)

0/0
27.2.2015 19:21
Foto

K22a24m94i72l 66Ř11e15h64á65k 4839544765669

Koukám, že ani Audi už nemá tu sílu dát do auta normální 12ti válec - 5-6l. Ach jo.

0/0
27.2.2015 14:21

J58i68ř42í 48S49c73h28w79a77c29h 8238984838186

myslím že R8 nikdy 12 válec neměla. Jen V8 nebo V10 z Gallarda, 

V čem jsou takové motory "nenormální"?

+1/0
27.2.2015 15:18

P26a56v24e28l 39Z82a42j98í77č33e85k 8624660206230

podle me cim vic valcu tim moznost dostat se na ctvercovy nebo podctvercovy tvar spalovaciho prostoru a tim lepsi moznosti co se tyce otackoveho stropu a odezvy na plyn.

0/0
27.2.2015 17:00

J95i97ř12í 19S29c48h22w86a92c94h 8518624308926

no sice to s mojí otázkou na předřečníka o "normálnosti" motorů příliš nesouvisí ale dobrá, k tvému tématu:

trochu jsi zapomněl na další související parametr a to je objem. Takže 4.0 V8 může být stejně "podčtvercový" jako 5.0 V10 nebo 6.0 V12.

0/0
27.2.2015 17:23

K43a27r52e53l 12B30a56r48t36a39k 9576361755366

Hmm, das auto.

0/0
27.2.2015 14:14

J43a70n 26P87e65k23a 5673153263

"Audi R8 jsem viděl na vlastní oči, ale jen schované pod plachtou"

...věta za všechny prachy :)))

+11/0
27.2.2015 14:00

K10a80r98e96l 18V12o40h46n87o89u45t 4568399510447

Přeplňovaný desetiválec by zněl ještě líp.

0/0
27.2.2015 13:42

T23o66m21á74š 50J62u81r89e89č85k21a 3663612809463

Nezněl, akorát by bylo slyšet foukání turba. Zkuste se podívat na Porsche 911 a 911 turbo, ta atmosféra je pocitově mnohem zajímavější.

0/0
2.3.2015 6:22

M41a36r30t59i46n 36M11u48s57í51l28e37k 5278884874462

Ten atmosférický 10ti válec zní dobře, ale s elektřinou ať jdou někam

0/0
27.2.2015 13:37

L96u23k85á46š 30O10m10á93č50k58a 5271264171286

Naopak, elektřina je budoucnost. Někdy se v tom svez...

0/−1
27.2.2015 15:18

P26a29v78e36l 18S98o25b12o31t84k75a 5400204

Se spalovacím motorem dnes už nikoho neohromíte, takže kdo si to může dovolit, koupí si určitě elektrickou verzi.

+2/−3
27.2.2015 13:22

L36u92k21á63š 61O72m95á32č30k63a 5661594941156

R^

+2/−1
27.2.2015 15:18

T29o58m52á84š 51J31u40r44e98č20k96a 3203612379973

Neohromí to akorát Vás pár stovek elektirkářů;-)

0/0
2.3.2015 6:26

P97e82t25r 45K33u69l83i24c65h 9160621542555

to odkrknutí v 0:08 ;-D

jinak skvělá kára.

0/0
27.2.2015 13:12

J30a95n 58K71o51č48v30a96r11a 4362335547671

Dobře, že to bude s atmosférickým motorem. R^

+7/0
27.2.2015 12:35

P14e61t75r 63D51o74u84p70a92l 5651678755789

Zabité.

Facelift do aktuálního AUDI designu - vlastně pěkné, ale hrozná nuda.

Nějak nechápu, proč tvořit supersportovní aut s vzhledem vhodným do firemních fleetů ;-D

Tohle si žádný nadšenec do sportovních aut nekoupí, když tu je GT-R, Corvette, vyšší verze 911, nová NSX, auta, co mají koule... Nehledě na sesterský Huracan, který za dvoumilionový příplatek poskytne mnohem víc emocí.

0/0
27.2.2015 11:46

J69i94ř87í 67S69c84h24w76a89c53h 8898104608886

U někoho "nepatrný" dvoumilionový příplatek by mohl způsobit tolik negativních emocí, že s v klidu rozhodne pro tuto "nudu". ;-)

Mě přivádí vždy v "úžas" ty jednoznačné verdikty "věrozvěstů", kteří z obrázku auta ihned ví, kdo si to auto koupí, kdo si ho nekoupí a že je to "zabité" ;-)

Mohl bys mi sem napsat čísla, co v neděli vyhrají ve sportce?

0/0
27.2.2015 13:17

O84n58d77ř85e23j 18B10u25r25e19š 5130404983129

Doufám že nová NSX Audinku smázne a bude i úspěšnější!

0/0
27.2.2015 14:39

L79u44k35á65š 16O83m71á50č36k15a 5471644831816

To elektro bude masakr. R^:-)

0/0
27.2.2015 11:33

P89a84v84e20l 61S73o34b80o17t16k89a 5890644

Záleží jak dobře bude udělané.

Např. Tesla má také vysoké špičkové výkony, ale na sportovní jízdu není - po 5 minutách zvadne protože se nezvládá uchladit.

0/0
27.2.2015 13:31







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.