Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Bitva pokračuje. LaFord a LaFerrari si nedají pokoj ani po 50 letech

Nový Ford GT, který má premiéru na letošním ženevském autosalonu, otevírá staré rány ze soubojů s Ferrari. Obří plakát LaFord nedaleko hlavního vchodu na výstaviště Palexpo odkazuje na slavnou epizodu, která se odehrála před padesáti lety. Z naštvání Henryho Forda na Enza Ferrariho tehdy vznikl jeden z nejslavnějších sporťáků.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

H80o53n55z58a 33K42r92o75u75ž71e88k 3824189468947

Možná by se hodilo přidat do článku i foto zmiňovaného Ferrari.

+1/0
4.3.2015 17:23

J59a31n 36Č58e61r86n87ý 9464890390470

Díky, pěkný článek!

0/0
4.3.2015 12:32

L37u61k14á73š 74J25a97k64e37š 7486842631207

Techniku hodnotit nebudu tam je Ferrari někde jinde, ale co se vzhledu týče tak tam se mě mnohem více líbí Ford. Naštěstí co člověk to jiný vkus a tak každé to auto najde svou skupinu zákazníků

+1/0
4.3.2015 12:10

L64i93b32o11r 25D37a56n37ě30k 4747181273

Ať tak či či tak, mě je bližší design Fordu než Ferrari a je mi jedno co má za střeva. moje řidičské schopnosti jsou tak 10% toho co zvládne to či ono auto, takže je mi fuk v čem je které lepší, protože ho na limit nedostanu a nebo ho přestřelím (ale jsem typ člověka co všechno řeší ze "zajištěné obrany" takže raději bezpečně, než útočně)

0/0
4.3.2015 11:39

R65a89d80e20k 43V63i25n21š 2950793871

Tak hlavně porovnáváte neporovnatelné, produkční auto vs koncept, Ford GT bude v produkční verzi vypadat odlišně. Jak píšete - pokud hodnotíte auta jen na základě vzhledu, tak nevím, jestli píšete do správné diskuze. Tato auta jsou především o jízdních schopnostech, pocitech a emocích. Pokud se budeme bavit o designu, tak LaFerrari má geniální linky a detaily, na které se člověk vydrží dívat a zkoumat je hodiny. Efektní i efektivní prvky, detaily odkazující na minulá Ferrari, včetně 330 P4 z Le Mans, elegantní a smyslný styling, prostě rukopis Flavia Manzoniho nezapře. Ford GT je takový kýčovitý, nenese v porovnání s předchozím GT odkaz na původní GT40 (kromě prolisů kapoty), je to takový chaos. 

A co se týče těchto aut obecně tak tam se zas pro změnu Ford srovnává s nesrovnatelným, jejich auto má přeplňovaný V6 s výkonem 600 koní a chtějí naznačovat nějakou souvislost s LaFerrari, které má atmosférický V12 a celkový výkon 963 koní? Jsou to odlišné světy. Vždyť Ford neporazí ani Ferrari 488 GTB, které má mít nastavenou cenovku do 7 milionů (oproti 10 mil. za Ford), přesto bude technicky a jízdně opět o úroveň výš. A italský vůz je rovněž pohlednější.

+1/0
4.3.2015 12:22

M11a10r55t89i27n 80L96ž20i94č20a71ř 9635397842714

Osobně bych si jako Petrolhead vybral Ford GT

0/−1
4.3.2015 11:09

R19a42d11e26k 61V52i86n17š 2840443871

To je jako kdyby jste napsal, že dáváte jako petrolhead přednost Fábii RS před Cliem RS Cup, Mercedesu AMG GT před Porsche 911 GT3 a např. Nissanu GT-R před Ferrari 458 Speciale. Úplně na hlavu. Znalci, nadšenci a petrolheadi volí LaFerrari, nejlepší řidičské superauto všech dob ;-)R^

+3/−1
4.3.2015 11:18

M31a73r32t72i67n 40L75ž91i31č54a35ř 9205757402204

Nejlepší superauto je Porsche 918 to jen na okraj

Ferrari už není co bývalo a nové GT se Fordu povedlo

0/−2
4.3.2015 12:25

R78a97d55e11k 59V95i47n33š 2300243931

Porsche je právě z té trojice nejhorší. Je nejtěžší, nemá dobré brzdy, zbytečný eko mód, je moc o kompromisech, když se na něj začne tlačit, zasahuje elektronika a záchranné systémy, neovládá se tak delikátně atd. Takhle rozhodně superauto vypadat nemá. 

Nejlepší superauto planety je jednoznačně LaFerrari, s velkým náskokem. Vyhrálo všechna zahraniční srovnání, každého, kdo jel s P1 i 918, tak ho LaFerrari nadchlo zdaleka nejvíce. Má nejlepší motor a pohonné ústrojí, nejlepší reakce na plyn a okamžitou odezvu, bezkonkurenční ovladatelnost, vyvážení a řízení, přední náprava reaguje neskutečně rychle a přesně, auto je puristické, zaměřuje se hlavně na řidiče a jeho propojení s autem, má naprosto famózní zvuk, extrémně propracovanou aerodynamiku bez ošklivých spoilerů, ohromný mechanický i aerodynamický grip a hlavně jako jediné má pořád ten typický faktor výjimečnosti, charisma a řidiče napumpuje adrenalinem. O tom jsou superauta. Každý zkrátka potvrdil, že na LaFerrari v současnosti nic nemá a je to vrchol automobilového a inženýrského umění.

Že Ferrari už není co bývalo beru jako ubohý a trpný pokus o vtip :-/

Naopak Ferrari v takové formě co se týče silničních aut ještě nikdy nebylo. Posledních 6 let dominuje v každé kategorii sportovních vozů. Důkazem toho právě LaFerrari, nejlepší hypersport planety, 458 Italia, supersport, který nikdo za 5 let co je na trhu nedokázal porazit, 458 Speciale, nejlepší ostrý, okruhově zaměřený supersport (to auto je taktéž všude doslova opěvováno, právem), F12 Berlinetta - nejlepší super GT, 599 GTO nejlepší superauto s motorem vpředu atd. Pokud nechcete působit jako naprostý laik, který občas vykřikne pár termínů, které se nezakládají na pravdě, tak si nejdříve zjistěte alespoň základy a fakta, když už se do toho nechcete potápět nadšenecky. 

P.S. Ford GT se vskutku moc nepovedl.

+3/0
4.3.2015 12:59

M43a37r11t92i25n 21L12ž94i16č73a46ř 9375797942704

;-D;-D;-D

Porsche nejhorší, to si děláte fakt legraci, to fakt nebudu komentovat ;-D;-D;-Dkluky germánský nikdo nepřekonal a už tuplem ne cikorky. 918 stále drží prvenství na severní smyčce pane!

Já jsem Porschefil ale tak zaslepený, jak Vy Ferrari teda nejsem

Já nejsem laik, jel jsem mimojiné v Porsche Carrera GT, GT3 RS4.0, Ferrari F40

0/−4
4.3.2015 13:39

Z18d39e46n98ě65k 69P16e82t54r40ž15e35l47a 9507966525184

Nevím, proč mu nakazujete, co si má vybrat. Je to jeho volba a jeho právo. Ti, co věděli nejlíp, co je pro ostatní nejlepší, už nám vládli v minulosti dost dlouho...

0/−1
4.3.2015 12:49

R78a34d13e73k 98V15i43n32š 2240683661

Nechcete doufám srovnávat politické režimy a automobily, u kterých se objektivní kvality dají jasně dokázat, prezentovat a definovat, že ne??

+2/−1
4.3.2015 13:01

Z72d51e28n59ě39k 50P66e10t34r64ž53e87l60a 9817706865884

Ne jen vaši omezenost v tom, že upíráte ostatní právo na svůj názor! Pan Lžičař nic nesrovnával, pouze napsal, že by si vybral Ford GT - vy hned vyblijete X řádků, proč je ferrari lepší - o tom to ale není, je to o tom, že ON by si vybral prostě Ford.

0/0
4.3.2015 13:06

R72a61d97e63k 65V67i13n75š 2310713121

Jsme v diskuzi, konfrontace názorů je tedy naprosto obvyklá. On zmínil, že by si jakožto petrolhead (což je člověk, který je 100% nadšencem do aut, vyzná se, má rád puristická a řidičská auta a místo krve mu v žilách koluje benzín) vybral Ford GT. Já mu jednoduše oponuji, že skutečný petrolhead by si vybral právě Ferrari. Pokud by napsal, že on osobně preferuje ford, tak neřeknu ani slovo, problém je užití slova petrolhead. V tom případě se pan Lžičař označuje špatným výrazem, nebo si volí špatné auto. Jen to uvádím na správnou míru.

+2/0
4.3.2015 13:18

Z95d23e84n95ě13k 43P40e35t80r74ž83e80l49a 9717876635894

Ano, označení Petrolhead je u něj diskutabilní. Nechci vypadat jako fanatický zastánce Fordu (mně osobně se víc líbí laFerrari), ani jako obhájce pana Lžičaře (neznám ho ani osobně, ani z diskuze), jen mi přijde, že lidé obecně mají problém přijmout opačný názor - toť jediné, na co jsem chtěl poukázat...

0/0
4.3.2015 13:26

J72i30ř13í 21B25a69r70t25á15k 9110145488514

za petrolheada se oznacuji nejcasteji hospodsti zavodnici s fackem, ti vzdy presne vi, ktere auto je nejlepsi a jak s meziplynem

0/0
4.3.2015 14:46

M38a67r48t70i85n 49L67ž50i54č29a56ř 9885217152904

Tak to jste v hlubokém omylu

Petrolhead je gurmán, autofajnšmekr co má rád vůni benzínu a auto bere jako člena domácnosti, co si dokáže každou jízdu patřičně užít

0/0
4.3.2015 17:10

P21e35t75r 11K77u39l55i27c59h 9850351512685

to nový GT-čko je nádherný, jen ten modrej ovál s nápisem Ford na kapotě przní dojem. ;-D

+2/0
4.3.2015 10:39

R90a12d39e91k 82V51i17n45š 2200623321

LaFerrari je výkonově, technicky, designově, aerodynamicky a hlavně jízdně, pocitově, řidičsky a zejména po stránce pohonné jednotky někde úplně jinde, než Ford GT, který nemá šanci značku, která má se supersporty a hypersporty největší zkušenosti vůbec ohrozit. LaFerrari je nejlepší auto současnosti, Ford GT je o dvě třídy dole, ten bude mít problém se alespoň vyrovnat autům jako je Ferrari 458 Speciale, 488 GTB, Lamborghini Huracán a McLarenu 650S a 675 LT.

Nový Ford GT je ošklivé auto, záď je pěkná, ale zbytek auta je škaredý, na to, že je to koncept...Italové v porovnání s tím pořád s přehledem dělají nejlepší i nejhezčí výkonná auta na světě. 

Jinak k historickému souboji Ferrari vs Ford - Henry Ford moc dobře věděl, že americká divize je naprosto neschopná postavit něco, co by konkurovalo tehdejšímu 330 P4 - proto radši řekl Britům, ať udělají všechno od šasi, karoserie, přes nastavení řízení a aerodynamiky. Americký byl vlastně tehdy jen motor. Všechny Fordy GT40 byly britské stroje, od Mark I, Mark II az k Mark III. Amíci udělali až vlastní Mark IV, ale ten bez překvapení vyhrál jen pouhé dva závody ;-D Potom se vrátila jednoznačná dominance evropských automobilek a po Fordu nikdo ani neštěkl. Evropa v čele s Itálií, Velkou Británií a Německem vždycky vyráběla, vyrábí a bude vyrábět ta nejlepší auta EUR^

0/0
4.3.2015 10:15

M29i23c44h53a72l 23J98a20r77o59š 7894380982355

Vlastně jsem si nikdy neuvědomil, jak tak krásná auta przní ta boční zpětná zrcátka. Mohli by je příště zkusit někam integrovat. GT40 pro jistotu žádné nemá.

+1/0
4.3.2015 6:04

D18a94v20i17d 61K44a43č80í76r48e25k 1366730468148

Jen škoda té žíznivosti a poruchovosti GT,jinak krasne auto

0/0
4.3.2015 5:22

V68l80a58d13i55s87l42a84v 82N13o60h75e56j91l 7778617128131

GT je mnohem krasnejsi nez LaF. R^ Kam se hrabou italove, predsedo. ;-D

+5/−4
4.3.2015 3:22

J82o86s40e10f 83Č74i28h50á52k 7741299270986

To rozhodně není, ale každému se líbí něco jiného.

+4/0
4.3.2015 3:53

D76a94v51i96d 10J86i82n21d92r33a 6220174566854

Každý má svůj vkus, mě se GT nikdy nelíbilo...

+3/0
4.3.2015 6:37

J86i51ř12í 24B45a21r52t85á15k 9140845158394

Ani ne

0/0
4.3.2015 8:23

R61a13d23e22k 67V82i36n64š 2340593901

Kolikrát jste dnes na tu hlavu upadl? ;-D

0/−3
4.3.2015 10:16







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.