Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dvoukolová šílenost je v Česku: třísetkoňová turboninja jede přes 350 km/h

Tři sta koní je víc než dost i na auto, před pár lety to byl výkon, kterým se pyšnily supersporty. V Praze se ovšem představila motorka s výkonem 326 koní. Kawasaki Ninja je pojmem mezi těmi nejrychlejšími motorkáři. Zelenočerný hypersport H2R si i dalšími parametry žádá jezdce s pudem záchovy kamikaze.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M96a33r28e60k 46O86p 9839173280693

Motorky mne neberou, ale tohle je masakr.

0/0
10.3.2015 14:09
Foto

J85i67ř88í 67K97w90o20l20e29k 5123777908389

Jsem motorkář, jezdil jsem i na okruzích a musím konstatovat, že tato motorka je pouhý "show bike". Na silnici nesmí (ani by tam nedávala smysl) a na okruhu... také smysl nedává. Proč? Protože tam jsou důležité jiné věci než pouhý výkon. V Moto GP (což je obdoba F1) mají motocykly výkon pod 280hp a věřte mi, výkon není hlavním limitem. Důležitější je nastavení, podvozek, váha, elektronika a kvalita pneu. To jsou věci, které pomáhají dosahovat nejlepší časy. Ale "širokou veřejnost" to nezajímá - proto se vyplatí spamovat výkonem. Kawasaki H2R je bestie, na tu ale nemám, tak si koupím Ninja ZX-10R a budu hustokrutej střelec. Hlavně je to ale o pilotovi (zkušený "šestkář" v zatáčkách to litru naloží jedná báseň) - to už nikdo nechce slyšet vůbec... P.S. Kamarád objel Brno na skůtru rychleji, než začátečníci na volných okruhových jízdách.

0/0
9.3.2015 16:30
Foto

J62i23ř12í 51K61w47o23l55e33k 5333787848889

Přeloženo do automobilové řeči - na legendárním etalonu Nürburgringu (severní smyčka) také nerozhoduje výkon motoru. Rekordmanem je Radical SR8 LM (6:48) s "pouhými" 455bhp - více výkonu má na světě cca dalších 50-60 000 aut.

0/−1
9.3.2015 16:43

O93n82d26ř42e92j 11D67u57j21k73a 4496166740649

ty další auta nemají 680 kg.

+1/0
9.3.2015 21:30

M29a38r18t89i43n 16K94ř65í46ž 9433452320697

Kromě toho, že je nesmyslná rarita, postavena pouze pro to, aby mohla být nejrychlejší, je taky dost ošklivá...dle mě. Asi si ji nekoupím.

+1/−2
9.3.2015 14:19

A15l23e61x44a20n82d18r 95K36o93s86t18k75a 8322798516494

Mašina moc pěkná, ale kdo by se na ní udržel? "Doktor" Rossi a ještě někdo jiný?

0/0
9.3.2015 13:43

J62a45r85o81s92l27a24v 43K44a77d93l37e46c 5811959702411

Pro mne ošklivá motorka, ale jak by se na ní vyjímal český pepík s pupíkem.;-D

+3/−3
9.3.2015 8:19

J62o44s58e39f 39L32e66b67d91u44š31k80a 4662823243245

Na řidítkách má pouta, aby motorka nejela sama, až "zkušený jezdec" přidá plyn.;-D

+2/−1
8.3.2015 23:24

M95a80r98e46k 86A21n95t47o11š 9741147233

Kompresor za sekundu natlačí do čtyř válců motoru až 200 litrů vzduchu za minutu.    ??

;-D

+5/0
8.3.2015 22:43

O68n89d21ř89e47j 43M69a45r91e20k 9322220287239

Co je na tom divného? Má 14000 otáček, za vteřinu to tam dá přes 200 litrů (no, je to kompresor - mělo by to být podstatně víc) a vydrží to dělat minutu. Pak jde na generálku.

0/−3
9.3.2015 3:36

V11l81a91d61i77s93l79a23v 49N10o95h33e54j50l 7478217378641

nemuzete napsat, ze neco udela za vterinu neco za minutu, to je proste blabol. neco jako ze 500gramu vazi 15kg. ;-)

+4/0
9.3.2015 15:41

T28o52m98á11š 32B41í43l32ý 2235780317

Na obrázku 8 se už na ní někdo asi "udělal" 8-o8-o8-o

+2/0
8.3.2015 22:10

O85t58o 86P27a72l19d24u54s 1493958190434

Krásná motorka. Jediná chyba je ta, že ten kdo by na ní uměl jezdit, na ní nebude mít peníze a ten co si jí koupiti bude moci, tak se na ní nejspíše brzy rozseká.

+2/0
8.3.2015 20:42

J54i50ř20í 92K23o88p29ř96i80v81a 3664920759248

Zadní kolo se může otáčet až 12000 otáček za minutu? To je přesně tolik, kolik má moje automatická pračka na motoru.;-D

+1/0
8.3.2015 18:24

J98i58ř59í 27S54c80h10w91a63c51h 8198164808406

Ano, popis pod obrázkem 6 je naprosto mimo. Převodovka na zadní kolo posílá krouťák dle zařazeného převodového stupně a budou to značně vyšší hodnoty. Ty uváděné hodnoty se samozřejmě vztahují na krouťák a otáčky co převodovka dostává na vstup od motoru. ;-)

Nejsem nějaký expert na pračky, ale stejně nesmyslná se  mi zdá ta tvoje údajná hodnota na motoru v tvé pračce, k čemu by to bylo dobré? Moje (obyčejná) pračka ždímá při  1200 ot/min, našel jsem že nějaká lepší za 60 000 Kč se dostane na 1600, tak čemu by byl potřeba motor s 12000 otáčkami???

0/0
8.3.2015 20:57

A33l65e87x67a19n18d53r 60K22o48s30t43k93a 8802498146904

Motor má hřídel tak 5 cm, buben tak 40. Ve výsledku to odpovídá :)

0/0
9.3.2015 13:28

J92i51ř58í 20S64c93h31w51a37c43h 8628854678826

nj, neuvědomil jsem si, že je současně potřeba zajistit poměrně velký převod "do pomala" na proces vlastního praní ;-)

0/0
9.3.2015 15:55

T17o17m87á73š 25B92í98l83ý 2665690487

Tak asi to jediná "chybka", popiska pod obr. 6:

Kompresor za sekundu natlačí do čtyř válců motoru až 200 litrů vzduchu za minutu. :-/

0/0
8.3.2015 22:06

T46o21m96á21š 86B29í51l58ý 2605250637

Oprava, obrázek 9.

0/0
8.3.2015 22:09

F32r30a68n70t66i26š80e74k 89P73o53l64í23v35k15a 8171335201918

Hezké, ale zbytečné

+1/0
8.3.2015 18:21

P19e83t88r 71K27l82e34i39n 4490230208375

Ta zelená barva se mi k tomu nějak nehodí. Škoda. Černočervená by byla mnohem hezčí.

0/0
8.3.2015 18:13

K17a67r52e84l 66V15a53c36h81u13t 9913782739913

Vhodné pro ZÁVODNÍ trati známé lidem ze seriálu F1 ... ;-)R^

0/0
8.3.2015 18:09

F55r83a84n80t22i28š48e68k 16S79c42h58l50i87c41h86t40s 9605792461465

Omezovač na 80! A potrestat výrobce za nelegální zbraň.

To platí i pro všechny auto, co jezdí více jak 130 a jejich výrobce!

+1/−14
8.3.2015 18:03

P96e69t50r 48K11l79e83i19n 4150900198965

Zajímalo by mě čím jezdíte Vy. Mě přijdou daleko horší auta, co jedou 90 na pokraji sil. :-P

+12/0
8.3.2015 18:11

V34l36a50d54i68s11l91a87v 48N60o71h51e18j63l 7648937948711

vemte si prasek a do hajan

+4/0
8.3.2015 21:26

M40i98r36o55s58l23a44v 42Z20i48k64m58u10n87d 7329603254603

A k čemu je rychlost 350 km/h na českých silnicích dobrá ...

0/−9
8.3.2015 17:41

M90a41r71t58i86n 57M97a45r97š97á40l 5471243887244

A k čemu je ptát se v diskuzi na takovou kravinu?

+16/0
8.3.2015 17:44

J43a59k20u70b 78P77r37o20k35e90š 6533338882593

Prvne si prectete clanek. "Neni urceno na do bezneho provozu" Je to okruhovy special, myslim ze v Brne na okruhu se to uz hodit muze.

+1/0
8.3.2015 22:55

M82i28r56o47s13l13a62v 10Š81i21m77k57o 7225243452125

V motorkách se nevyznám, ale co ten náš českej speciál? Šestiválec, 2,4 litru. Tak tam by mohl být potenciál, ne? Takovýhle výkon z litru objemu je nepoužitelný extrém. Něco jako motory F1, které mají ještě vyšší měrný výkon.

0/0
8.3.2015 17:24

V72l33a74d43i66m38í22r 89F46i82b63i31g45e67r 5424341181844

Motorka je pěkná a vypadá brutálně ale poježdění by bylo max na závodním okruhu v běžném provozu bych se bál. Všude jsou koleje, propadlé kanály a rozsypaný písek, štěrk nebo zaschlé bláto. A i když to má jistě perfektní podvozek, přecijen to na naše silnice nestačí

0/0
8.3.2015 16:15

J24a78n 82Č98e20r84n61ý 3420777988

Krásná. Jen ji mohli na to focení umejt  ;-D

+1/−1
8.3.2015 15:16

H91u30b65e22r73t 33Z28k29o57u55m92a54l 5160651112301

Přesně, ten chladič je zatřískanej slušně... :-)

0/0
8.3.2015 18:21

M49i40l63o23š 77S53a49l36o10š65e28k 7724233881803

Autor má trošku malý přehled a asi není motorkář ;-)- Suzuki Hayabusa turbo 500 koníčků...............:-)

+1/−4
8.3.2015 14:13

O33n59d23ř97e25j 26Č50a56p22k49a 6231761623914

Ale to už není motorka rovnou z fabriky, ale přestavba. Z Mustanga nebo Corvetty šlo taky kompresorama a nitrem vytřískat přes 1000 koní dávno před Veyronem, ale teprve ten byl první, co takový výkon měl v sérii.

+6/0
8.3.2015 14:20

M69i72l26o96š 88S45a30l78o64š30e48k 7804393221183

Proč sem pleteš auta? ;-) https://www.youtube.com/watch?v=QRpy5gKLLDA

0/−1
8.3.2015 18:20

O14n54d16ř67e73j 68Č93a92p67k84a 6131971833504

Auta sem pletu, protože mě lepší příklad rozdílu mezi tuningem a sériovkou nenapadnul ;-) Pár ukázek toho, co jde z Hayabusy udělat, jsem taky viděl, ale v tomhle stavu to prostě z továrny nepřijde...

+4/0
8.3.2015 20:08

J73i64ř75í 86R43a39m92e12š 8746344530602

nádherná mašina sám jsem jel na mašině 200 a abych letěl 350 to bych musel mít posunut pud sebezáchovy.

+1/−1
8.3.2015 14:09

S54a94m 91S58e44l86d38r48i18c93k 8161187872335

a nebo by stačila opravdu kvalitní silnice.. takže pro čechystán komplet nepoužitelné ;-D

0/0
8.3.2015 15:12

K74a78t57e22ř84i47n46a 37V90ý64b71o93r94n81á 6250119789

Ne. To by Vám musel zcela chybět. Ale to lidem, kteří nejeli ani 200 autem a nezkusili si vystrčit ruku z okna nevysvětlíte...

0/0
8.3.2015 16:11

M80a24r23e23k 98M10a19z50u25c68h 2446423783

Něco jiného je vystrčit ruku z auta a něco jiného být zalehlý za štítkem na motorce.Ale s tím pudem sebezáchovy souhlasím.

+1/0
8.3.2015 17:32

V57l66a97d20i64s23l53a62v 48N16o23h27e14j37l 7868497918561

tohle nema obdoby, ruzny stavby se s tim samo nedaj srovnavat. to je jako kdyby nejaka tovarna vypustila seriovy auto (sice bez homologace) s 3000 hp a nekdo tu psal ze dragstery jezdej specialy s 5000 hp ;-)

0/−1
8.3.2015 13:33

M32i16c25h35a93l 74Z19e74t78e48k 3708682770117

Kupte si radši Hayabusu. Ta nemá o nic menší výkony a může se s ní i na silnici;-)

0/−2
8.3.2015 13:29

V93l21a16d14i95s83l26a12v 57N25o42h17e98j95l 7948727318111

Busa ma 200 hp ;-)

+2/0
8.3.2015 13:45

M33i22c22h35a62l 32K71r33e11j88č44í 1146910781373

Je třeba říct, že se nejedná o motocykl schválený na běžné silnice, tzn. může pouze na okruh. Podobně jako v automobilech např. Zonda R nebo Ferrari FXX. Zajímalo by mě porovnání časů se závodními speciály MotoGP nebo WSBK...

+6/0
8.3.2015 13:28

O21n32d91ř30e81j 53Č18a39p30k58a 6981911853744

Na to jsem zvědavý taky, snad na to časem dojde (ale počítám až po sezóně, teď nebudou chtít riskovat, že by se jim Sykes nebo Rea pomlátil). Superbiky budou proti téhle bestii nejspíš bez šance, u MotoGP uvidíme (sice jsou i tovární motorky slabší než tohle, ale zase o dost lehčí).

0/0
8.3.2015 13:45

M23i79c15h26a68l 45K64r88e67j58č83í 1426720821373

Superbiky jsou jen cca o 3 vteřiny na kolo pomalejší než MotoGP.

+1/0
8.3.2015 13:55

O67n52d32ř63e78j 87Č72a12p51k49a 6571251813904

To jsem měl pocit, že ty rozdíly jsou větší... tím líp, ten test by byl hodně zajímavý :-)

+1/0
8.3.2015 14:00

J76a62n 40D84a57l87i18b38a 9878323437723

Dle meho by to Superbike pojel bez velkych problemu. Tohle ma strasne velky rozvor, uhel rizeni a celkova geometrie je stavena spis na rychlost nez ovladatelnost. Je to proste showbike, ukazka motorarskeho umu Kawasaki. Coz netvrdim ze je spatne. Diky stojum jako je H2R se vyvoj posouva dal :)

0/0
10.3.2015 13:43

P31a63v43e46l 48Š80e35v12č62í16k 6760385179860

Ten výkon by se nedal využít, je to jiná liga. Říkám tomu kavárenské závoďáky. Je to u těchto mamutích výkonů hlavně o jízdních vlastnostech a obratnosti. Ostatně, když se srovnávají časy třeba Moto2 vůči MotoGP, tak ti nejrychlejší z Moto2 by běžně udělali limit do MotoGP. Záleží pochopitelně na okruhu, třeba takový Sachsenring smazává vice než nějaký méně technický. Ostatně, v dobách začátků MotoGP když mohly ještě startovat i původní půllitry, tak tam vyhrál Barros na půllitru a litrům dal podložku. Tedy abych nekecal, už se mi to mate zda tehdy nejely MotoGP s 800 ccm. Spíš mám dojem, že později na těch 800 upravili předpis a teď zase litry.

0/0
8.3.2015 15:55

P49a76v62e76l 21Š30e81v97č90í94k 6520565249930

Před dávnými lety jsem měl půjčenou testovací Ninju 12. Chtěl jsem si na dálnici udělat zářez na 300 km/ hod. Nebyl jsem ale schopen najít tak volný kus dálnice abych někoho nepředjížděl. Takže mám jen zářez 290. Předjíždět v tom fofru jsem tedy rozhodně nehodlal, pro předjížděné je to většinou šok. Navíc při jakémkoliv manévru nic netušících předjížděných, bych neměl šanci s tím něco udělat.

+7/−2
8.3.2015 13:15







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.