Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dvoukolová šílenost je v Česku: třísetkoňová turboninja jede přes 350 km/h

Tři sta koní je víc než dost i na auto, před pár lety to byl výkon, kterým se pyšnily supersporty. V Praze se ovšem představila motorka s výkonem 326 koní. Kawasaki Ninja je pojmem mezi těmi nejrychlejšími motorkáři. Zelenočerný hypersport H2R si i dalšími parametry žádá jezdce s pudem záchovy kamikaze.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M78a94r42e96k 71O27p 9979483390173

Motorky mne neberou, ale tohle je masakr.

0/0
10.3.2015 14:09
Foto

J77i21ř80í 61K60w60o94l32e10k 5283847808339

Jsem motorkář, jezdil jsem i na okruzích a musím konstatovat, že tato motorka je pouhý "show bike". Na silnici nesmí (ani by tam nedávala smysl) a na okruhu... také smysl nedává. Proč? Protože tam jsou důležité jiné věci než pouhý výkon. V Moto GP (což je obdoba F1) mají motocykly výkon pod 280hp a věřte mi, výkon není hlavním limitem. Důležitější je nastavení, podvozek, váha, elektronika a kvalita pneu. To jsou věci, které pomáhají dosahovat nejlepší časy. Ale "širokou veřejnost" to nezajímá - proto se vyplatí spamovat výkonem. Kawasaki H2R je bestie, na tu ale nemám, tak si koupím Ninja ZX-10R a budu hustokrutej střelec. Hlavně je to ale o pilotovi (zkušený "šestkář" v zatáčkách to litru naloží jedná báseň) - to už nikdo nechce slyšet vůbec... P.S. Kamarád objel Brno na skůtru rychleji, než začátečníci na volných okruhových jízdách.

0/0
9.3.2015 16:30
Foto

J61i44ř45í 57K84w52o43l85e31k 5363687208429

Přeloženo do automobilové řeči - na legendárním etalonu Nürburgringu (severní smyčka) také nerozhoduje výkon motoru. Rekordmanem je Radical SR8 LM (6:48) s "pouhými" 455bhp - více výkonu má na světě cca dalších 50-60 000 aut.

0/−1
9.3.2015 16:43

O42n85d85ř53e11j 61D62u76j55k69a 4346516180399

ty další auta nemají 680 kg.

+1/0
9.3.2015 21:30

M22a15r61t83i81n 27K59ř95í49ž 9853742640617

Kromě toho, že je nesmyslná rarita, postavena pouze pro to, aby mohla být nejrychlejší, je taky dost ošklivá...dle mě. Asi si ji nekoupím.

+1/−2
9.3.2015 14:19

A18l79e19x10a48n28d74r 73K51o30s47t65k18a 8342628366924

Mašina moc pěkná, ale kdo by se na ní udržel? "Doktor" Rossi a ještě někdo jiný?

0/0
9.3.2015 13:43

J37a28r72o46s81l12a49v 19K18a23d92l55e20c 5311909922801

Pro mne ošklivá motorka, ale jak by se na ní vyjímal český pepík s pupíkem.;-D

+3/−3
9.3.2015 8:19

J52o75s17e50f 58L76e66b18d74u49š52k58a 4282893663675

Na řidítkách má pouta, aby motorka nejela sama, až "zkušený jezdec" přidá plyn.;-D

+2/−1
8.3.2015 23:24

M30a23r37e82k 59A67n70t10o86š 9541717633

Kompresor za sekundu natlačí do čtyř válců motoru až 200 litrů vzduchu za minutu.    ??

;-D

+5/0
8.3.2015 22:43

O51n60d36ř66e22j 42M27a22r77e25k 9702190977969

Co je na tom divného? Má 14000 otáček, za vteřinu to tam dá přes 200 litrů (no, je to kompresor - mělo by to být podstatně víc) a vydrží to dělat minutu. Pak jde na generálku.

0/−3
9.3.2015 3:36

V38l52a30d28i51s54l71a42v 82N48o40h34e20j52l 7888617778941

nemuzete napsat, ze neco udela za vterinu neco za minutu, to je proste blabol. neco jako ze 500gramu vazi 15kg. ;-)

+4/0
9.3.2015 15:41

T34o15m80á17š 36B20í41l16ý 2225500967

Na obrázku 8 se už na ní někdo asi "udělal" 8-o8-o8-o

+2/0
8.3.2015 22:10

O21t25o 40P53a16l47d51u58s 1413828390804

Krásná motorka. Jediná chyba je ta, že ten kdo by na ní uměl jezdit, na ní nebude mít peníze a ten co si jí koupiti bude moci, tak se na ní nejspíše brzy rozseká.

+2/0
8.3.2015 20:42

J13i29ř12í 56K69o53p64ř43i81v90a 3644370899698

Zadní kolo se může otáčet až 12000 otáček za minutu? To je přesně tolik, kolik má moje automatická pračka na motoru.;-D

+1/0
8.3.2015 18:24

J27i21ř23í 16S11c57h59w27a51c93h 8338854678926

Ano, popis pod obrázkem 6 je naprosto mimo. Převodovka na zadní kolo posílá krouťák dle zařazeného převodového stupně a budou to značně vyšší hodnoty. Ty uváděné hodnoty se samozřejmě vztahují na krouťák a otáčky co převodovka dostává na vstup od motoru. ;-)

Nejsem nějaký expert na pračky, ale stejně nesmyslná se  mi zdá ta tvoje údajná hodnota na motoru v tvé pračce, k čemu by to bylo dobré? Moje (obyčejná) pračka ždímá při  1200 ot/min, našel jsem že nějaká lepší za 60 000 Kč se dostane na 1600, tak čemu by byl potřeba motor s 12000 otáčkami???

0/0
8.3.2015 20:57

A56l78e48x23a31n84d78r 60K66o66s75t71k39a 8592428836344

Motor má hřídel tak 5 cm, buben tak 40. Ve výsledku to odpovídá :)

0/0
9.3.2015 13:28

J69i36ř94í 33S45c56h82w32a21c38h 8188954258876

nj, neuvědomil jsem si, že je současně potřeba zajistit poměrně velký převod "do pomala" na proces vlastního praní ;-)

0/0
9.3.2015 15:55

T75o95m85á93š 67B68í78l57ý 2385130607

Tak asi to jediná "chybka", popiska pod obr. 6:

Kompresor za sekundu natlačí do čtyř válců motoru až 200 litrů vzduchu za minutu. :-/

0/0
8.3.2015 22:06

T44o50m75á51š 24B75í91l81ý 2675380627

Oprava, obrázek 9.

0/0
8.3.2015 22:09

F32r46a73n55t36i84š22e88k 63P72o90l70í89v77k70a 8891625351958

Hezké, ale zbytečné

+1/0
8.3.2015 18:21

P66e75t59r 81K68l15e67i56n 4290560508665

Ta zelená barva se mi k tomu nějak nehodí. Škoda. Černočervená by byla mnohem hezčí.

0/0
8.3.2015 18:13

K62a65r39e32l 39V66a82c56h89u93t 9653212899543

Vhodné pro ZÁVODNÍ trati známé lidem ze seriálu F1 ... ;-)R^

0/0
8.3.2015 18:09

F72r15a61n61t50i95š24e90k 77S79c62h40l15i98c17h38t70s 9315112161615

Omezovač na 80! A potrestat výrobce za nelegální zbraň.

To platí i pro všechny auto, co jezdí více jak 130 a jejich výrobce!

+1/−14
8.3.2015 18:03

P47e59t20r 87K42l72e41i39n 4540850148195

Zajímalo by mě čím jezdíte Vy. Mě přijdou daleko horší auta, co jedou 90 na pokraji sil. :-P

+12/0
8.3.2015 18:11

V63l53a16d15i32s41l58a87v 82N12o97h27e39j59l 7548847678921

vemte si prasek a do hajan

+4/0
8.3.2015 21:26

M58i59r51o93s62l26a28v 88Z18i65k69m15u73n69d 7989853974923

A k čemu je rychlost 350 km/h na českých silnicích dobrá ...

0/−9
8.3.2015 17:41

M83a96r21t42i27n 14M62a30r29š59á43l 5561143477804

A k čemu je ptát se v diskuzi na takovou kravinu?

+16/0
8.3.2015 17:44

J94a43k19u55b 46P35r27o96k66e71š 6533248222123

Prvne si prectete clanek. "Neni urceno na do bezneho provozu" Je to okruhovy special, myslim ze v Brne na okruhu se to uz hodit muze.

+1/0
8.3.2015 22:55

M21i28r46o74s56l73a35v 74Š54i96m30k73o 7125823702845

V motorkách se nevyznám, ale co ten náš českej speciál? Šestiválec, 2,4 litru. Tak tam by mohl být potenciál, ne? Takovýhle výkon z litru objemu je nepoužitelný extrém. Něco jako motory F1, které mají ještě vyšší měrný výkon.

0/0
8.3.2015 17:24

V70l84a73d70i63m24í62r 60F80i95b27i35g67e27r 5154111501124

Motorka je pěkná a vypadá brutálně ale poježdění by bylo max na závodním okruhu v běžném provozu bych se bál. Všude jsou koleje, propadlé kanály a rozsypaný písek, štěrk nebo zaschlé bláto. A i když to má jistě perfektní podvozek, přecijen to na naše silnice nestačí

0/0
8.3.2015 16:15

J82a84n 85Č82e78r72n35ý 3970237448

Krásná. Jen ji mohli na to focení umejt  ;-D

+1/−1
8.3.2015 15:16

H52u63b63e41r35t 80Z96k81o60u96m49a60l 5460491562311

Přesně, ten chladič je zatřískanej slušně... :-)

0/0
8.3.2015 18:21

M15i17l68o53š 55S28a90l27o95š87e16k 7964593751573

Autor má trošku malý přehled a asi není motorkář ;-)- Suzuki Hayabusa turbo 500 koníčků...............:-)

+1/−4
8.3.2015 14:13

O28n71d97ř96e48j 69Č45a37p84k66a 6181601893644

Ale to už není motorka rovnou z fabriky, ale přestavba. Z Mustanga nebo Corvetty šlo taky kompresorama a nitrem vytřískat přes 1000 koní dávno před Veyronem, ale teprve ten byl první, co takový výkon měl v sérii.

+6/0
8.3.2015 14:20

M43i37l63o76š 70S13a81l51o93š53e34k 7664753351383

Proč sem pleteš auta? ;-) https://www.youtube.com/watch?v=QRpy5gKLLDA

0/−1
8.3.2015 18:20

O31n31d33ř42e35j 50Č62a97p78k21a 6931301503604

Auta sem pletu, protože mě lepší příklad rozdílu mezi tuningem a sériovkou nenapadnul ;-) Pár ukázek toho, co jde z Hayabusy udělat, jsem taky viděl, ale v tomhle stavu to prostě z továrny nepřijde...

+4/0
8.3.2015 20:08

J91i64ř62í 56R89a42m20e44š 8926764330622

nádherná mašina sám jsem jel na mašině 200 a abych letěl 350 to bych musel mít posunut pud sebezáchovy.

+1/−1
8.3.2015 14:09

S73a46m 41S31e22l41d23r16i60c33k 8811207362665

a nebo by stačila opravdu kvalitní silnice.. takže pro čechystán komplet nepoužitelné ;-D

0/0
8.3.2015 15:12

K63a26t69e56ř30i52n88a 85V41ý96b44o33r64n90á 6440549969

Ne. To by Vám musel zcela chybět. Ale to lidem, kteří nejeli ani 200 autem a nezkusili si vystrčit ruku z okna nevysvětlíte...

0/0
8.3.2015 16:11

M70a68r88e18k 41M84a46z96u86c68h 2266773813

Něco jiného je vystrčit ruku z auta a něco jiného být zalehlý za štítkem na motorce.Ale s tím pudem sebezáchovy souhlasím.

+1/0
8.3.2015 17:32

V37l95a91d73i71s63l23a49v 86N46o31h76e11j17l 7668317968681

tohle nema obdoby, ruzny stavby se s tim samo nedaj srovnavat. to je jako kdyby nejaka tovarna vypustila seriovy auto (sice bez homologace) s 3000 hp a nekdo tu psal ze dragstery jezdej specialy s 5000 hp ;-)

0/−1
8.3.2015 13:33

M18i89c64h92a11l 94Z80e27t28e81k 3868132740177

Kupte si radši Hayabusu. Ta nemá o nic menší výkony a může se s ní i na silnici;-)

0/−2
8.3.2015 13:29

V57l44a14d70i61s10l76a93v 66N60o48h90e87j11l 7738627498371

Busa ma 200 hp ;-)

+2/0
8.3.2015 13:45

M78i77c61h83a79l 42K24r74e54j88č75í 1206740781873

Je třeba říct, že se nejedná o motocykl schválený na běžné silnice, tzn. může pouze na okruh. Podobně jako v automobilech např. Zonda R nebo Ferrari FXX. Zajímalo by mě porovnání časů se závodními speciály MotoGP nebo WSBK...

+6/0
8.3.2015 13:28

O86n72d39ř55e65j 53Č12a12p56k50a 6721151103304

Na to jsem zvědavý taky, snad na to časem dojde (ale počítám až po sezóně, teď nebudou chtít riskovat, že by se jim Sykes nebo Rea pomlátil). Superbiky budou proti téhle bestii nejspíš bez šance, u MotoGP uvidíme (sice jsou i tovární motorky slabší než tohle, ale zase o dost lehčí).

0/0
8.3.2015 13:45

M27i76c90h13a19l 50K90r37e25j29č38í 1266710331653

Superbiky jsou jen cca o 3 vteřiny na kolo pomalejší než MotoGP.

+1/0
8.3.2015 13:55

O29n86d72ř61e28j 57Č54a17p18k46a 6351311373884

To jsem měl pocit, že ty rozdíly jsou větší... tím líp, ten test by byl hodně zajímavý :-)

+1/0
8.3.2015 14:00

J78a79n 21D95a97l63i85b66a 9688833517713

Dle meho by to Superbike pojel bez velkych problemu. Tohle ma strasne velky rozvor, uhel rizeni a celkova geometrie je stavena spis na rychlost nez ovladatelnost. Je to proste showbike, ukazka motorarskeho umu Kawasaki. Coz netvrdim ze je spatne. Diky stojum jako je H2R se vyvoj posouva dal :)

0/0
10.3.2015 13:43

P66a43v22e83l 42Š87e82v24č83í87k 6530565559230

Ten výkon by se nedal využít, je to jiná liga. Říkám tomu kavárenské závoďáky. Je to u těchto mamutích výkonů hlavně o jízdních vlastnostech a obratnosti. Ostatně, když se srovnávají časy třeba Moto2 vůči MotoGP, tak ti nejrychlejší z Moto2 by běžně udělali limit do MotoGP. Záleží pochopitelně na okruhu, třeba takový Sachsenring smazává vice než nějaký méně technický. Ostatně, v dobách začátků MotoGP když mohly ještě startovat i původní půllitry, tak tam vyhrál Barros na půllitru a litrům dal podložku. Tedy abych nekecal, už se mi to mate zda tehdy nejely MotoGP s 800 ccm. Spíš mám dojem, že později na těch 800 upravili předpis a teď zase litry.

0/0
8.3.2015 15:55

P18a39v64e80l 80Š61e21v57č14í32k 6400625849660

Před dávnými lety jsem měl půjčenou testovací Ninju 12. Chtěl jsem si na dálnici udělat zářez na 300 km/ hod. Nebyl jsem ale schopen najít tak volný kus dálnice abych někoho nepředjížděl. Takže mám jen zářez 290. Předjíždět v tom fofru jsem tedy rozhodně nehodlal, pro předjížděné je to většinou šok. Navíc při jakémkoliv manévru nic netušících předjížděných, bych neměl šanci s tím něco udělat.

+7/−2
8.3.2015 13:15







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.