- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Jsem motorkář, jezdil jsem i na okruzích a musím konstatovat, že tato motorka je pouhý "show bike". Na silnici nesmí (ani by tam nedávala smysl) a na okruhu... také smysl nedává. Proč? Protože tam jsou důležité jiné věci než pouhý výkon. V Moto GP (což je obdoba F1) mají motocykly výkon pod 280hp a věřte mi, výkon není hlavním limitem. Důležitější je nastavení, podvozek, váha, elektronika a kvalita pneu. To jsou věci, které pomáhají dosahovat nejlepší časy. Ale "širokou veřejnost" to nezajímá - proto se vyplatí spamovat výkonem. Kawasaki H2R je bestie, na tu ale nemám, tak si koupím Ninja ZX-10R a budu hustokrutej střelec. Hlavně je to ale o pilotovi (zkušený "šestkář" v zatáčkách to litru naloží jedná báseň) - to už nikdo nechce slyšet vůbec... P.S. Kamarád objel Brno na skůtru rychleji, než začátečníci na volných okruhových jízdách.
Přeloženo do automobilové řeči - na legendárním etalonu Nürburgringu (severní smyčka) také nerozhoduje výkon motoru. Rekordmanem je Radical SR8 LM (6:48) s "pouhými" 455bhp - více výkonu má na světě cca dalších 50-60 000 aut.
Kromě toho, že je nesmyslná rarita, postavena pouze pro to, aby mohla být nejrychlejší, je taky dost ošklivá...dle mě. Asi si ji nekoupím.
Mašina moc pěkná, ale kdo by se na ní udržel? "Doktor" Rossi a ještě někdo jiný?
Pro mne ošklivá motorka, ale jak by se na ní vyjímal český pepík s pupíkem.
Na řidítkách má pouta, aby motorka nejela sama, až "zkušený jezdec" přidá plyn.
Kompresor za sekundu natlačí do čtyř válců motoru až 200 litrů vzduchu za minutu.
Co je na tom divného? Má 14000 otáček, za vteřinu to tam dá přes 200 litrů (no, je to kompresor - mělo by to být podstatně víc) a vydrží to dělat minutu. Pak jde na generálku.
Na obrázku 8 se už na ní někdo asi "udělal"
Krásná motorka. Jediná chyba je ta, že ten kdo by na ní uměl jezdit, na ní nebude mít peníze a ten co si jí koupiti bude moci, tak se na ní nejspíše brzy rozseká.
Zadní kolo se může otáčet až 12000 otáček za minutu? To je přesně tolik, kolik má moje automatická pračka na motoru.
Ano, popis pod obrázkem 6 je naprosto mimo. Převodovka na zadní kolo posílá krouťák dle zařazeného převodového stupně a budou to značně vyšší hodnoty. Ty uváděné hodnoty se samozřejmě vztahují na krouťák a otáčky co převodovka dostává na vstup od motoru.
Nejsem nějaký expert na pračky, ale stejně nesmyslná se mi zdá ta tvoje údajná hodnota na motoru v tvé pračce, k čemu by to bylo dobré? Moje (obyčejná) pračka ždímá při 1200 ot/min, našel jsem že nějaká lepší za 60 000 Kč se dostane na 1600, tak čemu by byl potřeba motor s 12000 otáčkami???