Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

OBRAZEM: Křídla ženevského autosalonu

Spoiler pomáhá přimáčknout záď auta k zemi. Zlepší se tak přenos síly poháněných kol. Pomáhá také stabilitě při vysokých rychlostech. Letošní ženevský autosalon představil nezvykle hodně nových sporťáků a bez křídel na zádi by jim to často ani neslušelo. Monstrózní McLaren P1 má jedno z největších.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J27o24s29e85f 21Č84i87h66á55k 7181739200896

Zenvo je z Dánska a ne z Belgie.

0/0
10.3.2015 16:57

M36i21c92h65a23l 22K47r67e96j74č84í 1756820681393

Řekl bych, že zadní spoiler zejm. tlačí zadek k zemi v zatáčkách, aby nedošlo k přetáčivému smyku. S přenosem výkonu na zadní kola to samozřejmě souvisí, protože pilot může mnohem dříve přidat plyn, aniž by mu zadek ustřelil, a dosáhnout tak vyšší rychlosti na následující rovině, což je při snaze o dosažení rychlého času na kolo zásadní.

Jinak velký spoiler je při vysokých rychlostech při jízdě v přímém směru spíše nežádoucí, protože generuje příliš velký aerodynamický odpor - proto mají např. formule 1 systém DRS (drag reduction system), kdy se křídlo sklopí a vzduch může proudit "skrz" (mimochodem formule 1 generuje větší aerodynamický odpor než běžný civilní vůz). Různé rekordní vozy mají vždy jen malá stabilizační "křidélka", nikdy ne velký spoiler.

+1/0
10.3.2015 16:19

T41o78m50á72š 58J61u33r95e46č43k27a 3473292429123

Nečekal jsem tu člověka kterej to opravdu víR^ Jen tuzeři a neznalci si myslí, že zadní spoiler je pro vyšší rychlost na rovince. Kdyby tomu tak bylo, tak auta typu drag, nebo boneville specials, by ta křídla měla, ale nemají. U drag mají lízatka na zádi kvůli stabilitě a Top Fuel auta mají obří křídla protože jsou konstrukčně extrémně nestabilní a jejich vlastní váha je tak nízká, že by zadní kola neměla téměř žádnou trakci.. Na Boneville Specials jsou přítlačná křídla hlavně ve předu, aby se při těch rychlostech nevznesla.

0/0
11.3.2015 9:42

V56á67c84l11a22v 80S32v37o50b98o19d13a 3301489440190

hmm autor asi čte TopGear, kde jsem článek na toto téma z této výstavy i s stejnými auty již viděl... jak originální ;-D

0/0
10.3.2015 15:17







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.