Diskuze

OBRAZEM: Křídla ženevského autosalonu

Spoiler pomáhá přimáčknout záď auta k zemi. Zlepší se tak přenos síly poháněných kol. Pomáhá také stabilitě při vysokých rychlostech. Letošní ženevský autosalon představil nezvykle hodně nových sporťáků a bez křídel na zádi by jim to často ani neslušelo. Monstrózní McLaren P1 má jedno z největších.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Zenvo je z Dánska a ne z Belgie.

0 0
možnosti

Řekl bych, že zadní spoiler zejm. tlačí zadek k zemi v zatáčkách, aby nedošlo k přetáčivému smyku. S přenosem výkonu na zadní kola to samozřejmě souvisí, protože pilot může mnohem dříve přidat plyn, aniž by mu zadek ustřelil, a dosáhnout tak vyšší rychlosti na následující rovině, což je při snaze o dosažení rychlého času na kolo zásadní.

Jinak velký spoiler je při vysokých rychlostech při jízdě v přímém směru spíše nežádoucí, protože generuje příliš velký aerodynamický odpor - proto mají např. formule 1 systém DRS (drag reduction system), kdy se křídlo sklopí a vzduch může proudit "skrz" (mimochodem formule 1 generuje větší aerodynamický odpor než běžný civilní vůz). Různé rekordní vozy mají vždy jen malá stabilizační "křidélka", nikdy ne velký spoiler.

1 0
možnosti

Nečekal jsem tu člověka kterej to opravdu víR^ Jen tuzeři a neznalci si myslí, že zadní spoiler je pro vyšší rychlost na rovince. Kdyby tomu tak bylo, tak auta typu drag, nebo boneville specials, by ta křídla měla, ale nemají. U drag mají lízatka na zádi kvůli stabilitě a Top Fuel auta mají obří křídla protože jsou konstrukčně extrémně nestabilní a jejich vlastní váha je tak nízká, že by zadní kola neměla téměř žádnou trakci.. Na Boneville Specials jsou přítlačná křídla hlavně ve předu, aby se při těch rychlostech nevznesla.

0 0
možnosti

hmm autor asi čte TopGear, kde jsem článek na toto téma z této výstavy i s stejnými auty již viděl... jak originální ;-D

0 0
možnosti