Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Cadillac veze své silniční bestie do Evropy, obě jedou tři sta

Do Evropy míří nejvýkonnější stroje Cadillacu. Tradiční americká značka, která je součástí koncernu General Motors, s nimi chce zatopit hlavně německým konkurentům.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M14a18r17t72i45n 79L19ž82i15č57a12ř 9255947712334

Cadillac za poslední roky opravdu udělal kus práce a nabízí úžasné vozy. Skloubil evropský styl, výbavu podvozek s americkou klasickou R^

+2/−1
17.3.2015 15:05

J35a27n 41K70o41n13v10a65l17i16n46k96a 5700401651185

Krásný auta s motorem, který má charisma. Oproti evropským mají méně atraktivní interiér, ale to by se vzhledem k té bouři pod kapotou dalo oželet. Oproti M5 je to fakt kus železa. V tomto případě bych jasně sáhl po Cadillacu.

+1/−2
17.3.2015 14:08

J71i68ř45í 98S83c28h18w70a95c42h 8688124928406

A už jsem tu zase, tedy jestli mi dovolíš jiný názor. ;-)

Moje "teoretická" volba by byla nejspíše jiná.

Cenu tohoto Cadillacu (650 koní) odhaduji na cca 2,3 milionu, M5 má "jen" 560 koní ale stojí 2,8 milionu a to se i mně zdá poněkud mnoho. Ale je tu ještě M3 s "pouhými" 430 koníky ale "jen" za 1,9 milionu přičemž je téměř o tři metráky lehčí jak oba předešlí konkurenti.  A to by asi byla moje volba. Ten Cadillac ohromuje tím opravdu brutálním výkonem, ale vzhledem k ceně tipuji, že vše ostatní tedy hlavně podvozek bude silně zaostávat. O umístění převodovky se nic nepíše, takže bude asi vepředu u motoru, takže auto nebude zdaleka tak dobře vyvážené, jako ta Báwa. Podle mne, čím má auto auto silnější motor tím více je důležitější, aby ostatní komponenty s ním držely krok. U toho Cadillacu vzhledem k ceně tomu prostě nějak nevěřím, že ten zbytek bude stíhat. Dřív to bude opět taková NASCAR kára. M5 je super, ale jeví se mi hodně drahá. Cadillac ohromí jen výkonem vzhledem k ceně a M3 je auto s "dostatečným výkonem pro každého";-) s se zdatně sekundujícím podvozkem a dobrým poměrem cena/výkon auta jako celku, podle mne tedy nejlepším z těchto tří možností.R^

0/0
19.3.2015 10:03

J56a65n 74K18o66n28v25a20l16i80n11k17a 5510641381425

Mě tvůj názor vůbec nezajímá.

0/0
20.3.2015 11:33

J21i22ř74í 90S92c53h36w35a34c51h 8988324108446

no sice jsem to jen tušil, ale nyní to i vidím, že jsi zahleděn jen do sebe....

ty jsi na mě snad dokonce i na.ranej.....8-o PROBOHA PROČ?

nj sorry, já zapomněl, že jsi ta "elita"......která se s nějakým "plebsem" přece nebude zahazovat....Rv

0/0
20.3.2015 13:35

J69i40ř62í 24S75c89h41w94a31c98h 8898554578396

Tak jsem zabrousil na stránky cadillac.com abych zjistil, co ten nabušený sedan CTS-V asi tak žere. To tam tedy mají velmi dovedně ukryto, takže jsem to nenašel a přivítám info od někoho, kdo tam spotřebu najde. Zato třetina stránky je věnována impozantnímu srovnávání parametrů s M5, samozřejmě jen těch parametrů, kde CTC-V vede a to se musí uznat, vede opravdu drtivě. Takže ta spotřeba i z tohoto důvodu tam prostě není.

Co mě ale zaujalo jsou údaje z konfigurátoru stadardního sedanu CTS, tedy klasické pětimetrové "ameriky". Z mládí před "hodně a hodně jary" mi utkvělo v paměti, že "amerika" má motor 4-6 litrů, minimálně V6, většinou V8 a "kadylak" a velká "amerika" jedno jsou, prostě synonymum pro obrovské americké auto s velkým motorem. Nijak nesleduji, co se vlastně v Americe nabízí. Z vyjádření místních kritiků evropských poměrů jsem tak nějak žil v domnění, že Amerika a downsizing nemají vůbec nic společného, jakže prý tam mají "rozum" a podobně. Ale to co jsem tam nyní viděl, tak při tom těm výše uvedeným kritikům musí vstávat hrůzou vlasy na hlavě a jejich spánek musí být velmi neklidný. A proč?

Do amerického sedanu jsou nabízeny celkem tři motory, z toho je jen jeden atmosférický! Jeden má turbo a jeden dokonce dvě!

Základní motorizace má 2.0 čtyřválec! V Cadillacu!8-o

3.6 je maximální objem. 

Žádná V8 se ve standardu nekoná.

A mě tady "bijou" za to, že hájím to, že téměř o 4 metráky lehčí Superb si dovolí začínat na 1.4.;-D

+1/0
17.3.2015 10:38

L27a81d20i66s15l67a98v 57M89i28k48a 1621219484824

Obojí je zhovadělost, jak Cadillac 2,0, tak Superb 1,4.

+4/0
17.3.2015 11:27

J42i76ř26í 87S16c46h40w75a87c50h 8618524788266

Proč?

0/0
17.3.2015 11:42

R52o91m13a96n 77K95u16b68a87l65a 8937750692

Proc? Protoze pokud nekdy clovek okusi atmosfericky V8 motor, nemluvim o V10 nebo V12, tak nebude jasat nad tim kdyz se sveze s 1.4 nebo 2.0L turbo motorem ktere automobilky zacaly vyrabet POUZE kvuli spotrebe a to jenom proto ze je k tomu tlaci idiotske zakony od vlad jak v Evrope tak tady!

+1/0
17.3.2015 11:57

J82i72ř94í 37S36c29h56w48a65c23h 8398694338806

To, že 1.4 nebo 2.0 je horší než nějaká V8 či V12 je asi jasné.

Má otázka ale zněla jinak:  Proč je to "zhovadilost" u základní motorizace? 

Je to přece základní motorizace a komu nevyhovuje, může jít výše. Nemluvě o tom, že výkonově je to v podstatě minimálně stejná, ale většinou lepší volba než u předešlých generací.

"Nacionalisté V6-V8-V12" nemusí jásat na těmito základy, ale nazývat je "zhovadilostí" považuji za naprosto přehnané.

Ad zákony: Aut neustále přibývá a podle mne je tlak na omezování spotřeby na místě. A to ne kvůli CO2 (jak je to prezentováno), ale kvůli ostatním škodlivinám jejichž produkce je úměrná množství spáleného paliva, které auta foukají lidem přímo pod nos.

0/0
17.3.2015 12:54

J50a43n 77R63a16d56e77c73k74ý 5566594247696

Myslím, že je to zhovadilost a ještě nebezpečná při předjíždění.

0/0
17.3.2015 13:18

J85i35ř17í 37S32c21h69w70a92c24h 8548334268596

starý Superb s 92 kW byl na stovce papírově za 10.5 sec. Tento nový s se 110kW na tom bude lépe tedy okolo 10 sec. Naprostá většina u nás prodaných aut je na tom hůře a to i ve vyšších než základních motorizacích. 

A například Subaru Outback má základ přibližně se stejnou dynamikou a (u nás) jiný benzíňák na výběr ani nenabízí oproti Superbu, kde ta volba je. Takže já v tomto "smyslu dynamickém" na tom nic tak nebezpečného natož "zhovadilého" nevidím.;-)

0/0
17.3.2015 13:33

R68o14m35a89n 67K18u72b35a27l54a 8867390682

Ať tomu každý říká jak chce, já požaduji od auta určitý standard na který jsem si prostě už zvyknul a to za přiměřenou cenu, nejsem ochoten utratit za nové auto zbytečně moc peněz jenom kvůli značce a prestiži, kupuji to co v danou chvíli vyhovuje mým požadavkům, podotýkám že mě vůbec nezáleží na velikosti kufru, spotřebě ani značce auta.....:)

0/0
17.3.2015 14:10

J23i15ř98í 30S79c75h15w86a61c40h 8158124468216

Ano, to že požaduješ od auta nějaký standard je v pořádku. Ale standard zákazníka a základní motorizace nejsou přece stejné atributy. Od toho jsou různé motorizace a výbavy, protože každý má ten "standard" přece jinak vysoko. 

Takže ani ty natož Míka, který s tím přišel jako první a především tedy na něj ta otázka směřovala, mi na ni neodpověděl "Proč je to "zhovadilost" u základní motorizace?"

Ale na to už jsem tu víceméně zvyklý.....něco se plácne a pak pro to není faktické zdůvodnění.... Rv

0/0
19.3.2015 10:22

R20o79m50a62n 18K81u39b27a14l69a 8317690552

Spotreba u CTS-V

MPG: Up to 14 city, 19 highway

Jinak musi "drzet krok" s Evropskou konkurenci, Mercedes, BMW a Audi kteri vsichni maji 2.0L turbo motory a tak i Cadillac musel zacit kvuli spotrebe ty "nahrazky" ktere maji zvuk jako sici stroj do aut montovat! Lexus uz taky zacal s turbo motorama a pristi rok prijde i Infiniti s dvema modely ve kterych budou turbo motory...;-( Kam se to ten svet zene...;-€

0/0
17.3.2015 11:45

J61i23ř10í 88S81c45h80w11a56c87h 8258344538496

díky za ty spotřeby, takže po přepočtu na evropská čísla asi 16,8 (město)/12,4 (mimo m.) na 100 km.

vypadá to tak, že ten kompresor (plus vypínání válců) oproti atmosféře, například v Mustangu, o něco sníží spotřebu ve městě (20) ale naopak mimo město je na tom ta atmosféra lépe (10)

0/0
17.3.2015 13:19

J54a81n 52K94o83t64l70í61n 9259474145337

Ukažte interiér těch luder, jestli je to tradičně ekl, nebo už poevropštěné, abychom to při naší zhýčkanosti zkousli...protože stejně budeme spíše sedět za volantem, než to dlouze obcházet a vzdychat u každého naleštěného cinkrlete, co jste na to přilepili. Ale abych nehanil, amík by se mi v garáži líbil, třeba takovému Chevy Camaro SS 69´ s big blockem 396ci bych milerád dal domov. :-P

+1/0
17.3.2015 0:25

T30o85m82á86š 93J60u58r16e58č34k48a 3393262299113

302 Cu in do Z/28 má hezčí zvuk;-)

+1/0
17.3.2015 9:29

O39n18d32ř61e47j 83R38a89z72ý31m 2275366845907

No to jso ale zase hnusný kýbly...

+3/−1
16.3.2015 22:29

M89a61r83t50i77n 21K60ř24í72ž 9113302730947

Tisíc lidí tisíc chutí, proto se snažím design obvykle nekritizovat, ale tady si to odpustit těžko můžu - zepředu nic moc a zezadu hnusný jak pr...

+5/0
16.3.2015 21:57

J42i94ř56í 14Š64e67j44n68o31h16a 4242513844463

Ještě, že má deaktivaci válců.

Tak to bude úsporné auto ;-D

+2/−1
16.3.2015 21:42

T57o92m23á71š 42H32a31a67s 7431867552741

Ten design přední masky mi hodně připomíná Ford Scorpio II. generace, tzn. minimálně dost diskutabilní pro evropského zákazníka. A škoda že není jediná fotečka z interiéru, to vás dovnitř nepustili? ;-)

0/−1
16.3.2015 21:20

S51v88a78t93o59p60l26u20k 43S56i77l74n23ý 4702276559318

Mno Američani tedy umí mnohem lepší design než tohle.

+2/−1
16.3.2015 20:31

R39a77d36i35m 35H23o66r78č87i57č40k72a 7216367223272

Je to pěkné, ale to je asi vše. Nevím, čím ale chtětí zatopit. Designem? Barvou? Cenou? Rozežraným motorem? Sorry, ale BMW s Mercedesem ohrozit nemohou ani náhodou;-D

+2/−3
16.3.2015 19:04

R19o91m92a78n 51K22u64b90a68l35a 8237460442

Jenom tak na okraj, CTS-V je zhruba o $30,000.00 levnější než E63AMG nebo M5, samozřejmě že je nemůžeme dávat na stejnou úroveň, teda kromě výkonu, ale i tak Cadillac je poměrně "hodně muziky za málo peněz" a když si vezmeme která skupina lidí (příjem) je terčem v tomto segmentu, tak $30K může hrát při rozhodování roli a to dost zásadní ...;)

+5/0
16.3.2015 19:35

A96u29g60u13s22t 90F56o76r48m26á62n64e37k 6795729670796

No jo hezký. Jsem jenom zvědav, jak dlouho po těch našich oranicích budou těch 300 jezdit.

0/−1
16.3.2015 18:44

D70a44v50i61d 94R61y34c61h51e86t64s71k43ý 9666871520420

Krásné stroje s nekompromisním výkonem bez italské nafrněnosti. R^

+2/−1
16.3.2015 18:14

I52v59a20n 82M18a24r31e69k 6414538752

"Bestie" ? ! ? ! Ještě mi tam chybí dobrozdání že mají "brutální" výkon ! (A to plotové pletivo v přední masce znamená co  ? ! ) 8-oRv

+3/−5
16.3.2015 17:20

J75o83s47e30f 18Š68e86m36e35l40í35k 7309791850357

Vy ty kraliky za pletivem nevidite? Ulitba ekoteroristum.

+1/−1
16.3.2015 18:25

J10o79s86e25f 66N42o10v39a57k 5238852556388

Vznětové vozy a nízké náklady? Leda do první výměny turba, vstříků, EGR a dalších ekologických vychytávek. Prvních 100kkm bezproblémových a pak se to (po třech letech) začíná sypat. Škoda, že podobý blbosti už rvou i do benzínů. Auto po šesti letech do sběru a hurá pro nový. Ekolog jásá. Rv

+8/0
16.3.2015 17:19

P64e80t10r 29T77a92f29t 9203107454969

No myslim, ze to zalezi hodne na tom, jak se k autu clovek chova. Oktavka s 250 kkm jezdi stale paradne a oprav bylo minimalne a s predchozi bylo 200 kkm taky bez problemu. Zkratka kdyz autu doprejete, co ma mit, vydrzi i dneska pul milionu.

O tom, ze je vlastne jedno jestli diesel nebo benzin uz pisete sam...

0/0
17.3.2015 18:09

R91o85m64a74n 67K15u97b16a97l73a 8247680412

Jo, Cadillac se snaží získavat mladší generaci zákazníků už hezkou řádku let.:)

0/0
16.3.2015 16:47

P87a66v38e43l 83Z17a71j93í82č40e96k 8704580346100

jo to se mi libi asi nahrada ze to moje srt

+1/0
16.3.2015 16:45

J12i91ř15í 88S78c51h27w74a56c44h 8648884188866

kolik to vlastně je to "stři sta" v titulku?

+1/−1
16.3.2015 16:39

R49a40d89i65m 41S86v88o36b89o75d26a 9373359966122

brutalni vozy. v kupecku je to fakt bomba. skoda ze takova socka jak ja na nej asi nebude mit

+1/0
16.3.2015 16:26

A33u77g96u55s73t 16F94o80r18m78á61n46e48k 6635869490526

Správný socky si auta nekupují, ale kradou.

+2/0
16.3.2015 18:47

R81a84d94i90m 65S79v91o91b22o23d64a 9253229626232

na to nemam odvahu :) a cadillac v nasich koncinach jen tak nepotkate

0/0
16.3.2015 19:02

D91a76v53i20d 85V91i61k22t43o45r19a 9574614355517

Ale jo, potkáte, dají se koupit za rozumné peníze starší, ale slušné, pohodlné a výkonné kousky jako Cadillac Seville STS nebo rodinný Cadillac Escalade, všechny vozy mají civilisovaný osmiválec s krásným zvukovým projevem a výkonem ne menším než 220 kW.

Ano, nebude to jezdit za čtyři litry jako sen českých rodin Octavia, ale ruinovat rodinný rozpočet to také nebude a při slušném zacházení a dodržování základních servisních úkonů to bez problémů najezdí vysoké statisíce až jednotky milionů kilometrů. Až můj jeep doslouží (což bude zřejmě za hodně dlouho), bude jeho nástupce opět americké auto, pokud to bude jen trochu možné.

+1/0
16.3.2015 21:58

T87o36m88á76š 83J52u22r16e42č21k26a 3633802929803

To je sice pravda, ale ten interiér se fakt nedá, zvlášť u Seville. Navíc je Seville pověstné podvozkem, u kterého je při jízdě blbě i lidem co tím nikdy netrpěli. V tomhle segmentu se dá vybrat lépe než Cado.

0/0
17.3.2015 9:24

V26l92a65d97i32s55l86a42v 38N66o88h33e82j57l 7308707448401

jak souvisi vznetove motory s nizkymi naklady? to uz je prece davno minulost...

0/0
16.3.2015 16:12
Foto

P86e70t75r 88P33r85o38c49h64á46z77k74a 3752976402504

Proč?

+1/0
16.3.2015 17:58

J63a92k64u95b 36F29e41i48f56a47r 7279629876339

Obecně jsou dnešní vznětové motory složitější, jsou citlivé na nekvalitní palivo a mají poměrně drahý servis. To už není jako MB W123 nebo starší, do kterého si jen lila nafta...

0/0
17.3.2015 16:08
Foto

P83e90t54r 28P50r15o20c49h14á42z22k93a 3162316942604

Při použití kvalitního oleje, aditované nafty a rozumné údržbě to celkem jde. Rozdíl mezi údržbou a nároky na kvalitu paliva a servisu mezi TDi a TSi se v podstatě stírá. Snad jen s tím rozdílem, že TDi má krouťák a rozumnou spotřebu, TSi žere i trávu kolem cest a prd jede. Starý diesel už je bohužel minulostí. Sežral vše, údržba nenáročná, spotřeba skvělá a po 500k motor stále dobře jel.

0/0
17.3.2015 17:29

O90n23d34r51e17j 65M77a79r44e60c51e43k 3490758480205

tak určitě! tohle bych si dal líbit! nádherné stroje!

+6/−1
16.3.2015 16:09

A85l75e23s 92D82a30n78a 2897447527524

ten design je opravdu krasny......

+4/−2
16.3.2015 15:58
Foto

L59u62k24á34š 35P27a60ř85í35z49e62k 5813769349763

To si vcelku věří ;-D

0/0
16.3.2015 15:49







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.