Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Michelin se chlubí letní pneumatikou vhodnou i do sněhu

Výrobce pneumatik Michelin představil nečekanou technickou novinku. Pneumatika CrossClimate je podle něj první letní pneumatika, která má zároveň certifikaci pro zimní provoz. Řidiči se díky ní zbaví nutnosti přezouvání. Pneumatika splňuje zákonné podmínky i v zemích, kde jsou zimní pneumatiky povinné.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K46a70r40e68l 56V49a57c97h83u12t 9583602169533

Jestli je údajně průměrná cena pneumatiky cca 2500,-Kč, tak nejlíp asi udělám, když si pořídím vůz s takovými koly, aby na něm šly použít pneumatiky za 1000,- Kč. R^

A pak odpadá DILEMA, zda přezouvat, či nepřezouvat.  ;-)

+1/0
24.3.2015 15:56

J63i32ř71í 92B49o76l94f 8785447978115

No tak hlavně je základ u toho řízení trochu myslet, to je polovina úspěchu ;-)  

Když někde pojedu v zimě na letních, tak spíše pokud bude teplo a sucho a určitě ne při -20 a 20 cm sněhu, stejně tak to platí naopak o jízdě v létě na zimních. Při +40 to asi nebude brzdit jako obvykle a zatáčky s tím asi taky moc řezat nebudu, pokud budu chtít dojet do cíle živ a zdráv ...

+1/0
19.3.2015 20:21

M30a33r49t32i49n 85P84a33l20i88č10k93a 9842446921229

na splnění našich zákonných podmínek nemusím vymýšlet nějakou speciální pneumatiku - stačí na ty současné vyrazit M+S a zákon je dodržen...

+2/0
18.3.2015 10:54

J76i17n58d95ř66i76c39h 76Š80k31o30p68e24k 4125511910945

ano.

Ale normální člověk to neudělá, protože letní pneu s nápisy M+S mu na sněhu moc nepomůže

+1/0
18.3.2015 12:13

M70a55r29t34i57n 61P61a71l75i82č43k74a 9312766181149

neni tedy chyba spíš v nesmyslném zákonu? A není to jen o definici zimních pneu, ale i o tom, co je to souvislá sněhová vrstva a podobně... :)

ale i tak na ty čtyři dny, co letos byl sníh by stačily i ty letní gumy...

0/0
18.3.2015 12:19

J82i82n11d37ř48i15c62h 55Š19k54o67p64e63k 4635941850575

v zákoně je to nejlíp, jak může být, mnohem lepší, než stryktně od do za každého počasí

0/0
19.3.2015 18:09

A12l88e73x47a92n51d59r 95K43o94s10t56k43a 8162988526604

Splňuje zákonné požadavky. Což je fajn, ale opravdu to není záruka, že dobře funguje. Zákonné požadavky může splnit i čínský protektor, ale na auto si ho dá jen sebevrah.

+4/0
18.3.2015 6:56

J19i28n67d89ř67i32c49h 65Š77k47o17p93e16k 4215281470875

ale ten protektor udělá 50 000 km a pořád je to zimní pneu z hlediska výšky vzorku;-D

0/0
18.3.2015 12:13

J73a74k28u40b 45K89o58s 3766522710674

I jako Pražák se občas dostanu o hor, občas i v Praze napadne dost sněhu na to, abych si připadal jako na horách. Pak, v dané chvíli neplatí žádné průměrování, ale okamžitý stav vozovky a dané obutí co mám .

0/0
17.3.2015 23:56

P55e61t20r 60K65o21u13d85e66l89a 4210319506969

Dle meho nazoru za 1) tyhle pneumatiky od Michelinu budou mit lepsi testy na snehu nez vetsina "beckovych a lacinych" zimnich pneumatik (to same plati v letnich podminkach a o letnich pneumatikach techto vyrobcu).....a za 2) bude hlavne zalezet na cene, protoze pri takto "prevratne technologii" ji podle me take radne oceni....takze jestli se vubec vyplati pouzit tyto Michelin, a nebo proste prezouvat "horsi" ale specificke pneumatiky....tot vse

+3/0
17.3.2015 23:11

T36o73m21á88š 48Z87e87m38a95n 3275358764425

Já bych si přál letní pneu s vločkou či označením S+M.

Jne proot aby mne nebuzerovali policajti až bude zas 20°C a oni vyrazí na D1 kontrolovat co má kdo obuto..

0/0
17.3.2015 22:47

P77a82v77e40l 89J79e77ř96á32b84e95k 7421492104257

Nevíte co chcete. Když je + 20°C, a suchá vozovka, tak i v zimě můžete na letních.

+2/0
17.3.2015 23:50

T61o31m83á63š 95Z88e48m62a84n 3655628324795

Omyl, na D1 je značka s vločkou a to musíte mít zímní bez ohledu na počasí.

0/0
18.3.2015 20:07

J67a33r24o42s40l44a70v 17V83o21j79t40ě70c29k39ý 4513358924156

Jak čtu ty komentáře, dovolte mi jen jednu poznámku.

Nikdo v Michelinu netvrdí, že jsou lepší než speciály, ovšem tvrdí, že jsou lepší než jakýkoliv celoroční. Tyto gumy jsou určeny pro typické Pražáky, kterým napadne sníh 3x za zimu, a ještě téhož dne roztaje. Skutečnost je taková, že se to týká 3/4 německa 90% francie a podobně. V ČR takovou gumu klidně mohou mít i v Brně nebo na Hradecku. Není to guma do hor, ale kdekoliv jinde není problém. Pokud dodržujete předpisy a pokud přizpůsobíte rychlost a styl jízdy ke stavu vozovky, je tato pneumatika prostě nejlepší volba. Takže se přestaňte dohadovat o tom, že to je či není lepší než speciál, prostě není, a nikdo taky netvrdí že je. Ale je to lepší než klasické celoroční. A ano, technologie jde dopředu, takže směs gumy, která zvládá teploty v létě i v zimě a nechává si dobré vlastnosti, tak taková klidně být může, od toho jsou vývojová centra a laborky. Takže asi tak

+24/0
17.3.2015 17:30

J47a87r23o43s95l50a23v 45V88o43j25t55ě34c26k54ý 4273638614806

Já najedu za zimní sezónu 30-35tisíc a v létě ještě více, takže u mě je jasné, že po každé sezóně přezuji... Pro mě taková guma není, ale jsou tu prostě lidé kteří každý den ujedou 30km do práce a zpět, a přesně pro ty taková guma jeR^

+7/0
17.3.2015 17:32

J10i19ř64í 54K54o46n71d82r64á27t 4285331438

Jo, máte pravdu. Ale pořád zůstává problém, že v zimě mají být min. 4mm. Proto třeba hodlám dojet zimáky přes jaro, léto, podzim. A vzhledem k tomu že jezdim víc na motorce tak na zimu asi stejně koupim zase zimáky..... no i  když tady každá rada drahá:-)

0/−1
17.3.2015 17:39

M39i69l26a41n 79M20a80j45e88r31č34í28k 1490950344166

= 60km denně = 300km týdně x 48 týdnů (52 - 4dovolené) = cca 15tisíc km/rok

myslím, že moje OA není výjimkou, že nenajede ani 10tis. km ročně - respektive posledních 7 let se pohybuje +/- na 5tis.km/rok = patřím mezi lidi, kteří z nějakého důvodu auto používají jen pro převoz věcí či naráz více lidí, když jedou sami raději využijí přepravy pěší/cyklistické (zejména po obci či při turistice) nebo HD.

Dle mne uvedenou skupinu lidí tvoří zejména chataři, zahrádkáři či důchodci (přes zimu jezdící velmi výjimečně - páč se během ní pohybují převážně po jedné obci), já jsem ovšem řidič z profese, co si rád alespoň ve svém volnu odpočine od sledování provozu a řešení potencionálních kolizních situací (ve výsledku z praktických důvodů OA v zimě také vytahuji z garáže jen výjimečně).

0/0
17.3.2015 22:50

D54o74m21i86n73i21k 15C38e32r68n88y 5595783394799

Úplně ideální pneumatika i tady pro UK silnice, sněží tu asi jako v Praze a tak by to vyřešilo problém občasné horší sjízdnosti.

0/0
17.3.2015 23:42

P70a25v91e21l 93S55o37b85o83t51k10a 5630294

Zapomínáte ještě na jedno - na letních a zimních speciálech ujedete víc než na dvou univerzálech a ušetříte i na benzínu.

Takže musíte brát jestli gumy vyměňujete protože je sjedete (a pak se vždy vyplatí přezouvat - ty gumy, které leží, neubývají) nebo jestli jezdíte málo a tak spíš gumy měníte kvůli stáří než kvůli hloubce dezénu, pak je pro vás jedna sada vždy výhodnější než dvě.

0/0
17.3.2015 22:18

T43o29m35á95š 75R58ů58ž72i53č21k56a 5658583208134

Takže takové "lepší" univerzály. No a jak všichni jistě víme, tak výraz "univerzální pneumatika" znamená že je na houby za každých podmínek.:-P

+2/−3
17.3.2015 17:10

J56i50ř90í 85K20o90n54d57r34á13t 4225221978

Letos budu dojíždět zimáky a nevidim v tom problém. Na zimu zvažuju koupi univerzálů.

0/0
17.3.2015 17:30

J46a35n 12M31a20c51e19k 6881490622620

No ony ty zimní pneumatiky jsou sice dobré na sněhu, ale na suchu s nimi zabrzdíte na delší dráze než s letními gumami (i v zimě). A uvažte, zda jezdíte častěji na suché silnici nebo na sněhu. Pokud nežijete v horách, tak platí asi ta první možnost.

+1/0
17.3.2015 20:49

M12a80r31t96i70n 80K64o37v96á26ř 2821360109196

Na mokru to platí taky.

0/0
17.3.2015 21:07

M77a18r51c74e77l 71P71a45v45l73í17k 7841534448479

mišeliny ani náhodou! mal som ich ako prílohu k autu, ale nebolo to "ono". potom, keď som prezul ne nie nové jokohama, rozdiel bol obrovský. najmä zákruty, či rovina, či kopce,

podobne okolo 1980 na w353w som po ojadení predných pneu kúpil OR21, tie na zadnej náprave držali stopu v lete, zime, suchu, mokru, sehu. a v kombinácii v predu diagonálne!

0/−6
17.3.2015 17:00

T92o66m11á37š 32V17a19l32d59e62r 7323560839

Jezdím zejména zatáčky rovinky a kopce :-). V ostatních případech se pomalu přibližuju.

+3/0
17.3.2015 18:40

M52a75r30t11i73n 10K46ř73í83ž 9903392450847

Letní pneumatika do sněhu? Jo, ten letní sníh, to je pěkná potvora...

+1/−3
17.3.2015 16:12

M90a51r71e63k 16H31r30u28b98y 6157322651828

Zajimalo by me srovnani techhle gum s zimnimi po 4 letech - tedy v dobe, kdy ja uz pozoruji ztratu prilnavosti, ale vyrobce tvrdi, ze je to jeste v pohode ;-)

+1/0
17.3.2015 15:53

E66d45a 49D91r26á86b46e51k 7589912153197

Testy brždění "za sucha a za mokra" je naprd, chci vidět brždění "za tepla a za zimy".

0/0
17.3.2015 15:44
Foto

M24a13r39t61i42n 30V76y65s41t79r11č70i21l 1529137968

Letos jsem jel na snehu 2x, takze bych je klidne vyzkousel a porovnal. Uvidime nezavisle testy.

0/0
17.3.2015 14:09

P61a26v16e66l 46S72o68b32o39t74k80a 5350714

Záleží jak moc jezdíte... ale pokud gumy zvládáte opravdu sjet bude vždy lepší přezouvat, zatímco když jezdíte jen občas a pneumatiky pak vyhodíte kvůli stáří a ne kvůli vzorku tak je univerzál asi lepší řešení.

+1/0
17.3.2015 14:19

P48a91v10e49l 47S21o37b33o28t94k43a 5270954

Výdrž - jak se budou sjíždět za horka, hlučnost, spotřeba paliva, jízdní vlastnosti, cena,....

V žádné z kategorií nemůže být z principu univerzál lepší než speciál.

Takže jde spíš o to zda jsou vlastnosti dostačující pro bezpečný provoz než že byste měli špičkové parametry za všech provozních podmínek.

+5/0
17.3.2015 14:02

M11i93l59a54n 69K74r36a23t45o14c42h57v56i66l 8654924204908

R^ konečně rozumný názor. Díky....

Spotřeba je dána nejvíce tím tím co sedí (se motá) mezi opěradlem a plynovým pedálem.

Hlučnost, +3dB nepoznáte, jízdní vlastnosti většina taky ne. Vše je subjektivní. A cena? 2500 za 1ks univerzálky není tragedie.

+2/−1
17.3.2015 14:38

L12u84k15á17š 61Š77m20a13h64e84l 2777384972214

Za 2.500 mám zimní a letní pneumatiku i s přezutím... (zimní máme za 938 a letní za 875). Ale jestli máte doma dnes moderní tank, ehm SUV, pak se vaší ceně nedivím.

+1/−1
17.3.2015 16:36

J33a29r76o66s38l78a29v 20V60o44j34t55ě94c16k89ý 4633698664346

Zimák ta 938 korun? To si tam můžete rovnou nechat tu letní za 875 ;-D To bych na auto nedal v životě... Protože tam jde o život

+1/−3
17.3.2015 17:20

M83a51r24t20i94n 85K96o75v58á71ř 2701370679756

Barumky na malé auto jsou za tyhle ceny úplně v pohodě. Není to sice prémiovka, ale nebezpečné rozhodně nejsou.

Vloni kupované Continental Premium Contact (185/60 R14) stály 1250 za kus...

+2/0
17.3.2015 21:06

M44a46r33t47i88n 35K81o22z81á73k 4544720379317

Na zimních pneumatikách v téhle ceně jezdí veterináři po Šumavě. A to fakt nejsou lidé, co by vyjížděli jen když je nad dvacet, den a svítí sluníčko...

0/0
18.3.2015 5:06

J95a74n 31K17o70n72v36a80l14i65n71k51a 5810531601875

To máte Malucha nebo Seicento?

0/0
17.3.2015 17:44

M72a95r87t28i71n 53K40a32r77á98s12e39k 9428453508228

No tak on v takovem rozmeru ta pneu asi nebude stat 2 500 ze...

0/0
17.3.2015 22:11

M32i84l22a39n 20K47r51a75t24o75c22h97v85i10l 8704124424108

Snad se konečně zlomí odpor masírované veřejnosti k celoročním pneu. pro lidi na horách OK, ale ostatní vidí sníh pár dní v roce....tak asi tak...a většina nehod je stejně ze spěchu a nedodržování vzdálenosti.

+13/−1
17.3.2015 12:40

P28a52v13e71l 81S74o36b41o88t88k15a 5640274

Pokud jezdíte jen po Praze, pak proč ne.

Ale nejezděte prosím po D1 přes Vysočinu, nebo nám zase ucpete dálnici.

0/−9
17.3.2015 12:58

M93i32l88a69n 91K69r13a37t92o81c23h53v20i62l 8804364384328

To jsou řeči vážený pane. Přes Vysočinu jezdím často a kdo to ucpe jsou VŽDYCKY (!!!) kamiony. Tak už konečně nechte těch zmanipulovaných řečí a použijte vlastní hlavu. S těmito ale i jinýmy all season pneu se jezdí úplně stejně, pakliže nejste magor co musí lítat 180km/h.  Stále se bavíme o normálních silnicích OK? Ne o cestě na Martinovky.

+9/0
17.3.2015 13:09

P37a25v47e16l 87S45o34b19o59t64k23a 5620844

Ujiverzální směs neexistuje.

A pokud máte pneumatiku provozovat v +50 (rozehřátá silnice) i v -20 (Vysočina) pak mi tu nevykládejte nesmysly že na to máte univerzální gumu na pneumatice. Jedno i druhé bude kompromisní a to se nebavíme o tom jak dlouho vám takový univerzál vydrží - jak rychle se bude sjíždět.

0/−1
17.3.2015 13:16

M93i59l94a16n 80K48r45a88t20o44c92h56v51i67l 8134384234218

OK, vedete svou, Váš problém uznat i jiný názor.  Ještě že nepracujete u Michelinu, to byste letěl jak letadlo....(gumo)  :-) mimochodem...také se říkalo, že letadlo těžší vzduchu nikdy nemůže létat....

+4/−1
17.3.2015 13:30

P29a38v58e59l 66S73o55b88o85t47k14a 5130234

Zatímco vy zřejmě u nějakého výrobce nebo prodejce pneumatik pracujete.

A to byste mohl mít čerstvé informace i o tom kdy budou závodní auta používat jeden univerzální typ pneumatik? Určitě to bude veliký přínos, protože každá sada speciálů je dost drahá.

A představte si, také se říká že rychlost světla je nepřekonatelná... a já viděl v TV film...

0/−6
17.3.2015 13:50

M41i93l65a15n 30K51r11a89t40o10c53h17v55i34l 8334454654528

Ano, na D1 je každý závodník....a bohužel tak většinou umírají... A nechme toho. jsem jen uživatel auta, co bydlí v LB a i s univerzálkami nemám problém. A že tam sněhu občas bývá dost. Nikoho neohrožuji, to ostatní ohrožují svou jízdou idiotů mne :-(

+3/0
17.3.2015 14:03

P52a11v68e38l 11S55o33b30o76t38k96a 5570164

No problém - záleží jak moc jezdíte a kam.

Asi v létě nejezdíte k moři a v zimně na lyže a přes celý rok do práce a za zákazníky, ale auto používáte občas a nejste na něm závislý.

Pak proč ne, pneumatiky mají omezenou životnost nejen najetými kilometry ale i stářím a pak nevyužijete dvě sady.

Ale pokud gumy opravdu zvládáte sjet a nevyhazujete je jen kvůli stáří, pak se vždy vyplatí přezouvat - máte to za stejnou cenu a s menší spotřebou a lepšími jízdními vlastnostmi (utratíte sice za přezutí a skladování, ale zřejmě vám 2 sady speciálů najedou za menší cenu víc než jedna sada drahých univerzálů).

0/−2
17.3.2015 14:15

P92a41v95e33l 66S11o81b31o75t36k50a 5370254

...dvě sady drahých univerzálů) tam měl obejt :-)

0/0
17.3.2015 14:17
Foto

M92a32r36t21i17n 83V25y81s40t30r45č64i60l 1819917278

- 20 vysocina letos nebylo a dlouho nebude :) Me se ted uz hodne sjizdi zimni v +12ti z prace, takze ono to ve finale mozna vyjde s tou vydrzi tak nejak na stejno...ale to nidko nikdy komplexne nevyzkousi a neporovna, kazdopadne vyvoj jde dopredu.

+3/0
17.3.2015 14:11

M22a42r32c74e73l 21P69a73v11l61í38k 7131154238819

nie je to tak dávno, čo boli jedny pneu a stačilo to. na cestu do bulharska, do tatier, na kopec za dedinou, ... okolo 1970 sa kolega dostal k ponuke matadoru púchov zimné s klincami. to bolo - na 1000mb na náladí osemdesiat a v kuse rozprával - aj tu, aj tuná nemusím ešte brzdiť ... a ani tie klince nestihol zodrať a zakázali ich.

+2/0
17.3.2015 17:11

M48a19r35t52i79n 26H69a60v44l51í60k 4660605627353

A já si raději přezuju.

0/0
17.3.2015 12:06







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.