- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Senna měl kliku, že závodil v době, kdy Formule 1 byly opravdovy formule s pořádnými 10válci a ne downsizingovými křumply s 3 turby a setrvačníkem jako dnes.
Turbomotory byly pilířem zlaté éry F1 v 70. a 80.letech a nejvýkonnější F1 byl ,světe div se, přeplňovaný čtyřválec BMW. Je pravda, že F1 naprosto ztratilo to kouzlo boje a jízdy na samotné hranici možností pilota. Neí to o tom, že by auta byla horší či pomalejší, ale jde o to, že auto už není nástroj k zajetí dokonalého času a v podstatě i protivník protože musel pilot z auta vyždímat i poslední kapku výkonu, dnes už je to víceméně ježdění pořád dokola kde auto tu nejtěžší práci dělá samo. Nejvíce F1 uškodily EKO limity
Nechce se mi číst celou diskuzi kdo co napsal, ale jak bylo řečeno: Senna byl výbornej jezdec, ale ne nejlepší, byl jedním z nejlepších: Nikki Lauda, Emerson Fittipaldi, Stirling Moss, Aerton Senna
Gilles Villeneuve
, Jackie Stewart, Jacky Ickx, Jack Brabham, Mario Andretti, Ronnie peterson, Juan Manuel Fangio, Michael Schumacher, Johny Surtees musím přidat i Jamese Hunta. To bych řekl, že je F1 síň nejlepších.
JJ, moje řeč. Ještě přidám ze současné generace jezdcú Lewise Hamiltona, Fernanda Alonsa a Kimmiho Raikonnena. Budoucnost patří Valteri Bottasovi.
Padla tu už různá jména těch nejlepších, tak přidám ještě jednoho - Johny Surtees. Toho už asi taky nikdo nepřekoná.
Ano umrel, ale srovnavat jeho slavu s laudou nebo schumacherem je trochu nadnesene.
Nejlepší z nejlepších byl... Gilles Villeneuve!
O mrtvých jen dobře - že skromný a silně věřící Senna dokázal dělat i podrazy a ke svým soupeřům se nechoval vždy korektně, to je známo, ale pro jistotu se to nepíše ani tady, ani se to neuvádí v obdivném filmu Senna. Debaty o tom, zda byl nejlepší či ne nemá smysl rozvíjet - stejně jako on se zabil i Jim Clark, který dokázal na dráze mnohem víc (myšlena třeba GP Itálie 1967), a to ani nemluvím o některých supertalentech, které také neměly to štěstí (třeba Brise). Že to byl výborný, ctižádostivý a někdy až chorobně po vítězství toužící pilot popřít nelze.
Nejlepší z nejlepších ne. Jeden z nejlepších. Stejně jako Schumacher, Lauda, Nuvolari, Fangio atd...
Co se týče titulů Schumiho. V roce 2000 a 2003 rozhodně neměl nejlepší vůz. V sezóně 2003 bylo Ferrari výkonostně za Williamsem. Nicméně těch 5 titulů bylo zcela zasloužených bez ohledu na kvalitu vozu. Schumacher už v letech 96 až 99 předváděl naprosto strhující výkony s vozy, které na konkurenci ztrácely.V tomto období byl na absolutním vrcholu.
Nezapomenu, jak se v 99 vrátil po zranění a v Malajsii totálně deklasoval celé závodní pole.
Každá doba F1 měla své hrdiny. Nelze srovnávat závodníky z odlišných období.
Můj nejoblíbenější jezdec, po jeho smrti už F1 nesleduji. A myslím si, že dnes je to velká nuda. Kdyby mněl možnost jezdit dále, Shumacher by neměl šanci...!
Byls nejlepší Ayrtone...
Schumacher ho proháněl už v 92 a 93 se slabším Benettonem. A to rozhodně nebyl vůz na úrovni McL.
teda pardon, ale ten naraz nebyl ani zdaleka celne. Teda za predpokladu, ze formule necouva a jede vzdy popredu :-) Najdete si to na youtube.
Byla to uplne absurdni nahoda, kdy ho trefilo ulomeny kolo do helmy. Jinak nemel v tele zlomenou jedinou kost, ani jedna odrenina. Od ty doby se kola privazujou k formuli jisticim lankem.
Mate pravdu az na maly detail, bylo to zlomene zaveseni, ktere mu prorazilo helmu. Mel hroznou smulu. Clovek zasne co jsou "novinari" (i)dnes schopni napsat za clanek.